نظر منتشر شده
۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 98289
توکلی: کشور را در معرض تهمت قرار ندهید
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۲
بخش خبری الف

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عبدالله اصلا در سطحی نبود که از او برای سفر به تهران دعوت شود گفت: تا جایی که من اطلاع دارم مخالفت هایی با سفر ملک عبدالله به ایران شده است اما نمیدانم در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.



احمد توکلی تصریح کرد: ملک عبدالله اصلا در سطحی نبود که از او برای سفر به تهران دعوت شود چراکه ملک عبدالله در روزهای آخر عمر پدرش ملک حسین با زور و فشار سیا ولیعهد اعلام شد.



رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی بیان داشت: در شرایط کنونی که  انقلاب اسلامی ایران و تلاش های حزب الله و فلسطینی های غزه نشان داده اند مقاومت در برابر اسرائیل و امریکا امکان پذیر است و ملت ها برای استقلال و آزادی خود قیام کرده و عزت اسلامی یافته اند دعوت از این عنصر وابسته توسط رئیس دفتر مسئله دار رئیس جمهور مسئله بزرگی است.



نماینده تهران در مجلس افزود: انجام دعوت از پادشاه اردن در شرایط کنونی ما را در موضع تهمت قرار می دهد.



توکلی افزود: به دنبال انفعال وزارت خارجه این کار اقدامی زشت است که صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این روزها هم مردم اردن که اکثریتشان را فلسطینیان تشکیل می‌دهند، دست به تظاهرات زده‌اند، در این شرایط چه دلیلی دارد که یک دست‌نشانده سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) که مورد مخالفت مردمش است به بهانه نوروز به ایران دعوت شود.

 

توکلی تصریح کرد: این حرکت غیرانقلابی، درکنار سایر حرکات انفعالی وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری محکوم است و نیروهای انقلابی کشور نباید در مقابل آن سکوت کنند.

 

نماینده تهران در پاسخ به این سئوال که مجلس چه واکنشی نسبت به انجام سفر ملک عبدالله به تهران خواهد داشت گفت: مجلس گرفتار بودجه است و سخت می تواند فعالیت دیگری را سازماندهی کند اما نمایندگان هوشیار نسبت به این اقدام اعتراض خواهند کرد.

 

وی همچنین در جواب این سوال که آیا شما از انجام این سفر اطلاع دارید گفت: تا جایی که من اطلاع دارم مخالفت هایی نسبت به این سفر صورت گرفته است اما نمی دانم در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

وی در پاسخ به این سئوال که مخالفت از چه مجاری صورت گرفته نیز افزود: در همین اندازه می توانم بگویم.

 



در همین حال عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دعوتی که از سوی ایران برای حضور پادشاه اردن شده است، گفت: این دعوت با تحولات و مقتضیات کنونی منطقه همخوانی ندارد و ما باید از نماینده واقعی مردم اردن دعوت کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ارتش اردن با زمامداران این کشور همراه است، افزود: اما بدنه اقتصادی و به ویژه مردم فلسطینی که در اردن شاهد تبانی مقامات سیاسی بوده اند از وضعیت کنونی ناراضی هستند و در چنین شرایطی من دعوت از پادشاه اردن را با مقتضیات موجود منطقه همخوان نمی بینم.



وی افزود: این دعوت در زمانی می تواند معنی داشته باشد که تحولی در اردن شکل بگیرد و ما ببینیم که نماینده واقعی مردم را دعوت می کنیم.



فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه باید ظرافت ها را در دعوت از پادشاه اردن در نظر بگیریم افزود: با توجه به تحولات منطقه و جنبش دموکراسی خواهی درمنطقه ایران باید در تعامل با سران سیاسی کشورها به گونه ای عمل کند که طالبان دموکراسی خواهی در منطقه دچار دل نگرانی از ایران به عنوان اولین کشوری که انقلاب در آن شکل گرفت، نشوند.





علیرضا زاکانی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 نیز با اشاره به سوابق خاندان پادشاه اردن در همکاری با رژیم صهیونیستی گفت: بعد از پیمان کمپ دیوید که توسط انور سادات بسته شد شاه حسین پدر ملک عبدالله، نیز با رژیم صهیونیستی پیمان جداگانه ای منعقد کرد و پرونده سیاه این خاندان را سیاه تر کرد. همچنین دست شاه حسین در کشتار بی رحمانه فلسطینیان در 16 سپتامبر به خون مردم مظلوم فلسطین آلوده است. لذا در پرونده شاه حسین و فرزندش که امروز به ناحق بر اریکه قدرت تکیه زده هیچ جای روشنی وجود ندارد و پرونده این خاندان سراسر خیانت است.



نماینده تهران در مجلس ادامه داد: دعوت از شاه اردن توسط رئیس دفتر رئیس جمهور امری خطا و مبتنی بر تحلیلی غلط صورت گرفته است زیرا امروز که انقلاب های مردمی در منطقه طومار رژیم های وابسته را می پیچد و این لکه های ننگ را از دل کشورهای اسلامی می زداید، تحلیلی غلط در برخی جریان های انحرافی وجود دارد که انقلاب های مردمی و اسلامی منطقه را نقشه آمریکا می داند.



زاکانی با بیان اینکه اعلام آمادگی پادشاه اردن برای سفر به تهران در راستای تثبیت جایگاه خود است، افزود: دستگاه دیپلماسی کشور به هیچ وجه حق ندارد با سطحی نگری و تحلیل های غلطی که متاسفانه انقلاب های مردمی و اسلامی منطقه را نقشه آمریکا می نامد زمینه تثبیت این جرثومه را آماده و مایه نگرانی و دلسردی مسلمانان کشورهای اسلامی شود.



نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در پایان تصریح کرد: بی شک دعوت پادشاه اردن به ایران بر خلاف مصالح انقلاب اسلامی و آسیب جدی برای جهان اسلام خواهد بود.

 

 
 
arash
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۶:۲۵
اگه قرار باشه ما با کشورهای استبداد زده رابطه نداشته باشیم تنها محدود به اردن نمیشه و خیلی از کشورهایی که ما با انها روابط استرا تژیک داریم مستبد هستند مثل چین سوریه . ونزویلا . ترکمنستان ازبکستان .لیبی قطر . عمان و......

اگر مبنارا کشورهای دست نشانده امریکا را بگیریم بازهم اردن تنها کشوری نیست که ما باید رابطه مان را قطع کنیم چرا که بسیاری از کشورها روابط حسنه با امریکا دارند و برخی از انها هم عملا دست نشانده هستند (418979)
 
عباس
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۱:۰۷:۳۴
نمي دانم بلاخره استراتژي سياست خارجي ما چيست؟ اگر بر مبناي شعار ابتداي انقلاب \"نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي \" است كه اكنون درست است با غرب ارتباط چنداني نداريم اما با شرق چه ؟!
خيانتهاي كشوري مثل شوروي و روسيه امروزي مثل تاخير طولاني در راه اندازي نيروگاه بوشهر و كلي باجگيري سر اين قضيه و عدم تحويل سيستم موشكي اس 300 علي رغم پيش پرداخت و.... كه از آمريكا و انگليس بدتر است...!
اگر قرار بر رابطه است چرا با آمريكا يك رابطه حداقلي برقرار نكنيم تا حداقل از ظرفيتهاي اقتصادي آمريكا به سود خود بهره برداري كنيم؟ (419189)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۶:۴۸
وحشتناکه!!!!!!!
کی این فراماسونر را دعوت کرده ؟
اگر واقعیت داشته باشه برای ایران و ایرانی متاسفم (418980)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۹:۱۰
با این ریس دفتر اقای احمدی نژاده خدا آخر عاقبت هممون رو بخیر کنه ، بابا اگه نخوایم از اعتقادات و نظرات این منور الفکر استفاده کنیم کی رو باید ببینم؟؟؟
اخه اردن رو چه به نوروز ، حالا حداقل پادشاه بحرین رو که کشورش تا چند سال پیش جز ایران بوده رو دعوت می کرد بازم یه چیزی. (418982)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۱۳:۳۰
کلا سیاست خارجی ما فاجعه است.اقایون می خواستن سفارت مصر را یک ساعته در تهران بازگشایی کنن!!الان ملک عبدا.. را دعوت می کنن.به جز سوریه و ونزوئلا و لبنانم که دیگه دوستی نگه نداشتیم.اونم از افتضاح افریقا.کار به جایی رسیده یکطفه خودشون سفارتشون را تعطیل می کنند.هلند و ... هم که تا حد یه کارمند جزئ بیشتر تو سفارتخانه شون کارمند ندارند.سخنگوی انقلابیون تونس و مصر اعلام می کنن قانون اساسی ما لائیک خواهد بود و هرگز مثل ایران نخواهیم شد!اینم از نفوذ در دلهای مردم منطقه.تحریمهای بین المللی با اتفاق ارا تصویب می شود.کاملا منزوی شدیم.
یک تجدید نظر اساسی در روابطمان لازم است.
لطفا بدون تعصب این را منتشر کنید تا نظر دوستان را هم ببینیم. (418984)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۱۰:۵۳
شما دنباله رو سیاستهای آمریکا هستید که چند کشور رو معادل کل دنیا میدونن. هلند اصلاً در جایگاهی نیست که برای ما شاخ شونه بکشه. سنگال هم معلوم شد تحت فشار آمریکا بوده!

تحریمهای بین المللی با اتفاق آرا تصویب میشه؟! خوبی؟ ترکیه و برزیل رای منفی! لبنان زیر فشار سران عرب رای ممتنع! ولی زمان خاتمی همشون رایشون موافق بود!

زمان خاتمی که تعلیق کردیم خودمون رو عقب انداختیم آخرش تحریم شدیم و بهمون گفتن هر چی دارید خراب کنید! عجب سیاست خارجی خوبی!

انقلاب تونس و مصر هم که همه دیدن که چقدر نماز جمعه برای این مردم مهمه و اکثر افرادی که انقلاب کردن برای خاطر دینشون بود! مطمئناً اونها مثل ایران نمیشن اما از ایران الگو میگیرن و جلوی آمریکا و اسرائیل میایستند! میگی نه؟ صبر کن ببین!

منم دعوت از پادشاه اردن رو اصلاً به صلاح نمیدونم. ولی دلیلی نمیبینم مثل شما سفید رو سیاه نشون بدم!

لطفاً کمتر رسانه خارجی تماشا کنید. (419095)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۰:۲۰:۱۸
دوست عزیز ظاهراشما بیشتر رسانههای خارجی نگاه میکنید (419160)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۱:۱۲:۵۴
آقا مهدي.. سفسطه نكنيد.. زمان آقاي خاتمي اصلا كدام جلسه براي اعمال تحريمها ضد ايران برقرار شد؟
حداقلي از انصاف و اخلاق را در نظر دادن رعايت كنيد. (419193)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۹:۴۹:۴۱
شما كه دنباله رو سياستهاي آمريكا نيستيد بفرماييد كه دنيا را معادل چند و كدوم كشورها ميدونيد؟ اين همه داد از حمايت ملتهاي غربي از ما ميزنيم و ميگيم اينها توسط دولتهاي خودشان خفه ميشوند و گرنه حامي ما هستند پس چرا سر زمان انتخابات در اين كشورها مردم اين دولتهاي دشمن خودشان را ساقط نمي كنند و دولتهايي برخواسته از خودشان (به ادعاي شما) سر كار نمي آورند؟ ديديم كه انگليسيها مثلا چقدر در اين راستا تلاش كردند !! (دولتي سر كار آمد كه مواضعي تندتر در قبال ايران دارد)! با حلوا حلوا كردن دهان شيرين نمي شود اونچه مهمه اينه كه كدوم كشورها و به چه تعدادي از ما در قبال مصوباتي بر عليه ما حمايت مي كنند
در ضمن شما براي من 10 تا عكس از همه اين ناآراميهاي خاورميانه بذاريد كه در آن بر عليه سياستهاي خارجي دولتهايشان و به قول بعضيها سرسپردگي به غرب و آمريكا اعتراض كرده و شعار داده باشند... حتي گروهي كه بعضي از دوستان داخلي خيلي بهش دلشان خوش بود كه بتواند مصر را همانند ايران سازد اونجور واضح گفت كه ما ايران نميشيم و حكومت ما حكومتي مثل ايران نخواهد بود بعد جالب است حتي مي خواهيم حركت سايرين را هم به نفع خودمون تصرف كنيم و در خيال خودمون خوش باشيم كه ما چه پرطرفداريم! (419355)
 
مجتبی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۲:۲۹:۱۰
دوست عزیز برای مطلبی که می نویسید حداقل به رفرنس یا منبعی رو معرفی کنید. من هر جا رو گشتم خبری ازاعلام سخنگوی انقلابیون مصر و تونس مبنی بر لائیک بودنشون ندیدم!!!!!! (419217)
 
سعید
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۴۶:۰۰
باید آقای مشایی مانور قدرت دهد یا نه؟ (419002)
 
سلام
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۱:۱۶
فدای سر مشایی!! (419003)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۳:۳۹
روزی که حسین اردنی در کنار صدام ایستاد وطناب توپخانه را کشید یادمان نخواهد رفت (419006)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۳:۱۴:۳۷
جواب خانواده شهدا جانبازان عزیز جنگ زدههای سر افراز چیست؟ (419239)
 
جواد
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۵:۱۷
با سلام دعوت از ملک عبدالله در شرایط کنونی خیانت به آرمانهای انقلاب است. اما اگر آقای م تصمیم ساز آن است مطمئن باشید می آید ،میرود و آب از آب تکان نمی خورد. م تئورسین فتنه های آینده است. (418975)
 
بعد چهارم
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۴۱:۱۸
دوست عزیز
مرز خیانت به انقلاب را در روابط خارجی چگونه تعریف میکنید.
و به اقای توکلی باید بگویم - شما که یکی از قانون گذاران هستید چرا قانونی را در مجلس پیشنهاد نمکنید که مرزهای دیپلوماسی خارجی ایران را ترسیم کند و فقط به سخرانی های خارج از مجلس می پردازید؟
من یک قدم بجلو میگذارم و صحنه ای را جلوی چشمانم میاورم که پادشاه اردن در محضر رهبر نشته است وایشان پادشاه اردن را نصیحت میکنند که به حواسته مردم خود تن دردهد و رژیم صهیونیستی محکوم میکنند وشاه ارذن چاره ای جز گوش کردن ندارد
ایا این بیشتر از خیلی مرگ بر ... ارزش ندارد؟ (419073)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۱:۴۲
جناب آقای جواد
1- این میم و دال و سین و ... بهانه است. در شرایطی که اگر یکی از سران به اصطلاح فتنه حرفی (هر چند صحیح) بزند و آن سوی دنیا کسی آنرا تایید کند، متهم و حتی مجرم به همراهی و نوکری آنان میشود، چگونه میتوان گفت در سیاست خارجی تصمیم ساز این است و آن دیگری روحش هم خبر ندارد؟
2- اگر اینها نیایند ایران پس با کی رابطه داشته باشیم؟ همیشه نمیشود که ما برویم.
3- تا زمانیکه نمایندگان ما در مجلس جسارت لازم را نداشته باشند، کسی خود را موظف به پاسخگویی نمیداند. (به یاد آورید در استیضاح بهبهانی بیش از 140 نماینده به استیضاح رای دادند، ولی کمتر از 20 نفر با چه مصیبتی! امضا کرده بودند و بعضیها هم پس گرفتند)
4- تا زمانی که به بهانه \"نیاز به وحدت در شرایط کنونی\" دولت هر اقدامی بخواهد انجام دهد و هر نهاد یا شخصی انتقاد کند متهم شود، اوضاع همینگونه خواهد بود. (419091)
 
شهروند خوش بین
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۲:۰۰:۴۹
زیاد تند نرو برادر جواد، آمدن شاه اردن به ایران می تواند نشانه ای از قدرت گرفتن ایران در نزد ملل منطقه نیز باشد که سران کشورهای را که تا چند ماه پیش رابطه با ایران را باعث بی کلاسی خود می دانستند وادار به پابوسی از مسئولین ایرانی کرده ، و این یعنی قدرت ایران و سنگین تر شدن کفه معادلات جهانی به نفع ایران ، این را هم بدان زمانش که برسد و اگر نیاز باشد مردم انقلابی در کشورهای عربی می توانند روی هر نوع کمکی که تقاضا کنند روی ایران حساب کنند. این را یقین بدار (419210)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۶:۱۱
متاسفانه احمدی نژاد از شعارهای انقلابی فاصله گرفته است و بعضا حرفهایی بد تر از افرادی می زند که عاقبت خوبی نداشته اند خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. آمین (419015)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۵:۱۶:۵۸
اگه خبر درست باشه واقعا افتضاحه!
انگار بعضی از مسئولین باورشون شده ما نیازمند ارتباط با اعراب مزدوریم که تو چنین شرایطی امتیاز میدیم بجای اینکه امتیاز بگیریم (419023)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۵:۴۴:۵۷
از اخوان المسلمين عربستان بيشتر بنويسيد (419036)
 
سعید محمدی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۷:۴۴
حالا چرا ملک عبدالله و چرا اردن؟
اول که اردن هم یک متحد نزدیک آمریکا بوده و هست و ثانیا این کشور در کنار صدام در زمان چنگ به ما حمله کرد
سوما نکنه اردنی ها هم فارسی زبان هستند و ما نمیدونستیم؟ (419043)
 
جواد
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۰۷:۴۶
مخالفین احمدینژاد بی عرضه تر از ان هستند که بتوانند در برابر اقدامات ایشان به ایستند (419049)
 
احسان
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۴:۰۵
ما مردم باید صدای اعتراضات خود به این اعمال رییس دفتر را با انجام تظاهرات به گوش وی و رییسش برسانیم شاید از این رفتار ضد انقلابی/اسلامی دست بردارند (419054)
 
امير
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۳۴:۲۳
با سلام خواستم خدمت جناب توكلي عرض كنم گهگاهي بد نيست با اينكه محدوديت هاي زيادي از نظر زماني داريد يك سر كوچكي هم به مطالب طنز آقاي شكيبا بياندازيد تا هم انيساط خاطري براي ذهن دائم الدرگير شما شود هم درس عبريتي نيز از بعضي خرده فرمايشات ايشان ببريد.در زمان استيضاح جناب بهبهاني خاطرم هست ايشان خطاب به نمايندگان اينگونه قلمي فرموده بودند كه اخر اين نمايندگان غالبا محترم چرا بايد رياست محترم جمهور ما را سر لج بياندازند و وزير و پدر راه ايران را استيضاح كنند كه نهايتا رياست جمهور و وزير استيضاح شده نه تنها به جلسه استيضاح نيايند بلكه لج فرمودند و وزارت راه را با مسكن و ششهرسازي به هر دليل ادغام فرمودند.توكلي جان وقتي استادش را استيضاح كردي تصور مي كردي اينگونه پاسخي بشنوي .عزيز دل برادر ،دندان سر جگر بگذار و به چشم اسفنديارش ديگر با ديده اغماز بنگر ،نكند مي خواهي به جاي بزرگداشت نوروز ،جشن هاي 2500 ساله را در تخت جمشيد شيراز با دعوت از بسياري از پادشاهان و گروه هاي موسيقي مختلف و ايضا مختلط با عنوان نكوداشت مكتب ايراني در پرتو ايران اسلامي برگزتر نمايند. كه صد البته خيلي وقته است كه ورد زبانمان شده:هر دم از اين باغ بري مي ر سد.تازه تر از تازه تري مي رسد (419069)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۴۶:۳۸
ارتباط با این مردک ماسونی چه سودی داره ؟
نظریه هلال شیعی اون رو که از یاد نبردید ؟ (419074)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۵۰:۱۸
لطفا یکی به این آقای احمدی نژاذ و رییس دفتر عزیزش یادآوری کنه که کدوم ملعون اولین بار خطر هلال شیعی در منطقه رو مطرح کرد. کسی غیر از همین عبدالله اردنی بود؟ عناد با شیعه از این علنی تر هم می شد؟
دکتر،...این تذهبون (419077)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۶:۵۵:۱۳
آقاي احمدي نجات، روزی که پدر پادشاه اردن در کنار صدام ایستاد وطناب توپخانه را کشید یاد مباركتان هست يا اصلا خبر از تاريخ جنگ نداري؟ (419086)
 
آبدارچي تنها
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۱۱:۱۶
اگر دست اين ملك عبدالله باز بود مطمئن باشيد كمتر از صدام نبود اين كشور رو با همه داراييش آتش مي زد.
او دشمن خوني اسلام و مسلمين و خصوصا شيعيان است .
دست آقاي ... درد نكنه ! دست دوستي به سوي مزدوران اسرائيلي دراز كردن واقعاً‌دور از مردانگي و حياي سياسي است .
باشد كه اين چند روز هم بگذرد. (419097)
 
عبدالله آزاد
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۳۵:۳۰
من نمي دانم اين آقا با اين كارهاي عجيب و غريبش به كجا مي خواهد برود ؟ بيش از سي سال از انقلاب اسلامي اين مردم خدا جوي مي گذرد شاه حسين و اين پسر خلفش چه موضعي نسبت به مردم مسلمان ايران و انقلاب عزيز آنها داشتند ؟ موج اسلام خواهي مردم مسلمان منطقه به زودي به اردن هم خواهد رسيد ! با طواغيت حشر و نشر نكنيد ! مردم با صداقت و فداكار را به همه چيزبد بين ننمائيد فقط يك كلام : از خدا و روز حشر و حساب بترسيد . (419108)
 
شهروند
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۴۱:۱۸
جداي از اين كه بسياري از سياستها و اقدامات دولت در پنج سال اخير با منطق و اصول اداره يك كشور سازگاري ندارد اما اين نكته قابل ذكر است كه ايران براي بعضي ها مسير وصل به دنياي آخرت و در واقع آخرين سفر است مثل مادر مرده چاوشسكو. لذا بگذاريد اين باباهم به ايران بيايد اندكي هم بيشتر نگهش داريد شايد اردني ها هم همتي كنندو ما هم از دست يكي از دشمنانمان(كه بنظر بعضي از سياستمدارانمان مي رسد در حال حاضر حدود 7 ميليارد باشند) رهايي يابيم. (419111)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۸:۵۴
بسی تاسف خوردم و تعجب کردم از این اتفاق !
اصلا نوروز به ایشان چه مربوط است ...!
اون هم در این شرایط کشورهای عربی (419118)
 
مستند
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۸:۰۰:۲۱
از یک طرف مستند می سازند که رئیس جمهور همان شعیب بن صالح آخر الزمان است و ....
از طرف دیگر سفیانی همین مستند ها را دعوت می کنند طهران !
عجب دنیاییه (419120)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۸:۴۶:۱۲
دانشجویان تهرانی اجازه ورود پادشاه اردن به ایران را ندهند. (419129)
 
عليرضا
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۸:۴۲
درجاي ديگري نيز نوشتم كه بعضي ازدوستان كه دوستي انها بيشتر شبيه دوستي خاله خرسه ميمونه كوچه رو دارند عوضي ميروند خوب شايد اين بتونه يك فرصت براي ما باشه تا ازاين عنصر امريكائي با گوجه فرنگي و تخم مرغ استقبال شاياني بكنيم و اين فرصتي را كه احتمالا برادران مسلمان وانقلابي ما دراردن ندارند عملي كنيم شايد به اينوسيله دوستان دولتي ما نيز به خود ايند. (419368)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۹:۲۲:۰۰
اقای احمدی نژاد جهت جشن نوروز در تخت جمشیداز سران 20 کشور دعوت کرده است که یکی نیز اردن است.کاری که اقای خاتمی نیز تصمیم به انجام ان داشت که با مخالفت شدید مواجه شد و منصرف شد (419137)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۱۹:۵۳:۵۲
چه نفعی برای دولت دارد که موقعیت داخلی خودش را تضعیف کند؟ (419149)
 
ااااا
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۰:۵۹:۲۲
بنام خدا
شما ها كه تا ديروز گلايه داشتيد كه هيچ كس حاظر به آمدن به ايران نيست. حرف هاي شما بيشتر به لج بازي كودكانه شباهت دارد . امروز از دولت انتقادي داريد فردا كه دولت كاري در جهت رفع آن انتقاد كرد باز طوري ديگر انتقاد مي كنيد .اقاي توكلي خوب است بدانيد تاريخ مصرف شما ها گذشته . و اين مواضع باز مصرفي راه بجايي نمي برد . مخالفان احمدي نژاد به شده اند قوم بني اسراييل فقط ايراد مي گيرند و بهانه مي آورند (419187)
 
نگاه یک
۱۳۸۹-۱۲-۲۳ ۲۲:۳۲:۴۷
این مدعو همونی نیست که با مردم اسرائیل مشکلی نداشت - شانس آوردیم اسرائیلی ها را دعوت نکرده
راستی یادم هست این آقا در زمان تصدی در پست قبلی قول 10 هتل 7 ستاره را داده بود چی شد انجام شد
این همونی نیست که به دنبال بدعت در دین هست و میخواد یک شاخه از دین ایجاد کنه
ایشون همونی نیست که به پیغمبران ایراد میگیره که نتونستن ... - شاید روزی به خدا هم ایراد بگیره
--------------------------------
تا کی قراره این ابو موسی اشعری و دندان لق رو تحمل کنیم حتما باید یک سنگی بندازه تو چاه که هزار تا عاقل دست بسته افسوس بخورن
مردم سزاوار کسانی هستند که بر آنهاحکومت میکنند (419218)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۰:۲۷:۰۲
در جشن های دو هزار و پانصد وساله قبل از انقلاب که در تخت جمشید برگزار شد ، ملک حسین و حافظ اسد و سلطان قابوس و ... شر کت داشتند . چه اشکالی دارد پسرانشان در مراسم جشن نوروز شرکت داشته باشند ؟ (419263)
 
کیارش
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۱:۲۲:۱۹
با سلام

دعوت از پادشاه اردن ، آن هم در کشاکش قیام های مردمی در کشورهای عربی نتایج زیر را بخ دنبال خواهد داشت :

1- انقلابیون کشورهای عربی ، در الگو قرار دادن انقلاب ایران برای قیام خود ، دچار تردید و بدبینی خواهند شد و خود به خود ما را نه در کنار خودشان ، بلکه در مقابل خودشان به حساب می آورند .

2- موقعیت راهبردی حزب الله لبنان در خاورمیانه و در نزد افکار عمومی آن به شدت آسیب خواهد دید و در برابر پرسش های مؤاخذه گر مردم ، ناچار از اعتذار و انفعال خواهد بود .

3- این دعوات را می توان دقیقا در راستای جایگزین کردن ملیت به جای اسلامیت در پیکره ی این نظام معنی کرد که حاصل آن این پیام به مردم کشورهای عربی است که :

انقلاب ما رنگ ایرانی داشت ، شما به ما کاری نداشته باشید و ما هم به دلیل عدم تطابق ملیت به شما کاری نداریم .

نتیجه : ملغی کردن صدور انقلاب با ترفند رنگ ایرانی زدن به آن ؛ زیرا باید به ملیت های دیگر احترام گذاشت و صدور انقلاب ، نوعی توهین به ملیت آن مردمان محسوب می شود .


3- ملک عبدالله اولین کسی است که اصطلاح \" هلال شیعی \" را به عنوان اعلام خطر بزرگ قدرت گرفتن شیعیان در ایران ، عراق و لبنان ، در محافل سیاسی جا انداخت و مسئولیت بسیاری از خون های ریخته ی شده ی شیعیان بی گناه ، مخصوصا در عراق ، بر دوش او نیز هست .
مشکل بزرگ تر از این مسائل ، مجلس متاسفانه منفعل و ناکارآمد ماست ... ان شاء الله مجلس بعدی ... (419268)
 
نوشین
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۴:۴۳:۰۶
از یک طرف رهبر معظم انقلاب ، صراحتا از قیام ملت های مسلمان و جنبش بیداری در کشورهای اسلامی حمایت می کنند و از طرف دیگر دکتر احمدی نژاد ، دیکتاتور اردن را به ایران دعوت می کند !!!!!

جناب حجة الاسلام رسایی !
ای عاشق سینه چاک دولت !
آیا این تو بودی که میگفتی هر کس از راه رهبری کج شود چنین و چنان ؟!!
آیا در این مورد از راه و رای رهبری تخطی آشکار صورت گرفته یا نه ؟
مرد است و حرفش ...

لطفا بیشتر تحویل بگیر ! (419281)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۸:۳۷:۱۱
چرا سکوت با یک گردهمای در مقابل ریاست جمهوری اجازه بر پای جشنهای 2500ساله را ندهید اصل این کار اشتباه است و مدعوینش اشتباه تر
اگر دولت اصلا حات این کار را می کرد چه رفتاری داشتیم؟ (419318)
 
مدیر جبهه هنرهای زیبا و دبیر شورای عالی بصیرت
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۸:۴۲:۰۵
حقیر از طرف این مجموعه محترم به استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احمدی نژاد عرض می کنم تا به که شما باید از چنین مشاورانی حمایت و تبعیت کنید.
باور داشته باشید که امثال شما حیف هستند که توسط بعضی ها به انحراف کشیده شوند آن هم در این زمان کنونی و حساس که انقالابهای جهان اسلام الگویشان را از ایران اسلامی،علوی،فاطمی و در یک کلام مهدوی می گیرند.
اما در جواب یکی از دوستان که فرمودند انقلابها بر مبنای لائیک دارد صورت می گیرد
باید عرض کنم جبهه هنرهای زیبا و شورای عالی بصیرت ارتباط مستقیم با این انقلابها دارند و اصلا و ابدا همچنین چیزی در آنجا دیده نشده است و مبنا مبنای اسلام محمدی صلی ا... علیه و آله است.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

واجعلنا من الشهداء و الصالحین
با تشکر و آرزوی توفیق
یا علیمهدی عج (419319)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۸:۴۵:۱۶
نکنه احمدی نژاد فکر می کنه کسانی غیر از اصول گرایان به اون رای دادند و رییس جمهورش کردند و طرفداران مستقلی دارد اگر دارد کوشند و کجایند چرا کسی انها را نمی بیند (419320)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۸:۵۳:۴۵
دعوت از کسی تکیه بر جایگاه یزید تکیه زده و اینقدر شعور ندارد که یک دمکراسی را به مردمش هدیه کند و...........به صلاح ما نیست. (419322)
 
احسان
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۹:۰۱:۱۸
بیایید یکبار از گفتار و کارهای مشایی رو از اول دولت احمدی نژاد بررسی کنیم
حضور در مجلس رقص در ترکیه .ملت مظلوم اسراییل . مکتب ایرانی .برگزاری رقص محلی با قران در اجلاس سزمایه گذاری .اهدا وام (کمک فرهنگی ) صرفا به هنرپیشه های خانم و عکس یادگاری با انها .دعوت از برخی ضد انقلابیون خارج نشین به بهانه سمینارهای ایرانیان .حلال بودن موسیقی و اخریش هم که رفتن شب عید کنار سفره هفت سین در امیریکا ودر کنار ایرانیان مظلوم خارج نشین و... و خدا میداند از این جلسه چه بیرون میاد و با کیا جلسه محرمانه میذاره . یه مقدار فکر کنید سیره بزرگان ما چه بوده و این اقا که همه کاره احمدی نژاد شده واز صدر تا ذیل دولت را زیر یوغ خودش گرفته چطوریه ؟ واقعا اقای احمدی نژاد جواب مردمی که با عشق و علاقه به انقلاب و نظامشان به ایشان رای دادن حداقل پیش خود و خدای خودش (مردم رو نمیگم)چه جوابی دارد.در زمانییکه ما شاهد فروپاشی حکومتهای مزدور و دیکتاتور بعلت بی توجهی به احاد مردم و ظلم چندین ساله هستیم .بجای درس گرفتن و توجه به مردم مستضعف و دنبال حل مشکلات انها بودن اینگونه این اقا دایما دنبال راضی کردن دل خارج نشین هاو یک مشت افرادی که قطعا نمیگوییم دشمن نظام ولی دلسوز نظام هم نیستن .شما یک سری به عکسی های خانم هدیه تهرانی و سایر افرادی که ایشان حشر و نشر دارن بزنید واقعا کدام فرد مومن حاضره که اینجوری باشه مگه که خودش اشکالی داشته باشه .والسلام (419326)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۰۹:۳۲:۳۲
جناب آقاي توكلي
لطفا اجازه فرمائيد فضاهت دعوت از چائوشسكو ديكتاتور معدوم روماني در1989 تكرار شود. (419346)
 
مخلف منطقی و نه معاند جاهل
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۳:۰۰
از هر جهتی که به دعوت از شاه اردن نگاه کنيم انرا اقدامی خبط و مخالف منافع ملی و نسنجيده در بستر زمان خود می يابيم. حکومت اردن در طول سی سال گذشته از فعالترين دشمنان کشور ايران و حتی نظام جمهوری اسلامی ايران بوده است.
در طول جنگ تحميلی با در اختيار گذاشتن بندر عقبه به حکومت صدام راه عبور اسلحه را به عراق بر قرار کرد و از نزديک ترين حاميان صدام بود.
در طول همين چند سال اخير هم مامن فراريان گروهک منافقين خلق بوده است و در هر فرصتی از هر تريبون ممکن برايش از فحاشی به نظام جمهوری اسلامی و ايران و ايرانيت (تحت عنوان خطر فارس ها) استفاده کرده است و در حال حاضر هم درحال سقوط می باشد چرا که در حالت ورشکستگی سياسی و اقتصاديست و از همه ی اينها گذشته شاه اردن هم بسيار ادمی متفرعن و خودپسند می باشد و بر اساس اين حقايق دعوت از يک چنين ادمی از چنان حکومتی نشان بارز دهن کژی به ايران و ايرانيت و حتی نظام جمهوری اسلاميست.
بنده ضمن اظهار تاسف شديد از سياستگذاری های وزرارت امور خارجه و ارزوی سرنگونی حکومت اين شاهک دشمن ايران, مايلم صميمانه از اقای توکلی و دوستان از جهت اقدام به موقع در دفع چنين زيانی به ملت نهايت سپاسگزاری را اعلام نمايم. (419365)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۲۴:۱۹
من نمیدونم خبر اومدن پادشاه اردن مهمتره یا مثلا زلزله ژاپن ( به لحاظ اخبار ظهور)که آقایون تولید کننده مستند ظهور نزدیک است( تا این لحظه و بعد از گذشت بیش از یکروز از انتشار این خبر) تو سایتشون خبر زلزله رو زدن ولی اصلا اظهار نظری در مورد خبر اومدن این ملعون نکردن نکنه برا این باشه که دعوت از عبدالله دوم توسط مشایی صورت گرفته؟ (419371)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۱:۵۸:۰۴
اگه رحیم ساربان است میداند کجا و کی شتر را بخواباند حال که پای ایشان در میان است میتواند این دست نشانده آمریکا در منطقه را به ایران بیاورد و آب به آب نمیجنبد چون آنچه رحیم تشخیص دهد و بخواهد همان شود . (419423)
 
psk
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۲:۰۴:۳۹
اين اقاي توكلي فقط حرف مي زنه و فكر مي كنه خيلي شاجع است. مگه ايران با قطر رابطه نداره. مگه شايعه نيست كه قطر هم با اسرائيل رابطه داره.كلا مگه شما با رژيم پادشهاي مشكل ندارين. حالا چه فرقي مي كنه سلطان برونئي باشه يا ملك عبدالله (419426)
 
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۲:۳۵:۲۳
چشم و دل 24 ملیونی که به آقای احمدی نژادرای دادن روشن.سیاست داخل و خارج و دین و... رو فدای خودش و مشایی میکنه. (419443)
 
حمید رضا صیقلی
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۱۷:۲۷:۳۷
با این که بنده مخالف سیاست های داخلی و خارجی دولت هستم ولی این تصمیم را میپسندم چرا و به چه علت رابطه با کشور اردن و امثال آن ایراد دارد.
آیا ما میخواهیم به انزوای خود در منطقه ادامه دهیم؟
چند کشور در منطقه با ما روابط دیپلماتیک قوی دارند؟
به نظر بنده باید روابط باتمامی کشورها بغیر از اسرائیل خوب و موثر باشد . (419550)
 
Ebrahim
۱۳۸۹-۱۲-۲۴ ۲۰:۳۹:۴۰
Dear Dr. Tavakoli

It is a while that I have not checked your site. I must confirm that I was suprised to see that very low class way of thinking is ruling here and it has changed dramatically compare to 2-3 years ago. I do not underestand why all these articles are loads of rubbish where it was not before. I am very disappointed and I expect more from an Economy Doctor from UK. These sort of languages are expected from uneduacted people who only care about their own opinions and no respect for any other ideas. You were not like that . What has changed?



Many thanks (419605)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.