نظر منتشر شده
۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 99728
چاپلوسی سازماندهی شده در اطراف احمدی نژاد
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۳
بخش خبری الف



رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با مروري بر نقش تملق‌گويي در انحراف برخي دولت‌ها تأكيد كرد: نبايد بگذاريم اطرافيان رئيس جمهور با تملق‌گويي احمدي‌نژاد را از ما بگيرند.



به گزارش الف عباس سليمي‌نمين رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در مقدمه سخنان خود با آسيب شناسي و تبيين برخي جريانات و رويدادها، در سه دهه انقلاب اسلامي ضمن طرح اين پرسش كه چرا ما در كشور برخي از نيروهاي انساني كارآمد و توانمند خود را از دست مي‌دهيم ، به بررسی حضور چاپلوسان و متملقین سازماندهی شده در اطراف احمدی نژاد پرداخت.



مهمترین بخش مصاحبه وی با خبرگزاری فارس در ادامه امده است:



*تجربيات سه دهه پس از انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه برخي لغزش‌هاي مديريت‌ها به صورت چرخه‌اي ادامه داشته است؛ زيرا به جاي اينكه عوامل و ريشه‌هاي مشكلات را از ميان برداريم، سعي شده است با اشخاص برخورد شود.



*: در اوايل انقلاب تصور مي‌شد مگر مي‌شود يك فرد كه در طول عمر در مسير حق در حركت بوده به يكباره سقوط كرده و منحرف شود؛ اما به تدريج مشاهده كرديم كه قدرت هر چند مي‌تواند ابزار خدمت و خير و بركت باشد؛ ولي همين قدرت مي‌تواند در مسيري قرار گيرد كه در مقابل هدف اوليه دستيابي به قدرت باشد.



*در ابتداي مسير حركت انقلاب اكثر كساني كه در بدنه انقلاب مانده بودند معتقد به اسلام و انقلاب بودند، اما پس از آن متوجه شديم كه مي‌شود انسان‌هاي صالح تحت تاثير بعضي آفات منحرف شوند، چراكه اين اتفاق افتاد.



*ما بسياري از شخصيت‌هاي خود را با تملق‌گويي از دست داديم. يعني تعدادي از افراد متملق كه به طمع منافع مادي خود را به مراكز قدرت نزديك كرده بودند، آنها براي رسيدن به آن از هيچ تملقي فروگذار نكرده تا به سود مادي بيشتر برسند.



*وي با تاكيد بر اينكه به تجربه ثابت شده است كه بسياري از تملق‌گويي‌هاي اطرافيان بر روي مسئولان تاثير گذاشته و در نهايت آنها را منحرف كرده است، اظهار داشت: شخصيت‌هاي برجسته‌اي در طول انقلاب بر اثر تملق‌گويي و بزرگ جلوه دادن آنان از دست رفتند.



*: چرا بايد گمان كرد كه شخصي مثل هاشمي رفسنجاني و خاتمي متأثر از تملق‌گويي اطرافيان خود شد، اما احمدي‌نژاد از اين قاعده مستثني است.



*از مهمترين دلايل سقوط "بني‌صدر و منتظري " تملق‌گويي فريبكارانه اطرافيانشان بود





*تملق‌گويان با شيوه‌هاي ماهرانه سعي مي‌كنند دولتمردان را تحت تاثير خود را به انحراف بكشاند



*: افراد متملق بسيار سازمان‌يافته و تشكيلاتي گرد افراد صاحب قدرت جمع مي‌شوند، هرچند كه آن فرد با تقوا باشد، تملق‌گويان با شيوه‌هاي ماهرانه سعي مي‌كنند آن فرد را تحت تاثير خود را به انحراف بكشاند.



*تملق‌گويي موجب شد كه در دوران سازندگي نظارت بصورت جدي تضعيف شود



*رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با يادآوري اينكه تا به امروز شخصيت‌هاي زيادي را بر اثر همين رفتارها از دست داده‌ايم، گفت: چرا كه چاپلوسان و تملق‌گويان براي رئيس جمهور آن زمان يك قداست و بزرگ‌نمايي كاذبي درست كرده بودند.



*: بسياري از افراد در آن زمان جلوي انتقادها را مي‌گرفتند و با گفتن اينكه هاشمي شخصيت بسيار خاصي است سعي كردند قداست بيجايي را به امور اجرايي بدهند كه ضربات بدي را خورديم و افراد توانمند را به سادگي از دست داديم.





* باتوجه به اينكه تملقگويي موجب سقوط بسياري از افراد در طول انقلاب اسلامي شده است، چرا امروز بازهم ازبرخي تملق گويي‌ها در كارهاي اجرايي جلوگيري نمي‌شود،چرا جامعه نسبت به تملق گويي عكس العمل نشان نمي دهد.



* اخيرا در يك سي دي نسبت‌هايي به آقاي احمدي نژاد توسط برخي افراد داده شد كه وي را بعنوان شخصيتي خاص از اصحاب امام زمان (عج) معرفي كردند كه دستهايي پشت اين ماجرا قرار دارد و اين يك تملق آشكار .



 



* در گذشته نيز عده‌اي به رئيس جمهورهاي گذشته نسبت‌هايي تملق آميز مانند امير كبير دوران، سردار سازندگي، انديشمند آزاد انديش و روشنفكر دادند و در زماني هم با القا اينكه هاشمي يك شخصيت ويژه است و بايد در كاخ زندگي آنچناني داشته باشد اين افراد را از آرمان‌هاي انقلاب دور كردند.



*رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با انتقاد شديد از برخي تملق‌گويي‌هاي مشايي و رحيمي از آقاي احمدي‌نژاد، گفت: امروز نيز افرادي با زبان تملق اطراف رئيس جمهور هستند كه سعي دارند با بازي‌هاي فريبكارانه و تبليغاتي منافع سياسي و اقتصادي از آن به دست آورند كه در اصل مي‌خواهند آقاي احمدي نژاد شخصيت توانمند كشورمان را همچون شخصيت‌هاي گذشته از ما بگيرند.



*سليمي‌نمين در ادامه برنامه فروش خودرو رئيس جمهور توسط اطرافيان رئيس‌جمهور را قطعا فريبكاري خواند و تصريح كرد: آقاي مشايي با همكاري شخصي كه با او مشغول كارهاي اقتصادي است، دست به اين بازي مسخره زدند، كه چيزي جز تحقير فكري مردم نبود؛ چرا كه ساده زيستي نياز به تبليغات اينچنيني ندارد، لذا مي‌بينيم حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به شدت جلوي كارهاي تبليغاتي را در اين خصوص مي‌گرفتند.



* تملق گويان اطراف شخصيت‌ها همواره در اين فكر بوده و هستند كه نيروها و شخصيت‌ها انقلاب را از مردم بگيرند، لذا زماني هاشمي رفسنجاني به شيوه‌اي، زمان خاتمي به گونه‌اي و امروز نيز به طور ديگري سعي در اين كار دارند؛ لذا هر فرد را با توجه به خصوصيات و زمينه‌ها لازم در آن فرد به انحراف مي‌كشانند.



*براي اينكه آقاي رئيس جمهور را همچون افراد سابق از دست ندهيم لازم است از تجربيات گذشته به خوبي عبرت بگيريم





*وي با اشاره به اينكه آقاي هاشمي در ابتدا و در شرايط انقلاب سعي مي‌كرد دفتر كار ساده زيستي داشته باشد، يادآور شد: كم كم اطرافيان وي طوري به او القا كردند كه ديگر نبايد در صندلي شبيه ديگران بنشيند و حتما بايد آقاي هاشمي روي صندلي آنچناني و متفاوت با سايرين مي‌نشست؛ بنابراين هاشمي رفسنجاني به دليل تملق گويي‌هاي اطرافيشان كم كم تغيير كرد.



*وي همچنين در اين زمينه اضافه كرد: در زمان خاتمي نيز اطرافيان با تملق گويي و القا برخي افكار به او سعي كردند با سر دادن شعارهاي مانند خروج از حاكميت، حاكميت دو گانه، افزايش اختيارات رياست جمهوري و تغيير قانوني اساسي ضربه اي را وارد كنند.





* اگر به آقاي احمدي نژاد علاقه مند هستيم نبايد اجازه بدهيم او را از ما بگيرند؛ بايد جلوي اين افراد را كه اطراف او جمع شده‌اند بگيريم، چون خطاي سياسي و شرعي مرتكب مي‌شوند، لذا از امكانات دولت استفاده مي‌كنند تا آقاي مشايي را مطرح كنند كه اين خلاف است چرا كه كسي حق ندارد از بين المال براي رسيدن به قدرت استفاده كند.



* تلخ‌ترين اتفاقي كه در حال وقوع است اين است متملقين اطراف هاشمي رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد در آينده‌اي نزديك به هم پيوند خواهند خورد كه اين خطر جدي است كه مي‌بينيم.



* زماني كه جريان چپ با كار گزاران دوران هاشمي در حال پيوند بود، من هشدار دادم كه در عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي اينها در حال پيوند با يكديگر هستند، لذا امروز خطري بالاتر از پيوند عناصر لغزش يافته اطراف هاشمي رفسنجاني عناصر اقتصادي لغزشي يافته اطراف خاتمي نبود كه در نتيجه فاجعه فتنه 88 را به وجود آوردند، هر چند با هم اختلاف‌هايي داشتند اما داراي نقطه‌اي مشترك به نام "تملق گويي " براي استفاده مالي و پولي بودند.





* تملق اين افراد از هاشمي و خاتمي به دليل شخصيت‌ آنها نبود بلكه به دليل نزديكي به كانون قدرت و رسيدن به منافع مالي و اقتصادي بود، كه با كمال تعجب ديديم جريان چپي كه به هاشمي فحاشي مي‌كرد در ادامه با او و اطرافيانش پيوند خوردند.



* جريان متملق اطراف احمدي نژاد مانند مشايي و رحيمي علاقه مند به او نيستند، اما به دليل اينكه مي‌بينند نزديك شدن به رئيس جمهور مي‌تواند آنها را برخوردار از امكانات كند به او نزديك و از او تملق‌گويي مي كنند.





*در آينده بين همه جريان‌‌هاي سو استفاده گر اقتصادي تملق‌گو پيوند ايجاد خواهد شد؛ بنابراين در آينده فتنه بسيار بزرگي رقم خواهد خورد، لذا براي پيشگيري از اين هزينه‌هاي سنگين بايد نسبت به برخي مسائل حساسيت بالا نشان داده و اوضاع را رصد كنيم.



 *: تملق اطرافيان ممكن است موجب غرور كاذب در احمدي نژاد ‌مي‌شود و اگر اينگونه شود او ديگر خادم مردم نبوده و خود را در سطح آنان نخواهد ديد، چراكه متملقان همين بلا را بر سر شخصيت‌هاي ديگر انقلاب نيز آوردند.



*در دولت نهم بسياري از اين نيروهاي كارآمد را كنار گذاشتند و افراد متملق را در دولت دهم جمع كردند





* بسياري از افراد مي‌گويند اگر به احمدي نژاد انتقاد كنيم ما را طرد مي‌كنند؛ كه اين جاي نگراني بسيار دارد؛ لذا يك روحاني بر جسته نزديك به احمدي نژاد مي‌گفت اگر از او انتقاد كنم من را از اطراف او طرد مي‌‌كنند و وزرا نيز جرات انتقاد از او را ندارند.



* امروز در برخي حوزه‌هاي اقتصادي سر و كله برخي افراد خطا كار دوره هاشمي، خاتمي پيدا شده است؛ امروز حضور برخي افراد متخلف اطراف شخصي مثل جاسبي در اطراف احمدي نژاد جاي سوال جدي دارد.



 
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۶:۲۶
*: چرا بايد گمان كرد كه شخصي مثل هاشمي رفسنجاني و خاتمي متأثر از تملق‌گويي اطرافيان خود شد، اما احمدي‌نژاد از اين قاعده مستثني است.

... (427781)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۱:۳۰:۴۵
من فکر میکنم بیشتر از آنکه اطرافیان تملق رئیس جمهور را بکنند ایشان تملق اطرافیانش را میکند (428119)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۳:۳۳:۴۱
خاتمی همیشه مشی ثابتی داشت، حتا به مرور محافظه کار تر هم شد.چگون می گویید تملق اطرافیان او را به سمت تند روی سوق داد؟ (428170)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۲۴:۲۷
هر چه در دوران خاتمی( با آن همه مشکل داخلی و خارجی و بودجه) جمع کرده بودیم در دوران احمدی نژاد خرج شده و یا در حال خرج شدن است
با طرح های زود بازده آن موقع بی کار بودیم ولی الان بی کار و بدهکار و مصرف کننده جنس ارزان چینی (خدا بگم اون چاپلوسی که این طرح رو مطرح کرد چکار کنه)
(خدا بگم اون چاپلوسانی که اون موقع ترور میکردند و دولت رو بدنام میکردن چکار کنه)
(خدا بگم این چاپلوسانی که الان با حیرت بعضی اعمال و حرفها و بی قانونی ها را نادیده میگیرن چیکار کنه)
(خدا بگم توجیه کنندگان را چیکار کنه) (428414)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۱۷:۴۸
چون آنها تحت تاثیر بودند ولی غرق نشده بودند (428411)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۳:۲۸
امان از تملق که چه ها به سر بعضی ها آورده و ... (427792)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۱:۵۹
سلام
متاسفانه وقتی برای گرفتن رای اعتماد برای اعضای کابینه از رهبری استفاده شد ودر آن شرایط خاص افرادی به بهانه هماهنگی با رئیس جمهور به کاخ ریاست جمهوری راه یافتند عده ای نسبت به این موضوعات واکنش نشان دادند ولی چون قدرت رسانه ای بالایی مانند صدا وسیما وبیشتر رسانه ها در اختیار دولتی ها بود این مشکل بزرگ نادیده گرفته شد ومتاسفانه امروز باید دوباره از شکل گیری منحوس قدرت ثروت ورسانه صحبت شده وهشدار درباره آینده انقلاب داده شود.
باتشکر از الف و آقای توکلی عزیز (427802)
 
یاسر مصباح
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۶:۵۲
ای کاش رئیس جمهور محترم انتقادات دلسوزان داخلی رو با صحبت های مغرضانه برخی از داخلی ها وخارجیها اشتباه نمیگرفت ودر مقابل این نصایح مواضع ضد استکباری که فقط مناسب برخورد با مستکبرینه رو اتخاذ نمیکرد. (427805)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۳:۳۳
واقعا آدم دلش به حای نویسنده می سوزد که در کمال ناامیدی و ضعف سعی دارد احمدی نژاد و همراهانش را از هم جدا کند.سیاست و سیاستمدار همین است و دوست و دشمن دائمی در دنیای سیاست نیست آقای سلیمی.شما که یک آدم باسوادهستید چرا این تحلیلهای سطحی را به هم می بافید. بنظر می رسد حتی اگر احمدی نژاد قسم نامه بنویسد که دورو بری هایش کاملا با او هم قسم و هماهنگ هستند باز هم یک عده مثل آقای سلیمی نپذیرند و در واقع خود را بفریبند در حالیکه مردم بسادگی این را فهمیده و پذیرفته اند. (427826)
 
seed
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۲۰:۰۹:۳۱
خود آقای سلیمی نمین از ابتدا و هنوز هم اقای احمدی نژاد را کاملا معصوم می دانند و همین ،عامل غرور این افراد می شود. (428283)
 
دوستدار انقلاب
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۶:۰۶:۰۶
بانظر دوست عزیز کاملا\" موافقم چون خود رئیس جمهور محترم گفتند که هنوز شماشخصیت آقای مشایی رانشناختئید. (428586)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۶:۱۹
در مورد نوشته ایشان تشکر میکنم ولی دوست عزیز احمدی نژاد بود که با منتسب نشان دادن خود به امام زمان خود را یاور امام زمان نشان داد نه مشایی و امثالهم یادمان باشد این احمدینژاد بود که گفت هدفمندی یارانه ها را امام زمان هدایت میکند و ......
دوست عزیز اگر کسی قدرت مبارزه با نفس اماره اش را داشته باشد مطمئنا اطرافیان در او تاثیر نخواهند گذاشت ولی حیف که ما ایرانیان از این نعمت محرومیم مگر کم متملق اطراف پیامبربودند ؟
ولی پیامبر خود را نباخت هر کس مسئول اعمال خویش است ولا غیر (427830)
 
اصلاح طلب سابق
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۶:۲۹
( نباید بگذاریم اطراقیان رییس جمهور با تملق گویی احمدي‌نژاد را از ما بگيرند)

اقای سلیمی نمین. شاید اقای احمدي‌نژاد نمی خواهند با شما بمانند. شاید شما بازیچه کسب قدرت شده اید.اقای رییس جمهور دیگر نیازی به شما ندارد. (427836)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۷:۲۰:۳۰
\"اگر به آقاي احمدي نژاد علاقه مند هستيم نبايد اجازه بدهيم او را از ما بگيرند؛ بايد جلوي اين افراد را كه اطراف او جمع شده‌اند بگيريم، .. لذا از امكانات دولت استفاده مي‌كنند تا آقاي مشايي را مطرح كنند كه اين خلاف است ....\" وقتی که نامه رهبری و اعتراض روحانیون نتوانسته ایشان را از مشایی جدا کند، دیگر چگونه از ما انتظار دارید که جلوی ایشان را بگیریم. ضمنا وظیفه جلوگیری از حیف و میل بیت المال برای تبلیغات شخصی هم بر عهده خود رئیس جمهور است! شایع است متکی هم بدجوری چوب مخالفت با همین متملقان را از دست رئیس جمهور خورد!!! (427856)
 
وارسته
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۷:۲۲:۴۷
گويا تعريض و تخريب آيت الله هاشمي، در کنار انتقاد از احمدي نژاد، براي برخي از عزيزان بيماري لا علاج است. جناب آقاي سليمي اگر کمي انصاف داشته باشند مي پذيرند که آقاي هاشمي از همه جلوتر به مسأله اسلامي ايراني و ترفندهاي آقاي «م» هشدار دادند و لي کسي گوش شنوا نداشت! آيت الله هاشمي تملق پذير نيست بلکه او مي خواهد افرادي که در انقلاب بودند هر يک به بهانه اي رانده نشوند!
به احتمال زياد مطلب مرا نمي آوريد، اما تقاضا مي کنم لا اقل به آقاي سليمي برسانيد تا به شعور مردم اهانت نکند. (427857)
 
هاشمي كيا
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۵:۳۹
اقاي محترم انقلاب وامدار كسي نيست كه كسي رانده شود
عقل حكم مي كند كه هر كسي بيايد و برود نا اينكه در سنين پيري تبديل به باند مافيايي شود (427987)
 
شاهد
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۲۰:۲۴:۰۷
این موضوع در مورد همه مقامات صدق می کنه یا طبق معمول بعضی مقامات مستثنی هستند؟ (428285)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۲:۵۲:۳۸
به هر حال در موضوع تملق و آقاي هاشمي كاملا وارستگي از خودتون نشون داديد به به.
ظاهرا سردار سازندگي و لقباي ديگه رو بيلبورداي بزرگ كار گروهي از بد خواهان ايشون بوده ...
بله (428151)
 
امین
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۵:۵۳
حالا خداییش بدون هیچ دعوا جدال سیاسی
این حرف یکی از کاندیدهای انتخابات نبود ؟؟؟
خودتون کلاتون قاضی کنید!!!!!! (427879)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۸:۵۸:۰۷
چرا بايد گمان كرد كه شخصي مثل هاشمي رفسنجاني و خاتمي متأثر از تملق‌گويي اطرافيان خود شد!!!!!!!!!!!! (427888)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۹:۰۸:۰۸
با اینکه احمدی نژاد رو خیلی دوست دارم و چند وقتی هم هست که فقط از طریق تابناک و الف دارم خبر های دولت و.. رو مطلع میشم و این اخبار میتونه هدف دار و برا تخریب احمدی نژاد باشه,ولی در کل حس میکنم احمدی نژاد یکم عوض شده,کت وشلوار میپوشه,حرفای بعضا عجیب میزنه,بی حجابی خبر نگار رو نادیده میگیره, زیادی به مشائی اهمیت میده,حرف نماینده هارو زیادی گوش نمیده(هر چند نماینده ها چون زیادن اگه بخوای زیاد هم به حرفشون گوش بدی هیچ کاری پیش نمیره).
خدا کنه مردمی بمونه. (427892)
 
هاشمي كيا
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۹:۱۲
چونكه چند وقته الف و تابناك و دنبال مي كني از چشم اين دو سايت داري به مسايل نگاه مي كني (427989)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۹:۱۰:۳۱
حضرت رسول الله (صلوات الله علیه و آله):
اَحْثُّوا التُّرابَ عَلی وُجُوهِ الْمَدّاحینَ
به صورت اشخاص متملق، خاک بپاشید. (427893)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۲۶:۳۱
این طوری که مسئولین و بعضی نمایندگان و بعضی مدیران و بعضی مجری های صدا و سیما و... خاک و خولی میشن (428416)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۱۹:۵۸:۰۳
انصافا اين حرفها حقيقت بود. هميشه با خودم ميگفتم چگونه اين افراد خدوم که گذشته خوبي داشتن چنين مغرور شدند. دليلش همين افراد چاپلوس و بادمجان دور قاب چين هست... تاريخ رو که ميخوني ميبني آدم ترسو و خجالتي بوده ولي تملق ها کار رو به جايي رسوند که خودش رو سايه خدا روي زمين مي دونست. اين فرهنگ غلط رو بايد خنثي کنيم تا مسئولين دچار غرور نشن و زيادي باد نکنن که مي ترکن و سقوط مي کنند. رهبري بايد تذکر ويژ هاي به ريس جمهور بده. تنها کسي که ميتونه اوضاع رو کنترل کنه شخص رهبري است. (427815)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۲۰:۴۵:۱۲
همون اول مشخص بود که این جریان فروش ماشین به این مبلغ عوامفریبیه و لا غیر. (427915)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۲۱:۰۹:۴۳
برسر بام رياست مرو از باد غرور / كه عاقبت اين باد تو را نيز ز بام اندازد (427925)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۲۱:۴۵:۳۶
چه كسي گفت هاله نور ديده است؟ چه كسي گفت هدفمند كردن يارانه ها را امام زمان ع هدايت مي كند؟...
ضمنا چه كسي نامه آقاي احمدي نژاد به سران غرب را اعجازي الهي خواند؟... (427943)
 
اطاعت از رسول
۱۳۹۰-۰۱-۲۰ ۲۳:۰۴:۵۹
بله ,به صورت افراد متملق خاک می پاشند ولی خاکش خیلی با برکت است و به همه فک و فامیلشان حال می دهد.مشده؟ (427956)
 
خردمند
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۵:۱۹
بسمه تعالی
بسیا ر متاسف هستم برای آقای عباس سليمي‌نمين که با این مواضع خود ایشان در پیشانی متملقین قرار میگیرد .
افراد با انصاف قضاوت کنند آیا آقای احمدی نژاد فردی توانمند است ؟ که این آقای عباس سليمي‌نمين چنین میگوید آیا این مطلب را غیر از افراد متملق میگویند ؟ (427986)
 
خردمندتر
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۰۴:۲۲:۱۵
به نام او

آقای احمدی نژاد این همه تحولات را در کشور مدیریت کرده و به سرانجام رسانده، از یارانه ها و فضایی و هسته ای و ادامه رشد علمی گرفته تا مسکن مهر و رسیدگی بیشتر به نقاط محروم و ... . نمی بینید؟ من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. (428367)
 
ali
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۲:۵۶:۴۵
به نظر می رسد می خواهند همۀ تقصیرهای انتخاباتی را گردن احمدی نژاد انداخته و خود را کنار بکشند! (428026)
 
دیانی
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۴:۱۳:۰۷
* تلخ‌ترين اتفاقي كه در حال وقوع است اين است متملقين اطراف هاشمي رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد در آينده‌اي نزديك به هم پيوند خواهند خورد كه اين خطر جدي است كه مي‌بينيم.
----------------------------------------------------
این طور که من حس میکنم باید از یک جایی بالاخره این گروه حذف کننده خودش حذف شود که هر 3 یا 4 سال یک بار با طرح فتنه خیالی در صدد حذف افرادی از داخل نظام نباشند . واضح است برنامه حذف این دولت از الان کلید خورده و اینطور اگه پیش رود در اینده ای نزدیک همه تبدیل به اپزوسیون میشوند / ببین چگونه خودمان افراد را به سمتی هل مدهیم که مخالف شوند. (428033)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۷:۳۱:۰۳
از افتخارات آقای احمدی نژاد این است که افراد انحصار طلبی مثل آقای سلیمی نمین از وی گله دارند وگرنه واقعا باید به شعار عدالت طلبی رییس جمهور شک باید می کردیم (428047)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۷:۴۲:۰۱
درود بر آقای دکتر احمدی نژاد که همه دنیا طلبان از دستش ناراضی و همه عدالت طلبان به وجود همچین شخصی مسرور هستند تاریخ ایران رییس جمهوری مردمی تر و ساده تر از این رییس جمهور که برای آبادانی روستاهای کشور به نقاط سفر می کند ندیده است وقتی حرص دنیا طلبان را آدم می بیند تازه می فهمد هر چه در راه حمایت از شما هزینه شود باز هم کم است دنیا طلبان حداقل دوسال باید صبر کنند تا سفره بنشینند و امکانات کشور را ببلعند (428049)
 
امير
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۸:۳۱:۵۲
با سلام و ادب
رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران جناب آقاي سليمي نمين،
اينكه جنابعالي هاشمي رفسنجاني و خاتمي را مشول تملق گويي و به خطا رفتنشان را (به زعم جنابعالي ) ثمره اين ميدان دادن به چاپلوسان دانسته ايد و از طرفي جناب رياست محترم جمهور آقاي احمدي نژاد را از اين قائده مستثني دانسته ايد آيا خود چاپلوسي به رياست فعلي جمهور نيست ؟اگر دوران بزرگوااران ديگري مثل شهيد رجايي ،مقام رهبري در دروان رياست جمهور چاپلوسي و تملق گويي نبوده؟ يا مگر فقط چشان را بررسي كنيد چه ؟
چاپلوسي در حوزه افراد خاص نماد و نمود دارد؟
قواي ديگر چه عزيز دل برادر ؟
جنا ب سليمي به اعتبار فرمايش شما من نوعي متملق ،چاپلوس ،و نون به نرخ روز خور .شما كجاي اين مثنوي هفت من كاغذ قرار داري؟ (428061)
 
مجيدارباستاني
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۰۹:۱۴:۱۳
البته آقاي سليمي نمين به يك نكته توجه نداشته اند و ان اينكه اين عادت ما ايراني هاست هر مسئول يا مقامي جديد در سر كار آيد بايد مدتي را صرف كوبيدن مقام سابق كند يا به عبارتي چون تازه آيد به بازار كهنه رود ...
ما كي قدردان مقامات گذشته بوديم تا الان باشيم . ما جتي قدر و منزلت امام را هم حفظ نكرديم . كدام روساي جمهور يا مسئولين سابق كه به قول شما از دستشان داديم در زمان قدرت خود كلام امام را زير سوال برده بودند ؟ . در كدامين دوره دست دوستي با ملت اسرائيل دراز كرده بوديم ؟. در كدامين دوره علما و مراجع ما به نفهمي متهم شده بودند ؟.
در كدامين دوره بي حجابي يا بد حجابي علنا\" آنهم توسط بالاترين مقام اجرائي كشور در سيماي ملي تبليغ مي گرديد .؟ در كدام دوره هيچ اهميتي به مصوبات مجلس داده نمي شد ؟ در كدامين دوره فرامين و نامه رهبري مدتي بايگاني مي گردد ؟ اصلا\" يك سوال كلي . چه مشكلات و يا نكبتي هايي در گذشته وجود داشته است كه امروز وجود ندارد ؟ (428072)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۲:۵۷:۵۶
تا وقتي آدماي راديكال ميتونن تا اين حد نابينا باشن و كل فلاكت هاي عالم خلقت رو در دوره فعلي ميبينن رشد آدماي متملق از طرف مقابل( تقريبا هر كس كه باشه) اجتناب ناپذيره. (428154)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۰:۱۳:۳۳
اصولا\"کسانی تحت تاثیر چاپلوسان قرار میگیرند که نفس ضعیفتری دارند .ریشه این قضایا را باید درتهذیب نفس بزرگان جستجو کرد (428090)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۰:۴۸:۳۴
\" اخيرا احمدي نژاد را همان شعيب دانسته اند درست مثل همان هايي كه به آقاي هاشمي لقب امير كبير زمان و يا سردار سازندگي داده ان\"
اين دو مقايسه اصلا درست نيست اقاي سليمي. لقب يك نشان افتخار براي اجر نهادن به زحمات يك شخص است شعيب دانستن احمدي نژاد يك تحريف براي ميل به اهداف سياسي در آينده.
فكر مي كنم هدف از نوشته تخريب اقاي هاشمي اما با يك رويكرد جديد است چرا كه را هها قبلي كه منجر به ريس جمهور كردن احمدي نژاد شد ديگر نتيجه نخواهد داد. بايد هم به احمدي نژاد دري وري گفت هم به آقاي هاشمي درست مثل خوارج كه كارشان به جايي رسيد كه گفتند هم اين بدست هم آن تا عملكرد بد گذشته شان را توجيه كنند. (428102)
 
سعید_
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۱:۳۹:۳۰
یک پژوهشگر به دوستش میگفت من موشی دارم که او را شرطی کرده ام وقتی زنگ را میزند به او جایزه غذا میدهم
اما موش به دوستش میگفت من این مرد را شرطی کرده ام وقتی زنگ میزنم به من غذا میدهد (428126)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۳:۵۰:۰۱
درود و سلام گرم و صادقانه بر رئیس جمهوریکه ایران را در این مدت 6 ساله بهیک قدرت جهانی از ابعاد سیاسی و اجتماعی و امنیتی و فرهنگی و تو سعه و پیشرفت و فن آوری علمی و هسته ای و تکنولوژی مدرن در آورده زنده باد دکتر احمدی نژاد ساده زیست و پاکدست . (428178)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۰:۳۶:۱۰
آقای علی راد شما مثل اینکه رسانه ملی خصوصا اخبار ساعت 14 شبکه 1و 20:30 رو زیاد نگاه می کنی. (428660)
 
سید غلامرضا قاضوی
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۶:۰۴:۱۴
خداوند منان همه را عاقبت بخیر نماید وانشالله که من،شما،ایشان وحتی استاد اینجنین که رفت ومی گوید نباشد و... (428182)
 
ایراد بنی اسراءیلی
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۶:۳۵:۰۲
یک کار هم که سازماندهی شده است, باز شما ایراد می گیرید. (428208)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۶:۴۲:۰۱
بنام خدا
متاسفانه یکی از افاتی که از اوائل انقلاب و خصوصا بعد از جنگ در تنه متوسط به بالای مدیریت کشور که از باب تاثیر گذاری و تصمیم سازی نقش موثری داشتند . بوجود امدن مجموعه ای بود که معیار فکری انان رسیدن به مناصب به شیوه های مختلف بود از جمله تملق گویی و ریا بود . که این شیوه در بسیاری موارد جواب داده و فرد متملق به جایگاه از پیش تعیین شده رسیده .
حال خطر این قضیه در کجاست ؟
فرد متملق و ریا کار چون به هیچ اصول اخلاقی بغیر از قدرت پایبند نیست . پس از رسیدن به هدف تمام هم و غم خود را با استفاده از ابزار مدیریتی در راستای حفظ خود با حذف مجموعه قوی مدیریتی و جایگزینی انان با مدیران ضعیف و ریا کار و تملق گو جزم نموده او میتواند هم لابی قدرتمندی برای خود و مجموعه خود رد راستای حفظ این مجموعه بوجود اورند . مجموعه ای که بسرعت تغییر جهت داده و با منابع قدرت چه سیاسی . اجتماعی . سیاسی بظاهر هماهنگ میشوند .
خصلت انان که به هیچ اصول اخلاقی بغییر از حفظ خود پایبند نیستند . حذف تنه مدیران قوی و بعضا
بدلیل بخطر نیافتدن موقعییت خود نشان دادن غیر واقعی شرایط اجتماعی و کاری تحت مدیریت خود را برای مدیریت جامعه میباشد انان هیچگاه کاستیها و کمبودها را مطرح نمی کنند اینجاست که متاسفانه تمام مسئولین درجه یک کشوری در زمان تصدی خود همیشه نیمه پر لیوان را دیده و بعضا تذکرات دلسوزان جامعه را تخریب شخص یا جریان حاکم معرفی می نمایند . (428214)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۱۸:۱۰:۵۰
بشنو و باور مکن . خداوند ناظر بر اعمال ماست . (428245)
 
فر
۱۳۹۰-۰۱-۲۱ ۲۲:۴۵:۱۳
لطفا دليل پروژه ٤٥٠ ميليارد توماني كيش به فيوضي پيمانكارً چيست؟ (428308)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۰۹:۰۹:۱۰
بيماري هذيان و توهم بيماري لا علاجي است (428386)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۴:۰۲
چاپلوس و فرصت طلب شخصي بود كه در سال 75 ستايش آقاي هاشمي را مي كرد ولي چندين سال بعد ايشان و فرزندانشان را به فساد مالي متهم كرد.... (428489)
 
ajafarin@yahoo.com
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۵۲:۱۷
آقای سلیمی نمین صد درصد درست میگوید که فروش ماشین آقای احمدی نژاد فریبکاری است
... (428350)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۵۸:۰۵
چرا بايد گمان كرد كه شخصي مثل هاشمي رفسنجاني و خاتمي متأثر از تملق‌گويي اطرافيان خود شد، اما احمدي‌نژاد از اين قاعده مستثني است... (428096)
 
بگذارید...
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۵:۵۸
بگذارید دلمان خوش باشد که لا اقل یک کار سازماندهی شده است!البته علاوه بر آن کارهای سازماندهی شده دردناک. (428608)
 
علی علی پور
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۰:۵۹:۵۴
در حال حاضر جامعه نیاز به وحدت و همدلی دارد تا دشمنان نظام نتوانند از فرصت پیش آمده در همسایگان مان ما را بجان هم اندازند و از آب گل آلود ماهی تازه شان را بگیرند . مسعود جان خیلی تند رفتی نقد و نقادی حدی دارد آنم بصورت فحاشی از شان کاربران سایت الف بعید است از الفاظ رکیک بر مخالفان خود استفاده نماید . (428668)
 
علی علی پور
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۱:۰۳:۴۹
اصلا در فروش ماشین دکتر احمدی نژاد هیچ فریبکاری وجود ندارد چرا که یکی از امین دوستم در محل مزایده بود مسائل را برایم تعریف کرده شک و تردید بدلتان راه ندهید . چرا شک و ترید ایمان انسان تضعیف می نماید . (428671)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.