نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 98099
مکتب ایرانی و بازگشت به نظام شاهنشاهی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۹
قبل ازشروع بحث تذکر نکاتی را لازم می دانم وآن اینکه: اگرمکتب ایرانی وولایت ایرانی باهدف جذب منتقدین ومخالفین نظام اسلامی به عنوان یک سناریو سیاسی بعدازحذف اصلاح طلبان ودرواقع برای جایگزینی صورت پذیرفته ، بنده زیاد مخالفتی با آن ندارم ، هرچند که زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی وفرصت طلبیهای باندگرایانه را نمی پسندم.
ولی اگر تئوری مکتب ایرانی واخیرا" ولایت ایرانی به عنوان یک ایده فلسفی واعتقادی طراحی شده باشد ، دراین صورت نه تنها هدف طراحان آن جذب مخالفین ومنتقدین نظام اسلامی نیست ، بلکه به طریقی پیچیده درصدد استحاله نظام اسلامی ودرنهایت تبدیل نظام جمهوری اسلامی ایران به نظام سکولار شبه سلطنتی بوده واهداف زیرا دنبال می نماید:
- مفهوم ولایت در مبانی اعتقادی تشیع درواقع همان سرپرستی فقیهی عادل وباتقوا درعصر غیبت امام عصر (عج) می باشد ، مشروعیت ولی فقیه در مبانی اسلامی تا جائی است که اولا" ولی فقیه برمدار اصول اسلامی به صورت عام ومبانی اعتقادی تشیع به صورت خاص رفتار نماید ودرثانی حاکمیت ولی فقیه به عنوان انسانی باتقوا وعادل دربرگیرنده مصالح کلان امت اسلامی باشد وولی فقیه رهبر وامام تمامی جناح ها وگروه های اسلامی باشد وازهرگونه جناح بازیهای تیمی پرهیز نماید.
 
حال اگر درامتداد مکتب ایرانی بخواهیم ازولایت ایرانی نیز سخن بگوئیم ، فی الواقع هدفمان انحصار مفهوم ولایت درجریانی خاص می باشد ، درحالیکه ولی فقیه عادل وباتقوا متعلق به امت اسلامی می باشد.
- طراحان مکتب ایرانی واخیرا" ولایت ایرانی پیامهای منفی به دنیای اسلام به صورت خاص ودنیای غرب وشرق به صورت عام ارسال می نمایند ، بدین مضموم که هدف ما از مکتب وولایت ایرانی درواقع نوعی قدرت سالاری شاهی می باشد ، به شکلی که مانع صدور انقلاب وارزشهای اسلامی شود.
 
دوستان مدعی ولایت ایرانی ومکتب ایرانی دنبال رو پولورالیسم اعتقادی هستند وباتکثرگرائی اعتقادی می خواهند بگویند دین باور فردی می باشد وبه نوعی با اومانیستهاهمراهی می نمایند .
یعنی ملاک حقانیت ووحی وقران وحساب وکتاب نیست ، مهم اعتقادات شخصی افراداست ودراین راستا ولایت ایرانی ، مفهوم ولایت عام ولی فقیه را به جهان اسلام ، به ولایت جغرافیایی محدود محصور می نماید.
- طراحان مکتب وولایت ایرانی هدفشان ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی به صورت عام والتهاب آفرینی دربین تشیع به صورت خاص می باشد ، ولایت ایرانی امروز محدود به ایران می گردد وفردا مختص جریانی خاص می شود وهمینطور می رود وخواهد رفت تا نقش بی بدیل ولایت را کمرنگ نماید.
 
- طراحان مشکوک مکتب ایرانی واخیرا" عنوان کنندگان ولایت ایرانی ازباورمن هدفشان الگوسازی اسلامی ازولایت فقیهی عادل وباتقوا نیست ، بلکه اینها دنبال مصادره انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به نفع جریانی خاص می باشند ، اینها می گویند ما به ولی فقیه نزدیکتریم ولی بافراموشی شرایط فقاهت دنبال جاه طلبیهای تیمی خود می باشند ، انگار ولایت را نردبانی برای ترقی وبهره برداریهای جناحی خودقرار داده اند .
 
- هدف مهم طراحان مکتب ایرانی ممانعت از صدور ارزشهای اسلامی به جهانیان وشبیه سازی قدرت دینی ولی فقیه به حکومت شاهان دارند واینکه این دوستان بجای قدردانی وتکریم مناسبتهای جهان شمول اسلامی روی مناسبتهای مختص به جغرافیای محدود مانور می دهند ، نشان ازاهداف فرصت طلبانه آنها دارد.
 
مخلص کلام اینکه: ولایت فقیهی عادل وباتقوا ازاصول ومبانی اعتقادی تشیع درعصر غیبت امام عصر (عج) می باشد ودربرگیرنده ولایت، فقیهی عادل برامت اسلامی را شامل می شود به شکلی درجهان تشیع به صورت خاص ودرجهان اسلام به صورت عام الگوی مناسبی برای حاکمیت اسلامی باشد ، متاسفانه طراحان مکتب ایرانی واخیرا" عنوان کنندگان ولایت ایرانی خواه ناخواه هدفشان محصور ولایت در پهنه جغرافیای محدود ودرادامه درجریانی محدود می باشد.
 
http://esolgaraidinmadar.blogfa.com/
 
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۱:۱۰
مطلبی بسیار عمیق وازسر دلسوزی وخیراندیشی ارائه کردید ، الف باید قدر چنین نویسندگان دلسوز نظام اسلامی را بداند (418545)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۱۲-۲۲ ۱۵:۱۶:۱۸
مکتب ایرانی فاقد تعریف معین است این مسیله سبب برداشت هر کسی از ان می شود در حالیکه ولایت شیعی تعریف معینی ندارد مثلا در باب بیت المال حضرت علی بر تفسیم مساوی تاکید دارد اما در مکتب ایرانی می توان خوشه بندی کرد وحتی بخش زیادی را دولت بگیرد ومصرف خود کند از این نمونه ها بسیار است لذا مسیولین ما مکتب ایرانی که ریشه در اعتقادات عیاری دارد را بیان می کنند در واقع مکتب ایرانی همان رابین هودی است (418641)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۰۲:۰۴:۳۶
من نمی فهمم چطور همه مردم دنیا هم میهنشان را دارند هم دینشان را ، ولی در ایران دین و میهن در ضدیت با هم مطرح می شوند. مگر باور و تفکر به سرزمین ارتباطی پیدا می کند؟ اگر فردوسی امروز زنده بود باز هم صله نمی گرفت. در زمان شاه محمود به خاطر شباهت رستم با حضرت علی فردوسی را راندند. اگر امروز زنده بود به خاطر حمایت از شاهان مرده ایران رانده می شد. (418795)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۰۸:۴۴:۴۵
آقای فاتحی قلمت ازحالت ادبی وارد تحلیلهای عمیق می شود ، مبارکه انشائاله...
موفق باشید (418829)
 
سعید
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۱:۰۶:۲۹
سخنی که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند .
به نویسنده محترم به دلیل عمق درک و صراحت و روانی بیان مطالب تبری ک عرض کرده امیدوارم شاهد مقالات بیشتری از حضرت ایشان باشیم . (419391)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۲-۲۵ ۱۶:۴۹:۵۰
عنوان مطلب کاملا درست و مطابق حرکت گروه احمدی نژاد است قبلا نیز در کامنتهای همین سایت الف عرض نموده ام این گروه گام به گاه در جهت بدست گیری کامل قدرت پیش میرود تا در بزنگاه تاریخی همه کشور را قبضه کند و نظام را عملا مطابق سیلقه گروه خود تغییر دهد و متاسفانه از غفلت محافظه کاران استفاده نموده و پیروز همه میدانها بوده است و جناح محافظه کار را کاملا خلع سلاح نموده است .
{یک یاداوری به نویسنده در آئین تدین و اخلاق جوانمردی هدف نمیتواند وسیله را توجیه کند پس یک شعار و عملکرد اگر غلط باشد برای هر هدفی غلط است حتی اگر حذف منتقدان و مخالفان گروه حاکم باشد.} (419868)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۲۵ ۱۷:۴۹:۲۷
ما بايد به يك طريقي عمل كنيم كه نه مليتمان را منكوب كنيم و نه دينمان را، اعتدال را رعايت كنيم من شخصا از اين همه بي اعتنايي مسئولين كشور به مليت و فرهنگ ايراني ناراضيم ؛ مسئولين فكر ميكنند اگر به دنبال نماد ها و سنن ملي خودمان بروند مرتكب گناه كبيره شدهاند و اين تفكر اشتباه است ، شخصا اگر فعاليتهاي اخير دولت براي شناساندن فرهنگ ايراني از روي ديد مثبت انجام گرفته است زنده باد ، لطف كنيد ديدگاه هاي مخالف را سانسور نكنيد مخالف آزادي قلم است . تشكر (419927)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۸۹-۱۲-۲۶ ۱۳:۱۶:۲۷
با نفوذ معنوی و نظامی اسلام در کلیه بلاد دو شکل کلی صورت گرفت
1- با توجه به قدرت فرهنگی اسلام و مهمتر از ان ناشرین این فرهنگ در جامعه جامعه در راستای فرهنگ اسلامی داشته های مثبت خود را حفظ و
رسوم و سنن مغابر با اسلام را به کناری نهاد . هر چند مقاو متهای شدید فرهنکهای با ریشه و کسانی که خود را پاسدار ان سنن میدانستند در نشر و تسلط فرهنک اسلام و مقاومت در برابر ان بی تاثیر نبود
2- فرهنگهایی که اسلام را بشرط ممزوج شدن با فرهنگ خود پذیرفتند که نمونه بارز ان نیا پرستی که متاسفانه در عصر صفوی و ورود ترکان اناتولی به ایران در بین بسیاری از اقوام بنام دین پذیرفته شد
3- جوامعی که عقلای ان فرهنگ اسلام را که بر مبنای عقلانیت . فطرت . و مسئولیت پذیری بود کاملا پذیرفته اما عربیت را جدا از اسلامیت مطرح نمودند بدین معنی که اسلام را پذیرفتند نه فرهنگ اعراب را .
این بحثی که امروز طرفداران زیادی در کشور پیدا نموده و بانیان ان با علم عرق ایرانیان نسبت به فرهنگشان از ان نهایت سو استفاده را می نمایند بیانگر هیچگدام از شاخصه های فرهنگ ایران اسلامی نیست .
در فرهنگ ایرانی شاه ظل الله است و قیام بر علیه او با طل .
اما در فرهنک اسلامی ملاک حقیقت است و عدالت و هرکس از این دایره خارج شود امنیتی برای او متصور نیست
زیبایی انقلاب اسلامی انطباق فرهنگ ایرانی و اسلامی با پیش شرط اسلام واقعی (محمدی ) میباشد
و هرگونه نفی یک مکتب باعث مقاومت طرفداران ان مکتب میباشد .
پس همان شق اول قضیه باید مورد توجه قرار گیرد هر گونه افراط و تفر یط باعث ضربه خوردن به کیان اعتقادات و سرزمین مادریمان میشود هر چند که اسلام مرز ندارد .
اما حب الوطن من الایمان
انطباق کامل با فطرت (420429)
 
admin
۱۳۸۹-۱۲-۲۶ ۱۹:۰۱:۵۴
حقیقت این مطلب را دوستان برایم ارسال کرده بودند با تشکر از نظر شما
حتما تصحیح خواد شد (420559)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۹ ۰۳:۲۹:۵۰
آقای فاتحی اختلاف انگیزی نکن و خلاف صحبت رهبری به مسایل حاشیه ای دامن نزن. آقای هاشمی و طیف او رای نیاوردند. شما طرفدار ها هم بپذیرید. (421243)
 
۱۳۹۰-۰۱-۰۹ ۱۱:۲۲:۲۸
باسلام.
ایرانی یک نژاداست واسلامی یک تفکروباور.
این دو نه درتضادباهم هستندونه درنفی هم دیگربلکه میتوانند مکمل هم باشند.تفکرایرانی اسلامی همان تفکرعلوی وشیعی میباشد .چراکه ایرانیان بوده اندکه همیشه ازاهل بیت حمایت کرده ودنباله روی آنان هستند ائمه ومعصومین خودرا به ایرانیان نزدیکتر حس میکردند تابه اعراب .چرا که جده آنان بی بی شهربانو شاهزاده ایرانی بوده است.÷س تفکر ایرانی هیچ ربطی به پادشاهی ندارد.مگر در تمام ممالک غرب وشرق که به مملکت خود وفرهنگ ملی خودعلاقه وتعصب دارند پادشاهی است .آیا لازمه مسلمان بودن پذیرش فرهنگ اعراب است ؟ (423880)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.