نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33717
نامه سه تشکل دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۲۴

سه تشكل بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و دفتر تحكيم وحدت در نامه‌اي خطاب به نمايندگان مجلس تاكيد كردند: به دور از هرگونه مصالح و منافع فردي و گروهي و با تكيه بر ارزش‌هاي انقلابي طرح استيضاح كردان را تا بركناري وي پيش بريد.

به گزارش الف از شبکه خبر دانشجو، در اين نامه آمده است: همان گونه كه مستحضريد چندي پيش با پيشنهاد دولت،‌ فردي جهت نشستن بر مسند وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران به مجلس معرفي شد كه در همان زمان شائبه‌هاي گوناگوني در مورد سابقه مديريتي و مدارك تحصيلي وي اذهان عمومي جامعه را مشوش کرد.

در ادامه اين نامه تصريح شده است: هر چند درخواست برخي از نمايندگان جهت برگزاري جلسه به صورت غيرعلني مطرح شد تا در صورت راي مثبت، ‌تبعات اين انتخاب ناصحيح به تمامي نمايندگان گوشزد شود، اما متاسفانه از جانب برخي نمايندگان تاثيرگذار، ‌شاهد برخوردي بوديم كه رنگ و بويي از عمل به وظيفه در آن به مشام نمي‌رسيد و به اين ترتيب اين درخواست مسكوت ماند؛ ‌كه در ادامه شاهد تبعات آن بوده‌ايم و هستيم و طي چند ماه پس از آن، موجب التهابات فراوان و نقل محافل در گوشه و كنار كشور شد.

در ادامه اين نامه آمده است: نمايندگان ملت شريف ايران اسلامي! خبر اعلام وصول استيضاح وزير كشور هر چند با تاخير صورت گرفت، اما اميد اصلاح، روند طي شده در اين جريانات را به اذهان همگان بازگرداند.

در ادامه اين نامه خاطرنشان شده است: ‌اما متاسفانه زمزمه‌هايي از گوشه و كنار يادآور تكرار اتفاقاتي تلخ همانند پس‌گيري امضاي نمايندگان به گوش مي‌رسد كه نشان از شائبه‌ بي اعتبار شدن امضاي نمايندگان را به همراه دارد و اتفاقاتي از اين دست بدون شك از تراز اصولگرايي مجلس بيش از پيش خواهد كاست.

در پايان اين نامه تصريح شده است: در همين راستا مطالبه ما دانشجويان ايران اسلامي اين است كه به دور از هرگونه مصالح و منافع فردي و گروهي و با تكيه بر ارزش‌هاي انقلابي طرح مذكور را تا بركناري آقاي كردان به پيش برده تا ان شاء الله در پيشگاه مردم كه ولي نعمتان انقلاب و مسئولان نظامند، شرمسار نبوده و در محضر عدالت‌خانه‌ حضرت حق پاسخي قابل دفاع داشته باشيد./انتهاي پيام/  
 
مرادي
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۰۹:۳۷:۴۹
اگر روز اول دكتر لاريجاني با درخواست جلسه غير علني موافقت مي كردند ،شاهد اين همه اتفاقات نبوديم
راستي چرا ايشان مخالفت كردند؟ (86938)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۰:۳۴:۱۹
آقای رئیس جمهور با این نحوه برخورد با حساسیت های اجتماعی دارند به شدت از مردم فاصله میگیرند. (86956)
 
ع.ع.ص
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۰:۴۳:۵۱
برخورد انقلابي و منطقي با موضوع كردان انتظار طبيعي جامعه از جنبش دانشجويي است اما جنبش دانشجويي بايد مراقب باشند اين همراهي با عوامل دفتر تحكيم مورد بهره برداري آنها به شكلهاي گوناگون نگردد.637 (86966)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۱:۰۲:۴۴
پیشنهاد میکنم تاریخ نویسان و اصحاب رسانه از ماجرای آقای کردان کتاب تهیه کنند (86976)
 
موسي نيو
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۱:۰۳:۲۹
هم وطن گرامي قبلا خدمت تان عرض كردم ريس جمهور و اكثريت مجلس به عزل و استيضاح وزير كشور نيستند دليلش هم پسيار روشن است به همين خاطر فراكسيون منتقد ساكت است.هنوز نميدانيد چه خبر است? و يا اينكه شهامت رويارويي با واقعيت را هنوز نداريد. (86977)
 
م
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۳:۰۸:۲۶
ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان،
به نظرم مهمتر از استیضاح این است که آقای کردان در یک دادگاه عادل محاکمه شوند. الآن چه کسی در حال پیگیری این موضوع است؟ (87008)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۶:۰۹
فكر نكنم كار به آنجا برسد.همينكه كاردان و رئيسش بر عدم استعفا و بركناري تاكيد دارند نشان ميدهد اراده يا قدرت بركناري را در نمايندگان مجلس نميبينند و يا نمايندگاني مانند باهنر نشان داده اند كه نبض اصولگرايان را در دست دارند (87035)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۶:۰۶:۵۶
اگر خبر فوق درست باشد دل بسیاری از علاقمندان انقلاب و کشور را شاد و امیدوار میسازد. آنهم بخاطر این اتفاق مبارک که 2 دیدگاه کاملا مخالف در دانشگاه حداقل در یک مسئله مهم کشوری متحد و همسخن گشته اند . به امید روزی که در جامعه ما برادری حرف اول را بزند و اختلاف نظرها در مرحله دوم توجه قرار گیرد. (87054)
 
لاجوردی
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۷:۰۸:۰۰
اتفاق سه تشکل دانشجوئی که سلیقهای متفاوتی دارند بسیار جالب است که مهمترین عامل در آزادگی وعدم وابستگی به دنیا میباشد، اما در مورد نمایندگان این وضعیت بعلل زیر صدق نمیکند:
1- اینده نگری ومصلحت اندیشی با استدلالهای از قبیل خیر الرجال ، خیر الموجودین ، دفع فاسد به افسد ، ماچکاره بیدیم و.
2- وابستگی حزبی وگروهی وتبعیت محض در اینگونه تصمیم گیریها
3- شعارهای تند علنی و معاملات شخصی پنهانی با بعضی از دولتمردان (87064)
 
عادل
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۷:۳۹:۴۳
متاسفانه هنوز هم مواضع برخي ها در مجلس مشخص نيست
حمايت از رفيق و هم باندي يا گردن نهادن به خواسته مردم (87066)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۵:۳۵:۳۸
سوال اینجاست که اینها نمایندگان مردمند و یا نمایندگان یک حزب خاص؟ (87549)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۲:۳۹:۱۲
تمام نمایندگان مجلس در خواست دارم چه اصول گرا چه اصلاح طلب چه مستقل .لطفا در جلسه استیضاح کردان بدون توجه به سخنان و نقل قول ها در حمایت از آقای کردان با رای خود ایشان را از این سمت عزل کنند . و بیشتر از این اجازه ندهند این موضوع با عث بی اعتمادی مردم به نظام شود . لطفا قاطعانه قاطعانه وقاطعانه ایشان را عزل کنید . (87391)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۳:۱۱:۰۳
سلام
باورم بر اين است كه اگر در بين اذهان و افكار عمومي اينهمه بر مذمت اين مساله تاكيد نميشد هرگز اين مجلسيان استيضاح بكن نبودند ولي در شرايط فعلي نيز با توجه به اينكه بسياري از نمايندگان مجلس به دليل ترس از فشارهاي بسيار محتمل كه در آينده از سوي حوزه هاي استانداري مربوط به حوزه هاي انتخابيه شان بر آنها وارد خواهد شد، (با توجه به اينكه 100% استانداران، غافلانه بر مواضع رييس جمهور صحه ميگذارند) همچنان در مورد نحوه موضع گيري و دادن راي عدم اعتماد يا ندادن راي اعتماد مردد هستند. بعيد نيست كه شاهد بزرگترين فاجعه تاريخ مجلس شوراي اسلامي باشيم و مجددا راي اعتماد را بر سينه وزير نامشروع دولت مشروع اما خود راي، ببينيم.
اميد كه چنين نشود و مجلس ما بر خلاف رييس جمهور عمل كند و بيش از اين از جيب \"اعتماد مردم به نظام\" (كه رييس جمهور بسيار از اين جيب ولخرجي كرده اند) خرج نكنند چرا كه اين جيب بر خلاف صندوق خالي شده ذخيره ارزي كه با درايت دوباره قابل پر شدن است به سختي بر موجودي اش افزوده مي شود چرا كه براي برگرداندن اعتماد سالها بايد سرمايه گذاري شود.
صلاح مملكت خويش خسروان دانند. (87393)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۰۸:۴۹:۰۸
اعلام نظر سه تشكل دانشجوئي به نمايندگان مجلس در خصوص اقاي كردان نشان از آزادي بيان وعقيده در كشور ما دارد شا يسته است مسئولان در قبال اينگونه افكار احترام قائل شده و اقدام مناسب يا پاسخ قانع كننده اي بدون فوت وقت وحزب گرايي ارائه نمايند . (87433)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۲۳:۲۱:۲۵
شاه كليد حامي كردان جناب اقاي لاريجاني هستند كه نقش كليدي در راي اعتماد ايشان بازي كردند و حالا زمانيست كه ايشان جلو كاهش محبوبيت نسبي خود را بگيرند. (87660)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۰۹:۵۵:۵۲
جالب اینجاست که جامعه اسلامی دانشجویان تنها تشکل دانشجویی حامی احمدی نژاد در انتخابات سال 84 بود. این باید برای آقای احمدی نژاد زنگ خطر باشد. با رای مردم چه می کند؟ (87759)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۵:۴۵
اگر اين جعل مدرك از من نوعي سر ميزد ، بدونه هيچ چونه و چرايي مرا به زندان ميانداختند . حالا اين آقا در مسند وزارت نشسته و به نمايندگان ملت دروغ گفته است ، آقا رييس جمهور اگر معناي عدالت گستري اين است پس جنابعالي 4سال به مردم دروغ گفتي و آنان را چيز ديگري فرض كرديد.ما از شما نمايندگان ميخواهيم بدونه خط بازيهاي سياسي به وظيفه اي كه به آن قسم خورده ايد عمل كنيد و دل اين ملت را شاد كنيد ، چرا كه تا به حال به قسم خو د پايبند نبوده ايد (87914)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۱۹:۲۴:۱۵
با این اتفاق وزارت کشور دیگر جایی برای عدالت و مبارزه با دروغ و کلاهبرداری نیست. چه برسد به مکانی امن برای گرفتن نظر مردم در مورد کشورشان (رای). متاسفم (87947)
 
رضا داوري
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۵:۲۹
در رابطه با پيشنهاد برادر عزيزي كه خواسته بودند كه از اين ماجرا به عنوان يك موضوع تاريخي كتاب نوشته شود، ضمن موافقت با ايده اين برادر، بايد عرض كنم : كتاب كه جاي خود دارد ، من فكر ميكنم بعدها از اين واقعه فيلمهايي نيز ساخته خواهد شد. (88288)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.