نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33762
احمدی‌نژاد برای دفاع از کردان به مجلس می‌رود؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۳
محمود احمدي‌نژاد، عصر امروز يكشنبه در نشست مشترك هيئت دولت با استانداران طي سخناني با دفاع از علي كردان، وزير كشور، اعلام کرد که روز استیضاح برای دفاع از وی به مجلس می‌رود.

به گزارش الف از خبرگزاری فارس، رئيس جمهور كشورمان در نشست مشترك هيئت دولت با استانداران در خصوص وزير كشور و موضوع استيضاح وي گفت: استيضاح حق قانوني نمايندگان مجلس است اما من در روز استيضاح از وزير كشور در مجلس دفاع خواهم كرد.
 وي با بيان اينكه تاكنون در كشورمان سابقه نداشته است كه با كسي اينگونه برخورد شود، افزود: اصل براي من داشتن روحيه خدمت و خدمتگذاري است و اينگونه مدارك براي من مهم نيست.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه كردان مديري شناخته شده و توانمند در كشور است، اظهار داشت: همين مطالبي كه اين روزها درباره ايشان مي‌گويند در روز رأي اعتماد هم مطرح شد، اما اكثريت نمايندگان به كردان رأي مثبت دادند.
 تکرار استدلال موسوم به کاغذپاره؛ برای خدمتگزاری نیازی به مدرک نیست.  احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به حمايت‌هاي مداوم رهبر معظم انقلاب از رويكردهاي انقلابي و ارزشي دولت نهم گفت: در سال آخر فشار روي دولت خيلي زياد بوده و مانع‌تراشي‌ها زياد شده است.

گفتنیست، رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر کشور نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود: براي خدمتگزاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست.
 این طرز استدلال آقای احمدی‌نژاد در حالی ابراز می شود که منتقدان بارها چنین استدلال‌هایی را نادرست شمرده و دلیل اعتراض خود را عدم صداقت وزارت کشور درباره مدرک (دکتری و کارشناسی ارشد و تدریس در دانشگاه  بر اساس این مدارک) و نه داشتن یا نداشتن آن اعلام کرده اند. منتقدان همچنین در متن استیضاحی که تقدیم هیات رییسه مجلس کرده‏اند افزوده‏اند "به هر حال چه وي فريب خورده باشد و چه با عدم صداقت رفتار كرده باشد، چنين فردي شايستگي سمت وزارت كشور را كه مسووليت بزرگ اداره سياسي كشور و برگزاري انتخابات را به عهده دارد و اولين شرط آن كياست و صداقت و امانتداري است ندارد، و ادامه حضور ايشان در اين جايگاه موجب تضعيف جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود". یادآوری می‌شود، متن استیضاح وزیر کشور به شرح زیر تقدیم هیات رییسه مجلس شده است: 
موضوع استيضاح، عدم صداقت شخص وزير ، موارد معين:

1- در جريان كسب اعتماد مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سخن مخالفان مبني بر معتبر نبودن مدرك دكتراي افتخاري وي از دانشگاه آكسفورد انگلستان و نيز مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه آزاد اسلامي، وي اين سخن را قاطعانه رد نمود و ضمن نشان دادن برگه‌اي به عنوان مدرك دكترا اعلام نمود كه اگر مي‌دانستم در مورد مدرك كارشناسي ارشد من نيز شبهه وجود دارد آن را با خود مي‌آوردم.

پس از گزارش رييس آموزش و تحقيقات مجلس مبني بر اين كه مدارك تحصيلي مذكور فاقد اعتبار است وي در نامه‌اي به رييس جمهور ادعا كرد كه از نماينده دانشگاه اكسفورد در تهران فريب خورده است، درحالي كه همگان مي‌دانند كه دانشگاه‌هاي معتبر دكتراي افتخاري را در شرايط خاص، تنها به برخي از مقامات عالي رتبه و يا پژوهشگران و نخبگان جهاني اعطا مي‌كنند؛ به هر حال چه وي فريب خورده باشد و چه با عدم صداقت رفتار كرده باشد، چنين فردي شايستگي سمت وزارت كشور را كه مسووليت بزرگ اداره سياسي كشور و برگزاري انتخابات را به عهده دارد و اولين شرط آن كياست و صداقت و امانتداري است ندارد، و ادامه حضور ايشان در اين جايگاه موجب تضعيف جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

2-دريافت حقوق با مدرك غيرمعتبر

3-عضويت در هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي با مدارك غيرمعتبر  
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۱:۴۱:۰۲
تاسف آور است رییس جمهور عزیز که زمانی از کابینه هفتاد میلیونی صحبت می کردند اینک اینچنین نسبت به اعتراضات مردم که تا کوچه وبازار هم کشیده شده واکنش نشان می دهد. غیر از... (87142)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۰:۰۵:۴۸
اگر كردان برود, تك تك نمايندگاني كه به او راي دادند بايد استيضاح شوند و بروند, بنابراين مجلس بايد منحل شود تا مردم بتوانند به نمايندگاني راي بدهند كه ثبات شخصيت و درايت كافي براي راي دادن داشته باشند. (87453)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۰۸:۳۰:۲۳
آقای ناشناس حساب و کتابی هم وجود داره. یک بار رای گیری کردن مردم رای دادند خداروشکر فقط از یه حزب هم که کاندیدا نبوده. همین الان شاید نزدیک به 70 نفر به بالا نماینده دوم خردادی داریم! عزیز دل قحط الرجاله می دونی یعنی چه؟ می دونی این جبهه موسوم به اصولگرای تحول خواه چند نفرند؟ بعدشم اینکه این قضیه اولش اشکال آقای احمدی نژاده بعد هم نمایندگان و بعد هم کردان... کردان باید از وزارت خلع بشه تا مسئولین ممالک اسلامی یاد بگیرند اصول اخلاقی اولیه اسلام رو رعایت کنند.
انظُرْ كَيْفَ كَذَبُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ
بنگر كه چگونه بر ضد خودشان دروغ گويند، و آنچه افترا مى‏بستند از نظر آنها ناپديد شد.
رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِین (87714)
 
یحیی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۱:۴۲:۴۶
حکمت اینکه رییس جمهور هفت هشت وزیر را به دلایل نه چندان قوی و به راحتی برکنار می کند اما درمقابل این موضوع این چنین ایستاده است مشخص نیست کسی فهمید بنده را مطلع کند سپاسگزار خواهم شد. (87143)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۱:۴۴:۴۹
تفاوت آقای دکتر کردان با آقای طالبی مدیر عامل سابق بانک پارسیان در چیست که اولی با اینهمه ضعف اینچنین مورد دفاع قرار می گیرد و دومی که با سلامت و مدیریت عالی یک بانک خصوصی موفق را به بهترین شکل در کشور راه اندازی می کند آنچنان مورد حمله قرار می گیرد؟ آیا وابستگی به نهادهای قدرت و تعلق به باندها و دستجات سیاسی آنقدر مهم است که ستارالعیوب اولی گردد و دومی را علیرغم شایستگیها و مهارتهای بی نظیر از کار برکنار کند؟ (87144)
 
ali
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۱:۵۱:۰۹
البته ظاهرا شما ادامه داستان را نشنیده اید:
...نكته قابل‌اهميت در فرمان احمدي‌نژاد حضور عبدالله طالبي، مديرعامل سابق بانك پارسيان در شوراي بازنگري در قوانين بانكي است كه عملا همه صحبت‌هاي رئيس‌جمهور در سفر استاني خود در نظرآباد كرج كه 9 ماه پيش مطرح شد را زير سوال مي‌برد زيرا رئيس‌جمهور در آن نطق تاريخي با اشاره به موفقيت مهم دولت در كشف يكي از مفاسد بزرگ اقتصادي در سيستم بانكي دستور سلب صلاحيت از طالبي را صادر كرد اما پس از چند وقت و به دنبال مذاكراتي كه با مقامات سابق بانك پارسيان داشت تلاش كرد تا با اين انتصاب بانك پارسيان را از اتهامات وارده تبرئه و از مدير عامل بركنارشده آن اعاده حيثيت كند. منبع: همشهری و شهروند
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=29622 (87147)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۰۰:۵۱:۲۸
چرا نظر من درباره مديران بيمه ايران را تاييد نكرديد؟

آيا دروغ بود؟ ابتدا با اتهام سو استفاده مالي از كار بركنار شدند و مديران جديد (از حزب و جناح خاص) جايگزين شدند! سپس اعلام شد كه اشتباه شده و آنها سو استفاده مالي نكرده اند. (88231)
 
سینا صفوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۱:۵۴:۵۴
حتما رئیس جمهور توانمندی و لیاقتی در ایشان در حوزه فعالیت های وزارت کشور سراغ دارند که به هر چیز حتی .. اعتبار. نظام ارجحیت دارد. (87146)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۰۰:۵۲:۱۵
مطمئناً

كسي كه جعل مدرك ميكند، تقلب ميكند و ... حتماً ميتواند آرا را هم عوض كند پس چرا نبايد احمدي نژاد از او حمايت كند؟ (88232)
 
Jamsheed
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۲:۱۱:۲۴
Mr. Ahmadi Nejad is demonstrating gross disregard for honesty and educational integrity. Unless it is a ... there is no other acceptable reason to keep Mr Kardan in his position. Mr. Ahmadi Nejad must remember that educational dgrees have dignity and that must be maintained. Otherwise managrement of Iran will fall into the hand of a whole lot of illitrate... (87149)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۷:۰۰:۵۹
آقايان مشايي و كردان چه گلي به سر كشور زده يا خواهند زد كه اين‌همه مورد لطف آقاي رئيس‌جمهور محترم قرار دارند . ما كه مفهوم عدالت را با مهرورزي اشتباه گرفته‌ايم . بقيه را نميدانم. (87164)
 
امیر علی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۷:۱۹:۱۴
هنوز چند ساعتی از اظهار نظر قبلی بنده در خبر قبلی مربوط بیانیه دانشگاهها در خصوص آقای کردان نگذشته بود که آفتاب آمد دلیل آفتاب!
به همان دلایلمشروح در نظر قبلی تاکید می کنم که استیضاح آقای کردان نوعی فرافکنی و تخفیف بی دلیل به آقای احمدی نژاد است.
مجلس باید با شجاعت تمام و نمایش تمام قامت مشخصات اصولگرایی واقعی شخص رئیس جمهور را استیضاح کند و از ایشان بخواهد بابت خسارت معنوی سنگینی که به ملت و بخصوص جریان اصولگرایی وارد آورده عذرخواهی نماید. (87166)
 
mpo
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۷:۳۸:۵۰
در جواب اقاي يحيي از كشور المان عرض كنم كه بنده شخصا از منتقدين دولت نهم بودم ولي با حمايت قاطع رييس جمهور از دكتر كردان متوجه شدم كه عزل وزرا قبلي صحيح بوده و حمايت ايشان از دكتر كردان بي دليل نبوده لازم به ذكر است بنده هيچ نسبت سببي ونسبي با دكتر كردان ندارم ...ولي به عنوان يك ايراني كه در ايران زنگي ميكنم مي گم زنده باد رييس جمهور زنده با كردان...از سايت اف مي خوام اظهار نظر موافق اقاي كردان را هم بنويسد (87167)
 
باران
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۷:۵۳:۵۹
باور كنيد من هم با داشتن مدرك فوق ليسانس تمايل به خدمت دارم و در خود توانايي نيز ميبينم. آيا ممكن است يك پست وزارت هم به من بدهيد؟!

اين چه استدلاليست در كشوري كه براي انجام امور خدماتي هم از جوانان هزار و يك جور مدرك ميخواهند؟ (87170)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۳:۳۲:۵۳
من تعجب میکنم که این کامنت شما توانسته اینهمه رای موافق جلب کند. در صورتیکه شما در اصل قضیه اشتباه کرده اید.
مساله این نیست که هرکسی که دکترا یا فوق لیسانس دارد باید وزیر شود.
اصلا کردان از رانت دکترا برای ارتقا استفاده نکرد. ایشان از اول انقلاب مدیر شناخته شده ای بود. از فرمانداری گنبد گرفته تا معاون اداری مالی صداوسیما آنهم به مدت یک دهه.
و الا در کشور ما هزاران نفر دکتر دارند ولی شغل مناسب ندارند. خیلی ها هم سمت های بالا دارند ولی مدرک دانشگاهی رده بالا ندارند.

این مقایسه درستی نیست که بگویم چرا من که لیسانس یا دکترا دارم بیکارم! (87500)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۸:۰۷:۰۹
با سلام
صرفنظر از اینکه در این کشور هفتاد میلیونی با این همه مشاهیر و فرهیختگان علمی و توانمند تر آیا برای خدمت به مردم ترجیحا نیاز به فردی دارای مدرک و سوابق علمی بالاتر هست یا خیر ، ب نظر بنده بواسطه آنکه آقای رئیس جمهور با برابر دانستن مدارک علمی دانشگاهی با کاغذ پاره عملا توهین بسیار بزرگی به همه اساتید دانشگاه و ارکان علمی و فرهنگی کشور که به حق سرمایه ها و باعث مباهات یک کشور هستند و در جمع آنان نیز اساتید و دانشمندانی وجود دارند که بسیجی بوده و به افتخار جانبازی نیز نائل شده اند ، در روز استیضاح وزیر ایشان باید پاسخ گوی این مطلب خود بوده و نمایندگان محترم ابتدا باید ایشان را استیضاح کنند .
( مدیر محترم سایت الف : بنده چند نوبت مشاررکت در بحث داشته ام که تا بحال هیچکدام را نشان نداده اید . شما که هر مقدار آن را بخواهید و یا به صلاح ندانید که پاک می کنید ! ) (87172)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۸:۲۳:۰۲
به نام خدا
رئیس جمهور عدالت طلب حتما دریافت حقوق با مدرک جعلی را نیز عین عدالت می داند (87176)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۲۸:۲۶
به نظر مي رسد در صورت استيضاح كردان چون جمع تعداد وزرايي كه بركنار يا استفا داده اند به عدد 10 مي رسد كل دولت مي بايست راي اعتماد بگيرد و من فكر مي كنم علت اصرار آقاي احمدي نژاد بر سر همين موضوع است وگر نه ايشان هم قلبا اصراري به ماندن يك وزير با مدرك فوق ديپلم در كنار كابينه اكثرا بالاي دكتراي خود را ندارد (87199)
 
سكوت
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۳۲:۰۷
آقاي احمدي نژاد خصوصيات منحصر به فرد قابل ستايشي دارند كه تا كنون در هيچ مقام رسمي نظام وجود نداشته و يكي از آنها شنا در خلاف جهت آب است كه در مورد آقاي مشايي اين امر آنقدر ادامه يافت تا رهبر انقلاب وارد عمل شد و حالا هم براي يك وزير كل نظام بايد هزينه بدهد (87201)
 
كورش
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۴۹:۱۵
آقاي احمدي نژاد مثل آب خوردن وزير عوض ميكند. هيچ از خودتون پرسيديد چرا آقاي كردان را به هر قيمتي حفظ مكنند؟ (87208)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۵:۲۶:۴۶
برای انتخابات آینده! به هر حال یک جاعل و دروغگو خیلی کارها میتواند بکند... (87544)
 
امید
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۰:۲۲:۴۷
با سلام خدمت آقای توکلی، من از طرفداران جناح چپ هستم، ولی شما را به عنوان یک شخصیت مسوول و بیطرف که فقط به دنبال حقیقت هستید بسیار قبول دارم و از حضورتان خواهش دارم به عنوان یک نماینده مجلس از حقوق این مردم نازنین که به خدا هیچ جای دنیا مردم به این صبوری نداره در روز استیضاح دفاع کنید و نگذارید هیچ نا اهلی بر هیچ گوشه ای از قدرت تکیه بزند و شان مجلس را با این کارتان نزد مردم حفظ کنید. این را بدانید تمام نگاه های مردم روز استیضاح به شماست، یا علی (87222)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۴:۳۲
آقاي دكتر احمدي نژاد
شما متوجه هستيد كه كل آبرو و اعتبار نه تنها دولت نهم و شخص جنابعالي بلكه كل آبروي نظام توسط وزارت كشور آقاي كردان به گروگان گرفته شده است؟ (87228)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۱:۱۲:۰۲
اگر این بی صداقتی را شخص دیگری انجام داده بود ایا اینقدر ازاو حمایت
میشد (87241)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۲:۰۲:۳۶
جالب است در اداره فکسنی ما برای پست معاون اداره مدرک فوق دیپلم را کافی نمیدانند و پست معاون ادراه را رد می کنند ولی برای پست وزارت مدرک کاغذ پاره است ..... واقعا از اون حرفاست (87259)
 
داود
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۲:۲۰:۱۶
اولآ ایشان در مورد دکترا، فوق لیسانس، لیسانس داشتنشان کذابند.
دومآ،چرا انقدر بی اطلاعند که نمدانند شرایط اعطائ دکترای
افثخاری چیست و به هیچ وجه شامل ایشان وامثالشان نیست
و نخواهد شد حتی اگر بهترین مقالات را ارائه دهند.

سومآ چرا نمیدانند که مدرک افتخاری ارزش استخدامی ندارد.
وآخرآ اگر مدرک آگادمیک برای رئیس جمهور بی ارزش و کاغذ
پاره ای بیش نیست پس چرا سالها در دانشگاه درس میداده ؟ (87266)
 
احمدی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۳:۱۰:۲۸
با سلام
انصافا رویکرد رییس جمهور در یکسال اخیر حیرت آور است.
عصبیت در رفتارهایی به تحقیق غیر منطقی و بر خلاف اصول مداری.
آقای رییس جمهور در موضوع افاضات اسراییلی سخیف آقای معاون مشایی آن خزعبلات جناب معاون را عین مواضع و \"حرف دولت \"اش خوانده است.
هنگامی که مقام معظم رهبری به صراحت آن سخنان \"اسراییلی\" را تقبیح کرد جناب رییس جمهوری اساسا به روی مبارک نیاورده است . آقای معاون در نامه اش به مقام رهبری بر پیروی اش از آن مقام معظم گفت لکن در همان نامه از اشتباه خواندن \"افاضات اسراییلی اش\" امتناع کرده است.
و به رغم بیانات صریح مقام معظم رهبری آقای احمدی نژاد همچنان به حمایت گویی عشیره ای اش از مشایی ادامه داده است و مشایی سپس به مدح \"کوروش\" روی آورد.
و اکنون در این قضیه \"دکتر\" کردان همان راه \"کج\" حمایت بی دریغ و به تحقیق بی اساس را پی گرفته است.
من به نام اصول گرایی به علی لاریجانی و در مرحله دوم به محمود احمدی نژاد رای دادم لیکن اینک این رفتارهای یک سال اخیر اقای رییس جمهور ( نامه های قهر آمیز به آقای حداد عادل / ادعا های در باره عدم هماهنگی و دخالت مجلس در کار دولت و هم سرپیچی از اجرای \"قوانین مصوب\" ) از منظر همان شعار اصول و عدالت محوری و مهرورزی ایشان اساسا فاقد کمترین وجاهت است.
کمتر از لیسانس بخشدار یا فرماندار نمی شود حالا وزیر را گذاشته اید یک دیپلم یا فوق دیپلم و یک دانشگاهی
مدارک عالی را کاغذ پاره می خواند.
با این همه اساسا سخن در مورد لزوم داشتن یا نداشتن مدرک \"دکتری\"برای یک وزیر نیست بلکه در این قضیه
آقای وزیر کشور اساسا \"عدم صداقت و تناقض گویی و ادعاهای ضدو نقیض\" دولتی ها و شخص وزیر مطرح است.
به نظر تمامی رای دهندگانی که از منظر اصول و ارزش مداری و عدالت خواهی به اقای احمدی نژاد رای داده اند این بار از همین منظر تجدید نظر خواهند کرد.
به ویژه اگر جناب ایشان در این رفتارهای \"عصبیت\" آمیز و عشیره گرایانه اخیر تجدید نظر و اصلاح نفرمایند. (87285)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۳:۲۵:۱۹
واقعا براي يك كشور كه ادعاي پيشرفت و جهاني شدن دارد جاي تاسف است.آقاي رئيس جمهور بجاي لج بازي با توده مردم فهيم ايران به فكر كشور و مصلحت آن باشند. (87289)
 
Hamid
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۹:۳۱
من تعجب می کنم از رئیس جمهوری که این همه شعار ساده زیستی میدهد و انصافا هم در حوزه زندگی شخصی این چنین هستند . سئوال این است که آیا می خواهند ما به ایشان هم شک کنیم ؟
از سالهای پیش که عوض علی خان کردان در صدا و سیما مشغول بود بچه های ارزشی بسیار گفتند اما کسی گوش نکرد در دولت نهم ایشان رئیس سازمان فنی وحرفه ای شدند و خدا میداند چقدر ریخت وپاشهای گناه آلودی انجام دادند در حالیکه مراکز فنی و حرفه ایی در شهرها از داشتن آچار و لوازم و .... محروم بودند ایشان دنبال خرید کانکس برای تعمیر تلویزیون ال جی در روستا ها بودند ! و صد البته ریخت و پاشهای اخیر شان در وزارت کشور ( پول و برنج به کارکنان برای تهیه تومار حمایت ) انتظار بود مجلس محترم تحقیقی از عملکرد مشار الیه در آنجا انجام میداد .
کردان تنها با بریز وبپاش مدیریت می کند واین خلاف شعارهای آقای احمدی نژاد است فاعتبروا یا اولی الابصار

از این ها بگذریم ایشان دروغ گفته اند و حکم دروغ در شریعت محمد (ص) معلوم است . نظام ما پاک است و راهش را به پاکی باید ادامه دهد آنهم با حذف دروغگویان ! (87312)
 
....پاره
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۰۱:۴۴
اگر مدرک کاغذ پاره است آقای احمدی نزاد لطف کنند کنکور را جمع کنند و ازاین کاغذ پاره به همه جوانان بدهند تا وقت آنها با کلاس و کنکور گرفته نشود . (87313)
 
محسن باقرزاده
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۱۸:۱۷
با سلام
امیدوارم که این سطور را رئیس جمهور محترم نیز بخوانند.
قطعا دانایی با مدرک تحصیلی حاصل نمیشود و یکی از راههای دانایی سیر وسلوک جستجوگرانه اندیشه در موضوعات هستی است،اما آموزش کلاسیک سرعت آموختن و کثرت آموزش دیدگان را به سرعت متحول کرد.
پدر مرحوم دکتر علی شریعتی با آنکه دوره آکادمیک ندیده بود استاد دانشگاه تهران بود واز این نمونه ها در دانشگاه های ایران وجهان زیاد میتوان پیدا کرد،چرا که دانایی حاصل تلاش اندیشه جستجوگر است و دانشگاه فقط یک ابزار مطمئن می باشد.
توانایی نیز قابل آموزش در مراکز علمی به تنهایی نیست .راه های توانا شدن را میتوان در مراکز علمی آموزشی یاد داد ولی اراده آدمی توام با صبر ،میزان و سنجش میتواند توانایی بالقوه را به توانایی بالفعل بدل نماید وچه بسیار مدیرانی که به زعم اراده وطلب اراده به جایگاه رفیع مدیریت رسیده اند.
سلامت نفس یعنی وفاداری به منطق هستی-وفاداری به کلام خدا-وفاداری به امانتی که به دست ما سپرده شده-یعنی عدم تلاش برای بدست آوردن مقام و منصب حتی از نوع حلال آن و حضرت امام رحمت الله علیه به مرحوم حاج احمد آقا به مضمون زیر فرمودند که به دنبال مقام دنیوی حتی از نوع حلاشش نیز تلاش نکن و به زعم اینکه میخواهی به مقامی برسی تا به مردم خدمت کنی دست و پا نزن که این از کیدهای شیطان است و اگر لازم باشد خداوند آن مسئولیت را به تو می سپارد.
وظیف ما در هر حال تزکیه نفس است.
لذا آقای رئیس جمهور:
من به نوبه ی خودم بعنوان یک شهروند نظام جمهوری اسلامی دریافتم که آقای کردان سلامت نفس اش برای جایگاه وزارت کشور در تعاملی که با مجلس و مردم داشته کافی و وافی نبوده است.
الباقی را خود دانید و بس (87316)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۶:۲۰:۴۰
بعد از استیضاح آقای کردان آیا پیگیری های قضایی در مورد او اجرا میشود یا اینکه ایشان مصونیت خواهند داشت ؟ (87341)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۶:۴۶:۱۵
به نويسنگان محترم تمامي متنهاي ذيل كه با حوصله و زحمت فراوان اقدام به اظهار نظر نموده اند عرض مي كنم گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله توست .....
رئيس محترم جمهور ظاهرا همه مخالفان را عوامل كفر و استكبار دانسته وشان آيه شريفه و امرهم شورا ... را بر خود نمي گيرند (87347)
 
وحيد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۳:۲۶
چند نكته:
- اتفاقا خدمت در هر پست و مقامي نيازمند تخصص مربوطه است وگرنه چه نيازي است كه مردم وقت و انرژي خود را تلف كنند وكيل و پزشك و مهندس شوند. تازه در بسياري از كشورهاي پيشرفته براي احراز مقام بايد دكتر خوب يا مهندس خوب و.. به اصطلاح يك تحصيل كرده نخبه بود.

- براي اثبات خدمتگزاري اين مردمند كه نظر بايد بدهند و نه حضرات كه براي خودشان به به و چه چه ميزنند.

- اينجور رفتار و بي اعتنايي كه امثال كردان , مشايي و ... به افكار عمومي نشان ميدهند نمايانگر اين است كه ايشان پست و مقامشان را با ملك و حق شخصي شان اشتباه گرفته اند و ...

- اگر ملت يا اكثريتشان نخواهند اين آقايان بهشان خدمت بكنند بايد چه كسي را ببينند!؟

-اگر كسي براي مدرك و درس خواندنش زحمت ميكشيد آنرا مدرك پاره و بي ارزش نميناميد. ما هم در همين دانشگاه ها درس خوانديم و ميديديم كه بعضي ها صد جور فعاليت (به جاي درس و تحقيق)در دانشگاه ميكنند و بدون حضور در كلاس درس هايشان را ميگذراندند. الله و اعلم . همين است كه هر كس كه استعدادي دارد از دستش بر بيايد از ايران ميرود تا شاهد اين ... نباشد. (87348)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۴:۲۴
یکی از دوستان صحبت از لجبازی رییس جمهورکرده در صورتیکه اصلا اینتور نیست بلکه ایشون آن چیزی که در فکر خودشون دارند را عین حق میدانند وملاک برای ایشان فقط خود ایشان میباشند و بس
یک کشور را اصلا نمیشود با خود رایی اداره کرد (87339)
 
یوسف
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۴۳:۵۳
آقای احمدی نژاد به استدلال اصلی مخالفت ها با آقای کردان جواب نمی دهد.حرف اصلی این است مهم ترین وزارتخانه کشور را نمی توان به کسی سپرد که به دروغکویی متهم است. (87355)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۳:۴۰:۳۲
جناب آقای یوسفی که غیر مستقیم کردان را دروغگو و دروغگویی را بزرگترین رذیلت معرفی کردی، اگر در شغل خودت بخاطر لیاقت و توانایی مثلا معاون وزیر بشوی و کشف بشود که اتومبیلی که قبلا خریده بودی سرقتی بوده و باید آنرا پس بدهی آیا روا میداری که همه مطبوعات با آبروی تو بازی کنند و امثال یوسفی ها تو را به دروغگویی متهم نموده و سپس کلمات شنیع دیگر را کنار آن قطار کنند؟
این اتفاق نه در خصوص مدرک بلکه در هر مساله ای برای هرکسی ممکن است رخ بدهد. (87505)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۶:۰۱:۲۶
واقعا متاسفم که شما مدرک تحصیلی را همچون اتومبیل قابل خرید و فروش می دانید. نیت این عمل (خرید مدرک تحصیلی) زشت و غیر قابل توجیه است چه رسد به انجام این عمل... (87556)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۸:۰۶:۳۸
من فكر مي كنم باز هم نمايندگان كوتاه مي آيند و كردان راي اعتماد مي گيرد و حدث مي زنم يكي دوماه ديگه خود رئيس جمهور همانند وزير آموزش و پرورش آقاي كردان را از كار بر كنار مي كند چون يكي از دستورات ايشان را ناديده گرفته است.
نمايندگان محترم ماجراي وزير آموزش و پرورش را كه آقاي رئيس جمهور شخصا از وي دفاع كرد ولي مدتي بعد خود او را به دلايل نامشخص از كار بركنار كرد را كه به ياد دارند؟ (87356)
 
ع-کریمی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۸:۵۹:۵۶
در متن استیضاح به روشنی علت استیضاح کردان نوشته شده است .من در تعجب هستم که آقای احمدی نژاد هنوز هم روی این موضوع که برای خدمتگزاری نیاز به مدرک نیست تاکید میکند .آیا برای خدمتگزاری صداقت هم لازم نیست؟ (87360)
 
رند
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۹:۱۴:۳۰
نمايندگان مجلس مدتي موضوع مشايي و طرح سئوال از رئيس جمهوري را در جامعه پراکندند تا آخرالامر با مصلحت انديشي رهبر معظم انقلاب اين غائله خاتمه يافت / از مدتي پيش هم موضوع مدرک تحصيلي کردان و استعفا يا استيضاح او پيراهن عثمان نمايندگان شده است و يقينا اين استيضاح نيز با مصلحت انديشي منتفي خواهد شد ... ولي آنچه مهم است مسخره شدن مردم ، بازيچه قراردادن ميليونها مخاطب پيگير اين اخبار در ايران و جهان ... نمايندگان مجلس حق ندارند سر مردم را با مصلحت انديشي ها گرم کنند ... مگر مردم بازيچه اند ؟ يا زنگي زنگ يا رومي روم ...
نمايندگان ، مردم را مي برند تا دم ساحل ولي تشنه بر مي گردانند و اين درست نيست اگر بناست کاري صورت بگيرد خوب انجام شود و اگر اين کار قرار است با مصلحت انديشي فيصله يابد از همان اول رسانه اي نکنيد و موجب تشتت فکر مردم هم
نشويد . البته اين بار دانشجويان پاسخ اين کار نمايندگان را خواهند داد .
اگر اين موضوع باز در حوزه مصلحت انديشي کن لم يکن شود نمايندگان بايد استيضاح شوند ... (87361)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۹:۲۲:۴۴
بايد احمدي نژاد استيضاح شود او موضع مشايي را حرف دولت داشنست برخلاف نظر رهبر انقلاب و اين به خاطر يه ادم دروغگو داره اعتبار نظام رو زير سوال ميبره
او بايد استيضاح شود (87365)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۰:۴۴:۵۶
مردم جایگاه خود را فراموش نکرده اند چرا اقلیتی با فرافکنی و قیل وقالهای بی ثمر باعث رسوخ سستی در اندام نحیف باز مانده از اصلاحت مبتنی بر اصول می شوند نجابت این مردم بی بدیل است ونثار وافول ستارگان عالم سیاست در تاریخ این ملت ونبش قبرهای متداول ومهندسی اموات با معیار های امروزی وسنجش ارج ومنزلت افراد با چند کاغذ پاره یادگار آن بد سیرتان است این تن رنجور که هر از گاهی آماج تیر کین معاندین است امروز با شماتت وسرزنش دوستان دیرین ناسک ناسور در کنجی نشسته در انتظار وفردا را باید دید که میت این محتضر بر دوش دوستان به گورستان با قلبهائی مالامال از اندوه مشایعت خواهد شد و آنان منزوی در گوشه ای در غم آن همه فرصت سوزی دل به دیدار دوست خوش دارند فاعتبروا یا اولی الابصار (87375)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۱:۱۶:۱۲
بحث بر سر تب مدرک گرایی در کشور است.
بنده خودم ده ها دکتر و مهندس را سراغ دارم که توان مدیریت حتی یک مدرسه را نیز ندارند. و الا در بین مدیران ارشد نظام کم نیستند کسانی که میتوان اتهام عدم صداقت و غیره را در مورد برخی از اعمال آنان وارد دانست.
احمدی نژاد با شجاعت در برابر بت مدرک ایستاده است.(کارشناس علوم اجتماعی) (87379)
 
hosein
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۲:۵۷:۴۵
درس در دانشگاه که مدرک میخواهد ؟ یا اونم نمیخواد ؟ من مهندس متالورژی هستم و ادعا میکنم که مدیریتم خیلی خوبه لطفا یه وزارت خونه برام خالی کنید ! چرا برای استخدام من و امثال من 1000 تا مدرک میخوان ؟ (87491)
 
رضا نصر اصفهاني
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۱:۳۷:۴۲
جناب رييس جمهور موضوع كاغذ پاره دكتري! نيست بحث درباره عدم صداقت ايشان يا ساده لوحي آقاي كردان(دكتر) است.كسي كه نداند دكتري افتخاري اكسفورد گرفتنش به چه صورت است ....يا ليسانس وفوق ليسانس...مگه قدرت چقدر عزيزه؟ اقاي دكتر كردان خودتان برويد واينقدر اجازه ندهيد ابروي انقلاب هزينه شود........ (87382)
 
رغصا محلات
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۲:۱۹:۴۴
وقتی وزیر لایق و متعهدی مثل اقای پورمحمدی بدون دلیل و مسائل جزئی برکنار می شود باید چنین افرادی جایگزین شوند (87389)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۰۸:۳۱:۴۸
تاسف آور است رییس جمهور عزیز که زمانی از کابینه هفتاد میلیونی صحبت می کردند اینک اینچنین نسبت به اعتراضات مردم که تا کوچه وبازار هم کشیده شده واکنش نشان می دهد. غیر از...

آقای دکتر تو را به خدا به خاطر امام زمان، همان امام حاضری که نعمات عالم از طریق او بر جهانیان ساری و جاری می شود. به خاطر خون شهدا به خاطر... آقای دکتر شما خودتان را بگذارید جای آقای کردان. اگر مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را معتبر ندانید و فوق دیپلمتان شاید زیر سوال باشد و شما بدانید، آیا روزی سینه یتان را ستبر کرده و در بارگاه عدل الهی خود را با آن مارکهای جور وا جور مستحق وزارت و مدیریت و مهندسی کشور می دانید؟ مطمئنم که نمی دانید چرا که اگر این در دولت های پیشین بود شما به عنوان دکتر میهن اسلامیمان منتقد آن حداقل در دلتان بودید. دکتر اینجا بحث دروغ مطرح است. دروغ به خود و دیگران تحت سالهای متمادی... البته فقط اینها نیست. اگر از وزارت اطلاعات بپرسید بهتر آقای کردان را می شناسید. که آیا ایشان فاصله بین حق و باطل را رعایت کرده اند یا نکرده اند؟ و سوالاتی از این قبیل... ایشان به شما(برگزیده مردم برای اداره دولت) که دوستش هستید و به نمایندگان مردم(اجتماع مردم) دروغ گفته است... دکتر بیدار باشید شما با خیلیها فرق دارید و از خیلی ها سر هستید اما نداشتن مفسده اقتصادی و دکتر بودن و ... کافی نیست(کاغذپاره شرط لازم و کافی نیست و مطمئنا شرط لازم است!). وصیت نامه الهی امام مهم است. چهل حدیث مهم است. النجات فی الصدق مهم است. نمایندگان هشیار باشید که این اشتباهات دیگر گریبان ملت را نگیرد. یاعلی مددی. (87426)
 
ماشاا...
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۰:۱۷:۲۳
جاي بسي تعجب است كه اقاي احمدي نژاد باز هم بر مواضع اشتباه خود پافشاري نموده و مصلحت نظام را ناديده ميگيرند! (87456)
 
سيد محسن
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۳:۲۰:۵۹
سلام
ظاهرا بعضي ها خودشان را به ... زده اند ؟
بحث بر سر تب مدرک گرایی در کشور است.

بحث جعل مدرک است نه مدرک گرايي.
بحث دروغگويي در پيشگاه ملت و در يک محل حقوقي و قانوني است؟
من تعجب مي کنم چرا برخورد با کردان به استيضاح و استعفا محدود شده است؟
چرا ايشان به جرم جعل مدرک اکنون در زندان نيست؟
اين يعني اينکه مردم در برابر قانون برابرند اما مديران و مسئولان بالاتر از قانون هستند.
قوه قضائيه هم که انگار وجود ندارد.

اگر ادعا شود که ايشان گول خورده اند پس همه جاعلان مدرک مي توانند استدلال کنند که گول خورده اند.
واقعا اگر اين جوري است اعلام کنيد.

اين اتفاق آخرين آرزوهاي ما براي تشکيل حکومت اسلامي عادلانه و بر طبق منش شيعه را بر باد داد. (87496)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۵:۱۶:۵۰
برادر عزیز
ایشان فقط جعل مدرک نکرده, شما صحبتهای ایشان را قبل و بعد از رأی اعتمادش مرور کنید؛ ظاهرا ایشان از شدت صداقت و درستکاری مخاطبان خود را ... فرض کردند و با کمال تأسف نمایندگان درستکارمان هم خود را همانطور نشان دادند که جناب کردان خواسته بود.

شما باید از این تعجب کنید که امضاکنندگان این استیضاح جرا فقط 28 نفرند؟ بقیه نمایندگان کجایند؟ وچرا اینقدر برای کاری به این مهمی و به این سادگی تعلل و تآمل میکنند؟

بقول یکی از دوستان کم کم دارم به همه چیز شک میکنم.
نکند تا حالا همه معارف اسلامی را عوضی فهمیده ایم؟
نکند دروغ و نیرنگ و تهمت و توهین و.....هیچکدام گناه کبیره نیستند! نکند منظور از تقوا آنطور که فکر میکردیم نگهداری نفس از نافرمانی خدا نیست! بلکه سواری دادن به هواهای نفس است فقط کافی است برای آن توجیه بیاوریم!

«أفمن زین له سوء عمله فرآه حسنا فإن الله یضل من یشاء و یهدی من یشاء» (87540)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۳:۳۱:۳۷
واقعاخوشحالیم اینهمه فدایی انقلاب پیداشده است اما هیچکس نمیپرسد آیاوظیفه مجلس فقط انجام استیضاحهای زنجیره ای است؟آیا مشکلات معیشتی وفرهنگی وآموزشی وامنیتی مردم به مجلس ربطی ندارد؟آیا بااین وضعیت که امروز مجلس رای بدهد و فردا بحکم اینکه میتوانیم استیضاح کنیم-استیضاح کنند کدام مدیری میتواند کارکند؟اساسا چرااینقدربی ثباتی هدف شده است؟بخدابعنوان یک شهروندشرمم میایدکه اسم خودرا مسلمان شیعه گذاشته ایم اما با اسم عدالت کاری میکنیم که نه حریمی نه حرمتی نه آبرویی-هیچ چیز درمقابل مباحث برخوردهای سیاسی وجناحی ارزشی ندارد- (87498)
 
نیما
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۳:۳۳:۳۳
به کجا می روی اقای احمدی نژاد . اقای تهماسب مظاهری که هیچ کس در مدیریت ایشان در حوزهای اقتصادی شکی نداشت به دلیل هماهنگ نبودن با سیاست های دولت بر کنار می شود و اقای کردان به این همه افتضاح حتی با خرج کردن از ابروی نظام در پست خود باقی می ماند . جواب مردم جواب خدشه ای که به حیثیت نظام در داخل و خارج وارد می شود را چه کسی خواهد داد (87501)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۶:۵۴:۴۴
در رابطه با نظر يکي از دوستان که معتقد است اين اتفاق نه در خصوص مدرک بلکه در هرمساله اي براي هرکسي ممکن است رخ دهد بايد به اين نکته توجه کنيم که در روز راي اعتماد به جناب کردان ، از ايشان در رابطه با مدرک دکتري افتخاري سوال شد و ايشان پاسخ دادند که به همراه مترجمي به دانشگاه آکسفورد مراجعه کرده اند و از رساله خود دفاع کرده اند ، ايشان در ادامه گفت : بنده اگر مي دانستم در اين جلسه مدرک دکتري من مورد تشکيک قرار مي گيرد ، مدرک فوق ليسانس خود را نيز به همراه مي آوردم . که بعد از سوي دانشگاه آزاد مشخص شد مدرک کارشناسي ارشد ايشان نيز ...
دوستان عزيز به اين نکته لازم است توجه شود : در ابتدا اصرار و تاکيدي بر داشتن و يا نداشتن مدرک دکتري جناب کردان از سوي نمايندگان محترم مجلس وجود نداشت ، بلکه اين شخص جناب کردان بودند که مي خواستند با ارايه اين مدرک براي خود پرستي‍ژ و ‍ شخصيت ايجاد کنند که خوشبختانه يا متاسفانه ايشان از اين بابت دچار صدمه به خود و نظام مقدس جمهوري اسلامي شدند . پس کسي جز شخص آقاي کردان مقصر نيست . (87577)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۲۱:۴۰:۵۸
به نام خدا
من فکر می کنم هر اتفاقی از این به بعد بیفته، بازم به ضرر نظام تموم می شه. اگه کردان استیضاح بشه و نمایندگان رای بدن به برکناریش، واسه دولت و شخص رئیس جمهور ( و دولتی که شعارش عدالت بوده ) بد مشیه. اگه هم نمایندگان به آقای کردان رای اعتماد بدن که....
خوشحالم که مردم حداقل هنوز اجازه فکر کردن و اظهار نظر دارند. (87648)
 
یاسر
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۱۲:۴۴:۴۲
راستش من کاری به اینکه مدرک جعلی است یا نه و اینکه دروغ گفته یا نه ندارم ( البته کار خوبی نبود )
اما سوابق آقای کردان را کاملا می دانم . و در هر سمتی و هر جایی که بودند کاملا موجبات تحول و پیشرفت آنجا را محیا کردند وم واقعا خدمت کردند . ( این موضوع را هم مخالف و هم موافق تصدیق می کنند )

اگر ایشان واقعا هیچ مدرکی هم نداشته باشند ولی لایق مدیریت هستند و تازه این موضوع باید باعث خجالت کسانی باشد که با این همه مدرک و ادعاهای زیاد توان مدیریت ندارند . اگر فرض کنیم آقای کردان بی سواد هستند پس مملکت ما با یک نخبه طرف است که با بی سوادی این همه سوابق درخشان دارند .
مثل این میمونه که توی بازار یک بازاری بسیار پولدار و با شم اقتصادی بسیار قوی در حال پول پارو کردن هست و لی مدرک اکابر هم نداره و یک دکتری اقتصاد هم هست که فقط در حال نظریه دادن و مخالفت و موافقته که زندگیشو ببینی آویزونه به حقوق دولته . ( این مثال رو برا کسانی زدم که همه چیز رو سطحی میبینند )

به هر حال باید به آقای کردان جایزه داد که با بی سوادی ( به قول دوستان ) این قدر مدیریت قوی دارند .

طبق گفته یکی از دوستان من هیچ نسبت سببی و نسبی با کردان ندارم . (87829)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۰۲:۵۰:۰۳
واقعا جای غصه داره
اصلا کردان آدم خوب ولی تو این شرایط چجوری و با چه رویی تو پست وزارت نشسته
آخه هیچکی نیست چیزی بگه...دل خوش کردیم به نماینده ها...ما که سیاست مدار نیستیم ولی تو اینگونه شرایط خیلی مسایل روشن میشه که در تصمیمات مهم مملکتی واقعا نماینده ها چه جایگاهی دارن...!
پس فردا به حرف این وزیر تو انتخابات باید اطمینان کنیم!؟
خنده دار نیست؟! (88006)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۹:۳۵:۵۷
نكته اي بسيار مهم در خصوص اعطاي دكتراي افتخاري كردان:
اگر خاطرتان باشد زماني كه بحث مجعول بودن دكتراي آقاي كردان پيش آمد وقتي از ايشان در خصوص چگونگي دريافت مدرك علي رقم عدم آشنايي آقاي كردان به زبان انگليسي واينكه يكي از شرايط دريافت دكترا (آن هم از دانشگاه آكسفورد)تسلط به زبان انگليسي ميباشد.پرسيدند ايشان گفتند كه مترجم داشتم .حال چگونه است كه آقاي كردان ادعا ميكنند دكترايشان افتخاريست وچه نيازي به مترجم بوده است .
يادمان نرود كه درغگو هميشه كم حافظه است . (88191)
 
یک دانشجو
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۲۱:۴۵:۵۴
وقتی وزیر علوم کشور زاهدی از دفترش گرفته تا دورترین دانشگاهها و فقیرترین آنها مثل مجتمع آموزش عالی ایرانشهر شاگردان و کس و کار خودش رو میذاره البته که رئیس جمهور هم از کردان دفاع می کنه از زاهدی سوال کنید دکتر برزویی مدیر کل وزارتی گسترش دانشگاهها چکاره دکتر رضایی رئیس جدید دانشگاه ایرانشهر چکاره یکدیگرند؟ و هر دو چکاره جناب خودشانند؟ بعد انگیزه بخواد از جوانان که درس بخوانند؟ (88342)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۱۳:۲۳:۲۸
به نظر میرسه که استفاده از کردان در کابینه توسط احمدی نژاد مثل استفاده کردن از دی کارمو در پرسپولیس توسط افشین قطبیه که فقط با لجبازی انجام میشه متشکرم حرفی دیگه ندارم (88408)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.