Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 31541, P.View: 9496
چاپ ارسال به رفقا


(66 توصیه)

            بخش خبری الف   
۱۸ شهريور ۱۳۸۷
دومین بیانیه آکسفورد؛
بیانیه دانشگاه آکسفورد در واکنش به اظهارات رحیمی
 
دانشگاه آکسفورد با انتشار بیانیه‏ای، اظهارات آقای محمدرضا رحیمی درباره حذف اطلاعات مدرک دکتری آقای کردان از سایت این دانشگاه را رسما تکذیب کرد.

به گزارش "الف"، در بیانیه جدید دانشگاه آکسفورد که در تاریخ 28 آگست 2008، یک روز پس از اظهارات آقای رحیمی، صادر شد، آمده است:
بیانیه دانشگاه آکسفورد
28 آگست 2008
آقای علی کردان

ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه سوابق دکتری افتخاری آقای علی کردان پاک شده است، درست نیست. دانشگاه همچنین این ادعا را که تاییدیه مدرکی به نام آقای کردان به سفارت ایران داده شده است را تکذیب می‏کند.

دانشگاه همچنان بر بیانیه خود منتشره در تاریخ 15 آگست پافشاری می‏کند.
متن آن بیانیه از طریق آدرس زیر قابل دسترسی است.
www.ox.ac.uk/media/news_stories/2008/080815.html

اداره مطبوعات و اخبار
روابط عمومی
دانشگاه آکسفورد
تلفن:  441865280528
دورنگار:  441865280535
press.office@admin.ox.ac.uk

Image
تصویر بیانیه دوم آکسفورد؛ خبرنگاران رسانه‏ها برای تایید صحت بیانیه یا دریافت نسخه‏ای از آن می‏توانند با دفتر مطبوعاتی آکسفورد تماس بگیرند.
برای دانلود فایل پی.دی.اف بیانیه دوم آکسفورد روی آیکون زیر کلیک کنید.
http://www.alef.ir/images/stories/fpg/rerahimi.png
 
لازم به یاددآوری است، در پی تکذیب اعطای دکتری افتخاری دانشگاه آکسفورد به آقای کردان توسط مقامات رسمی این دانشگاه، آقای محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهور روز ششم شهریورماه به خبرنگارایرنا گفته بود:
"بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرک دکتراي آقاي کردان نماينده اي از طرف وي به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگي موضوع را بررسي کند.
با مراجعه اين فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزير کشور از روي سايت اينترنتي کاملا حذف شده و اطلاعاتي دراين خصوص وجود ندارد که وي در نتيجه اقدام به استخدام وکيل کرد.
وکيل انگليسي از طريق مقامات قانوني به سايت اصلي دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکتراي کردان را که در جلسه اخذ راي اعتماد توزيع شده بود، از آن سايت استخراج کرد.
وکيل انگليسي بعد از مراجعه به مقامات قضايي مراتب صحت مدرک را تاييد کرد و از طريق سفارت ايران براي آقاي کردان فرستاد که اين مدرک شنبه گذشته به دست وي رسيد و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم".
http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=143730
Image


لازم به یادآوری است بیانیه جدید دانشگاه آکسفورد، در تاریخ 28 آگست (7شهریور)، روز بعد از انتشار مصاحبه آقای رحیمی صادر شده است.

آقای رحیمی در اثنای استعلام الف از دانشگاه آکسفورد درباره مدرک ادعایی آقای کردان، مدرک دکتری آقای کردان را معتبر دانسته و نمایندگانی را که مدرک تحصیلی خود وی را مشابه آقای کردان دانسته بودند، تهدید به شکایت کرده بود.

آقایان زاکانی و نادران، نمایندگان تهران در مجلس اعلام کرده اند آقای رحیمی نیز که در برخی مکاتبات رسمی دولتی "دکتر محمد رضا رحیمی" خطاب می شده، مدرک تحصیلی مشابه آقای کردان دارد.
 
 
مرتبط:
 
توضيح ضروري:
 بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ درمورد اخبار و تحلیل های حساس تر، نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد و منعکس نمي شوند. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند همچنان با افتخار منعكس مي كند
سردبيري الف
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
78461 | ناشناس   |2008-09-09 10:03:47|UNITED STATES
He is a doctor from Oxford. Rahimi and Kordan got a Ph.D from Oxford and I am thinking to pay $2 to get the same madrak -I need the benefits and I am very knowledgable! I will sue whoever will question me
78654 | مهدی  - تاییدیه   |2008-09-10 09:28:32|IRAN
آفرین واقعاً کیف کردم. عجب متن جالبی بود، توی این دنیای افسردگی ما، کسی که این متن را نوشته و ما را کلی خنداند حتماً اجرش نزد خدا محفوظ است. من فکر می کنم که آستین بالا زدند، تا آخرین توان با مدرک داران قلابی مبارزه کنند. ماجرای امتحانات دستیاری پزشکی چند سال پیش که یادتون هست. حالا همه اونا پزشک متخصص شده اند و مردم مظلوم را مداوا می کنند. کسی هم کاری به کارشون نداشت. دادستان محترم هم که سایت الف را به راحتی می بندد، کاری به کارشون نداشت. راستی چرا دادستانی با مدارک تقلبی برخورد انقلابی نمی کند؟
78704 | هادی   |2008-09-09 17:50:48|IRAN
مساله جعل مدرک مسلم است . فقط منتظر نحوه عکس العمل مدعیان اصول گرایی هستیم. آیا از آن خواهند گذشت که در این صورت باید نام خود را از اصول گرا به مصلحت گرا تعویض کنند. یا با برخورد عادلانه نشان می دهند که در بر قراری عدالت خویش از بیگانه نمی شناسند
78465 | احمد  - مرد صادق   |2008-09-09 01:34:02|IRAN
هرچه بگنندد نمکش میزنند وای به روزی که بگنندد نمک
و وای بما که انتخابات اینده و انتخاب استانداران را باید بمردی صادق واگذار نمائیم؟
78466 | ساجده  - بدون "صدق"؟!!!   |2008-09-09 01:52:46|IRAN
به نام خدا
از تعصبات جناحی و علاقه ها و نفرت های همیشگی که بگذریم، واقعا این خیلی جای تامل دارد که ما نتوانسته ایم "صداقت" را به عنوان اساسی ترین ستون بنای اجتماع بشری بپذیریم و به آن پایبند باشیم. من اصلا گاهی با خودم فکر میکنم امام و شهدا و آرمان های آن بزرگواران به کنار، آیا ما حتی اگر این ذخایر گرانقدر هدایت را هم نمیداشتیم، نباید خودمان میفهمیدیم که بدون "صدق و راستگویی" سنگ این اجتماع روی سنگ بند نمیشود؟
واقعا این خیلی پیچیده است که آقای کردان باید صادقانه رفتار نمایند؟
واقعا این خیلی غامض و سنگین است که ریاست محترم جمهوری باید از ایشان توضیح بخواهند؟
اینها خیلی روشن است.
اهداف الهی به کنار، ما واقعا به کدام سمت در حال حرکت خواهیم بود اگر در مورد "صدق" هم کم بگذاریم؟ آیا حتی به اهداف دنیایی مان میرسیم؟!
خوب یک قدری آقایان بیدار بشوند از این خواب های خرگوشی ... یک قدری احترام بگذارند به این ملت نجیب و صبور ...
78692 | فقیر   |2008-09-09 16:20:32|
خودمان صداقت را می کشیم. خودمان به کودکانمان می آموزیم چگونه واقعیت را پنهان کنند. و خودمان حتی با خودمان صادق نیستیم وقتی یک دوربین تلویزیون به سمت ما می آید یا پستی به ما پیشنهاد می شود به قیمت خودسانسوری.
چگونه می توانیم از کشته شدن صداقت شکایت کنیم؟!

در اینکه یک وزیر مملکت آن هم در جمهوری اسلامی با جعل سند مرتکب جرم شده شکی نیست و ما خواهان احقاق حقیم.

اما صداقت او را زیر سوال نمی بریم چرا که چنین واژه ای مدت هاست که از دیار ما کوچ کرده و جای خود را به تملق، تظاهر،ریا و فرست طلبی داده است و نزد هیچ کس وجود خارجی ندارد. حتی کسانی که فکر می کنند صادق هستند در حال دروغ گفتن به خودند.

بیایید از خودمان و فرزندانمان شروع کنیم. صداقت را مشق کنیم تا شاید دیگر جامعه کردان ها را پرورش ندهد.
78467 | ناشناس   |2008-09-09 01:59:19|IRAN
من 26 سال دارم. هر جمعه وقتی تلویزیون رو روشن می کنم می بینم همه مسئولین کشور نشستن صف های اول نماز جمعه. بعد می شنوم که امام جمعه همه رو به تقوای الهی و نظم در کارها توصیه می کنه...
ولی واقعا چرا بعضی از مسئولین کشور خلاف می کنن. دروغ می گن. جعل می کنن؟ اینا مصداق بی تقوایی و بی نظمی در اداره امور کشور نیست؟
من فوق لیسانس دارم از یکی از معتبرترین دانشگاه های تهران. الان بیکارم. رتبه دو رقمی داشتم وقتی وارد دانشگاه شدم. در مجلات بین المللی چند تا مقاله دارم. با این حال امسال در ازمون دکترای دانشگاه تهران در مرحله آخر رد شدم! و یکی از دوستای من که در دو مرحله زبان و آزمون تخصصی تقلب کرده بود قبول شد. من به اندازه 26 سال زندگی ام خیلی زحمت کشیدم. ولی مسئولین کشورم نسبت به من و امسال من متعهد نیستن. من الان بیکارم. دیگه امیدی به این مملکت ندارم چون می بینم تلاش در این مملکت کارگر نیست. ولی دروغ و جعل و تقلب کارسازه... در فکر رفتن از ایران هستم چون می بینم بعضی از اونایی که باید در کارشون از همه با تقوا تر باشن از همه دروغگوتر و بی تقوا تر هستن.
ما از مسئولین کشور دیگه نه کار میخوایم نه ارزونی نه حل مشکل ازدواج و مسکن و کار مطمئن. ما صداقت می خوایم که اون رو هم دارن از دست می دن.
اگه یه روز برای ادامه تحصیل و کار و زندگی از ایران برم دیگه تا وقتی مسئولین کشورم صداقت رو یاد نگیرن و با تقوا نشن بر نمی گردم.
و این رو هم اضافه کنم که من همه رو به باد انتقاد نمی گیرم. در کشور من همین الان آدم های پاک زیادی هستن که مسئولیت دارن و بعضی از همون ها بودن که دست این متقلب دروغگو رو رو کردن.
اگه به روز قیامت اعتقاد داشته باشن من از همین الان بهشون بگم که توی اون دنیا یقتون رو بدجوری می گیرم. اونجا دیگه خدا نمی ذاره با زور و قدرتی که الان دارین روی حقیقت خاک بپاشین.
78648 | محمد   |2008-09-09 12:54:28|IRAN
برادر يا خواهر عزيز ، مشكل شما اينست كه به كسي كه در دايره قدرت باشد وابسته نيستي وگرنه وزيري ، مشاور جواني ، نماينده ويژه اي ، مدير كارخانه اي ، معاون وزيري ، مديرعاملي وخلاصه يك كاره اي ميشدي ، خوب شما حتما نه داماد (اگر جنستان مذكر است )مقامي هستي ، نه پسر مقامي ، نه برادر ، نه عمو ، نه دايي ... يعني شرايط احراز نداري خوب فوق ليسانس داري بذار در كوزه آبش را بخورتا حداقل تشنه ات نشود.
78763 | رضا  - بيكاري   |2008-09-10 10:03:00|IRAN
دوست عزيز من 36 سال دارم پزشك هستم و يكي از بهترين تخصص هاي جراحي و لكوس ترين رشته را با بالاترين رتبه دارا هستم. رتبه دو رقمي در كنكور سراسري دارم. سه مقاله در ژورنال هاي اروپائي دارم. فعلا بيكار هستم- يعني يك مطبي دارم كه حتي اجاره اش را در نمي آورد. همسرم دندانپزشك است و متاسفا از اينكه چرا در آزمون دستياري دندانپزشكي كه اخيرا برگزار شد توصيه دوستش مبني بر خريد سوالات را قبول نكرد. و الان دوستش در تخصص اندو (ترميم ريشه) پذيرفته شده و همسر من هاج و واج.
خوش بحالت كه مي تواني از اينجا بروي. واقعا تصميم گرفتن در 26 سالگي خيلي مهم است اما ميداني برادر؟ رشته پزشكي 7 سال است و دو سال بعد از آن بايد بري سربازي و يا در ناكجا آباد پزشك خانواده بشوي و روزي 100 تا بيمار ويزيت كني (ويزيت كه چه عرض كنم آنها تو را مي بينند) و ماهي 600 تومان حقوق بگيري و بعد از اتمام طرح بنشيني دو سال توي خونه تا 20 كيلو اضافه وزن پيدا كني و در رشته دلخواهت رزيدنت شوي و بعد ببيني كه يك عده سوال خريدند و همكلاس تو شدند. بعد از اين كه 11 سال از ورود به دانشگاه گذشت 4 سال هم در دوره مورد نظر تحصيل مي كني و بورد تخصصي مي گيري و روز آزمون مي بيني كه استاد هاي دانگشاه هاي تهران بخاطر كل كل كردن با هم ديگه سر آزمون شفاهي و يا به قول آقاي وزير آزمون آسكي به شاگردان خودشون سوال مي رسونند كه به نوعي بيمار قاپي آنها را در دوره رزيدنتي به نفع اساتيد جبران كنند. بورد مي گيري و هر كجا براي هيئت علمي تلاش مي كني (دانگشاه هاي مادر) طوري جوابت رو مي دهند كه از صد تا فحش بدتر است. مي ري دوباره طرح دوره تخصص رو مي گذروني تا اينجاي كار 36 ساله شده اي. (البته اگه 18 سالگي وارد دانشكده پزشكي شده باشي). بعد از اين مدت مياي توي تهران آپارتمان يا مطب اجاره كني مي بيني بايد ماهي 4 ميليون بايد بدي و بيماري هم نداري.
نتيجه منطقي= هرچه زودتر ..
نتيجه ديگه= خدا رو شكر كن كه پزشك نيستي والا توي اين سن اگه مي خواستي بري هم بايد توي اون كشور مقصد دويست تا امتحان مي دادي كه ثابت كني پزشكي هستي و اينكه سوال نخريده اي (توجه داشته باشيد كه آنها هم روزنامه هاي ما را مي خوانند و از اخبار ما مطلع هستند)
بقيه اش رو نمي گم چون خيلي متاثر مي شوي. اما به هر حال م....
79076 | کیان   |2008-09-11 14:57:25|FRANCE
ممنون از صحبت های صادقانه , خیلی فاجعه بزرگی هست که شرایط متخصص ترین و با هوش ترین قشر جامعه این طوری هست , چون شما هر کاری لازم بوده به بهترین شکل انجام دادی , اگر شما از زندگی راضی نباشی اون جوان ایرانی با چه امیدی روزی 10 ساعت تلاش علمی کنه ؟ به نظر شما مشکل از کجاست ؟ از تقلب در امتحان های ورودی؟ از تمرکز بیش از اندازه اقشار نخبه در تهران و شهر های بزرگ؟ من واقعا به این سوال فکر کردم و جوابی ندارم , ه خصوص اینکه ایران کشور فقیری نیست البته شاید برنامه هایی که ما اجرا کردیم اشکا ل داشته ولی هر طوری که فکر کنیم باورش مشکل است که بعد ازبیست و چند سال تحصیل شرایط متخصص این طوری باشه
78474 | کامبیز  - خیانت   |2008-09-09 03:28:40|
در مورد مدرک آقای کردان، دیگر بحثی وجود ندارد. ایشان اصلا مدرکی ندارد که بخواهند آنرا ارزیابی کنند و بعد تصمیم بگیرند! امیدوارم آنقدر معطل نکنند که ایشان تا پای انتخابات، وزیر و امانت دار رای مردم باقی بماند.
اما مشکل اینجاست:

گر حکم شود که مست گیرند*** در شهر هر آنچه هست گیرند

چون کسانی که قبلا ایشان را تائید و استخدام کرده اند هم باید پاسخگو باشند.(مثل آقای رحیمی و ...)

جالبست،آقای کردان به مردم کشورش دروغ گفته، آنوقت عده ای به مشایی گیر داده اند که چرا در مورد کشوری دیگر موضع دوستانه گرفته! و آنقدر که در مورد مشایی حساسند در مورد کردان نیستند.
خیانت به مردم کشور سنگین تر است یا اظهار نظر درباره کشوری دیگر؟
78580 | ولائي  - جنجال مشائي يك بازي بود   |2008-09-09 10:27:23|IRAN
من فكر مي‌كنم همه جنجالي كه بر سر ماجراي مشائي به پا شد به خاطر فراموش شدن و سرد شدن فاجعه كردان بود. جناح راست اين بازي را ترتيب داد تا نيروي خودشش را به وزارت برساند و توپ را به زمين احمدي‌نژاد بيندازد. اگر واكنش‌ها به مشائي را رصد كنيد چيزهاي جالبي دستگيرتان مي‌شود؛ اولين واكنش جدي به مشائي توسط لاريجاني ابراز مي‌شود و بعد هم باهنر! و هر دو بر خلاف روحيه محافظه‌كارانه‌شان صريح‌ترين و تندترين واكنش‌ها را نشان مي‌دهند! بعد هم 220 امضاء از نمايندگان مجلس مي‌گيريند؛ همان مجلسي كه اشتباه بزرگ اعتماد به كردان را مرتكب شده بود! جناح راست موفق شد، اما باعث تأسف است كه جريان اصول‌گرا از آن‌ها بازي خوردند. جريان اصول‌گرا كه اين روزها متأسفانه منتظر كوچك‌ترين بهانه‌اي براي انتقاد درون‌گفتماني (!) از دولت است بازي خورد و اهم را به قيمت پيگيري (شايد) مهم فراموش كرد.
مشائي سخنان و اقدامات به مراتب مسأله‌دارتر از اين مورد داشت كه به نظر من اين سخنانش (گذشته از نحوه و فضاي بيان) چندان هم اشتباه نبود. اگر قرار باشد كسي از دولت برود اول كردان است و بعد مشائي؛ آن هم نه به دليل سخنان اخيرش، بلكه به هزاران دليل ديگر...
78475 | ناشناس  - دروغ های شاخدار   |2008-09-09 10:07:27|FRANCE
مایه شرمساری است پرچمی که باخون میلون ها شهید وجانباز این کشور برافراشته شده درکنار کسی است که درروز روشن دروغ میگوید
78476 | محسن   |2008-09-09 10:25:14|IRAN
به عنوان يك تحصيلكرده (كارشناس ارشد) كه با مشقت مدركم را كرفته ام اين موضوع خيلي فشار داره بهم مياره.
به عنوان كسي كه به آقاي احمدي نژاد به عنوان يك اميد براي زنده كردن برخي ارزشهاي فراموش شده نكاه مي‌كردم هم موضوع داره به من فشار مياره.
و نهايتا ظاهرا دفتر رييس جمهوري و معاون ايشان و ... فكر مي كنند همه جا مثل ايران است و مثلا اطلاعات كم ميشه يا پاك ميشه! اون هم دانشكاه اكسفورد! اين توهين به شعور من و امثال بنده است و دروغ روشن و از يك طرف خيانت به اعتماد راي دهندكان و آبروريزي در سطح جهاني.
اكر اولين بيانيه اكسفورد بتوانيم بكوييم بيشتر جنبه سياسي داشت (كه معلوم هم نيست اينطور باشد) اين دومي صدورش بديهي بود چون بازي با آبروي دانشكاه اكسفورد بود. اينكه سوابق كسي كه دكتراي افتخاري كرفته از سايتشون طوري پاك شده باشد كه مسئول تاييد اون هم به اشتباه بيفتد و بيانيه اشتباه صادر كند، واي به حال بانك اطلاعاتي دانشكاه اكسفورد. چه اطلاعاتي كه ممكن است پاك يا مخدوش شده باشد! و فاجعه اينكه اين رو معاون رييس جمهوري يك مملكت اعلام كنه! نمي دونم حكايت اين اقاي كردان چيه كه اينهمه از آبروي يك ملت براش هزينه ميشه.
اينها فكر كرده اند.
78478 | خ-س   |2008-09-09 03:47:51|IRAN
پيگيري صحت مدرك تحصيلي بسيار مناسب است و ليكن ضروري است به هنگام بررسي سوابق افراد به هنگام راي اعتماد به برنامه ارائه شده تمركز گردد و اين برنامه ديده باني گردد و متاسفانه هيچيك از وزراي محترم برنامه قابل ديده باني ارائه نداده اند يك بار هم شده به گذشنه نگاهي واقعي بياندازيم.
برنامه هاي ارائه شده در هنگام معرفي وزرا جز يك سري ادعاهاي غير كمي و كلي گويي چيز ديگري نمي باشد.
78480 | محمدی  - به کجا میرویم؟   |2008-09-09 03:59:12|IRAN
کسانی که خود متخلفند چگونه میتوانند از تخلف جلوگیری نمایند .به این دو بزرگوار که نتوانستند اینبار سرملت را کلاه بگذارند تسلیت میگویم.و به بزرگورانی که مدرک را کاغذ پاره میدانند میگویم حرفتان کاملا درست و لی عمل تقلب و جعل این دوستان را چه مینامید ؟و آیا در این دولت اصول گرا قحط الرجال است که باید افراد متقلب و جاعل وزیر و امین قرار بگیرند؟
78944 | farhang  - kordan and rahimi   |2008-09-10 19:53:36|UNITED STATES
کاملا با این دوست عزیز موافقم. ولی با خطاب کردن این دو بعنوان -بزرگوار- مخالفم.
از سایت وزین الف انتظار داریم همانطور که مچ کردان را گرفتند ته و توی مدرک رحیمی را هم دراورند.
امروز در خبر بود که ایشان در جواب نامه دفتر رئیس جمهور که خواسته بودند ایشان مدارک تحصیلی خود را برای رتبه حقوقی ومزایا ارائه دهندگفته اند من چون بدون حقوق قصد خدمت دارم مدرکی ارائه نمیدهم. اینم ازون حرفحاست که جیگر ادمو کباب میکنه.
78481 | Ali   |2008-09-09 10:29:02|UNITED KINGDOM
با سلام

بسیار ممنون از روشنگری شما در این زمینه. بنده خود ساکن بریتانیا و عضو هیات علمی یکی از دانشگاههای معتبر میباشم. اینجانب شخصا پی گیر قضیه بوده و اگر چنانچه دولت . سعی بر پوشاندن مسئله نماید به شما قول خواهم داد که مسئله را به مطبوعات این کشور (بریتانیا) رسانده و متاسفانه مجبور به گفتن ناگفته هایی شوم که اصلا تمایل به گقتن آنها ندارم.

به امید پیروزی حق بر باطل

یا علی
78482 | ص . الف   |2008-09-09 05:01:25|IRAN
حال که وقت گذاشته اید در مورد صلاحیت فردی به عنوان وزیر کشور تحقیق میکنید به نظر بنده مهمتر از بحث صحت یا عدم صحت مدرک ایشان بررسی عملکرد ایشان در سالهای گذشته و شائبه هایی است که پیرامون مسئولیتهای قبلی ایشان مطرح شده . به خواست شما احترام گذاشتم و موارد را ذکر نکردم ولی یقین دارم که خودتان موارد را بهتر میدانید و البته خوشحال خواهم شد اگر این اتهامات صحت نداشته باشد .
78485 | احسان  - به کجا می رویم؟؟   |2008-09-09 10:27:23|IRAN
شما را به خدا به کجا می رویم؟ این است معنی اصول گرایی! پس این همه روایت و حدیث در رابطه با دروغ و سر منشاء همه فسادها بودن آن را چه کنیم؟ وزارت کشور دولت احیاء ارزشها را چگونه می توان به ایشان سپرد؟ البته وقتی .. هر چند که این کاغذ پاره ها (البته از نوع واقعی آن) بهترین سالهای عمر نخبگان این مملکت را در خود جای داده و سر منشاء تحولات علمی شده که تبلیغات آنرا می کنند.
78488 | ناشناس   |2008-09-09 06:50:57|IRAN
با سلام و تشکر
شما را بخدا این موضوعات را رها نکنید قبلا که بخاطر بیکاری انگیزه دانشجویان کم بود با این وضع ته مانده عالقه آنها هم تحلیل میرود و خطرات آن برای آینده کشور وحشتناک است.
78490 | محسن   |2008-09-09 06:55:24|IRAN
پس چرا هیچ کس جلوی این همه دروغ پراکنی را نمی گیرد. به نظر می رسد مجلس و سایر دستگاهها آنقدر در برابر کارهای نسنجیده و دروغهای عدیده دولت کوتاه آمده اند که توسل به دروغ یکی از سلاحهای برنده دولت شده است.
78493 | احمد  - عدالت   |2008-09-09 07:14:11|IRAN
ديگر كافي است. چقدر بايد هزينه صحت يا عدم صحت يك دكتراي افتخاري را داد؟ بعضي ها قطار قطار مدرك دكتراي افتخاري واقعي دارند كه هنگام اعطا آن؛ تمام دنيا هم ديده اند!

سئوال اينجاست كه:

آيا با مدرك دكتراي افتخاري مي توان حقوق دكترا دريافت كرد؟
يا علي...
78496 | علي   |2008-09-09 07:22:01|
لطفا جرم دروغ گويي و همچنين جعل مدرك را بنويسيد
78497 | نوقی  - کاغذ پاره   |2008-09-09 07:23:35|IRAN
معمولا در دنیا مرسوم است وقتی چنین مشکلی پیش می اید با شخص خاطی برخورد قاطع و بدون ملاحظه می شود بطوریکه موجب عبرت برای سایرین شود اما ظاهرذا در کشور ما نتیجه بر عکس است حالا که جعل اقای جاعل مشخص شده اقای رئیس جمهور به جای برخورد قاطع می گوید ما احتیاج به کاغذ پاره نداریم بهتر است خانه ملت در این خصوص اقدام و وزیر را استیضاح نماید تا جرات از دیگر مسئولان با مدارک مشابه سلب گردد
78500 | احمدی   |2008-09-09 07:29:47|
معلوم نیست این ماجرا تا کجا ادامه خواهد داشت ولی یک نکته روشن است که آقای کردان تنها فردی نبوده که از این نوع مدرک استفاده کرده است و احتمالا" در صورت برخورد قاطع نظام با ایشان افراد دیگری به همین سرنوشت دچار خواهند شد که در آنصورت هزینه سیاسی سنگینی خواهد داشت. بنابر این بنظر نمیرسد که برخورد قاطعی از سوی نظام با این مشکل بشود . شاید بهترین راه همان است که آقای جوانفکر گفتند یعنی اینکه آقای کردان "خودشان" قبول کنند که در این زمینه اشتباه کرده اند. شاید به این ترتیب عزت نفس ایشان هم قدری ترمیم شود .
78501 | بهناز   |2008-09-09 07:30:17|IRAN
با سلام و خسته نباشيد خدمت كاركنان سايت خوب الف
من نمي دانم كه آقايان محترم چرا نمي خواهند اين حقيقت را بپذيرند كه دانشگاه آكسفورد مدرك تحصيلي ( رسمي و يا افتخاري ) به آقاي كردان نداده است و سعي دارند هرطور شده اين مساله را به مردم بقبولانند كه ايشان داراي مدرك دكترا هستند.
78507 | مهدي   |2008-09-09 07:46:05|IRAN
وزيري كشوري كه خود داراي مدرك تقلبي است، آيا مي توان انتظار داشت كه يك انتخابات سالم را برگزار و اداره كند؟!
78509 | ناشناس   |2008-09-09 07:49:43|IRAN
خدا وكيلي با اين همه ادله در مورد كذب مدرك دكتري ، فوق ليسانس و ليسانس آقاي كردان ، باز هم بي اعتنايي و دروغ ؟!
78512 | احسان  - چه جای بحث است!   |2008-09-09 07:54:08|IRAN
وقتی دانشگاه آکسفورد به طور رسمی بیانیه صادر می کند، دیگر چه جای بحث است؟ این برای من سوال است و من در پی جوابش هستم.
78514 | ناشناس   |2008-09-09 11:05:47|IRAN
من صریح می نویسم شاید قابل چاپ نباشد شما خود اختیار دارید به هر نحوی که صلاح میدانید متن را اصلاح بفرمایید :
1- تمامی این کارهایی که جناب رحیمی در مورد وکیل گفت در این مدت کم انجام شده است ؟ زمان های اعلام شده قدری با عقل جور نیست .
2- اگر فرض اول درست و یا نادرست باشد چنین وکیل قدرتمندی نیاز به حق الوکاله سنگینی دارد .مثل اینکه وضع مالی اقای کردان بدجوری خوب است
3- چرا اقای رحیمی اینقدر موضع گیری و مصاحبه میکند ؟
4- فکر میکنم صحبتهای اقای جوانفکر موید این است که در داخل دولت هم متوجه موضوع شده اند و شاید پروسه خاصی را بایستی طی کنند تا مسئله نهایی شود . ولی با توجه به عزل و نصب های متعدد وضرورت گرفتن رای اعتماد برای کل کابینه مسئله غامض است

5- از قراین اینگونه بر می اید که . معزز،انقلابی ، خدمت گذار ، شیفته خدمت و نه تشنه قدرت کردان -رحیمی بدنبال وقت کشی و خرید زمان برای به فراموشی سپردن این قضیه است .
78517 | نکته جو   |2008-09-09 08:01:09|IRAN
آقای کردان.
به نظر شما این همه اصرار بر خطا عرصه بخشش را تنگتر نمیکند؟ چرا فکر میکنید مردم ایران بی توجهند؟ براستی مدرک شما بهترین نشان عدالت خواهی دولت است
78518 | فرهنگ   |2008-09-09 08:06:58|IRAN
اصلا فرض کنید مدرک قلابی نیست . با دکترای افتخاری تدریس در دانشگاه چگونه است ؟ فوق لیسانس و لیسانس ایشان چگونه است ؟ اقای رحیمی میفرماید با نظر وزارت علوم فصل الخطاب است . پس موارد دیگر چطور ؟ البته درست گفته اند که این ماجرای ناپسند باید خاتمه یابد . من هم موافقم ولی چگونه خاتمه یافتن ان مهم نیست ؟
78522 | امیر  - ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی.   |2008-09-09 08:11:40|IRAN
ضمن تشکر از روشنگریهای سایت محترم الف با تمام احترامی که برای ریاست محترم جمهور قائل هستم اما باید اذعان کنم که ایشان در برخورد با قضییه آقایان مشایی و کردان بسیار ضعیف عمل کرده اند اگر ریاست جمهوری تا این حد به نظرات مراجع عظام و نمایندگان مردم بی تفاوت است بهتر است دلایل خود را جهت تنویر افکار عمومی صمیمانه با مردم یا با نمایندگان آنها مطرح کنند . هر چند مثال مع الفارق است اما همه بخاطر دارند که در ایالات متحده چه برخورد شدیدی با رئیس جمهور سابق "کلینتون" بخاطر «دروغ»ی که در مورد رابطه اش با یکی از کارمندانش گفته بود اعمال شد ، اما در مملکت اسلامی ما که دولت افتخار می کند که در حال پیاده کردن احکام و شریعت اسلامی است نمی تواند یک وزیر را به خاطر «اتهام» جعل مدرک علمی و دروغگویی به نمایندگان و ... به پای محاکمه بکشاند . اکنون روی سخن بنده که برای تحصیل مشقت فراوان کشیده ام و با وجود داشتن همسر و فرزند سالها بخاطر همین "کاغذ پاره" دوری آنها را تحمل کرده ام و هزاران مرارت دیگر دیده ام از ریاست محترم مجلس و قاطبه نمایندگان مردم شریف ایران و ریاست محترم قوه قضائیه خواهان برخورد قاطع هستم. و من الله اتوفیق
78526 | ناشناس   |2008-09-09 08:17:49|IRAN
شاید این آقایان استعداد ناشناخته ای داشته اند و به صورت جهشی دکترا گرفته اند که کسی متوجه نشده است چرا شما بخیل هستید.
78528 | دانشجو  - تاسف   |2008-09-09 08:20:08|
واقعاً من نمی دانم این اقایان ملت را چی فرض کردن که به همین راحتی دروغ می گویند
78532 | محمد   |2008-09-09 08:32:06|IRAN
ماجراي مدرك آقاي كردان دو بعد دارد:
1- افتخاري بودن آن
2- اتهام جعلي بودن

1- در مورد افتخاري بودن آن (حتي به فرض صحت مدرك)وزير علوم در حاشيه جلسه مجلس گفته اند كه ما (وزارت علوم) اصلا مدارك افتخاري را ارزشيابي نمي كنيم چون ارزش علمي و استخدامي ندارند. يعني فارغ از بحث جعلي بودن يا نبودن اين مدرك استفاده از مزاياي آن و عضويت هيات علمي با استفاده از اين مدرك غير قانوني بوده است.
2- در خصوص اصلات مدرك هم كه دانشگاه آكسفورد چند بيانيه و اطلاعيه صادر كرده است.
78536 | م م   |2008-09-09 11:44:55|IRAN
از زمانی که آقای احمدی نژاد به سفرهای استانی تشریف میبردند ساعتها وقت را با مردم میگذراندند و نامه های تک تک مردم را برسی میکردند برای من از اولین سفر ایشان تا کنون دو چیز مثل روز روشن بود

1- ایشان . همه چیز را به صورت موردی حل میکنند که شایسته یک مدیر در سطح بالا نیست.

2- ایشان متاسفانه به این نکته توجه نداشتند که تصمیماتی که گرفته میشود جطور باید اجرا شود و تنها دنبال این بودند که مردم را برای زمان کوتاهی شاد کنند ولی عواقب آنرا در نظر نداشتند که شاید چند نسل باید گریه کند اشان شواهد را در نظر نمیگرفتند و قرینه ها و احساسات را میدیدند

3- برای همین متاسفانه ایرادی که بسیار به نظر من وارد است این است که همراهان خوبی را برای خود انتخاب نکردند و مجبور شدند آنها را کنار گذاشته و یا برخی هم دسته گل آب دادند.

مثلا برای یک پیر زن روستایی نامه نوشتن اثبات دلسوزی نیست بلکه دلسوزی این است که شخصی شایسته به عنوان مدیر در آن بخش انجام وظیفه کند. در حقیقت ایشان با سفرهای استانی خود را در مقابل خود قرار میدادند و نقش ناکارامدی و کارامدی را با هم داشتند که البته سایه اولی بسیار گسترده تر بود البته برسی و بازرسی بسیار خوب است ولی اینکه هر کاری در مورد حل شود غیر ممکن است مثلا در این کشور 10 میلیون انسان مظلوم است چطور میشود که برای هر کسی 3 دقیقه وقت گذاشت و به کسی ظلم نشود؟ چند سال طول میکشد؟

مسئله مدارک علی کردان هم چیزی بود که از روز اول گوشزد میشد ولی همان شتابزدگی روز اول پیگیری شد اگر تنها به این نکته توجه میکردند که چرا دکترای افتخاری باید چنین حقوقی بگیرد خیلی سوالات دیگر هم در ذهن تداعی میشد ولی خوب اینجوری شد دیگر...

سلمان فارسی زمان مرگش گریه میکرد پرسیدند چرا گریه میکنید؟ گفت پیامبر همیشه سفارش میفرمود که خود را در دنیا سنگین نکنید وقتی به اطرافش نگاه کردند دیدند در تمام دنیا یک حصیر و یک تنور و یک آسیاب و یک گلیم پاره دارد
78542 | ناشناس   |2008-09-09 11:45:10|IRAN
شک نکنيد اگر چنين حرکتي در دولت اصلاحات اتفاق مي افتاد، شايد اين امر منجر به استيضاح وزير و يا رياست جمهوري مي شد . شک نکنيد اگر اظهارات آقاي مشايي را يک معاون دولت خاتمي انجام مي داد، کل دولت زير سوال مي رفت. سوال اينجاست که د.
78543 | ناشناس   |2008-09-09 08:59:37|IRAN
چرا اینقدر راحت دروغ گفته می شود آن هم توسط بعضی از مسئولین مملکت.
78545 | هادی ناجی  - تاسف   |2008-09-09 09:04:31|IRAN
باسمه تعالی
متاسفانه هر روز خبر جدیدی در این زمینه می بینیم و می شنویم که فقط می توان نسبت به آن اظهار تاسف کرد.
غیر از این واقعیت که متاسفانه دروغ قبح خود را به عنوان گناه کبیره در جامعه و در مسوولین بلند پایه از دست داده است، از این موضوع هم باید مجددا اظهار تاسف کنم که صحت ادعاهای فردی که به عنوان وزیر در دولت جمهوری اسلامی معرفی شده و از مجلس رای اعتماد گرفته باید توسط یک کشور بیگانه که از گذشته های دور به استعمار پیر معروف است تایید شود و در رسانه های بیگانه و سایت های مختلف اینترنتی خبر این دروغ پیچیده است.
به یاد آن دروغها که از جرج بوش و سایر مقامات غربی در رسانه های به عنوان رسوایی پخش می شد می افتم....
امیدوارم که آقای رییس جمهور و سایر مقامات مرتبط به این موضوع و آقای کردان در این ماه مبارک به حساب آخرت بیاندیشند و از آن بیش از از دست دادن پست و مقام و آبروی دنیا بترسند و این ماجرا ختم به خیر شود
78546 | ناشناس   |2008-09-09 12:15:59|IRAN
از دکتر احمدی نژاد عدالت خواه توقع داریم عدالت خواهی اش را ثابت کند
از جوانفکر و موضع عدالت جویانه اش تشکر می شود.
78548 | مهدی صفاری  - شخصیت کردان   |2008-09-09 09:08:48|IRAN
دوستان الفی سلام

ممنون از پیگیریهایتان. هر چند نمی دانم سودی دارد یا نه و یا حتی

هدف واقعی خود شما از این پیگیریها بر آمده از دلی سوخته برای اصول انقلاب و اسلام است یا این که چون حریف خبط نابخشودنی ای را دچار شده است شما هم این را بهترین بهانه برای زمین زدنش یافته اید که البته بهانه شما کاملا بجاست. واقعا زمانه سختی است و تشخیص راستی و درستی از کژی و ناراستی دشوار.

به هر حال بارها گفته شده و لازم به تکرار نیست که موضوع این نیست که وزیر کشور باید دکتر باشد تا کارامد باشد و برای خدمتگذاری به این "کاغذ پاره ها" احتیاجی نیست که برخی گفته اند و سخنگوی ایشان نیز تایید نموده است. بحث بر سر صداقت و راستی است و الا بالاتر از همه پیامبر اکرم است که امی بود و سواد نداشت ولی بهترین خلق خدا از ازل تا ابد هم اوست.

باید اندیشید که چه بر سر انقلاب آمده است که پس از سی سال که زمان خیلی زیادی هم نیست و هنوز نسل انقلابگر زنده اند شاهد چنین اتفاقاتی هستیم؟ به یقین این مورد در برابر بسیاری از موارد مشابه و یا حتی بدتر که در میان مسوولین رایج شده و قبح آن هم ریخته شده است شاید خیلی هم ارزش پیگیری نداشته باشد (هر چند لازم است).

سوال من از کردان این است: چطور به خود جرات می دهی شعور خیل عظیمی از این ملت را به بازی بگیری و فکر کنی کسی نمی فهمد و شاید هم فکر کنی که فهمیدن آنها هم مهم نیست و مگر حالا چه اتفاقی افتاده است؟ مگر من قتل کرده ام و قس علی هذا...
ولی من به تو نصیحت می کنم که جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است و الا روزی می رسد که تو در صفی طولانی ایستاده ای و آنجا همه چیز عیان است و این القاب و مقام دنیا به کمک تو نخواهد آمد. پس بیا و از مردم عذر خواهی کن.

اگر چنین کنی شاید شخصیت از دست رفته ات به تو بازگردد و اگر چه در این دنیا سرمایه ات را از دست می دهی اما پیش خدای این جهان که به قول خودت به او ایمان داری سربلند خواهی بود.

بیا برادر پست وزارت تو حداکثر 5 سال است ولی خواری و خفت ناشی از دروغ گویی ابدی است. بشتاب! بشتاب!
78549 | به نام خدا  - اينهمه پيچ و تاب براي چه ؟   |2008-09-09 09:09:04|CANADA
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

به نظر مي‌رسد حسب ادعاي آقاي رحيمي تاييده يا اصل مدرك مجدداً اخذ و به وزارت علوم واصل شده است .

آيا بهتر نبود كپي برابر اصل آن توسط قوه قضائيه در اختيار سايتي همچون الف كه شبهه را پيگيري نموده بوده ؟

و يا اساساً حداقل به رؤيت مسئول سايت مي‌رسيد و جنجال فروكش مي‌كرد ؟

حسب دستورالعمل جديد رئيس جمهور مبني بر بررسي مدارك تمامي مديران منصوب از اواسط دهه 60 تاكنون ، تهديد آقاي رحيمي مبني بر شكايت از پيگيري كنندگان صحت يا سقم مدرك شخص شخيص ايشان ديگر چه صيغه‌اي است ؟

اگر مدرك صحيح و مستدل است كه اينهمه واهمه ندارد و اگر همچون مدرك جناب آقاي كردان است كه باز هم واهمه براي چه ؟ افراد نزديك به آقاي رئيس جمهور تقريباً از شمول تمامي قوانين جاري مملكت معاف مي‌باشند ، مي‌فرماييد اينطور نيست ؟ آقاي رحيم مشايي را ملاحظه فرماييد .

در هر صورت حضرتعالي و ديگر دكترهاي دولت كنوني از هرگونه پيگيري در هر موردي معاف مي‌باشيد ، لذا استدعا دارد در خصوص تهديد تجديد نظر فرماييد .

هر چند دستور رئيس جمهور در خصوص بررسي مدارك نيز همچون باقي دستورات ايشان در حوزه دفتر رئيس جمهور معلق خواهد ماند ولي جناب آقاي رحيمي عزيز عمر اين دولت اگر كمتر از يكسال ديگر به اتمام نرسد بلاشك چهار سال و اندي ديگر اتفاق خواهد افتاد و آن هنگام با سنگر گرفتن پشت چه كسي تهديد خواهيد كرد ؟

خداوند همه ما را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد كه تا فرق سر در اين منجلابو مشابه آن گير كرده‌ايم .
78550 | asad  - راه حل باقي مانده!   |2008-09-09 09:09:26|
با سلام به همه دوستان:
به نظر من با اصراري كه مسئولين محترم براي اثبات مدرك دكتري آقاي كردان دارند (علي رغم بيانيه هاي دانشگاه آكسفورد مبني بر صحت نداشتن اين امر)تنها راه حل باقي مانده مسئولين براي خلاص شدن از اين تنگنا و فرار از هرگونه پيگيري توسط دوستان در سايت الف و ديگر ارگانها اين است كه آقايان اعلام كنند كه آقاي كردان مدرك دكتري گرفته اما به هزارو يك دليل از جمله فشارهاي كاري كه در طول چندين سال خدمت صادقانه به ايشان وارد شده ايشان فراموش كردند كه از كدام دانشگاه و در چه رشته اي مدرك دكتري خود را گرفته اند با اين كار تا دوستان بيايند واز اين همه دانشگاه در سراسر دنيا استعلام بگيرند هم دوران وزارت ايشان و هم انتخابات رياست جمهوري به خوبي و خوشي تمام شده است.بعد از انتخابات هم مردم همه چيز يادشان ميرود.به همين سادگي.
با تشكر از اطلاع رساني صادقانه شما
78551 | ناشناس   |2008-09-09 12:15:07|IRAN
پیرامون این موضوع که اتفاقا بسیار مهم است و استقبال از دستور رییس جمهور برای بررسی مدارک مدیران نظام از سال 1364 از بررسی کنندگان مدارک مدیران خواهشمند است مدارک مدیران نظام را ا.. شروع کنند و برای شروع بررسی مدارک اقای .. و .. را در دستور کار قرار دهند. نکته مهم در بررسی مدارک که نباید فراموش شود پذیرش و چگونگی ورود انان به مقاطع تحصیلی است.
بسیاری مدیران گذشته نظام به موجب مصوبات شورای عالی اداری دارای مدارک تحصیلی از مرکز اموزش مدیریت دولتی بوده و هستند ولی پذیرش در این مرکز نیز دارای شرایط و ضوابط قانونی خاص خود بوده است. مثلا گذراندن سه مقطع تحصیلی در این مرکز غیر قانونی بوده است ولی خیلی از مدیران فوق دیپلم - لیسانس و فوق خود را از این مرکز گرفته اند. این سوال مطرح می شود چگونه عده ای از مدیران توانسته اند در سه مقطع تحصیلی فرصت تحصیل پیدا کنند و عده ای دیگر حتی فرصت یک مقطع را هم نداشته اند. هزینه تحصیل این مدیران در این سه مقطع را چه کسی داده است. بعد از برنامه سوم و چهارم که برگزاری دوره های رسمی منجر به اخذ مدرک را ممنوع کرد دانشگاه ... مدخل جدید ورود مدیران با پذیرش های عجیب و غریب برای دریافت مدرک دکتری است. چند مدیر را دیده ام که هنوز مقطع ارشد را به پایان نرسانده اند (حتی عدم تصویب طرح تحقیق پایان نامه ) ولی از ... دکترای گرفته اند. چگونه واقعا نمی دانم. سایت الف اگر می توانید نسبت به پذیرش ها نیز حساس شوید.
امیدوارم که مطالب فوق قابلیت پذیرش برای اطلاع رسانی را داشته باشد.
78559 | ناشناس   |2008-09-09 12:12:28|IRAN
واقعا وضعیت بدی گریبانگیر دولت و کشور شده. باید قبول کرد که همچین وضعیت و رسوایی در سطح بالای دولت . گریبانگیر دولتها نبوده. مسئولین باید برای پاسداری از آرمانهای انقلاب هم که شده خیلی سریع و بی پرده پوشی جلوی این قضیه بایستند و با افراد متقلب هر کسی که هست و در در مقامی که هست برخورد جدی کنند. برای اثبات این جمله معروف که در ایران ما همه افراد با هم در پیشگاه قانون برابرند, این بهترین فرصت برای اثبات است. چشم مردم به پیشگاه قانون و حاکمیت دوخته شده. بر سر مردم ما چه آمده که اینقدر به وضوح از جانب برخی دولتمردان تحمیق میشوند و بازی خورده تقلب برخی افراد میشوند. چرا نمایندگان مردم در خانه ملت به این سادگی از حق ملت میگذرند و اقدام عاجل نمیکنند. مردم از شما نمایندگان انتظار دارند کاری بکنید, لحظه لحظه که میگذرد و متقلبی بر راس ارگانی میماند مجلس مسئول است.
با تشکر از افراد دلسوز مردم و حق جویان در هر کجای ایران و جهان.
78560 | يار   |2008-09-09 09:35:21|IRAN
خيلي ببخشيد اميدوارم اين نكته را مصداق توهين يا كنايه ندانيد ولي به قول بهروز پيرپكاجكي، خالي بندي هم حساب و كتاب درد!

ولي خارج از شوخي... بترسيم از روزي كه پرده ها مي افتد و دروغگوها رسوا مي شوند...
به قول حضرت رسول -ص- دروغگو، ايمان ندارد.
78562 | ناشناس  - khliband@yaroo.com   |2008-09-09 12:19:21|IRAN
به نام خدا
جناب آقای.رحیمی فکر می کند که با افسانه بافی در خصوص کارهای کانگستری و فرستادن مامور مخفی و نوشتن داستان پلیسی می تواند قصه را ماست مالی کند
به ایشان بفرمائید آن مدرکی که گفته ای به تایید دادگستری انگلستان ! رسیده به همراه آن فردی که رفته و گرفته و آورده به مردم معرفی نماید
78566 | کاوه  - تاسف   |2008-09-09 09:53:32|IRAN
به عنوان يک دانشجوي دکتري
و کسي که چند کلاسي درس خوانده ام
فقط مي توانم بگويي
متاسفم
متاسفم براي کسانيکه يک عمر درس خوانده اند
متاسفه براي آينده مملکتم
متاسفم براي نسل هاي آينده کشورم که در دامن چه کساني قرار است تربيت شوند
متاسفه براي 22خرداد ماه که چه کساني مي خواهند از راي ما محافظت کنند و خيانت در امانت نشود
78571 | سينا   |2008-09-09 10:15:24|IRAN
عجب خداي من براي دفاع از حقيقت و افشاي دروغ بايد ترسيد. مسلمان شيعه اي كه مولايش علي (ع) و حسين(ع) چگونه و چرا بايد بترسد.
بسته شدن الف بهتر از آن است كه باز باشد و چشم بر روي حقيقتي به اين روشني ببندد. خيلي موقع ها نماندن و نبودن بهتر از ماندن و بودن به هر قيمتي است.
78572 | ناشناس   |2008-09-09 10:16:48|IRAN
خدای نکرده اسم این چیزهایی که جناب رحیمی گفته که " دروغ" نیست؟
78573 | Mohammad  - Mr. Kordan PHD   |2008-09-09 10:17:37|UNITED ARAB EMIRATES
The bad thing is that at the end of the day, the truth is known by all the parties, but it is insulting the inteligence of people to waste so much time on this story. the president is the main accountable person on this issue.
78574 | ALI  - PHD   |2008-09-09 10:19:02|UNITED KINGDOM
شک نکنید که ایشان دکترهستند
PHD=PASSED HIGH SCHOOL WITH DIFFICULTIES
78579 | reza   |2008-09-09 12:11:03|IRAN
امیدوارم حق آن دسته از انسانهای که در راه تحصیل رنجها و مشقتها کشیده اند پایمال نشود و امید وارم که رئیس جمهور مردمی اینگونه افراد را از کابینه خود دور کند .
78592 | صادقی   |2008-09-09 11:06:49|IRAN
صرف نظر از اینکه مدارک افرادی که این روزها در مورد آنها صحبت میشود قلابی است یا واقعی این نکته خیلی حایز اهمیت است که وقتی از خود آنها و طرفدارانشان در این ارتباط سوال میشود پاسخهایی به این مضمون میدهند که مگر خدمتگذاری نیاز به مدرک دارد؟ و یا اینکه فلانی (فرد متهم) خیلی برای مردم زحمت کشیده و همیشه اول بوده! و ... البته پر واضح است که این پاسخها صرفا برای طفره رفتن از پاسخ به سوال اصلی است چرا که اینجا سوال این نیست که اینها چقدر برای مردم مفید بوده اند که بتوان چنان پاسخی را صحیح ارزیابی کرد. به کوچه علی چپ زدن(!) این بزرگواران این شائبه را بیشتر میکند که نکند این اتهامات صحیح باشد شاید هم معنی چنین پاسخهایی این است که حق با شماست، مدارک اینها قلابی است ولی شما به بزرگواری خود آنها را به واسطه این همه زحمتی که کشیده اند ببخشید!

یک سوال مهم در اینجا باقیست و آن اینکه فرض کنیم یک نفر تاکنون خیلی آدم زحمتکش و مفیدی بوده ولی مدرک دانشگاهی برای خود جعل کرده است آیا میتواند در مصادر مهم مملکتی بنشیند؟ به نظرم پاسخ این سوال وقتی مثبت است که هیچ آدم زحمتکش و توانمندی را در این کشور نتوان یافت که دارای مدرک واقعی باشد!
78593 | فرید  - دروغ   |2008-09-09 11:07:30|IRAN
ماه رمضان و این همه دروغ آن هم از سوی دولتمردان تنها کشور شیعه ما داریم کجا می رویم؟
78594 | sudn   |2008-09-09 11:16:12|IRAN
به گزارش جهان، یک منبع آگاه به خبرنگار جهان گفت: دکتر جاسبی در جلسه دیروز (18/6/87) جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرد که در سال 1385 با آقای کردان به عنوان مدرس دانشگاه آزاد اسلامی قطع همکاری شده و مشارالیه از این سال به بعد مدرس این دانشگاه نبوده است.

دکتر جاسبی در گزارش دیگر خود درباره اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق آقای کردان از این دانشگاه نیز اعلام نمود که هیچ مدرکی از سوی این دانشگاه به آقای کردان داده نشده است.
البته دکتر جاسبی در این جلسه مشخص ننموده است که بر اساس کدام مدرک معتبردانشگاهی، آقای کردان را در سال 79 به عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درآورده و در سال 84 ایشان را به عنوان دانشیار این دانشگاه به یک مرجع نظارتی معرفی نموده است.

جالب آنکه حکم استادیاری آقای کردان را نیز شخص آقای دکتر جاسبی صادر کرده و مورد تأیید قرار داده اند !؟

فارغ از نحوه استخدام آقای کردان به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد که باید بطور صحیح مورد بررسی قرار گرفته و با صادر کننده دستور استخدام ایشان برابر قانون برخورد شود، مشخص می گردد که آقای کردان فاقد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است و در این زمینه نیز مطلب خلاف واقعی را اظهار کرده است.

پیش از این آقای کردان اعلام کرده بود که مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بوده و مدرک کارشناسی ارشد پیوسته (کارشناسی و کارشناسی ارشد) خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دریافت کرده است.

شایان ذکر است که وزیر علوم نیز در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات (17/6/1387) اعلام کرده بود که مجوز برگزاری دوره کارشناسی ارشد پیوسته حقوق به استثنای دانشگاه امام صادق (ع) به هیچ دانشگاهی داده نشده است.

وزیر علوم همچنین اعلام کرده بود که مدرک ارسالی از سوی آقای کردان افتخاری بوده و اساساً ارزش علمی و تحصیلی ندارد و این وزرات نمی تواند آن را ارزشیابی کند.

خبرهای موثق حاکی از آن است که وزیر علوم در مورد جعلی یا صحیح بودن همان مدرک دکتری مسائلی را مطرح نموده بودند که با داستان نقل و قول شده از سوی آقای رحیمی معاونت حقوقی رییس جمهور مغایرت ها و تضاد های جدی داشته است.
78595 | وحید   |2008-09-09 11:16:45|IRAN
امیدوارم آقای لاریجانی رییس محترم مجلس وضعیت و موقعیت خود را درک به درستی عمل نمایند
مردم منتظر عملکرد ایشان در خصوص کردان می باشند
78937 | javad  - kordan the cheater   |2008-09-10 18:11:51|IRAN
Mr larijani is also to blame...he hired Kordan ,during his reign at IRTV, as chief financial officer without evaluating Kordan's educational background (or maybe he did and closed his eyes..!)...therefore you should not expect Larijani to follow up on Kordan's case... as a matter of fact, I think he will somehow try to put a lid on the case.
78602 | محمد   |2008-09-09 11:23:03|IRAN
باسلام من از بچگي پاي منبرها بزرگ شدم هميشه ميگفتند دروغگو دشمن خداست چطور دشمن خدا را راس کاري ميگذارند که بايد صادقترين فرد را انتخاب کرد
78607 | ولی  - تعجب   |2008-09-09 11:30:43|IRAN
خدا آدم دروغگو رو اینطوری رسوا میکنه.
78609 | هادی رجبی   |2008-09-09 11:37:04|IRAN
من معتقدم وجود آقای کردان در وزارت کشور با سوابق درخشان برای اصولگرایان مغتنم بوده و چنانچه تا چند هفته دیگر امکان فراموشی این مسئله به وجود بیاید قطعا سایت الف نیز با خوشحالی هر چه تمام تر آن را فراموش خواهد کرد و آقایان نادران و زاکانی نیز بعید است شیرینی پیروزی های آتی اصولگرایان را با پرده دری از این افتضاحات تلخ نمایند .
کاش همانقدر که داعیه اسلام گرایی و مسلمانی داریم جوانمرد بودیم
جناب آقای توکلی اگر از این آزمایش سربلند بیرون بیایید که بعید میدانم،به راستی شما اطمینان خواهم کرد
این مجلس و این وزیر با مدرک کذایی و این هم جنابعالی
78610 | ناشناس   |2008-09-09 11:40:00|IRAN
[b]گر حکم شود که مست گیرند*** در شهر هر آنچه هست گیرند[
راستی این درسته که جناب رییس جمهور روز دفاع از وزرا پیش نهادی گفته بود من این اقا رو 30 ساله می شناسم؟!


راستی رفقای 30 ساله از هم نمی پرسند کی درس خوندی دکتر شدی ناقلا که ما نفهمیدیم.
78612 | رضا  - اش و همین کاسه   |2008-09-10 09:21:06|IRAN
گیریم که اکسفورد با اون همه پیشینه ابرو مندش دروغ گفته و پاکشون کرده و کردان درست میگه و مدرک افتخاری داره. ولی بنا به قوانین وزارت علوم .برخی از مدارک ازجمله مدرک افتخاری ابدا قابلیت برابری با دکتری کلاسیک نداره به همین سبب وزارت علوم به شخص دارنده مدرک افتخاری هیچگونه مدرکی نمی دهد. ... قسمت دوم این نمایش مسخره کردان دروغ گفتنه که باید قبول کنیم که وقتی مسئولین رده بالا به راحتی دروغ میگن و سر ملت رو شیره میمالن انتظار همچین رفتاری هم براحتی میره. عامل اصلی عقب ماندگی و درجا زدگی کشور اینه که کار به کاردان و متخصص امور داده نشده . شماها به آشوبها و درگیریهایی که معمولا گاه به گاه اتفاق میافته دقت کنین مثلا معلمان و کارگران و دانشجوها. عامل اصلی اینا بی لیاقتی مسئولین امر در برنامه ریزی درست و بهبود وضع هست . متاسفانه همون مسئولین ناکارامد دوباره مسئولیت دیگری در دستگاه دیگه میگیرن که اونجا رو هم خراب می کنن. راستش یاد علی آبادی رئیس کمیته ورزش افتادم به قول فیروز کریمی این اقا تو همون شهرداری می موند بهتر بود شاید. خلاصه تا متخصص و وارد کار رو بدست نگیره اوضاع همینی که هست.
78620 | مجید  - آبروی ما رفت !!   |2008-09-10 09:21:32|IRAN
به خدا آبروی ما و مملکت جلوی آکسفورد هم رفت.
اونها هم پیش خودشون میگن چه مملکتی دارن اینها که وزیر کشورشون با ادعای مدرک ما وزارت می کنه .
تازه اینها همون هایی هستن که ...
اینها همونایی هستن که ..
به نظر شما اینطور فکر نمی کنن و به ریش ما نمی خندن ؟...
78621 | ناشناس   |2008-09-09 12:12:20|IRAN
آقاي كردان
با سلام واحترام
نظر به اين كه هم مدرك جعلي ارائه كرده اي و هم پس از آن به انواع شيوه ها متوسل شده اي تا اين اشتباه را ماست مالي كني بدين وسيله مراتب انزجار خود را از رفتارت اعلام مي دارم تا عذر خواهي كرده و استعفا دهي
دوستدارت
وجدان تحت فشارت
78622 | ناشناس   |2008-09-09 12:14:00|MALAYSIA
خیلی رک و پوست کنده می گویم. دانشجوی خارج از کشور هستم. دادن رای من در دوره بعدی ریاست جمهوری منوط به برکناری علی کردان خواهد بود.
78630 | ایرانی  - آقای رحیمی هم باید پاسخگو ب   |2008-09-09 12:35:31|UNITED STATES
من واقعا متاسفم که آقای رحیمی به عنوان « رئیس کل دیوان محاسبات کشور»، در روزگاری نه چندان دور مسئولیت مهمترین بازوی نظارت بر انضباط مالی کشور را بر عهده داشته است. کاری که تقوا و صداقت کمترین پیش نیازهای آن است. با توجه به مسئولیت دولتی که هم اکنون به عهده ایشان است و با عطف به این موضوع که در پاسخ به کارگزینی دفتر ریاست جمهوری، به بهانه عدم نیاز به حقوق و مزایا از پر کردن فرم اطلاعات استخدامی سر باز زده اند تقاضا میشود صحت مدرک دکترای ایشان نیز مورد بررسی قرار گیرد. از رییس جمهور هم تقاضا دارم که اجرای دستور بررسی مدرک را از حلقه اطرافیان خود آغاز کنند تا میزان پایداریشان به اصول به محک گذاشته شود. همانگونه که بقیه کاربران هم تاکید کرده اند بحث بر سر نیاز یا عدم نیاز به کاغذپاره نیست، بحث بر سر « دروغگویی» و احیانا «جعل مدرک» است.
78631 | رضا  - به امید کی و چی بمونیم اینجا   |2008-09-10 09:25:34|IRAN
...که چی یه عمر هزینه و وقت تلف کردن واسه گرفتن کاغذ پاره(فوق لیسانس و دکترای سابق) و فقط شرمندگی.خدا رو شکر الان دیگه دکتر مهندس اکسفوردی زیاده و دارن کشور رو اداره می کنن.پس جای خالی واسه دکتر و فوق لیسانس داخلی نیست. پس دیدار به قیامت و حسابمون با خدا
78632 | عيسي  - بيخيالاي دانشگاهيان و تحصي   |2008-09-09 12:36:42|IRAN
جالب است كه دانشگاهها و اساتيد و دانشجويان و تشكلهاي دانشگاهي هم در واكنش به مدرك كردان واز آن مهمتر به اين حرف احمدي نژاد كه مدرك را كاغذ پاره خوانده است اقدامي يا اعتراضي نكرده اند.يعني آيا دانشگاهيان به اين نتيجه رسيده اند كه در هاي دانشگاهها كه حاصل آن آدمهاي كاغذ پاره به دست مي باشد را بايد گل گرفت ؟البته چند سالي است كه برخي از به اصطلاح اساتيد با مدرك آب دوغ خياري (داخلي) بر كرسي استادي تكيه زدند و با آقاي كردان همدرد هستند.دانشجويان چرا خوابند؟مگر چيز خورشان كردند؟!
78639 | محمد از تهران   |2008-09-10 09:25:16|IRAN
چند نكته:
ا- لطفا به ..
2- افشاگري درباره ساير افراد و كساني كه با شعور مردم متدين ايران بازي ميكنند ادامه يابد و به كردان بسنده نشود
3-كردان يكشنبه قبل به ديدار مراجع تقليد قم رفته است و بيم ان مي رود بخواهد از مراجع عظام خرج كند.
4- وكلاي ملت كه در واقع در جلسه راي اعتماد كردان به شعور انها اهانت شده پاسخ قاطع بدهند.
5 به ع..!
78645 | ناشناس  - شرم و حیا   |2008-09-09 12:52:41|IRAN
آقای کردان چرا؟ پدر من در زمان جنگ دکترای دانشگاه تربیت مدرس قبول شد اما به خاطر جنگ و خدمت به این نظام به دانشگاه نرفت اما تو ...می گویند فقط فوق دیپلم داری و سالها حقوق و مزایای یک دکتر را می گرفتی چرا؟چطور؟من به پدرم چه بگویم؟
78646 | علی   |2008-09-09 12:53:50|IRAN
آخر برای پوشاندن یک دروغ چرا اینهمه دروغ دیگر گفته میشود؟
حداقل مسئولان در این ماه ضیافت الهی شرم کنند و اگر جرائت بیان حقیقت را ندارند لااقل دروغ هم نگویند؟
78649 | ودود   |2008-09-10 09:27:59|IRAN
وضع موجود حاصل كار ودستپخت خود شماها گردانندگان اين سايت ودوستان همكارتان است.
نقد هاي غير منصفانه شما وكارشكني دوستانتان باعث ناكارامد جلوه دادن مجلس ششم شد.
مجلسي كه مانند عقاب همه مسائل را زير نظر داشت واز حقوق مردم صيانت وپاسداري مي كرد.
حال چگونه بر اقاي كردان نوعي خرده مي گيريد
وقتي ابزار رسيدگي وبرخورد وجود دارد ، چرا كه نه تنها با شكايت و مجازات ايشان كه بظاهر بايد .. چون ليسانس وفوق وي نيز توسط عبداله جاسبي تكذيب گرديده و مورد بازنگري قرار گيرد موجبات خشنودي مردم وبازگرداندن مبالغي كه ازاين طريق باشيادي از بيت المال بعنوان حقوق برداشت نموده اند فراهم گردد.
بلكه..
اما نه تنها اينگونه نشد
بلكه با كمال ناباوري با راي بالا بر كليدي ترين كرسي ، يعني وزارت كشور تكيه مي زند
..
78657 | ناشناس   |2008-09-09 13:28:50|
اقای کردان در ان حد و اندازهای نیست که به ایشان دکترای افتخاری بدهند. دانشگاه اکسفورد در زمان نخست وزیری خانم تاچر از دادن دکترای افتخاری به وی خود داری کرد.
78660 | مختاري   |2008-09-09 13:39:54|IRAN
حتي اگر مدرک ادعا شده آکسفورد را بپذيريم ( که نمي پذيريم ) در مورد مدرک فوق ليسانس که از دانشگاه آزاد گرفته جاي سئوال اساسي است . آقاي جاسبي بايد روشن کنند . در ضمن خبر هائي که منتشر مي شود نشان مي دهد مدارک اينچنيني از دانشگاه آزاد به افراد مختلف از جمله برخي از نمايندگان مجلس داده شده است . راجع به اين موضوع هم مطلب منتشر کنيد
78662 | ناشناس   |2008-09-10 09:33:56|IRAN
حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خصوص مدرک وزیر کشور فرمودند: آنچه مهم است اينکه بايد عملکرد وزيري که سرکار آمده را ببينيم، چرا که اگر خوب عمل کرد، ديگر نيازي به مدرک نداريم و عدم داشتن عملکرد مناسب نيز حتي با داشتن مدرک تحصيلي فوق دکترا به کار نخواهد آمد.
گویا ایشان اصل ماجرا را فراموش کرده‌اندکه موضوع سر داشتن مدرک یا نداشتن آن نیست. انسانی که آنقدر .. که برای رسیدن به قدرت یا ابقا در قدرت مدرک جعل میکند آنهم از نوع اکسفوردش. یعنی پیش‌پا افتاده‌ترین اصول اخلاقی و دینی یعنی راستگویی را رعایت نمی‌کند( اگر سایر صفات مثل احمق فرض کردن ملت و بی‌مرامی و کلاهبرداری و کلاهگذاری و...را لایق ایشان ندانیم) چطور می‌تواند مسئولیتهای وزارت کشور که علاوه بر تخصص به تعهد فوق‌العاده نیاز دارد را به نحو احسن انجام دهد. انگار ایشان جمله معروف که ما تعهد می‌خواهیم نه تخصص را فراموش کرده‌اند. گویا ..
با این حساب ... چون فکر نمی‌کنم جعل رای از جعل مدرک آکسفورد سخت‌تر باشد.
78663 | امید  - صابر   |2008-09-09 13:42:34|IRAN
اینجا همه دکتر هستند مگر خلافش ثابت شود.
78664 | nima  - mokafateh- amal   |2008-09-09 13:46:27|IRAN
فر فکنی و ... واصرار بر لا پوشانی و خود را به خوش خیلی زدن مسئله را پیچیده تر و هزینه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را افزونتر خواهد کرد ترا به مقدسات اینقدر با اعتقادات و باور های مردم بازی نکنید بجای بخشنامه صادر کردن برای بررسی مدرک مدیران فعلا این جنازه را از زمین بر دارید تا بوی گند آن همه کشور را نگیرد حتی اگر این گفته ها شائبه بوده باشد سکوت مسئولین عزیز جدا سوال بر انگیز است
78667 | آرمين   |2008-09-09 13:59:28|IRAN
دوستان! مشكل، تدريس آقاي كردان در دانشگاه يا استفاده از مزاياي مدرك جعلي نيست. مشكل، دروغگويي ايشان به مردم است. اميدوارم يادمان نرفته باشد كه در آمريكا (كه آقايان بنا به وظيفه، روزي نيست كه خبري از بي اخلاقي آنان را از رسانه ملي پخش نكنند)؛ رئيس جمهور خودرا به خاطر دروغگويي تا پاي ميز محاكمه بردند وگرنه ما استاد بي‌سواد يا كارمندان نالايقي كه حقوق آنچناني مي‌گيرند كم نداريم. از الف هم خواهش مي‌كنم بحث را در همينجا تمام كند. نه رئيس جمهور ما كسي است كه ايشان را بركنار كند نه مجلس ما توانايي اين كار را دارد. نگرانم با ادامه بحث تنها تتمه آبروي ايران و ايراني در جهان و به‌ويژه نزد مسئولان دانشگاه آكسفورد برود.
78669 | ناشناس   |2008-09-09 14:03:59|UNITED KINGDOM
لطفا بررسی فرمایید که آیا فرد اعزامی به آکسفورد برای تایید مدرک آیا همان فردی نیست که که اولین بار این مدرک را تهیه کرد؟
78673 | حسن نياسري  - hasaneniyaseri@yahoo.com   |2008-09-09 14:32:41|IRAN
برادران عزيز ،

انگليسي ها از اول با ما ،‌مردم م ونظام ما دشمن بوده اند .

مواظب باشيد كه با سناريوي آنها در مردابي گرفتار نشويد كه

سود آن متوجه انگليسي هاي مارمولك شود .

گر چه اگر تخلفي متوجه فردي باشد محفوظ به پيگيري و اطلاع

رساني خداپسندانه است .
78674 | ناشناس   |2008-09-09 14:33:07|IRAN
چرا مسئولین بجای اعلام جرم علیه خاطی در هر لباس که باشد تلاش می نمایند تا موضوع جرم را توجیه نمایند. آیا این با سیره اهل بیت سازگاری دارد که ما خود را از پیروان آن بزرگواران می دانیم. در خبرهای یکی از روزنامه های امروز خواندم که پسری با جعل مدرک در یک دستگاه استخدام شده بود بازداشت شد! خوب این دوگانه رفتار کردن ها یعنی چه؟ آی همه در برابر قانون یکسان نیستند؟!
78681 | سيدآقاوراميني  - بازنشسته   |2008-09-09 15:10:59|IRAN
بخدا بخدا بخدا بخدا من طرفداردكتراحمدي نژادهستم وبه اوراي داده ام
اماهرچه تلاش ميكنم معني لجبازي ايشان بانظرات خيرخواهانه ديگران رادر اينباره نميفهمم اوبامسايلي كمترازاين نيزبرخوردكرده است يك ريال به زندگي اواگرشرعي وحلال نبوده واردنشده چطور حالاباكسي كه سالهابادكترا...حقوق گرفته وارتزاق كرده كاري ندارد
ميشودخيلي راحت از آقااستفتاء كرد "آياكسي كه بطورغيرقانوني از بيت المال حقوق گرفته ميتواند مهمترين وزير دولت اسلامي باشديانه"
78682 | ناشناس   |2008-09-10 09:34:18|IRAN
من در عجبم که جناب آقای کردان (دکتر کردان) چگونه هر روز در محل کارشان حاضر می شود(با چه رویی)؟و مهمتر اینکه چطور به چشمان این مردم خیره می شود؟به نظرم ایشان اگر کارگاه آموزشی ...
78688 | ناشناس   |2008-09-09 15:57:52|UNITED KINGDOM
In Agha VEzarat khoneiyeh ra be dast gerefteh keh bayad keshvar ra eslah koneh va az vojodeh jaelan av dozdan pak koneh. hala khodeh ishan madrakeshan jali hast. aya in manteghi ist? chera ma nabayad mesleh tamaeh donyah masolaneman ham betavanim be mohakemeh bekeshanim?
78689 | آرش  - دروغ گناه كبيره است   |2008-09-09 15:59:48|IRAN
مشكل از آنجا آغاز شد كه در مدارس به ما گفتند سياست يعني دروغ و آقايان نيز بدون مطالعه از اين علم تنها دروغ گفتن را آموختند، بدون توجه به اينكه در اسلام و ساير اديان توحيدي دروغ گناه كبيره است.
آثار اينهمه دروغگوئي هم امروز با سلب اعتماد عمومي از سياستمداران و رسانه هاي دولتي ظاهر شده است.
اگر قبول نداريد آمار بازديد كنندگان سايتتان را با صدا و سيما مقايسه كنيد.
78694 | فرشید   |2008-09-10 09:41:27|IRAN
این نمونه بارز فساد است. ما جریانات این روزها را که تعقیب میکنم به یاد فصلی از تاریخ طبری می افتم که فساد را تشریح می کند نکند دولتمران ما عمدن به دنبال ... هستند. بابا آخه یه دندون لق رو بکنید بندازید دور که کل نظام حفظ بشه . گنده تر از کردان و رحیمی هم از خود نظام مهمتر نیستند که. خاک بر سر ما ملت با این مجلسی که انتخاب کردیم از ماست که بر ماست
78695 | Amir  - سودجویان   |2008-09-09 17:10:42|CANADA
متاسفانه ملت ایران طی سالیان سال مورد سو استفاده اطلاعاتی قرار گرفته است. به این معنی که با بازخورد اطلاعات گزیده شده یا غلط از بی اطلاعی و عامگی ایشان بهره برداری شده. ولی خوشبختانه امروزه با فناوری اطلاعات روز به روز دست سود جویان از منابع مردمی کوتاه تر میشه... هر چند که آقایان عمیقا در تلاشند که این دسترسی به اطلاعات را به منظور حفظ منافع خود محدود کنند.
78696 | رضا   |2008-09-09 17:11:21|IRAN
به قول علی دائی "اینجا ایران است"
78698 | رضا  - ازمون اصولگرایی   |2008-09-09 17:15:59|IRAN
این ساده ترین ازمون برای اثبات صداقت و عدالت در وجود اصولگرایان است امید که نمره (0) نگیرند.
78699 | سعید   |2008-09-09 17:18:30|IRAN
آیا این سرزمین پهناور با 2500 سال تاریخ و پیشینه ای چنین ستبر از تعقل و تدبیر و تخیل سزاوار آن است همچون درختی آفت زده ثمرات شگفتش نخبه گان دروغ پردازی باشد که تنها به وسوسه صدرنشینی و شهوت حقیر قدرقدرتی آبروی خویش میبرندو زحمت ملتی رامیافزایند؟
78701 | یک دردمند  - مجازات خائنین   |2008-09-09 17:31:13|IRAN
لطفا قضیه مدرک این فرد(رحیمی) را هم به شکل علنی پیگیری کنید.این دغل کاری ها خیانت به خون شهدای مظلوم انقلاب و روح امام مظلوممان است.
78708 | مهدی  - استعلام مدرک آقای رحیمی   |2008-09-09 18:14:24|
با تشکر از پیگیریهای شما...لازم است که در اسرع وقت مدرک تحصیلی آقای رحیمی(رییس سابق دیوان محاسبات!)نیز که مورد شبهه است بررسی و نتایج آن اعلان عمومی شود.
78712 | ناشناس   |2008-09-09 19:33:30|IRAN
تاسف فایده ندارد کارمان از گریه گذشته بیایید دسته جمعی بخندیم به کردان ورحیمی وای بر ملت
78719 | ایران  - سئوال   |2008-09-10 09:42:17|IRAN
مدرک واقعی ایشون چیه؟ آیا این که می گویندفوق دیپلم آخرین مدرکشون هست، صحت داره؟
78721 | سيد مهدي  - مدرس در رشته حقوق   |2008-09-09 20:21:48|IRAN
با ياد خدا و با سلام

متاسفانه با وجود دلايل روشني كه وجود دارد هنوز با پافشاري از طرف آقاي كردان و برخي مرتبطين روبرو هستيم،در اين خصوص با اعلام حمايت از دولت و شخص فرهيخته جناب آقاي احمدي نژاد كه افتخار بخش راي اينجانب در انتخابات رياست جمهوري بوده اند ذكر چند نكته را ضروري ميدانم:
1- نكته اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه عدم اصالت مدرك دكتري آقاي كردان مرادف با اين نيست كه ايشان به جعل مدرك و اسناد دست زده است و قطعا ايراد چنين ادعايي بايد مستند و مستند باشد ودر غير اين صورت خودش جرم بزرگي است بلكه احتمالا ايشان قرباني يك شيادي شده اند
2- نكته ديگر اين است كه ايشان احتمالا فريب يكي از موسسات بين المللي اعطا مدرك (غير اصل) را خورده است.
براي همه كاربران اينترنت آگهي هاي بسيار فراواني از طريق ايميل ارسال ميشود كه در آن اعلام ميشود كه «ما به سوابق تجربيات و آموخته هاي غير رسمي شما معادل رسمي از بهترين دانشگاههاي جهان اعطا ميكنيم» و البته اخبار هر روزه بيانگر دروغين بودن اين موارد است.
3- متاسفانه افرادي مانند ايشان و آقاي مشايي بزرگترين خيانت را به شخص آقاي احمدي نژاد در درجه اول و به دولت خدمتگزار در مرحله دوم ميكنند، سايه سنگين اشتباهات اين افراد، حجم عظيم دستاوردهاي دولت و عزم و اراده آهنين آن را با هجمه هاي انتقاداتي كه بعضا با اغراض ديگر تمام دستاوردها را زير سئوال ميبرد روبرو ميكند.
من خودم را جاي آقاي مشايي يا كردان ميگذارم و ميبينم واقعا جواب خدمات بزرگ دولت به من چيست آيا تكليفي جز استعفا و شرح موارد به صورت دقيق دارم؟ آيا پاسخ حمايتهاي رئيس جمهور از مديرانش اينچنين استمرار مفتوح گذاشتن اين حوزه هاي دشمن شاد كن است؟
4- بايد مطمئن بود كه استعفا يا بركناري اين افراد نشانگر عزم دولت در اصولگرايي و تقويت آن است و نه هيچ چيز ديگر، چنين استعفاهايي در كشورهاي ديگر نيز ديده ميشود اما اينجا كه بنا به فرموده حضرت آقا يكي از سه محور حمايتي از دولت اصولگرايي آن است آيا اين استعفا عين اصولگرايي نيست؟

...
و عليه التكلان
78724 | amir  - جابحایی   |2008-09-09 20:55:26|IRAN
من امیدوارم که با آقای کردان واقعا به خاطر دروغی که گفته و جعل سندی که انجام داده مثل مجرمین در دستگاه قضایی برخورد بشه و احمدی نژاد هم رسما از مردم به خاطر دفاعش از کردان عذرخواهی کنه و اینجوری نباشه که کردان رو از این سمت بردارن و مثلا برگردوننش شرکت نفت.آقای احمدی نژاد حضرت مهدی(عج) به همه کار ها ناظر هستن آیا به ایشون می خواین بگین به کاغذ پاره اعتقاد ندارین!
78725 | علی   |2008-09-09 20:57:44|IRAN
آقای رحیمی و دوستان ایشان گمان کردند ، الان عصر حجر است که احتمالا رد و بدل شدن نظرات و موضوع ها بین ایران و مثلا انگلستان ماهها و شاید سالها طول بکشد و تا موضوع آقای کردان روشن شود انتخابات هم تمام شده است . غافل از اینکه الان عصر اینترنت است . راستی شاید ایشان و آقای کردان از کامپیوتر هم اطلاعی ندارند .
78728 | رضا  - درخواست از آقاي توكلي   |2008-09-09 21:09:39|IRAN
سلام آقاي توكلي
اينكه مدرك آقاي كردان جعلي است بر همگان روشن شده. اما به عنوان وكيل مردم در برابر مردم مكلفيد تا نكات زير را پيگيري كنيد
1.در اين سالها مديران زيادي به اين آقا حكم و مسوليت دادهاند كه بايد پاسخگو باشند( آقايان لاريجاني، نوذري......)
2.آيا استفاده از اين مدرك جعلي پيگرد قضايي ندارد؟
78729 | مهدی   |2008-09-09 21:16:42|UNITED STATES
روایتی به این مضمون است که اگر میخواهید بدانید چه کسی خوبتر است به طولانی بودن رکوع و سجودش نگاه نکنید بلکه به صداقت در گفتار و ادای امانتش دقت کنید. همچنین ملاک جدا کننده مومن از منافق راستی گفتار و وفای به عهد است. راستی چرا وضعیت مملکت ما طوری شده است که دروغ گویی، ریا کاری، تهمت به دیگران، متهم کردن دیگران به بی دینی، و توهین به افراد دارد بتدریج عادی میشود و موجب برانگیختن احساسات دین داران نمیشود ولی اگر تار موی خانمی پیدا شد فریاد وا اسلاما به آسمان بلند میشود؟ آن افراد متدین که برای اینکه "آقای خاتمی با خانمی مصافحه کرده است" به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردند، چرا در مقابل جعل مدرک آقای کردان و دروغ گویی آقای رحیمی سکوت کرده اند؟ آیا گناه دست دادن با یک خانم بالاتر است یا دروغ گفتن که کلید همه گناهان است؟
78735 | habib nikjoo   |2008-09-09 22:06:08|IRAN
سلام:
من دانشجوی ترم 3 اقتصاد پول و بانکداری هستم و مطا لعا زیادی داشتم و تنها چیزی که متوجه شدم این بوده که به جای اینکه سیاست ما اقتثادی باشه اقتصاد ما سیاسی هست.
من نمی دونم آقای کردان و مشایی با چه رویی جلوی دوربین ها حاضر می شوند و اظهار نظر می کننذ.
78738 | محمد   |2008-09-09 22:24:28|IRAN
به جرات مي گويم كه صاحب منصبان و گروه هاي به اصطلاح سياسي چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه راست و چه چپ و ... مردم را خوب سركار گذاشته اند به عبارتي ديگر (دعوا بر سر لحاف ملاست ). مشكل مردم چيز ديگري است و اين چيزها بازار گرمي گروه ها و خوراك مطبوعات است. به خدا قسم مي خورم كه يك جو صداقت در هيچ كدام از اين گروه هاي حاضر در كشور وجود ندارد. افراد پاك سرشت و عاقل در اين شهراشوب مملكت به دنبال پست و مقام نمي روند چون آخرت خود را ويران نمي خواهند.
78743 | یک ایرانی  - با خود چه بگویم؟   |2008-09-09 23:00:35|IRAN
با سلام
از حرفم برداشت سوء یا توهین نفرمایید. فقط یاد یک مسئله افتادم:
یادم می آید قبلا که رئیس جمهور امریکا بیل کلینتون بود و خبر رسوایی اخلاقی او را از منابع خبری شنیدم درنگ کردم و با خود گفتم وقتی رئیس جمهور یک مملکت وضعش این باشد وای به حال باقی دولت مردان آن مملکت.
حال به کشور خود نگاه میکنم : درنگ می کنم ولی باید باخود چه بگویم؟!
78744 | فری  - غفلت   |2008-09-09 23:03:51|IRAN
همه ی شما از یک مسئله غفلت کردید!
اگر این وزیر بر مسند خود باقی بماند:

بر سر انتخابات چه می آید؟!
78747 | رضا   |2008-09-09 23:34:43|MALAYSIA
چرا ایشون استعفا نمی دهند؟ چرا آقای احمدی نژاد به خاطر این انتخاب غلط از مردم عذر خواهی نمکنند؟ چرا آقای رحیمی برکنار نمی شود؟ چرا آقایان دارند روی خون شهدا قدم می گذارند؟
78751 | اسدآبادی  - راست بگو   |2008-09-09 23:49:17|IRAN
آقای دکتر رحیمی !
جون دکتر کردان راست بگو.
78766 | ناشناس   |2008-09-10 01:25:45|IRAN
حالا که همه چیز معلوم شده امید است نمایندگان اشتباه خود را جبران کنند و آقای کردان را استیضاح نمایند
78768 | ناشناس   |2008-09-10 10:18:40|IRAN
فقط وزیر کشور نیست که کمبودهای خودرا بامدرک جعلی پوشش میدهد
...ازکجا دکترا گرفته است ؟
78769 | بنده ی در به درِ خدا   |2008-09-10 10:38:29|IRAN
کاش کمتر به شعور مردممان توهین میکردیم. کاش کمی صداقت پیشه می کردیم. کاش اگر اشتباه میکردیم جرات تقاضای عذرخواهی از دیگران را داشتیم و این چنین با اصرارمان بر روی دروغی که محتوای آن برای هر عقل سلیمی از روز روشن تر است خودمان را بدنام نمی کردیم.
حال این مردک پست و مقام چشمش را کور کرده و ترجیح می دهد که به جمع مردم دروغ بگوید. نمی دانم برای این دروغشان استخاره کرده بود و یا برای غصب کردن پستی که لیاقت آن را به سبب دروغ گویی ندارد.
به هر حال چرا از مجلسی که باید از حق مردم دفاع کند این چنین سستی و بی توجهی می بینیم؟ چند وقت پیش سریالی از تلوزیون ایران پخش میشد به نام کیف ایگلیسی که ...
78773 | Reza  - Doctorate   |2008-09-10 02:33:27|ITALY
Mr. Cordan holds with a degree of PhD, but what kind of PhD. ....OK I think much and I found the definition of Kordan's PhD. that is Permanent ....
a real doctor from Italy if you believe me of course. eradatmand.REZA
78778 | سید سعید مجد  - تناقض   |2008-09-10 06:19:36|IRAN
مشکل اینجاست که آقایان مدرک افتخاری دانشگاه آکسفورد را رسمی و قانونی واجد دریافت حقوق میدانند(تازه بر فرض اینکه مدرک جعلی نباشد) اما 2ظاهرا بار تکذیبیه رسمی دانشگاه آکسفورد رو فاقد وجاهت قانونی می دونن!
78785 | ناشناس   |2008-09-10 07:32:32|IRAN
اگر ایشان دارای مدرک فوق دی÷لم است وتا بحال دکترا حقوق گرفته حکم شرعی آن چیست ؟
78786 | رضا  - آنهایی که مدرک واقعی دارند   |2008-09-10 07:33:13|IRAN
ماها که دارای مدرک معتبر و واقعی هستیم، چکار کنیم؟ آقای کردان شما باید این واقعیت را پذیرا باشید که به 70 میلیون نفر مردم دروغ گفته اید و شرعا و عقلا باید خودتان از کرده خویش خجالت کشیده و فورا استعفا دهید. این کمترین و کوچکترین کاری است که میتوانید انجام دهید.[/size]
78787 | ناشناس   |2008-09-10 07:35:38|IRAN
اگر ایشان وزیر کشور بماند من واطرافیانم رای نمی دهیم.
78817 | گرين غم   |2008-09-10 09:51:50|IRAN
آيا وزيري كه علاوه بر ملت خويش به اعتبار يك دانشگاه مهم دنيا هم دهن كجي ميكند روزي بدتر از اين باني شر نميشود ؟مجلسي كه خود را گول خورده ميداند وملت را گول زد چرا استيضاح وزير وحاميانش را فراموش كرده است ؟حتي استيضاح رييس جمهور هم براي حفظ ابروي تاريخي يك ملت بسيار سودمند وكم هزينه است.
78820 | مريم  - شكر   |2008-09-10 10:00:56|UNITED STATES
شما مردم نمي دانيد كه با وزير كشور شدن كردان چه نعمتي نصيب مردم كشور شد .واقعا خدا را شكر كنيد و بدانيد كه به اين واضحي و صراحت چطور مي شد به مردم فهماند كه اگر هوشيار نباشد با دروغ و دغل چگونه افراد به مدارج بالا با نام شهدا و... مي رسند .خداي را شكر .
شايد آه دختري كوچك اين مسير را هموار كرده .
شايد اين رمز عدل خدا بوده كه سرباز كرده
78858 | یا حق   |2008-09-10 12:09:32|
آقا دمتون گرم. بالاخره یکی تو این کشور بلند شد جلوی اینها ایستاد.
خدا پشت و پناهتون باشه.

دیروز رونامه ایران در صفحه حوادث درباره جوانی که با مدرک جعلی استخدام شده بود و دستگیر شده بود نوشت. خیلی ناراحت شدم.
چون گنده تر از اینها با مدارک تقلبی حقوقهای بالا میگرندا.

جرم جرم چرا آقای کردان نمیگرند. فقط به خاطر اینکه قدرت داره.

در ضمن آیا حقوقی که ایشون میگیره حلال.
78880 | ناشناس   |2008-09-10 13:25:49|IRAN
نمي خواستم بنويسم چون تمام اينها يك بازي بيش نيست و ما به راحتي فريب مي خوريم مهم مردم نيستند مهم منافع آقايان است.
اما بعد چيزي كه با اين مدرك از دست مي رود اخلاق و هويت يك ملت است و يك نظام چيزي كه امروزه بدان سرمايه اجتماعي گويند متاسفانه مردم مي گويند همه شان اين طوري اند مگر اينهمه دكتر از كجا آمده تمام مدارك جعلي است آري آلان صحبت از كاغذ پاره اي نيست صحبت از اعتمادي است كه به همين راحتي از دست مي رود . اصول اخلاقي است كه به راحتي پايمال مي شود.
نكته آخر آنكه چرا رئيس جمهور مردمي براي چند نفر ملتي را ناديده مي گيرد نكند كابينه 70 ميليوني به كابينه 70 نفري تقليل يافته اند.
78883 | فردین   |2008-09-10 13:30:11|GREECE
به خاطر پی گیریتان متشکرم. انشا الله دست جاعلان و تبهکاران رو شود و رسوای خاص و عام گردند
78925 | رحيم  - كدام استعفا؟   |2008-09-10 15:39:33|IRAN
عزيزان!
كدام استعفا؟!
ايشان فعلا از پرشدن نور در فضاي مجلس صحبت مي كنند و از ياري جستن از بي بي.
اميدوارم بانوي دو عالم خودش جواب اين جناب را بدهد.
78936 | ناشناس   |2008-09-10 17:56:07|IRAN
واقعا اگر فرد عادی این کار را میکرد چه بلایی سر او میآوردند
من که از مسلمان بودن خود پشیمانم
78947 | علی از تبریز  - قابل توجه کارگردان های عزیز   |2008-09-10 20:49:51|IRAN
موضوع از واقعیات تلخ مملکت ماست و بهیچوجه در خور کشور اسلامی ما نیست. پیشنهاد می کنم کارگردان های قوی ما مثل آقای تبریزی یا ده نمکی از این سوژه فیلم سینمایی بسازندکه احتمالا پر فروش ترین فیلم تاریخ ایران خواهد شد.
78972 | رضا   |2008-09-10 22:11:47|CANADA
در خبرها آمده آقای رحیمی از گرفتن حقوق خودداری کرده اند فکر میکنم مردم حق داشته باشند بدانند که معاون رییس جمهور که تمام وقت مسغول خدمت به مردم هستند چگونه امرار معاش میکنند ؟! شاید با روش ایشان بتوان مشکل امرار معاش بسیاری از مردم را حا کرد !
78975 | دیگه اسمی واسمون باقی نمونده  - در دیزی بازه ...!   |2008-09-10 22:50:58|IRAN
می گم به نظر شما زشت نیست ما انقدر وقت مسوولین دانشگاه آکسفورد و می گیریم با این سوالات و استعلامات خنده دارمون؟ جالبه که اینا هم کاملا با حوصله و متانت جواب همه ی نامه ها رو سر ضرب می دن! البته شاید این از کم عقلی و بی هویتی شون باشه و روش درست همونه که در دانشگاههای معتبر مملکت اسلامی خودمون مثل علامه طباطبایی پیاده می شه و یه کارمند معمولی خیلی راحت در مواردی که حق طبیعی دانشجو محسوب می شه به دانشجوی (کارشناسی ارشد مدیریت) می گه : به شما مربوط نیست، وقت منو نگیرید، من که بیکار نیستم و .....
ولی در کل قباحت داره. انقدر عقب موندگی خودمونو جلوی اجنبی جار نزنیم بهتره!
78979 | رضا  - فرزند دولت   |2008-09-11 08:05:52|IRAN
خواهش میکنم این رو نشون بدین .
من یک معلم هستم میخواستم بگم چرا وضعیت کشور اینجوری به هم پیچیده . دانشجویان کنکوری از این طرف. آقای کردان از اینور .آقای مشایی . طرح نامعلوم اقتصادی . توهین و جسارت به علما که دیگه واقعا قابل تحمل نیست .گرانی وتورم و... باورکنید من وقتی اقوامم رو میبینم که صبح تا شب برای یک لقمه نون از کله صبح تا شب با دهن روزه کار میکنن آخر هم به جایی نمیرسن واقعا گریم میگیره بعد این آقایون با صراحت کامل به مردم دروغ تحویل میدن که وضعیت معیشتی خوبه. باور کنید من تو روستاهایی که میرم درس میدم مردم زمستون پارسال می آمدن مدرسه و میگفتن یه بخاری نفتی اضافی دارین بدین که خونه ما خیلی سرده درحالی که قیمت یه بخاری نفتی 10 هزار تومنه .باور می کنید که گاهی اوقات پیش میومد که نفت کم بود و مردم مجبور بودن با گازوییل خودشون رو گرم کنن .الان هم برای امسال غصه دارن که با وجود سهمیه بندی گازوییل چه طوری میخوان زندگی کنن یا بهتر بگم چطوری میخوان زنده بمونن . اینها همه واقعیتهای زندگیه .خودشون رو نبینن که پای اینترنت adsl نشستن و جای گرم و نرمن . دانش آموزی که روز برفی با دمپایی میاد مدرسه چی داره که بگه .تو مدرسه ای که 2 تا برادر یک مداد دارن چطوری میشه درس داد . عینک دانش آموزی که فقط یک شیشه داره به نظر شما خنده دار نیست . دانش آموزی داشتم که برای اولین بار تو انتخابات به قولی رایانه ای کامپیوتر دیده بود . قسم میخورم همه این ها هست و وجود داره .چه کار باید کرد ؟ تا کجا باید رفت ؟
78986 | هموطن   |2008-09-11 00:30:27|IRAN
دوستان چرا توجه نمی کنند که با توجه به جلسه چند روز پیش در مجلس و اظهارت آقای نادران و دکتر زاهدی وزیر علوم مسئله جعلی بودن مدرک دکترای کذایی و همچنین فوق لیسانس و لیسانس آقای کردان مورد پذیرش همه قرار گرفته و همه قبول کرده اند که ایشان با مدرک فوق دیپلم که آن هم هنوز مورد بررسی قرار نگرفته در خدمت دانشگاه آزاد بوده اند!

با این شرایط تنها بحث باقیمانده چگونگی برخورد با یک دروغگو و جاعل است... البته احتمال این هست که ایشان به قدری ساده لوح بوده است که اصلا ارزش مدرم دکترا را و سختیهای به دست آوردن آن را درک نمی کرده و مورد فریب افراد سوجو قرار گرفته باشد. ...در صورت صحت این احتمال آخری بایدگفت که ایشان اصلا به درد هیچ کار اجرایی نمی خورند....
78995 | شادی گودینی زاده   |2008-09-11 08:06:22|IRAN
ایکاش نمایندگان محترم مجلس به جای طرح سوال از ریاست محترم جمهوری در مورد اظهارات آقای مشایی از ایشان در مورد مدرک تحصیلی جناب آقای کردان سوال می فرمودند پیشنهاد بنده این است که برای طرح این سوال جناب آقای مطهری پیش قدم شوند تا .
انتخابات ریاست جمهوری با هر نتیجه ای که رقم بخورد مورد اعتراض طیف های مختلف سیاسی خواهد بود بهتر است مسولین ارشد نظام برای جلوگیری و نیز پیشگیری از این مباحث فرسایشی که جز ضربه به کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصلی در پی نخواهد داشت نسبت به تعویض و یا استعفای جناب آقای کردان رهنمود های لازم را بفرمایند
79000 | محمد   |2008-09-11 08:07:23|IRAN
به نام خدا

اي كاش كسي ميرفت و اون درد دل كاركنان حق الزحمه اي صدا و سيما رو گوش ميداد ، اي كاش ميدونستند...، اي كاش ...، اي كاش ميگفتند كه وقتي ..ه ، اي كاش ميگفتند كه حدود 8سال معاونت در صدا و سيما (معاون اداري ومالي ، معاونت امور مجلس و استانها) و حذود 3 سال رياست فني و حرفه اي كل كشور اين عناوين مدرك اين آقا را رو نكرده بود ولي حالا بايد رو بشه ....
79001 | عباس  - توجه   |2008-09-11 07:32:14|IRAN
[ به نام خدای بزرگ
این یک اندرز است ،توهین نیست .می گویندخداوند توانا
برای بعضی در همین سرای فانی آنچنان می کند که گوئی رستاخیزرا به نمایش گذاشته است.والله...[/size]
79057 | محمد  - وظیفه   |2008-09-11 12:41:25|GERMANY
مردم که شخصا در این رابطه قدرت انجام کاری را ندارند اما نمایندگان مجلس اگر واقعا پایبند به اصول دینی، انسانی‌ و حرفه خود باشند باید با این قاضی‌ مدرا نکنند.

مگر نه اینکه اینها نمایندگان احقاق حقوق ملت هستند و برای عمل به این وظیفه سوگند خورده اند.

چرا آقایان فقط شعار میدهند و در عمل جز عده کمی‌ جرات شفاف سازی را ندارند. آیا خود از حسابرسی به اعمالشان میترسند ؟

قضیه بسیار واضح است، و تکلیف نیز معلوم، اما این همه تعلل برای چیست؟!

موضوع تنها جل یک مدرک نیست، بلکه توهین به شور مردم و دروغ گویی و سعی‌ در پوشندن حقایق با مطرح کردن الفاظی از قبیل کاغذ پاره است. دفاع از این شخص یعنی‌ دفاع از تقلب، دروغگویی.
79091 | ناشناس   |2008-09-11 19:48:06|IRAN
به اميد اينكه اين مطلب منتشر گرد:

من از آقاياني كه ادعاي اصول گرايي دارند و با اين ادعا ها كشور را مقابل دنيا قرار دادند مي خواهم بپرسم اينكه يك نفر با مدرك قلابي سالها حقوق مليوني ميگيرند حلال است؟
79210 | آریا  - دورویی، دورویی، دورویی   |2008-09-13 00:51:28|IRAN
فیلمwag the dog رو دیدین؟ تو اون فیلم، رییس جمهور آمریکا متهم به روابط غیر اخلاقی میشه و برای اینکه سر مردم رو گرم کنن، یه فیلم میسازن از بحران سیاسی تو یه کشور دیگه و بحث رو منحرف می کنن. حالا اینجا هم همینطور شده. بحث مشایی رو پیش کشیدن تا مردم رو از بحث کردان منحرف کنن. خیانتکاران و دروغگویان به ملت خیلی بیش از این حرفهان. خدا عاقبت ما رو به خیر کنه. همین چند روز اخیر اعلام شد که از بین 195 کشور مورد بررسی قرار گرفته، ایران بعد از افغانستان ناامن ترین کشور از نظر صدور ویزا است. یعنی فقط 14 کشور هستند که ایرانیها بدون ویزا می تونن به اونجا رفت و آمد کنن و از این نظر فقط افغانستان از ما عقب تره. وقتی بسیاری از مدیران ما سواد مناسبی ندارند و با کمک دستهای پشت پرده مدرک کسب کرده اند، انتظار دیگری نمی رود.
79270 | معلمي از ايلام   |2008-09-13 11:01:50|
خواستم در همان روزهاي اول رأي اعتماد در خصوص دكتراي جعلي كردان مطالبي برايتان بنويسم اما با خود گفتم بگذار چند مدتي بگذرد تا واقعيت بيشتر روشن شود.
اما پس از اين همه مدت و تكذيبه ي دانشگاه آكسفورد و دانشگاه آزاد وسكوت رياست محترم جمهور و سكوت مجلس و.... كم كم دارم به يقين مي رسم كه جعل مدرك ايشان واقعيتي تأسف بار و انكار ناپذير است.
در اين مورد چند چيز برايم مشغله ي ذهني شده است:
1-آيا سپردن اداره ي بزرگترين و مهمترين وزارتخانه ي كشور به يك شخص جاعل و احيانأ دروغگو با مباني و فلسفه ي وجودي بزرگترين انقلاب معنوي و ايماني قرن كه امام خميني آن رابر پايه ي صداقت و درستي پايه گذاري نمودندمطابقت مي كند؟ راستي اگر امام زنده بودند اين فاجعه را تحمل مي كردند؟
2-مجلس وهيأت ريئيسه ي أن كه اين همه به اظهارات مشاعي بيچاره واكنش تند از خود نشان داده اند چرا در برابر اقدام خلاف قانون و خلاف شرع كردان كه در نوع خود در تاريخ جمهوري اسلامي بي نظير است سكوت اختيار كرده اند؟
3-اگر اين حوادث در دولت خاتمي اتفاق مي افتاد كفن پوشان دست به چه اقداماتي كه نمي زدند ؟ كيهان چه گرد خاكي راه مي انداخت؟ راستي كفن پوشان و كيهانيان االان كجايند ؟
3-.....
ديديد چه زود تشنه ي قدرت شديم و براي به دست آوردن آن دست به هر ريا و تزويري زديم . خدا عاقبت همه ي ما را ختم به خير كند.
79273 | بنده خدا   |2008-09-13 11:29:12|IRAN
منقول است از دکتر علی شریعتی یا سید جمالدین اسد ابادی که در سفر به فرنگ اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم اما در کشور ایران مسلمان فراوان ولی از اسلام خبری نیست
79314 | سر کار   |2008-09-13 14:44:38|IRAN
آقا جون چرا گیر الکی می دید
این قضیه باید فراموش بشه که خواهد شد
مطمئن باشید که تا چندروزه دیگه همه یادشون می ره کردان کی بوده چه برسه به اینکه مدرکش چی بوده
از این اتفاقات تو مملکت ما زیاد می افته
اعصاب خودتون رو خورد نکنید
هممون سرکاریم
79407 | داریوش  - نمره منفی انتقاد از دروغ گف   |2008-09-14 10:18:58|IRAN
آقایانی که در برابر اضهارات انتقادی و منطقی از دروغ گفتن ها و ناهنجاریهای مسئله آقای کردان نمره مخالف ثبت میکنید آیا اصولگرا هستید ویا اصلاح طلب کاش میدانستم تایید اضهارنظر غیرواقع و یا مخالفت با تقبیح دروغ چه انگیزه ای دارد که شما رابه این کار وامیدارد آیا در ثبت موافق یا مخالف بودنتان به وجدانتان مراجعه میفرمایید؟ خواهشمندم بدور از سیاسی بازیهای رایج در مملکت اظهارنظر کنید
79485 | یه فارغ التحصیل حقوق  - re: مدرس در رشته حقوق   |2008-09-14 15:16:25|IRAN

...
1- نكته اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه عدم اصالت مدرك دكتري آقاي كردان مرادف با اين نيست كه ايشان به جعل مدرك و اسناد دست زده است و قطعا ايراد چنين ادعايي بايد مستند و مستند باشد ودر غير اين صورت خودش جرم بزرگي است بلكه احتمالا ايشان قرباني يك شيادي شده اند
...


جناب مدرس حقوق،
شما احیانا تا حالا با قانون مجازات اسلامی برخورد نداشتبن که ببینین صرف استفاده از سند مجعول هم جرمه و همون مجازات جعل رو داره؟
79840 | ناشناس   |2008-09-15 17:03:48|IRAN
سپردن اداره ي بزرگترين وزارتخانه ي كشور به يك شخص جاعل و دروغگو و متكبر و همچنين كسي كه مشكلات فراوان مالي و اخلاقي دارد نشان دهنده ضعف آشكار مجلس بخصوص يار غاردكتركردان جناب آقاي لاريجاني رياست مجلس شجاع است.
79922 | زبل خان  - احتمالات اساسی   |2008-09-16 03:07:19|UNITED STATES
با این وضعی که پیش آمده و موضوع مثل استخوان در گلوی دولت فخیمه گیر کرده, هیچکس هم هیچی نمیگه , دو احتمال اساسی قوت میگیره
1-انگلیسی ها به مقامات ما مدرک قلابی میدن تا بعدش کرکر و هرهر ازمون بخندن
2-که از همه احتمالات جدی تره و باید همانطور که رئیس جمهور دستور دادن در مورد همه بررسی بشه:
ایشون آنقدر توانا و بافهم و کمال بوده که بعضی ها حیفشون اومده یه مدرک دکترا نداشته باشه که بتونن تو پست های بالا ازش استفاده کنن
84427 | علي   |2008-10-05 23:59:21|
ايا اگر چنين كاري كه را يك فردي عادي انجام داده بود باز هم مسولان امر انقدر مماشات مي كردند و كار ان فرد را توجيه مي كردند چرا به جاي اينكه اين فرد مجازات شود سعي مي شود او را پاك نشان دهند مسولين فكر نمي كنند با برخورد مناسب با اين فرد جلوي مسائل مشابه را مي توانند بگيرند
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."