نظر منتشر شده
۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 97125
آزمون ولایت پذیری؛ این‌بار برای دوستداران انقلاب
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۸




کمتر کسی هست که وقایع سیاسی کشور را دنبال کند و نام آیت الله هادی غفاری را نشنیده باشد. هادی غفاری از جمله کسانی است که در راه پیروزی انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده است. با این حال، خیلی ها معتقدند شخصیت وی با ویژگی ناخوشایندی همراه بوده است: تندروی.

 

به عنوان مثال، در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی هنگامی که امام خمینی به طور صریح روی فعاليت هاي غيرمسلحانه و انقلاب مبتني بر آگاهي توده تاکید داشتند، آقای هادی غفاری مردم را به «مصادره سلاح» از پاسبان ها دعوت می کرد [1]؛ یا به عنوان مثال، در راهپیمایی ها با تقلید از شعارهای مجاهدین خلق، شعار «تنها ره رهايي، جنگ مسلحانه» را برگزیده بود. هنگامی که به ایشان تذکر داده می شد که این شعارها مورد پذيرش امام نيست، با این انتقادات به تندی برخورد می کرد [1].

 

پس از انقلاب، آقای غفاری به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شورای اسلامی شدند. یکی از موارد برخورد خشونت آمیز ایشان در مجلس، ماجرای حمله به صباغیان و معین فر (از نیروهای ملی مذهبی) است. معین فر داستان این حمله را این طور بازگو می کند: «حضار جلسه ملاحظه کردند که حدود 10 نفر از نمایندگان محترم بر سر آقای صباغیان ریختند و با ضربات مشت و لگد ما را مضروب و مصدوم کردند. خصوصاً حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای هادی غفاری با خارج ساختن کفش از پای خود و کوفتن های مرتب بر سر و صورت و بدن اینجانب گوی سبقت را از دیگران ربودند. ایشان همچنین فحش های عرضی و ناموسی زن، مادر و خواهر نثار من کردند که مستوجب حد است» [2].

 

پس از آنکه در دو دهه اخیر شورای نگهبان چند بار صلاحیت ایشان را برای شرکت در انتخابات تایید نکرد، تا مدتها خبر زیادی از ایشان منتشر نمی شد؛ تا اینکه ناگهان در سال 88 در جریان انتخابات ریاست جمهوری، آقای غفاری مجدداً به یک چهره خبرساز تبدیل شد. ابتدا سخنرانی های آکنده از سیاه نمایی ایشان در جمع هواداران مهدی کروبی در کانون توجهات قرار گرفت [3]. پس از انتخابات، آقای غفاری که روزگاری خود را در خط ولی فقیه معرفی می کرد، طی یک سخنرانی در حضور مهدی کروبی توهین های بی سابقه ای را متوجه رهبر انقلاب کرد و اثبات کرد که التزامی به ولایت فقیه ندارد [4]. سپس، عکس های وی در راهپیمایی های جنبش سبز منتشر شد:
 
 



اما جالب ترین خبر در این میان، ماجرای کشف انبار سلاح و مهمات در مسجد ایشان بود [5]. پس از این ماجرای اخیر، هادی غفاری ظاهراً سعی می کند موضع گیری خاصی انجام ندهد و کمتر در کانون توجهات قرار می گیرد.

- - - - - - - - -

در اینجا ما با حامیان فتنه کاری نداریم. برخی از این افراد، کسانی هستند که روزی با مخالفان امام با خشونت برخورد می کردند و امروز با همان مخالفان بر سر یک نماد سبزرنگ (!) به تفاهم رسیده اند و عملاً علیه نظام اسلامی خروج کرده اند؛ و البته کماکان از خشونت دست بر نداشته اند.

 

مخاطب صحبت های بنده جوانانی هستند که امروز به ظاهر در جبهه انقلاب قرار دارند، اما تندروی بخشی از خوی آنها شده. یک روز خودسرانه چماق و زنجیر به دست می گیرند ، و روز دیگر ناسزاهای رکیک نثار مخالفان می کنند . آیا چنین رفتارهایی غیر از فراهم کردن سوژه برای دشمن و تخریب وجهه بسیج و حزب الله، نتیجه دیگری هم دارد؟
 


فتنه 88 بیش از هر چیز آزمون ولایت پذیری بود. کسانی که امروز مدعی همراهی با ولی فقیه هستند، بدانند که سوابق آنها هر چه باشد، به گرد پای هادی غفاری و محتشمی پور هم نمی رسد. کسانی که در راه آرمان های انقلاب اسلامی مجروح شده اند؛ و در زمان تبعید امام در نوفل لوشاتو افتخار همراهی ایشان را داشته اند.



امروز برخی از این جوانان مدعی ولایت مداری، با حرکات خودسرانه خود قطعاً از مسیر تبعیت از ولی فقیه زمان منحرف شده اند، چرا که مقام معظم رهبری بارها و بارها در برابر حرکات دشمن دستور به سکوت و پرهیز از حرکات خودسرانه داده اند. کسانی که به چنین حرکاتی دست می زنند (با فرض اینکه نفوذی نباشند،) یا بیانات رهبر انقلاب را نشنیده اند، یا اینکه خود را به نشنیدن می زنند، یا اینکه تبعیت از این دستورات را وظیفه خود نمی دانند! برای مثال، مگر رهبر معظم انقلاب به صراحت نفرموده اند که «بارها گفته‌ام، باز هم تكرار مى‌كنم؛ من معتقدم كه جوان مملكت بايستى در همه ميدانها حضور و آمادگى داشته باشد؛ منتها با انضباط... مگر من بارها نگفته‌ام در اجتماعات كسانى كه مخالفند، هيچ كس نبايد رفتار خشونت‌آميز داشته باشد؛ چون اين، دشمن را خوشحال مى‌كند. بارها ما اين حرف را گفتيم، چرا گوش نكردند؟! چرا گوش نمى‌كنند؟! حتّى اگر يك حرفى كه خون شما را به جوش مى‌آورد به زبان آورند - مثلاً فرض كنيد اهانت به رهبرى كردند - باز هم بايد صبر و سكوت كنيد. اگر عكس مرا هم آتش زدند و يا پاره كردند، بايد سكوت كنيد» .

 

درست است که نداشتن کارت بسیج نشانه بسیجی نبودن نیست، اما اگر کسی نیت مبارزه با اغتشاشگران را داشته باشد، «باید» با پذیرش نظم و انضباط و فقط در مواقع ضرورت با تشخیص فرمانده بسیج وارد میدان مقابله با آشوبگران شود. هر عملکردی خارج از این چارچوب، قطعاً با اوامر رهبر انقلاب در تناقض است. رابطه بسیجی با رهبر، رابطه پیرو با ولی امر است، نه رابطه فرزند با «بابا»! هر کسی که ادعای ولایت پذیری دارد، باید گوش به فرمان ولی فقیه باشد. در غیر این صورت، «مهم و مغرور و بزرگ»  دانستن نفس ممکن است انسان را به راهی بکشاند که هادی غفاری یک بار آن را پیموده است. متاسفانه سمپتوم های اولیه این بیماری را می توان در دیگر رفتارهای این طیف (نظیر فحاشی های بی محابا به مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص و شهرداری) مشاهده کرد.

 



منابع:



[1] بولتن نیوز

http://www.bultannews.com/fa/pages/?cid=35395



[2] خبرنامه دانشجویان ایران

http://iusnews.ir/?pageid=11449



[3] فارس نیوز

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8803070224



[4] جهان نیوز، به نقل از وبلاگ بسیج جهانی

http://www.jahannews.com/vdccs1qp.2bqe48laa2.html



 
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۰۹:۵۹:۳۳
عالی بود... چرا آخه الان می نویسین درباره آقای غفاری. این آقا می دونین چقدر بچه مذهبیا رو کشونده تو دل فتنه با این کاراش. باید زودتر درباره ایشون روشنگری می شد. (413508)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۰:۰۶:۲۵
دوستاداران که در تیتر آمده یعنی چه ؟؟؟؟ (413513)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۰:۲۳:۵۸
خیلی عالی بود به مسئله مهمی اشاره کردید که این روزها کمتر مورد توجه قرار میگیرد .برخی در لباس خدمت به انقلاب شدید ترین ضربات را بر پیکره ی انقلاب وارد می کنند ،ضرباتی که هیچ دشمنی قادر به وارد کردن ان بر انقلاب نیست.
... (413531)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۱:۲۷:۳۰
از مسئولان محترم كشور عاجزانه خواستاريم فتنه را جمعكنند تا كشور به ارامش برسد ديگر مارا بس است همه مي دانند انها ضد انقلابند ديگر اين قضيه را بيشتر از اين كش ندهند مردم هم خسته شده اند كشور دارد وارد كشمكش فرسايشي مي شود (413561)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۱:۳۴:۲۶
با سلام
و با تشکر خدمت آقای محمود آرامش که خیلی خوب و موشکافانه در مورد تندروهای هر دو جناح نظراتشان را ارائه دادند و ممنونم از سایت الف وشخص آقای توکلی که یه همیچین سایت خیلی خوب و با محتوا را تاسیس نمودند که مارا از کم و کیف احوال کشور و جهان مطلع میکنند یقینا همین طور است من هم مخالف فحاشی و تندروی علیه مخالفان می باشم زیرا که آن هرچه باشند شیعه 12 امامی هستند و توهین به آن ها حتما از نظر شرع مشکل خواهد داشت .چون حضرت علی (ع) حتی فحاشی به کفار را هم منع کرده بودند چه برسد به شیعیان! (413563)
 
هجیر
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۱:۳۶:۰۶
مشکل ایران اینه که به قانون عمل نمیشه اگه همون موقعی که هادی غفاری آن حرکت زشت را با آقای صباغیان میکرد طبق قانون عمل میشد شاید نه عاقبت هادی غفاری این میشد و نه عاقبت صباغیان آن.
این مسئله منحصر به عالم سیاست هم نیست در هر حوزه ایی که نگاه کنید موارد بسیاری از بی قانونی را می بینید.
واقعیت اینه که در یک جامعه قانون گرا،واژگانی چون خواص،بزرگان،سران و... بی معنی هستند. مگر رییس جمهور فرانسه، رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر ایتالیا، رییس جمهور کره جنوبی، نخست وزیر ژاپن و... جزء خواص محسوب نمیشن؟ چرا بدون هیچگونه تنشی در دادگاه حاضر میشن و به سوالات پاسخ میدن؟ اونوقت در ایران: یکی سی سال پیش انقلابی بوده یکی پسر یک انقلابیه یکی دختر یکی از سرانه یکی نامه از این بزرگ داره یکی نامه از اون بزرگ و... (413564)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۰۹:۱۱
واقعاً درست و دقیق بود.
اگر بسیجیان اخلاق رو رعایت کنند از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری میکنند!
باید ملاک فقط نظرات حضرت آقا باشه! (413649)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۴۱:۳۳
دریاره موسوی وخاتمی دودیدگاه وجوددارد
1. انها افراد بزرگ وخوبی بودند اما در جریانات اخیر بد شدند لذا نباید در قوئانین وبر نامه های اقتصادی اجتماعی انها در گذشته شک نمود وباید همان را با جدیت دنبال نمود
2. انها از ابتدا هم باورهای مخالفی داشتند لذا چون احساس کردند قوانینشان ممکن است تغییر کند برای صیانت از ان درگیر شدند در این صورت تغییر قوانین خاتمی وموسوی ضروری است (413676)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۰۲:۰۲
آقای باقری
بند یک صحبتتون واقعا زجر آوره
یعنی منظورتون اینه که الآنم شروع کنن به چهار راه درست کردن روی سر جوونای مردم یا اینکه پوشیدن کفش پاشنه بلند واسه خانمها و پیراهن آستین کوتاه برای آقایون رو در ادارات ممنوع کنن یا اینکه پوشیدن شلوار پاچه پاکتی رو واسه یه دختر مدرسه‏ای ممنوع کنن یا اینکه تیغ بکشن روی لباسای مردم؟
کدومش؟
چون همه‏ی این کارها رو موسوی تندروی متوهم انجام می‏داد
یا شایدم منظورتون اینه که باید دوباره توهین به مقدسات مردم از سر گرفته بشه؟
چون کارگزاران آقای خاتمی در این کار خبره بودند

در مورد بند دو صحبتتون هم مگه در حال حاضر کسی دنباله‏روی این آقایونه که حالا بخوایم قوانینشون رو کنار بذاریم؟
اون عده‏ی قلیلی که در توهم امثال موسوی غرق شدند دور خود اون متوهم حلقه زدند و کسی بهشون اجازه نمی‏ده که واسه این مملکت تکلیف تعیین کنن که حالا کسی نگران قوانینشون باشه (413785)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۰۵:۰۹
یک سوال.شما میفرمایید کار کسانی که به هتاکی و فحشهای ناموسی به افراد مثلا به فائزه هاشمی میپردازند نادرست و مخالف با فرمین رهبری است پس چرا هیچ برخوردی با آنها نمیشود.دستگاههای اطلاعاتی و قضایی که کوچکترین مخالفتها را کشف و با آنها برخورد میکنند چرا با این افراد برخورد نمیکنند؟مگر بار اول است که این اتفاقات می افتد (413686)
 
بهار محمدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۱۱:۰۰
کاملا موافقم اما مخالفت با تندروی ها نباید دلیل شود که بگذاریم سبزا هر کاری دلشون میخواهد بکنند اگر تندروی ها زیاد شده بخاطر این است که هیچ اقدامی از سوی قوه ی قضائیه در مقابل سران فتنه انجام نشده . (413691)
 
اااااا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۰۳:۳۳
بنام خدا
غفاري كپي ايراني قذافي است فردي بي تعادل
و هوچي گر نه راستش معومه و نه دروغش .اينها از گرده انقلاب بالا رفتند و حالا هم از كول بچه سبز هاي نا آگاه سواري مي گيرند (413745)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۰:۴۷
ازکي ايشان آيت الله شده است؟ لطفاعناوين والقاب رادرجاي خودش استفاده کنيد. (413769)
 
محمود آرامش
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۲۲:۱۳:۳۶
درباره ایشان در وب سایت های مختلف هم از عنوان \"حجت الاسلام\" استفاده شده بود و هم از \"آیت الله\". در صورتی که ایشان آیت الله نیستند، به خاطر این اشتباه پوزش می خواهم. (413898)
 
اسی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۶:۳۸
آیت الله؟!!!! (413774)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۵۷:۰۳
تاریخ اسلام سرشار از کسانی مثل هادی غفاری و امثالهم است کسانی که به سیف اسلام معرف بودندند و بر امامشان شمشیر کشیدندند کسانی که ام المئمنین بودند ولی در شهادت پاره تن رسوالله {ص} همداستان ضالمین شدند و برای قتل جانشین بحق پیامبر لشگر گرد اوردند لذا مبارزات این اقایان و حضورشان در کنار ان پیر سفر کرده با وضعیت حالشان {به فرمده همان امام}سنجیده میشود که همانا شمشیر کشیدن بر ولی فقیه زمان است که اگر میتوانستند نه شمشیر اصطلاحی که شمشیر واقعی میکشیدند لذا اگر طلحه و زبیر و اعوانشان راه بجایی بردند اینها هم میبرند . اما در خصوص قسمت دوم مقاله این سوال مطرح است ایا فسق عیان در جامعه اسلامی مستوجب عقوبت هست یا نه اگر هست که هست تکلیف بر عوامل حکومتی است که عقوبت نمایند که در اینصورت نه نیاز هست کسی از احاد مردم بالاخص جوان نورانی با ایمان اقدامی کنند و نه معاندی میتواند شیطنت کرده و به متدینین نسبت دهد لذا ما و امثال ما در تبعیت از اماممان فقط ناظریم و خون دل میخوریم همانگونه که شهید بهشتی فرمود عاشقان انقلاب علاوه بر خون دادن خون دل نیز باید بخورند (413836)
 
سيدمرتضي ناصريان
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۱۷:۵۳
به نظرم جا دارد مصاديق برجسته و واضح ولايت پذيري و همينطور مصاديق ولايت ناپذيري از سوي چهره هاي سرشناس جامعه يعني خواص گردآوري شود مثلا مقامات ارشد كه در چه صحنه هايي تبعيت كرده اند و يا تبعيت نكرده اند (در حدي كه عيان است) ليست و منتشر شود تا راهنماي روشني براي شناخت خواص باشد بويژه خواص بي بصيرت رسوا شوند. (413846)
 
عمو
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۲۳:۰۲
بنام خدا
حضرت آرامش سلام
شاید اول لازم باشد از طرف هادی غفاری که برای اولین بار از طرف شما آیه الله معرفی می شود به خاطر این سهاوت تشکر شود.
این آقای غفاری در فصل حج در شهر مدینه راهپبمایی راه انداخت ولی نمی توانست چیزی به عربی بگوید. وقتی خبرنگار تلویزون ایران راجع بع این مسئله از او سئوال کرد گفت این تقصیر شاه بود که ما عربی یاد نگرفتیم! این مقدمه آیت الله شدن یک آژیتانور سیاسی لابد بعدا درس خوانده و رشد کرده
ولی نکته اصلی قیاس مع الفارقی است که انجام داده اید. آقای غفاری به پشتوانه پدر شهیدش مشغول بهره برداری از انفلاب شد و اینکه برای پیروزی انقلاب زحمت کشیده نظر شما است چون از نظر من قطره دریاست اگر با دریاست ورنه او قطره و دریا دریاست. وقتی امام راحل انقلاب را قائم به فرد خودشان تلقی نفرمودند از پشه لاغری چون من و هادی غفاری چه خیزد جز ستم بر انقلاب؟
این اشتباه کارانی که به خانواده دیگران مرتکب اسائه ادب شده اند هیچ پشتوانه ای تدارند و فقط تحت تاثیر احساسات قرار گرغته اند و بدون شک حتما ستوط ق ق را خواهند چشید. ولی اگر عدالتی بر قرار باشد این خانواده می بایست از 19 ماه قبل به جرم توطئه علیه امنیت کشور و ایجاد آشوب و هر آنچه خوبان بطور منفرد ممکن است داشته باشند بطور یکجا تحت پیگرد قرار گیرند تا کار تهاون و رفیق بازی و شرم حضور مسئولین بدون احساس مسئولیت کار را به محاکمه خیابانی نکشاند. همین مسئله در مورد هادی غفاری هم صادق است که در حضور نفر پنجم انتخابات اهانت هایی را مرتکب می شود که از نظر قانونی شایسته مجازات است ولی ق ق خاموش می ماند و او نیز بر جسارتش افزوده می شود .
زین حسن ات آن حست صد گز رسن (414077)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۴۷:۵۱
عالیه و این کار را در مورد دیگر خواص مردود هم انجام دهید. (414167)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۴:۴۶:۱۷
کار اونا بد ولی کاپیتولاسیون فائزه هم دیگه شورشو در آورده (414195)
 
م. ر.
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۳۰:۵۶
من با روش شما در نقد رفتار نیروهای معروف شده به خودسر مخالفم و امیدوارم که نظرم را منتشر کنید.
به نظر من مشکل همه ما (چه آن‌ها که بر اریکه‌ی قدرت نشسته‌اند و چه آن‌ها که اکنون پیاده‌اند) این است که این‌قدر از سوء استفاده دشمنانمان و مخالفان و منتقدانمان می‌ترسیم که برای دو خط توصیه‌ی به دوستان نااهل، ابتدا در چند بند و با یک تیتر و خلاصه مطلب مخالفمان را می‌کوبیم تا مبادا فردا بگویند موضعت شفاف نبوده! و حتی طوری که کسی اگر تا آخر مطلب را نخواند نداند که هدفش چه بوده است.

آن‌چه مهم است تبین حق است. اگر انصاف داشته باشید حق را می‌گویید و نمی‌گردید که حتماً به ازای امر و به معروف یا نهی از منکر دوستان تشری هم به مخالفان بزنید.

پس، هر کس از مدار حق خارج شد در حد خودش مورد نقد و انتقاد است و السلام. (414218)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۸:۲۹:۵۵
سرنوشت هادی غفاری برایجوانان انقلابی ÷ند است (414464)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۹:۲۱:۱۸
یه لطفی بکنین در خصوص موسسه الهادی که مربوط به اقای .. است و از آنجا تعداد زیادی اسلحه بیرون اوردند توضیحاتی بدهید. (414478)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۷:۴۴:۳۳
وقتی حضرت علی (ع) کفش خود را وصله میکرد فرمودند حکومت به این اندازه هم ارزش ندارد مگر برای احقاق حق مظلوم این بزرگترین تفاوت حکومت شیعه از دیگر حکومت ها است که حق حتی یک مظلوم از کل حکومت بیشتر است ولی من نفهمیدم که میگویند حفظ نظام از اوجب واجبات است یعنی چه! آیا هدف وسیله را توجیه میکند (414669)
 
مستر13
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۴:۴۲
چرا حوزه علمیه این افراد را خلع لباس نمی کتد واقعا زشت است که این افراد در لباس روحانیت دست به این اقدام می زنند13 (414676)
 
آرش
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۸:۱۴:۰۸
واقعا مات و مبهوت ماندم --- حاج آقا شما چرا ؟؟؟ واقعا تعجب کردم . من سالیان سال از مجاهدت و فداکاریهای شما و فخردین حجازی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب شنیده ام // و حالا با دیدن این عکسها میفهمم که انقلاب کردن مهم نیست . انقلابی موندن مهمتره . ما جان فدای رهبریم .... با ولایت زنده ایم و میمیریم ... (414680)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۲۳:۴۵:۴۰
جاء الحق و زهق الباطل
بنده به اصل ولایت فقیه در چارچوب قانون اساسی ایمان و یقیین دارم،ولی به اصل 27 قانون اساسی هم اعتقاد دارم.
شما 3 نه 2 نه 1 راه اعتراض یا انتقاد بدون سانسور یا بدون برچسب زنی را معرفی کنید!!!
آیا این انتظار زیادی است که فنته گر و جنگجوی سخت و نرم نامیده نشویم ولی اعتراض یا انتقاد هم بکنیم!؟ (414755)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.