نظر منتشر شده
۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33292
تفسیر نسخه بین‏المللی نیویورک‏تایمز از اجلاس خاتمی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۵۷
اینترنشنال هرالد تريبيون نوشت: اجلاس غیردولتی اخیر، نشانگر  آماده شدن عرصه عمومی برای بازگشت دوباره خاتمی و محبوبیت وی در غرب است.

به گزارش "الف"، اين روزنامه در مطلبي با عنوان صحنه براي بازگشت رئيس جمهور سابق ايران مهیا می‏شود، به قلم نازيلا فتحي، نوشت: محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ميانه رويي كه متحدان سياسي‏اش وي را براي مقابله با احمدي نژاد در انتخابات آينده تحت فشار قرار داده اند روز دوشنبه رويداد مهمي را برگزار كرد كه بسياري آن را نخستين گام براي بازگشت وي به صحنه سياسي دانستند.
  منبع تصویر: سایت خاتمی
 نسخه بین المللی نیویورک تایمز ادامه داد، در اين كنفرانس چندين رهبر بزرگ غرب شركت داشتند و نخستين بار از زمان انقلاب اسلامي است كه چنين افراد زيادي براي شركت در كنفرانسي غير دولتي در تهران شركت كردند.

خاتمي روز دوشنبه گفت که اين نشست ارتباطي به سياست هاي انتخاباتي نداشته است و افزود اين كنفرانس با عنوان مذهب در جهان نوين دو سال قبل برنامه ريزي شده بود.

اين در حالي است كه شركت افراد بلند پايه اي از جمله كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل، رومانو پرودي نخست وزير سابق ايتاليا، مري رابينسون رئيس جمهور سابق ايرلند، و خورگه سامپايو رئيس جمهور سابق پرتغال، نشانگر محبوبيت خاتمي در جهان غرب است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه احمدي نژاد با سخنانش وضعیت ایران را نامناسب کرده، به اعتصاب دربازارهای ایران به دلیل مخالفت با قانون ارزش افزوده اشاره کرد و افزود:  خاتمي كه از هزارو نهصدو نود و هفت تا دو هزارو پنج رياست جمهوري ايران را در دست داشت، اخيرا از عملكرد سياسي و اقتصادي احمدي نژاد انتقاد كرده است.

هرالدتریبیون ادامه داد، اين كنفرانس تحت تدابير شديد امنيتي در هتل استقلال برگزار شد و خاتمي پس از آن در لابي هتل با خبرنگاران و ميهمانان گفتگو كرد.

این روزنامه اضافه کرد، مهدي كروبي رئيس سابق مجلس ايران كه فردي ميانه رو است نیز روز دوشنبه اعلام كرد در اين انتخابات شركت خواهد كرد.  
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۰۸:۳۲:۲۴
به امید بازگشت اعتبار ایران در صحنه های بین المللی و داخلی با ریاست جمهوری مجدد سید محمد خاتمی (85907)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۷:۴۱:۰۰
اجلاس مردگان سیاسی که فقط شعار اجرای عدالت در عرصه بین المللی را سر میدهند و در عمل سیاستمدارانی ترسو در برابر زورگوئی های ابرقدرتها می باشند . شعار آزادی و آزادگی را سر میدهند اما در عمل هیچ اند، ادعای گفتگو میان تمدن ها را میکنند در حالیکه خود و حامیانشان حاضرند تمدن چندین ساله بشریت را فدای مسامحه با ابرقدرتها نمایند و نشانی از مردم در این گفتگو ها نیست. آری صلح و دوستی میان ملتها با سر تعظیم فرود آوردن و عقب نشینی در برابر ابر قدرتهای مفسد بدست نمی آید اگر هزاران اجلاس هم برگزار شود بی نتیجه است. به گفته مقام معظم رهبری باید عملا\" اقدام گردد نه با شعار ... . (86173)
 
روح الله-بابلسر
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۲:۲۹:۳۸
تا وقتی که تفکرات سنتی و عقب افتاده ای مانند انچه شخصی به اسم حمید به ان اشاره کرد وجود دارد ایران هیچگاه به سوی توسعه گام بر نخواهد داشت.کسی که در مورد مسایل روز جامعه اینطور غیر معقولانه نظر می دهد و رسالت خود را فقط در توهین به دیگران میداند باید ابتدا طرز نگرش خود به مسایل پیرامونی را تغییر دهد.این شخص وامثال او فقط قایل به یک صدایی وخاموش کردن دیگران هستند.اما آنچه خاتمی میگفت دیالوگ وچند صدایی در جامعه بود که هدفش دموکراسی است. (86573)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۳:۳۶:۰۹
به اميد جهاني پراز صلح و دوستي با تكيه بر دين وبا حضور خاتمي منادي آزادي و عشق (85934)
 
شهرام
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۴:۰۶:۳۰

به اميد اينكه آقاي خاتمي نامزدي رياست جمهوري را قبول كند و اوضاع مملكت را حداقل به 4 سال قبل برگرداند. بابا ما اصلا\" پيشرفت نخواستيم پسرفت نكنيم خدا را شكر! (85941)
 
خداداد
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۵:۱۷:۴۵
دير زماني نيست كه شاهد بوديم اقاي خاتمي مبتكر سوت و كف زدن بجاي صلوات بوديم پذيرش اختلاط با نامحرم در مجالس بوديم اميدوارم ان دوران سرد و سياه رمامداري ايشان تكرارنشود (85946)
 
ali
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۹:۴۷:۴۷
انگار شما سوت و کف و هلهله های الان را ندیده اید نه ؟ (86105)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۲۰:۰۵:۰۳
چرا اکنون نیز سوت و کف ها را می بینند اما ما ایرانی ها عمدتاً یا زنگی زنگ می شویم یا رومی روم فرق ایشان با آقای این است که آقای خاتمی برای عزت و سربلندی ایران و ایرانی آمد و تا حدودی موفق شد اما ایشان برای از بین بردن فقر و اجرای عدالت آمد در هر موفق شد که نتیجه عکس بگیرد آینده در خصوص تاریخ این زمان قضاوت خواهد کرد . (86200)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۱:۵۷:۴۸
هر کس که بداند و بداند که بداند

اسب فلک از گنبد خضرا بجهاند

هر کس که بداند و نداند که بداند

بیدارش کنید که در غفلت نماند

هر کس که نداند و بداند که نداند

لنگان خرک خویش به مقصد برساند

هر کس که نداند و نداند که نداند

در مرکب جهل ابدالدهر بماند . (86127)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۵:۲۶:۰۷
غربي ها براي آمدن آقاي خاتمي و نيامدن آقاي احمدي نژاد خيلي بيشتر از اين‌ها هم حاضرند خرج كنند كسي كه سيا‌ستهاي آنها را دنبال كرده و به عنوان سمپات غربي‌ها عمل مي‌كند مسلماً بايد مورد حمايت قرار گيرد.
بايد ديد آقاي حاتمي جقدر در ميان مسلمانان مجبوب است
كساني كه اخيراً به كشورهاي منطقه سفر كرده‌اند مي‌دانند كه :
همانقدر كه خاتمي در ميان مسيجيان محبوب است احمدي‌نژاد در بين مسلمانان (85947)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۹:۱۷:۲۲
ما همیشه سعی کرده ایم آنچه را که دوست داریم نظر دیگران بدانیم و از روی این عقیده مان است که هر کار خود را منتیب به اسلام می دانیم در حقیقت بجای اینکه اسلام را الگو قرار دهیم رفتار و حرف هایمان را به عنوان اسلام نشان می دهیم خدا رحمت کند شهیدان و امام خمینی امام شهیدان ایران را ، امام در وصیت نامه خود نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش و سپاه را از دخالت در امور سیاسی منع کردند چه کسی این گروه را به عرصه سیاست کشاند و بعد پست ها و مسئولیت ها را به آنها داد اگر اعتقاد به خدا دارید یک نگاهی به مسئولینی که در جای جای مملکت بر سرکار آمده اند بیندازید و ببینید که کجا بوده اند پس دم از اطاعت از امام خمینی نزیند که خود بخوانید حدیث مفصل از مجمل . (86201)
 
خواننده هميشگي
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۶:۵۴:۴۲
به اميدي كه آقاي سيد محمد خاتمي وارد عرصه انتخابات شده وبا راي حداكثري مردم كه پشتوانها ي براي اجراي سياست هايش مي باشد پيروز شود. انشالله (85959)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۷:۰۶:۴۳
به امید پیروزی خاتمی مرد محبوب که تجربه 8 سال ریاست جمهوری هم دارد واگر بر حرف مبنای هم باشد از احمدای نژاد خیلی مهتر است (85964)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۷:۱۳:۳۶
به امید روزی که جناب خاتمی برگردند و اوضاع کشور را از هر 9 روز یک بحران به روزی 9 بحران تبدیل کنند.
موفق اشند (85965)
 
مسلم
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۷:۴۶:۱۹
نمی دونم چرا ما از تاریخ درس نمی گیریم!
چند بار ایرانی ها از این سوراخ گزیده شدند؟
چند بار باید شکست شعارهای پوپولیستی را تجربه کنیم تا دیگر سراغ آنها نرویم؟ آیا چند احمدی نژاد دیگر لازم است تا ما به خود بیاییم؟ (85966)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۱۷:۵۹:۲۷
خاتمی چهره ای است که باید هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان برای نجات کشور از وضعیت فعلی به او رای دهند. (85967)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۰:۰۰:۴۹
به کوری چشم دشمنان برمیگردد انشاالله (85974)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۰:۰۱:۳۶
با ورود خاتمی در صورت داشتن انتخابات آزاد رقبا تارومار میشوند (85975)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۱:۲۸:۲۸
جالب است!
ما که باور کردیم این اجلاس ربطی به انتخابات آینده ریاست جمهوری ندارد! (85982)
 
افشین ح
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۱:۳۵:۲۲
خاتمی،
سید بزرگوار
بیا که منتظریم...
و من،
چگونه خوب باشم
وقتی که تو نیستی... (85983)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۸:۱۰
سه سال پیش دنبال روی شعار بودم اما فهمیدم شعار و حرف باد هواست و باید سکوت کرد و عمل کرد (85985)
 
علي
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۰۰:۱۶:۰۶
ازهيچ مديرسازمان و يا تشكيلاتى نميتوان پذيرفت كه با واگذارى مسئوليت ولى بدون تفويض اختيارقادر خواهد بود قدمى به جلو بردارد.اين امر در هشت سال رياست جمهورى آقاى خاتمى تجربه شد . مگر اينكه ايشان بخواهند صرفابراى حفظ نظام كوشش كنند در اين صورت ضرورتى به تفويض اختيار نيست. (86000)
 
علي رضا
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۰۰:۴۲:۲۷
آقاي دكتر احمدي نژاد تا كنون هيچ رقيبي ندارد
البته من در سال 76 با پيروزي آقاي دكتر خاتمي شيريني دادم
در انتخابات اخير هم به آقاي دكتر معين وسپس هاشمي راي دادم
اما به همان دلايل قبلي اين بار به دكتر احمدي نژاد راي خواهم داد اگر انشاا...
و ايشان رد صلاحيت نشوند! (86001)
 
amir_h_f2002@yahoo.com
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۰۱:۱۸:۵۹
از شما ممنون كه با اجازه دادن به اعلام نظر امكان اطلاع از ميزان پر طرفتار بودن اقاي خاتمي رو مي دين.منظورم ميزان موافقت و مخالفت هاس.كه محبوبيت خاتمي رو كاملا نشون مي ده (86004)
 
هاشم
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۱۱:۱۸:۲۷
نمی دانم از کی تا حالا عقی نشینی و پس رفت در برابر دشمن و سیاستهایش که در دوران خاتم زیاد شاهدش بودیم (تعلیق غنی سازی، بازرسی‌های بی خود و بی جهت و...) اسم پیشرفت و صلح گرفته! اوضاع فرهنگی کشور و بازخورد سیاست بازی‌های حضرات هم که دیگه جای بحث نداره چون داریم توی خانواده ها و کوچه و خیابان می‌بینیم. حداقل خوبی سیساستهای احمدی نژاد این بود که برای دشمن فرش قرمز پهن نکرد و از موضع ضعف وارد نشد و نتیجه هم گرفت. موضوع سیاستهای اقتصادیو بخش اعظم مشکلات امروز را هم باید از دوران سازندگی و سیاستهای اشتباه آن روزها پیگیری کرد. دوستان محترم چشمهایشان را باز کنند بهتر است و از همین حالا سیاست زده نشوند. (86024)
 
زهراعلوی
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۱۱:۲۰:۰۶
ازسایت الف می خواهیم که اجلاس لخیر خاتمی را تفسیر کند واقعا خاتمی وسیاستهای تساهل و تسامحش وضع مملکت را نجات خواهد داد قبول دارم که سطحی گرایی و سانسور شدیدا حاکم شده است و مردم دائما به دلیل وضعیت بد اقتصادی تحقیر می شوند اما آیا اصلاح طلبان می توانند دیکتاتوری دیگری را سر کار نیاورند وبا سعه صدر برخورد کنند ؟بعید می دانم (86026)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۱۴:۳۴:۰۸
پس از 3 تیر 84 برای من مثل روز روشن بود اقای خاتمی مجبور میشه برای بیرون رفتن کشور از وضعیت نا میمون(اقتصادی.اجتمایی.سیاسی.بین المللی و...) به وجود امده دوباره سکان قوه مجریه را با رای عتماد 20 میلیونی بدست گیرد
امیدوارم مجلس هشتم و دیگر دستگاه های کشور به رای مردم در 22 خرداد 88 احترام بگذارند. (86037)
 
افشین
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۱۶:۰۷:۴۳
بسیاری از اصولگرایان نیز باطنا خواستار تغییر اوضاع و بازگشت خاتمی هستند تا کشور را از بحرانهای فزاینده نجات دهد. بس است نه عدالت می خواهیم نه مهرورزی . یک لقمه نان می خواهیم و اندکی آزادی (مشروع)! (86043)
 
سید ابراهیم
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۲۳:۳۳:۰۳

خلایق هر چه لایق 8سال اطاعت خاتمی به غرب وتن دادن به خواسته های نامشروع آنان چه سودی داشت جز پسرفت چرا خود را گول می زنیم واقتدار امروز ایران اسلامی را نمی بینیم (86070)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۷:۳۶:۳۷
خاتمی دوست داریم (86090)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۷:۳۹:۰۷
انشاءاله که خواهند آمد با شنیدن همین جملات امید به زندگی دوباره زنده خواهد شد (86091)
 
کارشناس سیاسی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۸:۲۰:۱۶
از اینکه بعضی از هموطنان خود را می بینم که همه جانبه به مسائل توجه نمی کنند و فقط گوشه ای از امور را که سطحی است می نگرنند و قضاوت می کنند متاسفم. عموم ایرانیان هنوز که هنوز است --- (85954)
 
كاوه
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۹:۲۲:۰۹
اميدوارم به جاي محمد خاتمي عبدالله نوري اجازه شركت در انتخابات را پيدا كند چون ايشان نشان داده است به اصول خود پايبند است حتي به قيمت زندان رفتن و منزوي شدن. خصلتي كه متاسفانه آقاي خاتمي از آن بي بهره است به خدا اگر آقاي خاتمي كمي شجاعت به خرج ميداد الآن وضعيت كشور خيلي بهتر بود (86102)
 
سهند
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۹:۵۳:۲۲
البته به شرطی که باز هم آقای کـــروبی با مصاحبه های جنجالی با خبرنگاران صداوسیما همه رشته ها را پنبه نکند.
--- (86080)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۰۹:۵۶:۳۴
ما جوانان ایران آرزوی بازگشت آقای خاتمی را به عنوان رئیس جمهور را داریم ، تا کشور از وضعیت بد سیاسی و اقتصادی کنونی و --- فعلی خارج شود . (85991)
 
غلام
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۶:۲۳:۱۱
خواهش می کنم جمع نبندید ، اگر منظورتان همان جوانانی است که آقایان اصلاح طلب حاضر بودند برای مقاصد سیاسی و حزبی خود از آنان مایه بگذارند خیالی خام بیش نیست . همان جوانانی که برای یک وام ازدواج 300 هزار تومانی آبرو از دست می دادند در حالیکه میلیاردها تومان از بیت المال به جیب روزنامه های زنجیره ای می رفت. جوانان بیدارند و فریب متظاهرین را نخواهند خورد . (86175)
 
امير
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۰:۲۹:۴۳

متأسفانه مثل اينكه ما قصد نداريم از تاريخ گذشته خود درس بگيريم، امثال اميركبيرها و قائم مقام ها در زمان خود با توجه به تلاش بيگانگان و بيگانه پرستان از كمترين اقباها در بين مردم برخوردار بودند، و زمانی مردم به ارزش واقعی آنها پی بردند كه ديگر آنها را از دست داده بوديم!
از اشتباهات جناب آقای خاتمی در زمان قدرتشان پرداخت بييش از حد به ظواهر و دادن شعارهايی بود كه دقدقه اصلی مردم و كشور نبود ولی با بزرگنمايی كه شد اولويت اول تلقی شد، تيم اقتصادی ايشان كاملاًً ناهماهنگ بودند و بعضاً بيشتر اوقات با هم درگير بودند، و بيشتر اين نقيصه متوجه خود ايشان بود كه اشرافی به مسائل نداشتند. و اين در جايی بود كه تمام اركان قدرت شامل دولت ، مجلس و شورای شهر در اختيار طيف ايشان بود.
امام رضوان ا... فرمودند زمانيكه غربی ها از شما تعريف و تمجيد كردند به خود و عملكرد خود شك كنيد (به اين مضمون) و اكنون كه غرب به حضور مجدد ايشان دلبسته بايد برای ايشان و افرادی كه به اين رويكرد خوش بين هستند ، هشداری جدي باشد. قطعاً اكثريت متفق القول اند كه غرب تمايلی به توسعه و ملت سرفراز ايران در جايگاه واقعی خود ندارد.
خداوند به همه ملت ايران قدرت تشخيص واقعی را عنايت فرمايد و عاقبتمان را ختم به خير كند. (86117)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۷:۲۱:۰۶
دوست من خوابی با خودت رو به خواب زدی؟ وضع اقتصادی رو الان نمی بینی؟ این همه سرمایه نفت 100 دلاری کجاست؟ چرا سفسطه می کنی؟ تعصب در مقابل تفکر! فکر میکنی این 3 سال برای عبرت گرفتن لازمه با 8 سال دوران خاتمی؟ از وضعیتمون تو این سه سال درس نباید بگیریم؟ (86188)
 
امير
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۶:۳۸
آقا مهدی عزيز ، من اقتصاد دان نيستم و من و خانواده ام هم مثل خيلی از هموطنان از مشكلات اقتصادی در تنگنا هستيم. اهل سفسطه هم نيستم، ولی در كنار همه مشكلات اينكه تمام دنيای غرب در مقابل اهداف و ايده های دولت نهم ايستاده را و از تمام اهرمهای فشار برای بزانو دراوردن اين دولت استفاده می كند را چگونه ارزيابی ميكنيد؟
انشاءا...
هيهات من الزله (86250)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۹:۳۵:۳۰
امام سخن دیگر نیز در وصیت نامه خود نیز داشتند که منع کردند ورود ارتش و سپاه را به عرصه سیاست چه کسی پای آنها را به این میدان باز کرد آیا ما فقط یاد گرفته ایم آن چه را دوست داریم و مطابق میل ماست مطرح کنیم . دین و آخرت خود را به قدرت طلبی دیگران نفروشید آقای احمدی نژاد با وزرای خود نیز نتوانست کنار بیاید . گول نخورید . (86205)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۰۹:۴۵:۲۰
ممکن است لطفا غرب را معنی کنید و بفرمایید این غرب که به حضور آقای خاتمی دلبسته چه کسی یا کسانی هستند؟
چطور است که شما از نظر میلیونها هموطن خود بی اطلاعید یا به آن اهمیت نمیدهید اما نظر چند تا سیاستمدار غربی برایتان مهم شده است؟
شخصیت خاتمی در میان هموطنان خودش چنان والاست که تأیید و تضعیف خارجیها بر آن اثر چندانی نمیگذارد.

برای مزید اطلاع اینگونه افراد باید گفت به تعریف و تمجیدهایی که دشمنان رسول اکرم و امیرالمؤمنین وسایر اهلبیت از آنها نموده اند و صفحات تاریخ از آنها مملو است مراجعه کنند , چه برسد به آنان که دشمنی اظهار نکرده اما جزء شیعیان آنجنابان نیستند. ( واتفاقا سخنرانی جناب خاتمی در شب قدر در مرقد امام و در وصف امیرالمؤمنین به همین امر اشاره داشت)

اگر کسی که مخالف شماست برخی از خصوصیات شما را بستاید یا شما را بر دوستتان ترجیح دهد شما چه نتیجه ای میگیرید؟
آیا به حقانیت خود شک میکنید و احتمال نادرستی در خود میدهید ؟ ویا به انصاف و بیطرفی طرف مخالف خود پی میبرید یا در حداکثر بدبینی احتمال دوبهم زنی در باره او میدهید؟

همه ما باید احتمال دهیم شاید تا حالا در دیدن جهان دورو برمان اشتباه کرده باشیم ( خودم هم همیشه این احتمال را به خودم گوشزد میکنم)

«والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا وان الله لمع المحسنین» (86389)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۱:۰۵:۲۹
اگر بگذاری رنجهایت تبدیل به خشم گردند...هیچگاه تو را آرام نخواهند گذاشت... (86121)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۱:۲۸:۰۸
خاتمي براي اولين بار نسيت كه ميآيد حضرتشان دو دوره در راس قوه مجريه حضور داشتند. يادتان رفته دلسوزان انقلاب و ارزشمداران و مراجع و پيروان راستين ولايت فقيه چه خون دلهائي در 8 سال رياست جمهوري ايشان خوردند؟ به كجا چنين شتابان؟ (86123)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۶:۵۲:۲۳
نه اينکه مراجع محترم و مردم در اين دوره کم خون دل خوردند و مملکت کم خسارت خورد! چه کسي گفته هرکس ديگري از يک سيد ، روحاني و تحصيل کرده معتقد به کار کارشناسي و نظر جمعي بهتر است؟ (86180)
 
مقدم
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۷:۱۵
ائمه معصومين هم تمايلي به خلافت نداشتند اما بواسطه احساس تكليف وكالت مردم را مپذيرفتند.
اين شيوه اسلامي باعث ميشود افراد بزرگواري مثل آقاي خاتمي بدانند كه حداقل نيمي از ملت منتظر حضور مجدد ايشان است و درصورت شركت كردن در انتخابات به وظيفه ديني و ملي خود عمل كرده اند. اگر راي آوردند كه چه بهتر اگر هم نياوردند باز به تكليف عمل كرده اند. (86130)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۵:۳۶
شخص مهم نيست برنامه مهم است انچه مسلم است اقاي خاتمي درچارچوب قانون اساسي برنامه هاي اقتصادي سياسي واجتماعي دارند اما ايا رعايت واعتقاد قلبي به قانون اساسي كه در ديگران كمرنگ است اجازه مي دهند برنامه هاي منطقي خاتمي به كرسي بنشيند يا بايد هر 9روز يك بحران را داشته باشيم 00 (86131)
 
سام
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۳:۱۴:۴۳
دولت اصلاحات درکنار خدمات و تلاشي که در زمينه سازندگي و تنش زدايي انجام داد (با توجه به اينکه در آن موقع آمريکا بشدت به دنبال ايجاد و سپس تخريب دشمنان فرضي بود.) مع الوصف بنظر مي رسد اشتباهي که فرايند اصلاحات داشت اين بود که به جاي يک رويکرد سيستماتيک در راستاي منافع عالي نظام، بازهم تکيه به اشخاص و وزنه کردن يک وزارت خانه خاص بعنوان پايگاه حزبي را در دستور کار قرار داد. برخي اصلاح طلبان در ساختار دولت نيز به جاي ايفاي نقش اساسي در راستاي سياستهاي حزبي به مهره سازي هاي غيرقانوني بي ارزش و غيراداري مبادرت کردند بعنوان نمونه مثلا فشار براي انتصاب منشي و مسئول دفتر بدون سوابق اجرايي در سازمان اداري از مصاديق آن است. دولت اصلاحات وزارت علوم و دانشگاهها را به يک پايگاه تبديل و وزارت علوم را سياست زده و به فلسفه بافي غيرواقعگرايانه وارد و از انجام طبيعي وظايفش بازداشت از اهرم فرصتهاي مطالعاتي و تحصيلات تکميلي و بورس هاي دولتي تحت اشراف وزارت علوم بعنوان جيفه اي براي خودي هايشان و جذب نيرو بهره گيري کرد. و به جاي رفتار سيستماتيک، منافع حزبي و گروهي در اين بخش غالب شد. ولي نگارنده اعتقاد دارم درصورت اصلاح اين معضلات در ساختار اصلاحات، آنها مي توانند نقش بزرگي در تثبيت هرچه بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايفاي نقش آن در معادلات بين المللي داشته باشند. (86137)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۴:۰۸:۳۶
به امید اعتبار واقعی در صحنه بین المللی بدون عقب نشینی از منافع ملی و تعلیق کلیه فعالیتهای هسته ای برای خوش آمد دوستان اوروپایی با توجیه اعتماد سازی . (86101)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۴:۳۳:۱۵
اگر سطحي نگري چه از اين گروه و يا آن گروه به همين منوال ادامه پيدا كند راه بجائي نخواهيم برد. (86149)
 
حق طلب
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۰۹:۲۱:۲۱
برای خاتمی و طرفدارانش آرزوی ملاقات در روز قیامت را دارم تا فقط خود خدا بین ما و آنها گواه باشد. اما آنها باید بدانند که دیگر در آن روز فرصتی برای جبران نیست... (86248)
 
اسد
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۲۲:۴۷:۴۶
دوست عزیز من طرفدارخاتمی بودم وهستم وانشالله می خواهم روز قیامت بیبنمنتوتن شما وآنها که نمی گذارند انتخابات سالم برگزار شود.شما آنها که نظر مرا درج نمیکنند .شما وآنها که از قدرتشان برای ثبات موقعیتشان استفاده میکنند. (86358)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۳:۵۴:۲۳
به نظرم این امانتداری شما در ارائه نظرات مردم قابل احترام هست. کاش همه چه اصولگرا و چه اصلاح طلب به امانتداری معتقد باشیم. (86303)
 
reza
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۲۱:۵۰:۳۱
انگار عدهای از ترس امدن خاتمی سخت هراسانند که چشم دیدن این اعتبار جهانی اقای خاتمی راندارند 4 سال است که بر طبل قدرت طلبی میکوبند اکنون با نه ی بزرگ برای عضویت غیر دائم شورای امنیت روبرو شدند (86350)
 
reza
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۲۱:۵۲:۳۳
مثل اینکه بعضی ها از ان دنیا هم خبر دارند و خیلی به خودشان مطمئن هستند (86351)
 
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۲۰:۳۱:۰۴
اگر خاتمی بیاید با اکثریت آرا به ایشان رای می دهند و این نشاندهنده محبوبیت منش صلح طلبی ایشان است. (86644)
 
داروغه
۱۳۸۷-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۱:۲۰
1- چقدر آدمها با هم فرق دارند، ما در غم نان شب هستیم و خبر از فردایمان نداریم، آن دیگری پا جای پای خداوند می گذارد و خبر از قیامت می دهد و چه مطمئن است که برنده اوست.
2- دوستان اصلا به اقتدار ایران شک نکنید، نگاهی به دوستان و هم نشینانش بیندازید که چگونه از آمریکا(ونزوئلا) تا افریقا (سودان) و حتی همسایگی اسراییل غاصب(حزب الله، حماس،...) سپاه مهدی عراق، جنایتکاران جنگی افغانستان را در بر گرفته، ما برای خود یلی هستیم در میان این شل و پل ها.(البته من همچنان در حیرتم که چرا این غربیهای از خدا بی خبر به ما انگ حمایت از تروریست می زنند؟)
3- اگر آقای احمدی نژاد از مشکلات اقتصادی مردم خبر ندارند، نباید خیلی به ایشان فشار آورد، چون میدان میوه و تره بار محله آنها خیلی با انصاف است و گوجه فرنگی را کیلیویی 700 تومن می فروشد نه 1200 تومن.(یک پیشنهاد : حالا که بحران جهانی است و دست ایتکبار جهانی نمی گذارد ما گرانی و تورم را کنترل کنیم، بی زحمت شهرداری تهران یک خط مترو از همه نقاط تهران به تره بار محله آقای احمدی نژاد، بکشد)
و اما حرف دل خودم: من ترجیح می دهم، مادرم که شبها می خوابد، نگران نان فردای بچه هایش نباشد. من ترجیح می دهم، برادرم را کزکرده و معتاد در گوشه خیابان نبینم. من ترجیح می دهم رخسار خواهرم را که از درد و بی پولی زرد شده، نبینم.من ترجیح می دهم تن پدرم در گور نلرزد.من ترجیح می دهم هیچ وقت بچه ها به جای رفتن به مدرسه و پارک بر سر چهارراهها نایستند.
و اما من ترجیح می دهم آبروی هیچ ایرانی نه در دنیا و نه در ایران و نه حتی در خلوت خانه اش نرود، اما چه می توان کرد که فعلاً افتخارشان این است که بمب اتم دارند و می توانند اسراییل را از روی زمین محو کنند (باز هم نمی دانم چرا به ما می گویند تروریست!)
با اینکه یقین دارم، ایران پدرخوانده هایی بزرگتر از احمدی نژاد و خاتمی و ... دارد که برایش تصمیم می گیرند اما باز هم من خاتمی را ترجیح می دهم چون حداقل در ان زمان می شد کمی نفس کشید. (96006)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.