نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 99894
آقا مسعود؛ لطفا به همان مطبوعات برگردید
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۶
علی رضا فرقانی

 

یادش بخیر اواخر دهه هفتاد. وقتی بچه حزب اللهی ها برای خرید هفته نامه «شلمچه» و «جبهه» به دکه روزنامه فروشی مراجعه می کردند، با نگاه غضب آلود بعضی مواجه می شدند که رفته رفته این نگاه ها برایشان عادی شد و بعدها تبدیل به مایه مباهات.



به زعم بسیاری از صاحب نظران، آن دوران، دوران طلایی آقا مسعود از بعد جنگ تا به امروز است. در آن ایام هم یکه تاز میدان رسانه بود. گویی از ابتدا ده نمکی متخصص کار در رسانه به دنیا آمده بود و ساختارشکن، چه در مطبوعات و چه در سینما. البته وقتی هم پا در عرصه فیلم مستند گذاشت مانند مطبوعات و سینما حرف اول را زد. هرچند «فقر و فحشا» آخر حقایق تلخ بود اما واقعا بود.



هیچکس فراموش نمی کند مطالب افشاگرانه ده نمکی در «شلمچه» و «جبهه» را که صدای وزیر ارشاد وقت را در می آورد. مهاجرانی که به تنگ آمده بود نمی دانست ده نمکی را چطور باید مهار کند. شلمچه را بست، جبهه آمد. جبهه را بست، صبح آمد. صبح غروب نشده بود که مستندها آمد.



دي ماه سال 1377 بود كه «هفته نامه شلمچه» را به خاطر 7 دليلي كه در شماره خداحافظي آمده بود را تعطيل کردند كه مثلا چرا از طرف آقاي برجي نوشته ايد: «اگر آقا بگويند ماست سياه است ماست را سياه مي بينيم».



در اوج فعاليت دولت اصلاحات که تمام اعمال خود را كاملا عقلاني مي دانست و رای 22 ميليونی را پشتوانه برنامه هاي خود مي پنداشت، «تعطيل عقل» به نفع «حكم ولايي» براي امثال ما نوجوانان جالب بود. به هرحال اين يك قاعده است كه «هر آنچه فطرت برآيد لاجرم بر فطرت نشيند».



قبل از بیان نکات اصلی که فقط به منزله یک نقد دروی گروهی است، لازم است به خاطر بعضی مسائل به ایشان تبریک گفت. تبریک بابت موفقیت هایی که کسب کرده اند که البته با کسب توفیق، توفیری هم دارد.



از اینکه عمق تاثیر گذاری رسانه ای مانند سینما را در بین افراد خودی درک کرده اند، بایستی به ده نمکی تبریک گفت.



از اینکه با فروش اخراجی ها، روی تمام مدعیانی که سالها تمام منابع را در دست داشتند را کم کردند، بایستی تبریک گفت.



از اینکه نامش را هزینه کرد تا افراد متدین نیز برای ورود در این عرصه به خود بیایند، باید به ایشان تبریک گفت.



از اینکه به هوای اکبر شدن، اصغر نشد و برای تضمین جایزه سال بعد و فروش بیشتر اخراجی ها، در خانه دشمن خودی را نقد نکرد، باید بسیار به ده نمکی تبریک گفت.



اما؛



اخراجی های 1 تنها به دلیل اینکه به گفته خود آقا مسعود، مستند و مبتنی بر خاطرات رزمندگان بود، از ساختار و سناریوی محکم تری نسبت اخراجی های 2 و 3 برخوردار بود و  کار از آنجایی خراب شد که ده نمکی برای نشان دادن تعقلات و تعلقات خود دست به تخیلات زد و ضعف سناریو نویسی در فیلم های اکران شده شروع به فریاد زدن.



اینکه چرا ده نمکی از فیلم نامه نویس های متبحر استفاده نکرد، الله اعلم. اما اینکه چرا از تجربه «هاشمی» در سیاست و «دایی» در فوتبال برای ترک صحنه در اوج عبرت نگرفت، سوالی است که بعضی نابخردان، پاسخ احتمالی آن را در بدترین حالت آن داده اند: پول، شهرت و ...



اما انصافا؛ اگر قرار به ایجاد تشکیک در بعضی باورهای غلط بود، که با اخراجی های 1 انجام شد! اگر قرار به نشان دادن ظرفیت بچه حز اللهی ها در عرصه سینما بود، که با اخراجی های 1 و 2 نشان داده شد! اگر قرار بود رکوردی زده شود که تا سالهای آینده نیز اصغرها نتوانند از آن عبور کنند، که با اخراجی های 2 زده شد!



سوال اینجاست که ساخت اخراجی های 3 با سناریوی ضعیف و تشبث به روش های غیر اخلاقی و بعضا هجویات چه حکمتی داشت؟



حتما آقای ده نمکی به خاطر دارند در افشاگری هایی که در هفته نامه «شلمچه» و «جبهه» صورت می دادند، مبادرت به چاپ تصویر دختران بی حجاب می کردند که چه نشسته اید که وزارت ارشاد و گشت ارشاد تعطیل است. آیا واقعا اجرای موسیقی حرام، بازی کردن زنان آرایش کرده در فیلم و یا قرار گرفتن زنان بی حجاب بر روی سن (به هنگام افتتاح فیلم) در کنار ده نمکی، تاسف برانگیز نیست؟ هزینه کردن برای فیلمی که تماشاچیان بعد از کلی خندیدن به لودگی های آن، در نهایت هیچ مطلب حائز اهمیتی عائدشان نشود، تاسف برانگیز نیست؟



به ضرس قاطع می توان گفت که اگر فیلم ایشان در اواخر دهه هفتاد در سینماها اکران می شد، خود وی، تنها کسی بودند که جرات می کرد در هفته نامه خود فیلمی که مجوز وزارت ارشاد داشت را مورد نقد و بررسی جدی قرار دهند تا جایی که شاید با مدیریت افکار عمومی که داشتند می توانستند جلوی اکران آن را مانند آدم برفی بگیرید.



قصدی نیست که آقای ده نمکی را هم اخراجی بدانیم اما حتما خود ایشان به یاد دارند در سالهای 77 و 78 در هفته نامه «شلمچه» و «جبهه» می زدند که "حزب الله می میرد  سازش نمی پذیرد". حال چه اتفاقی افتاده که سازش می پذیرد؟



در نهایت اینکه به شهادت سابقه درخشان "مسعود ده نمکی" در مطبوعات، می توان قاطعانه بازگشت ایشان به همان دوران طلایی را همراه با توفیقات بیشتری پیش بینی کرد تا مطبوعات را هم مانند سینما نجات دهد.
 
محسن افشردی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۰۹:۵۹:۱۱
سلام،اگر انتقاد به آقامسعود است خوب ماهم انتقاد داریم که چرا اورا در کنار هذا وکذا در عکسها می بینیم ووو... ولی اگر انتقاد به فیلم است این صحنه هارا که در طول انقلاب در خیابانها دیده ایم ودر انتخابات اخیر بیشتر از آن را دیدیم فقط باید کسی می بود تا آنها را به تصویر می کشید تا مروری کنیم تا شاید به خود آییم که پشت صحنه ها چه بود .بصیر تر نگاه کنیم. (428396)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۷:۰۱
از آنجایی که این فیلم بعضی هارو خیلی عصبانی کرده و با استقبال خیلی خیلی خوبی هم مواجه بوده میتوان نتیجه گرفت از نظر انتقال پیام موفق بوده و البته بی عیب نیست با توجه به اینکه این سومین تجربه سینمایی ده نمکی است . (428626)
 
ميثم تهرانچي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۰۹:۳۰
- به نظر من نقد منصفانه و درستي بود. (428403)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۱۷:۵۶
انتقادات به جاست ولی امروز اگر ده نمکی ها رو حذف کنیم فرهادی ها بلند شدند که به تعهدات سینما و اصول اسلامی ایران پایبند نیستند باز هم گلی به جمال ده نمکی... (428469)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۷:۰۳
من هم با نظر اين دوستمون موافقم. به هر حال حضور آقاي ده نمكي در سينما مقتنم است. اين پيشرفت بزرگي است كه كسي از گرياندن مردم به خنداندن ايشان گرايش پيدا كند. چيزهاي ديگر را كنار بگذارد و دوربين بردارد. كاش بقيه دوستان و همفكران ديروز و امروز او نيز همچو او ميشدند و بي خيال ابزرشان به ابزاري كه آقاي ده نمكي براي بيان عقايدش انتخاب كرده روي ميآوردند (428555)
 
علي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۰۶:۵۱
نمي‌دانم چرا کارهاي بد فقط براي ده نمکي بد است:
دست دادن دوستان با بانوان بد نيست استفاده ده نمکي از بازيگر بدحجاب در فيلم بد است...

نوبت به دهنمکي که مي رسد پول اخ و تف است و نوبت بقيه که بود پول را با استقبال تماشاگران و اقبال عموميم و الفاظ اينچنيني تعبير مي کردند...

وقتي مهران مديري نان شهرتش را بخورد خوب است ولي اگر دهنمکي بخورد بد است...

مشکل همان اقبال است شلمچه دهنمکي را فقط حزب‌اللهي هاي دوآتشه مي‌خواندند اما فيلمهايش را بقيه هم مي بينند اين نکته جايي است که موجب پاره اي سوختن‌ها مي شود.

چرا همينقدر که به مبتذل بودن و بي فيلمنامه بودن اخراجي هاي سه گبر داده مي شود به چارچنگولي و .... گير داده نمي شود. نکته اصلي اينجاست که ته اين فيلم بر خلاف چارچنگولي و.... يک چيزي گير بيننده مي‌‌آيد.

ده نمکي ايراد زياد دارد مثل خيلي هاي ديگر....
نکته اينجاست که داريم خوبي‌هاي کارش را به عنوان بدي نقيد مي کنيم...

بعد از سينما ده نمکي نبايد به عرصه مطبوعات برگردد
بايد برود کانال ماهواره اي بزند...
دوستان مخالف براي آن روز آتش‌نشاني را خبر کنند از کپسولهاي دي اکسيد کربن کاري برنمي‌آيد... (428642)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۶:۰۱
چطوری فهمیدید که فرهادی به اصول اسلامی پایبند نیست اما ده نمکی هست؟ فقط به خاطر این که ده نمکی 10، 12 سال پیش در سالن سینما و کنسرت و خیابان و ... به مردم حمله می کرد؟ حالا که همان چیزهایی را که آن زمان با آنها مخالف بود به عنوان ابزار در فیلم می آورد، از او حمایت می کنید؟ شما معیارتان برای این که بفهمید یک نفر به اصول اسلامی پایبند است یا نیست، چیست؟
زمانی که آدم های تندرو مثل ده نمکی را می بینم که پس از سال ها مخالفت با رقص و موسیقی فرضا در فیلم ها و سریال هایشان رقص و موسیقی حرام (دایره زنگی که در سریال دار و ندار نشان داده شد تنها ساز کاملا حرام در اسلام است) نشان می دهند یادم به این حدیث حضرت علی می آید که \"هرکس برادر مومنش را به خاطر گناهی سرزنش کند از دنیا نمی رود تا خودش همان گناه را مرتکب شود\"
معیار شما برای اسلام آدم ها هستند نه معیارهای اسلامی (428609)
 
ا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۳۳:۵۴
اگر ده نمکی ها بلند شدند به خاطر حذف دیگران است! (428646)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۰:۴۱
من این فیلم را دیدم و ان 2 ساعت که به تماشا نشستم 2 ساعتی بود که فقط وقتم تلف شد (428648)
 
ضرغامی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۴:۴۴
اقا مصطفی واقعا\"این تشابه که جنابعالی کردی اقای فرهادی را با ایشان درست است فرهادی کسی است که تخصص این کار را دارد و هنرش را و فیلم میسازد نه هجویاتی که فقط ده نمکی اجازه دارد از این نوع بسازد .اجازه بدهید هنر دوستان و هنر پروران قضاوت کنند .دوره ای شده که کار گردانان کار بلد کشور را ترک میکنند (428810)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۹:۵۱
به نام خدا
آقای ضرغامی!
ما هم کامل موافق ده نمکی نیستیم
اما نگاه به همین هنرمندان و کاربلدان بیندازیم ببینیم چه قدر هنرشان در خدمت اسلام وانقلاب و ایران بودن؟
مگر نه اینکه فیلم های طنزی شان با مسخره کردن مذهبی ها و بسیجی ها و.. بوده؟؟
اگر فرار می‌کنند چون دیگر بیشتر از این نمیتوانند پایشان را به مقدسات اسلامی دراز کنند و برای خوش خدمتی به مخالفین اسلام و انقلاب فرار میکنند. (428974)
 
سيد ميثم
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۲۲:۰۱
من از نشرياتي چون شلمچه هميشه متنفر بودم.
چون به نظر من انديشه هاي راديكال و بدور از منطق آقايان در اين نشريات اصلا برايم جالب نبود.
نويسنده نوشته اند:\"مهاجرانی که به تنگ آمده بود نمی دانست ده نمکی را چطور باید مهار کند. شلمچه را بست، جبهه آمد. جبهه را بست، صبح آمد. صبح غروب نشده بود که مستندها آمد.\"
آيا مرجع رسيدگي به جرائم مطبوعاتي شخص وزير ارشاد بوده و هست؟
هنوز خاطره بسته شدن روزنامه هاي اصلاح طلب آنهم بصورت فله اي توسط عوامل اصولگرا خاطره تلخ بسياري چون من است.
نويسنده نوشته است:\"سوال اینجاست که ساخت اخراجی های 3 با سناریوی ضعیف و تشبث به روش های غیر اخلاقی و بعضا هجویات چه حکمتی داشت؟\"
پاسخ ساده است. هدف وسيله را توجيه مي كند برادر من. هدف اخراجي ها پول است و پول. آقاي ده نمكي هم مانند بسياري دوستان ديگرشان عليرغم همه ادعاها و شعارهاي تمام اين سالها در پي مقصود بودند كه حاصل شد.
در ضمن در حال حاضر وزارت ارشاد در يد قدرت دوستان اصولگراست و فيلمهاي سخيفي چون اخراجي ها و پايان نامه و... كارنامه پربار دوستان در زمينه هنر اين مملكت است.
نمي دانم اگر در زمان دولت آقاي خاتمي اين دست فيلمها و نيز فيلمهاي سؤال برانگيزي كه در سوپرماركتها به وفور به فروش مي روند ساخته مي شد وزير ارشاد خاتمي چند بار تا كنون توسط كفن پوشاني كه آقاي ده نمكي با آنها چندان هم غريبه نيست كتك مي خورد.اما چه مي شود كرد. دولت دولت اصولگراست و كفن پوشان ديروز راضي از شرايط امروز... (428413)
 
سامان
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۱:۰۴
\"من از نشرياتي چون شلمچه هميشه متنفر بودم.
چون به نظر من انديشه هاي راديكال و بدور از منطق آقايان در اين نشريات اصلا برايم جالب نبود.\"
شنیدن این قبیل اظهار نظرهای امثال شما هم برای طیف ارزشی و حزب اللهی چیز عجیبی نیست همانطور که در سطور اول این مقاله اشاره شده به نظر میرسه مرجع ضمیر \"بعضی\" در جمله \"با نگاه غضب آلود بعضی مواجه می شدند\" در مورد شما خوب صدق میکنه، به هر حال این قبیل دیدگاه ها نسبت به جریان های دین محور از صدر اسلام وجود داشته، الان هم هست و در اینده هم خواهد بود.
ولی این رو بدون اگر همین افراد \"دارای تفکرات رادیکال\" نبودن احتمالا الان می بایست به اول نام خانوادگیتون یک \"ال\" اضافه می کردید. (428590)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۲:۵۷:۲۱
جناب سامان، امر بهتون مشتبه شده که خودتون رو صاحب همه چیز میبینید و دیگران رو مدیون خود. (428734)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۴:۵۰
چرا به رزمندگان عزيز انگ راديكال بودن ميزنيد؟ اينهايي كه الان هم فكر آقاي ده نمكي هستند خيلي هايشان يا اصلا سنشان به اين حرفها نميخورد يا اون موقع اهل ماي گذاشتن و جبهه رفتن نبودن. من اصفهانيم. اتفاقا از اقاياني كه الان به شدت راديكال شده اند كساني هستند كه زمان جنگ با آن مخالف بودند و حتي علني افراد را از رفتن به جبهه بازميداشتند و آن را برادركشي و شيعه كشي ميدانستند و بسياري از كساني كه جبهه رفته اند و شهيد داده اند الان توسط همين راديكالها به حاشيه رانده شده اند. اين ظلم بزرگي است كه فكر كنيم هركه جبهه رفته با رفتار اين راديكالها هماهنگ يا حتي موافق است. به قول حاج كاظم فيلم آژانس شيشه اي، دود موتور اين رايكالها خيلي از جبهه رفته هاي دل سوخته رو خفه كرد (428812)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۲۳:۴۲:۲۶
\"طیف ارزشی و حزب اللهی\" یک خورده خودت را تحویل بگیر کسی به خودش نمیگه ارزشی و حزب اللهی مردم باید بگن کی ارزشی و کی حزب اللهی مثل اینکه بگن اسمت چیه بگی آقا سامان و بعد بگی همانطور که ما فرمودیم (429153)
 
نا شناس
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۰:۱۲:۲۰
چطور اینقدر راحت در مورد قصد یک آدم حرف می زنید
هرکسی هرکاری میکنه خودش مسئوله، ده نمکی مسئوله .. اما من و شما هم به خاطر گفتارمون مسئولیم ... حتی کامنت های اینطوری ... کی گفته ما می تونیم اینقدر راحت نیت بنده های خدا رو واکاوی کنیم ..
کی گفته ما حق داریم جای خدا بشینیم ..
خدا برای بنده هاش و آبروشون ... کرامت و ارزش قائله... چه اصولگرا چه اصلاح طلب...اگر ذره ای خداشناس و خداترس باشه .. حق اینطوری حرف زدن رو به خودش نمی ده...
نکنیم اینکار رو ... من خودم مدتها پیش اهل قضائت سریع بودم... الان پشیمونم ... واقعا..
من هم اصلا از فیلم دوم ده نمکی به بعد حس خوبی نسبت به شیوه دفاع ایشون نداشتم
همیشه دفاع بد از حمله بدتره...
توی سینما احساس خفت و ناراحتی شدید بهم دست داد ...
همه اش از خودم می پرسیدم :واقعا مردم به چی می خندیدند
.. باید گریست به اینهمه محتئا که قالب انرا پیدا نکرده ایم...
ان شاالله آمهایی که حرف های حق برای گفتن دارند .. روش احسن رو هم برای گفتن بیابند (428714)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۰۸:۰۱
از شهردار کوخ نشین(شهید باکری) تا شهردار کاخ نشین (کرباسچی).این یکی از تیترهای روزنامه شلمچه اون موقع هستش شما که میگی از شلمچه متنفری چون این جور تیترها تیشه به ریشه کاخ نشین ها زده.شما راست میگی کوخ نشین ها تندرو بودن و کاخ نشین ها نماد دموکراسی و آزادی خواهی.ما اصولگراها که همیشه متهم بودیم ولی شما که ادعا میکردید دانستن حق مردمه شعار میدادید زنده باد مخالف من چرا این همه روزنامه های ده نمکی رو بستید.همین فیلمی که میفرمائید پر از هجویات هستش اخراجی های2 8 میلیارد فروش کرده که پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای انقلاب اسلامی هستش و چقدر زشته که به این همه از طیف های گوناگونی که رفتن و فیلم رو دیدن اینطور توهین کنیم که البته بر خلاف بی اخلاقی های طرف مقابل ما به هیچکس نمیگیم کدام فیلم رو ببینید و کدوم فیلم رو تحریم کنید.دانستن حق مردمه نمیتونید با تحریم جلوی فهم ملت رو بگیرید.و در ضمن برای کارگردانان متعهد انقلابی تاثیر گذاری فیلم مهمتر از صفرهای فروشش هستش که الحمداالله اینگونه بوده.در مورد کفن پوش ها هم بگم همین کفن پوش ها و بچه بسیجی ها و حزب اللهی ها نزدیک 2 ساله از طرف مخملین سبز دارن کتک میخورن ولی پای آرمانها ایستادن. (429179)
 
درویش خان
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۰:۴۵:۴۷
واما دهنمکی
چند سال پیش در نمایش اخراجی ها 1در دانشگاه به ایشان تذکر دادم که شما چرا در بنر تبلیغاتی فیلم هایتان این قدر از زنان(با مشخصاتی که نویسنده ذکر کرد )بهره گرفتید وایشان گفتند که \"به هر حال فروش فیلم هم مهم است\".ان روز صحنه کسب تجربه برای او بود ومن تا حدودی اجازه تجربه کردن را می توانستم به او بدهم.ولی بدتر از این قضیه را می بینیم در اخراجی های2و3 که اینبار فروش فیلم هر کسی را مبهوت خود کرده بود تا جایی که دهنمکی را به جرگه ی تهیه کنندگان هم پیوند زد.این بار قضیه چیست فرصت دیدار حضوری دست ندادولی انگار نویسندگی ،کارگردانی و اصولا هنر در ایران امروز ما راه دوستات به شبه روشنفکری وحداقل سازگار شدن با مرام ان میبرد.به هر حال تغیر مسیر دغدغه ها را که در شاخص ترین هنرمند حزب اللهی (حاتمی کیا ) در همین راستا دیدیم.البته دغدغه های ایشان کاملا محترم اند ودر جای خود باید برسی شوند.
من امروز قبول دارم که حزب اللهی با صلاح ارمان گرایی به جنگ شبه روشنفکری می رود چند صباحی که گذشت یا شهید می شود یا یا میشود همانچه که ذکرش در بالا رفت . هیچ کس نمی تواند سابقه مخملباف را نفی کند.ایشان 400 کتاب فلسفی خواند وبعد شد انچه که امروز هست.البته منظور دک دنیای روشنفکری و تعطیل فلسفه نیست ولی عمدتا هنرمند برخلاف متفکر مبنایی الهامات را ارجح می داندوحال این راپیوند دهید با جمله \"هنر در ایران به روشنفکری منتهی می شود\"نتیجه معلوم است. (428419)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۱۲:۳۶
آقای عزیز میشه توضیح بدی شما کی هستی و کی ده نمکی رو دیدی؟؟!! تونمیری منم ملکه انگلیس بودم دیروز اوباما پیشم بود!!!!!!!! برا خراب کردن ده نمکی یه ذره فکر کنید بعد صحبت کنید آفرین. (429182)
 
دادا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۰۰:۰۲
فقط می تونم بگم : کاش آقا مسعود حتی نطق خودش در پایان جشنواره سال 85 رو هم فراموش نمی کرد که نه مرغ می خواست و نه سیمرغ! حالا این همه اصرار در به نمایش کشیدن این چرندیات رو نه با عقاید و افکارش می توان مقایسه کرد و نه با فرهنگش که فرهنگ جبهه است؟
کاش جوابی می داد نه مردم رو جلوی دوربین به دکتر مرفتن هدایت کنه1؟ (428426)
 
مصفا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۰۹:۰۲
همون موقع هم اگر آدم برفی را یکی از خودتان ساخته بود همین آقای دهنمکی به سینما‌های آن حمله نمی‌کرد. واقعا چقدر صداقت وجود دارد؟؟ (428430)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۷:۴۲
ببخشید؟! آقای ده نمکی کی بود و کی هست که بخواهد فیلم دیگران را نقد کند؟ این آقا که با پول باد آورده و کمک دیگران فیلم سازی می کند حالا شده متخصص امور فیلم وسینما؟ شده نقاد فیلمهای دیگران؟ (428542)
 
سيد ايمان موسوي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۲۴:۳۴
...
پيام فيلم خيلي واضح بود حالا هركسي توي قبر خودش ميزارن شما چيكار به اقاي ده نمكي داريد ميگيد خانم بد حجاب كنار ايشون ايستاده بود

به همه چيز گير ميديد (428412)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۳:۰۵
به این نمیگن گیر دادن میگن نقد
منظور این که اخراجی های1مورد پسند همه بود ولی اقای ده نمکی در ادامه جبهه گیری سیاسی کردن وبرداشت مردم را به سمتی بردند که فکر میکنیم درحمایت از گروه سیاسی خاصی از استقبال مردم هزینه کردند
بهتر بود اخراجی ها همان صور که در سری اول دیدیم گروههای مختلف مردم را بهم پیوند دهد نه اتش به خرمن دودستگی ملت اندازد (428488)
 
خشایار
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۲۶:۴۰
اینقدر این فیلم بی محتوا است که هیچ نقدی از ان نشده هر کس هم که چیزی می نویسد یا می گوید از خود ده نمکی می باشد
پدر پول بسوزه .......................
... (428434)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۷:۰۵
پس اون مردمی که تا ساعت 2 نصف شب وقت سانس میگرند برای فیلم ده نمکی چطور؟
چرا کسی نگاه به فیلم های پر محتوای!!! آقاین به اصطلاح هنرمند نمیکنه؟
لطفا به شعور ملت ایران توهین نکنید (428977)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۱۷:۵۸
یه جستجو بکنین تو اینترنت میفهمین چقدر نقد شده به فیلم. جالبه که همین فیلم بی مجتوا پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شده.اگه محتوا نداره پس نیازی به تحریم نیست!! چرا تحریم کردن؟؟!! از تاثیر گذاریش میترسن دادشم (429186)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۲۹:۲۸
یکی از پیشوایان دین می فرمایند: زیانکارترین افراد کسی است که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد. البته کلا عرض کردم. صرف این آقا نیست. (428439)
 
سیدمحسن منتظرین
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۳۱:۱۳
این فقط ده نمکی نیست که می بایست به اصل خویش همن مطبوعات برگردد.
بسیاری از افراد باید به جایگاه اولی خویش برگردند...
...
(428435)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۸:۴۷
مطمئنید که اصل ایشان مطبوعاتی است؟! مطبوعاتی شدنش هم مثل فیلم ساز شدنش است. (428543)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۳۲:۴۴
رفتارهاي آقاي دهنمكي مصداق ضرب المثل \" مرگ خوب است اما براي همسايه مي‌باشد\"
يكي از فيلمهايي كه آقاي دهنمكي در دوران فعاليتهاي خياباني از پرده سينما پايين كشيدند فيلم \" تحفه هند\" بود بد نيست فيلم اخراجيهاي 3 را تحفه هند مقايسه كنند و ... (428442)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۵:۵۴:۵۲
ادمها در حال تغييرند. چه از نظر تفكر و چه از نظر ابزار بيان تفكر. حالا اگر هنوز هم مثل سابق بود و به جان مردم بيچاره ميافتاد خوب بود؟ بايد به فال نيك گرفت اين تغيير را. بايد استقبال كرد كه كساني چماق را رها كنند و دوربين بردارند. ولو چيزهايي توليد كنند در حد نمايش رو حوضي. ولو مردم را بخندانند با دم دستي ترين شوخي ها و مزاح ها. نكند دوستان با گرياندنهاي قبلي موافقتر هستند؟ (428579)
 
مانی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۳۳:۲۸
فروش فیلم اخراجی ها هیچ ربطی به خود فیلم نداره... به عنوان کسی که خانواده اش در صدا و سیما و سینما بودند می تونم بگم هیچ کسی امکانات ده نمکی رو برای ساخت و تبلیغ فیلم هاش نداشته... هر سه فیلم ایراد فیلم نامه وساخت دارند. از نظر تکنیکی می تونم بگم فیلم ها بیشتر در حد یک فیلم سازی برای کلیپ هستند یعنی تصاویر با فیلمنامه یکی نیست و بیشتر برای تزیین در فیلم استفاده می شوند. بودند کارگردان های مثل تارانتینو که از این روش استفاده کردند و فیلم نامه با تصاویر درست بوده ولی در مورد اخراجی ها نه... فیلم اخراجی ها از نظر تصاویر شروعی به فیلم قیصر و بعد به کلیپ ها و فیلم های دیگه شبیه... در مورد فیلم نامه قسمت یک فیلم نامه تنها خوبی که داره اینه که به یک موضوع و داستان می پردازه و فقط در چند جا از خط داستان خارج میشه... این تنها حسن فیلم نامه است مگرنه ایراد کم نداره به خصوص در شخصیت پردازی و ... بازی ها در فیلم ضعیف هستند. ده نمکی در فیلم دو و سه اشتباهاتش بیشتر شده... در مورد موضوع فیلم اخراجی ها فیلم بزرگترین مشکلش اسمش. اخراجی ها. فیلم اخراجی ها آدم های با دیدگاهای مختلف رو کنار هم می گذاره با دین و تفکر متفاوت که به خاطر وطن پرستیشون متحد می شوند یعنی قهرمان فیلم فارسی های سابق در کنار قهرمان های فیلم های بعد از اتقلاب و اینکه همه این آدم ها برای وطنشون هر کاری می کنند. این ایده ی کلی فیلم که ده نمکی در نمایش ضعف های رو داره. اینکه همکیشان خودش رو مقدس تر نشون میده و جایگاه بالاتری رو براشون می گذاره. اینکه شخصیت ها در یک سطح نیستند از نظر ارزش و اینکه به مهمترین سوال فیلم نمیرسه که آیا همه انسان ها با هر تفکراتی که دارند با هر لباسی یکسان نیستند و ارزش یکسانی نباید داشته باشند؟ از نظر من ده نمکی موضوع فیلمش رو در سیاست و طنز فیلم گم کرده و تزینات فیلمش رو بیشتر از موضوع فیلم ارزش داده... (428443)
 
علي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۱:۳۳:۳۶
با سلام
اولا ده نمكي فقط بخاطر پول و شهرت خود را و سابقه خود را فروخت
ثانيا الان هم حزب الله مي ميرد سازش نمي پذيرد در جامعه مصداق دارد اما نه براي ده نمكي كه بر موج سوار شده است و به لطف سياست حمايت از ايشان در عرصه سينما و هنر خوب هم سواري گرفته است!
ثالثا عمر افراطيون چه چپ و چه راست كوتاه است و آنچه مي ماند اعتدال است (428444)
 
reza
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۰۱:۱۹
اين چه نقد ضعيف و غيرسينمايي است!!! بنظرم از جاي ديگه داريد ميسوزيد . (428459)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۱۸:۵۵
اون سالها من دانشجو بودم و اصلا از ده نمکی خوشم نمیومد اصلا چهره اش رو هم ندیده بودم روزنامه ها انقدر چهره بدی از ایشون ترسیم کرده بودند که آدم دوست نداشت اسمش رو بشنوه آقای حسین شریعتمداری هم در تصورات من وضعیت بهتری نداشت ولی بعد از گذشت اون سالها و روشن شدن خیلی از مسائل حالا برای دیدن فیلم ده نمکی دقیقا پنجاه کیلومتر آن هم با موتور سیکلت(!) رانندگی میکنم تا فیلمشو ببینم و یا اینکه هر صبح، روزنامه کیهان رو توی گوشی همراهم میخونم.
من فکر میکنم حرف ده نمکی اینه که مردم گول بازیهای فریبکارانه ایی که بین مردم جدایی میندازه رو نخورن و این همون چیزیه که یک عده نمی پسندن (428470)
 
رسول
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۵:۲۶:۴۵
منم قبول دارم. همیشه فکر میکردم آقای شریعتمداری یه آدم بی منطق هستش که هیچی سرش نمیشه، اما وقتی تو برنامه دیرو،امروز،فردا با آقای کواکبیان مناظره میکرد پی به شخصیت ایشون بردم. (428571)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۱۹:۲۱
دوست عزیز.
هدف از استفاده از رسانه رسوندن پیامه نه رکورد زنی.
یه موقع با مجله یه موقع هم با فیلم.
اون موقع مجله لازم بوده الان فیلم.
اون موقع مشکل چیز دیگه بوده الان چیز دیگه.
شما از فیلم چیز دیگه ای فهمیدی.
بعضی وقتا نشون دادن باطن کاریکاتوری یکی فقط از دست بهنوش بختیاری بر میاد و نه هیچکس دیگه.
بنده در هر شرایطی برنده قطعی انتخاباتم از چشات معلومه. (428472)
 
کارن
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۲۰:۵۵
این لطف خدا بود که ایشان را جای کسانی نشاند که از دست و زبانش در امان نبودند تا به مدعیان ثابت شود بسیاری از آنان اگر آب باشد شناگر خوبی هستند. باز هم اکبر عبدی خیلی مرد بود که با وجود جریانات پیش آمده در «آدم برفی» حاضر شد در فیلمش بازی کند.
ده نمکی در واقع چهره خودش را در فیلمهایش به تصویر می کشد. (428476)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۲۲:۴۳
اطاعت در مسائل و موارد تکوینی هیچ معنی و مفهومی ندارد و نکته مقابل دین و معکوس نظر شارع است. دیدن ومشاهده همه عینیتها , رنگها ,سرما و گرما, شب و روز و....از جمله مسایل تکوینی هستند که اطاعت در آن موارد مردود است ضمن آنکه دین و حقیقت هیچ گاه نیازمند چنین اطاعتی کورکورانه نیست .
ده نمکی و سایر دوستان باید متوجه باشند که نمی توان به نام دین اصل فلسفه آفرینش را مردود دانست و آفرینش عقل و احساس را بیهوده انگاشت.
اخراجی ها با آنکه به بخشی از حقایق جبهه ها اشاره داشته است اما اصول ارمانی و هزینه ها ی سنگین ملت را فدای منافع مادی ساخته است (428477)
 
lمهرداد
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۰:۲۳
سلام
من خودم هم افتخار جانبازي دارم و هم افتخار 4 سال در اسارت ماندن را و اين نظر شخصيم است كه ميگويم :هيچ كس در طول سالهاي بعد از جنگ هرگز نتوانسته است تصويري اينچنين زشت و بد از حزب الله در اذهان مردم ترسيم كند خودتان مرور كنيد از راه انداختن تجمع ضد بد حجابي تا تجمع جلوي سينما ها و گاها درج مطالبي در همان نشريات كه كاملادر نهايت به سود بدخواهان شد و در حال حاضر ساخت هجويات و لودگي و به سخره گرفتن دوستان رزمنده ما .آقا مسعود شايد من اشتباه كنم ولي خدا از سر تقصيراتت بگذرد. (428485)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۳:۵۰
ای جانباز عزیز من هم جانباز هستم و نظرات شما را کاملاً درست و صحیح می دانم. خداوند شما رزمندگان واقعی را حفظ کند. (428552)
 
سهیل
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۳۱:۵۲
ممنون از نظرات این جانبازهای عزیز

هر چی بشه و هر کس از شما هر تصویری ارائه بده شما برای ما تصویری غیر از پاکی و ایثار و بقیه صفات عالی ندارین.

جانبازها و شهدا همیشه مورد احترام بودن و هستن و باقی خواهند بود و با عربده کشیهای خیابانی عده ای مدعی جنگ یا چنین تصاویری در فیلمها ذره ای از احترام ما نسبت به شما کم نمیشه (428645)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۲۲:۰۹
قابل توجه این عزیز که اکثر جانبازان عزیز مملکت با نوشتن نامه ای به ده نمکی ازش به خاطر فیلمش تشکر کردن.البته نظر شما محترم هستش و من به شما احترام میذارم. (429189)
 
fereydoon
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۰:۵۰
متاسفانه اصولاُ کم سینما میروم ولی باتوجه به فروش بالای فیلمهای اَقای ده نمکی معلوم است باعث حداقل سرگرمی عده ای میشود . ولی مگر عامه مردم حوصله دیدن فیلمهای باصطلاح موءلف را دارند گاهی هم میخواهند تفریح کنند .احیاناُ وسط فیلم هم چندتا نصیحت ببینند.بابا انقدر خشگ مغز نباشید
... (428482)
 
غريب آشنا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۱:۰۰
استعاره هاي خوبي استفاده كرديد. \"براي اكبر شدن اصغر نشد\" و غيره. دوست عزيز اگر خطاب به اصغر فرهادي سخن گفتي كه ايشان براي طرفدارانشون همون كارگردان خوب نگار و خوب نشان از بد روزگار است. آقا مسعود شما هم كهذا. اما بنده كه اخراجي هاي 1 و 2 را هم ديده ام شلمچه خوان و جبهه خوان هم بوده ام، جفتشون روگيشه پسند ديدم. داستان تكراري لوطي قهرمان و دوستانش كه به يك اشتباه در جايي گير كرد و بعد قهرمان چيزي شد كه بهش باور نداشت. همون موقع حس كردم كمي در شناخت شهدا آقا مسعود ضعف دارد. به همان اندازه كه در شناخت فرماندهان و نيروهاي پشت جبهه ضعف نشان داد. آقاي فرقاني حاج آقاي جا نماز آب كش 1 و فوتباليست 2 نمايندگان هيچكدوم از قشرهاي در گير جبهه و جنگي كه ما مي شناسيم نيست. اگر شما مي شناسيد بگوييد.
اينكه به زعم شما \"البته وقتی هم پا در عرصه فیلم مستند گذاشت مانند مطبوعات و سینما حرف اول را زد\" حكماً علي حاتمي و حاتمي كيا و . . . رو اونگونه كه بايد نشناختيد. به هر حال اگر مي خواهيد نقادي كنيد توصيه مي كنم فيلم زياد تماشا كنيد و نقدهاي آنها را هم ببينيد.
خواهشي هم كه از الف دارم اينست كه هر نوشتاري رو به معناي نقد واقعي درج نكند كه ارزشهاي اين سايت حفظ شود. البته قصدم جسارت به نويسنده مقاله نيست. (428486)
 
ابوالقاسم رجبي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۳:۵۰:۱۲
با بدبيني به استعاره هاي نويسنده هاي مظلوم نگاه نكنيد. شما كه خودتون روشنفكريد. گيشه پسند بودن لزوما به معني سبك بودن نيست. بعضي كليشه ها هر چه قدر كه تكرار بشند باز هم زيبا هستند كما اينكه كل داستان مارمولك هم روي همين كليشه سوار شد. كليشه ها هرچقدر هم تكراري باشند وقتي به طور مناسب پياده بشند و هدف استفاده كننده رو ارضا كنند. اگر هدف خير باشه، يعني موفقيت كليشه ساز.
بايد كسي كه گيشه رو فتح مي كنه جايزه مخصوص به خودش رو داد. هر كسي رو هم بايد با صنف خودش مقايسه كرد. (428535)
 
غريب آشنا
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۷:۲۲
با تشكر از نقدتون .آقاي رجبي عزيز، فيلم هاي هندي (از نوع آبكي شون ) و هاليوودي ( از نوع اكشن بي محتواشون مثل جاسوس بازي هاي جيمز باند يا مأموريت هاي ناممكن) هم گيشه پسند هستند. جايزه هم البته مي گيرند. رنگ انار رو ببينيد. نار و ني رو ببينيد . هامون و . . . رو ببينيد گيشه پسند نبودند اما . . . (429017)
 
فقط....
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۹:۵۱
فقط می توانم بگویم از اینکه چنین فیلم بی هویتی فروش می کند,,واقعا متاسفم. (428518)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۲۳:۴۹
وقتی فیلم فروش میکنه یعنی اکثر مردم میرن میبینن بهتر نیست یه ذره با مردم همراه شید (429190)
 
ابوالقاسم رجبي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۸:۲۴
...
اون زمان باتوم بدست، امل و هرچي كه نبود بهش نسبت دادند، اونجا ديد خودش و فكرش داره بر عكس نشون داده مي شه، حالا جريان مقابل زير تيغ اون هستند چون نگاه ها به اونه و حرفش از زبان خودش و در فيلم هاش شنيده مي شه و حرف منتقداش هم از زبان و با كنترل خودش به مخاطب عام مي رسه، از ديد رسانه اي من اين موقعيت مسعود ده نمكي براي اون يك موفقيت به حساب مياد.
تو شلمچه مي نشست تا اتفاقي بيافته و انتقادي بكنه، اينجا اتفاقي مي سازه و انتقاد مي شنوه و انتقاد مي كنه.
اخراجي ها خوب يا بد قوي يا ضعيف اتفاقيه كه مسعود خودش ايجاد كرده، از اين به بعد هم هر زمان مسعود ده نمكي اين موقعيت رو از دست بده ضرر كرده، پس پيشنهاد من به مسعود ده نمكي اينه كه شلمچه رو بسپار به الفي ها، الف هست كه واكنشي عمل كنه. (428531)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۲:۳۷
اخراجی های 2 انقدر ضعیف بود که من هنوز رغبت نکردم به سینما برم و اخراجی های 3 رو ببینم
البته به جای واژه ضعیف بهتره از واژه مبتذل به معنای تکرار اجزاء بی معنا و قطعات بیهوده و بی محتوا استفاده کنم (428540)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۲۴:۵۷
اخراجی ها2 8میلیارد فروش کرد رفیق. البته تو میخوای اصلا نبین. (429191)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۸:۴۸
من که به شخصه ترجیح می دهم آقا مسعود به همین فیلمسازی اشتغال داشته باشد تا به اون یکی کارهاشون. مسعود جان فیلم بساز. آفرین (428544)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۴:۳۳
با سلام:
بنده دو سال در دفاع مقدس شرکت داشتم این چرندیاتی که ایشان به تصویر کشیدند به هیچ وجه در دوران جنگ وجود نداشت.
جریانی پشت پرده هست !
چطور میشود یک مطبوعاتی یک شبه کارگردان\"نویسنده\"و.... شود ؟؟؟؟ (428553)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۲۷:۰۷
بابای من 8 سال تو جنگ بوده اتفاقا معتقده که این فیلم چهره واقعی دباغ های زالو صفت رو به تصویر کشیده. (429192)
 
مسعود واقعی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۹:۵۹
به عنوان این مقاله هم اعتراض داریم!
آقا مسعود جناب عالی چه گلی به سر مطبوعات زده‌اند که برگردند به آنجا؟ سالها از دست ... جناب ایشان عذاب کشیدیم. مطبوعات را ملوث کردند، طوری که آدم نمی خواست دم دکه مطبوعات بایستد نکند که نگاهش به ورق پاره ایشان بیفتد. ایشان اگر فیلم‌ساز نیست یک دلیل بیشتر ندارد و آن این که ایشان قادر به نوشتن نیست. فیلم‌سازی، فیلم‌نامه می‌خواهد و ایشان فاقد حتی ذره‌ای استعداد در نوشتن دو کلمه مطلب معنی‌دار است. این آدم فقط به کمک روابط و فشار قدرتمندان حامیش توانست مجله و روزنامه راه بیاندازد و فیلم بسازد. کل مطالبی که ایشان نوشت دو زار هم نمی ارزد. حالا برگرده که چی؟ (428549)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۳۳:۰۱
درمورد فروش فیلم با لحاظ کردن این نکته که اکثریت قریب به اتفاق فیلم های پرفروش سینمای ایران کمدی هستند و اون چندتای باقیمانده هم فیلم های پرهزینه وحاوی جلوه های ویژه هستند مثل ملک سلیمان الحق والانصاف فروش فیلم جدائی نادر از سیمین که نه کمدی است ونه ازنوع پرهزینه ها اتفاقی نادر در سینمای ایران است.
با لحظا کردن این نکته جدائی نادر از سیمین به همان اندازه اخراجی ها اتفاقی نادر است در سینمای ایران وپرفروش ترین فیلم سینمای ایران است در ژانری غیر از کمدی.
اختلاف فقط وفقط 300 میلیونی با فیلمی کمدی و پربازیگر در شهر تهران حاوی نکاتی است که به راحتی قابل درک است.این اختلاف کم از نظر بنده برنده شدن جدائی نادر از سیمین از اخراجی ها 3 در شهر تهران می باشد. (428557)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۰:۱۴:۳۸
اونم همه سبزها رفتند دیدند تا فروشش بره بالا مثل رای دادن به این فیلم توی سایتها (428716)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۳۲:۲۴
فریدون جیرانی تو برنامه هفت به شریفی نیا حرف قشنگی زد فروش جدائی نادر از سیمین کاملا سیاسی بود و کسانی که اصلا تا حالا سینما نرفته بودن به خاطر بالا رفتن فروشش رفتن سینما. اما با این حال خودشونو کشتند از بی بی سی و صدای امریکا کمک گرفتند سایتهاشون فعال شد تبلیغات کردند دست به کثیف ترین کارها در فرهنگ سینما مثل قاچاق اخراجی ها 3 زدند اما هنوز فروش فیلم فرهادی نصف فیلم ده نمکی هم نشده!!1! در ضمن از هر 10 تا فیلم ایرانی 7تاش طنزه چرا اونا پر فروش نشده؟؟!!! (429195)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۳۴:۳۸
همان بهتر كه ما اين فيلم را تحريم كرديم (428558)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۹:۱۸:۴۵
تحریم کردید نتیجه چه شد.فروشش از سه و نیم میلیارد هم بالاتر رفت

اتفاقا شما با این کار و جبهه بندی به فیلم اصغر فرهادی ضربه زدید...


ما هم با افتخار اون فیلم اصغر رو نرفتیم!



بعدشم اگر کسی معتقد به ازادی بیان هست باید تحمل شنیدن حرف مخالف رو داشته باشه.این که بگید ده نمکی نیاد فیلم بسازه به من و تو ربطی نداره.فیلمش رو میسازه هرکسی هم دوست داشت میره میبینه


حالا اینکه پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران برا یه بچه حزب اللهی هست که چون بین مردم بوده درد مردم رو میدونه تمام تفکرات و نقشه های باند قدرت رو که سالها سینما رو قبضه کرده بودن رو بر هم زده
این همه بالا پایین پریدن نداره که!!!!!!!!


فیلم بسازه هرکی خواست بره ببینه.عجب حرفی زدی نویسنده عزیز!!! (428675)
 
امير
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۴۱:۵۰
با سلام و خسته نباشيد .جناب فرقاني نمي دانم شما اصولا همواره اينجوري مي نويسيد يا اينكه اين بار به حسب عجله دست به نوشتن اين تقديرنامه و تشويق نامه نقدگونه زهد اي.برادر عزيز ...اين همه فرياد نقد منصفانه و نقد سازنده كه گوش فلك و آسمان را پر كرده بعد شما معلوم نيست ميخواهي چه بگويي كه اينگونه دست به كار شده اي .ده نمكي چيزي فراتر از اينكه مي بينيد نيست كسي است با آرمانهاي خودةنوع ديالوگ هاي خود،بينش خود و البته پيش از اينها يك اسنان است ممكن است دچار تغييراتي بشود .اگر بهشما بر نمي خورد خودتان چقدر در محاق نقد بوده ايد و خود را آزموده ايد كه در دوران هاي مختلف به كدامين سو كشيده شده و مي شده ايد كه مقاومت كرده باشيد.
من ايشان را همين جور مي شناسم و برايشان احترام قائلم فارغ از اينكه اصولا نه نشرياتشان را قبول داشتم البته نه بصورت 100درصد نه فبلم هاي ايشان را .چرا چونكه همين بس كه در وصف فيلم آخر خود فرمايش فرموده اند كه اصولا ساخت اخارجي ها 1 و 2 براي بيان ديدگاههاي خود در ساخت اخراجي هاي 3 بوده است.فرقاني جان ..عزيزم آنقدر ها كه باور كردي در دروان نوجواني ات حرف هاي توي آن نشريات هم با توصرات جنالعالي هو خوان نبوده است .چرا كه الان چون تويي اينگونه ايشان را نقد مي كني واي بر آنان كه آن زمان نيز نوشته اي ايشان را بر نمي تافتند.به هر حال بد نيست يك بار ديگر متن يادداشت خود را بخواني .من مي گويم تقديرنامه خوبي نوشتي اي براي ايشان (428561)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۴:۴۱:۵۶
به نظر می رسد با توجه به ذائقه مخاطبان اخراجی ها به سمت و سوی اولویت طنز تا معنا و مفهوم رفته اند (428457)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۵:۳۹:۰۱
اقا مسعود فقط دنبال پوله (428577)
 
پارسا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۶:۴۲:۰۲
من بيش از بيست دقيقه بيشتر نتوانستم آن را تحمل كنم دست زن و بچه را گرفتم و از سينما زدم بيرون! اين چه فيلمي است كه فقط از اسم و رسم بازيگريهاي كمدي و حوادث سياسي دار پول جمع ميكند. والله اين پول فكر نكنم صحيح باشد و خوردن هم ندارد ايشان دنبال ركوردشكني است و تمام شعارهاي شلمچه را فراموش كرد حالا ميفهمم كه ضرب المثل گربه دستش به گوشت...... چقدر صحيح است. (428591)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۱:۳۳:۵۳
همین که بلیط خریدی دستت درد نکنه (429196)
 
عماد
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۶:۵۰:۰۰


خدا کند بخاطر پول نباشد . رفتار دو گانه ده نمکی در سالهای قبل و الان چنین القا می کند که در آن سالهای گذشته نیز ایشان درد دین نداشت و چون به بازی گرفته نمی شد اعتراض می کرد .همان حکایت گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو می ده (428594)
 
مردم
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۱:۵۸
مردم سابقه افراد را فراموش نمی کنند.شما هم گول فروش فیلم ها را نخورید.آقا مسعود شما همان ده نمکی است. (428606)
 
محمدحامد اقبال
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۷:۵۱:۲۱
باسلام
من اخراجی های 3را هنوز ندیده ام
به برداشتهای سیاسی هم کاری ندارم
په اقای ده نمکی و نشریه های شلمچه و ....راهم خیلی دوست دارم
ولی اعتقاد هم دارم که آقای ده نمکی کارگردان نیست
همان موقع هم که در جشنواره فیلم فجر برای اخراجی ها بسیار عصبانی شده بود و گفت که آرزو می کرده هیچگاه قاضی نباشد بخودم گفتم بیخود جوش می زند چون داوران خوب قضاوت کرده بودند!و وقتی اخراجی های دو را دیدم بیشتر مطمئن شدم
ولی......ولی وقتی هرکی بلند میشه و فیلم میسازه و اسمش رو هنرمند بازیگر و کارگردان میذاره !!!!در مقابل اونها آقای ده نمکی سالاره!!!!
فیلمهایی ثل ازدواج اجباری،ازدواج در وقت اضافه،و صدتا ازدواج دیگه رو ببینین بعد در مورد ده نمکی قضاوت کنید
ولی خوب آقای ده نمکی برای اثبات توانمندیهایش باید بتواند فیلمی دیگر البته نه اخراجی های 4 را بسازد
وگرنه من باز هم بر سر اعتقاد خود هستم و میگویم آقای ده نمکی گارگردان نیست (428616)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۸:۰۱:۳۵
خواهر زاده های مرا دو تایشان را بارها به دیدن فیلم برده اند هر بار میگن نمیریم پولش را میبرند و در خیابان رهایشان میکنند (428622)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۱:۲۸
سلام
متاسفانه اخراجی های 3آنقدر سخیف شده ومحتواودرونمایه ضعیفی دارد که به اصطلاح نقادانی چون این آقا به جای نقد از فیلم به نقد از اشخاص اعم از مسعود واصغر وغیره اهتمام داشته وصد افسوس که دراین راه فیلمهایی که در خارج از این مملکت برای سینمای کشور افتخار آفریده اند را نه تنها نقد عالمانه نمی کنند بلکه به دست اندرکاران آن هم تهمت وافترا می زنند.
دوستان بیائید یکبار هم که شده به جای نقد شخص به کارهای او بپردازیم. (428649)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۰:۱۳:۳۷
به نام حق

آقا جان تكليف خودت و مشخص كن

سايت الف ، شما انگار با خودتم مشكل داري

يكي به ميخ ، يكي به نعل !!!

بنده خدا ، چه فايده داره كه ما سرمون و بكنيم توي برف و نبينيم ؟

عكس يادگاري هاي ساسي مانكن ! با جناب كروبي رو يادتون رفته ؟

قر و فر شب هاي تهران و قبل از انتخابات يادتون رفته ؟

حالا يه نفر اومده اينارو گفته ، يه نفر كه كارگردان خيلي خوبي هم نيست ولي اينقدر جرات داشت كه بياد اينطور صريح حرف بزنه

تو و امثال تو ، همان هايي هستند كه شلمچه را تعطيل كرديد ، حالا از اين راه وارد شديد

زنده باد مردان حق (428652)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۶:۴۵
شلمچه جبهه و ... تنها از اسامي مقدس بهره گرفتند ولي افكار غلط و حذفي خود را در عالم سياست بروز دادند و به روزنامه ها و هفته نامه هايي هتاك تبديل شده بودند.. همين ها هستند كه افكار و اعتقادات ديني مردم و ذهنيتشان را نسبت به بسيج و جبهه و جنگ متزلزل مي كنند....
ضمنا آقا مهدي.. اگر يك كارگرداني جرات كند درباره توزيع رايگان سيب زميني و به دنبال خود كشيدن مردم براي رساندن يك نامه به دست ايشان و... فيلم بسازد آيا شما از اين \"صريح حرف زدن\" دفاع مي كنيد يا به شدت آن را زير سوال مي بريد و توهين به دولت و سياه نمايي تعبير مي كنيد؟ (428936)
 
مائده
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۰:۱۶:۰۵
نویسنده
حالا خودت رو سیاه نمیکردی و توی این مقاله اسم هاشمی رو نمی اوردی چیزی میشد؟! زمین و زمان رو میتونین به هاشمی ببندین نه!!!؟ (428654)
 
\"ماشااللله\"
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۰:۵۳:۴۰
به نام آن كس كه هنر را افريد
برادر مسعود، از زماني كه اخراجي هاي دو را براي خانواده معظم شهدا كه چشم و چراغ اين ملتند و تا ابد نيز خانواده هاي قهرمانان ملي ما در صحنه هاي نبرد هستند و خواهند بود، به نمايش گذاشتيد، من به اتفاق همكارم از شما براي برخي از اشكال فيلمنامه كه مربوط به سلحشوران دوران دفاع مقدس بود \"كه خود نيز آن را مي دانيد\" جاي گفتن ندارد؛ گفتيد :\"بنده هيچ نقدي را قبول ندارم و همه نقدها چرت است\" از آن زمان اينجانب و هر آن كس كه در آن محفل صداي زير شما را شنيده بود ديگر هيچ يك از اثارتان را نديد و نخواهد ديد.
برادر جان تنها به يك نمونه از عملكرد فرماندهان شجاع شهيد را برايت مي گويم تا شما نيز ان را به گوش خود بياويزيد و ان اين است كه آن عزيزان قبل از اينكه به جيهه هاي بهانه وصال به يار بشتابند، اول خود را مطهر و پالايش مي كردند تا زماني كه با رخسار خونين به خيل شهداي كربلا، خصوصلا سالار شهيدان متصل مي شوند\"سرافكنده\" نباشند.
يك پاسدار قديمي در دوران دفاع مقدس (428665)
 
مراد
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۱:۳۰:۰۱
به نام خالق زيبايي ها
جناب آقاي نمكي
به ياد مي اورم كه در طول تحصيلات دانشگاهي خود، استاد هنر مي گفت: نقد خوب از يك اثر هنري بيش از همان اثر ماندگار تر است. و به همين خاطر از نقدهايي كه بر شما رواست روي گردان هستيدو اين به اين دليل است كه
شما نه تنها در دانشگاه هنر تحصيل نكرده ايد و حتي تاكنون نقاد خوبي هم نبوده ايد.
لطفا آينده كار و كسب خود را در اين مقوله هنري دنبال نكن كه چه بسا همين كار امروز تو، از عملكرد هاي مثبتت بكاهد.
در خانه اگر كس است، يك حرف بس است. (428679)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۱:۵۹:۵۷
مسعود محمود است و باعث بیداری حزب ا..ه وآغاز گر حرکتی نو (428682)
 
علي
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۲:۰۲:۱۲
اگر ده نمكي امكان استفاده از بازيگراني هم فكر خويش و حتي دست اندركاران تهيه فيلم همچون خودش مي داشت اين ضعفهاي گفته شده و هجويات و لودگي ها در فيلم به ظهور نمي رسيد بعضي بازيگران در هر نقش و هر فيلمي فقط يك ژست خاص از خود به جا مي گذارند و عملا كارگردان و تهيه كننده و فيلمنامه نويس هيچ كاره اند از طرفي نشان دادن ناهنجاريهاي جامعه كه جلوي چشم همه هست آن هم براي فهماندن زشتيها و منكر بودن آنها و همينطور گوشزد كردن وظايف نوعي امر به معروف و نهي از منكر مدرن هست كه بايد ستود و بايد به آن كمك كرد
مهمتر ورود يك حزب اللهي كه بدون هيچ تخصصي و فقط بر اساس تعهدوارد صحنه شده و براي مردم فيلم ساخته و همه مدعيان را انگشت به دندان نموده و براي آنكه كم نياورده باشند ده نمكي و فيلمش را با انگ سينماي عوام پسند كنار مي زنند
صحنه كار براي حزب اللهي ها فراوان است ولي متأسفانه همه به دنبال كارهاي سلبي اند نه به دنبال فعاليتهاي ايجابي.
بايد به ميدان مين زد و راه باز كرد تا ديگران بتوانند عمليات پيروزمندانه داشته باشند (428683)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۳:۳۷:۰۹
تنها اشکال فیلم عجلۀ بیهودۀ کاگردان است (428705)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۱-۲۲ ۲۳:۴۸:۳۵
کار وشجاعت آ قای ده نمکی و همه همکاران ایشان قابل تحسین است ، انگاری عده ای هستند دوست دارند نیمه خالی هر ظرفی را ببیند. کمال یک هدف مطلوب است . گر تو بهتر میزنی بستان بزن. مشکل بسیاری آقای ده نمکی نیست مشکل این افراد موضوع این فیلم است که دانشمندان سیاسی ورشکسته سال گذشته را عصبی می کند. اینجانب اطمینان دارم که آقای ده نمکی در آینده نه چندان دور این منتقدان نه چندان منصف را متعجب خواهند کرد امیدوارم در آن زمان یادی از نوشته خود در مورد ایشان بنمائید. فرق است بین یک فرد مردمی و فردی که مردم فریب است. (428709)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۰:۰۲:۵۸
شايد مسخره كردن بازيهاي سياسي باعث استقبال بيش از حد مردم شده باشداما به هر حال اين فيلمها رو كم كني بزرگي براي مدعياني است كه با تمام ابزارها و امكانات وساختن فيلمهاي بسيار مبتذل و سخيف قادر به جذب مردم نيستند (428711)
 
احمد سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۰:۵۰:۲۳
به نظر من مشکل اساسی ما اینه که معیارهای حق وباطل را با افراد می شناسیم نه با قانون واقعی
اگر ده نمکی انجام دهد خوب است اگر تهمینه میلانی درست کند همان را بد است
جز ایمه معصومین هیچ شخصی معیار حق وباطل نمیتواند باشد بلکه این افراد هستند که باید خودشان را در بوته حق وباطل معرفی کنند. (428723)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۱:۰۲:۰۳
‫منظورتان از کار مطبوعاتی همان چماقداری است؟ (428726)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۷:۴۹:۴۷
من رفتم سینما.اولش خیلی انگیزه و هیجان داشتم برای دیدن فیلم اما وقتی از خواب بیدار شدم فهمیدم چه هنری داره آقای ده نمکی تو خواب کردن افراد....نصف فیلم رو خواب بودم تو اون سر و صدای سینما..... (428759)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۸:۴۶:۳۸
به نظر من آقاي ده نمكي بايد كلا فرهنگ و كار فرهنگي را رها كند و به كار ديگري بپردازد. چون اصلا اين كاره نيست.
استقبال از يك فيلم و يا نشريه ملاك خوب بودن آن نيست.
بسياري از مسائل هنجارشكن، جديد و پرهياهو نظر ديگران را به خود جلب ميكند.
شما توي خيابان شروع كن به داد و بيداد، بعد از چند دقيقه كلي آدم دورت جمع ميشوند...
به نظر من آقاي ده نمكي نه در مطبوعات و نه در سينما نمره قبولي نياورد.
من براي آينده ايشان ميترسم ... اميدوارم سرنوشتي چون مخملباف و يا طبرزدي پيدا نكند. (428767)
 
قلی 25
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۱:۴۵
هر کس ساختار سینما را بشناسد!میداند که ده نمکی تبدیل میشود به مخملباف دیگری!!
... (428770)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۳:۰۹
تنها ده نمکی به دلیل وابستگیهایش می توان اینگونه فیلم بسازد ومردو ایران را به سخره بگیرد
اگر کسی غیر از او بودعدهای کفن می پوشیدند وتا ترور او نیز پیش مر فتن اگر در دوران اصلاحات ویک اصلاح طلب اینگونه فیلم می ساخت باید نابود می شد (428772)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۹:۱۷:۳۵
از اقای ده نمکی مکررا در باره حضور خانمهای بد حجاب انتقاد شده


سوال من این است که آیا کسانی که این انتقاد ها را می کنند اجازه می دهند که بستگان خودشان هنر پیشه سینما شوند آیا اینن فرهنگ در خانواده های مذهبی وجود دارد که هنر پیشه سینما شوند و اگر امکان حضور خانمها ی با حجاب در سینما نیست یا باید فیلمهای بدون زن تولید کرد یا باید از بضاعت موجود استفاده کرد و دید گاهتان را اصلاح کنید همانگونه که ده نمکی این کار را کرد _ یا از اول اینگونه بوده _

... (428676)
 
نقی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۵:۰۵
با سلام؛
این فیلمی که اینقدر شدید ازش انتقاد شده، امروز با بالای 3/5 میلیارد، یکی از پرفرو شترین فیلمهای تاریخ کشورمونه.
یعنی ده نمکی همون چیزی رو ساخته که همین مردم دوست دارن ببینن.

یعنی این یکی از همون مواردیه که این سوال برام پیش میاد: \" آیا حق با اکثریتیه یا نه اکثرهم لا یعقلون؟\"

خود آقا مسعود جواب بده ممنون میشم. (428781)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۳:۳۴:۳۸
آقا نقی! اگر نظراتی که در بالا آمده است را بخوانید متوجه می شوید که بسیاری از کسانی که این فیلم را دیده اند نیز شدیداً از آن انتقاد دارند. پس فروش بالای یک فیلم لزوماً دال بر کیفیت بالا و یا مقبولیت بالای آن نیست. ضمن اینکه تبلیغات صدا و سیما! را نیز نباید فراموش کرد. (428895)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۲۰:۴۱:۵۰
نرخ تورم رو اگه در نظر بگیرین، تا ده سال دیگه هر فیلم در پیتی این رکورد رو می زنه
تعداد تماشاگر مساوی نیست با پولی که در میاد وگرنه فیلم کلاه قرمزی با اختلاف اوله (429101)
 
جبهه هنرهای زیبا،شورای عالی بصیرت
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۲:۲۴
باسمه تعالی شانه
با سلام احترام

با تشکر از عزیزانی که از تفکر جناب آقای ده نمکی نقد و انتقاد داشته اندو همچنین از کسانی که مورد قبول قرار داده اند.
باید عرض کنم که کمی هم باید انصاف داشت
من نمی دانم چرا بعضی ها صد در صد رد و یا قبول می کنند و چرا درصدی را هم برای دیگران نمی گذارند.
روایت نور جبهه هنرهای زیبا از آنجا که کار تخصصیش رسانه و فیلم سازی است عرض می کنیم واقعا جسارت و زحمات کارگردان محترم اخراجی ها قابل تقدیر است اما باید ایشان بیشتر در بعضی از دیالوگ ها و رفتارهای فیلم دقت می کردند حالا به عقیده بعضی از اساتید انجام نشده باید آمد آنرا نقد منصفانه کرد نه تخریب مغرضانه.
حتی روایت نور حبهه در جلسه ای که با جناب ده نمکی داشت این را بیان داشته و هنوز هم دارد که ایشان باید با این وضعیت زمانی بسیار آماده تر عمل کند.
و باز ای کاش ایشان در دیالوگ ها و حرکت تامل برانگیز بعضی از بازیگران بیشتر حرمت رزمندگان را می گرفتند.
لازم به ذکر است که بحث حقیر در رابطه به کل سه قسمت اخراجی ها می باشد.
سر جمع در بضی از حرکات ضرباتی را هم به فضای جبهه و شهدا زده است.
از محضر استاد ده نمکی کمال تشکر و آرزوی توفیق داریم.

جبهه هنرهای زیبا،روایت نور (428804)
 
امير
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۱:۴۸:۴۲
در اين مملكت هر مديري صاحب منصبي اگر در جاي خود قرار داشت ديگر يكي مثل دهنمكي پيدا نمي شد با اين همه حمايت و بودجه و تشويقهاي كذائي تا اين مرحله پيش رود خدا وكيلي كدام فيلم و ديديد كه تاحالا اين همه بازيگر درجه يك و قيمت بالا كنار هم باشند كدام فيلم رو ديديد كه اين همه تبليقات و تابلو و پلاكارت واسش شده باشه خداوكيلي (428840)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۷:۰۹
ده نمکی نه روزنامه هایش ارزش خواندن و نه فیلمهایش ارزش دیدن را دارد ،وقت و ذهن مردم با صحبت در مورد چنین موضوعاتی تلف نکنید . (428973)
 
نادعلی
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۲۹:۱۳
ظاهرا پول حرف اول و اخر را می زنه و اقای ده نمکی شاید دیر این را فهمیده و بدنبال جبران سال های گذشته است . در هرحال انتقاد از ایشان توسط هم قطار ایشان حتما درسته ولی نویسنده محترم باید بدانند که پول و ثروت خیلی ها را عوض کرده و ده نمکی هم یکی از انها و شما هم نباید خیلی امیدوار به برگشت ایشان به دهه 70 باشید . ایشان خود را عاقبت به خیر می دانند شما هم به فکر خود باشید که خربزه اب است . (428992)
 
تو را به خدا
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۱۸:۵۰:۲۱
محض رضای خدا او را به مطبوعات پاس ندهید. (429066)
 
مشکان
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۲۲:۱۵:۰۹
آیا کسانی که ادعا می کنند یا بحال توانستند چنین فیلمهایی پر مخاطب بسازند؟ یا فقط فیلمهای مستحجن ساختند؟ اگه کسی حرف حق زد باید زیر رگبار .... قرار بگیرد؟ مسعود گفته کسانی که برای 10 تومان محتاج بودند و حالا به لطف ....میلیادر و صاحب روزنامه و سایت شدند از کجا آوردند؟ حرف بدی زده؟ (429121)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۲۳ ۲۲:۳۶:۴۱
این فیلم رو تازه امروز برا اولین بار دیدم، خیلی اهل سینما نیستم اما انصافا این فیلم مخصوصا صحنه های اخرش خیلی اثر گذار بود. (429126)
 
محض رضای خدا
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۰۸:۵۵:۳۷
محض رضای خدا ,او را به سمت مظبوعات هدایت نکنید. (429261)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۱۱:۰۶:۱۲
دهنمکی به مطبوعات برگرده تا جای خالیش رو تو سینما کی پر کنه؟

یه نفر هم که شجاعت این کار رو پیدا کرد ه داره هم از خودی میخوره هم غیر خودی ...

شما پیام فیلم رو نگرفتی واقعا ؟ (429033)
 
سیاوش
۱۳۹۰-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۹:۴۳
مناخراجی ها3 راندیدهام ولی یک سئوال دارم
خدا وکیلی اگر اخراجی ها 1 را کارگردان دمکراسی تو روز روشن ساخته بود چه به روزش میا وردیم یا میاوردند (429333)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.