نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 97266
چرا با فیس بوک نمی توان به خیابان ریخت؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۷
محسن مقدسی



برنامه ریزی برای به خیابان امدن، از طریق این شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.فلان روز و فلان ساعت با هم به فلان خیابان می رویم و فلان شعار را سر می دهیم.همه چیز درباره آشغال  و سطل آشغال و آتش زدن آن در این مکان برنامه ریزی می شود.اما این قرار و مدار در ابعادی بسیار کمتر از آنچه نشان داده می شود محقق می شود.علت چیست؟



چرا نمی توان به فیس بوک اعتماد کرد؟به تعبیری چرا نمی توان به کاربران آن اعتماد کرد . وعده های مجازی چرا محقق نمی شوند.



به نظر می رسد موضوع روشن است.برخی از مهمترین دلائلی که نمی توان به شبکه های مجازی اعتماد کرد بدین شرح است:



1-در شبکه های مجازی افراد با هویت واقعی نیستند.هویت دروغین و مجازی که وجدان ندارد که بخواهد بر آن پایبند باشد.اصلا هویت دروغین اتخاذ می شود که وجدان کنار گذاشته شود.بنابراین در این شبکه ها اعتماد به حداقل می رسد و کمتر کسی است که اعتماد خود را پای این شبکه ها خرج کند.



2-خاصیت این شبکه ها شور و هیجان است.خاصیت این فضا این است که کوتاه بنویسی و جذاب و خبری باشی.این جذاب و خبری بودن نیز یا در هیجان  است و یا در ابتذال .روشن است که در این فضا جایی برای حرف جدی و اقناع و استدلال و تفکر وجود ندارد.همین دیروز یکی از کاربران این شبکه های اجتماعی نوشته بود که یک هفته روی یک مطلب کار کردم و نوشتم اما چند نفر بیشتر بازدید نداشت اما یه لینک درباره فلفل سبزگذاشتم کلی مخاطب جمع کردم.افراد می آیند تا هیجان بگیرند وخارج شوند.به این ترتیب هیچ نوع ارضای استدلالی صورت نمی گیرد و معمولا فرد با بلند شدن از پای سیستم فراموش می کند که چه باید می کرده است.همین دیروز بود که رقص یک بزغاله در بالاترین انقدر بازدید گرفت وامتیاز خورد که کاربران سیاسی سایت را کلافه کرده بود.انتقاد آنها این بود که در شرایطی که باید اماده رفتن به خیابان شویم چرا باید رقص برغاله پر امتیاز شود و بالا بیاید.



3-در این شبکه ها افرد احساس زیاد بودن می کنند.چرا که فقط خودشان را می بینند ورفقایشان را.قول و قرار هائی که می گذارند معمولا به این دلیل است که توهم زیاد بودن دارند.اما وقتتی از پای سیستم بلند می شوند و مثلا می بینند که نزدیکترین فرد زندگیشان با او هم نظر نیست،  فورا سرخورده می شوند.بنابراین این شبکه ها شدیدا توهم زا است و این بادکنک متوهم به سرعت با یک نقض می ترکد و فرد را دچار افسردگی می کند.به همین دلیل است که فراخوان های فیس بوکی هر روز بیشتر مشتری از دست می دهد.



4-بخش قابل توجهی از روابط در این شبکه ها بر اساس روابط و جذابیت های جنسی آشکار یا ناپیدا است.روابط جنسی مجازی مهمترین عامل برای دور هم بودن است.بنابراین هرگونه تغییری در این روابط روی تحلیل ادم ها نیزاثر می گذارد.این موضوع به اندازه کافی روشن و گویا است.مثلا درحالیکه فردی با دوست دخترش قرار می گذارد تا به خیابان بیایند، کافی است  به عکس او و قیافه اش انتقاد کند.در این زمان است که همه برنامه ها بهم می ریزد.



5-دراین فضا حرف زدن کاملا بی هزینه است.طبیعی است که همه چیز گفته می شود بدون اینکه لازم باشد برای این حرف هزینه ای یا حتی استدلال و توضیحی داده شود.چهره هم دیده نمی شود که بتوان از چشم ورنگ صورت حدس زد که این حرف دروغ است یا راست.شعار است یا استدلال و غیره.بنابراین در این فضا شعارهائی داده می شود که طبیعتا در فضای واقعی امکان تحقق آن وجودندارد.همین نیز باعث سرخوردگی می شود.به همین دلیل است که شعار دادن در شبکه های مجازی ساده است و باعث می شود در اوج تبلیغات اعتراضی اکثریت قابل توجهی ترجیح دهند همچنان پای سیستم باشند و شعار بدهند.همین دیروز یکی از این سایت های مجازی از طرفداران خود خواهش می کرد که بجای پای سیستم بودن به خیابان بریزند.الان در خیابان ها 100 نفر جمع شدند اما 12 هزار نفر در بالاترین انلاین هستند.



طبیعی است که در چنین شرایطی شبکه های مجازی نمی تواند جریان ساز باشند.همین چند وقت پیش بود که یکی از کاربران این شبکه با انتقاد از نیامدن رفقایش به خیابنها نوشته بود ، خانه تیمی های 4 یا 5 نفره اول انقلاب بیش از شبکه های چند ده هزار نفره امروز جواب می دهد.
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۲۰:۳۱
اگه اینقدر فیس بوک بی بخار پس چرا فیلتر شده ؟! هیچ وقت یادم نمی ره یک هفته قبل از انتخابات فیس بوک باز شد ولی بعدش دوباره بستنش ! (414075)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۶:۲۲:۵۴
یک هفته قبل از انتخابات یوتیوب هم باز شده بود . (414244)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۰:۳۳:۱۹
نیست که الان خیلی بستس هرکی که فیلتر شکن و vpn داره بدون هیچ مشکلی می تونه استفاده کنه (414353)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۵:۲۳:۴۷
اون فیلتر رو برای امثال من گذاشتن که به قوانین جمهوری اسلامی معتقدم تا هرگز به امثال این سایت ها نروم نه امثال شما که نصف نرم افزارهای سیستمتان فیلتر شکن است (414630)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۴۷:۱۴
فیس بوک بی بخار نیست

فقط هر جا جلوی ضررو بگیری منفعته

همین

اونم میبندن تا جلوی یه عده خاص رو بگیرن
این وسط تر و خشک با هم میسوزن

یه مواقعی منافع داخلی بشتر اهمیت داره تا باز بودن فیس بوک

گرچه عده ایتون اینو میفهمین اما بهونه گیریاتون عالم گیره (415174)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۲۵:۴۸
اگر جلوی گروهی گرفته شود آن گروه از راههای دیگر دست به جمع کردن هوادار و اطلاع زسانی برای خود می زند که در گذشته که اینتزنت نبوده با اعلامبه و شبنامه انجام می گرفته اتفاقا تجربیات دیگر کشورها نشان داده آزاد بودن گروه ها خطرات کمتری دارد مثل آزاد بودن کمونیستها در آمریکا در حال حاضر و زمان شوروی سابق. اول در آمریکا بگیر و ببند عجیبی برای تفکرات کمونیستی بود اما با آزاد شدن این گروه از تعداد هواداران آن بشدت کاسته شد. (414078)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۱:۲۸:۴۱
مردم با شب نامه و کاغذ انقلاب کردند و عده ای (بی شمار) با داشتن و فیسبوک و بی بی سی gmail و پیامک نتوانستد. (414432)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۴۹:۲۸
مشکل اصلی این جماعت نداشتن همون بصیرتی هست که مسخرش میکنن

فکر کردن با علم و ایمیل و فیس بوک و فتوشاپ و دستکاری عکس و یوتیوب و ... خیلی زیاد به نظر میان

خودشونم میدونن هیچی نیستن (415176)
 
داداش
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۱۲:۲۵
با سلام
جناب مقدسی تمام استدلال های شما گیریم که درست باشه، من یه چندتاسوال از خودم از شما از همه دنیا از زمین از آسمون از.... دارم و تا جواب درستی که منطقی نباشه نگیریم همه مقالات از این دست رو شعر و شاعری میدونم.
آقا ! فضای مجازی به این توهم زایی رو چرا مرتب فیلتر میکنند؟ چرا تو انتخابات SMSقطع شد؟ چرا تو کشورای دیگه فییس بوک مرجع هماهنگی مفیدی به شمار میره تا جایی که مصری ها خودشون تو لطائفشون عامل شکست مبارک رو فیس بوک میدونند؟ (414111)
 
مهدی م
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۱۹:۳۸
دادش جان
پاسخ این سوالا 100 بار داده شده. اگه قانعت نکرده بگو کجاش مشکل داشته!
1- در مورد فیلتر به پاسخی که به آقای احمد دادم نگاه کن
2- sms قطع شد چون داشت ازش سوء استفاده میشد. پیامکهای معروف قبل از انتخابات رو که یادت نرفته. در اینکه وسیله ارتباطی اغتشاشگران هم SMS بوده که شک نداری!
3- این سایتها در اصل که بد نیستند اخوی. بستگی به استفاده ای که ازشون میشه دارن. یه جا خوب یه جا بد. (414212)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۱:۳۵:۱۹
فیلتر کردند که این توهمات به وجود نیاید. اصلا من سوال دارم آمریکا(سازمان سی آی ای) چرا فیسبوک را درست کرد؟ به دلیلی مشابه هم در ایران فیلتر شد. جنگ سایبری است دیگر.

اما انقلاب با فیسبوک به دست نمی آید زیرا در زمان انقلاب اسلامی ایران چاپ بیانیه هم مشکل بود و حکمش اعدام . الان که بیانیه دادن و اینترنت و فیسبوک آزاد است آب هم از آب تکان نخورد. چون انقلاب یک مسئله ریشه ای است نه بر اساس دروغی مانند تقلب. انقلاب را یک ملت انجام می دهد نه یک قشر چند ده هزار نفری. (414433)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۳:۰۹:۰۳
\"اصلا من سوال دارم آمریکا(سازمان سی آی ای) چرا فیسبوک را درست کرد؟ \"منبع این حرفها چیست؟ چرا مخالفین شما متوهمند اما شما با این تفکرات عین حقیقت؟ چرا استفاده از فیس بوک به عنوان عنصری موثر در انقلاب مصر حلال است و آمریکایی نیست اما جای دیگر حرام و توهم. اگر ایجاد توهم مستوجب فیلتر است نباید کیهان را که این درافشانی ها را به خورد خلق الله می دهد فیلتر شود.
\"اصلا من سوال دارم آمریکا(سازمان سی آی ای) چرا فیسبوک را درست کرد؟ \" (414580)
 
هومن
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۷:۱۱:۲۲
باز هم جالبتر از هر موردي اين است كه اين دوستان با عقايد ارزشي ....در كشورهاي غربي ....زندگي يا تحصيل مي كنند و از انجا براي ما پيام مي فرستند كه اينها جنايتكارند و هدفشان نابودي مردم ما است و علم انها مشكوك است و بايد فيلتر كرد !!!در ضمن فكر نمي كنيم انقلابي در ايران در راه باشد .از ديد خيلي ها ...فقط نياز به تحمل احزاب مخالفو فضاي باز سياسي مورد نياز است .چرا اصلاح طلبان حذف مي شوند ؟ايا يكي از اهداف انقلاب به وجود امدن ازادي عقايد نبوده ؟ (414660)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۸:۱۴:۱۷
حاجی اگه دست به جایی بنده بگو این سایت لغتنامه ی دهخدا را از فیلتر در بیارند کارم بد جوری لنگه (414459)
 
هومن
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۷:۱۶:۱۴
كميته فيلترينگ اقدام به فيلتر سايتهاي پزشكي و فني هم كرده .چندي پيش به اقاي توكلي شكايتي در مورد اين برخورد غير كارشناسي ...تسليم كرديم .اقاي توكلي ضمن بر رسي دقيق مسله ....تماس لازم را با اين كميته داشتندو تذكراتي هم در اصلاح اين مورد داده اند .ايشان به خوبي در جريان اين مورد هستند كه سايتهاي علمي مي بايست در دسترس كاربران و محققين ايراني باشندو در اين جهت تلاش كردند . (414662)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۵۹:۲۰
تو انتخابات sms قطع هم که شد برای همه شد نه برای مخالفان دولت

شما بگو مثلاً وصل بود چی میخواست بشه
حتماً سند تقلبه .. نه ؟

فیس بوک تو هر کشوری یه وضعیتی داره

برای دشمنای ایران شده حربه ای برای مخالفت با ایران به هر نحوی

این بستگی به این داره که چطور ازش استفاده بشه

سایتی که هیچ در و پیکر مشخصی نداره از کی تا حالا شده رمز موفقیت جنبش سبز ؟؟؟ (415188)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۸:۵۶
فضای مجازی همانطور که از نامش پیداست فضایی است که میتوان راست را دروغ و دروغ را راست جلوه داد ولی از آنجایی که دروغ بالاخره رسوا خواهد شد هیجان ناشی از دروغگویی ها در این فضا هم اگر زود نتیجه نگیرند مواجبات رسوایی را فراهم می آورد همانطور که الان جریان غرب زده دچار این مشکل شده است (414131)
 
پسرک
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۵۲:۱۲
انقلاب فسیبوکی و توییتری!
خنده دارترین "تز سبزها" بود. حتی از تز اسب تروا هم مضحک تر (414087)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۵۰:۳۸
بهتره بزنیم 271 عصبانی و در حال حرص خوردن

نه 271 نفر مخالف :)

الهی بگردم

دلم براتون میسوزه (415177)
 
خرپول
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۵۶:۲۷
یاد صفحه بیست و پنجم بهمن سبزها در فیسبوک بخیر!

در حالیکه تمام ضدانقلاب های فراری از مملکت ، بهایی های مخالف جمهوری اسلامی، منافقین وسازمان مجاهدینی ها، نهضت آزادی ها، و سایر گروهک های معاند از پژاک گرفته تاریگی ، پشت سر سبزها هستند و از آنها حمایت می کنند، جمعیت سبزهایی که در فسیبوک این صفحه رو لایک کیردند. به 50 هزار نفر رسید!

آنوقت می خواهند در جمهوری اسلامی 75 میلیونی انقلاب بکنند... اپوزیسیونه داریم؟

( 75,000,000 تقسیم بر 50,000 می شود به ازای هر 1500 نفر ایرانی یک نفر سبز )
(414093)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۰:۳۶:۵۵
با این جوابا زندگی می کنم اینهایی هم که منفی میزنن همون مبارزای بی بخار پشت کامپیوتری هستن که اگه فیس بوک و کامپیوترشون و ازشون بگیری دیگه هیچ کاری ازشون بر نمیاد (414356)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۵۲:۳۹
اینا 2 ساله خزیدن تو کامپیوتر عزیز من

من که 1 سال و خورده ای میشه اینجا مطلب میزنم دیدمشون دیگه

خیلی خنده دارن :)

حباب تو خالین فقط (415180)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۳:۴۹:۰۵
برادر گرامی اینجوری حساب کتاب میکنی که آخر ماه خرج خونه کم میاد.مگه ما چند میلیون کاربر اینترنتی داریم با این سرعت نجومی... و چقدر از این افراد با فیلتر بودن عضو این سایت هستند؟ یه بار دیگه حساب کن! (414398)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۵:۵۵:۰۸
اکثر کسایی که دسترسی به اینترنت خوب دارن تو ایران قشر مرفه هستن

و اکثر کسایی هم که جنبش جنبش کردن از همین قشر مرفهین بی درد یا کم درد جامعه هستن

پس دیگه نیازی هم به حساب و کتاب نیست

فبلتر شکن و وی پی ان های فراوون هم که موجوده

خوبه خودت از اوضاع با خبری ها (415184)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۰۰:۳۳
ما چرا سایت کلوب رو تقویت نمی کنیم که ایران است؟ (414101)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۱۵:۰۶
اگه واقعا این شبکه ها به هیچ دردی نمی خورند چرا فیلترشون کردن؟ (414148)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۶:۰۱:۴۷
کسی نگفته به هیچ دردی نمی خورن

اما شدن وسبله ای برای هماهنگ کردن یه عده آدم مخالف نظام و ایران و هر کاری میکنن که ایران و ایرانیو به جون هم بندازن

خودشون عرضه ندارن کاری کنن از جوونا استفاده میکنن

مگه دروغ تقلب چطور تو دهن همه افتاد بدون سند ؟؟؟؟

یادتون که هست ایشالا (415190)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۴:۰۷:۵۷
مطالبی که گفته شده درست است. اما همه اش نیست بلکه قسمتی از واقعیت است. (414178)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۴:۱۸:۵۵
اين مطلب يك واقعيتي از شبكه هاي مجازي است اما اگر كسي اهل جمع آوري اطلاعات باشد از شبكه هاي مختلف اطلاعات را جمع آوري و بعد به يك نتيجه نزديك به واقعيت مي رسد اينطوري نيست كه هيچ نتيجه اي نداشته باشد اگر اينطوري باشد چرا با هر فراخواني اين همه نيروي امنيتي و ضد شورش در خيابانها جمع مي شوند!

تازه اينها حتي اگر در شبكه مجازي هم باشند نشان از يك معظل و اعتراضي است كه دارند اما متاسفقانه زمينه بروز درست آن فراهم نمي شود و اين نيز خطرناك است (414183)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۲-۱۴ ۱۶:۰۴:۱۹
به خاطر اینکه رو هوا نمیشه راجع به مسائل امنیتی تصمیم گرفت

مهم امنیته نه فرضیات !!!!

زمینه ظهور و بروز اعتراضات رو مردم قبلاً دیدن تو خیابونا

اصولاً این جنبش اول باید دنبال منطق باشه بعد دنبال اعتراض (415192)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۵:۲۸:۵۰
مساله ديگر اين است كه در اين شبكه هاي اجتماعي يك فرد ميتوانند به تعداد نامحدود براي خود اكانت تهيه كند و به عبارتي يك نفر ميتواند چند نفر باشد.لذا وجود 12000 نفر كاربر انلاين به معناي اين نيست كه واقعا 12000 نفر آدم واقعي انلاين باشند. (414217)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۰۶:۰۰
we are surprising how you try to convince some points and you don\'t take care of your strange action , I think its much simple and there is no request to say how is going by your understanding

You are facing new people who are much smart than your decade , so don\'t try to loose your credit by non standard and cheap discussions

Kind regards (414264)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۰۸:۳۳
این لایک و دیسلایکا که میزنند از انقلاب فیسبوکی هم آسونتره فقط زحمت خوندن داره (414305)
 
پرستو
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۴۸:۳۰
ولی به نظر من فیس بوک باید باز بشه تا همه اقشار جامعه با طرز تفکر های مختلف اونجا حضور داشته باشن!
باید در محیط سایبر هم به اونها نشون داد که هیچی نیستن!!پوچ و توخالی هستن!!
باید محیط بحث و گفتگو در این جور محیط ها بیشتر بشه!
من خودم در فیس بوک عضو هستم و با فیلتر شکن میرم...
تا جایی که بتونم میرم و با استدلال حرف رو میزنم... باهاشون مخالفت میکنم...
جالبه که خیلی عصبانی میشن وقتی میبینن یکی در محیط سایبر و در شبکه هایی مثل فیس بوک باهاشون مخالفه!!!
بسته بودن فیس بوک و این جور شبکه ها فقط این تفکر رو در اونها ایجاد میکنه که حکومت فقط از روی ترسشه که این شبکه ها رو فیلتر میکنه...
و این اصلا به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست!
البته به نظر من! (414316)
 
vpn
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۹:۰۷:۲۰
فیلتر شکن که نیست انگار بی روحم . (414323)
 
علي
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۱۹:۴۳:۳۶
\"شبكه مجازي، ابزاري در اختيار نظام امپراطوري خبري صهيونيستي است و از اين ابزار در راستاي اهداف تروريستي خود بهره مي‌جويد. لازم است وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامي، قوه قضاييه و ساير دستگاه‌هاي مربوطه اقدامات حقوقي و قضايي و فني را در سطح داخلي و بين‌المللي اعمال نمايند.\"

با اين اوصاف يعني نماينده هاي مجلس كه اين بند رو تو گزارش 25 بهمن آوردند، اشتباه كردند؟ (414337)
 
mani
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۰:۰۹:۱۷
ba salam. aval inke bayad ghabol kard ke face book va .... ghabeliyat va moallefehaye tasir gozario daran , age joz in bod filter nemishodan. badesham age monsefane negah konim baraye mokhalefi ke na resanei dare va na jai majali behesh midim ke javabe etehamate varedaro bede abzari joz net mimone? monsef bashim age be ensaniyatemon eteghad darim (414343)
 
علی زمانی
۱۳۸۹-۱۲-۱۱ ۲۲:۴۵:۳۷
جناب آقای محسن مقدسی
مقاله شما درباره فیس بوک را مطالعه کردم. مناسب است مواردی را دراین باره اضافه کنم:
1- این که شما فیس بوک را به عنوان شبکه ای که در ایران فیلتر شده است به عنوان منبعی برای شورش معرفی کرده اید جای تعجب دارد. اصولا دسترسی به این سایت در ایران به طور قانونی غیر ممکن است. بنابراین در صورتی که دولت تصور می کند که این سایت از اهمیت فوق العاده تاثیرگذاری بر روی توده های مردم دارد ، این شبکه را فیلتر می کند .

2- فیس بوک مانند شبکه های اجتماعی دیگر ، کارکرد سیاسی محض ندارند. شرایط باعث میشود که تبادل اطلاعات و ارتباطات در این رنگ و بوی سیاسی بگیرد. این که فرمودین بخش اعظمی از روابط در این شبکه بر اساس روابط و علایق جنسی است کاملا اشتباه است. بر اساس کدام نتیجه علمی و آکادمیک چنین برداشتی دارید؟ ایا منبعی دارید؟ خوشحال میشوم مطالعه کنم.

3- این که فرمودین در فضای فیس بوک انتشار اطلاعات و ارتباطات هزینه ندارد و بسیار راحت و غیر قابل رهگیری است نیز اشتباه است. کافی است بخش کپی رایت و شرایط استفاده از خدمات فیس بوک را بخوانید اگر انگلیسی شما خوب است . ان قدر خواهید فهمید که چقدر این شبکه در این حوزه حساس است . این شبکه به فروش اطلاعات خصوصی افراد که ارزش بالایی دارد متهم است. پس جطور میگویئد که اطلاعات با ارزش افراد در این شبکه ثبت نمی شود و همه اطلاعات مجازی و بی ارزش و بی هویت است!؟!

4-شما نتیجه گیری کردین که شبکه های اجتماعی نمی توانند تاثیر گذار باشند. جهت اطلاع حضرتعالی باید عرض کنم که صدها مقاله درباره تاثیرگذاری قوی شبکه های اجتماعی از قبیل تویتر و فیس بوک در حوزه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی تالیف و منتشر شده است که با کمی جست و جو در وب به ان ها دست خواهید یافت. کتاب های بزرگان ارتباطات ایران مانند دکتر کمالی پور و پرفسور معتمد نژاد را اگر مطالعه کنید نظر شما تغییر خواهد کرد. تاثیرپذاری شبکه های اجتماعی وب بر روی تصورات و ذهنیت کنونی یک میلیارد کاربر اینترنت غیر قابل اجتناب است. به انقلاب مصر و تونس و لیبی نگاه کنید. نقش شبکه های اجتماعی رو بدون غرض خواهید دید.

5- این که شما در مقاله ای در سایت معتبر الف ، بخواهید زوری و بدون دانش قبلی بر روی کارکرد شبکه های اجتماعی و روان شناسی وب ، اطلاعات شخصی خود را منتشر کنید فرآیند نادرستی را در دستور کار قرار دادید که امیدوارم توسط مسئولان سایت الف این رویه تغییر کند.

به هر حال نتیجه هر رویکرد اجتماعی و تغییری ، هر چه که باشد به کارکرد و ماهیت شبکه های اجتماعی و درست و غلط بودن ان ها ربطی ندارد. شبکه های اجتماعی ابزار هستند و به خودی خود هیچ قدرتی ندارند. این انسان ها هستند که به ان ها ماهیت می بخشند و قدرتمند یا ضعیف می شوند.

بنده نیز کاملا به این نتیجه گیری واقفم که اگر حضرتعالی به تاثیرگذاری فوق العاده فیس بوک در عرصه اجتماعی کنونی ایران اعتقاد نداشتید ، هیچگاه دست به قلم برای نوشتن این یادداشت کوتاه نمی بردید.
موفق باشید. (414382)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۰۸:۵۳
من تجربیات زیادی در عرصه شبکه های اجتماعی دارم و تخصص اصلی من فیس بوک است
فیس بوک در ابتدا جولانگاه عناصر ضد دین و به شدت غربزده بود. بعدها ورود افرادی مخلص و بی ادعا موجب عصبانیت شدید عناصر لامذهب شد.
جماعت نادان جو زده در برابر منطق های غیر قابل رد آنان راهی به جز قبول حرف حق نداشتند
اما آنها بیراهه فحاشی و توهین را پیش گرفتند
سیل توهین های روزانه به سوی افراد ارزشی شاهد این مدعا است و این نشانه درستی حرکت افراد ارزشی است . و اما مرحله بعد از فحاشی مرحله مسدود کردن (بلاک کردن) است چرا که گوش و چشم را میتوان بست تا حرف حق را نبیند و نشنود اما وجدان بهترین قاضی است و نمیتوان وجدان را از حقیقت به دور داشت پس تنها چاره کار آنها مسدود کردن اکانت فرد حق گو است
ای کاش میشد نمونه بحث ها را در این سایت مطرح کرد، اما افسوس که به دلیل شدت شناعت نظرات سبک مغزان این کار مقدور نیست.
فیس بوک حسن های بسیار دارد یکی از آن حسن ها نشان دادن شدت رذالت عناصر منافق ( روزنامه نگاران فراری - نمایندگان خائن مجلس ششم و ...) آن هم به دست شخص خودشان است حسن دیگر عیان شدن شدت حماقت عناصر ضد دین و ضد انقلاب است. (414406)
 
کیارش
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۳۹:۰۳
دوستان !

خوش بختانه مردم ما همه ی همت و تلاض و نظرات سیاسی و اجتماعی خود را در عرصه های واقعی مطرج و پی گیری کرده اند و نه در فضای مجازی .

از آن چایی که مسئله ی کمیت در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک ، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست ، به همین دلیل هم ایرانی ها اقبالی نسبت به آن ندارند . (414420)
 
helma
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۰۵:۵۸:۲۷
http://helmarastgoo.blogfa.com/ (414450)
 
ادیب
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۱۲:۰۸
من با بسیاری از اقشار جامعه در ارتباط هستم . اکثریت مردم مخالف بهم ریختگی هستند و اگر کسی در این مطلب شک داشته باشد که سعی امریکا بر بهم ریختن کشور و ایجاد شورش و ازهم گسیختگی ایران است یا جهل دارد و یا عناد و یا سوء نیت .
ملاحظه شد برخی از نظر دهندگان مطرح کرده اند که چرا قیس بوک فیلتر می شود ؟ دلیلش این است که این ابزار در دست غربی هاست و از ان به منظور و نیت های مشخصی استفاده می کنند . ابزار اصلی و متدولوژی رسانه های صهیونیستی بر بزرگنمایی و تبدیل کاه به کوه است . نمونه ان اخبار بی بی سی در پوشش دهی روز 10 اسفند است . هرکه بی غرض دیده باشد می داند که این رسانه کاملا جهت دار چه مضحکه ای رابراه انداخته بود . بدیهیست با این اوضاع هرگونه ابزاری که بخواهد در راستای بزرگنمایی کاملا غیر متعارف و سازماندهی ضد انقلاب بکار گرفته شود بایستی خنثی شود .کدام نظامی است که اجازه دهد ابزارهای دشمن بطور ازادانه در قلمرو خودش بکار گرفته شوند ؟ توجه داشته باشیم با ابزاری طرفیم که اگر تعداد تظاهرکنندگان را از مثلا هزار به 2000 نفر برساند بزرگنمایی و انعکاس کاذب و دروغ - که با تکنیکهای خاصی انجام می گردد - انرا به توان چند خواهند رسانید . 2000 نفر هم که بیرون بیایند انچنان انعکاس خواهند داد که انگار تمام ملت به خیابان ریخته است . فیس بوک ابزار شبکه سازی و در خدمت ضد انقلاب و صهیونیست هاست .
انها بشدت نیاز دارند که حلقه ها و نطفه هایی را ایجاد کنند تا به اهداف زیر دست پیدا نمایند :
1- القای بی ثباتی در ایران
2- ایجاد التهاب در میان مردم
3- ایجاد بدبینی در سایر کشورها مبنی بر بی ثباتی اقتصادی و اجتماعی در ایران و جلوگیری از تعاملات اقتصادی بین ایران و سائر کشورها
4- ایجاد تجمعات هرچند کوچک و انجام طرح کشته سازی توسط عوامل فاسد و کاملا سرسپرده ای نظیر منافقین .
5- ایجاد یاس در جنبشهای جهان اسلام و
مخدوش کردن چهره کشور ما در برخورد با برخی عناصر نا اگاه و یا خودبین و خود خواه

برای رسیدن به این مهم نیاز به اکثریت مردم ندارند . کافیست این ابزار را به حال خود رها کنید انوقت انها تاثیرات میکرو را با روشهای دوز و کلکی که یاد گرفته اند به ابعاد ماکرو تبدیل خواهند کرد . و چنانچه بحال خود رها شود این ابزار و روشهای انرا بسط و گسترش خواهند داد .
توجه داشته باشیم که سرچشمه شعار مشهور ما بیشماریم سبزهای اموی - چه خوداگاهانه و چه القاء شده - استفاده از همین روش است . انهایی که فیلتر شدن فیس بوک را بعنوان اتو علیه نظام مطرح می کنند متوجه باشند که هر مقوله ای دولایه کمی و کیفی و یا لایه بیرونی و درونی دارد . صرفا نبایستی به کمیت ها و لایه های بیرونی توجه و استناد کرد و پارامترهای دیگر را نادیده گرفت .
شما برنامه های اینها را با یک نگاه بیطرفانه نگاه کنید . ملاحظه می کنید که کاملا جانبدارانه حرکت می کنند . صحبت از احمدینزاد و هوادارانش می کنند انوقت کلیپ
کاملا نزدیک از مردم را نشان می دهند در صورتیکه همان صحنه ها را با زاویه وسیع دوربین ما از صدا و سیما می بینیم . صحبت از اغتشاشات می کنند مجددا تا انجا که می شود زاویه دوربین را گسترش می دهند ولی در حد همان جمعیت محدود و اینگونه به مخاطب القا می کنند که ملت بر علیه نظام موضع گرفته است .
همه اش بدگویی می کنند . شما ببینید حتی یک کلمه از پیشرفتهای ایران نمی گویند . واقعا ایران همه اش سیاهی و تباهی است ؟ هیچ نکته مثبتی ندارد ؟
پس چرا ما باید الت دست اینها شویم . ایران هر مشکل و مسئله ای دارد بایستی در چهارچوب داخلی و بصورت دموکراتیک حل شود . مردم و مسئولین بایستی بایستی با ارتقاء بلوغ فردی و اجتماعی خود این شرایط را بوجود اورند . اجنبی که بفکر مانیست . امریکا هدفش چیز دیگریست .

من در اینجا از اقای مقدسی که زحمت تهیه این مقاله را کشیده اند تشکر نموده و برای ایشان ارزوی موفقیت می کنم . از عزیزان سایت الف و اقای امیر سیاح نیز ممنونم .
ضمنا می خواستم این نکته را بگویم که انقدر به بطلان حرکت این جماعت اشوب طلب مطمعنم که حتی اگر - برفرض محال - تمامی این چند میلیارد جمعیت کره زمین هم یکصدا فریاد حمایت از انها سرمی دادند بازهم بنده به اندازه یک پنی برایشان ارزش قائل نبودم . (414529)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۳۱:۵۵
دلایلتون غیر منطقی بود چون فقط میخواهید بگویید فیس بوک بد است. چون جنبش سبزیها توی فیس بوک دور هم جمع میشوند. چون طرفدارای شما رنج میکشند از مطالبی که سبزیهای تو فیس بوک میذارند. (414539)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۴:۳۳:۰۹
آقا ادیب ! در فیس بوک هر کس می تواند برای خود صفحه باشد شما که اصولگرا هستید می توانید صفحه ای برای اصولگرا ها به وجو آورید بقیه هم که نیستند عضو گروهای دیگر شوند. مردم خودشان عقل د ارند و می توانند خوب را از بد تشخیص دهند. رسانه ملی ایران هم کاه را به کوه کم تشبیه نمی کند همچنین روزنامه هایی مثل کیهان. حال چرا اینها نباید فیلتر شوند ولی آنها بابد بشوند ؟! (414610)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۱۹:۵۷:۲۵
برادر من ، این اینترنت این فیس بوک این توییتر تمام دسیسه استکباره.
اونها چرا این امکانات عظیم را در اختیار مردم قرار دادند. ایا پول مفت دارند.
آنها با استفاده از این ابزار شیطانی قصد نفوذ به کشورهای اسلامی را دارند
این اشوب ها و بلوا ها را نگاه کنید همه زیر سر همین مجازیهاست.
فکر نکنید که انقلاب مصر و لیبی و تونس برای آنها بی فایده است و تماما به نفع مسلمین است.
خیر آن شیاطین از بین این آشوبها منافع خودشان را بیرون می کشند . هوشیار باشید
یکی از افراد جریان ساز در مصر و تونس مدیر منطقه ای گوگل است فکر میکنید او در اینجا به بندبال منافع مسلمین است یا منافع شرکتهای آمریکایی؟؟؟؟ (414705)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۲ ۲۱:۱۵:۴۳
اگر با فیس بوک نمی توان به خیابان ریخت، با مجوز قانونی چه؟ می شود یا خیر؟
خیلی از مردم به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی می خواهند به خیابان بیایند و به طور مسالمت آمیز راهپیمایی کنند. چگونه می توانند؟
راهپیمایی به کنار، چگونه می توانند در صدا و سیما حضور داشته باشند؟
چگونه می توانند روزنامه داشته باشند؟
چگونه می توانند شبکه تلویزیونی داشته باشند؟
چگونه می توانند سینمای خود را داشته باشند؟
اگر چه می توان برای مدت کوتاهی موارد فوق را محدود کرد، ولی افکار، عقاید و اندیشه ها را نمی توان محدود کرد. چون روح آدمی محدود نیست.
والسلام (414726)
 
امید
۱۳۸۹-۱۲-۱۳ ۰۳:۴۵:۰۴
مشکل اصلیه شما این است که به جریان آزاد اطلاعات و شعور و حق انتخاب مردم اعتقاد ندارید و فقط دوست دارید مردم همان چیزی که شما دوست دارید ببینند و بخوانند.حکومت کردن بر مردمی که تنها رسانه ارتباطی شون با دنیای خارج صدا و سیما و روزنامه های دولتیست اصلا کار سختی نیست،اگر توانستید مردمی که بی بی سی و صدای آمریکا نگاه میکنن و فیس بوک میرن رو راضی نگه دارید هنر کردید.سیاست های دولت در این زمینه مثل فیلترینگ و جمع آوری دیش های ماهواره هم تلاشیست برای پاک کردن صورت مسئله و اذعان به شکست دولت در اقناع مخالفان. (414787)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۳ ۰۷:۳۹:۰۹
تحلیل خوب و پخته ای بود توجه کنید که بسیاری دوستان چون مایل به آزاد شدن فیس بوک هستند نظرات دیگری می دهند که لزوما علیه مطلب نیست (414796)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.