نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 33763
اجماع شورای مرکزی اصولگرایان؛ یا استعفا، یا استیضاح
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۳


شورای مرکزی اصولگرایان در مورد مساله آقای کردان به اجماع رسید.

به گزارش "الف"، جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان صبح امروز برگزار شد و اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که کنار رفتن آقای کردان از منصب وزارت کشور به نفع اقتدار دولت، کارایی وزارت کشور و حفظ منزلت و اقتدار مجلس است.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که اگر استیضاح وزیر کشور مطرح شود، تمام اصولگرایان رای بدهند. اعضای شورا همچنین مصوب کردند برای اینکه این مساله هزینه کمتری داشته باشد، برای استعفای آقای کردان تلاش شود.

به همین منظور، مقرر شد نامه‌ای با امضای تمامی اعضای شورای مرکزی خطاب به آقای کردان نوشته شود. احتمالا هیاتی نیز به همین منظور و برای قانع کردن وزیر کشور برای استعفا با وی دیدار خواهد کرد.
   
 
امیر
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۳:۳۹
اگر استیضاح به طور جدی در دستور کار مجلس قرار نمی گرفت تا آخر از کردان حمایت میکردند . جالب تر از همه این که دغدغه ی اصلیشان را اقتدار دولت و منزلت دولت و مجلس اعلام کردند و تصمیمات را فقط بر این اساس میگیرند و چیزی صحبتش در میان نیست مصلحت مردم است. (87192)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۸:۵۵
ان شاء الله این قضیه به خیر و خوبی تمام می شود و بخشی از آبروی در حال رفتن اصولگرایان با رفتن کردان حفظ می شود.

سوال اینجاست که آیا در آینده دولت به تک روی های خود ادامه می دهد و دشمنان را شاد و شادتر می کند یا آنکه بر اساس خرد جمعی اصولگرایی عمل می کند. و سوال دیگر آنکه اگر وضع موجود ادامه یابد و دولت به مواضع خیرخواهانه جمع بی اعتنا باشد و آنها را هجمه های سیاسی علیه دولت بخواند، آیا مصلحت نظام حکم می کند اصولگرایان در انتخابات آینده نیز از ایشان حمایت کنند؟ (87194)
 
ناشناسقلی خان
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۰۰:۴۶:۵۹
بنظر من مسئله مدرک جعلی کردان یک مسئله فراحزبی است و نباید آنرا به اصولگرایان و یا هیچ حزب دیگری نسبت داد. این یک خطای فردی است که باید در محاکم نظام همچون افراد عادی جامعه به آن رسیدگی شده و صدور حکم گردد. طبیعتا حمایت اصولگرایان از عزل کردان به این معنی است که آنان اصول مدنی و قانونی را فدای تمایلات حزبی خود نمیکنند. با اعتقاد به اینکه قانون جمهوری اسلامی بر طبق موازین شرعی اسلام تدوین گردیده است لذا تخطی از قانون تخطی از مشی اصولگرایی نیز محسوب میشود. این نکته نیز لازم به ذکر است که دکتر احمدی نژاد با وجود چالشهای عمیق اقتصادی و سیاسی در پی آن است که ثبات دولت خود را تا زمان انتخابات و تا حد امکان در کنترل خود درآورد. پایین آمدن قیمت نفت و وعده بارانه های نقدی که محقق نخواهد شد کافی است که وی را از توان بیاندازد و طبیعی است که در این شرایط اولویت اول وی ثبات دولت است نه عزل آنها به هر دلیلی. (87677)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۴۹:۴۴
امیدوارم که نمایندگان محترم پس از دفاعیات رئیس جمهور از کردان ،همچنان بر رای خود استوار باشند. چرا که در غیر اینصورت ، اصالت و مستقل بودن مجلس به شدت مورد تردید قرار میگیرد و تمام این مسائل سناریویی از پیش تعیین شده تلقی خواهد شد.
مجلس باید رئیس جمهور را متوجه این امر بکند که حرف مجلس حرف مردم است . جناب رئیس جمهور باید بداند که ایستادن مقابل مجلس ، ایستادن مقابل ملت است. (87209)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۰:۱۰:۱۸
متاسفم. هزینه ای زیاد برای کاهش هزینه می کنیم که با وجود نهادینه نشدن، در موارد مشابه مجدد باید این هزینه ها را بپردازیم. (87219)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۱:۳۷:۵۸
خوب شد بالاخره آقایان از خواب بیدار شدند. ای کاش موقع دادن رای اعتماد بیدار می شدند و اینقدر به اعتبار خود و نظام ضربه نمی زدند. تازه الان هم می خواهند ناز کردان را بکشند و از او خواهش کنند تا استفا بدهد! (87254)
 
احمدی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۸:۱۵:۵۳
با سلام
آقای رییس جمهور کمی آهسته تر .
تعامل سازنده حسن نیت و انعطاف پذیری مجلس \"اصول گرای\" هفتم و هم اکنون مجلس هشتم به نظر امر را بر آقای رییس جمهور مشتبه ساخته است. قریب به یقین همین حمایت مجلس زمینه ساز رفتارهای \"افراط\"گرایانه رییس مجترم دولت نسبت به مجلس محترم شده است.
به طوری که شاهد ان دو نامه قهر و عتاب آمیز رییس جمهور خطاب به رییس مجلس هفتم آقای حداد عادل بوده ایم. ایشان بارها به تلویح و یا به تصریح مجلس را عامل معضلات و ناهنجاری های اقتصادی کشور معرفی کرده است.
دولتی ها از اجرای قوانین مصوب سرباز زده اند از جمله همین از همین قانون بود جه.
این همه در حالی انجام می شود که مقام معظم رهبری بر لزوم رعایت و اجرای \"قوانین مصوب\" تاکید فرموده اند.
و مجلس و آن هم \"مجلس اصول گرا\" باید در راس
(نظارت بر) امور کشور باشد.
لکن به تحقیق رفتارها و برخورد های جناب رییس جمهور نسبت به مجلس محترم حاکی از موضع عتاب و قهر و گویی از روی نوعی \"توهم قدرت\" که در پی مطاوعه کامل مجلس است.
تعصب بی حکمت و گویی عشیره گرایانه رییس جمهور در مورد آن معاون \"معلوم الموضع\" جناب مشایی و تسامح بیش از اندازه مجلس بیشتر امر را بر جناب رییس دولت مشتبه ساخته است به طوری که کمترین اعتنایی به بیانیه 200 نماینده
نفر موده است.
در این ماجرای افتضاح آمیز \"دکتری\" قلابی و لیسانس و فوق لیسانس نداشته آقای وزیر کشور هم رفتارهای ضد ارزشی دولتی ها و در راس رییس دولت حیرت آور و هم حاکی از نهایت کم مهری جناب ایشان نسبت به مجلس است.
به نظر جناب آقای باهنر و برخی مانند ایشان در کارسازی و میانجی گری های \"خیر خواهانه\" اش باید قدری بیشتر شان مجلس را رعایت کنند.
اینک مجلس تحقیقا نظر به رویکرد های یک سال اخیر رییس جمهور با \"مجلس اصول گرا\" باید به استیضاح و بر کناری وزیر کشور رای دهد چرا که مسامحه بیش از این شان و منزلت مجلس شورای اسلامی را نزد مردم عزیز بیشتر
خدشه دار خواهد کرد.
خوب است رییس جمهور محترم و ارزش مدار و مهرورز
حسن نیت و تعاون شان را نسبت به مجلس اصول گرا
بیشتر فرمایند.
انشاا.. (87357)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۱:۰۳:۵۷
پيشنهادمي شوداين برخوردبابي باشدبراي افشاء صدهامدرك تقلبي ديگر كه به نام مهندس ودكتربراي مردم فخرفروشي مي كنند. (87467)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۶:۰۵:۰۳
رحيمي هم بايد برود (87559)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۶:۱۱:۳۳
تا جایی که حافظه من اجازه میدهد تا به حال چنین مساله آبروبرانه ای در این سطح در نظام هیچ کشوری ندیده ام.

واقعاً که احمدی نژاد با حمایتهای ---اشت با آبروی ایران، اایرانی و نظام بازی کرده! (87537)
 
حمید عبدللهی
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۲۲:۳۲:۰۶
با سلام . خیلی جای تعجب است که بعضی از مسئولین کشور منجمله قوه قضائیه اصلا\"وظایف خود را فراموش کرده میا دوستی ورفاقتها با عث شده که اصول اولیه اعتقادی خود را فراموش نمایند - من نمی فهم این استیضا و این مباحث مسخره چیست - عزیزان اگر از یک فرد عادی مدرک جعلی (گواهینامه - کارت پایان خدمت - شناسنامه - مدرک تحصیلی و......) بگیرند چون خود طرف میداند که مراحل قانونی آن مدرک را اخذ ننموده است بر طبق قانون حداقل 6 ماه زندانی و کل تنبیهات دیگر دارد - و مرحع تقلب مجرم بعدی است که باید شناسایی - دستگیر و به اشد مجازات برسد - خوب جنابان اول کردان را بازداشت نمایید و بدست قانون بسبارید مابق مسائل حل خواهد شد و شما را بخدا برای یک فرد متقلب این همه از کیسه این مردم خرج نکنید - (87656)
 
سلطانی
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۰۹:۰۶:۰۳
حضور آقای دادستان در غائله واقعا ضروری است و غیبت ایشان جای سئوال دارد. ایشان که با چنان شدت با سابت الف که در جهت حفظ آبروی نظام یک تنه وارد گود شده بود را توقیف کرد ولی حالا که چنین تقلبی آن هم در سطح دولت عیان شده است چرا سکوت کرده و در کنجی ساکت نشسته است مگر ایشان مدعی العموم نیستند.کسی که نتوانست قاتلی را در یک چهار دیواری پیدا کند و آبروی نظام را به مصلحت ها فروخت باید جای خود را به شایستگان واگذار نماید.این حکم خداوند است که امانت ها را به صاحبانش بازگردانید (87734)
 
حمیدرضا
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۱:۰۶
خداوکیلی اگر به جای این آقا یک کارمند اداری ساده نمیگم اثبات بلکه فقط متهم به جعلی بودن مدرکش می شد آیا سریعا از کار اخراج و به دستگاه قضایی معرفی نمی شد؟ پس این همه مماشات چرا؟ (87963)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۵:۴۲
این کشور اسلامی است .اگر این اتفاق در یک کشور دیگر پیش میآمد باز هم صبر میکردند ویا رئیس دولت وشخص خاطی استعفاءمیدادند.آقای کردان که خود میداند مدرک خود را از کجا آورده تعمل بیشتر چه معنی دارد بهتر است با شعور مردم بازی نشود اصولگرایان هم بدانند این عمل بیشتر از همه به آنها لطمه زد چرا که حامی بی چون و چرای دولت، اصولگرایان میباشند .استیضاح باید هرچه زوتر انجام میشد ودر خفا .100تومان میدهم پسرم یک شب بیرون نخوابد حالا که شب خوابید چه یک شب چه صد شب. (87965)
 
نیما
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۲۲:۱۱:۴۰
امیدوارم که نمایندگان محترم پس از دفاعیات رئیس جمهور از کردان ،همچنان بر رای خود استوار باشند. چرا که در غیر اینصورت ، اصالت و مستقل بودن مجلس به شدت مورد تردید قرار میگیرد و تمام این مسائل سناریویی از پیش تعیین شده تلقی خواهد شد.
مجلس باید رئیس جمهور را متوجه این امر بکند که حرف مجلس حرف مردم است . جناب رئیس جمهور باید بداند که ایستادن مقابل مجلس ، ایستادن مقابل ملت است.


امیدوارم که بعد از استیضاح ایشان قوه قضایی نیز به تخطی ایشان از قانون و اخذ مدرک تقلبی و تشویش اذهان عمومی رسیدگی کامل نموده و یکسری مصلحت ها را نادیده بگیرد. (اقتدار خود را نشان دهد) (87977)
 
a
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۵:۲۶:۳۴
از نمايندهگان مي خواهيم تا در مورد اظهارات آقاي كردان در هنگام رايگيري و مشاهده نور سفيد در مجلس در روز استيضاح سوال شود (88141)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۵۶:۲۵
یک سوال از آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس دارم:
چگونه میشود باور کرد که شما از جعلی بودن مدرک آقای کردان اطلاع نداشتید، در حالی که معاون فنی شما در صدا و سیما آقای مهندس کهزادی و سردار غفور مدیر کل حراست سازمان، به شما بارها این نکته را تذکر دادند! به نظر من آقای کردان با فریبکاری دولت را با چالش بزرگی مواجه کرد و باید استعفا دهد. (88182)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۱۴:۴۹:۳۲
فقط متاسفم چقدر هزینه شد؟
آبرو ؟
هزینه مالی؟
اعتبار؟
زمان؟

برای جه؟ (88445)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.