نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30810
نمابر وزارت کشور و توضیح الف
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۲۹
روابط عمومي وزارت كشور اعلام كرد: مدرك دكتراي افتخاري كردان از سوي رييس‌كل بخش خاورميانه دانشگاه آكسفورد استيفن پرينگل و با امضاي سه نفر از اساتيد معروف دانشگاه آكسفورد صادر شده و هيچ‌گونه خدشه‌اي در صحت آن وجود ندارد.

 روابط عمومي وزارت كشور در توضيحاتي درباره مدرك تحصيلي وزير كشور آورده است‌: به دنبال معرفي علي كردان از سوي رياست جمهوري اسلامي ايران به مجلس شوراي اسلامي و راي اعتماد نمايندگان مردم، يكي از پايگاه‌هاي خبري اقدام به شبهه‌افكني و درج مطالب تخريبي و اهانت‌آميز در خصوص مدرك تحصيلي وزير محترم كشور كرد؛ لذا به منظور تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رساند:

1- مدرك دكتراي افتخاري وزير كشور پس از طي مراحل قانوني از سوي رييس كل بخش خاورميانه دانشگاه آكسفورد استيفن پرينگل و به امضاي سه نفر از اساتيد معروف و مشهور دانشگاه آكسفورد صادر گرديده است و هيچ‌گونه خدشه‌اي در صحت آن وجود ندارد.
2- طرح ادعاهاي واهي و بي‌اساس در اين خصوص قابل پيگيرد قضايي بوده و اين حق براي وزارت كشور محفوظ است.
3- با توجه به شرايط حساس كشور و لزوم حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف از رسانه‌ها انتظار مي‌رود از نشر مطالب كذب و شبهه افكنانه خودداري كنند.
  *** توضیح الف: با توجه به افشای جعلی بودن مدرک دکتری آقای کردان در جریان اخذ رای اعتماد در مجلس و تایید نشدن اعطای دکتری به ایشان توسط دانشگاه آکسفورد، "الف"، از صمیم قلب علاقه داشت که آقای کردان امروز حداقل به خاطر حفظ آبروی نظام و وزارت کشور یک مدرک دکتری مورد تایید وزارت علوم ارایه کنند.

اما نه تنها از مدرک دکتری خبری نیست، بلکه متاسفانه بررسی های الف نشان می دهد که فردی به نام استفان پرینگل یا استیفن پرینگل یا اسامی مشابه با عنوان مدیر یا کارمند بخش خاورمیانه یا بین الملل یا عناوین مشابه در  دانشگاه آکسفورد وجود ندارد.

با توجه به استعلام‏های رسمی و جداگانه "الف" از دانشکده حقوق و بخش تایید مدارک آکسفورد درباره مدارک افتخاری و غیرافتخاری آقای کردان، انتظار می‏رود، وزارت محترم کشور با انتشار اصل مدرک آقای علی کردان و مشخصات کامل اساتیدی که مدرک افتخاری ایشان را امضا کرده اند، به شفاف شدن موضوع کمک نماید.  
نتیجه جستجو در دایرکتوری افراد دانشگاه آکسفورد الف آماده است، صحت مدرک مورد نظر وزارت محترم کشور را از مراجع ذیصلاح آموزشی انگلستان در اسرع وقت استعلام کند.الف، پیگیری های مستدل خود از طریق مراجع رسمی دانشگاه آکسفورد را ادعای واهی و بی اساس نمی‏داند و تهدید به پیگرد قضایی رسانه، تنها دو روز پس از درخواست رییس جمهور مبنی بر منع تعقیب رسانه‏ها از سوی یکی از زیرمجموعه‏های مربوطه را صحیح نمی داند.همچنان امیدواریم و انتظار داریم یک مدرک دکتری واقعی و مورد تایید وزارت علوم توسط آقای کردان ارایه شود. در غیر اینصورت، عذرخواهی، استعفا و عودت وجوه دریافتی به بیت المال در سالهای اخیر بابت داشتن مدرک دکتری در مناصب اداری و هیات علمی دانشگاه، حداقل انتظار از جناب آقای کردان است.

*لازم به یادآوری است، براساس مقررات اداری - استخدامی، تنها مدارک تحصیلی مورد تایید و ارزشیابی شده توسط وزارت علوم در ادارات دولتی و حکومتی ایران دارای ارزش استخدامی و محاسبات حقوق و دستمزد است و مدارک افتخاری فاقد هرگونه ارزش استخدامی و ارزشیابی در حوزه های اداری مالی دستگاه های دولتی و حکومتی کشورمان است.
توضيح ضروري:
بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس وحساسيت بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد نمي شود. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند منعكس مي كند
سردبيري الف  
 
میثم
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۸:۴۲
١٠٠ مرحبا و ١٠٠ افرین. قصدم زیر سوال بردن هیچ یک از مسئولین نظام نیست. ولی کاری که شما دارید می کنید دقیقا کاریه که یک رسانه باید بکنه. شما این همه مدرک اورید و تو وب سایت گذاشتید. من جای این دوستمون بودم یک کپی از مدرکم رو براتون فکس می کردم تا حقیقت امر روشن بشه.

کار شما دقیقا کاریه که مقام معظم رهبری بارها تو جمع دانشجوبان تاکید کردند که باید انجام بشه مطالبه عدالت ولی از راهش و بی سرو صدا و با مدرک.

به اطلاع رسانی خودتون ادامه بدید. نهایتش مجبور میشید اسم وب سایت رو از \"الف\" به \" ب\" تغییر بدید ... (74741)
 
مخبر
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۳:۵۱:۳۶
آیا مدرک مورد ادعای وزارت کشور -با فرض صحت وجود -به تایید دفتر ارزشیابی وزارت علوم رسیده است یا نه ؟ اگر رسیده است یک نسخه از آن را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنید و اگر نرسیده است اعلام کنید ایشان چگونه از مزایای حقوقی آن بهره مند شده اند . چرا تا حرف حق می شنوید هنوز وزارتتان را شروع نکرده داغ و درقش نشان می دهید. (74873)
 
حقیقت
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۵۰:۴۲
البته سوال اساسی در اینجا این است که آقایانی که اکنون اینقدر مجدانه پیگیر این قضیه هستند آیا تا به حال هیچ اطلاعی از جعلی بودن مدرک ایشان نداشته اند؟ چراکه پُستهای قبلی ایشان مخصوصاً در وزارت نفت، بسیار مهم و حساس بوده است.
بنابراین گرچه گناه کردان به هیچ وجه بخشودنی نیست، لیکن به نظر می رسد از این دست مسائل در پُستهای دیگر نیز وجود داشته یا سابقه داشته باشد، اما هنوز مقابل منافع دوستان قرار نگرقته تا دست به افشاگری بزنند! (75071)
 
شهریار
۱۳۸۷-۰۵-۲۳ ۰۹:۱۳:۴۸
گواه صدق گفتار مخالف یا موافق ، همگی با ارائه ی مدرک قابل اثبات است و حقیقت همیشه بر باطل پیروز.

حال مشخص نیست ، چرا به جای سخن پردازی و فیلتر کردن یک رسانه ، از راه قانونی وارد عمل نمی شوند و پاسخ این رسانه را با ارائه ی مدرک نمی دهند!

مردم بادیدن این عکس العمل ( فیلترینگ) صحت این را باور کنند یا آن را ؟ شما بگویید کدام؟ (76839)
 
nima
۱۳۸۷-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۹:۵۹
مطالبه عدالت ولی از راهش و بی سرو صدا و با مدرک


1.bebakhshid ke ba font e farsi neminevisam

2.faghat khastam begam motalebe hagh bisar o seda NEMISHE (76851)
 
محمدحسین
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۸:۵۷
جالبه این رو هم ببینید:
http://www.sant.ox.ac.uk/mec
بخش خاورمیانه دانشگاه آکسفورد

این هم لیست مسئولینش:
http://www.sant.ox.ac.uk/people/officers.html
که آقای پرینگل توشون نیست!

بنده هم هر چی این سایت رو زیرورو کردم، خبری از آقای پرینگل نبود. انگار آب شده رفته توی زمین!

در صورت صحت ادعای وزارت کشور نیز باید گفت اگر کسی از یک یا چند استاد یک دانشگاه ـ مثلا MIT (!) ـ مدرکی، گواهی ای، چیزی هم به هر دلیلی یا وسیله ای گرفته باشه، نمیشه گفت از اون دانشگاه ـ مثلا MIT (!) ـ مدرک گرفته و حائز درجه ای علمی مثلا فوق لیسانس یا دکتراست. چنین ادعایی را فقط با گواهی و تأیید آن دانشگاه می توان داشت.
به هر تقدیر همگان منتظر رؤیت سند ادعایی عزیزان هستند تا کاوش پیرامون آن را نیز آغاز نمایند! (74743)
 
بسیجی
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۰۳:۳۰
از یکی از بچه های بسیجی که حسابداری خونده می خوام که بشینه و منصفانه حساب کنه اگه مدرک آکسفورد جعلی بوده باشه، فقط هزینه های مازاد درآمد آقای کردان در سالهایی که با این عنوان مسئولیت داشته و همچنین تدریس کرده چقدر میشه؟ (74745)
 
مطلع
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۰۵:۴۸
ممکنه از دانشگاه آزاد آکسفورد خریده باشن اما بدبختانه این دانشگاه از 84 تاسیس شده و ونه ده پونزده سال پیش که جناب دکتر کردان دکترا داشتن! در ضمن این دانشگاه تازه امسال می خواد دکتری بگیره اونم نه از دانشگاه آکسفورد که از دانشگاه کینگستون. البته از کسی که. به هرحال بعید می دونم جاسبی بخواد اینطوری اعتبار دانشگاه خودشو معامله کنه (74747)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۰۸:۰۵
متاسفم. واقعا متاسفم که کشور ما از لحاظ اخلاقی تااندازه ای نزول کرده که مسوولانش در مواجه با چنین مواردی که عموم در مورد آنها حساسیت دارد، نه تنها عذرخواهی و استعفا نمی کنند که بدتر منتقدان را به . تهدید می کنند. متاسفم متاسفم واقعا متاسفم. (74748)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۱۶:۵۵
اگر اینجا ژِاپن بود حتما شخص مربوطه . می کرد (74926)
 
موسی
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۱۴:۵۵
به جای تهدید بهتر است مدارک دکتری جناب وزیر هر چه زودتر ارایه شوند. الف یا دانشگاه آکسفورد راست نمی گویند یا گرفتن مدرک دکترا زمان می برد! (74753)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۱۵:۰۵
می خواستم بگم اگه کسی خواسته باشه شکایت بکنه اون ملت ایران است که باید از این فرد بخاطر گفتار خلاف واقع شکایت کند.
در پایان می خواستم بگم اگر آقایان هرچه زودتر جواب درست و روشنی به مطالبات مردم و رسانه ها ندهند ما جمعی از دانشجویان حقوق دانشگاه ... به صورت مدعی العموم شکایت خواهیم کرد.
با تشکر از پیگیری های مداوم سایت محترم \"الف\" (74754)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۱۷:۵۹
با سلام خدمت عزیزان و سروران و بقیه

گیرم که پرینگل هم باشه. فکر کردین مدرک جعلی چطوره؟ یک مدرک مثل مدارک معمولی با همان امضاهای مدارک درست که مثلا پرینگل خان هم زیرش رو امضا زده. مهم استعلام رسمی است. اساسا روند بررسی مدارک جعلی همین طور است.

نکته دیگه. اگه این دروغ باشه میشه 4 تا دروغ ایشون تو کمتر از یک هفته. خیلی. (74755)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۹:۲۹
آبروی رسانه های ایران را خریدید ! احسنت ...احسنت ...احسنت (74758)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۱:۵۳
پیشنهاد میکنم یک نامه سرگشاده برای آقای احمدی نژاد بفرستید و این مستندات را هم ضمیمه کنید.بعید است ایشان هیچ عکس العملی نشان ندهند. (74759)
 
یه سعید دیگه
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۱:۵۲:۳۶
عزیز ناشناس ! انگار تو جریان نیستی ، خود رئیس جمهوری که فکر نمیکنی هیچ عکس العملی نشان نده ؛ تو همون مجلسی که این مدارک را رو کردند حضور داشت و نه تنها باز هم حمایت کرد بلکه با توسل شبهه ناک به سخنان عزیز فرزانه مان رهبر مظلوم و معظم ؛ زیرکانه برایش رأی اعتماد گرفت. (74863)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۷:۰۰
با سلام

از کی تا حالا به جای رئیس دانشگاه، اساتید و رئیس دپارتمان

دانشنامه دکتری را امضا می کنند ! (74760)
 
کیان
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۲:۴۸:۳۶
این اشکال کاملن درست است.در همه جای دنیا دانشنامه توسط رئیس دانشگاه امضا می شود. حتی افرادی که موقتن به عنوان سرپرست معرفی می شوند حق امضا مدارک را ندارند (74868)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۲۰:۳۹:۰۸
سلام. مسئولان محترم مربوطه این احتمال را هم بدهند که شاید مخاطبانشان کمی از قوه شعور و تعقل برخوردار باشند. آخر بندگان خدا دانشگاه آکسفورد دبیرستان است که به برادر گمنامی به نام آقای کردان، مدرک دکتری افتخاری بدهد. اندکی تامل کنید. میز ارزش این همه را ندارد. (74777)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۱۶:۱۸
اشتباه ایشان این بود که بجای یک دانشگاه گمنام یک دانشگاه معروف را انتخاب کرد.
هخیلی از دوستان از دانشگاهاهای گمنام مدرک گرفته اند و صدایش هم در نمیاد (74930)
 
ابوذر
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۲۰:۴۱:۵۷
منظور از"شرايط حساس كشور"در نامه وزارت كشور چيست.شخص محترم رئيس جمهور صراحتا عنوان داشتن كشور در حالت عادي است و.....چطور روابط عمومي يك وزارتخانه خلاف حرف ايشان اطلاعيه مي دهد. (74775)
 
داريوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۰:۴۹:۲۶
با سلام خدمت ابوذر خان و بقيه خوانندگان

شايد منظور از شرايط حساس كشور بحث داغ انتخابات رياست جمهوري باشد كه شايد آقايان فكر ميكنند كه با آشكار شدن اين قضيه ديگر شانسي درانتخابات نداشته باشند (78753)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۲۰:۵۹:۱۶
قضیه ختی از این هم ساده تر است. مدرک ادعایی ایشان به تصریح وزارت کشور، دکترای افتخاری است. چنین دکترایی توسط واحد ارزشیابی وزارت علوم به عنوان یک مدرک تحصیلی ارزیابی نمی شود و تنها ارزش معنوی دارد.
بنا بر این استفاده از آن برای کسب رتبه اداری یا استخدام در هیئت علمی از مقوله جعل عنوان است که دستگاه قضایی باید به آن رسیدگی کند.
برگرداندن مازاد حقوق دریافتی در این الها، کوچکترین کاری است که آقای دکتر میتوانند برای جبران تخلف خود انجام دهند. (74784)
 
سیگنال ایکس
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۲۱:۰۱:۲۳
با سلام وخسته نباشید
مطمئن باشید در اسرع وقت بهتــــــــــــــــــــــــــــــــــریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن مدرک با درجه عالی برایش صادر می شه!؟
...
ولی با تمام این تفاسیر خیلی خوب دستشونو رو کرد (74756)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۲۲:۴۶:۳۶
1- الف از اکسفورد استعلام کرده و جواب داده اند . مسئولیت صحت و یا عدم ان بر عهده اکسفورد است . تهدید الف به پیگیری قضایی نه قانونی است و نه اصولی

2- همه مسئولین خود را خدمتگذار و خادم میدانند . چنین رفتار ی که در مقابل ایراد یک شبهه تهدید میکند با این شعار که قطعا بسیاری از مسئولین از جمله برادر احمدینزاد به ان معتقدند مغایرت دارد. خدمتگزار ( البته مسئولین واقعی سرور من هستند ) که از موضع بالا برخورد نمی کند . پس بهتر است
با این شعار در عمل همراستا بود

3-برخی از برادران وزارت کشور که خود متولی امنیت کشور است بایستی از این مسئله خوشحال باشند که عملکردها زیر ذره بین قرار گیرد .
برای مسئولین مرتبط با هر حوزه کاری اتفاقا خود بایستی بسیار انتقاد پذیر تر در حوزه مربوطه نسبت به سائرین باشند و
در اعمال خود دقیق تر تا بتوانند مسئولیت محوله را بهتر اجرا کنند .بسیاری از چیزها برای مردم عادی اشکالی ندارد و یا دارد ولی برای مسئولین این ایراد حساسیت بالاتری دارد .

4- چرا برخی از مسئولین وزارتخانه مربوطه با بزرگ منشی مسئله را حل نکنند . اعتقاد دارند که این شبهه غلط است ؟ بسیار خوب مستندات ارایه نمایند . همه را غرض و مرض دار دیدن که اصولی نیست . سو تفاهم میان دوستان همواره بوجود می اید . بهتر است به جناح بندی میان دوست و دشمن قدری دقیق تر بنگریم .

5- روابط عمومی این وزارت میگوید شرایط حساس است . من عرض میکنم شرایط همواره حساس بوده و خواهد بود . تمامی کشورها به همین شکل هستند . ایا پافشاری بر بعضی از مواضع بدون ارایه مدرک اتفاقا حساسیت ایجاد نمی کند . اصلا فرض کنید تب و تاب این قضیه بدون حصول نتیجه فروکش نماید . مطمعن باشند که بازتاب این قضیه در ذهن من و خیلی ها باقی خواهد ماند که میتواند در بعضی حوزه ها باعث تعریف
نگرش های جدید باشد .لذا بیخود و بدست خود شرایط را حساس نکنیم که من مطمعن هستم اقای رییس جمهور رسیدگی خواهند کرد .

نتیجه گیری :
قضیه اشتباه است ؟ افراد مورد سوال با بزرگ منشی مستندات خود را ارایه دهند . بسیار نزد افکار عمومی مثبت خواهد بود . قضیه درست است ؟ برخورد اصولی بدون تبعیض انجام دهند . نزد افکار عمومی ارزشمند تر خواهد بود .
خدا را در نظر بگیریم . عزیزان من از اسراییل بی پدر مادر صهیونیست می نالیم ؟ببینید با اولمرت چکار کرده اند ؟
قضیه کاملا شفاف است . ببینیم مسئولین چگونه با این قضیه مواجه خواهند شد . از اقای دکتر توکلی و دست اندرکاران سایت الف هم بخاطر این حرکت ممنونیم . انشالله که اشتباه شده باشد . ما که بخیل نیستیم .

ایا حرفهایم غیر منطقی بود ؟ (74810)
 
ذره بین zarebin@hotmail.co.uk
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۱:۲۶:۲۰
بنظر من آلف یواش یواش دارد تبدیل میشود به Sunday Times ایران معمولا این روزنامه در انگلیس اخبار جنجالی و واقعی را منتشر میکند و اما در مورد نمابر وزارت کشور، معنی بند 3 این نمابر این است که بخاطر حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف یعنی خفه خون بگیرید و حرف نزنید غافل از اینکه هر رسانه ای یک وظیفه ای دارد که همانا افشای اینجور مسائل است که الف به آن عمل میکند که امیدوارم الف به اینجور تهدیدات توجه نکند چون افکار عمومی همراه شما است در ضمن خود من هم با دانشگاه تماس تلفنی گرفتم که مسئول روابط عمومی دانشگاه ارائه هر گونه مدرک به علی کردان را تکذیب کردند و یاد آور شدند که چندین روزنامه ایرانی، امریکائی، انگلیسی و حتی اسرائیلی هم با این دانشگاه تماس گرفته اند. مثل اینکه مدرک دکترای علی کردان تبدیل شده به یک سوژه خبری که همه مشتاق هستند ببینند که آخر این قضیه به کجا ختم میشود.

ذره بین از لندن (74857)
 
موسی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۳:۰۹:۵۴
با این وصف مشخص است که بیگانگان نیز برای ماهی گرفتن از این آب گل آلود دندان تیز کرده اند. (75082)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۵:۲۴
دانشگاه های دیگه ای هم هستند که اسما مشابه با نام دانشگاه آکسفورد هستند + یک پیشوند یا پسوند . این احتمال وجود داره که دانشگاه صادر کننده مدرک آقای کردان یکی از این دانشگاه های همنام با آکسفورد بوده. (74866)
 
کیان
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۲:۵۵:۳۱
الف بسیار حرفه ای و مسئولانه این موضوع را پیگیری می کند. واقعن باعث افتخار است. موفق باشید (74869)
 
امیرعلی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۳:۵۹:۳۳
خدا را شاهد میگیرم اگر این اتفاق در یک کشور اروپایی افتاده بود تا به حال یا فرد استعفا داده بود و عذرخواهی کرده بود یا اصل مدرک را برای تبرئه در اذهان عمومی ارائه کرده بود. آقا متهم به جعل است و تهدید به پیگیری حقوقی میکند! از عجایب روزگار است که جای شاکی و متشاکی در مملکت ما همیشه تغییر میکند! (74875)
 
ایرانی مقیم کشور چین
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۵:۴۹:۴۱
باید وزارت کشور بداند که تهدید کارساز نیست افکار عمومی منتظر پاسخ روشن وشفاف هستند بیاییم برای یکبار هم شده واقعیت را بپذیریم و از حاشیه روی دوری کنیم... (74880)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۶:۱۵:۱۶
کردان را استیضاح کنید ای کسانی که گفته اید با یک حرف رئیس جمهور به او رای دادید (74881)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۶:۳۴:۲۹
با سلام

چرا وقتی یکی از مسولان کار نادرستی میکنه به خاطر مصلحت نظام وشرایط حساس کشور نباید چیزی گفت اتفاقا مصلحت کشور اینه که آبروی نظام هزینه خطای آگاهانه هیچ مسوولی نشه و هر فردی تاوان خطای آگاهانه خودش را پرداخت کنه آقایان مسوول عدالت محور مردم هر چند ساکت اما آگاه و هوشیارند این آقا چرا مدرک اصلیش را رو نمی کند (74883)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۶:۵۱:۵۸
چنین رسوایی های در کشورهای پیشرفته حتی دامن بالاترین مقام اجرایی کشور را می گیرد چه برشد به فرد مقصر و خاطی.
متاسفانه در کشور ما به بعلت وجود حاشیه امن برای مسئولین ، هیچگاه حاضر به پاسخگویی نیستند و با الفاظی از قبیل متعهد، بسیجی ، جبهه و...نیات خود را به پیش برده و قداست بسیاری از مفاهیم را نیز می شکنند. تا کی صداقت باید فاید مصلحت و آنهم مصلحت شخصی و یا گروهی شود؟ (74888)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۰۷:۰۹
احسنت و مرحبا،
خواهشمندم بيشتر روي قانون «عدم اعتبار مدارك افتخاري جهت استخدام و حقوق ومزايا » تاكيد فرماييد. چون اين قانون نه قابل تكذيب است و نه قابل پيگيري قضايي توسط تهديد كنندگان.
اصلا آقاي وزير سه تا مدرك افتخاري دارند و ما هم قبول داريم و اصلا مديريت ايشون اينقدر قوي هست كه نيازي به مدرك ندارند! ولي اين ده پانزده سال هر چه حقوق با اين مدرك گرفتن غير قانوني بوده و بايد به نرخ روز محاسبه نموده و پس دهند. (74893)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۱۱:۳۹
من بيش از 1 ساله كه تقريبا روزي 1 ساعت الف رو مطالعه مي كنم. هميشه معقد بودم كه الف، اگر نه بهترين، لااقل يكي از بهترين رسانه هاي ايراني است. و از ديروز تا حالا كه پيگيري الف رو درباره اين قضيه ديدم، بر اعتقادم راسخ تر شدم. اين كار دقيقا كار يك رسانه خوب، متعهد و قوي است و اين قبيل برخوردها هم نشانه اين است كه در كشور ما متاسفانه كار حرفه اي رسانه اي هنوز جايگاه خودش رو باز نكرده.
اميدوارم بيش از پيش موفق باشيد. (74894)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۱۴:۰۲
اگر شرگاتي شخصي را استخدام كند و بعد متوجه شود مررك مودد ادعايش درست نيست اخراج خواهد شد و به دستگاه قضائي معرفي ميگردد. حال چگونه ميشود وزير كشور اينگونه باشد؟ (74895)
 
محمودی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۲۲:۱۲
تنها راهکار زنده نگه داشتن موضوع است آقایان انچنان جسارت داشته اند که چنین رفتاری را انجام داده اند
اما تصورشان این بوده که همچون دیگر کارهایشان مشمول مرور زمان خواهد شد.
پس بر شما فرزندان خمینی واجب است که موضوع را تا حصول نتیجه زنده نگه دارید
با تشکر (74902)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۲۹:۱۶
مدرک و اینجور چیزها مهم نیست مهم این است که برای خدمت به جامعه خروس نیت داشته باشیم (74904)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۰۰:۳۲
خروس؟ منظور خلوص است ؟ یا همان خروس است. البته تعداد کسانی که در نیتشان خروس دارند خیلی بیشتر از کسانی است که خلوص دارند برادر (74919)
 
م
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۲۹:۲۶
کجای دنیا اگر از کسی مدرک تحصیلی بخواهند میگوید من از شما شکایت میکنم ؟

من فکر میکنم که با تهدید به شکایت به جای ارائه مدرک دیگر کسی تردید نخواهد کرد که چه کسی دورغ میگوید حالا برود هر چی هم که دوست دارد بیاورد ... از نظر مردم بی ارزش است (74905)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۳۱:۴۸
برادر ارجمند جباب اقاي احمدي نژاد اگريكي از جوانان اين كشور بخواهد در يك سازمان دولتي بعنوان يك كارمند ساده استخدام شود بايد علاوه بر ارا ئه اصل مدرك تحصيلي خود تائيديه انرانيز داشته باشد جرا مسئله اي به اين كوجكي بايداين همه جنجال به پا كند ايا با نشان دادن مدرك جناب اقاي دكتر درصورت وجود داشتن مسئله تمام نمي شد. (74907)
 
مین _حسابرس
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۴۰:۵۸
اصلا موضوع مدرک تحصیلی اقای کردان چه ارتباطی به وزارت کشور وروابط عمومی ان دارد!؟ این بحث مربوط به قبل از وزیر کشور شدن ایشانه!حداکثر مربوطبه شخص ایشان می باشد اخر --- هم حدی دارد برادر! (74878)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۴۱:۴۴
اگه قراره که مدرک آقای کردان بررسی بشه وباید مدارک دیگر آقایانی که از دانشگاههای دولتی و غیر دولتی داخلی و با آوردن استاد به داخل وزارتخانه جهت آموزش آقایان ،مدارک لیسانس و فوق لیسانس خود را گرفتند هم بررسی شود. (74910)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۴۲:۲۱
پيشنهاد مي شود خبري كه به عنوان «پاسخ یک روزه آکسفورد به استعلام مدرک تحصیلی \"کردان\" نشانه خوشحالی استعمارگران است» در سايت عصر ايران منتشر شده و مربوط به نامه 5 نفر از مديران كنوني و سابق صدا و سيما در حمايت از آقاي كردان است را در سايتتان قرار دهيد تا بينندگان نظرشان را در مورد اين نامه ارائه دهند. (74911)
 
سينا
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۴۴:۳۱
هنوز هم مي شنويم ناسزا به ماكياولي را به هابز را و به همه فيلسوفان سياسي غرب را كه معتقد بودن حقيقت را قدرت تعيين مي كند؟ به آنها ناسزا مي گويم و خود در عمل به آن پايبنديم
دريغا و دريغا كه اي كاش وزارت كشور بي وزير مي ماند و اين اتفاق برايش نمي افتاد.
اعتماد مردم به نظام سرمايه اي است گرانبها كه وقتي از دست برود به دست آوردنش به اين راحتي نيست مخصوصا اينكه اين بار دلخور شوندگان نه اصلاح طلبان بلكه خون دل خورندگان نظام بوده اند. (74912)
 
احمدی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۵۴:۳۰
زیاد جوش نزنید امروز ایشان جلسه معارفه دارند و از فردا صبح تکلیفشان را با شما رسانه های فضول و مزاحم! معلوم میکنند. (74915)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۰۸:۵۵
هر کدام از ما یه همچین کاری میکردیم و با یه مدرک دکترای جعلی (نه افتخاری) به پست و مقامی میرسیدیم . مطمعنا اگر روزی برملا میشد کارمان با کرام الکاتبین بود ولی متاسفانه در کشور عزیزمان و مهمترین وزارتخانه یه همچین اتفاقی میافتد و دوستاد عزیز روابط عمومی آنرا کتمان کرده و تهدید هم میکنند ؟
راستی قدرت چقدر آدمها رو عوض میکنه ؟
پس خون شهیدانمون چی میشه ؟
بعد از 30 سال از به قدرت رسیدن این نظام و این رسوایی ؟
واقعا هر آنسان با منطقی را به فکر فرو میبرد ؟
فردا روزی در قیامت برادران مجلسیمان چه دارند از خود دفاع کنند؟
واقعا که؟ (74914)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۱۴:۵۹
من همه مطالب منتشر شده را در زمینه آقای کردان را مطالعه نمودم. در این میان چند نکته خود نمایی می کند:

- نبودن حرف نهایی خود آقای کردان برای تنویر افکار عمومی، فکر کنم خیلی مهمتر از نظر روابط عمومی یا هر ارگان دیگری باشد

- بی توجهی دیگر مراجع که بسیار عجیب است.

- اگر الف این پیگیری را می کرد و وظیفه مقدس خود را به انجام نمی رساند آیا مسئله مسکوت می ماند؟

- جبهه گیری روابط عمومی وزارت کشور

به نظر بنده لزوما افراد کاردان نباید دکتر باشن، شاید جناب کردان بسیار در این قسمت کارایی خوبی داشته باشند ولی با این مسائل و عکس العملها آیا دیگر می توان در این مورد اطمینان داشت؟

ان شاء الله به گونه ای که لطمعه ای به حیثیت مردم بزرگ ایران نرسد مسئله ختم به خیر گردد. (74928)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۲۱:۲۹
مگه شما کارو زندگی ندارید که چسبیدید به این مدرک بی زبون
اینارو ول کنید و آماده شید تا بریم به مراسم معارفه وزیر کشور
تا دلی از عزا در بیاوریم! (74931)
 
نادري
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۱:۲۰:۱۱
از كارشناسان صاحبنظر در قوانين مرتبط با مدارك تحصيلي هستم بر اساس قوانين استخدام كشوري منتشره در اخرين مجموعه قوانين سال 1387موجود در تمامي مراكز معتبر ملاك ارزيابي مدارك تحصيلي صرفا مداركي است كه به تائيد وزارت علوم و از لحاظ استخدامي به تائيد سازمان امور اداري و استخدامي رسيده باشد ودر فهرست منتشره نامي از مدارك افتخاري بعمل نيامده و مثل اين ميماند كه كسي با مدال شجاعت درخواست حقوق تيمسار يا ...را بنمايد واين موضوع بحث معنوي و افتخاري دارد وقابل ارزيابي در مراجع رسمي نميباشد و هر گونه انتصاب و پرداخت حقوق و مزايا غير قانوني بوده و دخل و تصرف در اموال دولتي تلقي ميگردد و به منزله سو استفاده و در صورت نياز مدارك و مستندات در قوانين قابل دسترسي ميباشد. (75030)
 
نکته جو
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۱:۵۷:۳۲
امام حسین علیه السلام دو علت برای اینکه معاویه حاکم جهان اسلام شد را در مکه در جمع بزرگان قبایل فرمودند که یکی این است.
اگر حکمی از دین در بین خودتان تقض شد چشم بستید ولی اگر غیر خودتان همام حکم را نقض کرد وا اسلاما سر میدهید.
اگر آقایان مرام اسلام ناب را قبول دارند بجای این همه توضیح با اریه مدرک رفع ابهام کنند واگر غیر از این است بر مسولان نظام است که تیم مهم را به نحو بایسته برخورد کنند تا ما هم به آن سرنوشت که اممام فرمودند مبتلا نشویم. (75050)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۰۳:۵۶
صرف نظر از قبول یا رد اعتبار مدر گک تحصیلی ایشان این یک موضوع شخصی است وروابط عمومی وزارت کشور فاقد سمت قانونی در این ارتباط می باشد (75052)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۲۹:۰۱
راستش این ماجرا رو که شنیدم دلم به حال خودم سوخت!
یادمه وقتی می خواستم تو یه اداره دولتی استخدام بشم، مدرک تحصیلیمو برای استعلام به صد جا فرستادن و از تنها کسی که استعلام نگرفتن خواجه حافظ شیرازی بود، آخرشم گفتن چون معدلت زیر 14، نمیشه. ولی این آقا چه راحت با مدرک جعلی داره تو پست های درجه اول مملکت کار میکنه!
خدااااااا، فریاد از بی کسی.... (75058)
 
رهنما
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۳۰:۵۶
من تعجب می کنم که چرا بجای این همه یقه گیری های رسانه ایی و اطلاعیه های وزارت کشور که دون شان نظام است ، جناب کردان چرا اینقدر تعلل می کنند ؟لطفا بجای این همه کش دادن موضوع لطف کنند و کپی مدرکشان را با یک نمابر به رسانه ها منعکس فرمایند.اگر صحت ادعا اثبات شد که رسانه های اخلاق گرا رسما عذر خواهی کنند و اگر نه که ایشان استعفا بدهند.از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری در پیش است ،عدم استعفا (در صورت ناتوانی در ارایه مدرک معتبر) زمینه بهانه سازی هایی را نیز نسبت به صیانت از اعتبار حفظ آرا در وزارت کشور (حداقل از سوی بدخواهان نظام)نیز دامن می زند که این به نفع نظام نیست که به خاطر آبرویش به مسایل یک شخص گره بخورد چون وزیر کشور به هر حال باید که امین مردم باشد. (75061)
 
م. ز.
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۳:۲۱
هر دم از این باغ بری میرسد.........

ظاهرا مشکل آقای کردان نداشتن مدرک دکترای رسمی است. ولی فراموش نکنیم که بسیارند مسوولینی که دارای مدرک رسمی دکترا هستند ولی در طول دوران مقطع دکترا حتی به تعداد انگشتان دست هم به دانشگاهشون نرفتند! مشکل ریشه ای است آقایان. (75065)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۴:۳۲
این همه دعوا برا چی؟ خب کپی مدرک رو بده به رسانه ها
اگه راست می گه که دعوا می خوابه اگه نه که .... (75067)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۹:۵۹
این آقا که اینقدر آستانه تحملش پایینه

چطور می خواد وزارت کشور را اداره کنه


بی شک اگه تو کشور آمریکا وزیر کشور بود مایکل مور را به دار می کشید

خواهش می کنم تمام مدارک تحصیلی مسئولان را استعلام بفرمائید تا این سنت زشت برچیده شود (75070)
 
ح.ص
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۲:۵۸:۵۷
با سلام
جهت اطلاع مسئولین محترم سایت الف و خوانندگان محترم آن باید اضافه نمایم
1- دفاع از داشتن یا نداشتن مدرک دکترا از طرف شخص حقیقی آقای کردان بایدصورت پذیرد و نه وزارتخانه ای که ایشان اخیرا وزیرش شده است.
2- مطابق مقررات جمهوری اسلامی تحصیلات و دریافت مدارک تحصیلی از خارج کشور منوط به رعایت قواعد و شرائطی است که اداره دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم تعیین میکند و نهایتا اداره ارزشیابی مدارک تحصیلی در این وزارتخانه است که صحت مدارک را تعیین میکند.
3- بهتر است آقای کردان بجای تهدید نویسندگان از طریق وزارت کشور زحمت کشیده و گواهی تایید مدرک خود را از وزارت علوم ارائه دهد.
4- یکی از موارد قبول مدرک تحصیلی افراد در خارج از کشور انست که دانشجو در طی مدت تحصیلاتش در خارج کشور حد اقل نیمی از دوران تحصیلش را در محل کشور محل تحصیل اقامت گزیده باشد.
با تشکر از توجهتان (75078)
 
فقير
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۳:۴۹:۰۷
از تلاش سايت الف ودست اندركاران آن جهت روكردن دست برخي افراد سپاسگذارم خلاف از شخصي كه حادث شود بداست و بايستي باآن برخورد شود ورودربايستي را بايد كنار گذاشت ضمنا سوالي دارم كه از افراديكه اطلاعاتي دراين باره دارند تقاضاي پاسخ دارم .آيا مدرك افتخاري مجوزي جهت پرداخت حقوق است ؟آيا اين مدرك مورد تاييد سازمان مديريت وبرنامه ريزي ازجهت اعطاي شغل ونهايتا استفاده از مزاياي آن است؟ضمنا در دولت نهم كه مبناي آن عدالت محوري است آيا اين نوع جديدي از عدالت است . (75101)
 
نریمان
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۴:۳۳:۱۰
از آنجا که بزرگان کشور انشاال... نگران آخرت خود هستند ودر مواردی علنا اقرار نموده اند این مسئله یک امتحان الهی است لطفا بخود بیائید دنیا محل گذر است آخرت خود را به سکوت در مقابل امثال آفای کردان واقدامات ایشان نفروشید ! (75021)
 
Parham
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۹:۵۵:۳۲
خوب بابا این آقای پرینگل که خیلی معروفه همان آقای سیبیل کلفتی

که روی چیپس پرینگل است آدم از این سرشناس تر می خواهید ؟ (75230)
 
صبور
۱۳۸۷-۰۵-۲۱ ۲۳:۳۱:۱۰
چرخ روزگار را ببين اونهايي كه به كارمند در حال تحصيل گير مي دادند كه يا كار يا تحصيل حالا به چه روزي افتاده اند چوب خدا صدا ندارد (76133)
 
سلام
۱۳۸۷-۰۵-۲۱ ۲۳:۵۲:۱۲
حضرت عباسی اگر یک کارمند عادی با مدرک جعلی چندین سال حقوق بگیرد باز هم اقای احمدی نژاد میگوید که خدمت کردن نیازی به کاغذ پاره ندارد (76143)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۳:۱۷
من معتقدم حضرت اقای کردان با آن پیشینه درخشان ونورانی در دوران تصدی معاونت اداری و مالی سازمان صدا وسیما ، حداقل کاری که برای ایشان میتوان تصور داشت ، اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن از این سمت کناره گیری نمایند. (76445)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۵:۵۴:۴۳
بابا تو ایران همه به هم میگن دکتر.
حالا اگه به تیپش نیاد میگن مهندس.
از وب سایت الف متشکرم. (76647)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۹:۰۲:۵۲
خب به سلامتی فیلتر شدید! ... می خواهید باور کنید یا نکنید ... از فیلتر شدن سایت الف خوشحال نیستم اما روزی را به یاد بیاورید که سایت های دیگر فیلتر شدند که نه پورنوگرافی بودند و نه سیاسیون وابسته به خارج ... اما صدایی از آقای دکتر توکلی و سایرین جز به تایید اینکار شنیده نشد! ... یاد ضرب المثل معروف افتادم که می گوید : \" چاه کن همیشه ته چاهه!\" ... گرچه مطمین هستم نمایش نمی دهید اما همین که خودتان این مطلب را می خوانید راضی هستم! ... به آقای دکترتان سلام گرم مرا برسانید. (76718)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۱:۱۳
KHAYLI JALABEH KE VEZARAT KESHVAR TAHDID HAM MIKONEH (76846)
 
عابدینی
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۵:۱۳:۱۱
برای حفظ آبروی دولت نهم شجاعانه استعفا دهد و یا قاطعانه برکنار شود بهتر است .خصوصآ در وزارتخانه ای که بناست انتخابات مهم ریاست جمهوری را در آینده نزدیک برگزار کند وجود چنین فردی مایه ... است . امید داشتیم ریس جمهور از مدیران ... استفاده کند . آقای پورمحمدی را برداشت کی را گذاشت با این همه حرف و حدیث. (83666)
 
455
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۲:۳۲:۱۲
بيچاره كردان چقدر بد بخت كه ياران سابق ايشان هم پشت كردن بهش ؟ (87273)
 
عاشق خاك وطن
۱۳۸۷-۰۸-۱۲ ۱۴:۰۳:۲۷
پدر عزيز بي صبرانه منتظر بازگشتت هستيم. پدر عزيز! آيا يكبار شد مدارك مختلف تحصيلي و افتخاري خود را به اين جماعت در حال حاضر اكثريت به رخ بكشي؟ (88818)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.