نظر منتشر شده
۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96874
هاشمی: 25 بهمن کار دشمنان انقلاب بود
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۶
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: از افراد و نيروهاي معتدل، اصولي و دلسوز واقعي انتظار مي‌رود به دور از عصبانيت و كارهاي افراطي، براساس اصول قانون اساسي، سعي در ايجاد تعديل در افراطي‌گري‌ها و حاكميت منطق و قانون در جامعه كنند.

 

به گزارش الف به نقل از ایسنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سير سريع تحولات و نهضت بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، از جمله در مصر، بحرين و يمن كه از لحاظ جغرافيايي در منطقه‌اي حساس قرار گرفته و در ليبي كه به دليل موقعيت ممتاز نفت براي اروپا خطر حضور نظامي ناتو در اين منطقه را نيز جدّي كرده است، ضرورت هوشياري و ديپلماسي فعال براي مواجهه با شرايط خاصي در منطقه را مورد تأكيد قرار داد.

 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به تكاپوي استكبار جهاني براي اعمال نفوذ در خيزش‌هاي اسلامي منطقه و تحولات جهاني گفت: در اين شرايط، حفظ و تقويت وحدت و همدلي و اعتماد در كشور يكي از ضروري‌ترين امور است.

 

وي با اشاره به وجود افراد يا گروه‌هايي در كشور كه از اول پيروزي انقلاب اسلامي با اصل انقلاب، جمهوري اسلامي، قانون اساسي و اصل ولايت فقيه زاويه داشتد و با توطئه‌ها و ترفندهاي گوناگون، اعم از كودتا، جاسوسي، ترور و توسل به راه‌هاي ديگر، سعي در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران را داشته و دارند، گفت: تكليف نظام اسلامي و مردم براي مقابله با اين‌گونه افراد و گروه‌هاي معاند كه ممكن است هنوز هم عوامل اندك آنها با اعلام مواضع و شعارهاي تند و تخريبي در پي تضعيف نظام باشند روشن است كه نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشني اتفاق افتاد.

 

هاشمي‌رفسنجاني، اكثريت جامعه را از جمله وفاداران و علاقمند و دلسوز انقلاب و نظام اسلامي دانست و گفت: از وظايف مهم امروز مسوولان اين است كه اين اكثريت وفادار را متحد نگه داريم و از اعلام مواضع تفرقه‌انگيز و افراطي پرهيز شود.



وي افزود: عوامل وحدت در جامعه كاملاً مشخص است. محور حركت و پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، اسلام و مكتب اهل بيت(ع) بوده است و دستاوردهاي بزرگي نيز كسب شده است كه متأسفانه برخي مواضع افراطي و تفرقه‌انگيز از هر طرف تندرو كه اعلام شود چه از سوي دشمنان نظام و يا اشتباهي و سوءبرداشت توسط برخي دوستان ناصواب است.

 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به نقش امام، مراجع و روحانيت در بسيج مردم و پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و با تأكيد بر اين‌كه زماني برخي در اوايل مي‌انديشيدند چون حزب در كشور وجود ندارد در مبارزه شكست خواهيم خورد، گفت: تشكّل و شبكه فعال روحانيت، در قامت كامل‌تري از يك حزب در عرصه اداره كشور حضور يافت و با پايگاه‌هاي مردمي كه در سراسر كشور در مساجد داشت توانست به دور از آثار منفي حزب، با كمك مردم به خوبي مبارزه را پيروز و كشور را اداره كند و با كمك فتاواي مترقي مراجع و تكيه بر مكتب اهل بيت(ع) و حول محور ولايت فقيه، بحران‌ها را پشت سر گذاشتيم.

 

هاشمي افزود: هيچ محور ديگري نمي‌تواند جايگزين اسلام و قانون اساسي و ولايت در شرايط فعلي براي كشور شود.

 

وي تأكيد كرد: همين عوامل تاكنون محور حركت جامعه و عامل تداوم آن بوده و در آينده نيز خواهد بود و تحقق اين مهم نيز در گرو وحدت، يكپارچگي و حضور مردم است. بدون حضور و حمايت مردم كه در متون اسلامي و قانون اساسي نيز به صراحت اهميت آن ذكر شده، اقدامات به نتيجه نخواهد رسيد. لذا اساسي‌ترين بستر تحقق اهداف متعالي نظام اسلامي، تحقق اهداف قانون اساسي است كه جمهوري اسلامي ايران با ساختار مناسب براساس اين اصول شكل گرفته مردم هستند كه متأسفانه حركت‌ها و مواضع افراطي و تندرو خواسته يا ناخواسته مي‌تواند اين اصول مترقي را تضعيف و وحدت و همبستگي مردم را مخدوش كند.

 

هاشمي رفسنجاني همكاري روحانيت شيعه و دانشگاهيان را شكل‌دهنده انقلاب اسلامي و اعتماد و اطمينان مردم به آنان را عامل پيروزي‌هاي انقلاب تاكنون دانست و تأكيد كرد: متأسفانه گروه‌هاي افراطي اين دو عامل مهم را هدف قرار داده‌اند و در اين شرايط از افراد و نيروهاي معتدل، اصولي و دلسوز واقعي انتظار مي‌رود به دور از عصبانيت و كارهاي افراطي، براساس اصول قانون اساسي، سعي در ايجاد تعديل در افراطي‌گري‌ها و حاكميت منطق و قانون در جامعه كنند.

 

وي تأكيد كرد: انتقاد صحيح و منطقي نه تنها مذموم نيست بلكه سازنده و عامل رشد است، ولي افراطي‌گري در تضعيف ولايت و دين و ناديده گرفتن نقش مردم بسيار خطرناك است.

 

هاشمي رفسنجاني با اشاره به برنامه‌هاي شومي كه دشمنان براي صدمه زدن به انقلاب اسلامي در سر دارند، گفت: اين انقلاب مربوط به نسل اول و دوم آن نيست بلكه بايد سال‌هاي سال براي آيندگان تا رسيدن به نتيجه نهايي خود بماند و روشنگر آيندگان باشد. بايد مردم را در صحنه حول محور اين اصول نگه داريم و اجازه بروز و ظهور به افراد و تفكر و گروه‌ها تندرو ندهيم.

 

رييس مجلس خبرگان، با انتقاد از مباحث انحرافي كه اين روزها در برخي محافل سياسي و رسانه‌هاي خاص و حتي صداوسيما در خصوص مجلس خبرگان رهبري و انتخابات هيأت رئيسه آن مي‌شود، گفت: متأسفانه برخي محافل و افراد و رسانه‌هاي معلوم‌الحال، مباحثي را در خصوص خبرگان مطرح مي‌كنند كه اين‌گونه به جامعه القاء كنند كه اينجانب تشنه رياست بر جايگاه و مسند خاصي هستم. در صورتي كه به گواه تاريخ و گواهي شخصيت‌هاي موجود و نظام، بحمدلله هيچ‌گاه و در هيچ مقطعي به دنبال پُست و مسئوليت نبوده‌ام و از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و مبارزه تاكنون در همه مسووليت‌ها، اعم از تأمين سوخت داخل كشور، شوراي انقلاب، وزارت كشور، صداوسيما، دفاع مقدس، مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري، خبرگان و... يا از طرف امام راحل يا رهبري معظم انقلاب تكليف و دستور مسووليت را متوجه من كرده است يا با خواست مردم و بزرگان، با آراي مردم بوده است و در آينده نيز به عنوان يك سرباز انقلاب، همين‌گونه خواهد بود.

 

وي افزود: حتي در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبري، رياست خبرگان را شخصاً به آيت‌الله مهدوي كني پيشنهاد كردم و خود مايل به پذيرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبري معظم بر من تكليف كردند ولي متأسفانه برخي افراد ناآگاه و يا شايد آگاه به‌گونه‌اي شانتاژ مي‌كنند كه گويي اين‌گونه مسووليت‌ها براي اينجانب جاذبه‌اي دارد. اگر مسووليتي پذيرفته مي‌شود جز اداي تكليف و دين به جامعه و انقلاب و نظام اسلامي نيست و اين بار نيز برخي افراد و گروه‌هاي افراطي دانسته يا ندانسته شانتاژهايي مي‌كنند كه احساس مي‌كنم نبايد تسليم آن‌ها و القائات آنان شد. لذا به تكليف عمل خواهم كرد و نتيجه آن هر چه باشد تنها رضايت و خشنودي خداوند برايم مهم است.

 

هاشمي رفسنجاني در پايان سخنان خود درگذشت شادروان دكتر بروجردي وابسته به خانواده حضرت امام(ره) را به بيت معزز امام راحل(ره) و مردم شريف ايران تسليت گفت.

 

 
 
دانشجو
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۸:۱۲:۰۶
آقاي هاشمي زيركترين سياستمدار ايراني است كه متناسب با فضاي جامعه حركت مي كند

اگر قرار بود يك هفته ديگر سبزها شورش خياباني داشته باشند هاشمي سكوت مي كرد

اما اكنون قرار است انتخابات رياست خبرگان برگزار شود

پس هاشمي مثل هميشه بايد مطابق با منافع خود موضع بگيرد و حركت سبزها را محكوم كند

او مانند همه انتخابات اين بيت الغزل خاص به خود را تكرار مي كند كه

تشنه رياست نيست و مجبورش كرده اند و از اين حرفا (412656)
 
س
۱۳۸۹-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۷:۰۸
بیایید نیت خوانی نکنیم. ایشان حداقل وظیفه اش را انجام داد و نظرش را صریحتر بیان کرد. الحمدلله.
البته من بشخصه تا به اتهامات فرزندان ایشان رسیدگی نشود حق گلایه را برای خود نگه میدارم ولی ما نباید همه را مانند خود بخواهیم. همین حرفها هم گفتنش برایشان هزینه هایی خواهد داشت. (413038)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۹:۰۰:۱۱
درود خدا بر شهيدان راه دين حنيف و بر مدافعان اسلام كه توانستند جمهوري اسلام را از سهمگين ترين طوفان تاريخي حفظ كنند بايد بر دستان اين مجاهدان بوسه زد كه توانستند با نثار تمام آبرو و عزت خود جلوي منافقان خاموش كه با همراهي چند نفر كه شكمشان از مال حرام بر شده بود به خيابانها امدند بايستند و همه منافقان داخل نظام را رسوا كنند و العاقبه للمتقين و خدا شكر منافقاني كه سر سفره انقلاب نشسته بودند و با تيشه به ريشه اين شجره طيبه ميزدند را رسوا كرد مطمئنا ايران سال 88 شاهد معجزه بود (412675)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۹:۲۲:۳۹
من نفهمیدم منظور از وحدت چی بود؟
وحدت کی با کی؟
وحدت چی با چی؟
-----------------
چقدر سیاستمدارانه داره از موضع گیری دو پهلوی خودش دفاع میکنه؟!:
از وظايف مهم امروز مسوولان اين است كه اين اكثريت وفادار را متحد نگه داريم و از اعلام مواضع تفرقه‌انگيز و افراطي پرهيز شود.
------------
آقای رئیس فعلی مجلس خبرگان وحدت را سکوت امثال شما آنهم در جایی که سکوت جایز نیست بهم میزند.
خط جامعه و خواص را ولی امر مشخص میکنند که کردند پس این حرکتهای موازی شما چه تحلیلی میتواند داشته باشد.
-----------
این اعلام موضع نکردنهای به موقع کمر کشور را شکسته نه اعلام شفاف مواضع که شما آنرا تفرقه انگیز می پندارید!
--------
ما را با خائنان و ساده لوحان چه نسبتی است که فکر وحدت با آنها باشیم. این همان وحدتی هست که آنها کله مالش کردند چرا آنموقع ساکت بودید و جلسه های پشت پرده برگزار میکردید؟ (412683)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۹:۵۶:۱۵
آقای یخی عزیز اصلا\" چطوره که شما بشی همه کاره این مملکت و بقیه دنباله رو ی تو. مردم و مسئولان چه کار کنند که تو راضی باشی اگر حرف نزنند که میگی چرا حرف نمیزنن اگر حرف بزنن که میگی چرا حرف میزنن بابا یک کم به فکر خودت باش و آخرت خودت را به خاطر دنیا با این نظرات و افکار خراب نکن برادر عزیز . (412702)
 
مقداد
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۲۱:۰۳
دوست عزیز آقای یخی

شما اگر هر کلمه ای که می خونی بخوای درست فکر کنی دو پهلو هست . هر کلمه و هر جمله ای رو . حتی قرآن رو .
شما بگو آقای هاشمی بیاد چی بگه که شما نگید این موضوع دو پهلو است ؟ شما بنویس یه نامه می کنیم از طرف تعدادی از کاربران الف که موافق هستند و البته مدیریت سایت الف برای آقای هاشمی ارسال می کنیم .
مطئمن هستم بعد از اینکه آفای هاشمی نامه شما رو جلوی تلویزیون هم بخونه و قسم بخوره که این نامه برای شمابوده ، بعدش می گید عجب کلامات دو پلهویی بود .

شما از امام خمینی هم انقلابی تر شدید . عجیبه والا. (412719)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۲:۳۳
قابل توجه آقای یخی که در اکثر خبرها اظهار نظر می کنند.
باید برای اظهار نظر و حرف های جناب آقای هاشمی رفسنجانی احترام قائل باشیم و نباید طوری فکر کنیم که اگر به مزاق ما خوش آمد پس هیچی نگوییم و اگر حرف خاصی زد که به مزاق ما خوش نیامد سریع موضعگیری دشمن پسند کنیم .
ایشان یکی از شخصیت های موثر در این انقلاب بوده و خواهد بود . ایشان هم به خاطر این شخصیت می تواند برای خودش یک نظر و حرف داشته باشد و اگر صحبت های ایشان را با کینه و حسادت نگاه نکنیم و خوب تفسیر کنیم ، خیلی از مسائل روشن می شود .
ایشان هر حرفی زدند سریع یک عده معلوم الحال و از قدیم با ایشان حسادت داشته اند ، از فرصت استفاده می کنند و موضع گیری کرده و ایشان را تخریب می کنند . اگر سکوت می کند ، می گویند چرا سکوت کرده است .
مثلا همان حرفی که ایشان گفته و شما آن را نوشته و نقد کرده اید اگر یک بار دیگر بدون کینه و حسادت و بغض بخوانید ، متوجه خواهید شد که حرف وی کاملا منطقی است .
در ضمن صحبت های مقام رهبری را توجه کنیم که چندین مرتبه ایشان را تایید کرده است.
به نظر من ، یکی از مسائلی که به کشورمان ضربه می زند ، افراط و تفریط ها هست که متاسفانه هر روز نسبت به قبل رشد می کند . به نظر من این مسائلی که از سال 88 ایجاد شده است خیلی راحت و راحت قابل حل هست . اگر به دست اهل و متخصص آن باشد و نه در دست یک عده از نا اهلان و افراطی ها که االان متاسفانه هستند و همه نوع ابزار قدرت هم در دست آنها است . (412729)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۰۵:۲۷
آیا آقای هاشمی همون شامگاه 25 بهمن یا حداقل فردای اون روز نمی‏تونستن اون حرکت‏ها رو محکوم کنن؟
چرا حالا که بحث انتخابات خبرگان بالا گرفته؟
اصلا میشه یه جور دیگه هم نگاه کرد
بابا یه نفر به جایی رسیده که دیگه حفظ خانواده براش مهمتر از اهداف انقلابیشه
حالا چه اشکالی داره اگه این آدم بره کنار خانواده‏اش استراحت کنه و احترامش هم بعنوان کسی که واسه این انقلاب زحمات زیادی کشیده و سختی‏های زیادی رو هم تحمل کرده سر جای خودش بمونه؟ (412796)
 
مرصاد عراقی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۹:۳۳:۲۶
اتفاقا به نظرم داره گردش میکنه

همین مطلب رو توی وبلاگم هم متذکر شده ام

با زمزمه تغییر رییس خبرگان ببین سایت و خودش به چه حرکاتی دست زدن (412688)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۰۹:۵۱:۱۳
وحدت با منافقان يعني يعني حركت به سوي كشمكش ها و درگيريهاي بيشتر انقلاب براي يك بار هم شده بايد به كارنامه افراد رسيدگي و انهايي كه فقط در فكر كسب ثروت و قدرت هستند را از قطارش بياده كند وگرنه مسئولان بايد جواب شهيدان بدهند (412698)
 
عباس
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۰۷:۰۶
(تا هاشمی زنده است انقلاب هم زنده است) این فرموده خمینی کبیر است هاشمی ابوذر زمان است صبر و بردباری را پیشه ساخته است به خدا مردم ایران بعد از هاشمی قدر این مرد را خواهند دانست که ان زمان هم دیر خواهد شد (412712)
 
هموطن
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۷:۰۵
هر مسولي مي تواند پس از پايان مسوليتش و فارغ شدن از آن به كنجي برود و بدور از تلاطمات سياسي به زندگي خود ادامه دهد . ( البته در نظام جمهوري اسلامي كه الگوهاي الهي مانند امام علي (ع) ) داريم اين موضوع چندان پسنديده نيست . اما اگر كسي در مسوليتي قرار گرفته است \" حق ندارد \" به مسايل خطير نظام و كشور بي تفاوت باشد. آقاي رفسنجاني در حال حاضرمسوليت 2 جايگاه بسيار مهم در اين نظام مقدس را بر عهده دارد . از طرف ديگر ايشان جزو بانيان اين نظام بوده اند . در حال حاضر اينگونه سكوت و بي تفاوتي از ايشان پذيرفته نيست وهردوي مسوليت ها را بايد واگذار نمايد. البته به نظر بنده موضوع غير از اين است. ايشان به طور اساسي چند سالي است با شيوه راهبردي فعلي نظام ، اختلاف نظر پيدا كرده و بديهي است چيزي كه مد نظر ايشان است با آنچه رهبري معظم در نظر دارند متفاوت است . اين موضوع را صراحتاً رهبر انقلاب در نماز جمعه در خرداد 88 بيان فرمودند ( قريب به مضمون: در اصول با آقاي هاشمي هم عقيده ايم ولي در عمل نظر اينجانب به رويه آقاي احمدي نژاد نزديك تر است. ) علاوه بر اين موضوع بحث تفاوت نگرش اصولي و اجرايي آقاي هاشمي و خانواده و اطرافيان ايشان با گروه آقاي احمدي نژاد بسيار جدي بوده و جدي شده تا حدي كه آقاي هاشمي چشم بر مصلحت هاي حتي خودش بسته و تمام قد جلوي ايشان ايستاده . اگر كسي فكر كند امثال كروبي و موسوي و حتي خاتمي سران فتنه هستد در اشتباه است . چون آنها بدون حمايت و هماهنگي با آقاي هاشمي توان تدارك چنين برنامه عظيمي براي تغيير نظام را نداشته و ندارند . از طرفي نگاه كنيد كه تقريباً اكثر قريب به اتفاق همفكران و دوستان آقاي هاشمي مانند آقا رضايي ( در ابتدا ) و بعداً ناطق نوري و حسن روحاني و حتي طيف اصلاح طلبان در مجلس و جاه هاي ديگر علاوه بر جدا سازي خط خود از ماجراهاي اخير ( 25 بهمن )‌ بعضاً صراحتاً موسوي و كروبي را تخطئه هم كرده اند . تنها آقاي هاشمي صراحتاً ايشان را تخطئه نكرده است . اين موضوع نشان مي دهد ايشان راساً با اين دو نفر پيمان بر اندازي احمدي نژاد و تغيير در روش هاي اجرايي را داشته است و البته مطمئن هم بوده اند كه موفق مي شوند. ولي اينجاي قضيه رو محاسبه نكرده بود. بنابر اين غير از هاشمي تقريباً تمامي عناصر درون نظام از اصول گرا و اصلاح طلب اين دو نفر را تخطئه كرده اند ولي آقاي هاشمي كلمه اي به اين دو اشاره نكرده است. بنابراين راس همه اين مسائل اختلاف نظر آقاي هاشمي با گروه فعلي است كه متاسفانه آقاي هاشمي پا از انصاف و حق فرا تر نهاده و داره به هر قيمتي روي حرفش اسرار ميكنه . اين موضوع خطرناكي هست كه آقايان كروبي و موسوي را نابود كرد. اميدوارم آقاي هاشمي بفهمد كه اين لجبازي كه امروز ديگر جنبه شخصي هم پيدا كرده است چه تاوان سنگيني براي مردم نظام و خون شهدا بر جا خواهد گذاشت . خداوند همه ما را هدايت كند. انشا... . (412716)
 
غريبه آشنا
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۴:۵۴
عجب دادگاهي برگزار كرديد. آقاي محترم كمي به نظرات آقاي علي مطهري با ديده بصيرت نگاه كنيد. خدائيش بنده تمام مناظرات رو ديدم ( حتماً شما هم ديديد ) چه افرادي بدون هيچ مبرري نامشان از رسانه ملي به بدي برده شد. آنجا شما چه كرديد. يك استغفرالله گفتيد يا شاد شديد . نمي دانم خدا اعلم است به ذات امور. ولي برادر كمترين شرط تقواي الهيحكم مي كند آنچه در حق خود مي خواهيم در حق ديگران نيز بخواهيم و من حس كردم كه دوست ندارم در هيچ جايگاهي و براي هيچ جايگاهي اينچنين نامم به كرده ها و نكرده هاي پنهان خود رسوا شود. (412827)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۳۰:۵۴
آیا می توان رئیس جمهور را از دایره ی وحدت حذف نمود؟ پس رئیس مجمع تشخیص مصلح برای حفظ وحدت هم که شده یک بارهم که شده از رئیس جمهور حمایت کند. آیا ولایت فقیه را می توان از دایره ی وحدت حذف نمود؟ پس بهتر است رئیس مجلس خبرگان یک بار هم که شده بگوید من نظرات رهبری را قبول دارم، مخصوصا در مورد فتنه، نه این که مدام بگویند من بر نظرات سابق خود هستم.


.... (412690)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۱:۱۴:۲۷
آیا رئیس مجمع تشخیص را میتوان از دایره وحدت حذف نمود؟پس رئیس جمهور برای حفظ وحدت هم که شده یک بارهم که شده از رئیس مجمع تشخیص حمایت کند. (412743)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۴۹:۳۷
برای ناشناس و آقای a : کسی که مدعی وحدت است آقای هاشمی است. پس اول کسی که باید به آن عمل کند نیز اوست. اما این رئیس مجمع تشخیص شخص دوم مملکت نیست. تفاوت رئیس جمهور را با رئیس مجمع تشخیص در نظر بگیرید. از نظر ما وحدت وجود دارد و الان موقع وحدت در مقابل فته است نه وحدت با سران فتنه. اما شایسته است آقای هاشمی به رئیس جمهور ملت و شخص دوم کشور یک تبریکی می گفت تا وحدت ایجاد شود.

\"از نظر ما وحدت از راه دفاع از ناحق حاصل نمی شود و اگر از نظر هاشمی می شود پس از یک ناحق به نام احمدی نژاد و دولت (و البته مردمی که با رئیس جمهور رای دادند) دفاع کند نه؟\"

الان هم که می بینید یک حرفی علیه 25 بهمن زده است فقط برای ریاست خبرگان است. زیرا برای دست یابی دوباره به آن احساس تکلیف می کند. اما مسئله دیگر این است که بین مردم وحدت وجود دارد و در این زمان عده ای از مردم با رنگ سبز خود را از بقیه جدا نمی کنند. ای کاش این حرف را آن زمانی می گفت که مملکت را فتنه در بر گرفته بود.
ضمنا فراموش نکرده ایم که هاشمی همواره علیه دولت و حتی بسیج و سپاه موضع گیری می کند. مثل مواضع اخیر در مورد مکتب ایرانی و بزرگنمایی حرف مشایی که گفته بود مکتب ایرانی اسلام. این ها همه برای مجلس خبرگان است.گداپروری، خرافه پرستی، مکتب ایرانی گرا، تندروی و عوام فریبی حرف هایی است که در مورد دولت زده است. احمدی نژاد یک بار در مناظره جواب این همه اهانت را داد. اما ادامه اش
تفرقه ای بین مردم وجود ندارد. تفرقه بین مردم و هاشمی، و بین احمدی نژاد و هاشمی است. و این تفرقه از زمانی شروع شد که احمدی نژاد 6 سال پیش در انتخابات شرکت نمود و هاشمی همیشه علیه احمدی نژاد موضع گرفت. (412849)
 
a
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۱:۲۴:۳۰
عجب! یعنی برای وحدت همه باید از رئیس جمهور حمایت کنند؟ چرا رئیس جمهور از رئیس خبرگان حمایت نکنه؟
انصافاً تا حالا چند بار هاشمی علیه احمدی نژاد حرف زده؟ و چند بار احمدی نژاد علیه هاشمی؟ خودتون میدونید عامل اصلی این تفرقه کیه. (412747)
 
. میزان
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۲:۵۸
همه می دانند آقای رئیس جمهور ظاهر و باطنش یکی است و روالش این نیست که موذیانه عمل کند اما آقای هاشمی چطور؟
عوامل تفرقه تیر و طایفه و تیم آقای هاشمی هستند و این از سال 84 شروع شد نه 88. (412799)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۰:۳۰
جالب است این شناخت دقیق شما از ذات این دو نفر. متاسفانه من و خیلی‌های دیگر جزء آن همه شما نیستیم که فرمودید می‌دانیم احمدی‌نِاد ظاهر و باطنش یکی است. ضمناً موذی بودن در استعمال همین کلمات و طعنه‌هاست اخوی که نمونه‌اش را خود شما هم مثل ما استفاده می‌کنید. (412938)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۰۸:۴۹
سلام آخه مردحسابی هاشمی بدبخت همش که یا میگه وحدت یا می گه رهبری (بحث دانشگاه آزاد)
مگه ریاست مجلس خبرگان جزو نظام نیست یا تشخیص مصلحت؟احمدی که می گه من تشخیص رو قبول ندارم یعنی رهبری اشتباه کرده تشخیص رو گذاشته؟!!!! (412795)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۴:۰۲
وحدت با کی؟
مگه الآن تفرقه‏ای وجود داره؟
نکنه منظور اینه که با نوچه‏های موسوی متوهم وحدت کنیم؟ (412833)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۳۹:۲۰
آیت الله هاشمی در جلسه دیروز مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وجود افراد يا گروه‌هايي در كشور كه از اول پيروزي انقلاب اسلامي با اصل انقلاب، جمهوري اسلامي، قانون اساسي و اصل ولايت فقيه زاويه داشتند و با توطئه‌ها و ترفندهاي گوناگون، اعم از كودتا، جاسوسي، ترور و توسل به راه‌هاي ديگر سعي در مقابله با نظام جمهوري اسلامي را داشته و دارند، تصريح كرد: تكليف نظام اسلامي و مردم براي مقابله با اين‌گونه افراد و گروه‌هاي معاند كه ممكن است هنوز هم عوامل اندك آنها با اعلام مواضع و شعارهاي تند و تخريبي در پي تضعيف نظام باشند، روشن است كه نمونه آن در 25 بهمن ماه به روشني اتفاق افتاد. (412651)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۲:۲۶
چرا ایشان قبل از راهپیمایی 1 اسفند این حرفها را نزد؟
اگر تشنه ریاست نیست چرا یک هفته قبل از انتخابات خبرگان ایگونه تغییر جهت داد و به این شکل بعد از دو سال سخن گفت؟ (412805)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۱:۴۵:۵۶
بله منافقان و معانندان ولایت فقیه به مقابله پرداختند.اما آقای هاشمی به نکته اصلی اشاره نکرده: چه کسانی از پارسال تاکنون زمینه حضور مجدد اینها را فراهم کرد؟\" فتنه \"و اشاره به ریشه واقعی حوادث را هیچ گاه نمی توان در سخنان ایشان ردیابی کرد!!!!!!!!!!!!!! (412954)
 
delpak
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۰:۳۱
ز مدیر سایت می‌خوام که این قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی را برای مردم عزیز توی سایت بزنه ،مردم بخوانند و نظر بدهند..و مسئولین در باره این موضوع بحث و گفتگو کنند..ببینیم مشکلات چیست...آیا قانون در ایران مورد اجرا قرار میگیره،یا اشخاص خاصی‌ نقض قانون میکنند..؟؟؟ (412727)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۱:۴۳
آفرین بر آیت الله هاشمی یار واقعی امام و رهبری

ما هاشمی انقلابی را دوست داریم (412678)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۵:۴۹
رهبری بارها در طول دوران فتنه از خواص خواستند \"صریحا\" در برابر فتنه اظهار نظر کنند.

اگر ادعا دارید ایشان یار رهبری هستند، لطفا یک نمونه از اظهار نظرهای ایشان علیه فتنه گران را در همینجا لینکش را بگذارید. (412807)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۵:۱۸
قرار گرقتن مردم دربرابر یکدیگر نشانه عدم بلوغ سیاسی یک ملت است. اختلافات سیاسی باید در صندو قهای آرا حل و فصل شود. (412730)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۶:۵۹
با سلام
به نظر من ایشان باید زود تر از این مواضع خودشان را مشخص می کردند و از رهبری پشتیبانی می کردندو کمک حال ایشان میشدند ایشان حتی چند وقت پیش پس از 25بهمن هم طوری جلوی دوربین ظاهر شدند که گویی به زور مصاحبه کردند و ایشان اصلا هیچ حرفی در مورد منافقان و سران فتنه نزدند .البته من هم خیلی مایلم که این سرباز انقلاب از کنار ملت وانقلاب بدرور نباشد و کمک حال نظام و رهبری باشند (412728)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۰:۴۷:۵۶
چرخش آیت الله هاشمی را به فال نیک می گیریم (412724)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۲:۵۴:۱۰
آقای هاشمی یه سؤال!
لباسی که دختر خانومتون روز 25 بهمن خریدن قشنگ بود؟
میشه آدرس فروشگاهش رو لطف کنید؟ (412789)
 
كاوه
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۰:۳۰
فاطمه خانم وزير اطلاعات در سيما اعلام كرد بيشتر كساني كه در 25 بهمن در تصاوير ديديد مشغول خريد شب عيد بودند. بريد از ايشان بپرسيد. (412808)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۲:۲۹
آقا کاوه
وزیر اطلاعات آقا هستند واسه همین مطمئنا خوش سلیقه نیستند
می‏خوام ببینم فایزه خانوم دقیقا از کدوم فروشگاه خرید کردند (412910)
 
علیرضا پژوه
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۷:۰۴
سلام فاطمه خانم
متاسفانه آنچه که من از دوستان اصولگرا می بینم صرفا تحقیر است و توهین . من در تهران نبودم ولی با بررسی گفته های دوطرف می توان تشخیص داد حق با کیست . در ضمن من مرد سیاست هم نیستم در دورانی که اصلاح طلب بودن نون و آب داشت اصولگرا بودم و در حال حاضر . . . .
پس از سالها کارت عضویت بسیجم را نیز پس دادم چون صرفا یک هدف دارم و داشته ام و آن حق و حقیقت است . به قول شاعر آنچه یافت می نشود آنم آرزوست .
فقط نصیحتی را از من حقیر بشنوید و پا در راه رفته دیگر دوستان ننهید که با شستن گناهان دیگران صرفا گناهان نکرده خود را افزایش می دهید . به امید روزی که با حضورش تمامی درد و غم از چهره انسانیت شسته شود . (412933)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۳:۳۶:۵۷
سلام آقای پژوه

من اصلا دلم نمی‏خواد بدونم حق با کیه
من فقط می‏خوام جواب این تناقض رو بگیرم
همینکه آقای هاشمی فرموند 25 بهمن کار دشمنان انقلاب بود اما هیچ توضیحی نمی‏دن که خب دختر خانومشون چرا همون روز 25 بهمن بازداشت شدند و اینکه چرا این خانم دقیقا در روزهای خاصی تصمیم می‏گیرن که ساندویچ بخورن یا خرید کنن (412985)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۰:۱۳:۵۴
جالبه فاطمه خانم شما مي گوييد اصلا نمي خواهيد بدونيد حق با كيه! پس هدفتان چيست؟ (413524)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۳۷:۵۸
منظورم اینه که من فعلا کاری به دعوای بعد از انتخابات ندارم
من فقط می‏خوام بدونم آقای هاشمی که از 25 بهمن حرف زدند، آیا دخترشون رو هم جزو همون دشمنان انقلاب محسوب می‏کنن یا خیر؟ (413765)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۶:۴۲
همین که شما به حکم جنسیت وزیر بنده خدا را بی‌سلیقه می‌دانید (آن‌هم مطمئناً!) نشان می‌دهد که با چه منطق قوی و استواری در پی حقیقت هستید. برای شما آرزوی موفقیت دارم. (412940)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۳:۲۹:۲۹
منطق من همون سؤال ساده‏ای بود که پرسیدم
منطق محمکتر این سؤالم رو هم در جواب آقای مرتضایی زیر کامنت شما نوشتم
لطف کنید اون توضیح رو هم بخونید آقا مهدی

هر سؤالی یه جوابی داره
آیا من نباید جواب سؤالمو بگیرم؟

در ضمن خیلی خوبه که بالاخره یه آقایی پیدا شد که با اطمینان خودشو خوش سلیقه بدونه
موفق باشید (412984)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۰۳:۵۱
خانم فاطمه اگه سلیقه اقایون خوب نیست پس از اقای هاشمی نپرسید.
از خود فائزه خانم بپرسید
چون ایشون متاهل اند و تنها فامیلی اقای هاشمی را دارند و نوع لباس و رنگ لباس و مدل لباس با اجازه خود ایشان و شوهر ایشان است. (413643)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۰:۴۶
جناب سبزینه
شوهر فایزه خانوم که درباره‏ی 25 بهمن نظر ندادند
آقای هاشمی نظر دادند
ظاهرا شما متوجه سؤال من نشدید
من می‏خوام بدونم آیا فایزه خانوم هم جزو اون دشمنان انقلابی هستند که آقای هاشمی ازشون صحبت کردند محسوب میشن یا خیر؟ (413768)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۶:۲۳:۳۸
(نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی شوند.)
این تذکر سایت شما در خصوص ایت الله هاشمی رفسنجانی مصداق ندارد؟ (412866)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۲:۳۰:۳۲
آقای مرتضایی
این دختر خانم آقای هاشمی هستند که مردم ایران رو با ساندویچ خریدنا و لباس خریدناشون به باد تمسخر گرفتند
فایزه خانم هاشمی دقیقا روز 25 بهمن بازداشت میشن و یکی دو ساعت بعد با سلام و صلوات تشریف می‏برن منزلشون
بنابراین این صحبت آقای هاشمی که فرمودند 25 بهمن کار دشمنان انقلاب بود در ذهن من نوعی همین سؤالی رو تداعی می‏کنه که این بالا نوشتمش
شما بجای اینکه با کلماتی مثل توهین و تمسخر سعی کنید حرف منو زیر سؤال ببرید بهتره جواب تناقضی رو که پرسیدم اینجا بنویسید. اگر هم جوابشو نمی‏دونید پس لطفا سکوت کنید تا شاید خود آقای هاشمی جواب بدن (412971)
 
reza
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۲:۱۵:۴۵
ولی‌ اون فیلمی که فحاشی و حرفهای رکیک یک لباس شخصی‌ به دختر ایشان را نشان میداد بسیار زشت بود. ببینیم الف این متن میذاره ؟ (412967)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۹ ۱۱:۴۴:۳۳
روز 25 بهمن به ایشون فحاشی شده
درسته؟ (413131)
 
بهار محمدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۰۰:۳۲
چی شد یه دفعه آقای هاشمی یادشون افتاد که باید حرف بزنند؟؟!! به خبرگان که ربط نداره ؟ (412794)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۰۸:۲۰
بد نیست این نوشته را هم چاپ کنید
هتاکی و بی حرمتی تا کی
این افراد به چه حقی علیه یک مقام مسئول کشور اینچنین صحبت میکنند
http://ebrat.ir/?part=news&inc=news&id=30397 (412798)
 
ابراهیم حق پرست
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۶:۵۱
به نظر من ایشان هنوز هم باید راجع به سران فتنه واضح تر صحبت کنند در اینکه ایشان از چهره های بارز انقلاب هستند شکی نیست ولی در فتنه 88 اگر نگوییم دست داشته نقش بسیار موثری با آن نامه کذایی ایفا کردند پس هنوز هم باید صریح تر باشندو حتی در مورد فرزندانش نیز موضع انقلابی خود را اعلام کنند تا وقتی این موارد روشن نیست فقط دو پهلو و کاملا سیاسی و در جهت منافع شخصی ایراد سخن میکنند (412829)
 
احمدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۸:۳۵
بسمه تعالی
بنظر میرسد نباید مقام روحانیت دستخوش
سیاسی کاری شود . امروز بهترین موقعیت برای
اقای هاشنی است که باکمک جامعه روحانیت
دوران بازنشستگی را با احترام بکارهای علمی بپردازند. یادم هست ایشان روی ترجمه
قران کار میکردند باید به همان مسیر ادامه
دهند. ماندن در صحنه سیاسی از سوی فرزندانشان ایشان را ضایع میکند. همانطور که ایه اله منتظری را که باید گوش بفرمان امام میداد و حوزه ها را گرم میکرد.امروز نیز ایه اله هاشمی باید به کارهای علمی بپردازد. (412837)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۹ ۱۴:۲۶:۵۴
البته امام به اقای منتظری فرمودند که من شما را تنها از لحاظ سیاسی عزل کردم اما از فقاهتتان کاسته نمیشود.اما کسی نمیتواتند به ستون نظام بگوید من شما را عزل کردم. (413203)
 
جاوید
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۹:۱۴
مثلا جالب این است که بعضی سایتها یا خبرگزاریها مثل سایت فار... سخنرانی ایشان را در بالای سایت چاپ کردند ظاهرا به مذاقشان خوش نیامد و بعد از نیم ساعت دیدند دلشان برای توهین کردن به ایشان تنگ می شود و بلافاصله آنرا حذف کردند.
خدا همه را به راه راست هدایت فر ماید (412850)
 
منصف
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۵:۰۱:۵۵
اولا هر کس ممکن است در زندگی خود دچار اشتباهاتی شود و استثنائئ هم نداریم چون معتقدیم فقط 14 معصوم بیشتر نداشته و نخواهیم داشت.
ثانیا تحلیل های احساسی آفت اجتماع هستند و نتیجه اتخاذ بعضی تصمیمات را آینده مشخص خواهد ساخت.
ثالثا نادیده گرفتن زحمات افرادی همچون هاشمی .... سربالاست.
رابعا باید بین معاند، مخالف و منتقد تمایز قائل شویم. تا بتوان ایرادات منطقی را طرح و رفع کرد. (412851)
 
صفر
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۵:۰۵:۲۲
آقای هاشمی 25 بهمن را محکوم نکرده بلکه شعارهای تند داده شده را کار دشمنان نظام دانسته است (412853)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۲-۰۹ ۲۳:۱۰:۲۷
این تخصیصی که شما می فرمایید در سخنان آقای هاشمی نیست. یعنی در صحبت های ایشان افرادی که در 25 بهمن بوده باشند ولی شعار تند نداده باشند اصلا وجود ندارد. ایشان همه شانرا شعار تند دهنده محسوب کرده و محکوم کرده اند. (413395)
 
حمید
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۸:۱۵
سایت الف درحال چرخش 180 درجه ای .
نوعی از دگردیسی تحت عنوان بروز شدن . (412857)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۶:۲۰:۰۷
درجامعه امروز ما برخی فقط دو رنگ را می بیندد و اوضاع و احوال جامعه را با اطلاعات و پیش ذهنهای خود توجیه می کنند . ملاک تشخسص شان هم همین ذهن محدود و اظلاعات ناقص است . در حالیکه شخصیتهای بزرگ که خود صاحب اندیشه بوده و بر کلیه جریانات نه داخلی بلکه جهانی احاطه دارند بعنوان مجتهد سیاسی راههای حفظ کلیت مجموعه را با کمترین هزینه و بیشترین فائده بررسی میکنند نباید توقع داشت ذهن ایشان به اندازه یک جوان 18 ساله از هر دو جریان برخورد نماید جریانی که معتقد است عین مردم است و هرکس با او هماهنگ نباشد از مردم نیست
و جریانی که معتقد است عین حامیان ولایت است و اگر کسی مانند او فکر نکند ضد ولایت است
بهمین دلیل هرگونه افراط گری که در دین نیز نهی شده از طرف ایشان محکوم و راه رسیدن به هدف همان راه اعتدال و به تعریف قران امت وسط میباشد
خیر الامور اوسطها (412865)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۰:۱۴
هاشمی میگوید 25 بهمن کار دشمنان انقلاب بود
فائزه هاشمی هم 25 بهمن در حال تحریک همین دشمنان انقلاب بود
حالا چه میتوان نتیجه گرفت؟


امیدوارم زنده باشم ایران بدون هاشمی را هم تجربه کنم بعضیها با رفتارشان آدم را یاد عربهای حاشیه خلیج فارس میاندازند (412878)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۹ ۱۴:۲۵:۱۱
دوست عزیزم تو زنده و منم زنده میبینیم که هاشمی هنوز هم ستون نظام را حمل میکند.
هاشمی زنده است چون نهضت زنده هست. (413201)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۹:۰۱
خیلی از هاشمی بد نوشتم اما این را هم بگویم از بچه هاش بگذریم سعی در ایجاد یکنوع توازن قوا میان نیروهای گذشته و جدید نظام بود و اگر هم بتواند چراکه نه گرایش این توازن به نفع طرف خودش که یک پایه نظام است (412881)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۱:۰۸
گیریم که اصلا هاشمی رفسنجانی مواضعش آنگونه که باید و شاید شفاف و روشن نبوده و هزار و یک ایراد به آن وارد باشد . چه کسی مجوز داده که عده ای خودسر مانند راهزن جلوی زن و بچه اش را بگیرند و فحاشی کنند ؟ کجای اسلام چنین مجوزی داده شده که یک نفر توی چشم یک زن نامحرم نگاه کند و به او حرف های رکیک بزند و فحش های ناموسی بدهد ؟ مگر اسلام همان دینی نیست که اجازه نمی دهد خلخال از پای زن یهودی گرفته شود ؟ مگر اسلام همان دینی نیست که پیامبرش فرمود انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق ؟/ پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: « خداوند بهشت را حرام کرده بر هر دشنام دهندة بی‌ابروی بی‌حیائی که از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود باکی ندارد و متاثر و ناراحت نمی‌شود.»/ در اسلام مجوزی برای فحش دادن به کسی صادر نشده است . حتی به بچه ها و دیوانه ها . بنابراین بر خلاف فضاسازی های صورت گرفته طی چند روز گذشته در رسانه های معاند باید به این نکته توجه کرد که اساساً کسی که چنین الفاظی را مطرح می کند به اسلام هم بی توجه است چه برسد به اینکه خودش را حزب الهی بنامد . (412890)
 
ا . ف
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۸:۱۳
با سلام به همه دوستان

ما اگر میخواهیم اسلام حفظ شود باید به همه کسانی که مورد تایید رهبری هستند احترام بگزاریم تا اینکه خلافش توسط ایشان
ثابت شود پس حفظ دوستی و وحدت یادمان نرود (412891)
 
یوسف ا
۱۳۸۹-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۵:۱۰
یعنی دختر ایشان هم جزو دشمنان انقلاب هستند. (412957)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.