نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 99514
درباره سکوت مقابل کشف حجاب خبرنگار
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۵
محمد صادق کوشکي



يادمان هست آن روزهايي که بحث مبارزه با مفاسد اجتماعي و بي‌حجابي مطرح بود رياست محترم جمهوري با رد مقابله انتظامي با بي‌حجابي به اين نکته اصرار داشتند که براي مقابله با بي‌حجابي و مفاسد اجتماعي بايستي کار فرهنگي - تربيتي کرد. اينکه مصداق اقدامات فرهنگي مورد نظر رئيس‌جمهور چيست و دولت تاکنون در اين زمينه چه اقداماتي انجام داده از جمله مبهمات دولت‌هاي نهم و دهم محسوب مي‌شود؛ چرا که مجموعه اقدامات فرهنگي دولتهاي نهم و دهم (به ويژه دهم) نه تنها موجب ترويج فرهنگ حجاب و مقابله با بي‌حجابي نشده بلکه بدون ترديد ثمره‌اي جز ترويج بي‌حجابي و مفاسد اجتماعي نداشته است!

 

براي بررسي اين ادعا کافي است مجموعه تئاترهايي که در طول عمر دولت دهم با مجوز و حمايت وزارت ارشاد به روي صحنه رفته‌اند مرور شوند! همچنين است وضعيت اخلاقي فيلم‌هايي که در اين دوران ساخته شده و مجوز اکران گرفته‌اند و...!

 

کسي مدعي مخالفت دولت دهم با مقوله حجاب و عفاف نيست اما بي‌اعتنايي محض اين دولت و سکاندار آن به اين حکم شاخص و بارز الهي (که نمونه آن در مصاحبه با خبرنگار زن بي‌حجاب اسپانيايي آشکار شد) تبديل به يک «بهمن فرهنگي» شد و هر چه از راس هرم دولت به سمت بدنه دولت نزديکتر مي‌شود بيشتر و بيشتر رنگ مخالفت به خود مي‌گيرد.

 

 ترديد جدي مشاور سابق رئيس‌جمهور و معاونت سينمايي فعلي وزارت ارشاد در لزوم و ضرورت حجاب زنان و حمايت جدي مديران وزارت ارشاد از روند فاسد و بي‌حجابي گسترده در اکثر تئاترهاي مجوز گرفته از سوي وزارت ارشاد نمونه‌هايي از اين بي‌اعتنايي متمايل به مخالفتند!

 

شايد در اين روند غلط (که تداوم دقيق سياست‌هاي دوران سازندگي و اصلاحات در خصوص حجاب و عفاف به شمار مي‌رود) تعمدي در کار نباشد اما جهالت و خود مجتهدبيني رايج در دولت‌هاي نهم و دهم ريشه اساسي اين روند به شمار مي‌آيد. روندي که ميوه منحوس آن وضعيت به شدت اسفبار حجاب و عفاف در تنها حکومت اسلامي جهان است! به هر حال رياست محترم جمهور بايد پاسخگوي اين سوال جدي باشند که‌آيا مصاحبه شما با خبرنگار بي‌حجاب اسپانيايي در دفتر کارتان اقدام فرهنگي است که در جهت ترويج حجاب و مقابله با بي‌حجابي قولش را داده بوديد؟

 

 
 
پرویز
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۰:۴۹
باسلام.
یک خبرنگار با نیت برهم زدن جلسه مصاحبه دست به یک حرکت تحریک آمیز میزند.
شما بودید چه میکردید؟
خارج میشدید؟
اورا بیرون میکردید؟
تحویل منکرات میدادید؟
.
.
.
ولی خوب دستاویزی خبرنگار اسپانیائی که کارش خبرسازیست به بهانه جویان داده است.
دیدن موهای یک غیرمسلمان هیچ ایرادی ندارد.
اگر ریاست جمهور هر حرکت دیگری انجام میداد یک دستاویز برای دیگران بود .درهرحال خبرساز بود.پس بهترین کار راکرد خویشتنداری درمقابل حرکات شیطانت آمیز. (426558)
 
Magenta Borhani
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۴:۲۵
\"دیدن موهای یک غیرمسلمان هیچ ایرادی ندارد.\"
ديگه چي ؟ حتما بعدا مي گيد ريختن خون غيرمسلمان هم حلاله (426732)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۱:۰۷:۴۵
بر اساس فتوای اکثر مراجع دیدن موی زنان اهل کتاب با شرط عدم لذت اشکالی ندارد. (427077)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۹:۰۲
عزیز من! جان من! دیدن موهای یک غیر مسلمان ایراد نداره و این نظر اکثر علما است.
در ضمن شما یه نگاه به فیلمای سیما بندازی همه فیلمای غیر ایرانی توش خانمها بی حجابن (427646)
 
hamid qaderi
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۰:۰۱:۴۸
هیچ..کمی شعور و غیرت دینی می‌طلبید..دستور می داد کار متوقف شود..پخش زنده که نبود..دستور می داد اصلاح شود..حتی اگر زنده بود می توانست سیاستمدارانه این کار را کند که وجهه مطلوب بین المللی هم داشت...با یک بیان مانند این:
احمدی نژاد: خانوم اگر من در کشور شما بی‌قانونی کنم چون رییس جمهور هستم باید به من ارفاق کنید؟ این عدالت است؟
طرف مجبور بود بگوید: نه..
احمدی‌نژاد: پس چرا شما با اینکه ازتان خواسته شده به قانون و دین ما احترام بگذارید حجابتان را برداشتید...اصلاح کنید تا من ادامه دهم...توقع ندارید که چون خبرنگارید فراقانونی عمل کنم؟

همین ...خیلی کار ساده ای است...اگر البته طرف دغدغه دین داشت خدا می‌انداخت به مخش..ولی!!! (426758)
 
بیژن حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۵۷:۱۸
جناب آقای قدری،
اگر فرض کنیم که زن خبرنگار با نیت قبلی این کار رو کرده باشد ، هدفش نشانه رفتن بر روی یکی از ارکان اصلی حکومت بوده که بدون شک سوالات بعدی اش بعد از تذکر رئیس جمهور (آنگونه که شما اشاره کرده اید) ، بر روی همین موضوع متمرکز می شد و انعکاس اش هم در رسانه های غربی به گونه ای دیگر می شد و بحث حقوق بشری آنها و تساوی حقوق زن و مردشان ، گوش فلک را کر میکرد...
و اگر چنانچه این مسئله اتفاقی بوده و باز هم رئیس جمهور عکس العمل نشان می داد ، شاید خبرنگار در حین مصاحبه به این موضوع گیر نمی داد ، ولی بعد از پایان مصاحبه ، انعکاس آن در رسانه های غربی و نشان دادن جمود فکری رئیس جمهور یک مملکت و ضجه های حقوق بشری شان و دایه دلسوز تر از مادر شدنشان برای زنان ما چه سوژه ای می شد برایشان تا مدت ها ...!؟؟ (427021)
 
hamid qaderi
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۳:۲۹
آقای حیدری:
اگر خوب مطلب مرا می خواندید و با غربیها اشنا بودید که جانشان برای قانون گرایی در می‌رود این حرفهای ساده را نمی‌زدید...در غرب که دین جایگاهی ندارد مردم مومن به دینی به نام قانون هستند..احمدی نژاد اگر می خواست با همین بیان قانون ما و قانون شما او را اچمز می کرد..بعدش هم ان زن روی بحث حجاب تمرکز می‌کرد...مگر تمرکز نکردند؟..مگر ما مسئول فکر این و انیم..ما چون عبدالمطلب در قصه اصحاب فیل فقط باید فکر دین خودمان و کشور خودمان باشیم...اگر رییس جمهورمان مانند دیگر مواضعش در این زمینه هم سواد و جسارت دینی داشته باشد به اندازه کافی برای این زن پاسخ وجود داشت..کافی بود رییس جمهور از این سوال وی این گونه راه باز می کرد برای کوبیدن غرب:
- زن: آیا حجاب در ایران اجباری است؟ مثل الان که به من تذکر دادید؟..ایا این ظلم در حق زنان نیست؟
رییس جمهور: بله..در اسلامی که خداوند برای ما فرستاده حجاب برای زن اجباری است..همان گونه که در اکثریت تصاویر حضرت مریم و مادر ترزا در حجاب هستند..حجاب به زن زیبایی و دست نیافتنی بودن می‌دهد...این را شما که در انحصار شرکتهای مد و برهنگی هستید نمی فهمید..اصلا ایا در غرب زن در ظلم نیست؟ (چرخش رو دارید؟)..امارهای جدید نشان می‌دهد زنها در غرب همپای مرد کار می کنند ولی کمتر از او درامد دارند.سالانه شهروندان شما در اروپا دو میلیارد دلار ر برای فحشا و قاچاق زنان خرج می کنند..زنها در غرب شده اند مانکن و تبلیغات.مدام روی بدن زنان برای جلب مشتری تبلیغ می‌شود؟....خود شما اگر یک روز با سر و وضع ساده به خبرگزاری و تلویزیون بروید آیا بهتان تذکر نمی دهند؟ از خودتان پرسیده‌اید شما را برای بدنتان می خواهند یا هنرتان؟..

می‌بینی برادر..خیلی بهتر می‌توانست مصاحبه را در دست بگیرد...ولی اگر می خواست..اگر خدا با او بود...که نبود... (427271)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۹ ۰۱:۳۷:۳۱
یعنی چی؟ قانون قانونه و رییس جمهور مسئول اجرای اونه!! این خبرنگار با این کار بدترین دهن کجی رو کرد.اگرم نگاه به موهای زن اهل کتاب مشکل نداره پس یه قانون بذارین توریستها با مایو بیان شمال. پولشم خوبه اتفاقا (427407)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۳:۱۰:۱۷
آقای پرویز
از شما یک سوال دارم .اگر یک مرد غیر مسلمان موی یک زن مسلمان را ببیند ایرادی داری؟

در واقع می توان در یک کشور یهودی و یا مسیحی بی حجاب بود یا خیر؟منتطر پاسختون هستم (426842)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۳:۱۴:۳۲
سلام
اگر دیدن موی غیر مسلمان ایرادی ندارد چرا اقلیتهای مذهبی کشورمان با این ایراد بزرگ مواجه اند
واقعا با این دفاع آبکی از اون کار غیر اسلامی و غیر عرفی آقای رئیس جمهور کار اون بنده خدا رو درجواب دادن به افکار عمومی سخت تر نکنید
به امید روزهای بهتر برای شماو دوستان
عصرایران (426844)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۰:۰۰:۴۳
نه که احمدی نزاد از خبر سازی بدش می آید! (426866)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۲:۳۶:۴۶
اولا برخورد با بی حجابی بر طبق قانون (درست یا نا درست) است نه طبق رساله.
ثانیا گیرم اینجا حرف شما درست بود . در جشن نوروز دیدن برنامه رقص رقاصه های باکویی و گرجی هم بنابر مصلحت بوده؟؟  (426934)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۶:۳۸
رئیس جمهور نماینده ملت است وباید فورا تذکر می دادتا خانم خبرنگار حجابش را حفظ کند متاسفانهاین موضوع را دردوره ریاست جمهوری آقای هاشمی نیز زیاد دیدیم که کسی در باره ام موضع نگرفت یا اینکه اطلاع رسانی مثل الان نبود که ما بفهمیم
بهر حال از کسی که مسئول است این انتظاری بجا بود که موضع خود را مشخص کند -البته فوری، (427000)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۹:۲۶
ظاهرا برخورد آن نوجوان اسیر در زندان بعث را در برخورد با خانم بی حجاب فراموش کرده ایم !!؟؟ آن نوجوان خبرنگار را مجبور به پوشاندن سرش کرد و بعد با او صحبت کرد. حال رییس محترم جمهور نمی توانست به گونه ای عکس العمل نشان دهد؟ (427004)
 
سینا صفوی
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۶:۴۵
جناب پرویز خان

یک جور صحبت کردی که انگار هیچ کار عاقلانه ای نمی شده کرد بجز مثلا گاز گرفتن طرف... یا اینکه از ایشون کار عاقلانه تری انتظار نداشتی؟
عزیز دل برادر نکنه انتظار داری ما هم باور کنیم که دکتر اصولا از کاری که دستاویز دیگران شود می ترسد و کلا کارهای یک جوری بو دار انجام نمی دهد؟
یا مثلا دکتر از خبر ساز شدن خوشش نمی آید؟
نه عزیز دلم ایشون تولید خبر باشه حتی تو مجله کیهان بچه هام یک پای ثابته فقط نکنه به نظر بیاد مخالف لیرالیسم و ناسیونالیسمه ایشون.... (427086)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۵:۲۴
پس بهتره بر اساس همین فتاوا به غیرمسلمانان اجازه بدهیم به آن شکلی که دوست دارند رفت و آمد کنند .هم آنها راحت میشوند هم وجهه جهانی بهتر میشه هم پز آزادی میدیم (427217)
 
بی نام
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۳:۳۶
این مطلبی که روی سایتتون گذاشتید همه می دونن خیلی ها سکوت کردند خیلی ها هم مخالفت شونو با این روند اعلام کردند. ولی البته آنکه به جایی نرسد فریاد است! قطعا کار به زعم دولتی ها فرهنگی و تربیتی در این دولت انجام نشده که اینگونه خیابان های ما در سیطره انواع و اقسام مدها و مدلهای آنمچنانی قرار گرفته. در خصوص فیلم ها و تئاترها نیز همینگونه است بازیگر معروف سینمایی که دخترکی روستایی عکس های ... او را می بیند و از او به عنوان یک الگو برای خود بهره می گیرد قطعا ما را به جایی بدتر از حال خواهد رساند. دولتی که خود بعضا مروج بدحجابی و ... است؛ اینگونه اعمال از او بعید نیست! (426573)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۸:۱۵
مشکل اساسی در مملکت ما کار فرهنگی است

دراین وانفسای کار فرنگی دشمن که با نام تهاجم فرهنگی می شناسیم، هیچوقت کار فرهنگی نکردیم و انتظار داریم همه چیز درست باشد (426539)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۵:۲۴:۵۳
به نظر اشکالی در این مسئله وجود ندارد
به مصاحبه امام با اوریانا فالاچی مراجعه بفرمایید (427191)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۰۷:۴۵:۵۵
اگر یادتان باشد در آن زمان مسئله حجاب در ایران به صورت امروز نبود. نباید آن زمان را با امروز مقایسه کرد. (427627)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۹ ۰۱:۵۶:۵۳
فیلم کامل را ببینید 30 دقیقه است.
من هم اگه بجای رییس جمهور بودم همین کارو میکردم
لینک:
http://www.rtve.es/alacarta/videos/los-desayunos-de-tve/ahmadineyad-la-intervencion-militar-en-libia-solo-empeorara-las-cosas/1045723/ (427412)
 
سید غلامرضاقاضوی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۰:۴۹
عجب اتفاقی چرا؟ (426579)
 
علی اسدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۵:۰۱
یک کلام! در قانون اساسی به لزوم رعایت حجاب به عنوان یک اصل قانونی پرداخته شده. در این مورد هم فقط قانون زیر پا گذاشته شده است. بحث ترویج فرهنگی و این حرف ها نیست. رعایت قانون هم اظهر من الشمس است که بر همگان واجب است. (426583)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۵:۵۲
مشکل جوانهای ما موی آنهاست؟""

مساله این است که در این پنج سال آقای احمدی نژاد کدام کار فرهنگی را کرده که الآن از موضع بیرن صحبت میکند. خود ایشان مسئول کار فرهنگی نبود؟ وزارت ارشاد را در دست نداشت؟ بودجه فرهنگی را در دست نداشت؟؟ (426569)
 
سارا
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۸:۱۷
عمه من آموزش پرورشی است و از سیاست های دولت پیرامون حجاب و عفاف در جلساتی که با شخص رییس جمهور و وزیر آموزش پرورش داشته اند بسیار راضی است و می گوید کار دارد ریشه ای و فرهنگی دنبال می شود ولی احتیاج به زمان دارد تا آنچه خاتمی در 8 سال کاشت(و ما الان برداشت می کنیم) را بتوان اصلاح کرد . (426600)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۱:۴۱:۵۱
قبل از انتخاب شدن آقای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری ( برای اولین بار )
در یک مصاحبه تلویزیونی مجری برنامه به ایشان گفتند:میگن اگر شما رییس جمهور بشین به مو و لباس جوانان ایراد میگیرید.
ایشان در جواب گفتند:واقعا مشکل ما موی جوانان است؟ما میخواهیم مشکلات جوانان را حل کنیم و به آنها در پیشرفت کمک کنیم!
ایشان در عمل این کارها را انجام دادند و به قول خود وفا کردند... اما وارونه !!! (426608)
 
كاظمي
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۱:۴۹:۳۸
اين معضل را ما در صدا و سيما هم داريم . وقتي كه دراسلام نگاه به زن نامحرم بدون پوشش اسلامي حرام است و صدا و سيما جمهموري اسلامي زناني بدون پوشش اسلامي بخصوص در فيلم هاي بي ارزش خارجي به نمايش مي گذارد معلوم است كه بعد از سي اندي سال از دانشجويان آن دانشگاه نبايد انتظاري بيش از اين داشت و رفته رفته اين بي حجابي از تلويزيون به سايتها و مجلات و روزنانه ها تا رياست جمهوري و ... برسد وحرام اسلام تبديل به حلال شود و بالاخره سرانجام آن به عرف عادي تبديل شود . (426613)
 
شاغلام
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۲:۳۵:۵۸
اگه بی حجابی غیر قانونی هست پس باید جلوی فیلمهای خارجی(اعم از فیلم های کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که بازیگران بی حجاب دارن) گرفته بشه چون مصادیق ترویج بی حجابی هستن.
واقعاً یک سوال، چرا مشروب خواری یک نفر در فیلمها سانسور میشه ولی بی حجابی هیچ مشکلی نداره؟

به نظر من بزرگترین ظلمی که به حجاب میشه همین اجباری بودن اون هست. شما نسلی رو تربیت می کنید که اعتقادی به حفظ حجاب نداره و فقط با اجبار حجاب داره. نمونه بارز این قضیه رو میتونید در رفتار ایرانی هایی که از کشور خارج میشن ببینید. حالا مسلمانان مالزی و ترکیه و امریکا رو ببینید، چون اجباری در کار نبوده و حجاب رو \"انتخاب\" کردن همیشه و همه جا همینطور هستن و به شخصه همیشه از دیدنشون لذت میبرم چون به این کارشون اعتقاد دارن و برعکس حجاب اکثر خانوم های ایرانی(لااقل در شهری که زندگی می کنم) از روی اجبار و بدون اعتقاد هست.

لطفاً منتشر کنید که نظرات موافق و مخالف رو بخونیم... (426621)
 
فرامرز
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۶:۰۷
حجاب تنها همین پوشش ظاهری نیست متاسفانه وقتی ریش داشتن و چادری بودن تنها ملاک شناخت مسلمانی شد همین عاملی شد که یک عده بتونن نقش بازی کنن و امتیاز بگیرن و یک عده هم اعتراض کنن و لباسشون رو کوتاه و کوتاه تر کنن.
اگر در جامعه ما به جای ظاهر شخص به راستی و درستی فرد توجه بشه بسیاری از این مشکلات امروز رو نخواهیم داشت. (426627)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۳:۳۶:۵۹
من معتقدم شخص رئيس جمهور دخالت
در اموري مثل حجاب زنان را مسئله ايي
فرعي مي داند. همانطور كه در تبليغات انتخاباتي سال 1384 صريحا\" گفته شد.
دولت بارها خود را دولت كار معرفي كرده است. (426636)
 
یک دانشجو
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۶:۵۸:۰۱
آقای کوشکی بد جوری به چپ و راست میزنی برادر.
حواستان به خودتان باشد خیلی ها بودند که همین رویه غلط شما را در پیش گرفته بودند گاهی برای تخریب انقلاب گاهی انقلاب گاهی اسلام و گاهی غلط پنداری تمام اعمال اقوال دیگران اما حالا توی بی بی سی و صدای آمریکا نشستند!
انصافا مرغ پخته هم به این مطالبی که نوشتی خنده اش میگیرد! (426655)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۰۴:۳۳
رئیس جمهور نماینده اکثریت مردم ایران است . واقعا فکر میکنید نظر اکثریت مردم ایران با نظر مقاله نویس شما یکی باشه ؟ من که فکر می کنم اسلامی بودن کشور به معنی حجاب اجباری در کشور نباشه . بد نیست به معنی آیه (( لا اکراه فی الدین...)) بیشتر فکر کنید .
در ضمن ما جمهوری اسلامی داریم و نه حکومت اسلامی .
امیدوارم مثل همیشه این کامنت رو سانسور نکنید . (426678)
 
آزاده
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۷:۰۵
تا به حال می گفتید حجاب یک حکم الهی است. حالا برای زن غیرمسلمان هم حکم الهی شده؟ حتی کنیزان مسلمان مجبور نبوده اند حجاب داشته باشند، چه برسد به زن غیرمسلمان خارجی. امام سال 57 در مورد حجاب زنان غیرمسلمان گفته بودند:\"چون کسی نمی داند مسلمان نیستند اگر حجاب داشته باشند بهتر است\" حالا این خبرنگار را که می دانیم مسلمان نیست.
اگر دلتان حجاب می خواهد بگویید قانون ایران این است، چرا به نام شرع صحبت می کنید؟ چرا برای بی حجابی زن خارجی بحث فرهنگ را پیش می کشید؟ (426697)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۷:۵۵
دکتر احمدی نژاد همونطور که 6 سال پیش هم گفت، برخورد با بدحجابی و پوشش رو جزو اولویت های دولت نمی دونه. اینقدر این مسئله رو بزرگ نکنین لطفا. (426698)
 
جواد زارع
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۹:۰۹
درباره عملکرد رئیس جمهور هنگام مصاحبه و به قول شما کشف حجاب خبر نگار خارجی که نمی توان به طور قاطع عمل این خبر نگار رو کشف حجاب نامید ( زیرا این خبر نگار اصلا به حجاب پایبند نیست ، حجاب نداره که بخواد اونو کشف کنه) فکر میکنم کا درستی رو در جایگاه یک رئیس جمهور انجام دادند ، اما بعد از این مصاحبه و با انتقادات شدیدی که انجام شد فکر میکنم رئیس جمهور بد عمل کردند ، ایشون میتوانستند حداقل بعد از این مصاحبه یه جواب درست به این همه انتقاد بدهدند . (426700)
 
آرمین
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۹:۱۱
اگر چه من با اکثر سیاستهای رئیس جمهور موافق نیستم اما به نظر من ایشان در این مورد بهترین عکس العمل را نشان داده است(سکوت و بی توجهی به حجاب خبرنگار).
همانقدر که برای شما عجیب است که یک زن بی حجاب باشد برای آنها عجیب است که برای یک چنین حرکتی تذکر بگیرند.
نوع حجاب زنان در شهرها نشاندهنده این موضوع است که اکثریت آنها با آن مخالف بوده و با بد حجابی و کشف حجاب کردن در مسافرتهای خارجی اعتراض خود را نشان می دهند. فقط کافی است یک سفر خارجی بروید تا مشاهده کنید که تقریبا اکثریت قریب به اتفاق بانوان حاضر در هواپیما بعد از صعود حجاب خود را بر میدارند.
باید قبول کرد که وقتی چهره شهرهای ما پر از مضامین بد حجابی است این افراد هموطنان خودمان بوده و از روی ناچاری این حجاب نیم بند را رعایت می کنند. حال شما چطور انتظار دارید که یک خانم خارجی غیر مسلمان حجاب خود را به درستی رعایت کند. (426701)
 
اصلاح طلب سابق
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۰:۵۶
واقعا انجام این مصاحبه این قدر حیاتی بود؟ این خبرنگار اسپانیایی با این کارش به ریش ما خندید. همه دنیا عرف دیپلوماسی ما رو در این مورد میدونن. (426705)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۵۳:۰۵
نمی دونم چرا باز این موضوع رو مطرح می کنید و به دنبال چی هستید ولی به نظرم آقای احمدی نژاد خیلی هم کار درستی کرد، این چه اصراری هست که که پافشاری روی یک به اصطلاح پروتکل غلط داشته باشیم، حجاب برای عیر مسلمان واجب نیست و اصرار بر آن هم برای خلاف منافع کسور هست. (426710)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۸:۰۸:۰۹
آقای محمد صادق کوشکی عزیز! شما خودتان کار فرهنگی را تعریف کنید، شاید رئیس جمهور هم یاد بگیرد و آن را انجام دهد.
واقعیت این است که حتی اساتید فرهنگی ما نیز از اینکه بتوانند کار فرهنگی مفید در مورد حجاب را تعریف کنند عاجز هستند و از طرفی خود شما هم تائید می کنید که اقدامات امنیتی در مورد حجاب تا به حال جواب نداده و حتی نتیجه عکس داده است.
به نظر می رسد ما در مورد حجاب و شیوه های گسترش آن به یک تجدید نظر اساسی نیاز داریم و وقت آن رسیده است که افکار جواب نداده خود را در این زمینه دور بریزیم و جور دیگری به موضوع نگاه کنیم. (426718)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۸:۳۸:۵۷
همانطور احمدی نژاد گفته بود قطعا مشکل مملکت ما بی حجابی نیست ... اصلا بی حجابی مشکل نیست خداوند انسان را آزاد آفریده است
مشکل ما فقر اعتیاد فساد و ....است (426727)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۹:۲۵:۰۷
چون نیت شما خدائی نیست این اعتراضها نیز راه به جائی نمی برد اگر اینکار در زمان اصلاحات اتفاق افتاده بود ، حکم اعدام همه آنان صادر شده بود اما الحمد لله الان آب از آب تکان نمی خوره بنازم به این اقتدار و هماهنگی ، مهم این است که گروه و جناح ما باشند حالا هر کاری هم خواستند بکنند مشکلی پیش نمی یاد (426739)
 
ساسان
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۹:۴۲:۳۵
ظاهر سازی را بذاریم کنار بابا .حجاب به روسری و این حرفا نیست .
الان فساد به داخل خانه ها رفته اما ما می خواهیم فقط ظاهر خیابان را درست کنیم . در ضمن، قبل از انقلاب تعداد خانم های بی حجاب در تظاهرات بر ضد شاه ، خیلی خیلی بیشتر از خانم های با حجاب بود . (426749)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۱۹:۴۳:۳۰
تنها دولتی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی در قسمت فر هنگ فعالیت چشمگیری داشته دولت دکتر احمدی نژاد است چه زود دوران اصلاحات را با آن آشفته بازارش را فراموش فرموده اید خود جای بحث است . یکجانبه قضاوت نکنید یک کمی هم منصفانه باشیم . (426750)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۰:۳۹:۵۱
نه سکوت ایشان و ادعای های لیبرالی ایشان در مورد حجاب نشان دهنده اعتقاد ایشان به آزادی است. نه گیر دادن شما و درج این عکس نشان دهنده پایبندی به اصول.
مدتیست که اصولگرایان هیچ چیز جز حفظ قدرت را دارای اهمیت می دانند. (426766)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۰:۵۸:۴۹
از روز خواندن اين خبر تاكنون فقط حيرانم كه چه بگويم؟! از رئيس جمهوري كه در سياست خارجي تا حد امكان قدرتمند عمل ميكند اين بي توجهي بعيد بود! در پاسخ به دوستي كه امكان هر عكس العملي را از رئيس جمهور سلب شده مي دانند ، عكس العمل نوجوان بسيجي اسير در زمان جنگ را به خبرنگار فرانسوي يادآوري ميكنم كه با يك تذكر ساده از سوي يك اسير در حالت ضعف به يك خبرنگار به ظاهر قدرتمند با سلاح رسانه ، اسلام و ايران روسفيد شد و مصاحبه ادامه پيدا كرد و هيچ مشكلي هم پيش نيامد. فرضا كه رسانه هاي اسپانيايي هم به جنگ تبليغاتي عليه ايران ادامه ميدادند. مگر ايران كم از سوي همين رسانه ها در هر موضوع با ربط و بي ربطي مورد هجوم قرار ميگيرد كه حالا تذكر عالي ترين مقام اجرايي كشور به يك خبرنگار كه موظف به رعايت قوانين ايران است، بد تلقي شود و رئيس جمهور مجبور به محافظه كاري باشد؟

انشاءالله كه ايشان با توبه و عذرخواهي موفق شوند فرهنگ مملكت را از گردابي كه در آن گرفتار شده و رفته رفته به سمت غرق شدن پيش ميرود و در يادداشت فوق به آن اشاره شد، نجات دهند. (426773)
 
علي
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۳:۱۷:۱۰
كشتي ما رو با عكس العمل جوان بسيجي!
جمع كن بابا اين بساط تزوير و ريا رو
والله يحكم بينهم يوم القيامه (427132)
 
محمد طه
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۲۱:۱۰
همانطور که می دانید با روی دادن انقلاب در ایران تحولات عمیقی در جهان به ویژه در داخل کشور به وقوع پیوست ( احتمالا هم اکنون با خودتان می گویید عجب ! نویسنده‏ی این متن واقعا به چه نکته‏ای اشاره کرد ، والا نمی دانستیم !!) به نظرم یکی از مهمترین این تغییرات موضوع تخریب و توجیه است. حال منظورم چیست ؟ احتمالا اکثر شما عزیزان آن کلیپ معروفی را کهرییس جمهور سابق کشورمان جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی در حال دست دادن با یک زن نشان داده شده است را دیده‏اید ( البته صحبتی در واقعی یا ساختگی بودن آن ندارم ) و قطعا هم خود در رابطه‎‏ی با آن قضاوت کرده‏اید و هم قضاوت های دیگران را نیز خوانده اید . خوب نتیجه چه بود ؟ به احتمال زیاد گناهکار دانستن ایشان . درست است ؟ اکنون شما را چه شده است که در برابر موضوع عدم حجاب خبرنگار اسپانیایی در برابر احمدی نژاد سکوت را پیشه‏ی خود ساخته‏اید ؟ مگر این موضوع از ماجرای مطر شده کم دارد ؟ اگر بیشتر نباشد ، کمتر هم نیست . حالا به ابتدای نظرم باز می گردم و در رابطه با بحث تخریب و توجیه را بیان می کنم . آنقدر آن کلیپ در موبایل ها و سایت های اینترنتی چرخید که حتی بچه‏های 4 تا 5 سال هم اگر دکتر سید محمد خاتمی را نمی شناختند به آنان معرفی شد و حتی بار ها برای این که فساد به اصطلاح موجود در جبهه‏ی اصلاحات را نشان دهند قسمتی خاص از آن کلیپ از رسانه پخش شد . اما موضوع خبرنگار اسپانیایی و احمدی نژاد جز در چندین سایت انترنتی بیتر مطرح نشد و حتی آن دسته از سایت هایی که به تحلیل در رابطه با این موضوع پرداخته بودند با برخوردهایی سخت مواجه گشتند . خوب توجیه کار تا کجا و تخریب نیز تا کجا ؟ اگر داعیه‏ی متفاوت بودن از اصلاحات دارید پس اینها چیست ؟ چرا باید سایت هایی از جمله ر... نیوز و ... به دفاع بپردازند ؟
امیدوارم که سیاست تخریب و توجیه کاملا برایتان جا افتاده باشد .

در پیشگاه اهل خرد نیست محترم
هر کس که فکر جامعه را محترم نداشت (426785)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۴۳:۵۱
در جواب آقا پرویز:
مگر هر خبرنگاری که وارد کشوری می شود ملزم به رعایت فانون آن کشور نیست؟
داشتن حجاب هم قانون ایران است پس باید به خبرنگار گفته می شد که باید قانون را رعایت کند و بعد مصاحبه را ادامه دهد

کشور ایران که همیشه دارای حاشیه های گوناگون ساختگی است حال به خاطر یک مصاحبه ساده که آن هم شاید به حاشیه کشیده می شد و آن هم حاشیه ای غیرمنطقی ؛ باید قانون یک کشور ، قانونی که همه مردم به آن رای داده اند ، نادیده گرفته شود؟

چرا در مصاحبه ها و کنفرانسهای دیگر خبری خبرنگاران حجاب رعایت می کنند و حاشیه ای درست نمی شود؟

این برای کسی که دقدقه اش ایجاد قانون و عدالت است و همیشه در ابتدای سخنرانی هایش از امام زمان می گوید و اورا ناظر و گاهی مجری کارهایش و کارهای دولت می داند ؛ جای تعجب و ... دارد

اگر مشکلی ندارد چرا برای دیگر جوانان و مردم ایران مشکل دارد ؟ خب خارجی ها در ایران بدون حجاب بگردند ؟ شاید اگر اینکار را نککند ایران به حاشیه ی نبود آزادی کشیده شود؟ (426798)
 
بیژن حیدری
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۱:۵۰:۱۰
کلمه تهاجم فرهنگی برای ما به یک انحراف فکری تبدیل شده است:

1- تهاجم فرهنگی یعنی چه؟ با توجه به تنوع فرهنگی بسیار در کشور ، آیا به تناسب این تنوع تعاریفی برای این تهاجم داریم؟

2- اگر ما به فرهنگ غنی خود می بالیم پس چرا باید از تهاجم به فرهنگ خود بترسیم؟

3- کار فرهنگی کردن یعنی چه و شامل چه نوع فعالیت هائی میشود؟ و تاثیرات و بازخوردهایش در جامعه متنوع ایران از نظر فرهنگی چگونه و چه اندازه است؟

4- آیا عدم رعایت حجاب در کشور توسط بیگانگان ، و توسط اهل کتاب ، توهین به فرهنگ ما محسوب می شود؟ اگر می شود پس چرا زنان ما ، با حجاب به کشورهای دیگر وارد می شوند ولی آنها این عمل را توهین تلقی نمی کنند؟

5- چرا و به چه دلیل همیشه در بحث فرهنگی مسئولان مقصر هستند؟ پس جایگاه ما بعنوان مردم در کجا قرار دارد؟ آیا اگر کسی کاری به کار ما نداشته باشد ، مجاز به انحراف فکری و اخلاقی و پیوستن به تفکرات پوچ فرهنگی هستیم؟

6- رئیس جمهور دومین مقام عالی کشور است. اگر او به رفتار خبرنگار عکس العملی نشان میداد آیا به انعکاس اش در رسانه های بیگانه می ارزید؟

7- آیا ترک کردن جلسه مصاحبه با خبرنگار زن اسپانیائی به بهانه کشف حجاب ، این شائبه را به ذهن متبادر نمی ساخت که رئیس جمهور پاسخی برای سوالات خبرنگار نداشته و فقط به دنبال بهانه برای ترک جلسه بوده است؟ (426802)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۲:۳۷:۰۲
شما هم نشان دادید هرجا به نفعتان باشد سروصدا می کنید وهرجا به ضررتان سکوت می کنید مثل ( وضعیت معیشت مردم - گرانی - حقوق کارمندان - اجاره بها - .... (426826)
 
گلستانی
۱۳۹۰-۰۱-۱۷ ۲۳:۰۵:۲۴
اگر مسیله حجاب است بد نیست که نگاهی به لباس ورزشکاران زن ایران(فوتبال بانوان،اسکی.وشو.....)داشته باشید.وگر نه ....دروغ وریا را کنار بگذارید .الاسلام والسلام (426840)
 
علی اصغر کوثری
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۱:۱۸:۰۳
خارج از درست یا غلط بودن کار رییس جمهور آسیب شناسی کنیم ببینیم چه دستگاههای وظیفیه مدیریت کلان فرهنگی را عهده دار بوده .ایا آنها رسالت خود را انجام داده اند که الان دوچاره آسیبهایی شده ایم. آیا حوزه- دانشگاه و...رسالت الگوسازی و... را انجام داده اند و.... نمی خواهم کسی را متهم کنم بلکه کذشته باید درس آموز آینده باشد .با یقه گیری مشکل حل نمی شود فقط دو دسته سوء استفاده میکنند متحجرین مخالف نظام ودشمنان. (426907)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۲:۳۹:۴۹
امروز به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کردمانگار که در یک مراسم عروسی بودم
از موهای باز تا لباس باصطلاح مانتوی زننده
تا آرایش و قهقهه سفیه یک نفر هم نبود اکثریت اینگونه بودند رحممان کنید میخواهیم
بچه تربیت کنیم راه حل سریع پیدا کنید (426935)
 
ناشناس2
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۷:۱۸:۴۷
از کوزه برون همان تراود که در اوست

بهتر از این نمی توان از ریئس جمهوری محترمی که مسئله حجاب و عفاف را آنطور تفسیر کرده است انتظاری داشت .
لطفا اب در هاونگ نکوبید (426961)
 
Mamad
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۷:۳۹:۳۵
Baradare mohtaram. Hich dolati tolid konandeye farhang nist. In amri badihi mibashad. Agar masaleye hejab hanuz be onvane yek moazale ejtamaie matrah mibashad dalilesh kam karie dolat nemibashad. Dalile aslie on etekhaze shivehaye ghalat hamrah ba emale ghar mibashad ke in moshkelat ra faraham karde ast. Moshkele asli farhange khoshunat va bi ghanuni va adame raayate hoghughe shahrvandi mibashad. Bande be shoma ghol midam ba molayemat, khosh barkhordi, mohebat va kare amighe farhangi ke tavasote olama, nevisandegan, honarmandan va gheiro anjam shavad fori samar bakhsh khahad bud. Dar zemn, hameye moshkelate ejtemaee, akhlaghi, mali, siasi va gheiro hich gune rabti be hejab nadarad. (426965)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۰۸:۲۶:۴۴
باسلم و سپياس از سايت الف.
جناب آقاي كوشكي خاطر مبارك هست كه رياست محترم جمهوري در خصوص دعوت از پادشاه اردن و اعتراش افرادي با نوشتن چند مقاله چه جمله حكيمانهخ اي فرمودند؟؟؟
ايشان اهميتي به چند مقاله و اظهار نظر در رسانه ها نمي دهند.و آب پاكي را روي دستان همه ريختند كه با اين گونه سخن ها از مواضعي كه اتخاذ مي نمايد به هيچ وجه عقب نشيني نمي كنند. بهتر است تا شما عقب نشيتي كني تا باز بتواني باشي و يك كمي محتاط تر دست به قلم ببري (426980)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۴:۳۶
نهاد ریاست جمهوری مهم است وکسانی که می آیند میبایست برا ساس قانون جمهوری اسلامی رفتار کنند واینکار اصلا توجیه پذیر نیست (427067)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۸:۰۵
اوریانا فالاچی خبرنگار معروف ایتالیایی که در نوفل لوشاتو نزد امام راحل اومدند در آخر مصاحبه عمدا حجابش را برمی دارد
ولی امام عزیزمون به سرعت از جایش برمی خیزد وجلسه را ترک میکنند
خدا رحمتش کند (427070)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۴:۲۲
اگر در دولتهای قبل یک همچین اتفاقی رخ میداد غوغایی از اعتراضات و سینه چاک دادنها و وادینا و وااسلاما و کفن پوشیها راه میافتاد ، اما حالا چی ؟ حتی توجیهات عجیب و غریب میشنویم!
عجب از این خلق کج رفتار (427080)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۱:۳۶:۱۳
رسالت وتكليف ان بسيجي اسيردرچنگال صداميان بيشتربودكه شجاعانه به ان خبرنگارگفت اي زن به توازفاطمه اينگونه خطاب است ....وحاضر به مصاحبه نشد ياتكليف رييس جمهوراسلامي درقلب پايتخت جهان اسلام چراهمه چيزيادمان رفته (427091)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۲:۴۴:۵۲
باعرض سلام
لطفااگر یک خط در تمام احادیث اسلامی است که گفته یک غیر مسلمان ملزم به رعایت موازین اسلامی است برای ما هم بیان کنید.
آیالازم است یک غیر مسلمان با آداب اسلام زندگی کند ؟ آیا اشکالی دارد در یک کشور اسلامی اقوام دیگری هم زندگی کنند.
مگر مسلمانان در کل جهان با حجاب اسلامی زندگی نمیکنند.
بقول معروف هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند.
خواهش میکنم به نظر بنده هم احترام بگدارید و نمایش دهید. (427116)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۳:۳۳:۰۴
با احترام به نظر نویسنده و کلیه عزیزانی که نظر خودشان را گفتند باید عرض کنم غیر از مسئله شرعی قضیه که تعدادی از عزیزان حتی از قول مراجع اعلام کردند یا در خصوص مسئله واجب نبودن حجاب برای کنیزان که در کامنت یکی از برزگواران آمده بود مسئله مهم دیگر رعایت قانون یک کشور بود که رعایت نشد. حال این قانون درست است یا نه اما بالاخره قانون است وبه آن بی احترامی شده و آن قانون نقض شده است و انتظار میرفت شخص رئیس جمهور نسبت به این بی قانونی تذکر میدادندکه ندادند و عملا\" ثابت نمودند که قانون حجاب را قبول ندارند و اجرا نمیکنند مانند موارد مختلف دیگر. (427142)
 
نا شناس
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۷:۲۱:۴۳
آقای احمدی نزاد می توانست به این خبرنگار تذکربدهد وپس از ان جواب بدهد ولی در کل جاهای مهمتری که باید تذکرمی داد و یا خودش به قانون کشور عمل می کرد ، اینگونه نشد. این بحث اصلا دردی رادوا نمی کند . (427233)
 
ايرج
۱۳۹۰-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۷:۰۹
1اقاتهراني گفثه ريس جمهورعقيده داردامام زمان(عج)به جزءجزءكارهاي دولت نظارت داردشايداين هم يكي ازهمان جزءهاباشد 2يك موردمشابه دردوران سازندگي واصلاحات رابگوييد 3مشكل اينجاست دولت خودرااعلم مجتهدين وفوق مراجع تقليدميداند (427387)
 
كاظمي
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۶:۵۱
كساني كه با اجباري بودن حجاب مخالف هستند بايد به آنها توضيح داد كه شما مي دونيد كه چرا به بچه ياد ميدن دروغ نگه ، چرا اجازه نمي دهند دزدي كنه ؛ چرا تربيتش مي كنند ؟ چرا اجازه نمي دهند خودش راه خودش را به طريقي كه خودش مي خواد انتخاب كنه ؟ آنوقت خواهيد فهميد كه چرا حفظ حجاب اجباري است . (427645)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.