نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25665
پايان حيات سياسي جبهه متحد اصولگرايان
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۴
جبهه متحد اصولگرایان به حیات سیاسی خود پایان می‏دهد.

به گزارش "الف"، با پایان‏یافتن رقابت‏های انتخاباتی مجلس هشتم، روز گذشته جلسه 6 نفره شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تشکیل شد و پس از بحث های صورت گرفته، با توافق شورای مرکزی مقرر شد پایان کار جبهه متحد اصولگرایان، به عنوان سازوکار تشکیلاتی وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم، اعلام شود.

مقرر شده است پنج شنبه این هفته در همایشی با حضور نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم و ستادهای استانی جبهه متحد اصولگرایان سراسر کشور این موضوع اعلام شود.

بنابراین گزارش، تشکیل گروه رایحه خوش خدمت و نتیجه انتخابات شورای سوم شهر و تداوم اختلاف نظرها در عرصه های مختلف خصوصا بین دولت و مجلس، باعث شد که از آغاز سال 1386 چگونگی حصول به انسجام و همفکری در جریان اصولگرا به اولویت اصلی این جریان تبدیل گردد.

آغاز این توافقات به تشکیل جلسه 15 نفره شخصیت های حقیقی (با دعوت دکتر احمدی نژاد) متشکل از آقایان احمدی نژاد، حداد عادل، علی لاریجانی، احمد توکلی، علی اکبر ولایتی، حسین فدایی، علیرضا زاکانی، محمدرضا باهنر، صادق محصولی، حیدر مصلحی، علی کردان، مهدی چمران، محمدرضا رحیمی، محسن کوهکن و حبیب الله عسگراولادی باز می گردد که پس از نشست های این 15 نفر، یک کارگروه 9 نفره متشکل از آقایان چمران، باهنر، مصلحی، محصولی، کوهکن، فدایی، زاکانی و ... ماموریت تدوین منشور اصولگرایی و توافق برای حصول به وحدت را برعهده گرفت که در نهایت، سه طیف از جریان اصولگرا، شورایی را تشکیل دادند که جبهه متحد اصولگرایان نام گرفت.

حیدر مصلحی و صادق محصولی از طرف گروه رایحه خوش خدمت، اسدالله بادامچیان و شهاب الدین صدر از جبهه پیروان (گروه های همسو با حزب موتلفه اسلامی) و حسین فدایی و علیرضا زاکانی از جمعیت ایثارگران و جبهه اصولگریان تحول خواه شورای مرکزی جبهه متحد را تشکیل دادند.

طیف تحول خواه اصولگرایان همواره به عدم حضور برخی افراد شاخص و طیف های دیگر اصولگرایان در جبهه معترض بود که در نهایت با گنجاندن افرادی موثر از برخی طیف ها، برخی از این انتقادها مرتفع شد، لیکن این اشکال همچنان به قوت خود باقی ماند.

در جریان انتخابات نیز برخی لیست های موازی از سوی طرفداران برخی طیف‏ها با هدف ضربه زدن به توافقات انجام شده منتشر شد که با تدابیر صورت گرفته، این مشکل نیز تا حدود زیادی رفع شد.

جبهه متحد اصولگرایان به عنوان سازوکاری برای وحدت اصولگریان در جریان انتخابات مجلس هشتم تشکیل شده بود که انتظار می رود این وحدت در مراحل آتی به شکل های دیگری پیگیری  و حفظ شود.  
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۰:۰۹:۲۰
بنظر اینجانب تشکیل یک جبهه سیاسی بدون شناسنامه و انحلال آن در عرض کمتر از یکسال که فقط به هدف جمع آوری آرای مردم (و شکست اصلاح طلبان) تاسیس شده بود توهین به افکار و آمال افرادی است که به شما اعتماد کرده بودند. این ازنتایج عدم وجود \"احزاب شناسنامه دار و با برنامه\" در کشور است. هیچ شما فکر کرده اید که مردمی که به جبهه متحد اعتماد کرده بودند چطور باید خواستهای خود را از شما پیگیری کنند. و اگر جبهه متحد برنامه ای ارائه داده، مردم چطور باید اجرا شدن آنها را از جبهه متحد بازخواست کنند؟ (61008)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۰:۳۳:۳۴
ايكاش اين انحلال انجام نمي شد . مشكل اصلي كشور ما اينست كه انتخابات را داريم ولي لازمه اصلي انتخابات را (كه حزب ميباشد) نداريم . نتيجه آن ميشود كه باتوجه به احساساتي بودن اكثريت مردم ايران در نزديكي انتخابات افرادي احساسات مردم را تحريك ميكنند وبدون داشتن سوابق اجرايي قوي امورات كشور را بدست ميگيرند . در حاليكه در صورت وجود احزاب اين افراد بايد سالها تجربه اندوزي كنند تا در صورت بدست گيري امورات كشور بدون آزمون وخطا منافع كشور را حفظ نمايند. (60992)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۰:۴۱:۴۰
ظاهرا حال كه بار سياسي ايثارگران از پل انتخابات مجلس گذشت و در استانه انتخابات رياست جمهوري دم از انحلال مي زنيد لابد درسايه اتحاد به مابقي مقاصد سياسي خود نميرسيد اميدوارم كمي هم به نظرات رهبري توجه كنيد و يادتان باشد اگر مردم در سال 84 به شما روي اوردند در سال 88 هم به شما توجه خواهند كرد (61009)
 
امین --حسابرس
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۰:۴۷:۵۴
انشاله این پایان .آغازی برای خدمت به این مردم همیشه درصحنه باشدونه اینکه حالا که خرشون ازپل گذشته دیگه هیچی! (60994)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۱:۳۴:۳۶
مهمترین دلیل پیروزی اصولگرایان ، شورای محترم نگهبان بود نه جبهه متحد اصولگرایان! که امیدوارم الطافش مستدام باشد. (61002)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۲:۱۳:۴۹
فراگیر گفته هست متحد چرا منحل کرد؟ (61011)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۲:۴۴:۱۵
این کار اصلا عاقلانه نیست .. مردم انتظار دارند همانطور که این جبهه برای کسب آرا متحد بود برای اداره مجلس هم متحد و یکصدا باشد تا مثل مجلس هفتم اصولگرایان اینقدر رقابتی عمل نکنند .. این جبهه باید خارج از مجلس جلسه گذاشته و با نمایندگان هماهنگ باشد تا براحتی بتوان به مردم خدمت کرد .. اگر چنین اتفاقی بیافته توهین به انتخاب مردم .. ما گول ادعای اتحاد شما رو خوردیم اما ظاهرا به قول دوستمون انتخابات بعدی همین الان داره کلید می خوره و اختلاف رو می خواین شروع کنین .. خجالت آوره .. دیگه هیچوقت به شما رای نمیدم که مردم رو برای رای فریب دادید (61019)
 
اصولگراي واقعي
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۳:۰۸:۱۵
با سلام
اي برادر اصولگرايي پايان ندارد.اصول گرايي تداوم بخش
راه سرخ شهيدان از ازل تا ابد است .بكوشيم تا كاري
بكنيم ونه كاري بكنيم تا بمانيم.اصول گرايي راه انديشه
سازان،عدالت خواه ومومنين في سبيل الله است. (61024)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۳:۱۹:۳۰
حالا تكليف وعده هاي جبهه متحد چي مي شه؟ اگر مجلس هشتم كه در اختيار جبهه منحل شده اصول گرايان است به وعده هاي داده شده عمل نكند - همان طور كه مجلس آبادگران به شعار مهار تورم عمل نكرد_ يقه ي كي را بايد گرفت؟ (61026)
 
يك خبرنگار
۱۳۸۷-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۱:۲۴
من هم با اين نظر موافقم
تكليف وعده هاي جبهه متحد چي مي شود؟ اگر مجلس هشتم كه در اختيار جبهه منحل شده اصول گرايان است به وعده هاي داده شده عمل نكند يقه چه كسي را بايد گرفت؟
اين يعني آنكه توافقات بر سر كسب قدرت بود نه براي تداوم خدمت! (61167)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۳:۲۱:۱۱
از اول هم متحد نبوديد، فقط اندكي اشنايي با جريان هاي سياسي كافي بود تا بفهمي كه احمد توكلي با باهنر و احمدي نژاد هم جهت نيستند. (61027)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۲۰:۵۲:۰۸
امیدوارم حال و با این اقدام چشم و گوش ملت شریف برای انتخابات دهم ریاست جمهوری بازتر شود تا تجارب سخت این سه سال را تکرار نکنیم. (61099)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۲۱:۳۵:۴۵
كاش اصول گرايي در عمل هم باشد نه مانند لغت استعمار كه بين حرف و عمل 180 درجه اختلاف است. (61102)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۲۲:۱۹:۱۴
از اول معلوم بود که ائتلاف فقط برای جلوگیری از ورود به اصطلاح اصلاح طلبان است چون با ورود آنان دوباره احتمال حرج و مرج و تحصن مجلس و بدعتهای مختلف در سنتهای سیاسی انقلابی و باورهای دینی میرفت. اما حال که در مقابل آن گروه پیروز شده اند بی شک امکان تداوم ائتلاف وجود ندارد. چگونه می شود دکتر داوودی ضد علم اقتصاد را با دکتر توکلی جمع کردو یا الیاس نادران چگونه می تواند تبدیل دلارهای نفتی را به وسایل خانگی و اتوموبیل های خارجی و میوه های وارداتی ببیند و در مقابل خواری صنعتگر داخلی تحمل داشته باشد. موتلفه و انجمن اسلامی مهندسان برخورد با افرادی مثل داوود دانش جعفری را چطور تحمل می کنند. تب وسوسه انگیز واگیردار سرمایه گذاری در خرید زمین که با ریخت و پاش طرحهای کوچک زود بازده شروع شد و دامنه اش به جذب سرمایه های ایرانیان خارج کشید با سیاست چه کسانی قابل حل است. قطعا باید برای حل معضلات اقتصادی چالشهایی را هم تحمل کرد. این چالشها با حفظ ائتلاف به نتیجه نخواهد رسید. (61109)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۲۳:۱۳:۵۶
در پاسخ به عزیزی که گفته پس از انحلال جبهه تکلیف مردم و وعده های انتخاباتی این جبهه چی می شه میخوام بگم همه این اتحادها فقط برای رسیدن به اکثریت در مجلس بود نه برای پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مردم .
لذا تا زمانی که حزب های استخوان دار و حرفه ای نداریم هیچ منتخبی پاسخگو نخواهد بود . (61114)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۶ ۰۶:۰۴:۱۷
حدس میزنم علت اعلام انحلال جبهه متحد از طرف سایت الف این باشد: \"شروع اختلاف جدی بین اصولگرایان تحول خواه و رایحه خوش خدمت در مورد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم\". (61131)
 
شريف زاده
۱۳۸۷-۰۲-۱۶ ۰۷:۳۰:۱۸
جبهه متحد اصولگرايان نه تنها نبايد پايان يابد بلكه بايد قوي تر از گذشته با اميد ونشاط به كار خود ادامه دهد اين جبهه متعلق به ملت است پس تقويت آن لازمتر است. (61138)
 
دارا
۱۳۸۷-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۴:۲۵
از ابتدا هم معلوم بود که جبهه متحد تنها یک ائتلاف انتخاباتی است نا اتحاد سیاسی و طبعا پس از انتخابات منحل می شود ولی آیا باید نمایندگان منتخب این جبهه در مجلس رها شوند و به کار ائتلافی ادامه ندهند؟ (61217)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.