نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33596
دومین نامه دانشجویان عدالتخواه به رییس جمهور درباره آقای کردان
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۳۵
جنبش عدالتخواه دانشجویی، دومین نامه خود خطاب به رییس جمهور درباره آقای کردان را منتشر کرد.

به گزارش الف، در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهور

پیرو نامه قبلی جنبش به شما و اعتراض به مدارک متعدد جعلی آقای کردان و روند طی شده در گرفتن رأی اعتماد ایشان و درخواست جنبش به عزل یا استیضاح ایشان، حامیان آقای کردان اقدام به جعل تازه ی نامه ی جعلی از طرف اعضای جنبش عدالتخواه به رئیس مجلس نمودند و از طریق چند سایت دست چندم خبری اقدام به بازنشر این اکاذیب نموده و در اقدامی وقیحانه مدیر مسئول و سردبیر یکی از همین سایت های دست چندم خبری در تماس با دبیر و اعضای شورای مرکزی جنبش پیشنهاد معامله بر سر پرونده ی سایت عدالتخانه - که به خاطر بازنشر سخنان رئیس جمهور و وزیر اطلاعات در مورد پرونده ی قضایی اقدام علیه امنیت ملی در پرونده ی هسته ای، محکوم شده است -  و پیشنهاد مذاکره ی حضوری آقای کردان با شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی را دادند و تهدید نمودند که پشتوانه ی بیشتری در دستگاه قضایی دارند.

این همه سکوت و امهال و تسامح حضرتعالی در مقابل این مفاسد آشکار و جعل های متعدد تعجب همه ی عدالتخواهان را برانگیخته است.

رأی مردم به شما به واسطه ی شعار «عدالت»، و گفتمان «ورود به منطقه ی ممنوعه ی قدرت» و «پا روی دُم قدرت طلبان گذاشتن» بود. حال در شرایط دولت شما که هیچ یک از انبیاء و اولیاء و عدالتخواهان تاریخ فرصت آن را نیافته اند خواست مردم از «مردی از جنس مردم» برنتابیدن این مفاسد مدیریتی و اداری است.

اگر در اثر فشارهای باندهای مافیایی قدرت و ثروت سکوت کرده اید، مردم و دانشجویان آماده ی به میدان آمدن هستند و همان مردمی که در زمان یکدست شدن جناح های سیاسی علیه شما به خاطر شعار «عدالت» و «مبارزه با فساد» شما را برگزیدند، حاضرند برای حمایت از «مبارزه با فساد» به صحنه بیایند.

اگر نگران طرح تزلزل کابینه هستید، مردم قطعاً صداقت و صراحت شما را در برخورد با مفاسد آشکار مورد حمایت قرار خواهند داد و بین آن با موارد دیگر تمایز خواهند گذاشت. اگر رفقای شفیقی - که مانع افشای اسامی مفسدین بودند- به شما فشار می آورند و مانع مبارزه با جعل و تهدید و تطمیع در بدنه ی دولت و جلوگیری از گفتمان «عدالت» و مبارزه با «مافیای قدرت» و افرادی که خود را ورای قانون و دارای پشتوانه ی قضایی می دانند، شده اند، به پیروی از سخن یکی از بزرگان مشهد که شما را از تکرار شکست نهضت ولی به واسطه ی سود جویان و عمال استکبار و امهال در مبارزه با فساد، تحذیر دادند، شما را قویاً از این مورد برحذر می داریم.

اگر نگران ضربه به گفتمان «عدالت» و «انقلاب اسلامی» هستید و خیل تهاجم مخالفین را می بینید نهراسید که امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
«من عم عدله نصر علی عدوه»
هر کس عدالتش عمومیت یافت بر دشمنش یاری شد.
درخواست مردم و دانشجویان و عدالتخواهان از حضرتعالی پافشاری بر اصول و مبارزه با این مفاسد است و مبادا که سستی و تردید در اجرای عدالت امید مردم را به یأس مبدل کند که مردم با هیچ شخص و حزب و گروهی عقد اخوت نبسته اند و آزمون اصول گرایی و عدالتخواهی نه در عرصه ی شعار که در عرصه ی عمل تحقق می یابد و به تعبیر مقام عظمای ولایت: «مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد و تبعیض و عدالتخواهی است.»

جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام می کند که راه حل کلیدی و اصلی حل مسائلی از این دست چاره اندیشی برای ساختارهای فاسدی است که مانع تحقق شایسته سالاری و موجب مفاسد اداری هستند.

 
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۷:۲۳
از این بیانیه متاسفم (86563)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۱۸:۱۰:۴۴
جرا متاسفید ؟ (86730)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۳:۵۱
اگر غرب مهمترین مولفه جمهوریت را آزادی می داند، اسلام مهمترین مولفه جمهوریت را اجرای عدالت میداند و آزادی رابرای اجرای این امر مهم محترم می شمارد، حال با این توضیح و با این دغدغه ای که برای اجرای این اصل مهم وجود دارد، آیا درکشور ماجمهوریت و دموکراسی وجود ندارد؟، آیا نبایستی نخبگان کشور ما این موضوع رادر سطوح آکادمیک دنیا طرح نموده و به تبلیغ آن بپردازند تا حجم وسیع هجمه هائی که علیه کشورمان وجود دارد کاسته شود؟!، البته خودم پاسخ خودم را خواهم داد، اگر اینکار را بکنیم پس کی فرصت کنیم به دعواهای خودمان برسیم. نه حیف است بهتر است به خودمان و جنگ برای کسب قدرتمان برسیم. (86580)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۳:۲۷:۲۹
من به عنوان یک ایرانی اعتقاد دارم که صداقت ملاک عمل است نه مدارک عالیه هیچ اشکالی نداشت که ایشان با صداقت مدارکی که داشتند ارائه میکردند و این بیانیه هم خیلی تند تهیه شده اگرچه این بیانیه هم خطی است مثل رای اعتماد اقای کردان با این حال نباید سر برید وخون ریخت (86583)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۳:۳۱:۴۱
از بی پاسخ ماندن این بیانیه متاسفم (86584)
 
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۵:۴۴:۵۷
عزیزان جنبش عدالت خواه در تفسیر و تحلیل شرایط روز روش درستی ندارند. یک مقدار با منطق بیشتر و دامنه وسیع تر اگر به اوضاع نگاه کنند قطعا به نتایج واقعی تر و درست تری می رسند درست مانند قضیه اقای ... که اگر مقام رهبری ایشان را عفو نکرده بود و اعلام موضع نمی کرد حضرات امروز بدترین موضع گیری ها را نسبت به مخالفین خود می کردند. (86616)
 
كاوه
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۰۲:۳۲
به نظر نمي‌رسد كه هيچ يك از مسائلي كه دانشجويان عدالتخواه مطرح كرده‌اند دليل حمايت رئيس جمهور از وزير كشور باشد!

به نظر مي‌رسد فرض اصلي اين دانشجويان، يعني در تنگنا بودن رئيس جمهور، فرضي غلط است و به دنبال دليل آن گشتن نيز كاري غلط!

كاري كه آقاي كردان انجام داده‌اند قطعا از نظر رئيس جمهور كار خيلي بد و قبيحي نيست!

و الا رئيس جمهور در پاسخ به نامه‌ي آقاي كردان كه در آن به جعلي بودن مدرك خود اعتراف كرد، دستور بركناري ايشان را صادر و جايگاه خود را نزد همه ارتقاء مي‌داد!

متأسفانه اين رفتار رئيس جمهور باعث از بين رفتن قبح اينگونه اعمال گرديده و خواهد گرديد!

ضمن آنكه آقاي كردان با سرعت هرچه بيشتر به تغييرات در وزارت كشور پرداخته است و گويا وظيفه اصلي ايشان همين تغييرات است! (86638)
 
نیما
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۲۲:۰۲:۲۰
فردی خلاف کرده و باید مجازات شود. به ایشان مدت زیادی وقت داده شده که استفاء دهد و از مردم هم معذرت خواهی نماید.
حال اگر ایشان و آقای احمدی نژاد خود را مسلمان و شیعه علی میدانند باید هر چه سریعتر به این مساله خاتمه دهند.
همچنین ما وظیفه خطیر قوه قضایی را فراموش کرده ایم - جناب آقای دادستان تهران ، شما که معمولا به عنوان مدعی العموم در بعضی از ماجرا ها وارد میشوید الان کجا تشریف دارید. آیا خلاف وزیر کشور به امنیت مردم و جامعه ضریه نمی زند؟ آیا خلاف فقط دزدی و اوباش گری میباشد؟ دروغ (که از گناهان کبیره است) به نظام لطمه نمیزند؟
شأن ملت زیر سوال رفته و همه دست روی دست گذاشته ایم که شاید ایشان استفاء دهد یا آقای احمدی نژاد ایشان را عزل نمایند - مجلس هم که جرأت استیضاح ندارد-
آیا با این شیوه ما میتوانیم اسلام را منتشر کنیم ؟
آیا اسلام واقعی واقعا چینین بوده؟
آیا باید همیشه مصلحت بین باشیم؟ (اگر مصلحتی باشد!)
آیا این کار وزیر کشور دهن کجی به ملت ایران نبوده؟
لطفا مفهوم عدالت را برای مردم شرح دهید. (86658)
 
حمیدرضا
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۰۸:۰۰:۴۹
آنچه ما را به پای صندوق های تیر84 کشانید فریاد مبارزه با فقر و فساد و تبعیض همین مرد مردمی بود. به شعارت آری گفتیم پس یقین بدان که اگر اسمی را بر زبان برانی اینبار دست عدالت از آستین مردم بیرون می آید. گفتی و دیدی پس بگو تا اینبار همه ببینند (86590)
 
m0hammad
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۰۸:۱۱:۴۰
agahi e nashenas shoma as ein moteasef bash ke che bar sare ein mamlegat amadeh as ein --- faghat khoda be dad e ein mamlekat beresad (86631)
 
حقگو
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۱۱:۰۱:۴۷
هرچندتاکنون هرپیامی دادم درسایت گذاشته نشده ولی بااین همه میگویم\"سرکاریم \" (86697)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۱۲:۳۶:۳۷
جالب است که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی هر آدم بیربطی از هر جای دنیا حرفی میزد که به خیال آقایان در جهت اصلاحطلبی بود همه ارکان مملکت علیه آقای خاتمی به جنب و جوش میفتادندو دهها نسبت ناروا به این بنده مؤمن خدا دادند؛ یک نمونه کوچکش موجی بود که بدنبال پخش یک مطلب نامفهوم در یک نشریه دانشجویی , در سراسر مملکت براه افتاد. اما دریغا که حرام خدا (دروغگویی) را در روز روشن حلال کردند و از آن بدتر برآن پافشاری میکنند و هیچ مقامی به شخص رییس جمهور نازکتر از گل نمیگوید در حالیکه ایشان علنا و نه در لفافه جرم آقای مجرم را تآیید نمودند ؛ غافل از آنکه گناهکار و مؤیدش به اندازه هم مجازات میشوند.

«وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون» (86705)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۲۳:۱۳:۲۱
باسلام. انسان از توجیهات غیر منطقی بعضی ها که از آنها انتظار ندارد متاسف و نگران می شود. آقای لاریجانی گفته اند کردان از جعلی بودن مدرک بی خبر بود. مگر مدرک دکتری بون استاد و کلاس هم می شود؟ کسی که بر فرض صحت اظهارات بی خبری از یک دلال گول می خورد لیاقت وزارت کشور را دارد؟دراین بحث ها عمدا یا سهوا نداشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس آقای باصطلاح دکتر فراموش شد. البته جناب شریعتمدار هم همین حرفهای آقای لاریجانی را گفته اند یعنی بنظر شما مخاطبین این همه ....؟ (86741)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۵۸:۳۶
بسمه تعالی
اگرچه امیدی به درج این مطلب ندارم ولی تکلیفم را ادا میکنم.
واقعا از اینکه جمهوری اسلامی به این روز افتاده بسیار متاسفم.نظامی که در مکتب آن دروغ و بی تعهدی و سستی در مقابله با منکر اینقدر تاکید شده هم اکنون در مقابل یک جاعل اینقدر سست و خمود شده است.
براستی کجاست آن فریاد احساس تکلیف.چه شد آن تعهد؟
در کمال تاسف بدتر از تخلفات کردان حمایت زشت رئیس جمهور و نیز تعلل نمایندگان و از همه بدتر قوهء قضائیه...
خدا بدادمان برسد (86739)
 
kamran
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۱:۰۷:۳۹
از اینکه هر چی می نویسم چاپ نمیشه و اینکه دوستان بدون اعلام علت ابراز تاسف میکنن متاسفم! (86766)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۱:۳۳:۵۸
به نظر من دعا كنيد اين مسايل هر چه بيشتر ادامه پيدا كند تا مردم متوجه شوند كه در جبهه اصول گراي كه خود را ارزشي مي داند و خود را از هر نظارتي بي نياز چه اتفاقي رخ داده است. به نظر من هر فردي پتانسيل سو استفاده دارد ولي اگر قوانين ما درست باشد سو استفاده و جعل مدرك به حداقل مي رسد. اصلاح طلبان به دليل اين كه از طرف اصول گرايان نظارت مي شدند حداقل مشكلات اينچنيني را داشتند. در هر صورت مردم به دليل اين كه احمدي نژاد شعارهاي عدالت خواهانه مي داد به او راي دادند ولي اكنون كه مشخص شده عملكرد دولت هاي قبلي با هيچ ادعايي به مراتب بهتر از عملكرد دولت فعلي است همه چيز را متوجه شده اند. (86773)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۳:۱۹:۴۳
حالی درون پرده بسی فتنه میرود
تا ان زمان که پرده بر افتد چها کنند (86782)
 
سحر
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۴:۱۷:۰۶
بنظر من ما اکنون مسئله اصلی را فراموش کرده ایم و یک عده هم با مطرح کردن مسئله دکترای آقای \"دکتر کردان\" قصد انحراف از اصل ماجرا را دارند.
در واقع مسئله اینجاست که آقای دکتر ما به گفته ی آقای جاسبی حتی لیسانس و فوق لیسانس هم ندارد. یعنی اگر فرض کنیم که در مسئله دکترا ایشان گول خورده است، اصلا پایه ی رسیدن به این فرض (یعنی داشتن لیسانس و فوق لیسانس) غلط است. پس اصلا چرا باید در مورد دکترا بحث کرد؟ ایشان اصلا صلاحیت بررسی مدرک دکترایشان هم زیر سوال است.
تازه اینها به شرطی است که شرایط ایشان در قبل از انقلاب و زندان رفتنهایشان که ظاهرا آن هم مشکل دارد، درست و بدون شبهه؟ فرض شود.

واقعا به یکی از دوستان ما همه سر کار هستیم. (86784)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۶:۲۸:۱۷
جای حضرت امام (ره)خالی! (86793)
 
کامران بد اخلاق
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۱۹:۵۱:۱۵
کار ما شاید این است - که میان گل نیلوفر و قرن- پی آواز حقیقت بدویم / سهراب سپهری. (86802)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۰:۱۴:۵۸
رسیدگی به عملکرد اقای کردان طی سی سال گذشته مواردی پنهان از سوابق وی را اشکار خواهد ساخت و محاکمه ایشان در قوه قضائیه موجب سربلندی نظام و فرار دو لت مردان بی کفایت را فراهم مینماید. (86803)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۱:۲۵
ما اصولگرايان تا پاك شدن اين لكه ننگ از دامان دولت محبوب عدالت طلب از پاي نخواهيم نشست. (86839)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۴ ۲۳:۳۵:۰۱
واقعا پایبندی به اصول و ایمان بر اصولگرایی در این مساله روشن میشود شعار دادن آسان است ولی در عمل است که انسان معلوم میشود. (86924)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۰۸:۲۷:۳۸
خواجه در فکر نقش ایوانست خانه از پایبست ویرانست (86929)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۰۸:۳۲:۰۷
آقای رئیس جمهور نترس ما پشت سر توایستاده ایم (86930)
 
حسام
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۰۹:۳۳:۳۶
در خصوص كردان آقاي احمدي نژاد از مواضع عدالت خواهي خود عدول كرده اند. (86935)
 
دکتر حق جو
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۵:۳۸:۵۴
تا به حال چندین بار در این سایت نظر نوشته و با اینکه توهینی در آنها نبوده از درج آن خودداری کردیید واقعا برای شما متاسفم (87047)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۹:۴۱:۱۷
تا زمانی آقای کردان وزیر کشور باشه در انتخابات شرکت نمیکنم. (87369)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۱:۵۴:۳۹
اگركارمند معمولي يكي ازاداره جات اين كار را ميكرد تا بحال چه رفتاري با او ميشد؟حتي اگرواقعاخدمتگذار و پر كار بود.؟ودر آخر هر چي ميخواد بشه بشه ----درود براحمدي نژاد...ما كه دوسش داريم. (87386)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.