نظر منتشر شده
۱۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 97221
اگر مردم ما و منطقه تصوير شما را از آمريكا داشتند، انقلابي صورت نمي گرفت
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۵
بخش خبری الف

 

احمد توکلي نماينده مردم تهران با اشاره مستند به سخنان احمدي نِژاد و انتقاد از تاکيد بيش از اندازه وي بر ايران و ايرانيت در نامه اي خطاب به وي نوشت:" آقاي رئيس جمهور! جنابعالي در گفتگوي تلويزيوني پس از دفاع صددرصد از اطرافيان بعضاً مساله‌دار خود، تاكيد كرديد كه «ما يك برنامه روشن داريم» و نيروها را متناسب انتخاب مي‌كنيم. لطفا براي مردم، بويژه نيروهاي حزب‌الهي و بسيجي توضيح دهيد كه اين ايراني گري در كجاي برنامه روشن شما قرار دارد؟ آيا اين ادامه بزرگ كردن منشور كوروش و رونمايي از آن با حضور رئيس جمهور جمهوري اسلامي ايران، رئيس دفترش و سفير انگلستان است؟

 

آيا پرده‌ دیگری از جداسازي «مكتب ايراني» از «مكتب اسلامي» است لازم است شما كه در اين گفتگوها شركت مي‌كنيد، به اين پرسش‌ها پاسخ دهيد تا مردم بدانند دلیل اصلي آقاي رئيس جمهور برای اين ايراني‌گري و تاکید غیرمعمول بر محبت با آن نتايج منفي‌ چيست؟

 

به گزارش الف متن کامل نامه احمد توکلي خطاب به رئيس جمهور بدين شرح است:

 

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر احمدي نژاد

رئيس جمهور محترم

 

با سلام و احترام؛

اخيراً در سخنراني‌ها و گفتگوهاي تلويزيوني جنابعالي گرایش جديدي آشكار شده است كه از جهات گوناگون سوال برانگيز و در خور توجه است. ضرورت اين توجه از حيث مقام رياست جمهوري است كه اكنون مسئوليت آن به دوش شماست. منظورم اصرار شما  به حرف های ملی گرایانه ای است که ابزاری بودن آن بر هر اهل نظری آشکار است و غیراسلامی بودن آن نیز. این ادبیات شما هم وهن اسلام است و هم وهن تمدن ایران. در اين باره موارد زير قابل توجه است:

 

1- شما در گفتگوي مستقيم تلويزيوني سه‌شنبه شب 26/11/89 كه حدود يك ساعت آن به سحنان جنابعالي اختصاص داشت بيش از 45 بار از كلمه ايران، ايراني و ايرانيان، به جا و نابجا، استفاده كرديد. اين وضع در سخنراني شما در همايش نقش فناوری های نوین در زندگی انسان برای تحقق صلح و سعادت در30/11/89 در کیش تکرار شده است. در حاليكه در اين دو برنامه از كلمه اسلام استفاده نكرديد. اگر طرح مکتب ایرانی- مکتب اسلامی و دفاع شما از آن نبود و یا فرد دیگری چنین سخنانی می گفت، کمتر حساسیت برمی انگیخت، ولی در این جا به نظر مي‌رسد براي تكرار كلمه ايران تعمدي در كار است و در نگفتن اسلام نیز قصدی تعقیب میشود. این گرایش در حدی بود که به تحريف تاريخ نيز مبتلا شديد. ترديدي در اين واقعيت تاريخي نيست كه در طول تاريخ ملت ايران به صفاتي شهرت يافته كه برخي از آنها افتخارآفرين است. از جمله است سهم ایرانیان در تکوین تمدن اسلامی و – در دوران معاصر – پیدایش انقلاب اسلامی در ایران و مقاومت این ملت در این 32 سال و الهامی که به ملل مسلمان داده است و آثارش امروز رخ مینماید.

سخن بر سر تجليل از خدمات اين ملت به اسلام نيست كه حقيقتي تاريخي است، سخن بر سر اين است كه اين ملت و انقلاب آن مديون اسلام است. اين اسلام بود كه به دست ملت ايران دست استبداد و استعمار را ازاین سرزمین كوتاه كرد.

 

2- اين گرايش در هر دو مطلب مذكور چنان است كه از برخي جملات شما بوي نژادپرستي مي‌آيد:

* فرهنگ و روش ايراني، ويژه و منحصر به فرد است (در همايش كيش)

 

* فرهنگ و روش ايراني چيست؟ اساس فرهنگ ايراني به محبت برآمده از يگانه‌پرستي، عتدالتخواهي و بزرگي و كمال انسان است. به تاريخ اين سرزمين و سنتها و آداب و رسوم ايران نگاه كنيد، تقريبا همه آداب و رسوم ايراني، كاملاً انساني است و ظرفيت جهاني شدن دارد. چون با نگاه به انسان و نيازهاي انساني طراحي شده است. در دل همه آنها حكمت هست. نقطه اوج آداب و رسوم ايراني، نوروز است كه همة آن زيبايي، عشق، محبت و انسانيت است. (همايش كيش)

 

* اصلاً زن ايراني توي دنيا يك است. از نظر ادب، هنر، معرفت و انسانيت چيز ديگري است (گفتگوي تلويزيوني)

بحث از درست و غلط بودن اين گزاره‌ها، به شکل مطلق، به كنار، آنچه مهمتر است این سوال است که تافته جدا بافته معرفي كردن ايرانيان از زبان رئیس جمهور چه معنایی دارد؟

 

3- شما حساب «مسلمانان» را از «ايرانيان» و حساب «فرهنگ ايراني» را از «فرهنگ اسلامي» با وضوع و دقت جدا مي‌كنيد:

 

وقتي مجري سيما از شما درباره خيزش اسلامي اخير در منطقه مي‌پرسد در پاسخ مي‌فرماييد:

* اين بيداري ..... در همه دنيا هست. ويژه «مسلمانان» يا «ايرانيان» نيست

در جاي ديگري از همان گفتگو فرموده ايد:

* يكي از نگراني‌هاي ما هميشه فاصله طبقاتي است. چرا بايد يك عده محروم باشند؟ «فرهنگ ايراني» اين طوري است، «فرهنگ اسلامي» اين طوري است

 

آيا اين همان ادامه بحث انحرافي «مكتب ايراني» و «مكتب اسلامي» نيست؟ این جداکردن ها و تافته جدابافته ساختن ها چه فضیلتی را برای ایران اثبات می کند؟ کجا رفت احترام آثار بزرگانی چون شهید مطهری و " خدمات متقابل اسلام و ایران " او؟

 

4- در اين ايراني‌گري تا جايي پيش مي‌رويد كه به قلب واقعيت هم مبتلا می شويد، آنجا كه گفته‌ايد:

 *ايراني‌ها اينطوري‌اند ديگر، جانشان را می دهند براي عزت ايران، چقدر روي مين رفتند براي عزت فرهنگ اين سرزمين!

 

چرا جوری سخن می گویید که گویی مفاد این همه وصیت نامه های شهدا را نادیده گرفته اید که اعتقادات دینی و سرمشقی که از اولیای خدا گرفته اند جانمایه انگیزه های آنان برای شهادت بوده است؟ چرا می خواهید بر همه این فداکاری ها رنگ ملی گرایی بپاشید در حالی که حتی جبهه ملی هم  مدعی آن نبوده است. بخوانید سخن امام را که فرمود:

 

* ملت ما كه خون خودش را ريخت و فرياد كرد الله اكبر، فرياد كرد جمهوري اسلامي، اسلام اين‌ها را وادار كرد به يك همچو جانبازي و خونريزي و فدايي دادن (صحيفه نور ج 7 ص 456)

 

* همه مي‌دانندكه تحمل هشت سال فشار و سختي فقط براي اسلام عزيز بوده است

    (صحيفه نور ج 21 ص 329)

 

* اين همه خون دادند مردم براي اينكه اسلام تحقق پيدا كند. (صحيفه نور ج 8 ص 43)

 

5- در همين راستا علت دشمني استكبار را با ايران اسلامي به نادرستي به ايراني بودن باز گردانديد:

*آن‌ها كه با ما دشمني مي‌كنند، با سلاح و موشك و بمب، دشمن نيستند.... از بازيابي هويت و روش ايراني‌ها مي‌ترسند. چون در تاريخ تجربه كرده‌اند، ديدند هرگاه ايران فرصتي پيدا مي‌كند و خود را مي‌يابند، حرفهايشان جهاني است(همايش كيش)

 

براي روش ايراني هم كه قبلاً تعريف خاص خودتان ارائه كرديد. اينكه اين ايراني‌گري که شما بر آن اصرار دارید چقدر مورد قبول محققان و مورخان است بحث دیگری است، ولي به راحتي با رجوع به تحليل‌هاي واقع بينانه امام تعارضش با خط آن بزرگوار آشكار مي‌شود:

 

* دشمن‌هاي ما از جمهوري نمي‌ترسندة از اسلام مي‌ترسند(صحيفه نور ج 7 ص 456)

* تنها نيروي كه مي‌تواند آنان را از صحنه خارج كند، اسلام است. آنها در اين ده سال انقلاب اسلامي ايران، ضربات سختي از اسلام خوده‌اند و تصميم گرفته‌اند كه به هر وسيله ممكن آن را در ايران كه مركز اسلام ناب محمدي است نابود كنند.

 

حوادث افتخارآفرين اين روزها منطقه شمال آفريقا تا انتهاي شبه جزيره عربستان گوياي همين حقيقت است كه همه جا آمریکا و همپیمانانش با اسلام مساله دارند نه با ايراني و مصري و يمني و بحريني. ناسيوناليسم منحط هم در ايران سابقه دارد و هم بيشتر در كشورهاي عربي به ويژه در مصر. هيچگاه هم آمريكا و اروپا و اسرایيل با آن مسآله ای نداشتند بلکه عندالاقتضاء تقویت هم در کار بود، ولي مبارزان مذهبي، به ويژه علماي آزاده در همه جا تحت فشار و تعقيب بودند. از روحانيت مبارز در ايران تا سيد قطب در مصر.

 

6- تمسك به ايراني‌گري با مصالح ملي ما در صحنه منطقه‌اي و داخلي چه ميكند؟

درست در وضعيتي كه تمامي مردم منطقه از شمال آفريقا تا يمن و كشورهاي همسايه، با فصل مشترك اسلاميت علیه دست نشاندگان غرب قيام كرده‌اند، حق اين است كه رئيس جمهورِ جمهوري اسلامي ايران بر اسلاميت - که واقعيت هم دارد-  تاكيد بورزد نه آنكه با تاكيد بر ايراني‌گري كه بخشي از آن نيز گزافه و غير واقعي است، فرصت بزرگ ارتقاء مصالح جمهوری اسلامی و مصالح كلي كشورهاي مسلمانان را فرو گذارد. و از آن زیانبارتر آن که با این حرف ها، حساسیت های فراوانی را هم در جهان اسلام و در منطقه علیه ایران برانگیزد. جنابعالي با محبوبيت خوبي كه به بركت انقلاب اسلامي مردم ايران بين‌ ملل مسلمان، به ويژه ملت مصر كسب كرده بوديد، مي‌توانستيد دراين حركت گسترده مسلمانان موثر شويد و با اين اقدام موقعيت بين‌المللي و منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران را ارتقاء ببخشيد. از آدم باهوشي مثل شما غفلت از اين مهم عجيب است! این چه ادبیاتی است که اهل تحقیق آن را ابزاری می گیرد و اهل سیاست آن را مضر؟

 

از حيث داخلي نيز دميدن در ملي‌گرايي عامل تفرقه است نه اتحاد. به ياد داريد كه اولين كسانيكه با ابزار ايراني‌گري قصد داشتند نفوذ سياسي بخرند حزب مشاركتي ها بودند كه با شعار «ايران براي ايرانيان» به ميدان انتخابات آمدند. حتماً به خاطر داريد كه اين حركت اصلاح‌طلبان به تعصبات قومي دامن زد. تعصباتي كه ريشه شيطاني دارد و عامل تفرقه در ايران است.

 

7- محور ديگر صحبت‌هاي شما در سخنراني ها و مصاحبه‌هاي اخير كه در دو مطلب مورد بحث نيز ظهور زيادي دارد، تاكيد افراطي بر محبت است. اين كار از نگاه ديني قطعاً ناتمام است.

 

* اگر فقط ويژگي محبت در انسانها متجلي شود، زندگي بشريت سرشار از سعادت و صلح خواهد شد و آرزوي تاريخي بشر براي صلح و جاودانگي محقق خواهد شد. ايرانيان همواره در طول تاريخ از اين ويژگي به طور كامل برخوردار بودند. (همايش كيش)

 

* دولت همه را دوست دارد، دولت به عنوان دولت همه ملت ايران، ما همه ملتها را دوست داريم، همه را!  تمام ده دهك يعني 75 ميليون جمعيت ايران را دوست داريم... همه را دوست داريم. (گفتگوی تلویزیونی)

 

اين سخنان شما به سخن دراویش دکاندار بيشتر شبيه است تا رئيس جمهور يك كشور انقلابي و سوگند خورده به قانون اساسي‌اي كه در اصل دوم آن مبارزه باسلطه‌گري و سلطه‌پذيزي را در داخل و عرصه جهاني يك راه استراتژيك شمرده است. اگر شما همه 75 ميليون نفر از جمعيت ايران را دوست داريد پس توّلي و تبـّري چه مي‌شود؟

 

8- به نظر می رسد که در سیاست خارجی نیز صلح كلی شده اید. امري كه با ديپلماسي رسمي كشور در تضاد است:

* راهي جز همكاري نيست. براي رسيدن به همكاري نيازمند گفتگو هستيم. ما هميشه گفته‌ايم كه آماده گفتگو هستيم .ما هيچ وقت از گفتگو فراري نبوده‌ايم .بايد گفتگو كنيم و.... ما ميخواهيم گفتگو كنيم براي همكاري و دوستي، نمي‌خواهيم نتيجه گفتگوها افزايش دشمني باشد. (گفتگوي تلويزيوني)

 

با همه دولتها ميخواهيد گفتگو كنيد؟ استثناء ندارد؟ يادتان هست در محضر رهبري وقتي جنابعالي با همين كليت از مذاكره صحبت كرديد، مقام معظم رهبري در جمع مسئولان نظام با صراحت گفتگو با آمريكا را استثنا فرمود؟ اسرائيل كه جاي خود دارد.

 

ريشه اين جور سخن گفتن ناشي از نگاهي است كه به آمريكا و جهان استكباري پيدا كرده‌ايد، يا از قبل داشتيد و حالا تدريجاً بيان مي‌فرماييد. شما آنان را دچار تحليل غلط و اشتباه محاسباتي مي‌شماريد نه داراي روحيه استكباري،  فزون طلبی و ستمگری!

 

*با ايران مشكل دارند. حالا به خاطر روحيه استكباري يا تحليل غلط. من فكر مي‌كنم بيشتر به خاطر تحليل غلط است. اشتباه محاسباتي است... البته ما دوست نداریم درباره تحريم، درباره دشمني [حرف بزنيم] ... همكاري كنيم به نفع همه است، به نفع همه دنياست.من فكر مي‌كنم اگر آدم هايي بودند كه اشتباه محاسباتي نداشتند شرايط را مي‌فهميدند، خيلي بهتر مي‌توانستند از توانمنديها و ظرفيت‌هاي ملت ايران در دنيا استفاده كنند.(گفتگوي تلويزيوني )

اين نگاه نسبت به آمريكای سلطه‌گر با واقعيت نمي‌خواند. علاوه بر آن با مصالح ملی ما و مصالح مسلمانان منطقه سازگار نيست. اگر اين تصوير غيرواقعي را مردم ايران از آمریکا داشتند، اساساً انقلابي نمي‌شد تا امروز شما رئيس جمهور باشيد و اگر مردم منطقه نگاه شما را داشته باشند به جاي آنكه براي سرنگوني آنها قيام كنند، بايد با حاكمان گرفتار اشتباه خود گفتگو می کردند. ولي ظاهراً آنها هم مانند مردم ايران حرف امام امت را پذيرفته‌اند كه آمريكا شيطان بزرگ است و نصيحت رهبر معظم انقلاب را قبول كرده‌اند كه فرمود فريب اين شيطان را نخورند و قيام خويش را تا انتها ادامه دهند.

 

آقاي رئيس جمهور! جنابعالي در گفتگوي تلويزيوني پس از دفاع صددرصد از اطرافيان بعضاً مساله‌دار خود، تاكيد كرديد كه «ما يك برنامه روشن داريم» و نيروها را متناسب انتخاب مي‌كنيم. لطفا براي مردم، بويژه نيروهاي حزب‌الهي و بسيجي توضيح دهيد كه اين ايراني گري در كجاي برنامه روشن شما قرار دارد؟ آيا اين ادامه بزرگ كردن منشور كوروش و رونمايي از آن با حضور رئيس جمهور جمهوري اسلامي ايران، رئيس دفترش و سفير انگلستان است؟

 

آيا پرده‌ دیگری از جداسازي «مكتب ايراني» از «مكتب اسلامي» است؟ يا مقدمه «منشور نوروز» است؟ دعوت از 12 رئيس جمهور و انجام مراسم ويژه در تخت جمشيد از ابتكارات کیست؟ اين مراسم يادآور جشن‌هایي در رژیم گذشته نيست؟ این ها در ايجاد فاصله بين ما و ملل مسلمان ديگر چه اثري دارد؟ تبليغات علماي فاسد وهابي را عليه ما چقدر تقويت مي‌كند؟ لازم است شما كه در اين گفتگوها شركت مي‌كنيد، به اين پرسش‌ها پاسخ دهيد تا مردم بدانند دلیل اصلي آقاي رئيس جمهور برای اين ايراني‌گري و تاکید غیرمعمول بر محبت با آن نتايج منفي‌ چيست؟
 
احمد توکلی

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر
 
 
امیرحسین صادقی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۰۹:۰۳
من درموردنوع نگاه آقای توکلی به ایران وایرانیت انتقاددارم امادرموردریس جمهوربایدبگویم این شیوه جدیدی است برای گرفتن رای مردم دردوره بعدانتخابات که ازهمین الان می خواهندحس ملی گرایی ایرانیان راتقویت کنندوبعدمشایی ویاهرکسی رابایان شعاربه میدان بفرستندتارای جمع کندالبته این یک استفاده ابزاری ازایران است که محکوم است. (413688)
 
نعیم
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۱:۴۹:۴۵
آقای صادقی رئیس جمهور در عمل نشان داده است که مردم همه کشور را دوست دارد و احترام می گذارد چه افرادی با مذهبهای مختلف و با سلیقه های سیاسی مختلف،بعد هم حالا می فهمم چرا آقای توکلی در دو دوره انتخابی ناکام بود یکی از دلایل مهمش اینست که همه مردم را دوست ندارد و برای خودش عده ای را گلچین می کند در صورت که همه بنده خدا هستند و عزیزو قابل دوست داشتن البته شدت و ضعف دارد و مسلما انسانهائی که دارای ایمان بیشتری می باشند نزد خدا و دوستان خدا عزیزترند. (413965)
 
مصطفی محمدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۲۹:۵۲
من یه انتقاد از آقای توکلی دارم و اون اینکه ایشون بعضا عملکردهای نسنجیده و احیانا اظهار نظرهایی که عمدتا از سوس رئیس جمهور و اطرافیان درجه یک ایشان مطرح می شود رو کاملا حساب شده و در جهت تخریب منافع ملی تفسیر می کنند. به هر حال جناب رئیس جمهور در موارد بی شماری نزدکی خود را با شعارهای اصیل انقلاب نشان داده و نمیشه از فاز درگیری با وی از جنبه همسویی با اهداف استکبار وارد شد. آنچه در این بین اهمیت تام دارد اقدامات بعضا نسنجیده ایست که کابینه و نورچشمی های آقای رئیس جمهور مطرح می کنند. تصمیمات یهویی و به اصطلاح انقلابی که در موراد متعدد دولت که در مواردی از اختیارات دستگاه اجرایی فراتر می رود از مهمترین ضعفهای دولت است که در موراد متعدد از سوی نمایندگان محترم بررسی دقیق نمی شود. ضمن اینکه شعار عدالت برای همه که شعار دولت است در خیلی از جاها نقض می شود و نمونه های آن بی شمار است. متاسفانه با توجه به اینکه تریبونی برای مخالفان دولت که عمدتا از دلسوزان انقلاب هستند وجود ندارد باعث شده تا دولت با توجیه های سطحی از کنار بسیاری از تصمیمات و تغییر استراتژی های کلان مملکتی با تفسیر به رای عبور کند و به نظر می رسد با نفوذ بیش از اندازه دولت در ساختارهای مختلف قدرت، امکان برخورد با اقدامات نسنجیده دولت در بسیاری از موارد وجود ندارد. (414001)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۳۵:۴۵
آفرين بر شما و عقيده روشن شما (414006)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۴:۳۲
خیلی جالبه.

وقتی رئیس جمهور از فلسطین دفاع می کنه یه عده می گن این کار برای کشور گرون تموم می شه و ارزشش رو نداره.
وقتی از فرهنگ ایرانی با افتخار یاد می کنه یه عده دیگه می گن ملی گرا هستی.
وقتی درباره عدم برخورد پلیسی با بد حجابی صحبت می کنه یه عده دیگه می گن ایشون گرایش لائیک داره.
وقتی می ره سازمان ملل دعای فرج می خونه یه عده دیگه ای از احمقانه بودن این نوع طرز تفکر سخن می گویند.

این ها در شرایطی هست که مشکلات و سوء مدیریت توی جامعه ما بیداد می کنه.

توی این شرایط این نوع موضع گیری های سطحی باعث می شه که رئیس جمهور به حرف هر کسی که هر مشکل و سوء مدیریتی رو مطرح می کنه، اهمیت نده و کار خودشو بکنه.

و این باعث بدبختی کشور می شه. (414127)
 
بعدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۶:۵۶:۴۳
شما باید در کل به موضوع نگاه کنید
رئیس جمهور چند بار در ماه صحبت مکنه بیائید تمام سخنان ایشان را جمع ببندید میبینید اشتباه می کنید. این همان شخصی است که تمام دنیای غرب برای دفاعش از مردم فلسطین مورد حمله قرار میگرد و خودتان مقاله اوردید که در خبرگذاری الجزیره نظرسنجی کرده و اکثریت بر این باورند که او از حقوق مسلمانان دفاع می کند و....
حالا خود بگوئید شما تا بحال در حهان چه دفاعی از مسلمانان کرده اید که شنیده شد که ما تعریف کنیم
دم مردم لبنان گرم که معرفتشون خیلی بیشتر از ... (414259)
 
عادل
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۸:۵۶:۵۳
دوست عزیز سلام
با نظر شما مخالفم. از آنجا که با بعضی از مسلمانان کشورهای دیگر صحبت کرده ام، هیچ کس به اندازه احمدی نژاد بعد از امام خامنه ای به عزت ایران و اسلام نیافزوده و آنها به این امر افتخار می کنند. در ضمن باید برای هر بحث دلیل منطقی آورد و از روی وهم سخن نگفت. این مطالب فقط حدسیات شماست و با واقعیت بسیار فاصله دارد. (414470)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۲۵:۵۲
آقای توکلی! چطور جرات کردين از رئيس جمهور سوال بپرسين؟ از فردا انگ بی بصيرتی رو به شما هم می چسبونند. (413699)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۷:۳۵:۰۸
آقاي توكلي بهتر نيست به جاي اينجور سوال ها دو تا سوال درست و حسابي بپرسيد؟

مردم در مشكلات غرق شدند آنوقت شما دنبال چه هستيد...

پرونده معاون اول رئيس جمهور چه شد؟
چرا پيگيري نميكنيد؟ (413994)
 
عادل
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۹:۰۲:۱۸
دوست عزیز سلام
یکم احساساتی با موضوع برخورد کردی. اینطورها هم کی می گی نیست. خدایش رئیس جمهوری به اندازه احمدی نژاد مورد انتقاد قرار گرفته؟! (414472)
 
محمد کریمی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۳۴:۱۷
کاملاً درسته
تاکید بیش از اندازه رییس جمهور بر کلمه ایران جای سوال داره ...
انشالله که رییس جمهور که لقب رییس جمهور مکتبی رو یدک می کشند و در واقع همین بحث مکتب سبب شد تا مردم به ایشون روی بیارند به این نکته توجه کنه و فراموش نکنه که این اسلام هست که امروز باعث اعلای ایران شده و سبب شده تا در برابر همه زورگویان دنیا بایستیم ... (413703)
 
. میزان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۱:۵۲:۴۹
اما من موافق نیستم.
1- آقای توکلی چرا فکر می کنید اگر رئیس جمهور از ملیتش تعریف کند درحالیکه همه گرایشات شدید ایشان را به اصول و مظاهر اسلامی و بزرگترین آرمان مسلمانان یعنی فلسطین دیده اند موجب حساسیت در مسلمین می گردد؟ آیا تعریف و تمجید سید حسن نصرا... را از لبنان و فرهنگ لبنانیان ندیده اید؟ آیا این موجب حساسیت در ما و دیگر مسلمین شده است؟ آیا کسی از داخل حزب ا... لبنان به مواضع ملی گرایانه ایشان ایرادی گرفته است؟
2- بنظرم کل مسلمین عاقل این را می فهمند که مواضع ملی گرایانه امثال رئیس جمهور و سید حسن نصرا... تنها مصرف داخلی دارد و برای جذب قلوب و افزایش غرور ملی ملت خودشان است و طبعا با مواضع اصولی و اسلام گرایانه ی جهان شمول آنها منافاتی ندارد. بشرطیکه یک عده امثال شما از داخل کشور به بدخواهان خارجی که منتظر اینچنین فرصتهایی هستند طوری کد ندهند که از این مواضع عادی غوغایی بسازند و در جهت اهداف پلیدشان سو استفاده نمایند.
3-با وجود علاقه ای که به شما دارم باید بگویم بنده از این ایراد غیر اصولی و کاریکاتوری شده جنابعالی که مسبوق به سابقه نیز می باشد جز ضرر و زیان و کد دهی به بدخواهان چیزی ندیده ام. (413966)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۰۵:۴۱
اما من فکر می کنم:
افراط آقای احمدی نژاد در دفاع از اسلام و ارزشها، همین افراط در فرار از ارزشهای اسلامی و رویکرد افراطی به ارزشهای ملی را ناچاراً بدنبال آورد. واقعیت اینست که آقای احمدی نژاد نه به ارزشهای اسلامی معتقد است و نه به ارزشهای ایرانی و ملی. ایشان پس از حذف یارانه ها، نان را به نرخ روز می خرند و می خورند! (414143)
 
من او
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۳۷:۰۸
آقاي توكلي!
در بخشي از نامه ي خود كمي تند رفته ايد و در مواردي \"نيت خواني\" كرده ايد.
اما در كليت نامه با شما موافقم.
علت اينكه آقاي احمدي نژاد بسيار بر مكتب ايراني تأكيد دارند و اخيراً كمتر به اسلاميت اشاره ميكنند اين نيست كه ايشان با مكتب اسلامي مشكلي دارند. علت را احتمالاً بايد در جمله اي كه رئيس دفتر ايشان پيشتر بيان كرده بودند جستجو كرد: \"دوران اسلام گرايي به پايان رسيده است\". احتمالاً آقاي احمدي نژاد پيش خودشان اينگونه تحليل ميكنند كه نيازي نيست بر روي \"اسلاميت\" مانور داد. الان اولويت با بزرگنمايي \"ايرانيت\" است. اينكه ايشان و رئيس دفتر محترمشان چه نياتي دارند، والله اعلم! ولي بايد امثال شما رئيس جمهور را نقد كنند. (413705)
 
عادل
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۹:۰۵:۴۹
دوست عزیز سلام
البته یه نکته دیگه را سهواً فراموش کردید که مشایی تو توضیح ((دوره اسلام گرایی به پایان رسیده)) گفت منظور من اسلام التقاطی است مثل وهابیت و... . خوب آدم نظرات افراد را کامل بیان کنه. (414473)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۳۷:۳۷
این نامه دیگه به نظرم گیر دادن بیخود بود!
آخه یعنی چی که شما 45 بار گفتی ایران ولی نگفتی اسلام پس ...!!
کاشکی لااقل 1 موضوع محکمتر برای انتقاد انتخاب میکردید! (413706)
 
هومن
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۳۹:۱۷
ظاهرا تهیه کنندگان متون سخنرانی ریاست محترم جمهور علاقه زیادی در بازگشت به ایین زرتشت وپیروی از مکتب میترایسم دارند که محبت و مهراز ارکان ان میباشد و در این راه توانسته اند ایشان را با خود همراه نمایند .میفرمایید خیر؟ بهتره جواب ندهید یک مدت تامل بفرمایید الباقی این لوگو چیده خواهد شد (413708)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۱۳:۰۲
آقا هومن
اونوقت توی مکتب میترائیسم منتظر امام زمان هم میشن؟؟؟
لااقل وقتی می‏خواین آش رو شور کنین کم کم نمک بریزین که آدم یهو بالا نیاره (413813)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۲۱:۵۴
فاطمه خانم جهت اطلاعتون همه ادیان موعود دارند میگید نه یه بررسی بفرمایید. ضمنا\" جواباتو رو هم با احترام بیشتری به افراد مورد بحثتون ارائه کنید (413816)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۰۲:۳۳
منم جهت اطلاع جنابعالی عرض می‏کنم که آقای احمدی نژاد منتظر حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم شیعیان هستند نه منتظر موعود ادیان دیگه
حتما می‏خواین بگین که صحبتهای ایشون و ارادتشون نسبت به امام زمان رو هم نشنیدید و نخوندید؟ (413841)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۳۲:۳۱
دوست عزیز در آیین زردشت می شود! تا به حال چیزی در خصوص سوشیانس یا همان موعود زردشتی شنیده اید که در پایان جهان می آید و منجی جهان می شود؟ این التقاط ها دستپخت شاگردان احمد فردید است که برخی بسیار به تحصیل ادیان باستانی ایران سخت پرداختند. (414004)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۳۹:۵۲
آقاي توكلي عزيز.. هدف حزب مشاركت از طرح شعار \"ايران براي همه ايرانيان\" نوعي اعتراض به دسته بنديهاي بعضا پنهان افراد جامعه ايران به شهروندان درجه يك و دو بوده است نه تفكيك ايرانيت از اسلاميت..ضمنا اين شعار نه تنها به تعصبات قومي دامن نزد بلكه به همبستگي و وحدت كل اقوام ايراني اشاره دارد...
ضمنا شما اگر نام كامل اين حزب را مي گفتيد يعني \"جبهه مشاركت ايران اسلامي\" مي بينيد كه در نام حزب نيز هم ايرانيت و هم اسلاميت ذكر شده است...
ضمنا يكي از معضلات حوزه سياست داخل كشور را تحديد احزاب و مطبوعات مستقل و آزاد انديش مي دانم ضمنا طبيعتا عناصر فعال احزاب افراد بالقوه براي كانديداتوري پستهاي سياسي مهم كشور هستند اينكه بگوييم حزب مشاركت ساخته دولت اصلاحات بود و مستقل نبود درست نيست چون به هر حال يكي از اهداف احزاب تربيت افراد سياسي موثر و باانگيزه و متخصص در امور مختلف براي به دست گرفتن سمتهاي بالاي سياسي كشور است و كاملا طبيعي است كه هر حزبي از يك رييس جمهوري حمايت مي كند مهم اين است كه اين حمايت متعصبانه و كوركورانه نباشد و عدل و انصاف در ميان باشد و ستايش و انتقاد در كنار هم ديده شود.. (413710)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۴۸:۲۱
آقا مسعود

فرمودید:
« هدف حزب مشاركت از طرح شعار \"ايران براي همه ايرانيان\" نوعي اعتراض به دسته بنديهاي بعضا پنهان افراد جامعه ايران به شهروندان درجه يك و دو بوده است نه تفكيك ايرانيت از اسلاميت»

اتفاقا منم با شما موافقم
تمام سعی حزب مشارکت بخصوص در دو سال گذشته بر این بوده که دسته بندی‏های «پنهان» افراد جامعه‏ی ایران به شهروندان درجه یک و دو رو تبدیل کنه به دسته بندی‏های «آشکار» افراد جامعه به شهروندان درجه یک و دو
واسه همینه که امثال من شدیم درجه دو و سیب زمینی خور
اگه تا دیروز ما سیب زمینی خورها زیر چرخ‏های اقتصاد سرمایه‏داری فلان آقا له می‏شدیم تا در جهت پیشبرد امر سازندگی سهم خودمون رو ادا کرده باشیم، حالا با شعار پوچ «ایران برای همه ایرانیان» احزاب از رده خارج شده، قراره قربونی بشیم تا یه عده که شهوت رسیدن به صندلی‏های قدرت کورشون کرده خودشون رو ارضا کنن

به بخشی از افاضات این حزب کذایی در آخرین بیانیه‏ی خودشون توجه کنید:

«کودتاگران اقتدارگرا تداوم حاکمیت غیر قانونی خود را جز با رادیکال و تند کردن فضای کشور ممکن نمی دانند، و به همین دلیل مسئولیت رخداد هرگونه حادثه ناگواری خواسته یا ناخواسته بر گردن آنهاست و در کارنامه ی آنها ثبت می شود»

هاهاها
این آقایون علنا جلوی رأی مردم ایستادند و بدون ارائه‏ی هیچ سند معتبری از لفظ «کودتا» استفاده می‏کنن و تهدید به شورش هم می‏کنن
آیا شما این سخنان رو متعصبانه و کورکورانه نمی‏دونید در حالیکه تا این لحظه نتونستند هیچ سندی مبنی بر انجام کودتا ارائه بدن؟
از کی تا حالا پیروزی اکثریت، اسمش کودتا بوده؟
اصلا از کی تا حالا موسوی متوهم رهبر مردم ایران بوده که آقایون مشارکتی در بیانیه‏شون آوردند که:

« ملت سربلند ایران که در طول دو سال گذشته اراده مصمم خود را در تغییر مناسبات ظالمانه و استقرار حاکمیت مردم سالارانه واقعی نشان داده اند اینک به حق نگران سلامت رهبران عزیز خود هستند»

معنی «ایران برای همه ایرانیان» رو هم خوب فهمیدیم!!!
معنی حاکمیت مردم سالارانه‏رو هم خوب فهمیدیم!!!
با این تعریفی که مشارکتی‏ها و دوستانشون توی این دو ساله از حاکمیت مردم سالارانه ارائه دادند ما کاملا شیر فهم شدیم
منتظریم که آقایون کاندیدای خودشونو در انتخابات بعدی پیشنهاد بدن (413830)
 
غريبه آشنا
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۲۹:۵۴
با سلام،

فقط بفرماييد ببينم كجاي شعار ايران براي همه ايرانيان شهروند سازي درجه يك و دو را آشكار كرده است. ثانياً كجاي اين شعار به آن ادعا (انتخاباتي) مربوط است. نكند بايد مي گفتند ايران براي غير ايرانيان. خواهر گرامي دانستن اين نكته ضروري است كه بينش سياسي با بينش اجتماعي در عين اينكه لازم و ملزوم هم هستند از هم جدا مي باشند. به نظر بنده ديد نژاد پرستانه آن است كه بگوييم \" ايران براي قوم ما\" . حالا اين شعار مشاركتي ها درست باشد يا نادرست ، آقاي توكلي ان شاءالله در مجالي ديگر اين را توضيح خواهند داد. اما شما خواهر گرامي آنچه مي نويسيد بيشتر با تعصب سياسي همراه است و منطق ربط و بسط قضايا كه تلفيقي از روانشناسي سياسي ، اجتماعي و مذهبي است، كمتر در آن است. آيا بيت چو ايران نباشد تن من مباد مرادف اين شعار مشاركتي ها نيست؟ به نظر من برداشت شما از اين شعار \"كلمه حق يراد به الباطل\" است. گرچه واقعاً از لحاظ جغرافياي سياسي ايران بايد براي ايرانيان باشد و از لحاظ جغرافياي ديني ايران متعلق به تمام مسلمانان دنيا است. به بيان ديگر دستآوردهاي ديني ، معرفتي و فني نبايد مرز بشناسد. ولي مرزهاي سياسي است كه حافظ كليت منافع ايران براي ايرانيان است. (414002)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۳۱:۵۱
غریبه آشنا

باسلام
شما باید سؤالتون رو از آقا مسعود می‏پرسیدید نه از من
چرا؟
چون این آقا مسعود بودند که فرمودند:
«طرح شعار \"ايران براي همه ايرانيان\" نوعي اعتراض به دسته بنديهاي بعضا پنهان افراد جامعه ايران به شهروندان درجه يك و دو بوده است نه تفكيك ايرانيت از اسلاميت»

منم در جوابشون گفتم که چطوری می‏تونستند به دسته بندی درجه یک و دوی شهروندان اعتراض کنند در حالیکه خودشون همین سال گذشته مردم رو به دو دسته تقسیم کردند و ماهایی که به اون متوهم رأی ندادیم شدیم سیب زمینی خور و ساندیس خور و خیلی چیزای دیگه
اونایی که به اون متوهم رأی دادند شدند نخبه و ما شدیم عقب افتاده‏هایی که چندر غاز سهام عدالت، چشمامون رو کور کرد.
خب این یه تناقضه در ادعای آقا مسعود
نیست؟

بنابراین لطف کنید جواب سؤالتون رو از آقا مسعود بپرسید

این خیلی جالبه که صحبت من درباره‏ی یک تناقض، اسمش میشه تعصب سیاسی!!!

در قسمت آخر صحبتاتون هم سعی کردید که اینطور وانمود کنید که حرفای من ربط و بسط نداشته اما ظاهرا این شما هستید که سعی کرده بودید صحبت آقا مسعود رو یه جوری با همون ترفند منطق ربط و بسط قضایا ربطش بدین به بنده
که البته موفق نشدید چون براتون توضیح دادم که اشتباهتون کجا بود

در ضمن خیلی دوست داشتم نظرتون رو درباره‏ی جملاتی که از آخرین بیانیه‏ی اون حزب از رده خارج شده آورده بودم بدونم
شما که نمی‏خواین نقل قول مستقیم از اون بیانیه‏رو هم یک نوع ترفند روانشناسی سیاسی و اجتماعی و مذهبی قلمداد کنید؟ (414290)
 
سهیل
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۴۰:۰۷
در یکی از سخنرانیهای آقای رحیم پور ازغدی که از تلویزیون پخش میشد به گوش خود شنیدم که اگر اسلام به ایران نیامده بود ما الان هم مثل سرخپوستها بدور آتش میبایستی اوو ..اوو میکردیم!.

البته آقای احمدی نژاد در صدد جلب نظر ورای کسانی هستند که به ایشان رای نداده اند
متاسفانه ما همیشه اهل افراط وتفریتیم خیلی اوقات بسیاری از سخنوران ومسئولین توجهی به تبعات حرفهای خود ندارند وبرخی اوقات اسیر احساسات میشوند .

مشکل عمده ما سیاه وسفید دیدن امور وعدم تحمل یکدیگر است
هراتفاق مطلوبی را در صحنه بین المللی به خود میبندیم وهر اتفاق نامیمون داخلی ویا بین المللی را به دشمنان.
توجه به این نکته نداریم که چند درصد مردم تحصیلات عالیه دارند و اگر حرف بی پایه واساسی بزنیم دیگر مارابه حساب نمیاورند

تمامی کسانیکه بعنوان کارشناس مسایل سیاسی به تلویزیون میایند انگار قرار است درسی را به استاد پس بدهند یک مشت حرفهای تکراری و تحلیلهای بی پایه.

تاروزی که ما تمرین تحمل یکدیگر نکنیم به هیچ کجا نمیرسیم (413711)
 
رزا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۴۳:۱۳
من فکر می کنم به جای بحث روی صحبتهای آقای احمدی نژاد و آقای مشائی بهتر است آقای توکلی بیانات مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین نمایند آقای رئیس جمهور و هر فرد دیگری باید بدانند نظرات ایشان برای مردم تنها یک نظر شخصی است و ارزش دیگری ندارد مردم بصیر ما تنها از ولی خود این بصیرت را کسب کرده اند و گوش به فرمان ایشان هستند.شما هم نگران نباشید کسی این نظریه پردازی های ایشان و دیگران را جدی نمی گیرد.ایشان تنهایک مجری در کشوری هستند که جهت دهی آن با ولی فقیه است. (413715)
 
سخن تازه
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۴۴:۱۶
اول سلام

میدونم که سانسور می کنید ولی می نویسم.

اگر آقای احمدی نژاد در سخنان خود 1000 بار هم نام ایران را بیاورد چیزی به ایران اضافه نشده و از اسلام کم نمی شود.

مگر ایشان رییس جمهور امت اسلامی است که نباید اسم ایران را بیش از 5 بار بیاورد؟

مگر اینجا ایران نیست؟

مگر روزهای انتخابات از صبح تا شب آهنگ ملی از تلویزیون پخش نمی شود؟(22-3-88)

مگر ما هموطن مسلمان نیستیم؟ خوب این وطن کجاست؟

جایی غیر از ایران است؟

وطن یعنی همه خاک و همه جان، وطن یعنی همین جا، یعنی ایران.

والسلام (413716)
 
معصومه وحیدیان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۶:۳۶:۳۶
شاید مغز سخنان آقای توکلی ثقیل وسنگین بوده که کمی بد جا افتاده!!!!! نه جانم حقیقتاً اینجا ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــران است ، وکسی هم شکّی ندارد اما لااقلّ اگر بخواهیم منصفانه سخن بگوییم نباید درکنار ایرانی بودنمان اسلامی بودنمان را هم فراموش کنیم . این معنی انتقاد آقای توکلّی است .ایـــــــــــــــــــــــــــــــران=اســــــــــــــــــــــــــــلام وبس . (413984)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۴۴:۵۹
به نام خدا
سلام علیکم
جناب آقای احمد توکلی نگرانی شما بسیار شایسته است اما به شما قول میدهیم انشاءالله مسلمان بودن و ایرانی بودن آقای احمدی نژاد حتما کمترین لطمه را به ایران و اسلام میزند،برای اینکه به شهادت دوست و دشمن احمدی نژاد حداقل سه برابر دولت های مدعی در گذشته به دین و کشور ایران و جهان اسلام خدمت کرده است . شما چند مقاله جدی و انقلابی بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) برای ملت های تحت ستم و محکومیت متجاوزان امریکایی و صهیونیست های غاصب بنویسید تا کار احمدی نژاد را در مبارزه با استکبار کامل کرده باشید.نگرانی زمانی بود که مدعیان دروغین خط امام و رهبری و عاشق پیشه های دروغگو و میهن پرستان نوکر اجنبی زیر علم یزیدیان سینه میزدند و وقتی دیدند حسینیان گلوی کفار و منافقین و حامیانشان را می فشارند ، برای نجات آنها از دست پیروان ولایت 25 بهمن 89 را ایجاد کردند .که به لطف الهی تیرشان به سنگ خورد.
والسلام (413719)
 
سعيد
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۵۳:۳۴
بعنوان يك هوادار دو آتيشه دكتر احمدي نژاد عزيز و دوست داشتني و شجاع با نظرات آقاي دكتر توكلي نيز تا حدود زيادي متاسفانه! موافقم. (413732)
 
ای بابا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۵۹:۳۷
دوست عزیز تو که پیرو ولایت هستی و بسیجی و حزب اللهی انشاالله یه ذره به حرفهای آقا هم گوش بده بر فرض اینکه حق هم با تو هست که انصافا خیلی وقتها حرف الکی میزنی یه نمه خود دار باش و ایقدر به رئیس جمهور مکتبی که بیشترین ارتباط رو با بدنه حزب اللهی و مسلمون داشته گیر نده .
یا گیر میدی حداقل انصاف داشته باش و نکات منفی و مثبت رو با هم ببین و بگو آقای مسلمان شدید !!! (413739)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۰۳:۰۶
سلام. حیف. تاسف انگیز است. آقای توکلی را عاقل تر و مومن تر از آن می دانستم که اینجور عیب جویی کنند. آقای احمدی نژاد آنقدر این طرف و آن طرف صحبت کرده اند که با ردیف کردن این قراین نمی توان در اسلام گرایی و تعبد ایشان خدشه وارد نمود. چون پیامبر اکرم حبّ وطن را از ایمان برشمرده اند بدینوسیله سروده حقیر به رییس جمهور مکتبی تقدیم می گردد:
اسلام که مدعی فراوان دارد
انواع تفاسیر ز قرآن دارد
یک شاخه از آن راه حقیقت باشد
آن شاخه که اختصاص ایران دارد (413743)
 
معصومه وحیدیان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۶:۴۲:۰۵
از کوزه همان برون تراود که در اوست .بهر حال ، تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد .فقط وفقط ایـــــــــــــــــــــــــــــــــران = اســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام . (413986)
 
مهدی خ.م
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۱۴:۲۵
به نام حق
جناب آقاي توكلي
با سلام

نگراني شما براي بنده كه با روحيات شما آشنايي دارم مورد احترام است.
قبل از آنكه احمدي ن‍ژادي باشد راي من به شما بود .

مطمئنا تندروي در هر مساله اي باعث فساد است ولي نه در همه اوقات !

استراتژي آنفولانزاي نيوركي بر 5 اصل تنفر زا متمركز است
1- تنفر از اسلام با شماتت اسلام
2- تنفر از مليت با شماتت مليت
3- تنفر از نظام با شماتت نظام
4- تنفر از مسئولان با شماتت مسئولان
5- تنفر از همديگر با شماتت همديگر

اين استراتژي سالهاست كه بر روي ايران اعمال شده است . مطمئنا مي دانيد بسياري از كساني كه از ايران خارج مي شوند خود را مسيحي معرفي مي كنند (مورد اول) و تا بتوانند مليت خود را پنهان نگه مي دارند ( مورد دوم ) و موارد ديگر هم بسيار واضح است.

بنده به هيچ عنوان با ملي گرايي موافق نيستم ولي چيزي كه جناب آقاي احمدي نژاد به دنبال آن هستند برگرداندن غرور ملي به ايرانيان است . ما 32 سال است كه پرچم اسلام را بالا برده ايم ولي واقعا از ايرانيت دفاع نكرديم يا كم دفاع كرديم .

چيزي كه شما از آن گله داريد سبك ملي گرايي جناب وزير ارشاد سابق است كه به سمت تخت جمشيد تعظيم كرد و \"آقا\" هم با احساس خطر سفر هاي خود را به مناطق جنگي خرمشهر در همان دوران آغاز كرد

اگر ساليان سال ايراني بودن ايرانيان كوبيده شد حال بايد به صورت مداوم اين پرچم ايرني برافراشته شود و غرور از دست رفته ايرانيان بازگردانده شود . و ايراني هميشه با افتخار از اسلام دفاع خواهد كرد / انشاالله
والسلام (413748)
 
معصومه وحیدیان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۶:۴۸:۱۵
چرا همیشه باید افراط وتفریط داشت ویک زمان از اســــــــــــــــلام عزیز گفت ویک زمان از ایــــــــــــــــــران عزیز ؟؟؟ بیایید این دو لفظ را همواره در کنار یکدیگر ومساوی یکدیگر بکار ببریم ، که میگویند منافق یا افراط دارد یا تفریط !!!!!!!!! ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــران عـــــــــزیـــــــــــــــز = اســـــــــــــــــــلام عـــــــزیز . همین وبس . (413988)
 
عمو
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۱۷:۵۷
تحليل محتواي صحبت رئيس جمهور به اين شكل خيلي علمي و منطقي به نظر نمي رسه.
با وجود اينكه اغلب موضع گيري هاي آقاي توكلي رو ناشي از حق طلبي تصور ميكنم اما ظاهرا اين بار دچار وسواس شده اند. (413751)
 
دوست شما
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۱۸:۲۸
سلام

بنده از ارادتمندان شما هستم لیکن لحن این نامه شما متاسفانه در حد رعایت شان جابگاه رئیس جمهور نیست. کمی منصفانه تر و در ضمن خلاصه تر بنویسدو سعی کنید دشمن شاد نباشید.

خدا نگهدار (413752)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۴۳:۳۶
دشمن شاد يعني چه؟ چرا با خود سانسوري زمينه انحرافات بزرگ را بنا مي كنيم . اين شيوه متاسفانه در افكار و اعمال بسياري از مسئولان متداول گشته . بعنوان مثال فلاني را محاكمه نمي كنند به اين دليل . فلان گزارش را نمي خوانند به همين دليل و... عزيز من اينهست كه يكپارچكي را كمرنگ مينمايد. (414092)
 
حمید
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۲۷:۴۳
واقعآ دست مریزاد برادر گرامی آقای توکلی. یکا یک جملات شما براستی که بحق و قابل ستایش میباشد.

اگر فردی پای خود را از محدوده ایران بیرون نگذاشته و از معلومات کافی بهره نبرده باشد و به شعار تو خالی \"هنر نزد ایرانیان است و بس\" پای بند باشد, نمیتوان وی را سرزنش کرد, چرا که با هنرهای دیگران امکان آشنائی نداشته است.

اگر فردی از تاریخ ملل جهان اطلاع کافی نداشته و نداند که هیتلر با کوبیدن بر طبل نژاد پرستی و ملی گرائی آریائی, یک جنگ جهانی دهشتناک بی مثالی را با بیش از 55 میلیون کشته و و بربریتهای بیش از حد تصور و ویرانیهای غیر قابل سنجش و غیر قابل درکی را بر ملل جهان تحمیل کرد و چون شیطان مجسم در تاریخ ظهور و غروب کرد, سرزنشی بر وی نیست.

اگر فردی نداند که دوران ملی گرائیهای بدون محتوی بسر آمده و امروز حتی بزرکترین متفکرین غرب جنگ و جدال واقعی خود را در میان جهانبینی اسلامی میبینند و در واقع به نژاد و ملت مربوط نمیدانند, نمیتوان بر وی ایرادی گرفت.

اگر فردی تمامی حرکتها و استراتژیهای عظیم غرب را با نا آشنائی به سیستم غرب مربوط به سوئ تفاهم ها تصور نمود, شاید باز نتوان بر وی ایراد گرفت.


ولی راستی آیا رئیس جمهور ما با این مسائل بیگانه است و یا اینکه مشاوران وی با بینشی مادی و آگاهانه قدم در این راه ویرانگر گذاشته اند؟ (413757)
 
ایراندوست مسلمان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۴۹:۲۳
آقای حمید از آلمان ، شما که از ایرانی بودن ان اندازه دل پری دارید و خوشتان میاید کسی به ایران دوستی پرخاش کند و آنرا نکوهش کند پس شما و همانند شمالطف کنید اصلا دست از سر ایران بردارید و همانجاهایی که در بیرون از ایران هستید بمانید
سپاسگزارم
ایران دوست مسلمان مهاجر (414299)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۳۱:۵۵
این نامه به نوعی مصرف تبلیغاتی دارد..همه واقف بر این هستند که اکثر جامعه ایران طرفدار نظام ایرانی هستند و کسی ایران را در ضدیت با اسلام و یا برعکس نمیداند..درضمن اقای توکلی منشور کوروش سند افتخار بشریت است که بنام ایرانی تمام شده و جالب نیست که با این نوع نگرش در مورد این افتخار جهانی صحبت کنید. (413760)
 
امیررضا امین رعایا
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۳۳:۱۹
اقای توکلی با سلام ذکر چند نکته رو لازم میبینم :

1- چکیده نامه شما این است : اقای احمدینژاد چرا به ایرانیت بیشتر از اسلامیت ارزش قایل میشوید . یک سوال چه کسی دعای فرج را در سازمان ملل طنین انداز کرد .

2-فکر نمیکنید روش عزیز کردن اسلام ان نیست که بصورت سخنرانی و از تریبون های مختلف بقدری از ان دم بزنیم که نوعی دین زدایی را در بین جوانانمان بوجود بیاوریم .

3- اقای توکلی از لحاظ روانی بیشتر اوقات یا تقریبا همیشه پافشاری بر روی یک مسئله نتیجه عکس میدهد . ایا این وضعیت دوری از دین و اسلام و بطور نمادین وضعیت حجاب در بین برخی توده های مردم که تعدادشون کم هم نیست حاصل پا فشاری های بیجای ما بر اسلام نیست .

4- بخدا قسم دین محمد (ص) انقدر موجه و والا مرتبه و مستدل و زیباست که نیازی به تاکید ما بر ان انهم در همه تریبونها ندارد بهتر است اجازه دهیم این دین عزیز برای همه مردم انتخابی باشد تا تحمیلی که بخدا نتیجه بشدت بهتری خواهیم گرفت.

5-اقای توکلی توجه داشته باشید که مخاطب احمدینژاد کل مردم ایران هستند که کاملا با هم برابرند چه مسلمان یا مسیحی یا ...

6- اینگونه مطالب و نامه ها تنها باعث ان میشود که هر کس موضع خود را بگیرد یا ایرانی یا اسلامی و این برای کشور ما سم است .

7- من فک میکنم جواب رییس جمهور به این نامه روشن است و ان اینست اقای توکلی کسانی که در مورد ایران و ایرانی سخن میگویند خود مسلمانند و با اینکار همه ایرانیان را مخاطب قرار میدهند واینکه شما فکر میکنید ( با شمارش تعداد کلمه ایران و اسلام در سخنرانیها ) میخواهند این دو را از هم جدا کنند یا ایرانیت انرا پررنگ کنند یک سو تفاهم کوچک است

8- اقای توکلی من یکی از کاربران سایت وزین شما هستم و از تیر 88 تا الان بسیاری از اخبار صحیح و تا حد قابل قبولی بی طرف را از سایت شما میگیرم و به شما بی اندازه ارادت دارم امیدوارم موفق و پیروز باشید (413762)
 
m
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۶:۵۶
بنده بسياري از نقدهاي دکتر توکلي را به دولت قبول دارم اما احساس مي کنم کم کم اين اين نقدها دارد تبديل به ايرادات بني اسرائيلي مي شود. تفتيش در صحبت هاي عاميانه و غير مکتوب رييس جمهور و بزرگ نمايي آن، ايرادگيري و بهانه گيري است (413775)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۷:۵۸
مرسی از نامه آقای توکلی . به نکات جالب توجه ای اشاره کردند.
خدایا عاقبت همه مارا ختم به خیر بفرما.
والله اعلم (413776)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۹:۴۶
تمام ده دهك يعني 75 ميليون جمعيت ايران را دوست داريم... همه را دوست داريم. (گفتگوی تلویزیونی)
گیر دادن به این نکته خیلی بیجاست
دولت مامور خدمت به ملت است
و بنابر عهدنامه مالک والی باید تمام مردم را دوست بدارد اما اخ لک فی الدین یا نظیر لک فی الخلق. به حضرت امیر چه می گویید که این حرف را زده که واشعر قلبک الرافه بالرعیه؟ یعنی درون قلبت را با محبت به رعیت را بپوشان! والی بعنوان والی همه را باید دوت بدارد حتی آن اعدامی را هم نباید با غیظ اعدام کند باید به خاطر رافت اعدام کند و با ملاحظه رافت (413777)
 
علی احمدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۵۳:۵۸
البته این طور هم نباید باشه که فقط از اسلام حرف بزنیم. همون طور که اسلام خدمات زیادی به ایران کرده، فرهنگ ایرانی هم خدماتی رو به اسلام داشته(کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران). ولی با شما موافقم که صحبت از ایران و ایرانی و نادیده گرفتن اسلام و اینگونه برخورد رییس جمهور اشتباهه/ (413779)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۵۴:۱۷
يعني در كشور نهادي نيست كه محكم جلوي بي قانوني بايستد يك عده بنظر مي ايد سعي در دامن زدن به اشوبها دارند تا از قبال امنيتي كردن كشور سياست خودشان بكار بندند تا نيروهاي مدافع انقلاب سرگرم دفع خطر بزرگتر هستند فكرشان از خطر هاي ديگر منحرف مي شود وگرنه چطور حقوق بگيران دولت علنا دنبال بربايي ر‍زيم سكولار باشند و مذهبيها براي اينكه در كارخانجات منزوي نشوند مجبور به تقيه هستند تا بتوانند زندگي كنند واقعا آدم نمي داند كدام نهاد مدافع اسلام است (413780)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۲۳:۰۶:۴۱
جناب ناشناس؟

دامن زدن به آشوبها؟؟؟
امنیتی کردن کشور؟؟؟
رژیم سکولار؟؟؟

شما مطمئنید دارید از احمدی نژاد انتقاد می‏کنید؟ (413914)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۵۴:۳۴
این صحبت ها فقط به اختلاف بین مسئولین دامن میزند آقای توکلی اگر دلش میسوخت نباید این نامه رو رسانه ای میکرد دنبال چی هستی آقای توکلی چه چیزی رو می خواهی ثابت کنی (413781)
 
ایراندوست مسلمان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۵۹:۲۰
من هم با شما موافقم چون راستش اینکه ما ایرانی هستیم و این مسئولان نماینده مردم ایرانند نه نماینده مسلمانان همه جهان ،پس چنین سخنانی که چرا رییس جمهور کشوری از کشور خودش ستایش کرده تنها به نا امیدی و دلشکستگی مردمان بردبار ایران خواهد انجامید و همه خواهند پنداشت که خدای ناکرده اسلام و ایران رودرروی همدیگرند درحالیکه براستی اینهردو در دل همدیگرند (414303)
 
محسن قزلسفلو
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۰۸:۰۰
سلام
جناب توکلی عزیز در ابتدا از نکته سنجی واحساس مسولیت شما درباره پدیده نوظهور مکتب ایرانی که داستان ره به ترکستان بردن بانیان آن در دوره های مختلف تاریخ است تشکر نموده وتقاضا دارم درباره پیشگیری از این انحراف که متاسفانه مومنان وجامعه مذهبی کشوررا نگران کرده است تلاش وپیگیری های لازم را مبذول فرمایید
در ضمن همین جا به آقای احمدی نژاد یاد آورم می شوم اگر منظور تان از این مسئله بدست آوردن دل بخشی ازآرا انتخاباتی سال گذشته است عرض می کنم بخش کثیری از آنهابا تداوم سیاست های ارزشمندانه واسلامی جذب خواهند شد زیرا آنهانیز علاقه مندان جمهوری اسلامی هستنداما درباره اقلیت باقی مانده آنها نه به شما ونه به کشور دلبستگی نداشته ونخواهند داشت پس هوشیار باشید که با مکتب ایرانی چه بدست می آورید(اقلیت غیر دینی )وچه از دست می دهید؟(ایران اسلامی) (413786)
 
سید علی علوی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۱۴:۲۳
بنام خداوند متعال و با درود و سلام به پیشگاه مقدس قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان عج و با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و توفیق روزافزون برای همه خدمتگزاران به دین و میهن - جناب آقای دکتر توکلی - با سلام و عرض ادب -اینجانب از جمله کسانی هستم که در زمانی که جنابعالی برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بودید به حضرتعالی رای دادم و با اینکه میدانستم در رقابت با آقای هاشمی بازنده خواهید بود ولی باز هم بخاطر اعتقادی که به شما و افکارتان داشتم همچنان برایتان تبلیغ نموده و از مواضعتان بشدت دفاع نمودم و در نوبت بعدی نیز که با شعار دولت پاک پا به عرصه انتخابات گذاشتید به همین گونه عمل نمودم بنابراین استدعا دارم از سخنان بنده برداشتهای شخصی نشود . جناب آقای دکتر توکلی بنده فکر میکنم که جنابعالی و برخی از دوستان محترمتان بعضا از مرز انصاف خارج گردیده و به هر طریق ممکن علاقه مند هستید که آقای دکتر احمدی نژاد را مورد نکوهش قرار دهید بگونه ای که ایشان حتی اگر سخنی بر زبان نراند و سکوت پیشه کند آخرالامر بدهکار میشود . البته من قصد دفاع از تمامی سخنان ایشان را ندارم ولی بعنوان یک ایرانی مسلمان به وجود و حضور ایشان در منصب ریاست جمهوری افتخار میکنم . آقای احمدی نژاد کسی است که حقیقتا به دین و میهنش عشق میورزد و در ولایت پذیری نیز از خیلی مدعیان پیشی گرفته است . ایشان عاشق حقیقی ملت و کشورش میباشد و خدمات ارزنده اش غیر فابل انکار است . تلاش برای تحقق شعار دولت پاک جنابعالی را در چهره همیشه مصمم و صمیمی این بزرگ مرد بی ادعا میتوان دید و ساده زیستی خود و خانواده اش که بهره گرفته از زندگی و سفارشات ائمه معصومین ص و همچنین مقام معظم رهبری میباشد حقیقتا بی بدیل است . جناب آقای دکتر توکلی - فکر نمیکنم که در طول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچیک از دولتها اینگونه مورد ناملایمات و بی مهری قرار گرفته باشد و باز هم رئیس دولتش بدون هیچگونه ناراحتی و با علاقه مندی تمام نسبت به ادامه خدماتش اقدام نماید که البته باید از حمایتهای صریح و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب و ملت همیشه در صحنه ایران از این خدمتگزار حقیقیشان تشکر نمود و بی شک اگر این حمایتهای بیدریغ نبود چه بسا که روند خدمت توسط رئیس جمهور محترم دچار مشکلات عدیده میگردید - آری چشمها را باید شست و حقایق را باید دید (413791)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۲۵:۲۲
می توان گفت که نویسنده بطور دقیق و عمیق مطالب ارائه شده در سخنان رئیس جمهور محترم را مورد نقد و بررسی قرار داده است و در یک نوشتار تحلیلی ایرادات و انحراف های مطالب آقای احمدی نژاد را موشکافی نموده است. متشکرم (413794)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۴۲:۱۷
آقای توکلی،شمن تشکر از نقد شما می خواستم به عرض برسانم بنده هم از این نحو سخن گفتن آقای رییس جمهور راضی نیستم ولی اگر شما می خواهید آن را به حساب نژاد پرستی بگذارید که تا آنجایی که من به یاد دارم آقای خاتمی در همه سفرها و سخنرانی ها گوی سبقت را از ایشان ربوده بود بویژه در مورد اقوام ایرانی که ایشان به میان هر قومی می رفت آنان را اصیل ترین قوم ایران می خواند !!
اما از انصاف نگذریم آنجا که دکتر احمدی نژاد گفتند این بیداری متعلق به همه جهان است منظورشان تعمیم انقلابها به همه ملتهای تحت سلطه بود وانصافا این خورده گیری جالب نیست.
در مورد نوروز و تاکید بر ایرانی بودن اگر باور ندارید از همه مردم بپرسید.بله ما مسلمان هستیم اما قبل از آن ایرانی هستیم و نوروز داریم ،کورش داریم و...وقتی ما دم از اینها نزنیم بقیه خصوصا بی بی سی و رسانه های بیگانه همین را می کنند چماق و می زنند توی سر ما که ما را از فرهنگ اصیل خود دور کرده اندو چه و چه ... (413801)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۵۴:۴۳
واقعا با درایت و دلسوزی تمام به موضوع نگاه شده است و از احمد توکلی هم انتظار می رفت ای کاش اصوا گرایان با بصریت ! هم توجه ای داشته باشند و دست ازافراطی گری بر دارند که دود آن در چشم همه ی دلسوزان انقلاب اسلامی خواهد رفت . (413808)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۰۳:۰۵
سلام بر دکتر توکلی و همه ی آزادگان آسمان اندیش.
1-نامه ی آقای دکتر توکلی واجد عناصر و مولفه هایی است که بی گمان همه ی دلسوزان اسلام و میهن باید به آن توجه بایسته و شایسته داشته باشند. و اگر هشدار آقای توکلی و دیگر معرفت اندیشان جدی گرفته نشود، ریشه های یک نگرش شوونیستی کور در کشور شکل می گیرد و بنیاد های فرهنگ و موجودیت کشور را در معرض خطری جدی قرار میدهد. این نگرش که متاسفانه با لانه کردن در اندیشه و روان برخی از مقامات عالی اجرایی کشور، به پراکندن تخم ضد ملی خود مشغول است، تعارضی جدی و جوهری بااستقلال ایران و فرهنگ و تمدن کشور دارد. گرچه که در سخن و مقال از ایران بگوید و سنگ فرهنگ ایرانی را به سینه بزند.
2-آقای دکتر احمدی نژاد که پیش از رسیدن به ریاست جمهوری برای بدست اوردن دل نیروهای بسیجی، چفیه از گردنش نمی افتاد و حتی در دانشگاه و بر سرکلاس درس هم از آن استفاده میکرد، نشان داده است که از هر چیزی به شکل ابزاری استفاده می کند و شکل آن برایش مهم است و نه جوهره و مولفه های آن. چنانچه اگر ایشان به جوهره ی چفیه و نه شکل آن، توجه میکرد باید میدانست که آین پارچه ی خاص، نشانه ی یک فرهنگ رفتاری و فریاد کننده ی یک جهان معرفتی است که ریشه اصلی آن مقاومتی عاشقانه برای پاسداری از حریم اهل بیت و کشوری است که هم خود را وامدار و عاشق اهل بیت میداند و هم اینکه هیچگاه در نظر و عمل اسلام و ایران را در برابر هم ندیده و تفسیر نکرده است.
آقای احمدی نژاد همانگونه که از چفیه استفاده ابزاری کرد، اکنون نیز از ایران و برخی از واژه های مورد احترام و مقبول استفاده ابزاری میکند. مثل همین واژه ی محبت. اگر آقای احمدی نژاد به جوهره ی این واژه ایمان داشت، دست کم با همکاران خود با محبت رفتار میکرد. اینقدر مخالفان و منتقدان خود را به انواع و اقسام رد و طردها نمینواخت. بیایید از خودمان بپرسیم که آیا لجاجت آقای احمدی نژاد در ماجرای مرحوم کردان رفتاری محبت آمیز بود یا برحرف خود ماندن حتی به قیمت سختی و فشاری که بر آن مرحوم امد؟ یا رفتاری که در عزل آقای متکی از خود نشان داد مبتنی بر محبت بود یا برخاسته از یک روحیه ی خودانگارانه که حتی به مصالح ملی هم توجه نمیکند؟ آیا گردن نگذاشت به قانون و زیر پا گذاشتن آن، برخاسته از روحیه ی محبت آمیز و مهرورزانه ی ایشان است یا بر عکس، منبعث از خشم و غضب ایشان علیه آنچه نمی پسندد ولی قانونا و شرعا و اخلاقا باید به آن گردن گذارد؟ ... و از این نمونه ها زیاد است.
3- همه ی این حرفها به معنای نادیده گرفتن خدمات و زحمات آقای احمدی نژاد و رد مطلق ایشان نیست. اگر به جوهره ی این کلام و نامه ی دکتر توکلی دقت شود، فقط خیرخواهی است برای شخص دکتر احمدی نژاد و کشور.
خداوند در دنیا و آخرت دست ما را بگیرد و از لغزشها نگاهمان دارد. آمین یارب العالمین (413811)
 
رضا جاهد
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۴۹:۳۱
دوست عزیز آقای سیاوش
غلظتی که در انتقاد از احمدینژاد بکار برده اید، آنهم با ادبیات معطوف به اصول گرایی، در نوع خودش جالب است.
شما احمدینژاد را متهم به استفاده ابزاری از هر وسیله ممکن کرده اید و این ذهنیت خود را حتی به بازیچه گرفتن چفیه هم بسط داده اید.
شما اگر چفیه انداختن احمدینژاد در سر کلاس را خودتان به چشم میدیده بودید، بعید میدانم وی را متهم به استفاده ابزاری میکردید. احمدینژاد در فضایی این کار را میکرد که انواع و اقسام فشارها را به جان میخرید و حتی بارها فحاشی های عجیبی به وی شد. احمدی نژاد در زمانی خود را بسیجی دانست، که بسیاری از هم کرسی های وی، حتی از ا براز نمازخوان بودن خودشان واهمه داشتند چه برسد به اینکه با چفیه سر کلاس حاضر شود.

چه کسی جسورانه تر از احمدینژاد از حریم ولایت و اهل بیت دفاع کرده است؟ چه کسی برای اولین بار از جایگاه سازمان ملل به تبیین مهدویت پرداخت و از حضرت زهرا سلام الله نام برد؟

برای رسیدن به هدفی که مدنظر شماست، به جان خریدن انواع و اقسام فشارهای داخلی و خارجی لازم نیست. وسیله گرایان همیشه کم هزینه ترین مسیرها را انتخاب کرده اند نه اینکه خود را با اقسام تهدیدها روبرو کنند.
آقای سیاوش عزیز، متاسفانه در بین ماها باب شده است که با کنار هم گذاشتن چند جزء از یک کل پیچیده، میخواهیم معادلاتی را حل کنیم که برخی وقتها حتی صورت آنرا هم بلد نیستیم درست بخوانیم. این روش قطعا راه به خطا می برد. چند رفتار احمدینژاد که در ظرف مکان و زمان خود ناگفته های زیادی دارد، از قبیل ماجرای مرحوم کردان یا وزیر امور خارجه نمیتواند بیانگر رفتار کلی احمدینژاد باشد.
در همین دو مثال هم ناگفته ها زیاد است که فعلا بازخوانی آنها منافی منافع ملیست.
در پایان من نیز مانند شما برادر بزرگوار برای همه آرزوی عاقبت بخیری میکنم. والعاقبه للمتقین (413889)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۲۰:۳۳
برادر ارجمندم جناب اقای توکلی بنظر میرسد شما در نقد ریاست جمهوری از وسایلی استفاده میکنید که در کنار نقد بتواند جنجالی نیز بپا کند که این برای من امی تداعی کننده نوعی انتقامجویی یا تسویه حساب است انچه مسلم است شما بعنوان یک صاحب کرسی در مجلس شورای اسلامی ابزارهای متعدد و مثمر ثمرتری برای ابراز انتقادات و پیشنهادات خود به رئیس جمهور دارید لذا دلیلی ندارد مثل ابراز نظر نگران کنندهتان در خصوص تورم شدید در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها که نگرانی زایدالوصفی در مردم {بنده هم یکی از این مردم} ایجاد کرد انرا رسانه ای کرده و نامه سر گشاده بنویسید براد ر ارجمندم امروز معاندین و دوستان همگی ایران را بنام جمهوری اسلامی ایران میشناسند و در مراودات خود نیز چه در تریبونهای رسمی و چه غیر رسمی انرا بیان میکنند لذا بنظر نمی رسد کسی بخود این گمان را راه بدهد که هدف احمدینزاد ایران بدون اسلام است کسی که کلام خود را با سلام و تحیت به اقایمان امام زمان شروع و در تحلیلش نظر ان امام ناظر رابر ملت ایران اسلامی نافذ اعلام میکند {که این نیز مورد نقد عده ای دیگر است } کسی گمان نمی برد او ایران را بدون اسلام میداند مگر کسانی که بخواهند اشکال بگیرند و اهدافی را دنبال کنند در خاتمه عرض میکنم برادر عزیزم بهتر نیست توان علمی و تخصصی خود را صرف گره گشایی در امور اجرایی کشور نموده و بجای مصرف انرزی در اموری که حداکثر جواب ان سکوت است یا پاسخی مشابه سوال در هموار کردن راه ارمانهای ملت بزرگ عزیز و مسلمان و غیر مسلمان ایران اسلامی کوشش نمایید (413815)
 
mehran
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۳۱:۰۶
با سلام آقای نبوی از ایران گفتن چه اشکالی‌ دارد؟ در رابطه با زن ایرانی‌ حرف شما درست است. ممکن است آقای رئیس جمهور از همسر خود خیلی‌ راضی‌ باشد و این را به تمام خانومهای ایرانی‌ عموم یات میدهد ولی‌ شما اسلام را در مقابل ایرانیت قرار ندهید عشق به خدا و وطن پرستی‌ مقایرت ندارد. مهران (413823)
 
جهان
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۳۷:۳۳
جناب آقای توکلی سلام

در ایرانی بودن شما به شک افتادم ولی آقای احمدی نژاد یک ایرانی است

ورئیس جمهور ملت ایران ،ونه کشور دیگر

اعراب مسلمان هستند ولی ایرانی نیستند
ترکیه مسلمان است با ملیت ترک

ومسلمانان ودیگر اقلیتهای مذهبی جمهوری اسلامی ملیت ایرانی دارند ولا غیر

در جنگ تحمیلی دو کشور مسلمان بودند ورزمندگان ما از خاک وناموس ایران دفاع کردند (413827)
 
علی ازبندر ماهشهر
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۵۳:۵۶
تذکرات جالب وبجایی بود .امیدوارم بدون اغراض سیاسی باشد (413834)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۰۰:۰۷
جناب اقای توکلی خوب میدانید که این احمدی نزادبستگی عجیبی به مشایی دارد این ایراوام گرنی گفتن را هم از ایشان یاد گرفته مگر نه بعید نیست ایشان هم مثل بعضی از وزرا از هیات دولت اخراج گردد نگویید نمی شواده نداردد اگر مشایی بخواهد میشود چون احمدی نزاد ار (413840)
 
حسام
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۵۷:۱۵
ایران، اسلام، زبان فارسی، زبان ها و گویش های محلی، اقلیت های قومی و مذهبی، برگزاری جشن ها و پاسداشت آیین ها و سنن ملی و باستانی، برگزاری مراسم مذهبی از سوی همه ادیان الهی و ... همه و همه باید در این سرزمین محترم شمرده شود. استفاده ابزاری و افراط و تفریط در هر یک از موارد فوق از سوی هر کسی صورت گیرد زیبنده نیست. (413859)
 
سیدمهدی موسوی
۱۳۸۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۳۰:۵۷
یکی از ضعفهای هماره مشهود ریاست جمهوری احساساتی شدن و خارج شدن لگام منطق از دستش می باشد.
از این دست صحبتها و کلمات در گفتار شان بس زیاد بوده نمونه آن صحبت با مردم زنجان که فرمودند دست استکبار را با چاقوی زنجان قطع می کنیم و ....
متاسفانه این ادبیات دون شان ملت فهیم ایران و قشر تحصیل کرده می باشد و توهین به افکار متعالی این ملت (413884)
 
آرش
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۱:۲۴:۲۲
لطفا سانسور نکنید
بابا مگه این مملکت کارشناس دینی و تاریخی نداره که راجع به ایران و اسلام صحبت کنند؟
چرا باید در وضعیتی که کشور با مسائل مهمی مثل هدفمندی یارانه ها، تورم و بیکاری دست به گریبان است افرادی مثل رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به مسائلی بپردازند که اصلا تخصصی در آنها ندارند؟
متآسفانه در کشور ما مسئول دولتی شدن برابر با علامه دهر شدن است و آقایان در هر موضوعی حتی تاریخ و فقه و اصول هم دخالت می کنند در صورتی که در وظایف اصلیشان یعنی مهار تورم وبیکاری هیچ گام مثبتی مشاهده نمی شود (413962)
 
یحیی میرزایی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۳:۱۰:۳۷
سلام به دوستان
یاد کرد از دستاوردهای یک ملت بسیرا کار خوب و منطقی است و بعید می دانم مخالفی داشته باشد.
اما این یادکرد دو آفت دارد:
1- افراط در یاد کرد و در واقع سفید نمایی همه چیز و غفلت از عناصر و علل در هم تنیده و تو در توی فرهنگی و اجتماعی و دینی و...و در دام شعب الله المختار( مردوم برگزیده خدا) افتادن.
2- بی توجهی به عظمت و شکوه تاریخی یک ملت در برخی از برهه ها که این هم البته بی انصافی است.
ملت ایران مانند هر ملت دیگر تاریخ پر فراز نشیبی دارد . گاهی افت کرده و گاهی رشد. گاهی با شکوه درشیده و تمدن ساز بوده است و گاهی هم مانند الان متأسفانه با انحطاط علمی رو به روست و سیاست زده و سطحی نگر است.
بدون تردید اولین گام رشد حقیقی و اوج گیری ملت ها این است که خود را از قید قوم و ملت و زبان رها کنند و به رشد انسانی و عقلانی توجه کنند و خود را با دیگر ملل در یک فضای تمدنی ببینند.
گیرم ایران در گذشته و در برهه هایی از تاریخ درخشیده باشد که البته همین گونه هم بوده است . حال باید پرسید که به ما چه ربطی دارد؟ ملاک حال من ایرانی و ایران امروز است. به تاریخ و امجاد و اجداد افتخار کردن کار جاهلان است . آن ها امتهایی بودند که آمدن و رفتند . اگر خوب کردند روی سیاه مرا سفید نمی کنند و اگر بد بودند باعث دلسردی من نباید بشود .
سابقه آمریکا یک بیستم سابقه تمدنی ما نمی شود اما امروز با علم و تکنیک و فسفه و البته زور و و قدرت و جنگ و همه چیز به معنای واقعی تمدن غرب را رهبری می کند...حالا ما مدام از مکتب ایرانی حرف بزنیم!
به نظر من یک آمریکایی خوب از یک ایرانی بد باید عزیز تر شمرده شود و یک ایرانی بد هم با هزاران سال تمدن تاریخی باز هم به درد لای جرز دیوار امروز ما نمی خورد.
البته هم د رتاریخ این کشور بزرگ به نام ایران حوادث درخشان و افتخار آمیز هست و باید از آن الهام بگیریم و هم این علاقه را نباید به مکتب و تعصب کور برای ابزارهای سیاسی و انتخاباتی تبدیل کرد .
با ارزشهای اسلامی و انسانی م یتوانیم تمدن جهانی خود را بسازیم...به امید خدا و با تکیه بر پرفیتهای امروز و نه اوهام تاریخی (413975)
 
عدالت
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۴:۰۷:۲۴
با سلام.
باید بپذیریم از اسلام در کل جهان قرائت های زیادی وجود دارد که نشات گرفته از فرهنگ ها و پس زمینه های قبلی هر قوم می باشد. ما ایرانی ها هم با توجه به سلبقه موحد بودنمان نگاهی خاص به اسلام داشتیم و همانطور شهید بزرگوار مطهری فرمدند خدمات متقابلی ایران و اسلام داشتند لذا به نظرم اگر بدون قرض نگاه کنیم واژه مکتب ایرانی واژه غلطی نیست.
علاوه بر آنکه حس و غرور ملی که لازمه پیشرفت و تعالی و خودباوریست را در ایرانیانی که یک زمانی نصف جهان را اداره می کردند زنده می کند.
زنده باد اسلام زنده با ایران (413977)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۵:۴۹:۳۸
آقای توکلی ظاهرا شما کلا با ایران و ایرانی بودن مشکل دارید حرفهاتون واقعا سطحی بود شما بااین مواضع از چشم مردم میفتین (413983)
 
مجيد
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۷:۳۲:۵۶
جناب آقاي توكلي

باسلام ، احتراما\" همانطوريكه حضرتعالي مستحضر مي باشيد آقاي رييس جمهور در سخنراني ها و يا مصاحبه ها مطالبي كه از زبان مي رانند هيچ ربطي به خودشان ندارد
بلكه كساني به ايشان ديكته مي كنند كه هيچ توجهي به مباني دين و اعتقاد ما ندارند . شما بهتر بود مشائي را مخاطب قرار مي داديد و مي گفتيد آقاي مشائي اين چه خط و ربطي است كه به رييس جمهور اين مملكت القا مي كني ؟ و گرنه رييس جمهور يك كشور را چه به اين حرفهاي پوچ ، بي ارزش و بي محتوي . (413993)
 
يوسف
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۱۹:۴۲
اين روش درستي در نقد كردن نيست كه بخشي از صحبتهاي يك نفر را بدون توجه به ساير سخنان ان فرد مورد توجه قرار داد و ان را نقد كرد
اين نوع نگاه متاسفانه در بسياري از موارد ديگر نيز وجود دارد مثلا يكي از دوستان پيامبر اسلام را نقد مي كرد ومي گفت كه چرا پيامبر زنان بسياري داشت و ... بدون اينكه به ساير صفات و ويژكيها ايشان توجه كند وهمه انها را كنار يكديگر بگذارد و بعد نتيجه گيري بكند.
با اين روش مي شود خدا را هم نقد كرد. (414000)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۳۸:۳۷
من اهل سياست نيستم ولي چند موضوع مدتي است فكر من را مشغول كرده است كه در چند جمله بيان مي كنم از دوستان خواهش دارم من را راهنمايي كنند. اگر جملات به هم ربط ندارند دليل همان مشغوليت فكري است.
1- روز انتخابات در جمعي حدود 100 نفر فقط من طرفدار موسوي بودم وبقيه طرفدار دكتر احمدي نژاد بودند دلايل حمايت آن ها: شجاعت،مبارزه با فساد، مردمي بودن
2- همين جمع چند روز بعد در مراسم عروسي همراه با ساز وترانه به رقص وپايكوبي مي پرداختندومراسم سنتي ايراني را با شدت تمام بر پا كرده بودند و در حال حاضر هم كمتر مراسم عروسي هست كه با مداهي انجام شود.
3- مقاله دكتر زيبا كلام در چند روز گذشته جالب است كه حدود 5 تا 7 ميليون طرفدار تفكر اصول گرايان هستند وبقيه طرفداران، عموم مردم هستند كه شامل تمام تفكرات مي شوند وطرف حزب خاصي نيستند
3 - تمامي ملت هاي مسلمان آقاي احمدي نژاد را يك فرد مسلمان وشجاع مي دانند كه در مقابل غرب استوار ايستاده است
4- در بين مردم كوچه وبازار تخت جمشيد و منشور كورش بسيار محترم و مورد افتخار است .
4-در ايام عاشورا تمامي مردم مسلمان وشيعه كه اكثريت مردم ايران است سياهپوش هستند وبا عشق عزاداري مي كنند. وحتي كودك شير خوار خود را در اين مراسم شركت مي دهند.
5- رهبر كبير انقلاب فرمودند: جنگ را پابرهنگان ومردم كوچه وبازار پيش بردند واگر در جبهه ها بگرديد يك سرمايه دار وبالا شهري نمي بينيد.

نتيجه: مردم ايران به اسلام عشق مي ورزند ولي به ايراني بودن خود وفرهنگ وسنت ايراني هم پايبندهستند.
ايران براي همه ايرانيان است (414007)
 
سلمان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۴۴:۰۸
آفرین بر احمد توکلی!
به نظرم ایشان با این تحلیل محتوا نشان داده اند که مصائب ما خیلی هم فرعی (محدود به مشائی) نیست.‏
جناب رئیس جمهور حتی در جشنواره شعر فجر هم اشارات زیبا(!) و گویایی داشتند:‏

*ما از تبار رستم و فرهاد و آرشيم
وندر شرار فتنه آخر سياوشيم*
در انتظار رويت آن مهر آفرين
در مجمر سپيده سپندي بر آتشيم

حقیقتاً من خودم را از تبار اینها نمی دانم! من خود را نواده (هر چند ناخلف) حضرت روح الله - روحی فداه - می دانم که او هم نواده ی خلف حضرت ارباب است.‏
حضرت رئیس گویا یک ایرانی مسلمان هستند.‏ اما ما مسلمانان ایرانی هستیم... ان شاء الله
پس خیلی با هم تفاوت داریم
این رویکرد را ما از حضرت آقا به ارث برده ایم؛ آنجا که با طلاب غیرایرانی قم دیدار داشتد.‏ (414009)
 
. میزان
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۶:۱۹:۵۷
آیا کسی نمی تواند از ملیت خود دفاع کند اما نواده خلف روح ا... باشد؟
دوست عزیز چرا سعی دارید بین ایندو تفکیک قائل شوید؟ ایندو چه منافاتی با هم دارند؟ آیا رئیس جمهور تاکنون خود را فرزند امام روح ا... ندانسته است؟
آیا مواضع ملی گرایانه سید حسن نصرا.. را در تعریف از لبنان و فرهنگ لبنانی ندیده اید؟ آیا با آن سخنان در کسی حساسیتی بوجود آمد؟ آیا مردم ایران او را نواده روح ا... نخواندند؟ (414243)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۵۶:۰۱
آقای دکترتوکلی برای اعتراض وتذکربه رئیس محترم جمهورلااقل برای شماکه مسوولیتی درمجلس داریدراههای بهتری هم هست .فکرش رابکنیدکه هرکس ازدیگری انتقادی داشته باشدفی الفوریک نامه ی سرگشاده خطاب به وی بنویسدوعالم وآدم راهم خبرکندکه ایهاالناس بیاییدببینیدکه ماداریم انتقادمی کنیم چه خواهدشد؟؟!!مثلا اگرهمه ی سران قواوهمه ی نمایندگان مجلس ومجمع تشخیص مصلحت وهمه ی اعضای مجلس خبرگان برای تذکروانتقادازیکدیگربخواهندنامه ی سرگشاده بنویسند!!!!! (414014)
 
احسان اکبری
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۵۶:۱۰
درود بر احمدی نژاد همین و بس
با این حرف های بی منطق نمیشود دکتر رو خراب کرد
والسلام (414015)
 
منتقد هدفمند
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۰۳:۲۶
سلام آقای توکلی؛
شما بهتره راجع به مخالفتهای اعجاب برانگیزتون با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها و تورم هفتاددرصد صحبت کنید. (414016)
 
طلبه ای از قم
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۰۴:۵۶
بسمه تعالی من جانم را فقط فدای اسلام میکنم نه وطنم زیرا بعد از جان دادن از دین سوال میشود با احترام به تمام نظرات هموطنانم. (414018)
 
غريبه آشنا
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۲۳:۰۰
يعني اگر وطن شما ( و نه دين شما) مورد هجمه قرار گرفت ساكت مي نشنيد. فرض كنيد دولت زورگويي بخواهد كشور شما را اشغال كند ولي قبلاً بگويد كه كاري به دينتان ندارم باز ساكت ميشديد. اگر در خانه باشيد و ديوانه اي بخواهد به شما سنگ پراني كند با اين توجيه كه دين شما را سنگ نزده است ساكت خواهيد بود. باورش سخت است. احساساتي نباشيد. هر چيزي به جاي خود نيكوست. (414050)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۵:۴۵
کاربر 414018
بعید میدانم شما طلبه ایی از قم باشید.
اگر اشتباه نکنم شما باید طلبه ایی از لندن باشید.
در ضمن آیت الله سبحانی در سخنرانی هایشان در ماه مبارک رمضان تاکید میکردند عشق به خاک و سرزمین منافاتی با عشق به اسلام ندارد. (414128)
 
مجید
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۰۸:۰۷
ایرا ن برای تمام ایرانیان یک شعار عدالت طلبانه است و هیچ سنخیتی با مکتب ایرانی ندارد. (414019)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۱۳:۳۱
آقای توکلی کاشکی پس ازماجرای یکشنبه ی سیاه مجلس (تصویب وقف اموال دانشگاه آزاد)وبرخی تخلفات دیگردرمجلس نیزنامه ی سرگشاده ای خطاب به ریاست قوه ی مقننه می نوشتید!!! (414020)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۲۱:۳۸
باسلام من بافرازهایی ازنامه ی آقای توکلی موافقم وبربرخی گفته های آقای احمدی نژادنیزانتقاددارم .اماخوب است جناب توکلی درنظرداشته باشندکه این شیوه ی انتقادآنهم درچنین شرایط تاریخی وحساسی که بسیاری ازکشورهای منطقه وجهان چشم به ایران دارندبازتاب خوبی ازاوضاع داخلی ایران ندارد.خواص ومسئولین بایدبیش ازپیش هوشیارباشند. (414022)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۰۹:۴۰
جناب توكلي
بايد عرض كنم خدمتتان كه در دلبستگي اقاي رئيس جمعور به اسلام و ايران هيچ شكي نيست و انقدر كه ايشان در صحبتهايشان دفاع از اسلام مي كنند هيچ كس نمي كند و در كشورهاي خارجي هم ايشان به عنوان يكي از مدافعان اسلام شناخته شده اند ، اينكه حالا جنابعالي با شمردن كلمه هاي ايران گفته شده در سخنراني چه چيزي را مي خواهيد به خواننده القا كنيد خدا عالم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (414042)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۳۹:۴۹
شخصی گفته است حب وطن من الایمان نمی دانم چه کسی گفته است ولی میدانم منظورش این بوده که اگر وطن نداشته باشی ایمان هم نداری دیگر زمان این تز دنیای اسلام و دنیای استکبار و دنیای کفر و از این حرفها گذشته است . بس کنید این جنگ زرگری را . بگزارید مردم دنیا تبا هر دین و وطن و مرامی که دارند تحت قانون مملکت خود زندگی شان را بکنند هرکسی را در گور خودش میگذارند و از خودش در باره اعمالش سوال میکنند . (414056)
 
مرتصی اشرفی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۴۸:۰۷
خواهشن وسط دعوا نرخ تعیین نکن.
«ایران برای تمام ایرانیان »یک شعار مترقی است و با «مکتب ایرانی » که یک حرف عوام پسند است تفاوت ماهوی دارد. (414059)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۵۶:۳۳
...
شهید آوینی :تمام فرهنگ اسلامی ،حتی عرفان اسلامی از ایران جوشیده ایمان هیچ منافاتی با ملیت ندارد. (414063)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۵۰:۳۹
آقای توکلی.اینکه احمدی نژاد و دور و بری هایش همواره از اسلام و ایران و ولایت و امام زمان و بقیه واژه های مقدس استفاده ابزاری کرده و می کنند موضوع پنهان یا پیچیده ای نیست و آقای علی مطهری چند سال قبل از شما این حرف ها را زده است ولی اینکه شخصی مثل احمدی نژاد با چنین ویزگی های نکوهیده و خطرناکی منتخب اصولگرایان برای ریاست جمهوری آنهم در دو دوره بوده است برای مردم به موضوعی لاینحل تبدیل شده است گرچه از شواهد و قراین و بخصوص عملکرد اقتصادی ایشان تقریبا می شود آنرا هم حدس زد. (414099)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۱۲:۲۴
دکتر توکلی مردم به این گیر دادن به حرفها دیگه به چشم مثبت نگاه نمیکنند بجای حرف در عمل ثابت کنید کارایی خود را و اگر قصد اموزاندن کسی را دارید سر کلای و یا با نامه های شخصی این عمل را انجام دهید سابقه این نامه های زیادی سر گشاده چندان خوب نیست مخصوص اگر برای مسائل جزئی مثل کی چه گفت و چه پوشید و چه خورد باشد شما برای پیروزی این انقلابها به نفع اسلام چه پیشنهادی دارید این را جواب دهید بهتر است (414110)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۰:۴۱
جناب آقاي دكتر
ايراني بودن يك مليت است و محدود به يك جغرافياي خاص و مسلمان بودن يك ايده ئولژي كه هر كسي با هر مليتي و در هر نقطه از جهان هستي ميتواند آنرا براي خود انتخاب كند چرا با طرح اين موضوعات انحرافي و خلط مبحث ميخواهيد ذهن جامعه را از موضوعات اصلي كشور پرت كنيد
مشكل عمده اين ملت نه مكتب ايراني است نه مكتب اسلامي - مشكل افتادن سرنوشت يك ملت بزرگ است به دست برخي آدمهاي كوچك در دولت و مجلس لطفا اينرا درك كنيد جناب دكتر و راجع به آن اگر حرفي داريد بفرماييد كه در فردا شرمنده مردم نشوي امروز كه ميكروفن و تريبوني داري وقت را غنيمت بشمار كه ممكن است فردا دير باشد (414125)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۱۴:۰۹
جناب آقای توکلی سلام

حساسیت به دین مبین اسلام بسیار پر اهمیت و ارزشمند است و در آن شکی نیست اما آیا نامه شما را با دلایل زیر وارد نمی دانم:
1- جناب رئیس جمهور همواره در سخنان خود نگرش اسلامی داشته اند. این نگرش در جاهایی آنقدر قوی است که حتی مورد انتقاد هم قرار گرفته است. به عنوان مثال تاکید ایشان به نظارت امام عصر (عج) بر امور زمان همواره توسط ایشان بازگو می شود چیزی که به قولی ملی گرایان بی دین از آن دل خوشی ندارند.
2- درست است که جمعیت اکثر مردم ایران مسلمان هستند اما فراموش نکنیم که افرادی که مسلمان هم نبودند در جنگ تحمیلی جان خود را فدا کردند.
3- به طور کامل با گزافه و زیاده گویی در مورد خصوصیات ایرانیان مخالفم. لحن مغرورانه و کمی نژاد پرستانه در مورد قوم ایرانی را نمی پسندم اما اینکه رئیس جمهور سعی دارند همواره به این نکته که تاریخ ایران است اشاره داشته باشند با اسلام ضدیتی ندارد. حب به وطن لازم است و باعث میشود تا مردم با ایمان در صرف منابع خدادادی یک کشور همواره دقت کرده و همواره شکر گذار آنچه دارند باشند.
4- در شرایط کنونی کشور که همه از چپ و راست سعی میکنند از نفس کشیدن دولت هم جهت تخریبش استفاده کنند به نظر نمی رسد که شمردن نام ایران و ایرانی بی ضرر باشد.
5- در این که اسلام دین رهایی بخش است شکی نیست. در اینکه هر کاری باید برای خداوند صورت پذیرد هم شکی نیست. اما آیا وطن دوست بودن با مسلمان بودن تناقضی دارد؟
6- در انقلاب اسلامی افرادی که دین اسلام نداشتند هم شرکت داشتند. یکی از افتخاراتی که انقلاب اسلامی به آن می بالید این بود که نا مسلمانان هم وقتی زیبایی های احکام اسلامی را می دیدند حاضر بودند در حکومتی اسلامی زندگی کنند. همین موضوع برای خیلی از نامسلمانها در مصر هم صدق میکند که مثلا مسیحی هستند اما حاضرند در حکومت اسلامی زندگی کنند.
والسلام (414147)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۲۳:۱۰
تو چه میدونی اسلام چیه یا ایران کیه؟ واقعا نمی فهمی اسلام جزو فرهنگ ماست ؟ نکنه جاسوس اعرابی؟ که سنگ اونارو به سینه میزنی بجای اینکه اسلام رو تقویت کنی (414151)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۳۰:۲۰
منقول است از پیامبر که حب الوطن من الایمان
یعنی وطن دوستی از ایمان است (414156)
 
آرین امیری
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۳۷:۵۷
ایرانی با فرهنگ اسلامی لایق فضای سیاسی بهتر از این فضای کنونی است که غوغا سالاری ، عوام فریبی ، استفاده ابزاری از مقدسات مکتبی و ملی ، همه خود را عقل کل دانستن و میزان نشدن به قانون و برای یک دستمال بازاری را به آش کشیدن و فکر کردن این که هر اعتراضی ریشه در توطئه بیگانگان دارد و اینکه فکر کنیم که استعمار گران سوار بر موج افکار واحساسا ت مردم واقعا می خواهند برایمان برای رضای خدا دموکراسی هدیه کنند و دروغ و تهمت وافترا و با آبروی همدیگر بازی کردن ووووووووو این روزها خیلی مشاهده می شود . خدا کند پیش دلاوران تمدن ایرانی و اسلامی که قبل و بعد از اسلام برای اعتلای فرهنگ ایرانی و ایرانی اسلامی جانفشانی کردند شرمنده نشویم . (414161)
 
حسین زاده
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۴:۴۴:۰۱
با سلام با احترام به نظرات داده شده . تمام این مباحثی که شده بیانگر این نکته است . ما ایرانی جدای از اسلام نداریم . ایران یعنی مهد رویش و گسترش اسلام ناب محمدی که همان تشیع است . اگر کلمه اسلام را از ایران حذف کنی مکتب ایرانی به تنهایی معنی و مفهومی نخواهد داشت در کجای این مملکت نگرش ، عقیده و آئینی پیدا میکنی که بتواند در مقابل مکتب ایرانی اسلامی قد علم کند . بنابراین نباید نگران اینگونه اظهارات باشیم چرا که ملت شریف ایران که اسلامی ترین ملت در جهان هستند . همیشه اسلامی خواهند ماند . اینکه بعضی بیان میدارند این اظهارات تبلیغاتی است برای انتخابات ریاست جمهوری . بدانند آنانکه کلمه اسلام را در انتخابات خود حذف نمایند قطعاٌ شکست خواهند خورد . رمز پیروزی هر انتخاباتی در ایران پیروی از دستورات اسلام و مقام عظمای ولایت است . (414194)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۱:۱۷
1- من در مقابل احمدی نژاد از توکلی حمایت می کنم، اما این ایراد ایشان و شواهدی هم که آورده اند به نظر درست نیست، و یا حداقل منطقش ضعیف است. انتظار داشته اید احمدی نژاد بجای ایران، ملت ایران و نظایر آنها با ملت آمریکا سخن بگوید؟
2- چرا آقای توکلی به عنوان یک دکترای اقتصاد، با همین شدت و حدت، سیاست های پوپولیستی اقتصادی دولت را نقد نمی کنند؟ چرا راجع به تفاوت وضعیت عینی جامعه و آن چیزی که از رسانه های رسمی اعلام می شود حرفی نمی زنند؟ احیانا این موضوعات دست به نقد تر و حاد تر و در حوزه کاری ایشان نیست؟
3- احمدی نژاد سیاستمدار حرفه ای هست (چه موافق باشید چه مخالف)، نبض مخاطبش را بلد است. به همین خاطر است که فی المثل در ماجرای 25 بهمن و قبل و بعدش خودش را کنار می کشد یا مرتب در مورد ایران حرف می زند. پشت این مسئله هیچ توطئه ای نیست مطمئن باشید. سیاستمدار واقعی حواسش به مردم است. توجهتان می دهم به کامنت جالبی که برادر ناشناسی با کد 414007 نوشته اند. (414224)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۴:۲۱
بسیاری از دوستان با حس وطن دوستی سعی کرده اند که مطالب و نوشته آقای توکلی را موشکافی و نقد کنند.

من فکر میکنم که نوشته ایشان هیج گونه برخورد منفی به ایرانی بودن و یا فرهنگ ایرانی داشتن نبوده و نبیست. چرا که همگی ما ایرانی هستیم و کمتر کس و یا خانواده ای پیدا میشود که برای رفع هجوم بیگانه به این آب و خاک شهیدی را تقدیم تاریخ این مرزو بوم نکرده باشد. صحبت بیشتر بر سر این است که استفاده ابزاری از این مسئله نشده و با برنامه ریزی برای آینده (جهت شکار رای اقشار بخضوضی از جامعه), احساسات بیخود و غیر منظقی را در بین آنها تحریک ننموده و زمینه را برای بهره برداریهای آتی از این احساسات, فراهم نکرده و بر ضد عقل و منطق و شعور رواج نداده باشیم.

عده ای از دوستان هم با مطرح نمودن مسئله اعتماد بنفس بدفاع از ایران و ایرنی گری پرداحته اند. سئوال اینجاست که چه عواملی میتوانند برای رشد اعتماد بنفس در جامعه موثر باشند؟ آیا اگرما به تاریخ و فرهنگ خود فخر بفروشیم و در راه ایرن دوستی و ایرانی بودن به مبالغه بپردازیم اعتماد بنفس پیدا خواهیم کرد؟ جواب من برای این سئوال منفی است.

من فکر میکنم که ما زمانی اعتماد بنفس پیدا خواهیم کرد که:

- مطمعن باشیم که در مملکتی زندگی میکنیم که حق به حقدار میرسد.

- در برخورد با مقامات اداری و ارکان حکومتی دلمان به تاب و توب نیفتد و فکر نکنیم که اگر ما باج و حسابی ندهیم به کارمان رسیدگی نخواهد شد.

- در کنار پلیس و ماموران دولتی احساس امنیت داشته باشیم.

- در کشور ما در برخورد با مسائل غیر قانونی بین فقیر و توانگر فرقی نباشد.

- قانون بدرستی و در تمامی مراحل اجرا گردد.

- برخورد ابزاری به هنر و موسیقی مملکت نشود و زمینه رشد هنر و موسیقی را در کنار سایر علوم به جد فراهم کنیم.

- با بزهکاران و جاعلان مدارک در هر مقام و هر مسندی برخوردی قانونی شده و در صورت اثبات جرم, آنها را در مقابل دادگاه و عدالت قرار دهیم.

- آفتابه دزدان در زندان و چپاولگران میلیاردی بیت المال نوازش نشوند.

- مطمئن باشیم که در حالت اظطراری در مقابل هر درمانگاهی که توقف کنیم به درد مریض ما فورآ رسیدگی خواهد شد.

- برای دفن عزیزان از دست رفته خود مجبور نباشیم که هستی و نیستی خود را به گرو بگذاریم (قبر در بهشت زهرا بین 3 تا 7 میلیون تومان)

و ... و ... و ...

در اینضورت است که مردم بخود و به جامعه خود بیشتر اعتماد پیدا کرده و در نتیجه حس اعتماد بنفس در آنها محکم و قوی خواهد گردید. و الا فخر فروشیهای بیخود و بی جهت بر دست آوردهای گذشتگان موروثی و بالیدن بر استخوانهای اجداد خود, برای ما که در قرن 21 زندگی میکنیم و طرز زندگی و جامعه خود را با دیگران و ملل دیگر مقایسه میکنیم, مساوی با اعتماد نفس بیشتر نخواهد شد. (414225)
 
سادات
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۵۶:۴۵
جناب توکلی از شما انتظار نبود که اینگونه سطحی مسائل را تحلیل کنید .

یک مقدار بیشتر تامل نمایید تا بدون حب و بغض های سیاسی به نتیجه بهتری برسید .
واقعا حیف است !

هر دولتی معایبی دارد ولی انصافا ، انصاف را رعایت کنید .

این چه منطقی است که چون فلانی توی حرفاش چندین بار از ایران نامبرده پس نتیجه میگیرید که ....

اخه یکم ، فقط یکم ....

لطفا به جای وقت گذاشتن برای نوشتن نامه های سرگشاده غیر منطقی و ایجاد اختلاف وقتتان را در بررسی و تصویب بودجه 89 تا پایان سال هزینه نمایید .

میدانم منتشر نمی کنید جهت انجام تکلیف و تذکر به جنابعالی نوشتم . (414237)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۶:۵۱:۲۳
جناب اقای توکلی با کمال تاسف و تاثر و تعلم شما بسیار دیر متوجه حقایق میشوید, و این گناه گروه احمدی نژاد نیست , در مورد این گروه از اول اشتباه گرفته بودید و اکنون هم به زاویه دیگر خطا رفته اید .
{گذشته از انگیزه های سیاسی گروه احمدی نژاد -مشائی که دیر هنگام متوجه غرور آسیب دیده ملی شده و قصد بهره گیری دارند}هم شما و هم گروه احمدی نژاد برداشت درستی از خدمات متقابل ایران واسلام ندارید.
در حقیقت آنجه ایران وایرانی به اسلام داد بیش از آن چیزی بود که ایران از اسلام گرفت زیرا ایرانی خود موحد ,دارای فرهنگ ونظام اجتماعی ,دیوان عدالت,تمدن و آموزش و پرورش بود در حالی که در عرب حجاز هیچ نشانی از شعور اجتماعی وجود نداشت.
اگر از افکار و بخشنامه های متعصبانه جناب عمر (رضی الله) در مورد ایرانیان خبر داشته باشید منصفانه نخواهد بود که چنین قضاوتی کنید البته که حساب کتاب خدا از حاکمیت عمر و انگیزه های فتح ایران جداست.
لازم است نیک توجه کنید - ادبیات شاهنامه را بعنوان الگوی فرهنگ فاخر ایرانی نظری بیفکنید حتی یک دشنام به دشمن هم در ان نمی بینید- اما رواج فوش و تهمت و افتراء و... در ایران امروزی که میراث عربی است را ببینید و آنگاه داوری کنید. (414257)
 
نادعلی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۱۳:۱۰
متاسفانه جناب آقای توکلی دست به کاری زدی که مورد نظر آقای رئیس جمهور است . علت:1-چون ایشان عادت کرده جواب مجلس را ندهد بماند جواب سوالات شما 2-با این نامه سرگشاده و انتساب ملی گرای به ایشان موجبات محبوبیت ایشان را در میان عده ای که در هر حال رابطه خوبی به کشور اسلامی ندارند تقویت نمودی 3-با این نامه احتمالا محبوبیت ایشان بین همان بسیجی ها و گروه های که شما نام بردید کم نمی شود چون آنها به صورت سنتی به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و معتقد هستند وقتی رهبر انقلاب ایشان را تایید کرد حرف ایشان حجت و قبول است 4-اگر وقت داشتید به این نوشته حقیر کمی فکر کنید 5-چنانچه تا این حد به ایشان انتقاد دارید چرا در مجلس طرح بهتری برای جواب گرفتن سوالات خود ارائه نمی دهید 6-به نظر می رسد حداقل در این مورذ خاص (بند5)در اقلیت هستید . (414272)
 
کمیل
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۰۳:۲۵
قشنگترین نظری که خوندم همین نظر بودم . به خاطر همین تکرار می کنم
خیلی جالبه.

وقتی رئیس جمهور از فلسطین دفاع می کنه یه عده می گن این کار برای کشور گرون تموم می شه و ارزشش رو نداره.
وقتی از فرهنگ ایرانی با افتخار یاد می کنه یه عده دیگه می گن ملی گرا هستی.
وقتی درباره عدم برخورد پلیسی با بد حجابی صحبت می کنه یه عده دیگه می گن ایشون گرایش لائیک داره.
وقتی می ره سازمان ملل دعای فرج می خونه یه عده دیگه ای از احمقانه بودن این نوع طرز تفکر سخن می گویند.

این ها در شرایطی هست که مشکلات و سوء مدیریت توی جامعه ما بیداد می کنه.

توی این شرایط این نوع موضع گیری های سطحی باعث می شه که رئیس جمهور به حرف هر کسی که هر مشکل و سوء مدیریتی رو مطرح می کنه، اهمیت نده و کار خودشو بکنه.

و این باعث بدبختی کشور می شه. (414304)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۲۳:۰۲
چرا ایتقدر اصرار دارید که ایران و اسلام را در تقابل با یکدیگر قرار دهیذ امروز ایران واسلام با یکدیگر پیوستگی دارند و آیا انقلاب اسلامی در کشوری غیر از ایران رخ داده یا نظام اسلامی در جای دیگری تشکیل شده؟ ضمن اینکه انقلابهای کشورهای عربی اسلامی نیست چرا که طبق اسلام انها شورش بر حکومت غیر شرعی است (414308)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۲۵:۳۶
جناب دکتر ! خدمتتان عرض سلام واحترام دارم.مطالبتان را مطالعه کردم .امیدوارم هدفتان اصلاح وپیشرفت برادرتان آقای احمدی نژاد وهمه ما ودر نهایت کشور باشد .حزب اللهی ها وبسیجیان چندی است از نامه های سرگشاده خاطرات خوشی ندارند .ضمنا از مسؤلین به دلیل کشاندن اختلافاتشان به رسانه ها به شدت گله مندند . به نظر می رسد در برخی موارد نفسانیات غالب شده باشد .به طور مثال آقای هاشمی که رهبری معظم در دسترسشان بودند چند روز قبل از انتخابات آن ... نامه سرگشاده را نوشتند ؟؟!
در هر حال وبنا به آنچه در متن خود آورده اید محبوبیت وجایگاه آقای احمدی نژاد به دیانت واستکبار ستیزی اوست .شاید بتوان گفت پس از ارتحال امام وبعد از مقام فرزانه رهبری اولین کسی هستند که مواضعی مشابه ادبیات امام را احیا کرده اند.هیچکس نمی تواند ادعا کند که به اندازه آقای احمدی نژاد علیه اسراییل وامریکا واستکبار صحبت وروشنگری کرده است .
شرط برادری این است که در کنار هم وپشتیبان هم باشیم ونقد هایمان را دلسوزانه طراحی ومشفقانه وصحیح بیان ومنتقل کنیم .
شیوه ای که اکنون برخی به عنوان انتقاد از دولت در پیش گرفته وبه آن افتخار می کنند مورد رضایت مردم نیست ؛چون رگه هایی از منیت یا بی بصیرتی را در آنها مشاهده می کنند.آقایانی از دور دستی برآتش دارند واظهار نظر می کنند . سیاسیون اول باید در کنار دولت وهمرا وپشتیبانش باشند تا بعد ثابت شود این ایرادها که می گویند برای بهتر شدن امور وترقی ملت است .مثلا افرادی همچون آقایان محسن رضایی ،حسن روحانی،هاشمی رفسنجانی وعلی مطهری اول باید تمام همتشان موفقیت دولت باشد.در دنیای برخی سیاسیون ناکامی دولت باعث خوشحالی وخرسندیشان می شود وفکر می کنند جایگاه آنها بالا می رودو غافلند که این عدم توفیق به ضرر نظام وکشور است .برخی هم تا سر پستی هستند تلاش محدودی می کنند واز نظام راضیند ؛ همینکه مردم به دیگری رای دادند وآنها انتخاب نشدند وسمتی نداشتند به مخالف ومعاند نظام ویا در بهترین حالت به فردی ساکت ومتفاوت تبدیل می شوند . امیدوارم خداوند همه ما را به صراط مستقیم هدایت کند ودراین راه ثابت قدم بدارد وعاقبت همه مان را ختم به خیر کند . خدانگهدار (414310)
 
علي
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۵۸:۳۱
با سلام
امام صادق(ع) ضمن حديثي درباره ظهور امام زمان فرموده اند:
نه والله حضرت ظهور نخواهد كرد،نه والله حضرت ظهور نخواهد كرد،نه والله حضرت ظهور نخواهد كرد تا اينكه شما را امتحان مي كنند و غربالتان مي كنند و غربالشده گان را غربال مي كنند. شما را از هم جدا مي كنند مانند جداكردن طلا از سنگ،تا سعيد به سعادت و شقي به شقاوت برسد.
اسلام از اول خلقت آدم بوده و تا قيامت خواهد بود فقط ماها داريم امتحان پس مي دهيم.
خدادر قرآن مي فرمايد اسلام با ياوه گويي چند نفر ياوه گو باطل نمي شود. (414320)
 
امید
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۹:۳۷:۳۰
تشکر می کنم از آقای توکلی بابت انتقادشون

آدم عاقل کسیه که اگه ایرادها را میبینه و میگه خوبیهارا هم که میبینه میگه
هر وقت اسمی از توکلی به میان میاد همش انتقاد همش ایراد
یه جوری به دل آدم نمیچسبه

خدایا تشخیص بین حق و باطل را به ما عنایت فرما (414334)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۲:۲۳:۵۳
بچسبید به مشکلات اصلی مردم و کشور.باید مشکلات اقتصادی مثل تورم بیکاری ،روابط خارجی کشور و امثال انها انرژی بگذارید و حل کنید انرژی را روی موضوعات خیلی حاشیه ای و بی ارزش نگذارید.بهر حال ما از اقایان مسوول کار مفید و بازدهی می خواهیم.نمی خواهیم با اینگونه بحث ها سرگرم شویم.
ضمنا اعراب همیشه در باطن با ایرانیان خوب نبو ده اند.نمونه اخیر ان 8 سال جنگ تحمیلی عراق بر ایران.نمونه دیگر ان ادعای امارات متحده عربی و کشور های عضو همکاری های خلیج فارس که 3 جزیره ما را متعلق به امارات متحده عربی می دانند.یا فشارهایی که بر غرب می اورند در مورد نداشتن ایران از انرژی اتمی.
جمال عبدالناصر رییس جمهوری اسبق مصر خلیج فارس را به خلیج عربی مطرخ و تبلیغ کرد. چرا بعد از انقلاب بعضی ها می خواهند هویت ایرانی بودن ما را حذف و کمرنگ کنند.ما اکثرا مسلمان در ایران هستیم ولی عرب نیستیم. (414376)
 
رهگذر
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۲:۴۳:۰۲
اتفاقا در سخنرانی 22بهمن هم رییس جمهور همین رویه رو درسخنانش در پیش گرفته بود.
احساس کردم وسواس عجیبی داره برای اینکه از لفظ اسلام استفاده نکنه.به جاش از کلماتی مثل انسان,انسانیت و محبت و...استفاده میکرد.
چه میکنه این مشایی!!!
احمدی نژاد با دفاع تمام قدی که تو گفتگوی زنده تلوزیونی از مشایی کرد خیلی ها رو از خودش ناامید کرد
با این تغییر فاز تو صحبتاش هم نشون میده تا چه حد تحت تاثیر تفکرات مخرب مشایی هست
فتنه بعدی یحتمل فتنه مشایی است... (414381)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۰۳:۲۱
باسلام خدمت آقای توکلی.

به عنوان یک فرد وفادار به ارزش های اصیل انقلاب
دوست دارم جواب این پرسش ها را شخصا ارائه کنید:

در قسمت آخر نامه فرمودید: \"دعوت از 12 رئيس جمهور و انجام مراسم ويژه در تخت جمشيد از ابتكارات کیست؟ اين مراسم يادآور جشن‌هایي در رژیم گذشته نيست؟ این ها در ايجاد فاصله بين ما و ملل مسلمان ديگر چه اثري دارد؟\"

و اما سوالات.

1) اینکه انجام مراسم به ابتکار چه کسی است چه اهمیتی دارد؟
(مگر حضرت علی نفرمود سخن حق را بپذیر اگر چه از کافر باشد.)

2) این که چه بخشی از این مراسم یادآور جشن های رژیم گذشته است؟ هزینه های نجومی اش / برگزاری کنسرت ها و تئاتر های مبتذل اش/ دعوت از روسای کشورهایی مثل آمریکا ، اسرائیل ،انگلستان ،فرانسه و ...؟

و اما مهمترین سوال.

3) این مراسم در ايجاد فاصله بين ما و ملل مسلمان ديگر چه اثري دارد؟!!!

واقعا برام مهمه که نظرتون رو بدونم.

من الله توفیق. (414405)
 
falah
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۲۲:۰۶
آقای توکلی ، از این نامه نگاری به رئیس جمهور چه هدفی را دنبال میکند ؟ نمی دانم !، ولی تو حرفهای ایشان کینه وحسادت درش مستتر است ، بالاخره برای رضای خدا نیست ، ضمنا جرا آقای توکلی برای آقای احمدی نژاد دقت دارد وبه صحبت دیگران خیر ! افرادی مثل هاشمی ، قالیباف ، رضایی ، یا موسوی ، خاتمی وصانعی !. ولی آقای احمدی نژاد اگر اشتباهی هم داشته باشد ، در عوض صادق است ودل سوز اسلام وانقلاب ومردم است . (414412)
 
وحید
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۴۱:۳۸
جناب آقای دکتر توکلی
با سلام
متاسفانه در جامعه حال حاضر ما کلمه بصیرت و انسانهای با بصیرت به کسانی گفته می شود که همه اعمال دولت را تائید می کنند و کور کورانه به موضع علیه منتقدین و مخالفین دولت می پردازند!

از دید بنده انسان با بصیرت شمائید که با نگاه ریزبینانه تمام عملکرد متاسفانه نا بخردانه دولت را شجاعانه نکوهش میکنید و من از اینکه به شما رای دادم بسیار خوشحالم.

خداوند امثال شما و آقای مطهری را برای این ملت و مردم حفظ و امثال آقای کوثری و کوچک زاده و رسایی را از این توهم تاریک سردرگم و وهم آلود نجات دهد! (414422)
 
بابک
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۳:۴۶:۵۱
جناب آقای توکلی
شما که نماینده مجلسید نباید مواضع تندی که شالوده نظرات رای دهندگانتان نباشد اتخاذ نمایید. من به شما رای دادم مثل خیلی های دیگه ولی نظرم اینطور نیست.
به اعتقاد من ما ایرانی مسلمانیم. شما در ایرانید و از جو خارج ایران بخصوص برادران دینی ما اطلاعی ندارید. منم که وقتی اینجا میگم ایرانیم میپرسن شیعه ای؟ میگم بله.....و بماند ادامه داستان.
حالا ما نمیخواییم کسی رو ناراحت کنیم خصوصا برادران دینیمون رو ولی ما ایرانی هستیم و بهش هم افتخار میکنیم.هزاران سال ایرانی بودیم و به امید خدا هم ایرانی میمونیم. و البته مسلمانیم و شیعه جعفری دوازده امامی.
ولی یه چیزی رو اگر هم نظرم رو چاپ نمیکنید لااقل به گوش ایشون برسونین.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اگر محتاجی در ایران هست.کمک به برادران دینی و غیر دینی خصوصا چاوز عزیز نه تنها توجیه عدلی و انصافی نداره که مطمئن هستم درصد کثیری از مردم ایران راضی نیستند.
با تشکر. (414444)
 
س
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۷:۵۸:۱۳
سلام خدمت آقای توکلی
من با نظر دوستان که گاهی نیت خوانی کرده و گاهی بی انصافی کرده اید موافقم. البته دقت و حساسیت شما قابل تحسین است و چنین انتقادها و تذکراتی برای همه لازم است تا توجه و دقت بخرج داده و انحرافاتی را آغاز نکنند. البته شاید لازم بود نامه سرگشاده نمیشد. من فکر میکنم با توجه به سابقه ذهنی و اقدامات عملی که از آقای احمدی نژاد وجود دارد در اسلامیت شکی نیست و ایشان بعنوان رییس جمهور ایران (و نه رهبر مسلمین جهان) برای افزایش غرور ملی و خودباوری لازم دانسته اند بر ملیت تاکید کنند و البته شاید در الفاظ افراط کرده باشند. بهرحال ایشان بیشتر نماد ملی است تا رهبر دینی و نباید چنین توقعی هم داشت. (414456)
 
mehra
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۴۹:۰۷
نمی دانم چرا صدا و سیما تازگی هااینقدر از ایرانیت صحبت میکنه

برنامه یکشنبه شب های شبکه پنج به نام ایرانیان
برنامه گفتگوی خبری شبکه دو (414519)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۴۹:۱۷
جناب دکتر سلام
من یک بسیجی وازارادتمندان شمایم.به شما هم رای داده ام.به نظر بنده گیردادن به بعضی الفاظ که در یک گفتگوی زنده تلویزیونی پخش میشود وآن هم کلمه ایران درست نیست.حب الوطن من الایمان.قانون اساسی مانیز برمسائل اسلامی وملی تاکیدفراوان دارد.زبان فارسی،دین ومذهب رسمی ،پرچم کشورو..موجب همبستگی واتحادخواهدشد.شما باطرح این مسائل قطعا بسیاری ازدوستداران خودرا ازدست خواهیدداد وبه جمع افراددیگر اضافه خواهیدنمود.احمدی نژادوشما هردو اصول گرا،استاددانشگاه وولائی هستیدبیائیدبدون رسانه ای کردن مسائل کنارهم نشسته وبرادرانه مسائلتان را حل وفصل نمائید.تاامثال آقای ....ازاین موضوع به نفع خوداستفاده ننماید.والعاقبه للمتقین (414520)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۵۱:۴۱
جناب اقای دکتر اگه کمی بغض وکینه را بگذارید کنار مسائل خیلی مهمتر از این هست که البته شما می توانید از احمدی نژاد ودیگران ایراد سازنده بگیرید! (414543)
 
امید
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۴:۵۲:۲۰
گرچه می دانم استفاده آقای احمدی نژاداز کلمه ایرانی و گرایش ایشان به ملی گرایی سو استفاده از علاقه ایرانیان به ملیت خویش است اما با نظرات آقای توکلی کاملا مخالفم.
همان گونه که آقای موسوی در مناظره ها گفتند \"هر افراطی تفریطی به همراه دارد\" اکنون کارهای آقای احمدی نژاد مصداق این سخنند.
آقای توکلی شما هر کاری بکنید نمی توانید ایرانیت را از مردم بگیرید. (414615)
 
علا
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۵:۳۴:۰۷
با سلام و سپاس بی پایان از جناب توکلی و همه ی مخاطبان و صاحبنظران که چنین بحث های مهم و لازم را مطرح میکنند. برخی از سروران مطالب خیلی مفیدوموثر رافرمودند در تایید آن نظرات به جناب توکلی عرض میکنم: اول باستناد آیه ی شریفه که میفرماید \"ما شما را از زن ومرد آفریدیم تا آخر که شاخص اکرام را تقوی قرارداده است\".دوم ملک ودین ومذهب مانند ظرف و مظروف است یعنی ابتدا باید کشوری باشد تا در آن از داشتن دین و اهمیت آن مانند اسلام سخن گفت قطعا\" در خلائ که امکان ابراز وجود نمیشود.آری ما ابتدا ایرانی هستیم و بعد مسلمان چون هم بلحاظ عقلی که گفته شد و هم بلحاظ تاریخی سابقه ی ایران مقدم بر اسلام بوده و هست هر چند برخی خلاف این را معتقد باشند.سوم شاید تجربه ی سی ساله عمر جمهوری اسلامی ایران نشان میدهد که ان میزان ادعایی که میشد ومیشود در عمل اسلام یارای حکومتداری نیست البته چرا برای اتحاد وانسجام دادن پیروان خود برای مبارزه با مظاهر ظلم وبیعدالتی حرفی برای گفتن داشته باشد اما اینکه واقعا\"حکومتداری را آنچنانکه در کتابها و سخنان بزرگان دین هست پیاده کند موفق نباشد. چهارم ابزار قرار گرفتن دین در هر شکل ومقیاس در هر کشوری از سوی هر کس مذموم ومطرود است اما متاسفانه خیلی هم رایج شده است. پنجم و آخر اینکه احمدی به ایرانی میاندیشد که در تاریخ جهان به عنوان سردمدار تمدن و فرهنگ واقتدار بوده است در عین حال حفظ عقاید شخصی در باره ی اسلام ومسلمانی که بنظر میرسد منافاتی ندارد. (414633)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۶:۴۴:۲۰
آقاي توكلي چرا فكر مي كنيد كه همه ملت مثل شما فكر مي كنند يا حداقل فكر شما را قبول دارند . تجربه نشان داده كه اگر هر فكري ولو انحرافي در جامعه ما خريدار داشته باشد فكر شما و امثال شما خريدار نداره ميگي نه ميشه ثابت كرد در تمام انتخابات رياست جمهوري كساني كه مثل شما فكر مي كنند كمترين راي را مي اورندمثل شما- لاريجاني-ري شهري-رضايي . نمي گم فكر شما اشتباه است اما در جامعه ما خريدار نداره اما افكار ملي گرايي مذهبيون تندرو خريدار داره مگر بخواهيد بگوييد كه مردم كوته فكرند كه به اين افكار راي ميدهند باز بايد بگم مملت مال مردم و آنها اين جور ميخوان نبايد استبداد راي داشت (414650)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۷:۱۰
یاد کلام دکتر شریعتی افتادم که گفت : من در کشوری زندگی میکنم که زبان مردمانش پارسی ست اما به آن فارسی میگوند چون عربی پ ندارد (414679)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۲۰:۰۶:۵۹
اگر دوباره انتخابات می شد
مسلما سران فتنه رای نمی آوردند ولی به نظر من رئیس جمهور فعلی هم نتیجه \"ملی گرایی به قیمت فدا کردن اسلام\" را می دید
احمدی نژاد پس از انتخابات و هنگام انتخاب معاون آرای زیادی را ازدست داد که من را به یاد بنی صدر انداخت
به نظر من این ریزش آرا هنوز و با رفتار های اینچنینی همچنان ادامه دارد
\"حال من مانده ام که امام زمان ریاست مکتب ایرانی را می پذیرد یا مکتبی اسلامی دارد ؟
\"اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر \" \" (414709)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۱۲-۱۳ ۱۸:۰۱:۳۳
با سلام
تجربه برخورد ها و اظهار نظر های آقای توکلی در طول چند سالی که بنده ایشان را می شناسم، ثابت کرده که ایشان در هر حوزه ای که منتقدانه وارد شده اندف چند وقت یا چند سال بعد صحتش بر همگان روشن شده است.
آقای توکلی
هر چند که بنده از منظور گفته های شمامطمئن نیستم ولی به صراحت و راستی گفتار شما اطمینان دارم
از خداوند آرزوی سلامتی شما را دارم. (414913)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۳ ۲۳:۲۶:۵۲
احمدی نژاد را دوست دارم اما از نفوذ خزنده تفکرات انحرافی که بسیار اصرار دارد اسلام عزیز را مقابل ایران عزیز ، علما و مراجع عزیز را مقابل دولت و دولت را مقابل ولایت قرار دهد نگرانم (414972)
 
falah
۱۳۸۹-۱۲-۱۳ ۲۳:۴۳:۲۷
متأسفانه همه چیز سیاسی شده و کمتر کسی پیدا می‌شود دلسوزانه به فکر مردم ایران و اسلام باشد ، این سیاسی نگری و سیاسی بازی و سیاست زدگی مردم را خسته کرده و از انجائیکه سیاسیون ما همه جیز را سیاسی کردند ، حریم و حرمت از بین رفته و جامعه به خصوص جوان‌ها از همه چیز خسته و حوصله شنیدن حتی برسی های علمی را ندارند ، بهتر است دل سوزان جامعه فکر اساسی بکنند ، تا دیر نشده ، امروز باید ، فردا دیر است . (414975)
 
يك دوست
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۰:۲۷:۳۲
ما كه خيري نديديم از اين الف كه همش نظراتو سانسور ميكنه. البته براي ادامه حياتت لازمه الف جان ادامه بده. من كه سايت شمارو اصلاح طلب اصولگرا ميدونم ولي حيف..... (415031)
 
رجا
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۰:۴۷:۱۷
من يك سوال از توكلي دارم واقعا اين اقبالي كه تو كشور انقلابي ما از احمدي نژاد شد غير از انقلابي واسلامي بودن ايشون بوده آيا احمدي نژاد در تابعيت از ولايت فقيه در حد اعلاي خودش نبوده به طوريكه هيچكدوم از روئساي جمهور بعد از امام چنين تابعيتي نداشتند و حتي مير حسين هم اينگونه نبوده به جاي اينكه صحبتهاي متشابه ايشون را با محكماتشون در نظر بگيريم مدام متاسفانه عده اي ... مي خواند متشابهات احمدي نژاد را بزرگ كنند .
مسلما استكبار ستيز تر از احمدي نژاد بعد از رهبري نداريم اين است كه همه مستضعفين دنيا ايشون را به عنوان حامي خودشون مي شناسند پس لطفا نگوييد كه اگر مردم منطقه فلان مي دانستند انقلاب نمي كردند رهبر اخوان المسلمين در مصاحبه با بي بي سي آرزو مي كند كه اي كاش يك رئيس جمهور مثل ايشون داشتند .
اي كاش بعضيها انصاف داشتند.
لطفا اگر آزاد انديش هستيد متن من را قرار بديد. (414996)
 
عبدالصمد صفری
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۰:۵۹:۲۹
اقای توکلی
اگر رئیس جمهور شما را به عنوان عضو کابینه خود انتخاب میکرد باز هم این حرفها را میزدید ؟
رئیس جمهور قطعا ا زاینکه کفتند با همه گفتگو میکنیم منظورشان امریکا واسرائیل نیست مگر نمیبینید که احمدی نزاد تمام قد در کنار رهبری یه عنوان نماد مبارزه با استکبار معرفی شده نه فقط در ایران بلکه در هر نقطه ای که مردم برای مقابله با استکبار برمیخیزند

اقای توکلی شما نمیتوانید با این اتهامات علاقه ما را نسبت به رئیس جمهور کم کنید (415048)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.