نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33211
اعتمادملی، شناخته‏شده ترین حزب در تهران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۰۷
تهرانی‏ها حزب اعتمادملی را بیش از سایر احزاب می‏شناسند.

به گزارش "الف"، نتایج یک نظرسنجی در مورد گرایش و برنامه‏های احزاب و گروه‏های سیاسی که با حجم نمونه 800 نفر در شهریور ماه امسال در تهران از افراد دیپلم و بالاتر انجام شده است، نشان می‏دهد، حزب اعتمادملی شناخته‏شده‏ترین حزب سیاسی برای شهروندان تهرانی است.

بنابراین گزارش، 11.8 درصد پاسخگویان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه با گرایش و برنامه‏های گروه‏های سیاسی آشنایی دارند، اعلام کرده‏اند که با گرایش‏ها و برنامه‏های حزب اعتمادملی آشنایی دارد. جامعتین روحانیت مبارز نیز هرکدام با نزدیک به 10 درصد در رتبه‏های دوم و سوم احزاب شناخته شده قرار دارند.

66.9 درصد پاسخگویان در این نظرسنجی که به نحوی با گرایش و برنامه‏های احزاب و گروه‏های سیاسی آشنایی داشته‏اند، آقایان کروبی و منتجب‏نیا را با عنوان 'چهره‏های حزبی' شناسایی کرده‏اند. این رقم، بالاترین رقم شناخته‏شده بودن در میان گروه‏های سیاسی است.

62.2 درصد پاسخگویان اظهار کرده‏اند که احزاب و گروه‏های سیاسی در حد خیلی کم و کم به خواسته‏های مردم توجه دارند و 29.4 در نیز اظهار داشته‏اند که اصلا توجهی ندارند.
 79.5 درصد پاسخگویان اظهار کرده‏اند که عملکرد مثبت احزاب در حد خیلی زیاد و زیاد می‏تواند در رشد آنها موثر باشد. 63.6 درصد نیز معتقدند که احزاب در حال حاضر تنها در پی منافع گروهی و جناحی هستند.  شناخته‏شده بودن نسبتا زیاد سیاسی اعتماد ملی برای مردم تهران تاحدودی غیرمنتظره می‏نماید که برای تحلیل آن می‏توان فرضیه‏های متعددی از جمله فعالیت ارگان این حزب و یا پوشش خبری فعالیت‏های آن در صدا و سیما و... را مطرح کرد.    
 
sina
۱۳۸۷-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۶:۱۰
maloon nist in nazar sanji ki anjam dade?!
dar sani aghay karrobi nazar sanji ra yek gheroon ham ghabool nadare (85821)
 
مهری
۱۳۸۷-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۵:۰۷
آقا کم دروغ بگید! یعنی در تهران مردم مشارکت رو نمی شناختند ولی روحانیت مبارز رو می شناختند؟ دروغ زمینی بگید همیشه. (85837)
 
nader razavy
۱۳۸۷-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۸:۴۷
به قول آقای کروبی نظر سنجی ۱۰ شاهی هم ارزش ندارد (85844)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۳:۰۲:۵۷
با سلام وعرض ادب به نظر من رای مال روستائی هاست انها رای هایشان حرف اخر رامیزند هر چقدر میخواهید نظر سنجی بکنید ودلتان را با این نظرسنجی ایترنتی یاسایررسانه ها خوش نکنیدوهمچنین برنامه ریزی نکنیدبه این نتایج . (85932)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۰:۵۱:۴۰
اگر از این نظر سنجی اسم 5 نفر از اعضای اعتماد ملی را میپرسیدند اینها بود
1- آقای کروبی
2-آقایان خاتمی
3- آقای عبدی
4- آقای نوری
5- آقای حجاریان (85981)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۵:۲۳
شما بگید چه نظری از نظرسنجی می خواهید من طوری جامعه آماری را انتخاب می کنم که از نتیجه نظرسنجی شوکه بشید و دائم با نتیجه اش پوز بدید (85987)
 
امیرمحمد
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۷:۵۱:۵۹
با سلام اصلاح طلب های فعلی راقبول دارم
مگر شخص دیگری وارد میدان انتخابات شود
اگر قرار باشد کروبی وخاتمی باشند
همان بهتر که احمدی نژاد باشد
و گرنه قالیباف ازهمه موفق تراست
اصلاطلب مردبا اینک طرفداراصلاحات هسنم
مگرچه میشود از دانشجویان کسی انتخاب شود (86340)
 
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۰۰:۳۲:۴۰
1- این نتیجه سه سال تلاش آقای کروبی است.
2- شناخته شدن لزوما به معنای محبوبیت نیست. کما اینکه بقیه نظر سنجی نشان می دهد دیدگاه نسبت به احزاب هنوز منفی است. پس نترسید.
3- این که نظر سنجی در ایران به قول آقای کروبی ده شاهی نمی ارزد راست است زیرا یک جامعه نهان روش را نمی توان با نظر سنجی ارزیابی کرد. این در عرصه های غیر سیاسی هم هست کما اینکه ثروت این ملت را هم نمی توان محاسبه کرد.
4- اگر می خواهیم نظر سنجی ها مفید باشند باید در یک فضای ازادنظر سنجی شود و در شرایط فعلی باید جامعه آماری بسیار گسترده و از نقاط مختلف یک شهر باشد. (86504)
 
سام
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۰۸:۲۸:۱۴
با شناختي که از جناب آقاي کروبي داريم، ارائه يک رفتار حزبي از جانب ايشان غيرقابل تصور است. مگر اينکه يک تغيير اساسي در شخصيت ايشان رخ داده باشد. ايشان به تلفن ها و توصيه نامه هايشان مشهورند. (86529)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.