نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 97851
صمیمانه با سردار
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۱
حمید محمدی



سلام سردار،

قبل از این که گلایه خود را قلمی کنم، لازم می دانم ابتدا از زحمات شبانه روزی و تلاش خستگی ناپذیر شما و همکارانتان در نیروی انتظامی تشکر کنم.



اما مطلبی که می خواهم با شما در میان بگذارم مربوط است به تجربه تهرانگردی دیروز اینجانب که اگرچه یکی دو ساعت بیشتر به طول نیانجامید اما ناراحتی و عصبانیتی را برایم به همراه داشت که تا همین الان طعم آن را احساس می کنم.



دیروز بعد از ظهر برای دیدار دوستی ناچار شدم مسیری را با تاکسی و اتوبوس طی کنم.


حتما به عنوان یک دانش آموخته علوم اجتماعی اطلاع دارید که معمولا وسایل حمل و نقل عمومی آیینه ای تقریبا شفاف از وضعیت روز خیابان ها هستند.



از قبل می دانستم که ضدانقلاب به هواداران خود فرمان داده که به خیابان بیایند. شنیده بودم که قرار است حوالی میدان محسنی و پارک لاله عده ای از زنان فریب خورده یا ضدانقلاب تجمع کنند. اخبار سایت ها و ماهواره ها را هم کمابیش از چندروز پیش دنبال کرده بودم. انتظار من و همینطور دوستانم که عده ای از آنها از هواداران سابق و در واقع توبه کرده سران فریب خورده فتنه هم هستند، این بود که با توجه به جو عمومی جامعه، این دعوت نیز همانند هفته گذشته با بی تفاوتی عمومی روبه رو شده و به سنگ روی یخ شدن دوباره ضدانقلاب بیانجامد.



سوار اتوبوس که می شوم اوضاع عادیست و همه مشغول صحبت های روزمره هستند. از آن جهت بر عادی بودن فضا تاکید می کنم که تجربه روزهای مختلف تنش و التهاب بعد از انتخابات در وسایل حمل و نقل عمومی را داشته و فضاهای این چنینی را کاملا درک کرده ام. به هرحال، همانگونه که گفتم، فضا کاملا عادی است.



اتوبوس به حرکت خود ادامه می دهد و بعد از دو ایستگاه به اولین چهار راه (در واقع سه راه) می رسد. حضور تقریبا انبوه برادران ضدشورش بهت آور است. در چهره تک تک اتوبوس سواران همراه خود دقت می کنم. احساسی آمیخته با تعجب، بهت، نگرانی و وحشت به وضوح نمایان است. کم کم زمزمه ها شروع می شود.



امروز خبریه؟



چه اتفاقی افتاده؟



ظاهرا روز حمایت از زنان بی سرپرسته؟!



لابد موسوی و کروبی رو از حشمتیه بردن کهریزک؟!



میگن یه عده کشف حجاب کردن!



مانور چهارشنبه سوریه!



...



چهره زنی میانسال توجهم را به خود جلب می کند که در حالی که تلاش دارد چادرش را محکم تر بر سر کند، لبان خود را از نگرانی می گزد.



...



اتوبوس به حرکت خود ادامه می دهد. دو ایستگاه بیشتر نرفته که بار دیگر حضور نیروهای ضدشورش با ابهت ترسناکشان بار دیگر همهمه را به جمع اتوبوسی ها بر می گرداند.



زیر پل بعدی باز هم نیروهای ضدشورش و باز هم نگرانی و اضطراب و انواع تحلیل های اتوبوسی.



تا مقصد چندین و چندبار این صحنه تکرار می شود و من هربار ناراحت تر و عصبانی تر از دفعه پیش می شوم.



...



ناراحت و عصبانی به خاطر اعتمادی که به راحتی از دست می رود.



ناراحت به خاطر خدشه ای که به خیالم بر تصویر نظام - نظامی که چه خون ها و خون دل ها برای تناور شدنش درخت استوارش داده شده - در اذهان امثال اتوبوس سواران همراه من وارد می شد.



ناراحت به خاطر تبلیغی مجانی که برای ضد انقلاب می شد.



ناراحت به خاطر حضوری این چنین مهیب که به خیالم ضرورتی نداشت.



و ناراحت تر به خاطر انبوه مسافرانی که در اتوبوس ها و تاکسی هایی مشابه، با انبوهی از نگرانی و تحلیل ها و تفاسیر متفاوت، امشب به خانه می روند و فضای خانه های شهر را عوض می کنند.



...



سردار،



می دانم که برای هر تصمیم گیری، مجموعه ای از اطلاعات آشکار و نهان مبنای کار قرار می گیرد و می دانم که لابد شما و همکارانتان به اطلاعاتی دسترسی دارید که من ندارم.



اما به خیال من، صرف انرژی زیاد، آن هم در این حد مهیب و ترسناک برای مقابله با فراخوان ضد انقلاب، حداقل در فضایی همانند فضای دیروز، ضرورت چندانی ندارد و ضررش بیشتر از نفعش است؛ چراکه ضد انقلاب را بزرگ جلوه می دهد و تصویر نظام در نظر مردمان عادی و حتی ارزشی هایی با سطح تحلیل نه چندان عمیق مثل من را کدر می کند.



به خیالم، می توان در روزهایی همانند دیروز، البته اگر علاوه بر اطلاعاتی که من داشتم، اخبار پشت صحنه دیگری در کار نبوده باشد، در مکان های مختلف از آرایش های مختلف با ظرفیت هدایت و برخورد گوناگون استفاده کرد. مثلا می توان در فضاهایی که احتمال حضور ضدانقلاب اندک است، از نیروهای انتظامی معمولی (اصطلاح انتظامی این رده را نمی دانم) استفاده کرد که تصویر مهربان تری نسبت به نیروهای ضدشورش به اذهان متبادر می کند و یا در برخی فضاهای دیگر اساسا از حضور نامحسوس نیروهای انتظامی مدد جست، و صرفا در فضاهایی که کار به برخورد می کشد از نیروهای ضدشورش استفاده کرد. و البته می دانم که این آرایش سیال و منعطف نیروها نیاز به سیستم قوی اطلاع رسانی و ارزیابی دارد. ضمن اینکه استفاده از نیروهای ضد شورش نیز باید به گونه ای باشد (نمی دانم با چه روشی) که مردم به آنها اعتماد کرده و به آنها به چشم برادران خود، و نه نیروهایی برخوردگر از جنس فیلم های اکشن، که صرفا قصد برخورد با آشوبگران دارند نگاه کنند، و البته این نیروها نیز قادر به تفکیک ضدانقلاب از مردم باشند.



هرچند می دانم ضدانقلاب هم بیکار نیست و تلاش دارد در فضاهای متراکم خود را میان مردم جا بزند و برخورد با خود را به برخورد با مردم تسری دهد و اهداف خود را پیش ببرد.



در هر حال، کار بسیار سختی دارید. می دانم از بیرون گود اظهار نظر کردن و اشاره به لنگ کردن خصم، شاید چندان درست نباشد، اما این هدیه را از یک دلسوز نظام قبول کنید.



باتشکر
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۰:۰۶:۴۶
حرف برادر ما درست است و از ریز بینی زیبایی برخوردار است. تشکر فراوان از نیروی محترم انتظامی. (416913)
 
جوابیه
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۴۷:۳۴
ولی من اشتباهاتی در این تحلیل سطحی دیده ام ، نیروی ضد شورش باید مهابت داشته باشد در همه جای دنیا همین است در ضمن اگر دوستاران انقلاب می ترسند حساب ضد انقلاب را بکنید که اگر نبیند و نترسد چه معرکه ای به راه می اندازد و باز شهر شلوغ و بی قانون می شود در برابر چنین مصیبتی چنین نمایش قدرتی مسلما عوارض بسیار بسیار کمتری دارد (417268)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۱۳:۴۲
باید روحیه را عوض کرد. چرا وجود نیروی انتظامی باید باعث هراس شود؟
این خط فکری ضدانقلاب است که می خواهند جدایی بیفکنند
در همه جای دنیا مردم از حضور آن ها احساس آرامش می کنند و حضور انبوه آن ها طبیعی است
این حا هم باید ضمن خنثی کردن تبلیغات ضدانقلاب، جنبه آرامش بخش حضور نیروی انتظامی را ثابت کنیم تا مردم همراه تر شوند (417522)
 
محمد ولائي
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۱۱:۵۶:۱۲
نتيجه نشون داده كه اين كار جواب داده و ثمربخش بوده؛ البته اين شايد اولين تجربه برخورد پليس با نيروهاي اغتشاش‌گر در دوران پس از انقلاب بوده و قطعا كاستي‌هايي داشته. به نظر من علاوه بر مديريت ميداني، مديريت رواني و مديريت رفتار و برخوردهاي نيروهاي انتظامي هم بايد انجام بشه. (417606)
 
بی خیال
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۰:۱۴:۱۴
اشکال کار همینجاست که معمولا مسئولین به مردم عادی و نظر آنها زیاد اهمیتی نمی دهند.
نیروی انتظامی متاسفانه چندان در برخورد با افراد اعم از مخالف و معاند و موافق و .... حرفه ای برخورد نمی کند و معمولا همه را با یک چوب می راند. (416919)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۵:۳۴:۳۰
متأسفانه خشک و تر چون فابل تشخیص نیستند با هم میسوزند. (417133)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۰۰:۲۴
جای تعجب است در روزهایی که پلیس امنیت باید بطور قاطعانه وارد عل میشد صرفا بخاطر نشان داده نشدن امنینتی شهر ، این اتفاق بوقوع نپیوست و امروز که انصافا نیاز به کار امنیتی در این حد نیست، حضور پرتعداد پلیس امنیت در ذوق مردم میزند.
آیا لازنم نیست در شرایطی مانند امروز به جای امنیتی کردن فضا، با کارهای اطلاعاتی به کنترل بی نظمیهای احتمالی پرداخت؟ البته این نظرات نافی زحمات نیروی انتظامی نیست. (416961)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۱۶:۲۷
به نظرت چرا اين همه نيروي امنيتي اومده بودن؟...
اونا خودشون مي دونن چه خبره
... (417285)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۰۹:۰۳
برادر گرامی
1- اطلاعات سردار قطعا از بنده و شما بیشتر است و تسلطشان بر روانشناسی جامعه نیز دقیقتر و اتفاقا به همین دلیل نیروهای موجود در شهر از نظر ایشان بایستی \"با ابهت ترسناکشان\" نمود داشته باشند زیرا شاید فضا بر خلاف ظاهر چندان هم عادی نبوده است!
2- اینکه ضد انقلاب بیشترین سود را از این فضا میبرد با شما کاملا موافقم. وقتی شما یار منتقد و معترض را از تیمت بیرون بیاندازی، تیم مقابل که اتفاقا دنبال یار میگردد از او استفاده (سوء استفاده) خواهد کرد. (416966)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۲:۱۶
واقعا هیچ فکر کرده اید چه حجمی از بودجه برای بوجود اوردن این صحنه های رعب انگیز باا ن موتورها ی چندهزار با راکبینی که تا حد توان خود را وحشتناک بنظر برسانند هزینه میشود خدا وکیلی طرف مقابل انها کیستند . هیچ وقت با دید اجتماعی به این مسئله نگاه کرده اید (416969)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۵:۲۹
نویسنده محترم فرموده اند:

و ناراحت تر به خاطر انبوه مسافرانی که در اتوبوس ها و تاکسی هایی مشابه، با انبوهی از نگرانی و تحلیل ها و تفاسیر متفاوت، امشب به خانه می روند و فضای خانه های شهر را عوض می کنند.

ای کاش لطف می کردند تحلیل خودشان را هم بیان می کردند
... (416970)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۷:۵۳
مدت هاست کسانی که با تصمیماتشان فضای شهر را چنین امنیتی می کنند قید مشاهدات شهروندان تهرانی را زده اند
و امیدشان به صدا و سیماست و افرادی خارج از تهران که هنوز صدا و سیما را دنبال می کنند
به همین دلیل نگرانی های نویسنده محترم از دید آنان بی معناست.
و شاید اعتقاد دارند آب رفته از جوی باز نمی گردد
پس نباید گذاشت آب بیشتری برود! (416976)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۸:۰۸
...

چیزی که ما نیاز به آن داریم یک برنامه‌ریزی راهبردی دقیق با دیدن همه‌ی جوانب این قضایاست (به خصوص تأثیرات غیرمستقیم و رسانه‌ای) و آموزش گسترده‌ی نیروها و فرماندهان انتظامی در زمینه‌ی عواقب رسانه‌ای و روانی فعالیت‌ها هم از واجبات است. (416973)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۹:۱۷
این نمایش قدرت نوعی حریف طلبی و حکومت اسلحه را تداعی میکند و حساسیت را بسیار تشدید میکند و با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی و آینده تفسیر به ترساندن میشود (416977)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۳۵:۴۲
اگر نیروی انتظامی بیاید به اصطلاح به قول شما حساسیت را تشدید نکند و در خانه ها و پادگان های خود بمانند،آیا اگر اتفاقی رخ دهد و مثلا مردم توسط افراد ضد انقلاب آسیب ببینند،آیا قردا همین شماها ماموران نیروی انتظامی را به دلیل کنترل نکردن شهر،ملامت نمی کنید؟ (416981)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۷:۵۶:۰۵
برادرگرامی به نظرم بهتر است مطلب این دوست عزیز را یکبار دیگر با دقت بیشتر مطالعه بفرمایید. (417188)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۳۳:۰۸
شما نویسنده عزیز اگر کمی به عقب تر نگاه کنی واز آنجا شروع کنی میبینی که هر وقت نیروهای امنیتی وانتظامی نبودند خوراک بیشتری برای رسانه های خارجی تهیه شد و اینکه آن چهره ها شاید برای اقتدار این نیروهاست که هر روز بهتر از دیروز در صحنه هستند وشما هم بهتر است از پله اول شروع کنید. (416980)
 
ازموده
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۳۸:۴۰
با نظر دوستم كاملا موافق و نظرم اين است كه بعضي وقتها اين گونه آرايش و چيدمان نيروها تحريك كننده نيز هست معتقدم وجود نيروها بصورت آماده در پايگاه ها يا خيابانهاي فرعي و واكنش سريع موثر تر باشد
بعد ضدانقلابا و تروريستاي مجاهدخلق نگن ما بيشماريم از ترس اينها است كه بيرون نمي آييم (416936)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۵۱:۲۶
وضعیت تهران دیروز خیلی ترسناک بود.اولفکر کرذم به کشور حمله شده بعد دیدم نه اینها خودین.اما نفهمیدم چراهمه رو با غضب نگاه می کنند.پلیس در برخورد با هر موضوع باید حرفه ای عمل کند. (416994)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۵۲:۱۲
اما من خودم به شخصه یک جوانی هستم از این مرز و بوم. زمانی که توی خیابون تهران دارم از کار و درس برمی‌گردم خونه و یک عده ای از نیروهای بسیجی (سنین مختلف) را می بینم که با چوب و باتوم توی خیابون ستادند و به مردم را با غضب نگاه می کنند، خداوکیلی احساس بدی بهم دست میده.

از محبت خارها گل می شوند ... (416995)
 
سید امین(فدایی سید علی)
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۷:۰۶
...
دانشجوی محترم لطفا جمله خود را تصحیح کنید
اون عده که شما می گید بسیجی نیستند بسیجی نما هستند

بسیجی عاشق مردم است
بسیجی لشگر مخلص خداست
بسیجی .....
فرق زیادیست بین بسیجیان واقعی و بسیجی نماها
هر کی که ریش داره بسیجی نیست همون جور که هر گردی گردو نیست (417208)
 
جوابیه دانشجو
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۳۸:۲۵
باسلام خدمت دوست گرامی
البته بنده هم به این موضوع واقف هستم و این تفاوت را درک می کنم. اما قصد بنده از این مدعا این بود که هر فردی می تواند خودش را در سر جای من بگذارد و از این منظر به موضوع نگاه شود که راه تشخیص بسیجی با غیربسیجی چیست؟
در ظاهر شباهت های زیادی با هم دارند و آن اینکه هر دو لباس بسیجی پوشیدند، هر دو باتوم به دست دارند، وضعیت ظاهری صورت به یک شکل است، در یک مکان جمع شده اند و ...
آیا شخص بنده به عنوان یک فرد تحصیل کرده این مملکت که آرزوهایی برای کشورم دارم چطور می تواند شاهد این منظره باشم که از جوان 15 ساله تا مرد 50 ساله چوب و باتوم به دست در خیابان ایستادند. والا به خدا ما الان در عصر حجر زندگی نمی کنیم. مردم ما می فهمند.
بسیجی واقعی لشکر مخلص خداست.
یا علی (417532)
 
نادر
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۴۵:۱۷
این روزها بسیج و حزب الهی ها به خاطر یک مشت تند رو تازه به دوران رسیده واقعا مظلوم واقع می شوند.
واقعا چه کسی از تخریب چهره بسیج و حزب الله و نهایتا نظام سود می برد؟
چه کسی می خواهد قطار انقلاب کم مسافر شود ؟قطار کم مسافر را به کجا می خواهند ببرند؟ (417535)
 
reza
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۵۸:۰۳
با سلام خدمت این دوست عزیز و تشکر از زحمت کشان نیروی انتظامی ،
باید بگویم که نکته سنجی این دوست عزیز بسیار بجا و ستودنی است ، چرا که خود من در هر بار فراخوان ضد انقلاب با این گونه سوء رفتار ها مواجه شده ام ، نیروی انتظانی اساسا می بایستی پناهگاه امنیت برای شهروندان عادی تلقی شود چنانچه مردم با دبدن آنها احساس امنیت و آرامش کنند و صد البته چنان با صلابت که لرزه بر اندام اخلال گران نظم و آسایش ملت بیاندازند ، و الیته این تفکیک نیازمند هوش و تدبیر و مهارت ویژه ایست که متاسفانه در بر خورد این عزیزان دیده نمی شود ، از آنچه خود من به عنوان یک هوادار نظام در این مدت عمر فتنه مشاهده کرده ام ، این برادران خشک و تر را با هم می سوزانند ، و با برخورد بسیار نامهربانانه و خشن با مردم عادی برخورد می کنند یا با کلمات خشن عابران را مورد خطاب و عتاب قرار می دهند ویا ضمن مانور با موتور های سنگین بی دلیل صدای مهیب غرش اگزوز های آنها را با گاز دادن هاب پیاپی و درجا در می آورند که ، گویی همه مردم ضد انقلابند...! و این باعث می شود کهاغلب مردم زیر لب غر غر بزنندو از این برخوردها ابراز نارضایتی کنند
شاید اینگونه برخورد ها سیاست مقام ریاست این نهاد انقلابی نباشد و برادران مامور به طور سلیقگی و برای نشان دادن هیبت خود این گونه رفتار می کنند اما، به هر دلیلی باشد مردم این گونه رفتار ها را به پای مدیران این نهاد و صد البته و افسوس به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذارند ، ضمن اینکه با این تند روی ها فضای مملکت بیهوده بیش از آنچه واقعا بحرانی باشد ، بحرانی جلوه گر می گردد ، موضوعی که بیش از همه ضدانقلاب از آن سود می برد.
من خود شخصا قائل به برخورد سخت و شذیذ با غائله آفرینانم اما باید حساب مردم عادی را از آنها جدا کنیم چرا که در غیر این صورت چهره حق و حقیقت مخدوش شده و بذر تردید را در دل افراد عادی می نشانیم و یا لااقل امکان دفاع تئوریک وعقلی ،از رفتار نظام را ، از طرفداران نظام سلب می کنیم .
این نکته بسیار مهمی است چرا که من خود شخصا آثار و تبعات منفی آن را در کوچه و خیابان و و در بین مردم دیده ام و به عنوان یک دلسوز نسبت به آن نگرانم.
امیدوارم به این آیه شریفه بیش از پیش توجه داشته باشیم که:\"اشداء علی الکفار و رحماء بینهم...\" (417000)
 
عباس
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۵۴:۱۸
كاش نيروي انتظامي اندكي از خشونت و غضبش را به جنايتكار ميدان كاج سعادت آباد نشان مي داد و آن جنايت رقم نمي خورد... (417276)
 
مهدی خ.م
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۲:۰۶:۰۹
به نام حق

نوشته خوبي بود
من هم همين تذكرات رو چند بار به عده اي دادم ولي در جواب من چيزي گفتند كه نتونستم راه حل بهتري ارائه بدم !

من خودم شاهد بودم هفته قبل پ كوله پشتي پر از مواد منفجره و پ كوله پشتي پر از كوكتل ملوتوف كشف شد ، توي همون آدماي معمولي كه داشتند ميرفتند توي خيابون ! توي بلوار كشاورز !

نمي دونم اگر مامورا اين كوله هارو پيدا نمي كردند چه پروژه كشته سازي قرار بود رااه بيفته !

به هر حال من با بعضي از رفتارهاي خشن مخالفم ولي مي دونم كه \"مجاهدين خلق\" دست به اسلحه بردند .

زنده باد مردان حق (417012)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۸:۲۲:۲۰
...
بعنی همون کوله پشتیها بود اونم جلوی تو کشف شد؟؟؟ دیگه نبود که مردم ازش استفاده کنند؟؟؟ (417398)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۲:۰۸:۱۱
اگر متوجه نیستید چرا این همه نیرو در خیابان مستقر شده لابد در خواب تشریف دارید . جان من کافی است به این جماعت فرصت بدهید بدون ترس در خیابان بیایند آنوقت ........... (417014)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۲:۲۵:۰۷
کاملا درست گفتید من و همسرم دیروز برای خرید بیرون رفته بودیم و با مشاهده این صحنه ها همسر من که از قضایا بی اطلاع بود کنجکاو شد که از ماجرا سر در بیاورد آن هم به نحوی که تقریبا حق را به مخالفان میداد (417028)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۰ ۱۳:۰۷:۴۴
اهان
اون بی خبر بود و شما هم گفتی و اون هم حق را به مخالفان داد ، یعنی همه جریانات این دو سال را برایش تعریف کردی؟
وظیفه پلیس حفظ امنیته . البته حفظ امنیت همیشه نباید با ایجاد ترس باشه . ولی در شرایط غیر عادی استفاده از این نوع پلیس هم بلامانعه (417919)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۲:۴۴:۲۷
باید به این جانثاران فرصت بدهید اول کارشونه اگر این ها نبودند صدام یک کاخ مجلل را هم درشمیرانات و بالای شهر تهران می ساختند . اگر این عزیزان نبودند منافقین هر روز سطل آشغالها را به آتش می کشاندند . (417048)
 
م.ن
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۰۱:۰۷
کاملا با این نوشته موافقم دستی دستی این آدمهای ذلیل را بزرگ میکنید واقعا حضور پر ابهت نیروهای امنیتی را آنها به نفع خودشان مصادره می کنند و زمینه به ضد انقلاب برای لجن پراکنی میدهیم .به نظر من کم محلی در کنار هوشیاری کارساز تراست همه نیروها آماده باش باشند ولی در پایگاههاشان نه در منظر خیابانها. (417058)
 
م.ن
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۰۱:۴۳
کاملا با این نوشته موافقم دستی دستی این آدمهای ذلیل را بزرگ میکنید واقعا حضور پر ابهت نیروهای امنیتی را آنها به نفع خودشان مصادره می کنند و زمینه به ضد انقلاب برای لجن پراکنی میدهیم .به نظر من کم محلی در کنار هوشیاری کارساز تراست همه نیروها آماده باش باشند ولی در پایگاههاشان نه در منظر خیابانها. (417059)
 
ضد یخ
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۰۳:۱۵
به هر صورت تداوم انقلاب هزینه دارد و باید تا می‌توانیم هوشیار باشیم به گفته آقا دشمن در کمین است پس تا می‌توانیم باید در ضد انقلاب و ترس ایجاد کنیم.
حفظ نظام از اوجب واجبات است یعنی مثل نماز خواندن است. (417061)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۵۹:۴۹
آيا نظام در افراد خاصي يا گروههاي خاصي يا تفكري خاص و جناحي خاص خلاصه شده است؟! (417282)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۷:۵۸
منظورت از این حرف چیه ؟ چه ریطی داره
...
(417921)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۲۴:۱۰
کاملا با نظر نویسنده موافقم.
با این رفتار نیروی انتظامی ، ضد انقلاب می گن اگه اینا این جوری لشکرکشی نکنند همه مردم با ما موافقن و توی تظاهرات شرکت می کنن.
به نظر شما این جوری نیست؟ (417071)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۳۷:۳۴
بنده به عنوان کسی که هر روز دارم از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنم با مطلب فوق موافقم ، واقعا چهره مردم بعد از دیدن این صحنات و تحلیل های ارائه شده با توجه به اینکه تحلیل در همه زمینه ها کار ایرانی هاست ، جای تامل داره...به نظر میرسه کنترل نامحسوس بایستی بیشتر باشه (417081)
 
دكتر.ك.خ
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۴۵:۴۰
بنام خدا
با سلام . با عنايت به انكه امنيت كامل اصل اول اداره و ساختن كشور اسلام است عرض
ميشود كه فرمايشات برادر نويسنده محترم كاملا صادقانه و مقرون به صحت بوده است. در عين حال انكه ميتوان با روشي ساده و عملي از اثرات سوء و جوسازي هاي رسانه هاي معاند و دولتهاي جنايتكار و گروههاي خائن و نيز اضطراب مردم معمولي و حتي حزب اللهي هم به راحتي جلو گرفت و بي جهت ابزار شرعي قدرت اسلامي را بي جهت غير ضرور و هولناك جلوه نداد. ضمن انكه مسئولان امنيت كامل و مستحكم كشور را بيهوده فرسوده نكرده و در عين حال نياز قدرتنمائي لازمه كمتر بنظر و چشم برسد . در اين روش و طرح ميتوان برادران پليس را از پادگانهاي اصلي چند ساعت قبل از امكان شروع بلوا بسرعت در مقر هائي مناسب در فواصل بسيار كوتاه تقسيم كرده و بصورت امادگي كامل رزمي در اختيار داشت كه در ملاء عام هم نباشند كه فقط در مواقع ضرور با يك دستور دست به اقدامات لازم بزنند و سريعا نيز بعد از اتمام كار به مقر خود كه در نزديكي مراكز امكان بلوا ميباشند عودت داده و برگرداند كه اين برادران پليس نيز خسته و نگران نشوند. در عين حاليكه توانسته اند عمل لازمه خود كه حراست از ميهن اسلامي و امنيت مردم است بنحو احسن انجام داده باشند و نمودي از وضعيت نامطلوب دروغيني كه معاندان ميخواهند جلوه دهند نيز بنظر نرسد. (417084)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۵۳:۵۴
ولی خداییش از حق هم نباید بگذریم که ماموران نیروی انتظامی و حتی همون نیروهای ضد شورش زمانی که مطمئن بشن اون شخصی که تو خیابون داره راه می ره یک شخص عادی و هموطن دشمن نیست،با اون شخص نه تنها برخورد بد ندارند بلکه با آن خوب برخورد می کنند،بنده هفته قبل بارها و بارها از جمع ماموران ضد شورش رد شدم و حتی با برخی از آن افراد با بنده احوالپرسی کردند و بنده هم حتی با یکی از همان افراد چند دقیقه ای صحبت کردم و بعد به راه خود ادامه دادم یعنی آن احساس امنیتی که به عنوان یک شهر وند باید با دیدن ماموران در بنده ایجاد شود ایجاد شد در حالی که اگر همین افراد نیروهای ضد انقلاب بودند معلوم نبود چه بلایی سر بنده می آمد. (417068)
 
عليرضايي
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۴:۰۱:۳۳
سلام
...
بايد كمي به مصلحتها و برنامه هايي كه به ما مربوط نميشود هم توجه كنيم و واگذار كنيم ولي من بر عكس اقتدار كشور را ديروز نتيجه گرفتم پس هر كسي تعبير مورد خواست خودش را دارد.متشكرم (417047)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۴:۲۴:۲۳
وقت اگر یک سه شنبه ماموران و ... در خیابانها حضور امنیتی نداشته یاشند آن وقت می فهمید که دلیل حضورشان چیست (417103)
 
سیدنوید
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۴:۳۳:۳۹
به نام حضرت دوست
نظرهای بالا اکثرا درست است
بنده هم عقیده ام اینست که نیروی انتظامی .. باید طور دیگری اوضاع را کنترل کنند و این درست نیست که همه رو به چشم فتنه گر ببینند
حرف حضرت آقا خیلی قشنگه که می فرمایند جذب حداکثری و دفع حداقلی

این حرف باید سرلوحه کار این عزیزان قرار بگیرد
باتشکر (417096)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۴:۳۸:۰۷
من كه خود يك نظامي متعهد به اين نظامم ازديدن ان همه نيروي نظامي درخيابانها حسابي شوكه.. شدم (417112)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۶:۱۰:۵۱
با سلام .ابتدائا بنوبه خود از نیروی انتظامی به خاطر هوشیاری و رصد کلیه تحرکات دشمنان انقلاب و مردم تشکر جانانه میگردد. واما به اطلاع میرساند ایجاد ارامش واستقرار انضبا ط اجتماعی درجامعه ومقابله با هر گونه تحرکات مشکوک وبرخورد با متجاوزین به بیت المال وناموس مردم ازوظیفه ذاتی نیروی انتظامی است .اتفاقا حضورنیرو ارامش میدهد یادت باشد دشمن نمرده نیروی انتظامی تشکر تشکر. (417148)
 
مسعود صيقلاني
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۲۸:۲۶
نمميتونم قاطعانه اظهار نظر كنم ولي تا حدود زيادي با نوشته هاي شما موافقم و همين نيروها رو عامل تبليغ رسانهاي ضد مردم ميدونم (417250)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۳۶:۵۲
اتفاقا خانمم برای بردن بچه هام به کلینیک از مسیر میدان صادقیه رد شد و وقتی که چراغ سبز شد همین مامورین یگان ویژه از خط عابر گذشتند که خانمم سرش رو از پنجره ماشین بیرون آورد و گفت چراغ سبز شد و برای شما قرمز که مامور یگان ویژه با خوشرویی و شوخی خندید و گفت فعلا ما می تونیم رد شیم و رد می شیم حالا نگاه کنید که این مامورین نیز همو طنان ما هستند و وظیفه قانونی شان را انجام می دهند و مسلما با کسانیکه بخواهند جو کشور را برهم بزنند و آشوب کنند برخورد می کنند و با افراد عادی و رهگذر همانند خانواده و عزیزانشان برخورد می کنند. خداوند پشت و پناهشان باشد. (417259)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۰:۱۹:۳۵
3 تا سوال از نویسنده محترم داشتم خواهش دارم جواب بدن اگه میتونن!

نعمت به سلامت رسیدن به خونه رو مدیون همین افراد نیستید؟

اگر اتفاقی براتون میفتاد اولین نفری که سرزنش میکردید اینها نبودن؟

نگران ناراحتی مسافران بودید، نگران سلامتی اونها هم هستید؟ (417314)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۰:۴۸:۱۰
اما شما باید بدانید که یک گلوله میتواند از یک خودکار مانند بیرون بیاید و قلب هم وطن دیگری را پاره کند و این همان خبر داغ روز خواهد بود آن وقت شما مینوشتید ماموران کجا هستند چرا نیامدند ترور در این زمانه بسیار راحت است (417347)
 
سعید محمدی
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۵:۳۳
سلام.
شاید اگر شما سردار بودی وهر روز شاهد درگیری و کشته سازی و مسول امنیت شهر تهران بودی و باید مسولیت اینها را بر عهده میگرفتی تصمیمت همین بود.
این حرف شما مثل این میمونه که به کسی که تو میدان جنگه پیام میدی که فلان کن و چنان کن.
ما ایرانی ها عادت داریم در همه مسائل نظر بدیم اونهم نظرات کارشناسانه!
... (417216)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۲:۰۶:۱۲
فکر نمی کنید عبارت\"بی تفاوتی عمومی و سنگ روی یخ شدن\" در جایی که اذعان می کنید خیابانها از نیروهای ضدشورش موج می زند نوعی تناقض گویی باشد؟ (417389)
 
امید فرجی حصار
۱۳۸۹-۱۲-۱۸ ۲۲:۳۱:۳۹
من هم با سخن برادرم موافق هستم این درست است که امنیتمان را مدیون این ماموران زحمت کش هستیم اما این مانور در دل افراد عادی دلهره میاندازد و به انها القا می کند که شرایط کشور رو به بحران نا امنی است واینکه نظام از مخالفان خود خیلی هراس دارد واین خود باعث بزرگتر کردن مخالفان در ذهن مردم میگردد ما در این مواقع باید اذهان مردم عادی را بیشتر لحاظ کنیم تا دوستان اگاه (417399)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۲:۱۸:۰۷
شاید بهتر باشد عمده نیروهای یگان ویژه در محل هایی نزدیک که مخفی هستند موضع گیری کنند و در موقع لزوم خود را نشان دهند. قرار دادن این تعداد زیاد از یگان ویژه یعنی بیش از حد لزوم، به حساب آوردن دشمن. (417462)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۸:۲۹:۳۱
با سلام
به نظر بنده میشه نیروها رو در مدارس قرار داد و در صورت لزوم اونها رو به صحنه آورد اینجوری توی دید هم نیستن و جلوه بدی هم نداره (417505)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۰۳:۱۰
در دوران اجلاس 20 در امریکا من شاهد تجمع زیاد نیروهای ضد شورش پلیس در پشت ساختمانها یا گاراژ ساختمانها بودم که در موقع نیاز بیرون میامدند و بعد دوباره به مخفی گاه خود میرفتند البته پیشگیری قبل از ابتلا هم خوب است حضور مستحکم نبروهای پلیس از ابتدا از تجمع احتمالی میتواند جلوگیری کند و از ضررهای مالی و روحی که این تجمعات غیر قانونی به جامعه و شهر وارد میکنند بکاهد این تجربه را هم در امریکا دیدم که پلیس نه تنها تجمع میکرد بلکه با کوبیدن باتوم به زمین یا سپر خود اعلام برخورد قاطع با مزاحمین را قبل از اقدام به هر عملی را میکرد (417515)
 
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۱۰:۴۵
بانویسنده یمحترم تاحدودی موافقم امااین نکته راهم بایددرنظرگرفت که درروزی مثل 25بهمن نیزاگرنیروهای ضدشورش به همین شکل وهیبت وتراکم جمعیت درصحنه حضورمی داشتندچه بسامنافقین واراذل واوباش فرصت وحتی جرئت ارتکاب چنین جسارت وجنایتی راپیدانمی کردند.فقط خدامی داندکه ازدیدن تصاویرآشوب 25بهمن که منجربه ازبین رفتن 2هموطن ماهم شدچه احساسی به من وامثال من دست داد.من یکی آنروزبیش ازهمه ازنیروی انتظامی ودستگاه اطلاعاتی دلخوربودم که چراباوجودفراخوان علنی ضدانقلاب وعوامل داخلی آن دستگاههای اطلاعاتی وانتظامی مااین حرکت رادرنطفه خفه نکرده اند؟؟!!!به این خائنان ووطن فروشان حتی فرصت سوزاندن یک سطل آشغال راهم نبایدداد.! (417519)
 
mahdi
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۱۰:۰۰:۵۲
با نام خدا
اینجانب ضمن تایید مطالب فوق تصور می کنم بخاطر یک بی نماز نباید در مسجد را بست ...
مردم این افراد را شناخته اند و اینها بیشتر با این بلوفها زنده اند.اگر نیروی انتظمی بتواند نیروهای خودرا بصورت آماده در محلهای خارج از دید آرایش دهد و در صورت لزوم آنهارا به صحنه بیاورد گمانم تاثیر بیشتری دارد.
خسران دنیا و آخرت در انتظار منافقان است. (417502)
 
حسن بیات
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۱۳:۴۱:۱۹
به نظر من نیروی انتظامی باید با استفاده بیشتر از تکنولوژی روز نیاز به اینگونه حضورهای فیزیکی را کم کند تا از اثرات منفی آن کاسته شود. (417657)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۱۴:۴۱:۴۸
برادر شما باید به جای جامعه شناسی هنر می خواندی.
شما فکر کنم هیچ کدام از اغتشاشات یا اثرتاش را ندیدی تا ببینی این اغتشاش گران، زیاد با مهربانی رابطه ی خوبی ندارند. (417690)
 
محمد وحید
۱۳۸۹-۱۲-۱۹ ۱۵:۵۵:۵۹
اینکه خشونت و چهره ترسناک این مامورین مردم را ناراحت و ترس را بر جامعه سایه انداز می کند قبول دارم و لی مشکل آنجاست که اگر این نیرو ها نباشند شرایط پارسال پیش خواهد آمد... اگر شرایط عادی باشد به خیابان ها میریزند و آشوب به پا م یشود (417713)
 
م کوچکی
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۰۹:۰۹:۱۶
این آقا که این مطلب را می نویسد ناراحت این است که چرا نیروی انتظامی حضور دارد و باعث جلوگیری از حضور اوباش و اخلالگران می شود. بهتر است نگران اوباش باشیم نه حضور مقدر نیروی انتظامی. (418064)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۰۹:۱۱:۵۴
دقیقا بهدلیل حضور نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی و بسیج دشمنان جرات اقدام ندارند این ساده انگاری است که کاری از دشمن برنمی آید و یا حضور نیروی انتظامی باعث ایجاد رعب می شود . دلسوزان نظامازحضور پر صلابت نیروی انتظامی دلگرم و ضد انقلاب هراسان است . (418065)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۰۹:۲۲:۵۹
یکی از اساتید فلسفه که در هند درس خوانده بود می گفت در شهرهایی که من دیدم میدان اعتراض داشتند و مخالفان به آنجا می رفتند و حرفهایشان را در آنجا می زدند و این عمل باعث می شد خسارت کمتری به اموال عمومی زده شود. البته متاسفانه در ایران حتی میدانها دور تا دور میله های فلزی کشیده شده بالاخره همگان مثل هم نیستند و همه باید به طریقی حرفشان را بزنند . تازه انسان مدتی می تواند مشت خود را آماده کند پس از مدتی انسان مشت خود را رها می کند چرا که رگهاش خشک می شود. 21/12/1389 شمسی (418070)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۹:۴۵
...
دین مبین اسلام همیشه با تک تک افراد در ارتباط است ما باید وقت خود را با هر چیزی نباید بگیریم آنگاه جامعه اسلامیمان رو به جلو نمی رود. (418205)
 
هومان
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۱:۳۸
خدمت برادر ناديده ام كه با سردار برادري خود را اظهار داشتيد :
ميداني من هم مثل شما فكر ميكردم اما حالا قطعا به افكار خودم شك كرده ام؛ پشت هم رديف كردن وقايع و كنر هم گذاشتن قطعات پازل چيز ديگري را نتيجه ميدهد. اميدوار بودم بصيرت بيشتري داشتيد به قول مقتدايمان فتنه ها در راه است بايد بيشتر بصيرت داشته باشيم.

كجاي دنيا ميتوان ادعا كرد كه مخالف را و مخالفت را بصورت مدني ميپذيريم ؛ اما در عمل آنچه وجود دارد؛ برخوردي با توپخانه و يگانها و جوخه هاي مرگ است با زناني كه حتي مخالفت هم نميخواهند بكنند و فقط روزي جهاني را و مناسبتي را ميخواهند برگزار كنند؟ واقعه كهريزك هنوز اطلاع رساني نشده است . آيا در مملكتي با اين همه جوخه هاي مرگ مسلح ميتوان جايي مثل كهريزك داشت و خارج از كنترل نظام؟ آيا همه اين اتفاقات كاملا اتفاقي هستند؟ من تا به حال هيچ كدام از اين چيزهايي را كه شما از نزديك ديده ايد نديده ام . در هيچكدام از اين موضوعات حتي ناظر هم نبوده ام و بلكه تنها در ساعات باز گشت از كار به خانه توسط اتوبوس آن هم در محله اي در حاشيه شهر شاهد خودنمايي كساني بوده ام كه از داشتن اسلحه در دست نوعي تكبر و نخوت در چهره شان بارز بود.
من هم در دلم چيزي هست كه هنوز نميخواهم قبول كنم همه اين اتفاقات منحوس رخ داده است و برايم كابوسي تلخ است؛ شايد بخاطر اينكه درام در اين شهر و در ميان اين مردم روزي خود و خانواده ام را سعي ميكنم حلال در بياورم. و شايد هنوز اميدوارم زندگي مناسبي براي آينده تنها پسرم كه هنوز سخن گفتن نميداند بوجود بياورم اما اين روزها به همه آرزوهاي خودم دوباره و با دقت بيشتري مي نگرم و آخر سال را به مرور يك سال سكوت و تنهايي و تحمل همه سختيهاي روزگارم و ديدن چهره هاي همشهريهاي دلسردم از زندگي ميگذرانم. (418074)
 
احمد مصطفوي
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۰:۲۷:۲۶
برادر شما اصولا چند ساله كه با وسايل نقليه عمومي رفت و امد ندارين؟ (418092)
 
صدرا شاکری
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۱:۲۱:۵۸
اسفند در تهران فضای ترس و وحشت حاکم بود

ندای سبز آزادی: سایت «الف» وابسته به احمد توکلی حضور ۱۷ اسفند نیرو‌های امنیتی، پلیس و ضد شورش در خیابان‌های شهر تهران را «انبوه»، «وحشت‌ آفرین»، «ترسناک» و «بهت‌آور» خواند.

این سایت روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) در قالب نامه‌ای به فرمانده پلیس نوشته که اقدام پلیس در امنیتی کردن فضای شهر تهران تبلیغی مجانی برای «ضد انقلاب» و موجب خدشه‌دار شدن «تصویر نظام و نظامی» در جهان می‌شود.

نویسنده این یادداشت که روز گذشته خود شاهد امنیتی بودن مناطقی از شهر تهران بوده است، نوشته که در این روز «حضور تقریبا انبوه برادران ضدشورش بهت‌آور {بود} و در چهره تک تک اتوبوس‌سواران احساسی آمیخته با تعجب، بهت، نگرانی و وحشت به وضوح نمایان {بود}.»

سایت الف پیش‌تر در گزارشی از وقایع ۲۵ بهمن ماه نوشته بود که نیرو‌های گارد ویژه از حضور اعتراضی مردم در خیابان‌های شهر تهران ترسیده بودند.

سه شنبه (۱۷ اسفند) به مناسبت روز جهانی زن قرار بود در تهران و برخی شهر‌های ایران تجمعاتی اعتراضی برگزار شود که حضور گسترده نیرو‌های پلیس مانع از برگزاری چنین مراسمی شد.

نیرو‌های امنیتی ماه‌هاست که به محض انتشار فراخوانی برای برگزاری راهپیمایی یا تجمع اعتراضی، شهر تهران و برخی شهر‌های بزرگ ایران را امنیتی کرده و مانع از برپایی این تجمعات می‌شوند. (418107)
 
اقتصاد
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۲:۳۸:۳۵
براي اينكه سرمايه گذاري شود بايد امنيت وجود داشته باشد اگر امنيت وجود نداشته باشد و هركسي بتواند به اموال و جان مردم حمله كند و خودرو و مايملك فردي مورد هجوم قرار بگيرد آنوقت فرقي نمي كند كه از كدام گروه چه موافق و چه مخالف اين نظام باشيد با اين حضور سنگين موافق خواهد بود هرچند اسپري زدن بچه هاي 15-16 ساله كار درستي نيست زيرا در موقعيت احساسي قرار مي گيرد و مي خواهد خودي نشان بدهد راهكار استفاده از نيروهاي با تجربه است كهدر مواقع خطير بتوانند خونسردي را حفظ كنند وبي جهت به خوراك راديو هاي بيگانه تبديل نشوند و نشوند پيراهن عثمان (418139)
 
majid
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۶:۰۰:۳۹
این نیروها آموزش ندیده اند و اصولا توان جداسازی مردن عادی و ضد انقلاب را نداردند ... به جای آنها باید نیروهای پلیس که انصافا خلافکار را از 1 کیلومتری می شناسند جایگزین شوند یا نیروهایی که آموزشهای لازم را دیده باشند شاید ضد انقلاب بخواهد هر روز بیانیه بدهد چهره شهر همیشه باید حالت منطقه جنگی داشته باشد؟ (418206)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۱ ۱۶:۰۳:۳۰
اینکه ضد انقلاب و اغتشاش گران از این نیروها بترسند و جرات نکنند نزدیکشان شوند حتی جای خوشحالی هم دارد ولی به نظر من باید طوری شود که مردم عادی این احساس را نداشته باشند. (418215)
 
پژوهشگر
۱۳۸۹-۱۲-۲۲ ۰۸:۰۹:۲۰
استاد هنری داشتیم که می گفت وقتی شما به فرودگاه یک کشور غربی وارد می شوید احساس می کنید که زیر نظر هستید بدون اینکه پر از نیروی نظامی و انتظامی باشد . بلکه اینطور القا می شود که چشمهای و دوربینهای سرویسهای امنیتی مراقب رفتار شما هستند.
در مورد اغتشاشگران نیز می بایست چنین حسی القاء شود و در جامعه احساس کنند که همیشه تحت نظر هستند چه در دانشگاه چه در خیابان چه تلفن منزل و یا موبایل ...
البته نمی گویم برای هر نفر چند مراقب گذاشته شود بلکه احساس ناامنی برایشان ایجاد شود و اینکار چندان مشکل نیست مثلا کسانیکه قبلا شناسایی شده اند هر از چندگاهی شنود تلفنی شوند و یا پیامکی برایشان ارسال شود مبنی بر اینکه شما فعلا تحت نظر هستید و...
این رفتار اگر در مورد گروهی به خوبی اجراء شود خبرش می پیچد و بقیه کسانی هم که شناسایی نشده اند تا حدودی دچار وحشت می شوند.
این حالت بر مردم عادی کمتر اثر منفی می گذارد و در عوض فضای امنیتی را پیچیده تر ؛ عمیقتر نشان می دهد .
نکته مهم دیگر آنکه رفتار نیروی انتظامی و قضایی باید به نحوی تاثیر گذار باشد که اغتشاگران نسبت به آینده شغلی خود دچار نگرانی شوند بالاخره این جوانها قرار است جایی استخدام شوند و یا جواز کسبی بگیرند و گواهی پایان خدمت و .... (418413)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.