نظر منتشر شده
۲۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34112
راي قاطع نمايندگان به حفظ حيثيت نظام
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۷
وزير کشور برکنار شدراي قاطع نمايندگان به حيثيت نظام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اکثریت قاطع آرای خود، به وی برای ادامه فعالیت در وزارت کشور رای اعتماد ندادند.

به گزارش الف در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در پی اظهارات موافقان استیضاح کردان و دفاع وزیر کشور از خود،‌ رای‌گیری با ورقه به عمل آمد که بر اساس آن از مجموع  247  رای نمایندگان  188 نماینده به استیضاح کردان رای موافق، 45 نماینده مخالف و 14 نفر نیز رای ممتنع به گلدانهای رای‌گیری ریختند.

بنا بر این گزارش 256 کارت رای گیری در جلسه توزیع شده بود.

بدین ترتیب علی کردان اولین وزیر کابینه نهم است که با استیضاح مجلس شورای اسلامی از سمت خود برکنار می شود.

علي لاريجاني نيز در پايان خطاب به نمایندگان، رسانه‌ها و مردم گفت: که آقای علي کردان با توجه به رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس دیگر وزیر کشور نیست. سخنان ریاست مجلس، موافقان استیضاح و هم‌چنین متن کامل دفاعیه کردان در ادامه به ترتیب زمانی طرح در مجلس آمده است.  لاریجانی: استيضاح كردان كاملا قانوني است

رئيس مجلس گفت: استيضاح مطابق نص صريح آئين‌نامه داخلي مجلس حق نمايندگان است و هيچ اشكال قانوني بر اين استيضاح نمي‌بينيم.

به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از آغاز بررسي استيضاح علي كردان گفت: دوستان بحثي را در مجلس مطرح كردند كه اين بحث در بيرون هم مطرح شد و آن اينكه آيا استيضاح مبناي قانوني دارد يا نه كه بايد بگويم اين موضوع خيلي روشن است و استيضاح مبناي قانوني دارد.
وي افزود: مطابق اصل 89 قانون اساسي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند در مواردي كه لازم مي‌دانند هيئت وزيران يا هر يك از وزرا را استيضاح كنند و استيضاح وقتي قابل طرح در مجلس است كه با امضاي حداقل 10 نفر از نمايندگان به مجلس تقديم شود.
لاريجاني تصريح كرد:‌ هيئت وزيران يا وزير مورد استيضاح بايد ظرف مدت 10 روز پس از طرح آن در ملجس حاضر شود و به آن پاسخ گويد و از مجلس راي اعتماد بخواهد در صورت عدم حضور هيئت وزيران يا وزير براي پاسخ نمايندگان مزبور درباره استيضاح خود توضيحات لازم را مي‌دهند و در صورتي كه مجلس مقتضي بداند اعلام راي اعتماد خواهد كرد.
وي افزود: اگر مجلس راي اعتماد نداد ، هيئت وزيران يا وزير مورد استيضاح عزل مي‌شود در هر دو صورت وزراي مورد استيضاح نمي‌توانند در هيئت وزيراني كه بلافاصله بعد از آن تشكيل مي‌شود عضويت پيدا كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: با توجه به اين اصل قانون اساسي استيضاح وزير مطابق نص صريح قانون اساسي و آئين‌نامه داخلي مجلس قانوني بوده و حق نمايندگان است.
وي ادامه داد:‌نمايندگان مي‌توانند در جلسه استيضاح راجع به كارآمدي و مشروعيت وزير نظرات خود را بيان كنند.
لاريجاني در پايان تصريح كرد: هيچ اشكال قانوني بر اين استيضاح نمي‌بينم .

نطق مطهری:

طراح اصلی استیضاح وزیر کشور با تاکید بر اینکه تصور دولت از مجلس غلط است،تاکید کرد: استیضاح علی کردان کار سیاسی نیست بلکه از سر درد است و ما از سر درد دین، اررزش ها و فطرت انسانی طرح استیضاح وزیر کشور را آماده کرده ایم.

به گزارش مهر، علی مطهری که به عنوان اولین ناطق جلسه استیضاح وزیر کشور و به عنوان موافق استیضاح سخن می گفت، تصریح کرد: استیضاح وزیرکشور را باید یک استیضاح ایدئولوژیک و فکری نامید وترکیب نمایندگان امضا کننده این طرح نیز همین موضوع را نشان می دهد چون در بین استیضاح کنندگان کرد، ترک، لر، اهل سنت و ... دیده می شود و به هیچ عنوان در بین استیضاح کنندگان افراد سیاسی وجود ندارد و شاید از یک جهت بتوان استیضاح را سیاسی دانست و شاید استیضاح کنندگان به دنبال ترمیم دولت برای کمک به دولت هستند.

نماینده مردم تهران درخانه ملت افزود: اعتماد مردم زمانی جلب می شود که مشاهده شود با متخلفان برخورد می شود وباید با افراد فارغ از اینکه چه قشری هستند و به چه کسی وابستگی دارند، سپاهی هستند یا روحانی و یا اینکه فرزند شهید و ... در صورت تخلف به همان نام با آنان برخورد شود و ما آنقدر در این رابطه مسامحه کرده ایم که روزگار ما به این گونه است.

وی اضافه کرد: از سیره امام فاصله گرفته ایم و این فرمایش را که حفظ نظام بالاتر از هر چیزی است را به نحوی معنی می کنیم که برای حفظ نظام باید تخلف مسئولان را بپوشانیم.

مطهری خاطر نشان کرد: آیا بهتر نبود در مسئله میراث فرهنگی خود دولت مشکل را حل می کرد و در مسئله آقای کردان نیز همین طور. چرا وقت دولت و مجلس را تلف می کنیم تا درباره بدیهیات بحث کنیم. در همه جای دنیا اگر کسی تخلفی مرتکب شود استعفا می دهد و کنار می رود و آیا در این مسائل حتما باید با ورود رهبری و مجلس موضوع حل شود و دولت نمی تواند بدون ملاحظه دوست و رفیق ماجرا را حل و فصل کند؟

نماینده تهران با تاکید براینکه اعتماد ملی زیر سئوال رفته و باید جبران شود تصریح کرد: برخورد جدی با متخلفان در جهت سیره پیامبر است و برخورد با تخلف مسوولان باید جدی تر باشد..

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه مسئولان دولتی به مجلس نادرست است و برخی فکر می کنند نماینده استقلال رای ندارد وحتی به من می گفتند خیال نکن که نمایندگان پشت سر تو هستند بلکه با یک قول سفر 8 تا 8 تا  امضاهای خود را پس می گیرند و حتی من شک کردم و سئوال کردم اما خوشبختانه حتی یک نفر هم امضای خود را پس نگرفت و به اعتقاد من تصور دولت از نمایندگان تصوری عجیب و غریب است. در مسئله توضیح چک پولها هم به همین صورت فکر می کردند با چک ها رای نمایندگان عوض می شود در حالی که تجربه من در مجلس هشتم نشان می دهد نمایندگان این دوره در مسائل مهم استقلال رای دارند.

مطهری ادامه داد: نگاه دولت به مجلس باید عوض شود و در قضیه چک پول ها نیز درست است با یک نفر برخورد شد اما کسی که دستور این کار را داده باید مجازات شود.

وی افزود: روش غلطی در برخورد با استیضاح وجود دارد و برخی می گفتند اگر کسی مانند علی مطهری دنبال استیضاح نبود ما  پرونده او را رو می کردیم در حالی که این نگاه غلط است نمایندگان حق دارند طبق آیین نامه و قوانین وزرا را استیضاح کنند و اگر قرار باشد در مقابل هر بحثی بحث پرونده های دیگران را وسط بکشیم دیگر حرفی باقی نمی ماند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ سابقه دشمنی و کینه بین او و علی کردان وجود ندارد، یادآور شد: خود من بجز روز اعتماد به ایشان فقط در سال 84 یک بار در مشهد آقای کردان را دیدم و در آنجا او از من خواست از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت کنم و من این موضوع را رد کردم و گفتم موضوع بحث من در این سخنرانی این نیست ضمن اینکه من از کسی در انتخابات حمایت نمی کنم بنابراین طرح استیضاح آقای کردان به خاطر دشمنی و کینه نیست و حتی برخی از کسانی که استیضاح او را امضا کرده اند از دوستان نزدیک کردان هستند.

مطهری خاطر نشان کرد: بعد از رای اعتماد مجلس به کردان من مخالف بودم که بحث مدرک ایشان دنبال شود و معتقد بودم کردان از نظر قانونی وزیر است و بهتر است این موضوع دنبال نشود اما بعدها صلاح دیده شد که موضوع پیگیری شود و احساس شد مجلس فریب خورده و اغوا شده است و زمانی که کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با مدرک کردان گزارش داد مسئله عوض شد و دیگر نمی شد ما سکوت کنیم. به همین دلیل 3 تز استعفا، عزل و استیضاح را مطرح کردیم و امیدوار بودیم کار به اینجا کشیده نشود وخود من ملاقاتی طولانی با رئیس جمهور داشتم و وی توصیه کرد که با کردان نیز جلسه ای برگزار شود اما کردان گفت به دلیل اینکه این موضوع رسانه ای شده ملاقات نمی کند و به عبارت دیگر ما همه راه ها را برای اتمام حجت طی کردیم تا کار به استیضاح کشیده نشود.

وی با بیان اینکه در رابطه با استیضاح وزیر کشور دو مغالطه مطرح شده گفت: یک مغالطه این است که مطرح شده نمایندگان با علم به این مسائل به کردان رای اعتماد داده اند و موضوعات استیضاح چیز جدیدی نیست. نمایندگان در جلسه رای اعتماد به این موضوعات یقین نداشته اند و امروز مسئله طور دیگری است و خود کردان اعتراف کرده که مدرکش جعلی است.

مطهری تاکید کرد: همچنین می گویند موضوع قلابی بودن مدرک مسئله مهمی نیست چون مدرک قلابی زیاد است ،‌ در حالی که این هم اظهار نظر درستی نیست چون هرکس که مدرک قلابی دارد با او نیزباید برخورد شود ضمن اینکه بحث ما و کردان مسئله مدرک نیست بلکه مسئله عدم صداقت است و خطای بزرگی صورت گرفته و این خطا برای عزل کافی است.


نکونام: اعتماد مجلس به سخره گرفته شد

یکی از موافقان استیضاح وزیر کشور در جلسه امروز مجلس با بیان اینکه اعتماد مجلس به سخره گرفته شده است ،‌ رای عدم اعتماد نمایندگان را پاسخ به جفایی خواند که به نمایندگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ابراهیم نکونام نماینده گلپایگان در جلسه امروز مجلس با دستور کار استیضاح وزیر کشور به عنوان موافق استیضاح سخن گفت.

وی در آغاز سخنان خود با بیان اینکه خدایا تو شاهد باش که برای تو سخن می گویم و تلاش می کنم به دوراز هوا و هوس سخن بگویم به سوابق دوستی و رفاقت خود با کردان سخن گفت و اظهار داشت: برای من سخت است که در مخالفت با کردان سخن بگویم ، اما وظیفه حکم می کند این کار را انجام دهم.

وی اضافه کرد : آن روزی که بنای رای اعتماد به ایشان بود با خواهش و تمنا از ایشان خواستیم در مناصب دیگر بمانند و خدمت کنند بعد از رای اعتماد هم مصمم بودیم به احترام رای مجلس و حرمت دموکراسی وزارتش را به جان بخریم اما زمانی که با ارجاع رئیس محترم مجلس گزارش کمیسیون آموزش عالی قرائت شد و رسما عدم صداقت کردان برملا گردید موضوع متفاوت شد.

نکونام افزود : در این مقطع ما خود را بر سر دو راهی سکوت یا فریاد دیدیم. اعتماد مجلس به سخره گرفته شده بود ما فریاد را انتخاب کردیم و سکوت و سیاست و مصلحت را کنار گذاشتیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس به گزارش کردان در مورد مدارک خویش در روز جلسه رای اعتماد اطمینان کرده بود گفت: چه ایرادی داشت که همان روز کردان صادقانه می گفت مدرک ندارم در حالی که حتی وی گفت که اگر نمایندگان مدرک فوق لیسانس را هم می خواستند آن را با خود می آوردم این در حالی بود که ایشان حتی لیسانس هم ندارد.

نماینده گلپایگان گفت: متاسفانه معادله موجود معادله عدم صداقت وی شد. وی با طرح این سئوال، مگر پست های مادی وزارت و صدارت چقدر می ارزد که سعی کنیم با هر قیمتی در آن بمانیم ، مقام صداقت با ناراستی حاصل نمی شود و نمی توان صادق نبود و در جایگاه صادقین قرار گرفت.

نکونام اظهار داشت: من نمی گویم لازمه تعالی انسان مدرک است اما لازمه تعالی انسان صداقت است.

وی با دعوت از نمایندگان برای دادن رای عدم اعتماد به کردان گفت: رای عدم اعتماد پاسخ به جفایی است که به نمایندگان انجام شد.

نکونام در پایان سخنانش به برابر بودن همگان در برابر قانون اشاره کرد و گفت: خیلی ها به جرم استفاده از سند مجهول محاکمه شده اند.


نماینده ملایر: رئیس جمهور برای مجلس تعیین تکلیف نکند

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور درباره استیضاح وزیر کشور گفت: بهتر است رئیس جمهور برای مجلس تعیین تکلیف نکند.

به گزارش مهر، حسن وفایی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس جمهور نباید جایگاه قانونی مجلس را زیر سئوال ببرد.

وی همچنین خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: نظارت کنید برخی دوستان در جلسه امروز مجلس به نقل از رهبر انقلاب مطالبی را مطرح نکنند چون همه ما تابع ولایت فقیه هستیم و ممکن است برخی مطالب مطرح شود که بعد مشخص شود صحت نداشته است.

عباسپور : به کسی که صداقت ندارد نباید مسئولیت داد

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توانیم به کسی که در مجلس شورای اسلامی از دایره صداقت و امانت داری منحرف می شود، مسئولیت بسپاریم.
 

واحد مرکزی خبر: روح الله جانی عباسپور به عنوان سومین موافق استیضاح وزیر کشور گفت: با بررسی های انجام شده رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس نیز در گزارش خود اعلام کرده است که کردان حتی مدرک لیسانس و فوق لیسانس نیز ندارد.

وی افزود: در نامه وزیر علوم به مجلس نیز اصالت نداشتن مدرک دکترای کردان قید شده و در بخشی از این نامه امده است: هیچگونه سابقه ارزشیابی مدرک دکترای کردان موجود نیست.

وی به اذعان کردان درخصوص فریب خوردن از آموزشگاهی که برای وی مدرک دکتری از دانشگاه اکسفورد تهیه کرده است، اشاره کرد و افزود: چگونه می توان به کسی که پس از 30 سال فعالیت اجرایی از یک مسئول اموزشگاه فریب می خورد اعتماد کرد و مسئولیت نظارت و هماهنگی دستگاههای اجرایی کشور را به وی سپرد.

جانی عباسپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادعای کردان درباره مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه ازاد اسلامی گفت: مسئولان این دانشگاه نیز در پاسخ به مجلس اعلام می کنند که کردان تاکنون هیچ مدرک تحصیلی از این دانشگاه نگرفته است.

این نماینده موافق استیضاح وزیر کشور تصریح کرد: اقای کردان در سمت معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما نخست مدرک خود را کارشناسی و بعد دکتری اعلام می کند در صورتی که به افتخاری بودن ان اشاره نمی کند.

جانی عباسپور همچنین به قانون مجازات اسلامی درباره کسانی که از مدارک جعلی استفاده می کنند و برخورد قانونی با برخی افراد در دهیاری ها اشاره کرد و افزود: براساس این قانون چنین افرادی علاوه بر جبران خسارت به یک تا سه سال حبس محکوم هستند.


دستغیب : هدف ؛ جلوگیری از نشر بی اعتمادی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسی نمی تواند رابطه خوب مجلس و دولت را برهم بزند.
 
واحد مرکزی خبر: دستغیب (نام پدر: علی اصغر) به عنوان موافق استیضاح وزیر کشور گفت: قرار نیست این جلسه به بدگویی درباره کسی بگذرد و قرار هم نیست کسی سفسطه کند و راز حقیقت را مخفی نگاه دارد.

وی افزود: امروز رأیی که مجلس می دهد رأی به اختلاف نخواهد بود، رأی به اعتماد، امانتداری، صداقت و جلوگیری از نشر بی اعتمادی و التهاب در جامعه خواهد بود.

دستغیب گفت: نکته اول من این است که عملکرد وزیر و سوابق مدیریتی ملاک است، اما چیزی که عمل ما را شکل می دهد، تفکر و نیت ماست.

وی با بیان اینکه پایة همه رفتارها، صداقت است، تصریح کرد: چه عملکردی مهمتر از صدق حدیث و امانت در حقیقت است، این ملاک ارزیابی ما درباره وزیر کشور است.

دستغیب گفت:‌ اگر قرار بود ما فقط به دنبال مدیران خوبی باشیم، در سراسر دنیا مدیران برجسته وجود دارند؛ شایسته نظام اسلامی، مدیر اخلاق محور است، پس عمل کفایت موضوع نیست.

نماینده مردم شیراز افزود: نکته دوم این است که برخی مطرح می کنند در روز رأی اعتماد همه موارد گفته شد؛ کسی آن روز نگفت مدرک جعلی است و گزارش رسمی نیز داده نشد.

وی اضافه کرد.. آن روز شبهاتی بود، منتها توجیه مستندی برای نمایندگان ارائه نشد، بنابراین نمایندگان بر اساس وظیفه عمل کردند و حمل بر صحت گذاشتند.

دستغیب گفت: انتظار ما هم این نبود که کسی که قرار است در مسند وزارت کشور بنشیند بر خلاف واقع نکته ای را بیان کند اما الآن حجت بر همة نمایندگان تمام شده است.

وی نکته سوم خود را اینگونه آغاز کرد: برخی تلاش دارند وانمود کنند کسانی استیضاح را خط می دهند، من باید بگویم این کاملاً درست است؛ در روزهای اخیر این دغدغه عده زیادی از نخبگان، طلاب حوزه و دانشجویان دانشگاه ها بوده است.

دستغیب گفت: نکته چهارم اینکه عده ای می خواهند هر روز برای مجلس مسئله درست کنند، بدون تردید بسیاری از مشکلاتی را که مطرح می شود می توان با تدبیر صحیح از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه این استیضاح، شر ضرور است، تصریح کرد: اما می شود هم دولت و هم دیگران با تدابیر شایسته، به مجلس کمک کنند.

دستغیب با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: ما هم علاقه مند نیستیم به موارد حاشیه ای بپردازیم.

وی همچنین افزود: کسانی که استیضاح کنندگان را تهدید کرده اند، این عمل آنها غیرقابل ارزش است.

دستغیب گفت: شأن مجلس و دولت فراتر از آن است که عده ای آتش بیار روابط این دو نهاد باشند، و کسی نمی تواند رابطه خوب مجلس و دولت را بر هم بزند.

وی افزود: برخی ها دغدغه هایی مطرح کردند به عنوان مثال برخی گفتند باید حفظ آبرو کرد و یا برخی دیگر گفتند در این ماجرا سر و سری وجود دارد.

دستغیب گفت: ما با آقای کردان نه رفیق شفیق بودیم و نه همراه حمام و گلستان وی.

نماینده مردم شیراز با تأکید بر اینکه نباید شخصیت افراد تخریب شود، افزود: اما حساسیت وزارت کشور ایجاب می کند آقای کردان در جای دیگری به ایفای مسئولیت بپردازد، آبروی نظام مهمتر از هر چیز دیگری است.


كرمي‌راد: استيضاح كردان عليه دولت نيست

ششمين موافق استيضاح علي كردان با انتقاد از عدم صداقت وزير كشور با مجلس گفت: انتظار اين بود كه كردان از ابتدا نسبت به مجلس با صداقت رفتار مي‌كرد.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، محمد كرمي‌راد نماينده كرمانشاه در مجلس بعنوان ششمين موافق استيضاح در جلسه علني امروز مجلس در سخناني با بيان اينكه طرفداري از دولت اصولگرا بعنوان يك فرد اصولگرا از افتخارات اينجانب است، گفت:‌ براي پيروزي دولت اصولگرا در انتخابات نذر كردم و سوگند مي‌خورم كه امروز هدفم جز اداي تكليف براي دولت اصولگرا نيست.
وي با تاكيد براينكه بر اساس آموزه‌هاي ديني وظيفه داريم تا در جامعه اسلامي با عقل رفتار كنيم گفت: استيضاح كردان عليه دولت نيست و هدف هم فضاسازي نيست و فضاسازي را آن‌هايي انجام مي‌دهند كه براي جلب نظر نمايندگان اقدام مي‌كنند.
اين موافق استيضاح با تاكيد بر اينكه ما دولت را از آن خود مي‌دانيم، اظهار داشت: انتظار اين است كه تصميم منطقي و اصولي گرفته شود.
كرمي‌راد گفت: اين استيضاح سياسي و خطي نيست و كسي پشت پرده اين موضوع را هدايت نكرد.
وي با بيان اينكه راي قبلي به كردان براي تصدي مسئوليت وزارت كشور راي اعتماد به دولت اصولگرا بود اظهار داشت: آقاي كردان بايد از ابتدا با خانه ملت با صداقت رفتار مي‌كرد، اما وقتي ايشان در مجلس بخصوص در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حاضر شد در خصوص مدارك تحصيلي خود يك كلمه هم صحبت نكرد و از صحبت كردن در اين زمينه طفره مي‌رفت.
نماينده كرمانشاه با اشاره به اظهارات كردان در جلسه راي اعتماد مبني بر اينكه اگر مي‌دانستم، در خصوص مدرك تحصيلي فوق ليسانسم شك وجود دارد، آن را هم همراه خود مي‌آوردم با در دست داشتن برگه‌اي و در حالي كه آن را به نماينده‌‌ها نشان مي‌داد، گفت: بر اساس حكم استخدامي كه در سال 79 وجود دارد ايشان در جلوي مدرك تحصيلي اين حكم هيچ چيزي نوشته شده است، اما 13 ماه بعد يكدفعه مدرك تحصيلي ايشان دكترا مي‌شود.
كرمي راد افزود: اگر آقاي كردان در خصوص مدرك تحصيلي خود صادقانه صحبت مي‌كرد، امروز در اين جلسه من از وي حمايت مي‌كردم اما متاسفانه اينگونه نشد.
اين موافق استيضاح كردان با اشاره به شعار عدالت محوري دولت اظهار داشت: نبايد در برخورد با هرگونه تخلف سياسي و يا حزبي، برخورد كنيم.
كرمي راد با اشاره به برخورد مسئولين وزارت آموزش و پرورش و دادگستري استان كرمانشاه با جاعلان مدرك گفت: بر اساس قانون يك تا سه سال يك جاعل مدرك به زندان محكوم مي‌شود و فردي در همين راستا در كرمانشاه به يك سال زندان محكوم شد و اين فرد با خواهش‌هاي زياد خواستار تخفيف بود كه زندان وي 9 ماه شد و اين فرد گفت اگر من بجاي كردان بودم آيا اينگونه برخورد مي‌كرديد؟
وي افزود: 7 نفر از افرادي كه در آموزش و پرورش مدرك جعل كردند برخورد قاطعي با آنها صورت گرفت و اخراج شده‌اند آيا آنها خانواده نداشته‌اند.


لاريجاني: اگر به كسي توهين شود جلوي آن را مي‌گيرم

رئيس مجلس در پاسخ به اعتراض يكي از نمايندگان در مورد "بيان توهين از سوي موافقين استيضاح"، گفت: اگر جايي توهين صورت گيرد جلوي آن را مي‌گيرم و لازم نيست كسي دستور دهد.

به گزارش فارس علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز سه شنبه در حين جلسه استيضاح كردان در پاسخ به اعتراض يكي از نمايندگان در مورد بيان توهين از سوي موافقين استيضاح، گفت: يك مختصر عقلي براي بنده كه جلسه علني اداره مي‌كنم، قائل باشيد و اگر جايي توهين صورت گيرد جلوي آن را مي‌گيرم و لازم نيست كسي دستور دهد.

قنبری: کردانیزه کردن انتخابات باعث کاهش مشارکت عمومی خواهد شد

یک نماینده مجلس که به عنوان موافق استیضاح وزیر کشور در مجلس سخن می گفت، کردانیزه کردن انتخابات را باعث کاهش مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری دهم خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش قنبری نماینده ایلام وعضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم دردفاع ازاستیضاح علی کردان وزیر کشور اظهار داشت: رای دادن به این استیضاح مقابله با تفکر کردانیستی وماکیائولیستی است چرا که وی از دین ، اصولگرایی و اخلاقیات در راستای ادامه وزارت خود استفاده ابزاری کرده است.

وی با بیان اینکه کردان نبایستی به خود اجازه حضور در جلسه استیضاح را می داد، افزود: این مسئله باید قبل از اینکه کار به انجام استیضاح بکشد حل می شد و رئیس جمهور باید تکلیف این قضیه را تا به امروز روشن می کرد .

قنبری با اشاره به کنار گذاشتن افرادی همچون حجت الاسلام پور محمدی ، طهماسب مظاهری و داوود دانش جعفری از دولت توسط رئیس جمهور تصریح کرد: این کار نشان داد بر خلاف آنچه به عنوان شعار شایسته سالاری مطرح می شد دولت تنها به دنبال این بود که افرادی که صادقانه کار می کردند را از بدنه کابینه حذف کند.

وی ادامه داد: اقدامات اخیر دولت در معرفی کردان به عنوان وزیر کشور و حذف عناصری که صادقانه کار می کردند نشان داد که بحث اطاعت محض از رئیس جمهور مطرح است و هیچ گونه شایسته سالاری در کارنیست .

این نماینده اصلاح طلب با اشاره به پیامدهای حضور کردان در وزارت کشور خاطر نشان کرد: وزیری که با مدرک جعلی وارد وزارت کشور شده است هیچ بعید نیست که در انجام کارها با این مشکل مواجه شود، از سویی کردانیزه کردن انتخابات به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری باعث می شود که کسی حاضر به حضور در انتخابات نشود.

وی سوء استفاده از اعتماد مجلس را از دیگر آثار حضور کردان در پست وزارت کشور عنوان کرد و گفت: عدم اقتدار وزیر کشور به خاطر نقطه ضعفی که دارد و ترویج افکار متقلبانه و از بین رفتن زشتی چنین کارهایی از دیگر پیامدهای حضور کردان در وزارت کشور است.

این نماینده مجلس درپایان خاطر نشان کرد: بحث اصلی ما سلب اعتماد و اعتمادی است که از بین رفته است چگونه می توان بودجه وزارت کشور و استانها را به دست چنین فردی سپرد .  مشروح دفاعيات علي كردان در جلسه استيضاح

علي كردان وزير كشور در جلسه استيضاح خود در زماني بیش از 2 ساعت، به دفاع از خود در مقابل استضاح كنندگان پرداخت.

به گزارش فارس، علي كردان وزير كشور امروز در جلسه علني مجلس با موضوع بررسي استيضاح خود، اظهار داشت: با سلام بر امام و رهبري، سلام بر شهيد مطهري تئوري‌پرداز انقلاب اسلامي، سلام به شهيد بهشتي تئوري‌پرداز مديريت انقلابي و اسلامي در ايران.

وي در ابتداي سخنان خود گفت: "رهبري در هفته دولت فرمودند كه وزرا به دليل اخذ راي اعتماد در مجلس از استقلال عمل برخوردارند" و بدين دليل از رئيس جمهور در خواست كردم هيئت دولت در مجلس حضور نيابد و مزاحمتي ايجاد نكنند و خود وزير كشور حضور يابد و به تكليف الهي خود عمل نمايد.

كردان افزود: ابتدا شهادتين را جاري و با توكل به ذات اقدس او و توسل به زهراي اطهر(س) و فرزند صالحش امام زمان(عج) به عنوان خادم امام رضا، ميلاد ايشان را كه در پيش است، تبريك مي‌گويم.

وي سپس با قرائت شهادتين، افزود: خداوندا سپاسگذارم كه مرا در معبر بي‌تعارفي سخت قرار دادي تا در صحن مجلس، فرزند ملت و سرباز نظام در معرض سنجش و عيار انصاف وجودي نمايندگان قرار گيرد تا در ترازوي ايمان ديني، حق از باطل و سره از ناسره جدا شود، بدين اميد كه كالاي كرامت و ارزش‌هاي انقلاب با سنگ عدالت در معرض داوري و ارزيابي قرار گيرد.

وزير كشور با بيان اينكه هدفم رضايت خدا و اقتدار ايران بوده و هست و پس از 30 سال همواره بر پايداري بر ارزش‌هاي ديني و انقلابي تاكيد كرده‌ام، گفت: خدايا تو شاهدي كه از هيچ مجاهدتي خالصانه به منظور اشاعه ارزش‌هاي ديني براي تحكيم اصولگرايي فروگذاري نكردم. در اين مدت طعم دشنام‌ها و تخريب‌ها را به جان خريدم. انقلاب اسلامي اين دست فراز و فرود و مظلوم كشي‌ها را فراوان به خود ديده، آن روز كه قامت شهيد بهشتي مورد حمله قرار داده بودند را به ياد داريم، فضا آنقدر سنگين بود كه دوستان و همرزمانش كه ساليان سال پاكي، صداقت و پايمردي را با پوست و استخوان لمس كرده بودند، مهر سكوت بر لب زده بودند و امروز هم كه دوستان حمايت خود را پنهان از ديگران به من اعلام مي‌كنند، آن روز تداعي مي‌شود.

كردان ادامه داد: هرگز خود را با آن راست قامت تاريخ مقايسه نمي‌كنم، به آن شهيد مظلوم مي‌گويم اگر يك نفر مدعي باشد كه آن روزها را مي‌فهمد آن فرد جز علي كردان نيست. آن روز كه سكان را به دست گرفتم فضاسازي سنگين رسانه اي در خارج از مرزها با محوريت رسانه‌هاي نظام سلطه عليه بنده نمود پيدا كرد. و اوج آن به گونه‌اي بود كه بيش از 10 هزار خبر منفي عليه اينجانب و نظام مقدس جمهوري اسلامي، به اميد تزلزل در صفوف نيروهاي انقلابي، منتشر كردند، غافل از آنكه اين ترفندهاي نظام سلطه جهاني، هيچ خدشه‌اي بر وحدت و يكپارچگي نيروهاي دلسوز انقلاب نخواهد داشت.

وي در ادامه به بخش‌هايي از اين تهاجم‌ها از تاريخ 18 مرداد اشاره كرد و گفت: راديو اسرائيل خبري را منتشر كرد مبني بر اينكه علي كردان خشونت‌طلب سابقه كار در سپاه را دارد و پايگاه نيروهاي بسيجي و حزب اللهي در صدا و سيما بوده و مفيد نيست و گروهك رجوي نيز طي خبري گفت "افتضاح پاسدار علي كردان به اوج بحران دروني نظام آخوندي دامن مي‌زند".

وزير كشور با اشاره به خبر سايت روزآنلاين و معرفي كردان به عنوان تروريستي كه قبلا با نهادهاي نظامي همكاري داشته و طرفدار آخوندها حضورش با دموكراسي منافات دارد، خاطرنشان كرد:‌ راديو فردا نيز در خبري نوشت "كردان زماني كه در دادگاه انقلاب بود افراد بي گناه را كشت آيا مستحق اعدام نيست؟"، ضمن اينكه راديو اسرائيل نيز گفت روند تخريب او بايد ادامه يابد تا توسط فعالان سياسي ساقط شود و حكومت ايران تضعيف شود.

كردان با بيان اينكه راديو اسرائيل در خبري نوشت كه "علي كردان عنصري افراطي و تندخو است كه در همراهي با فتاوي علما، موسيقي را در صداوسيما تحريم كرد"، خاطرنشان كرد:‌ اين هجوم بي‌امان رسانه اي و هياهوي بي‌حاصل كه نمونه بارز آب در هاون كوبيدن است به چيزي جز وحدت و هوشياري نيروهاي انقلاب نرسيد.

وي با اشاره به اينكه آنها كه خواستند از اين نمد پوسيده كلاه ببافند، خيال باطل است، خاطرنشان كرد: مدعيان دروغين دموكراسي و آزادي، روح حاكم بر نظام مقدس، مردمسالاري ديني است و استيضاح يك فرآيند ديني است كه انجام مي‌گيرد، چرا زوره كشان در تخريب كردان اظهار شادماني مي‌كنيد؟ همه نيروهاي انقلاب تحت ولاي ولايت فقيه اهل يك خانواده هستند و نتيجه استيضاح هر چه باشد براي دولت مكتبي و مجلس انقلابي و بنده به عنوان خادم ملت جز همبستگي نخواهد بود.

وزير كشور با بيان اينكه ما از امام ياد گرفته‌ايم به چيزي جز خدمتگزاري نينديشيم، تصريح كرد: در داخل كشور برخي مخالفت‌ها كه تحت هيچ شرايطي در شان آنها نبوده، نه تنها انتقاد نبود بلكه به تخريب انجاميد؛ به عنوان يك برادر اينجا توقع اين بي‌مهري را نداشتم. چگونه بعضي از نمايندگان استيضاح نكرده، محاكمه نكرده، اتهام جعل و سوءاستفاده را متوجه بنده كردند؟ چرا حرمت و آبروي افراد به آساني فروخته شود؟

وي ادامه داد: چرا مسائلي همچون رفتن روي مين سياسي و پذيرش استعفا و مقايسه بنده با بختيار و دهها ستم اينچنيني بايد مطرح شود؟

كردان تصريح كرد: رهبري بر پرهيز از التهاب تاكيد داشتند؛ آيا از علي كردان سخني در پاسخ به اين تحقير‌ها شنيده‌ايد؟ خدا را شاكرم كه جز به ايجاد آرامش سياسي و حفظ كرامت مجلس نيانديشيدم؛ در وهله نخست، سكوت من به اين علت بوده كه مبادا در وادي رسانه اي وارد شوم و حقي از مومني در مجلس ضايع شود.
وي خاطرنشان كرد: خداوندا تو شاهد باش كه در 30 سال خدمت، لحظه اي از هيچ تلاشي براي كار آمدي دستگاه هاي اجرايي كوتاهي نكردم و روزانه بيش از 16 ساعت از وقتم را براي اعتلاي اين نظام مصروف كردم و در طول اين مدت، در مسئوليت به چيزي جز تلاش دلسوزانه، مجاهدت خاموش و عمل خيرخواهانه، به چيزي جز خدمت نينديشيدم.
علي كردان وزير كشور در ادامه اظهارات خود در جلسه استيضاح مجلس، با بيان اينكه اي كاش نمايندگان در متن استيضاح از عهدي كه 3 ماه قبل با آنها كردم، سوال مي پرسيدند، گفت: به رغم همه مشكلات و فضاي پر التهاب، بر خود فرض كردم كه به عهدم با شما وفادار بمانم.
وي افزود: بنده با حضور در استانهاي مختلف به خصوص مناطق محروم، كوشيدم با برنامه هايي امنيت و اقتدار نظام اسلامي را به نمايش بگذارم، همه استاندارها را واداشتم كه درآمد سرانه واقعي استانها را مشخص كنند و همه تلاش براي بالا بردن درآمد عمومي مردم باشد. تا مردم شاهد كاهش فساد، افزايش رضايت‌مندي، افزايش بهره وري و فعال نمودن نظام اجرايي پروژه ها باشند.
كردان تصريح كرد: اين خبر را براي اولين بار اينجا اعلام مي‌كنم كه با بانك ملت به تفاهم رسيده‌ايم كه كليه پروژه ها به صورت فايننس داخلي به دليل تاخير تخصيص دچار كندي نشوند و بانك ملت هزينه را بپذيرد و ما در هزينه هاي بعدي بتوانيم در 4 ماه اول سال جبران كنيم؛ علاوه بر اينكه اختيارات سازمان شهرداري ها را كلا به استانداران كشور تفويض كردم تا كار شهرداري ها به نحو مطلوب پيش رود.

وي ادامه داد: با تصويب طرح نشاط ملي در شوراي اجتماعي كشوري، همه دستگاه‌ها را به نشاطي برخاسته از دين و معنويت رهنمون ساختيم تا لبخند رضايت بر لبان شهروندان بنشيند؛ ما كوشيديم با تهيه اطلس اجتماعي، سرمايه‌ها و آسيب‌ها را رصد كنيم و افزايش واقعي سرمايه اجتماعي و كاهش آسيب‌ها را ملاك ارزيابي قرار دهيم.

كردان گفت: ما با تقويت سازمان‌هاي مردم‌نهاد، برآنيم از اين ظرفيت در جهت تحقق آرمانهاي انقلاب نهايت بهره وري را داشته باشيم.

وي در واكنش به تذكر اكرمي افزود: من در عرايضم اين بوده كه بايد آمريكا محاكمه شود و صف آمريكا و انقلاب جدا شود؛ نتيجه استيضاح من هر چه باشد منجر به وحدت نيروهاي انقلاب مي‌شود؛ كجاي حرفهاي من لكنت داشت.

وزير كشور تصريح كرد: پرسنل خدوم و فداكار وزارت كشور كه در جريان بي ثباتي دچار بي مهري شده بودند، مورد مهرورزي و اميد و انگيزه مضاعف براي خدمت قرار گرفتند و بنده خود را خادم همكاران وزارت كشور مي‌دانم.

وي اظهار داشت: با طراحي معاونت آموزش و پژوهشي براي رفع دغدغه هاي رهبري، راه را براي سهيم‌شدن متفكران كشور فراهم كردم؛ ضمن اينكه با اتخاذ تدابير لازم، بسترهاي برگزاري انتخاباتي سالم و بي دغدغه در شان نظام اسلامي و اجراي دقيق قانون فراهم شده تا با نهايت وسواس از آراي مردم پاسداري شود و صداقت بار ديگر به نمايش گذاشته شود؛ در تعامل با نمايندگان محترم به همه نمايندگان شهادت مي دهم كه در همين چند صباح با همه علاقه كوشيدم ياريتان كنم.

وي ادامه داد: رئيس مجلس گاها تكيه كلامي دارند مبني بر نيت خواني؛ خدايا تو شاهد باش نكاتي كه مطرح شد، نيت من نبوده است.

كردان با بيان اينكه در برخورد با احزاب سياسي هيچ ملاحظه اي جز تعامل عادلانه با همه را نداشتم، گفت: تدوين اصولي براي رعايت حقوق شهروندي را در دستور كار قرار دادم و در تعامل مثبت با شهرداريها و شوراي اسلامي - طي بخشنامه اي افزايش هر گونه عوارض و تحميل هزينه هاي جديد را ممنوع كردم و شهرداريهاي كلان شهرها را موظف كردم كاهش هزينه در زندگي ايجاد كنند.

علي كردان وزير كشور امروز در ادامه جلسه استيضاح خود در مجلس، با بيان اينكه 30 سال سوابق اجرايي و مديريتي كافي است و نيازي به ارائه مدرك تحصيلي نيست، اظهار داشت: در روز راي اعتماد همه حرف‌ها گفته شد و نكته جديدي نيست و اين روزها هم چيزي جز جنگ رواني ديده نشد.

وي افزود: آيا گواه صداقتم تاكيد بر مدرك البته افتخاري به مجلس نمي‌باشد؟ از خود پرسيده ايد كه فردي با 30 سال تجربه چگونه اگر شك داشت، مدرك را ارائه داد؟ آنها كه حقير را متهم به جعل كردند حسابشان را به روز دادگستري الهي واگذار مي‌كنم و حق دادخواهي را براي خود محفوظ مي‌دانم.

كردان با اشاره به نامه خود به رئيس‌جمهور درباره مدرك دكترا، گفت: من واژه جعل را در نامه به رئيس‌جمهور به كار نبردم.

وي با اشاره به استفسار خود از دستگاه قضايي براي اعلام آخرين نتايج پيگرد فرد جعل كننده مدرك، گفت: از دستگاه قضايي استفسار كردم كه نتيجه رسيدگي را بگوئيد؛ پاسخ دادند كه به موجب تحقيقات و بازجويي، مدرك مذكور صرفا جنبه افتخاري داشته بنابراين عنوان جرم مذكور در قانون مطرح است و بحث جعل مطرح نيست. لذا متهم مذكور براي اعطاي مدرك مذكور مثل مدرك هاوايي تحت تعقيب است و نتيجه نهايي اعلام مي‌شود.

وزير كشور ادامه داد: تاكيد مي‌كنم كه بررسي هاي بعمل آمده پس از آراي اعتماد به روشني نشان مي‌دهد كه در طول خدمت در صدا و سيما هيچ گونه وجهي براي دكترا دريافت نكردم، در مورد جلسه‌اي كه به آن اشاره شد، در آن جلسه گفتم فكر مي‌كردم چنين چيزي است ولي بعدا بررسي كردم ديدم صحت ندارد.

وي افزود: هفته گذشته آقاي رازيني در دفتر من حضور يافته بود، معاون اداري مالي صدا و سيما زنگ زد به دفتر من، عرض كردم جلسه اي داريم و اگر كار شما فوري نيست بعد از اين جلسه با شما تماس بگيرم، ايشان گفت كاري فوق العاده فوري دارم، آقاي رازيني هم در اتاق من نشسته بود، معاون اداري مالي صداوسيما اعلام كرد كه ما پرونده شما را بررسي كرديم و كارشناسان متعددي را پاي اين پرونده گمارديم و ديديم كه شما هيچ گونه دريافتي بابت اين مدرك نداشتيد؛ هرگز اينجانب از مدركي به جز دكتراي افتخاري سخني به ميان آوردم؟ مدرك دكتراي افتخاري هم چيزي است كه بدون تشريفات مرسوم به خيلي ها ميدهند و خيلي ها هم دارند، ضمن اينكه اين مدرك در قانون استخدامي هم ارزشي ندارد.

وزير كشور در مورد خود اظهار داشت: علي كردان از اين مراكز تنها مدرك افتخاري گرفته و مدير كل منابع انساني را از هر گونه اعمال آن در سوابق اداري و مالي ممنوع كرده؛ من وقتي به وزارت كار رفتم، حتي 100 هزار تومان از حقوقم كم شد و در وزارت نفت يك ريال حقوق دريافت نكردم كه دوستان احساس نكنند از مزاياي رانت استفاده كرده باشم و شبهه‌اي براي نمايندگان اصيل مجلس به وجود نيايد.

كردان گفت: امروز هم اگر مرا براي تدريس در دانشگاهي دعوت كنند، اگر لياقتش را داشته باشم و صلاحيت علمي‌ام مورد تائيد باشد، اين كار را مي‌كنم؛ همانطور كه در كنفرانس‌هاي داخلي و خارجي به ارائه مقالات پرداختم.

وي افزود: بر اساس مصوبه شوراي انقلاب، كساني كه داراي 3 سال سابقه قضاوت قضايي هستند، در حكم ليسانس تلقي مي‌شوند كه بسياري از دوستان از اين مزايا استفاده كرده‌اند و در مورد فوق ليسانس هم گزارش در مجلس ارائه شده است.

علي كردان وزير كشور در ادامه اظهارات خود در جلسه استيضاح مجلس گفت: اين روزها مجلس بر آمده از الله‌اكبر ملت ايران و عصاره فضائل ملت مورد ستم قرار گرفته. بايد به خدا پناه برد.

وي افزود: دولت و مجلس محترم آن اندازه از حرمت و كرامت بهره مندند كه حركت هتاكانه و رسوايي چك 5 ميليوني ياراي خدشه دار كردن آن را ندارد و من دست سيلي زننده‌اي كه بر گوش نابخردي نواخته شده را مي‌بوسم.

كردان با بيان اينكه جرم علي كردان چه بود كه مي‌بايست آماج سخت ترين تهمت ها و افترا قرار گيرد؟ و چرا پرده ها دريدند و هتاكي ها كردند؟ تصريح كرد: من پايبندي خود به دين و ارزشها را ثابت كردم و در روزهاي سخت بر باورهاي خود ثابت قدم باقي ماندم؛ تجربه كردان مي‌تواند بسياري از جوانان را نگران كند كه در روزهاي فتنه نه تنها به حال خود رها مي‌شوند، بلكه حتي دوستانش نيز از او تبري مي‌جويند؛ تجربه كردان به شيفتگان خدمت مي‌آموزد، تنها به خداي خود توسل جويند و دل به همت همبستگان سياسي خود نسپارند.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه سخناني با همسرم و فرزندانم كه به خاطر پدرشان سختي‌هاي فراواني متحمل شدند، دارم، خاطرنشان كرد: از اين كه در سال‌هاي خدمت نتوانستم به وظايف پدري خود به درستي عمل كنم و اين قصور مرا تحمل كرديد، سپاسگذارم؛ سختي‌هاي شما مرا براي هميشه مرهون صبوري و پايداريتان كرد.

وزير كشور خطاب به فرزندان و همسرش افزود: شما عليرغم همه تصورهاي نادرست، ساده‌ترين زندگي را همراه شديد و در سايتي عكس مقايسه من با حيوانات را آورديد و گريستيد؛ از شما عذر خواهي مي‌كنم. عذر مي‌خواهم كه در روز تولد هيچ كدامتان نتوانستم به دليل حضور در مأموريت‌هاي نظام حاضر باشم.

كردان خطاب به فرزندانش گفت: مرتضي جان! از اينكه به خاطر من رنج‌ها را تحمل كردي، افتخار مي‌كنم. فاطمه، محدثه و مائده! از اينكه روزها مجبور به مهاجرت به شهرستان شديد تا از هجمه‌ها در امان باشيد، نگران نباشيد اينك مي‌دانم نخستين بار نيست آخرين بار هم نيست.

وي همچنين خطاب به همسرش گفت: مي‌دانم دلت پر درد است، مگر هر سال براي شهداي كربلا در منزل مراسم عزاداري برپا نكردي؟ از اينكه در بستر بيماري سخت گرفتار آمده‌اي، از تو پوزش مي‌طلبم و از اينكه در انجام وظايف بيمار‌داري كوتاهي كردم، پوزش مي‌طلبم.

وزير كشور تصريح كرد: از اينكه عده اي از سردلسوزي، ناخواسته از مسير انصاف خارج شدند و تحت تاثير جنگ رواني استكبار از اينجانب حقي را تضييع كردند، درمي‌گذرم.

كردان ادامه داد: آقايان كوهكن و دلخوش و خانم‌ها شريعتي و آليا از من خواستند كه در اينجا به نفع من صحبت كنند، اما استدعا كردم كه نياز نيست و گفتم آنچه را مي‌فهم و آموزه‌هاي ديني مي‌گويد از خود دفاع خواهم كرد.

وي افزود: از رئيس جمهور و كساني كه سخن راندند و جانب انصاف را رعايت كردند، سپاسگذارم اما از كساني كه با علم و به قصد ضربه‌زدن به نظام اسلامي، جنگ نامردانه‌اي را طراحي كردند، هرگز نمي‌گذرم و با آنها كه با ديگران همدست شدند نيز نمي‌گذرم.

وزير كشور خاطرنشان كرد: كردان همواره خار چشم دشمنان انقلاب و اسلام باقي خواهد ماند و در خصوص اينكه فرموديد چرا كردان استعفا نداد و چرا عزل نشد ، بايد بگويم من در هيچ جا نگفتم كه استفعاي من به مصلحت نظام نيست، بلكه گفته‌ام استعفا به مصلحت من نيست.

  نوباوه در موافقت با استيضاح كردان: استيضاح كردان به نوعي اعاده حيثيت از نظام اسلامي است

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه آخرين مدرك تحصيلي كردان در صدا و سيما، فوق ديپلم است، خاطر نشان كرد: استيضاح كردان به نوعي اعاده حيثيت از نظام اسلامي است
   

به گزارش فارس، بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس پس از سخنان كردان وزير كشور در دفاع از خود در موافقت با استيضاح كردان گفت: آنچه كه بايد در اين جلسه بيان مي‌شد بيان شده و نمايندگان در جريان همه مسائل مطروحه هستند و شايد به همين دليل بود كه بنده ابتدا از ايراد سخن اجتناب كردم اما موضوعاتي كه آقاي كردان مطرح كردند و بعضي از آنها هنوز مساله مهمي است كه حتي خارج از حيطه مجلس و نظام اسلامي ما است و امروز به عنوان ام‌القراي اسلامي مطرح است باعث شد سخن بگويم.

وي افزود: در حالي كه شاهد عدم پذيرش كنار گذاشتن كردان از مسئوليت خطير وزارت كشور از سوي رئيس جمهور انقلابي بوديم اما به دليل اينكه ما رئيس جمهور و دولت را دولتي پاك، مقتدر و در خط امام مي‌دانيم و حتي نمي‌خواستيم كوچكترين لكه‌اي را بر دامن اين دولت ببينيم استيضاح را مطرح كرديم.

نوباوه با بيان اينكه استيضاح كردان، استيضاح يك فرد نيست، بلكه استيضاح وزير كشور جمهوري اسلامي ايران است، اظهار داشت: امروز همان استدلال‌هايي كه آقاي كردان در باب حملاتي كه از سوي كشورهاي خارجي و نه حتي ده‌هزار سايت كه استناد مي‌كنند بيش از 204 هزار سايت تنها 450 صفحه مطلب در ارتباط با موضوع استيضاح و مدرك تقلبي كردان در رسانه‌هاي بيگانه مطرح كردند.

وي افزود: موضوع استيضاح به نوعي اعاده حيثيت از نظام اسلامي است.

نوباوه گفت: صحيح است كه 8 سال دفاع مقدس با تمام توانمندي در مقابل دنياي استكبار ايستاد و آنها را مجبور به پذيرش اين واقعيت كرد كه اين نظامي كه مبتني بر ارزش‌ها و ايمان انقلابي مردم خود است را نمي‌توان با توپ و تانك و مسلسل از صحنه خارج كرد.

وي افزود : آقاي كردان به درستي اشاره كردند آنچه كه نظام ما را در مقابل جهان حفظ كرده است ايمان مردم است مطمئن باشيد اگر چه قدرت دفاعي ما زبان‌زد عام و خاص است اما غربي‌ها به خصوص شيطان بزرگ از توپ و تانك ما نمي‌ترسد. آن چيزي كه دشمن را به هراس وا مي‌دارد حسين فهميده و ايمان مردم است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: حركتي كه امروز در جامعه صورت گرفت متاسفانه ايمان مردم را مورد هدف قرار داد و اعتماد عمومي مردم را نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران كاهش داده است.

نوباوه تصريح كرد: تمامي استدلال‌هايي كه كردان بيان كرده‌اند همه را قبول داريم زيرا ايشان نيز استدلال ما را كرده‌اند. در همين نظام سلطه كه شما «كردان» اسم آن را آورديد، بعد از تجاوز به عنف بالاترين گناه دروغ است. دروغگوها بيشترين صدمه را به نظام سلطه وارد مي‌كنند بيشترين خطاب را در محاكم قضايي دريافت مي‌كنند.

وي افزود: همين آقاي كلينتون با آن افتضاحي كه با خانم يهودي داشت به دليل اينكه دروغ گفته بود دادگاه او را محاكمه كرد.

نماينده تهران در ادامه سخنان خود خطاب به كردان گفت: ما هم زن و بچه داريم ، ما هم اگر زن و بچه‌ خود را خطابه كنيم ممكن است زن و بچه ما هم مورد برخي اهانت‌ها قرار بگيرند. چرا با احساسات ما و مردم بازي مي‌كنيد. امروز 70 ميليون نفر احساساتشان تحريك شده است.

نوباوه ادامه داد: بچه‌ها و دانشجوياني كه با 25 صدم كسر نمره نمي‌توانند وارد دانشگاه شوند و حتي سرنوشتشان تغيير مي‌كند هنوز هم كه هنوزه شما در اظهارات خود دروغ مي‌گوييد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در خصوص آخرين مدرك تحصيلي كردان اظهار داشت: شما هنوز هم در مورد مدرك تقلبي دكترا صحبت مي‌كنيد. همه مدارك صادره از صدا و سيما و احكام صادره از تاريخ 2/1/81 مبني بر تغيير وضعيت شما به دكترا و ميزان افزايش حقوق شما تا سال 87 باقيست و اگر شما از وزارت نفت حقوق نگرفته‌ايد حق داريد چون آنجا بيشتر مي‌گرفتيد. اگر بخواهيد مدارك خود را ارائه دهيد چه چيزي داريد.
نماينده تهران گفت: شما نزديكترين دوست آقاي لاريجاني بوديد و سال‌ها به ايشان دروغ گفتيد و ايشان نمي‌دانستند مدرك تحصيلي شما چيست.

نوباوه تاكيد كرد: آخرين مدرك تحصيلي كه از شما در صدا و سيما وجود دارد فوق ديپلم است و از تاريخ 7/7/56 لغايت 31/6/57 در سال اول و از تاريخ 1/7/57 لغايت 31/6/58 در سال دوم مردود و مجددا از تاريخ 1/7/58 لغايت 31/6/59 در سال دوم در دانشسراي راهنمايي ساري فارغ‌التحصيل شديد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مگر كسي از شما مدرك خواست شايد موفق‌ترين وزراي كابينه دولت هاي قبلي در زمان آقاي موسوي ديپلمه بودند شما آمديد رزومه داديد و زندگينامه نوشتيد.

وي افزود: الان سوال من از شما اين است كه مدرك دكتراي شما جعلي بود ، شما كجا صحبت از ليسانس و فوق‌ليسانس مي‌كنيد شما كه ليسانس و فوق‌ليسانس نداريد.

نوباوه در ادامه بيان داشت: آيا در همه آن مراتب و پست‌هايي كه اعلام كرديد خدمت به نظام كرديد ، احراز شرايط شما و شرايط علمي شما صورت گرفته است؟

وي با بيان اينكه شما الان هم مطالب خلاف واقع بيان مي‌كنيد اظهار داشت: برخي از اين اسناد همراه من است به عنوان مثال در يكي از اسناد اعلام كرده‌ايد كه از من براي عضويت هيئت علمي دانشگاه آزاد تقاضا شده است در حاليكه نامه رسمي دانشگاه نشان مي‌دهد كه شما اين تقاضا را از دانشگاه آزاد كرديد.
اينجا هم دروغ مي‌گوييد.
نوباوه تاكيد كرد: آرزو مي‌كردم شما اينجا اعلام مي‌كرديد كه اشتباه كرديد و از ملت عذرخواهي مي‌كرديد تا در اينجا بخشي از آبروي نظام برمي‌گشت.

وي افزود: اگر شما نگران مملكت هستيد كه امروز مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است اين نگرانيتان را با استعفا جبران مي‌كرديد و چرا اين كار را نكرديد.

نماينده تهران در ادامه سخنان خود گفت: شما امروز در دفاع از خود صحبت از مسائلي مي‌كنيد كه رعشه به تن آدم مي‌افتد، شما از شهيد بهشتي صحبت مي‌كنيد ، شهيدي كه فرمود بهشت را به بها دهند نه به بهانه.بهشتي آن فردي كه امام او را يك ملت مي‌دانست چه چيزي داشت. ولي شما هيچ چيز در اختيار نداريد ولي بيشترين ادعا را داريد. شما كجا قابل قياس با شهيد بهشتي هستيد.

در اين هنگام آقاي لاريجاني از او خواست تا سخنان خود را خلاصه كند كه وي گفت سخنان من خلاصه است و لاريجاني نيز با لحني طنزآميز گفت معني خلاصه را هم دانستيم كه نوباوه گفت آقاي دكتر ما خبرنگاريم آقاي كردان شعر خواندند و ....

نوباوه در ادامه سخنان خود گفت: در اين چند روزه تماس‌هايي كه از اقشار گوناگون مردم به ما رسيده است مردم سوالشان اين است كه اگر شما ادعا داريد بچه مسلمان هستيد چرا كارتان را ادامه مي‌دهيد.سپس يك شعري را قرائت كرد.

نوباوه مجددا خطاب به كردان گفت: هنوز بچه‌هاي جانباز ما 20 سال است كه از گردن به پايين فلج هستند خجالت مي‌كشند سينه تاول زده خود را نشان بدهند. شما به كدام ارزش بازي مي‌كنيد.

نماينده تهران افزود: از استيضاح كنندگان بپرسيد كه آقاي رجايي و حيدرپور چند برادرشان شهيد شده است كه مي‌خواستند پول يواشكي به آنها بدهند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه بيان داشت : خدا را شاهد مي‌گيرم و استغفار مي‌كنم كه كوچكترين حركت سياسي در اين حركت وجود نداشته است و از همه اقشار مجلس از اقليت‌هاي مجلس همه آمدند و اين موضوع را تاييد كردند.

نوباوه افزود: اشتباه نپنداريد اقليت مجلس ما، اقليت بي‌ايماني نيست كه بي‌ايمان باشد و به ضد اخلاق راي بدهد. اين مساله مورد حمايت همه اقشار مردم است.

نوباوه خطاب به كردان گفت: بگذاريد يك روال را پايه بگذاريم هيچ چيز عوض نمي‌شود شما هم به عنوان يك بچه مسلمان بلند شويد و استعفاي خود را بدهيد.

اين نماينده مجلس افزود: بعد از آقاي لاريجاني و آقاي مقيمي و يكي دو نفر از دوستان من نزديكترين فرد به شما بودم و چندين سال با شما كار كردم. حداقل نزديك به 10 سال مدير كل شما بودم. همه اين مسائل را مي‌دانم اما دوست داشتم استعفاي خود را مي‌داديد و حداقل اين را به عنوان يك ارزش براي خودتان حفظ مي‌كرديد.

وي افزود: آقاي كردان در روز چهارم شهريور 81 به عنوان ميثاق با نمايندگان اعلام كردند آن چيزي كه من در مورد وزارت كشور فكر مي‌كنم خلق فرصت‌هاي سازنده از چالش‌هاي آينده در جهت پيوستگي مردم با نظام است اما اعمال شما نه تنها پيوستگي مردم را با نظام ايجاد نكرد بلكه گسستگي با مردم را ايجاد كرد.
نوباوه در پايان مجددا از كردان خواهش كرد تا به عنوان يك بچه مسلمان بلند شود و استعفاي خود را ارائه دهد.

وي افزود: هنوز فرصت داريد و مي‌توانيد استعفاي خود را بدهيد و اين ارزش را براي خودتان حفظ بكنيد. 
  ستادكل نيروهاي مسلح سخنان كردان را تكذيب كرد

نماينده مردم بويراحمد و دنا گفت: ستادكل نيروهاي مسلح سخنان كردان را در مورد گرفتن جانشيني فرماندهي كل قوا در بخش نيروي انتظامي تكذيب كرد.
   
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، ستار هدايت خواه نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس طي سخناني كه در موافقت با استيضاح كردان مطرح شد، گفت: ستادكل نيروهاي مسلح مطالب عنوان شده از سوي علي كردان در دفاعيات خود را تكذيب كرده است .
وزير كشور در سخنان خود با اشاره به اينكه دو شبهه وجود دارد كه بايد به آنها پاسخ دهم، خاطرنشان كرد: در بعضي از محافل گفته شد كه از آنجا كه مقام معظم رهبري به كردان جانشيني فرماندهي كل قوا را نداده‌اند بنابراين او را قبول ندارند؛ در حالي كه در اين رابطه من با جناب آقاي حجازي از مسئولان دفتر مقام معظم رهبري صحبت كردم و به او گفتم كه نحوه گرفتن جانشيني فرماندهي كل قوا چيست؟ آقاي حجازي گفتند اين امر از حوزه من نمي‌گذرد و بايد با سرلشكر فيروز‌آبادي گفتگو كنيد.
كردان تصريح كرد: پس از اين ماجرا، در يك جلسه سه ساعته با آقاي فيروز‌آبادي گفتگو كرده و به ايشان عرض كردم كه چرا شما در اين رابطه اقدام نكرديد؟ آقاي فيروزآبادي گفت ما نبايد اقدام كنيم بلكه خودتان بايد درخواست كنيد. من به فيروز‌آبادي گفتم در حكم اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده شبهه‌اي براي جامعه ايجاد شده است كه چرا وزير كشور از اين اختيارات بي‌بهره است و آقاي حجازي گفت ‌اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده مطلقاً اضافي‌تر از اختياراتي نيست كه در دوران پورمحمدي داده شده بود.
وزير كشور در ادامه توصيف اين موضوع گفت: آقاي فيروز‌آبادي در نهايت گفت شما درخواستتان را بفرستيد تا مراحل اداري را طي كنيم و حكم جانشيني براي شما صادر شود ولي من تا امروز به دليل مسايل مطرح شده اين درخواست را نفرستادم تا خداي نكرده اين درخواست زمينه فشار را در جايي مطرح نكند.   كردان: من شيميايي هستم

وزير كشور گفت: در سردشت جانباز شيميايي شدم و عمل پيوند مغز استخوان هم انجام دادم، اما قصد داشتم آن را به عنوان ذخيره قيامت با خود ببرم و اكنون كه وادار به بيان آن شدم، از خدا طلب مغفرت مي‌كنم.

به گزارش فارس، علي كردان در آخرين دفاعيات خود در جلسه علني امروز مجلس براي استيضاح وي ‌اظهار داشت: تصميم نمايندگان ملت هر چه باشد، براي من شيرين است و گلايه‌اي از دوستان ندارم و براي بنده كار در نظام در هر رده‌ فرقي ندارد و مهم نيست كه در مقام وزارت كشور يا يك جاروكش ساده باشم.

وزير كشور كه در پاسخ به اظهارات بيژن نوباوه نماينده تهران و ستار هدايت خواه نماينده بويراحمد و دنا به عنوان موافقان استيضاح وي سخن مي‌گفت، افزود: آنچه در خصوص جعل مدرك بنده مطرح شد، سند رسمي رسيدگي دستگاه قضايي به اين مساله را تقديم رئيس مجلس كردم و در خصوص دريافت حقوق بنده بر مبناي مدرك دكترا نيز، عين نظريه معاون سازمان صدا و سيما را ارائه كردم.

كردان ادامه داد: در خصوص دريافت حقوق بنده حتي يادداشت مدير كل وقت منابع انساني صدا و سيما كه از وكلاي پايه يك دادگستري است به جناب آقاي دكتر لاريجاني ارائه شده كه قرار بود در اختيار نمايندگان مجلس نيز قرار گيرد اما ظاهرا به دلايلي به دست آنها نرسيده است.

وي با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان خود كه او را متهم به دروغ‌گويي به لاريجاني كردند، ‌گفت: آقاي لاريجاني خودشان اينجا هستند و مي‌توانند بگويند كه بنده به ايشان دروغ گفتم يا نه اما اين مساله توسط دستگاه قضايي و مسئولان صدا و سيما رد شده و دروغ بايد نزد قاضي شرع به اثبات برسد.

وزير كشور گفت: آنچه در خصوص اظهارات گذشته بنده در باره مدرك ليسانس و فوق ‌ليسانس نيز، مطرح شده و حتي نوار آن (سخنراني وزير كشور در جلسه راي اعتماد) امروز پخش شد، اشتباه كلامي بود كه در اظهارات شفاهي پيش مي‌ ‌آيد و واقعيت آنست كه خود بنده از دانشگاه درخواست كردم موضوع را بررسي كند.

كردان با تاكيد بر اينكه‌ حضرت امام (ره) فرمودند بايد از كاري كه خوشايند استكبار و رسانه‌هاي خارجي است، پرهيز كرد، گفت: بنده متاسفم در جهاني كه آزادي بيان به صورت پرنرخ و در مردم‌سالاري ديني به طور واقعي مطرح مي شود، آقاي نوباوه كه شخصيت رسانه‌اي متبحر است، بنده را به خاطر دفاع از خانواده‌ام سرزنش مي‌كند.

وي خطاب به نوباوه گفت: من حق دارم كه از خانواده‌ام دفاع كنم و اگر در دفاعيه خود حق ندارم از زن و بچه‌ام دفاع كنم، بايد از كه دفاع كنم و آيا دفاع از خانواده مظلوم‌نمايي است؟

"بنده به خاطر خانواده خود بسياري از مطالب را از پشت تريبون مطرح نكردم، اما آقاي نوباوه! بنده اكنون نمي‌دانم كه آيا همسر بنده براي من مي‌ماند يا نه و آيا در چنين شرايطي حق ندارم كه از خانواده خود و از اتهاماتي كه به اينجانب وارد مي‌ شود، دفاع كنم؟".

وزير كشور در خصوص برخي مطالب مبني بر مقايسه وي با شهيد بهشتي نيز اظهار داشت: بنده در هيچ كجا خود را با شهيد بهشتي مقايسه نكردم و اصلا عددي نيستم كه بخواهم خود را با او مقايسه كنم بلكه فقط گفته‌ام فشارهايي كه به وي وارد شد درك كرده‌ام.

كردان افزود: شخصيت و سابقه و زحمتي كه شهيد بهشتي براي تاسيس و تداوم نظام مقدس جمهوري اسلامي كشيد و مظلوميتي كه متحمل شد و با شهادت خود به نظام اعتبار بخشيد مواردي است خاص آن عزيز است كه هرگز نمي‌توانم خود را با وي مقايسه كنم.

وي همچنين در خصوص توصيه برخي نمايندگان مبني بر استغفار از خطاهايي كه انجام داده گفت:‌بنده حتما نسبت به گناهانم به درگاه خداوند استغفار مي‌كنم و خدا را گواه مي گيرم كه از فرصت فوق‌العاده ايجاد شده براي تزكيه نفس از آن استفاده مي‌كنم و اين اقدام دوستان با هر انگيزه سبب تكميل شدن نفس توحيدي‌ام شد و به خداي خود وصل شدم.
وزير كشور گفت: از مواردي كه در نطق مخالفان بنده بود وعده تبديل چالش‌هاي آينده به فرصت‌هاي سازنده است اما دوستان نبريده گز كردند و سوال نكردند كه بنده تا چه اندازه به وعده‌اي كه دادم عمل كرده‌آم و اكنون آقاي بوربور از معاونين بنده در جلسه هستند كه مي‌توانند در اين خصوص شهادت دهند.

كردان افزود: بنده در طول مدت كوتاه وزارت طرح كمربند امنيت اقتصادي مرزهاي كشور را آن هم بر مبناي منابع مالي غيردولتي تهيه كردم و ويرايش دوم و سوم آن آمده است كه معتقد به امنتيي كردن مرزها هستم و مي‌توانيد سوال كنيد اين كار در چه مرحله‌اي است و آيا اجراي آن در توان بنده بوده يا نبوده است.

وي همچنين با اشاره به موضوع توجه به افكار عمومي كه در نطق موافقين استيضاح وي بود اظهار داشت: رئيس‌جمهور در جريان سه سفر استاني به لرستان،‌گيلان و خراسان شمالي اعلام كرد كه در اين سفرها كه خيل عظيمي از مردم به استقبال وي آمدند و نامه‌هاي فراواني را مورد بررسي قرارداده وحتي در جلسات خصوصي با اقشار مختلف حتي يك مورد راجع به بنده بحث نشده است.

اين گزارش مي‌افزايد: هنگامي كه وزير كشور گفت: افكارعمومي كه استكبار جهاني ساماندهي مي‌كند در حوزه‌هاي مختلف شكل مي‌گيرد برخي نمايندگان ملت به اين سخنان وي اعتراض كردند اما كردان گفت كه منظور وي از اين سخنان اهانت به مجلس نيست.

كردان افزود: بنده يك موضوع را براي رهبر معظم انقلاب نوشتم و قرار بود كه به عنوان ذخيره قيامت با خودم ببرم اما برادر عزيز ومومن اينجانب آقاي نوباوه بنده را وادار كرد كه بگويم در سردشت جانباز شيميايي شدم و عمل پيوند مغز استخوان انجام داده‌ام و ا كنون نيز به خاطر اعلام اين مساله كه مايل به ثبت و درج آن نبودم از خداوند طلب مغفرت مي‌كنم.

وي افزود: مجلس از نظر من مركزي است كه افراد دين‌دار،‌متعهد، داراي تصميم حكيمانه و رفتار عقلايي در آن گرد هم مي‌ايند اما اينكه گفته شود سخنان بنده مظلوم‌نمايي است و مجلس را از نظر عاطفي تحت تاثير قرار مي‌دهد توهين است.

"آقاي نوباوه اينكه بنده مي‌آيم و در دفاع از خود و خانواده‌ام از واژه‌هايي استفاده مي‌كنم براي مظلوم‌نمايي نيست و اما شما برخي واژه‌ها را مظلوم‌نمايي و حتي اهانت به مجلس مي‌دانيد و تذكر مي‌دهيد ‌اما اينكه گفته شود مجلس بر مبناي مظلم نمايي تصميم مي‌گيرد را اهانت به مجلس نمي‌دانيد".

وزير كشور در پايان تصريح كرد: ‌بنده شرعا و عقلا و قلبا اعتقاد ندارم كه مجلس بايد تضعيف شود و بر همين اساس با اين نهاد رفيع بيشترين تعامل را در طي 27 سال اخير داشته‌ام و به تعهداتم با نمايندگان ملت پايبندم و تصميم نمايندگان ملت نسبت به علي كردان تغييري در نگاه من به قدرتمند بودن مجلس و دوستاني كه قبلا به بنده راي اعتماد داده و امروز بر اساس مصلحت راي خود را پس مي گيرند، ايجاد نمي ‌كند.
 
سعید
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۸:۳۳
دقت امضاء کنندگان استیضاح به اینکه نمایندگان سیاسی نامه استیضاح را امضاء نکنند و بهانه تراشی نکنند زیرکانه و ستودنی است (89557)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۸:۵۶
اینک که کردان از سمت وزارت کشور به دلیل استفاده از مدرک خیالی و سو استفاده از مناسب دولتی و بیت المال با استفاده از نوع مدرک منفک گردیده.بدیهی است که این پرونده نباید مختومه اعلام گردد واز مجرای قضایی نیز مورد بررسی قرار گیرد.این حداقل در خواست از نظام عدالت محوراست (89757)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۱۵:۲۷
نخير حالا وقت آن است كه كردان به دليل سو استفاده از مدرك جعلي و آموزش در دانشگاه بدون هر گونه مدرك محاكمه شود. (90033)
 
ايمان رحمتي
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۹:۵۶:۲۸
با توجه به اعمال مجرمانه آقاي كردان ( سوء استفاده از سند مجعول + جعل عنوان + تدريس در مقطع دانشگاهي بدون داشتن صلاحيت تدريس + استفادۀ مالي از عناوين با پست هايي كه اشغال كرده بوده و....)و باستناد نص صريح قانون اساسي كه همه را در برابر قانون يكسان اعلام مي كند آقاي كردان بايد محاكمه و با استرداد پولهاي بيت المال مواجه شود . ضمنا رفتن به جبهه و يك وظيفه و جانبازي در راه مملكت و دين يك افتخار است ولي آقاي كردان از آنها هم بعنوان ابزار استفاده كرد . (90381)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۲:۱۸
عزلش کنید تا درس عبرتی برای دیگران شود تا با مردم شوخی نکنند و به مردم احترام بگذارند نه فریب دهند به اسم مصلحت (89560)
 
بيگي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۰:۱۹
و به ضرب المثلي براي هميشه تبديل شود (89698)
 
علی جودکی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۲:۴۲
آفرین به فرزند برومند شهید مطهری ایدئولوگ بزرگ انقلاب اسلامی. من یک اصلاح طلبم اما وقتی رویه دموکراتیک آقایان مطهری، توکلی، افروغ و... را می بینم بسیار امیدوار می شم. موفق باشید، دست مریزاد. (89562)
 
امين
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۴:۴۱
دم آقاي مطهري گرم (89564)
 
حزب الله
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۴:۴۴
مسئله عدم صداقت است و خطای بزرگی صورت گرفته و این خطا برای عزل کافی است (89565)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۶:۱۵
1ـ آقاي كردان گفته اند گول خورده و كسي توانسته او را گول بزند جواب نقضي داده اند كه وزير كشوري كه گول بخورد چطور مي تواند انتخابات و ساير مهمات ذيربط كشور را تدبير نمايد
2ـ آقاي مطهري گفته اند احساس شد مجلس فریب خورده و اغوا شده است جواب نقضي مشابه آن اين است كه مجلسي كه گول مي خورد چطور .... (89566)
 
سيدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۶:۱۷
تا اين لحظه خيلي خوب از جايگاه نمايندگان و ملت دفاع كردند از آنها تشكر مي كنيم (89567)
 
كاوه
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۶:۴۳
ضمن تقدير از آقاي مطهري به خاطر عملكرد و صحبت اين جلسه، اين نقد به ايشان وارد به نظر مي‌رسد كه قدري سخنان ايشان تدافعي است، استيضاح حق و تكليف مجلس است! چرا نبايد مسئله مدرك ايشان پيگيري مي‌شد؟
مدرك تقلبي در سطح جامعه خيلي خيلي به ندرت شايد يافت شود!؟
من به عنوان يك نفر خدا را گواه مي‌گيرم با سن و تجربه‌ي زيادي كه نسبتا دارم،( 37 سال سن و سوابق مختلف)، تا بحال نظير مسئله‌ي آقاي كردان را نديده بودم!

چرا اين مسئله به مردم القاء مي‌شود كه انگار نصف مدارك مردم جعلي است!؟

همانطور كه آقاي مطهري گفته‌اند، كساني كه داراي مدرك جعلي هستند همه بايد شناسايي و تعيين تكليف شوند! گمان نمي‌كنم همه‌ي اين افراد كه ظاهرا شناخته شده هم هستند بيش از 1000 نفر باشند! (89572)
 
نكته جو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۶:۳۹
آقاي كردان دروغ ودروغگويي از نظر شما چيست؟ با دروغگو چه بايد كرد ؟ اگر براي يك غلط هزار دليل بياوريد ميشود هزارو يك غلط.
پس لطف كنيد تا صلاحيت پيدا نكرده ايد از دين ومعنويت خرج نكرده و با مقايسه خود با شهيدان بهشتي و مطهري و ... بر مظلوميت آن بزرگواران نيافزاييد. (89577)
 
انتظار
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۸:۱۴
همه باید در مقابل قانون برابر باشند و متخلف طبق قانون باید مجازات شود.و کردان باید طبق قانون مجازات شود. (89578)
 
داوود حشمتي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۶:۵۲
اميدوارم نمايندگان در راي گيري نشان دهند كه آيا مي توان به آقاي كردان اعتماد كرد و به او راي اعتماد داد يا نه؟ (89581)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۷:۲۹
امیدوارم این روند تا انتهای جلسه امروز به درستی طی شود (89587)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۳:۰۲
اگر جریان استیضاح از رادیو پخش شده ما موفق نشدیم گوش بدیم ... بهترین کار اینه جریان استیضاح رو بشکل صوتی در
سایت قرار بدین تا مردم خودشون قضاوت کنن . البته بدون
بطور کامل (89588)
 
سلام
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۴:۲۳
آقای کردان باید عزل شود و تحویل دادگاه شود تا دادگاه حکم برایش صادر کند و انفصال دایم از تمامی کارهای دولتی شود. (89589)
 
جعفری
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۹:۵۹
کردان انسان شایسته ای است امیدوارم را اعتماد مجدداَ کسب کنند (89594)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۳:۵۲
خشت اول گر نهاد معمار کج/ تا ثریا میرود دیوار کج. اکنون راست کردن دیواری که از بنا و شالوده کج است بسیار سخت و پر هزینه است. (89597)
 
kazemi az Ghom
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۶:۰۹
Mohakemeh baraye sooE estefadeh az madrake jali Tahsili ,baraye zoAfast? Khashteh Nabashid (89602)
 
محسن ياهو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۷:۱۴
باسلام لطفا مطالب بنده رابه صورت كامل ذكرنمائيد نه يك خط آن را (89664)
 
آه از اين دنيا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۱:۱۶
نمايندگان استيضاح كننده 10 نفرند بايد ديد نظر بقيه نمايندگان چيست آيا آنها دوباره به كردان راي اعتماد مي دهند كه اين باعث نابودي كامل مجلس و اعتماد مردم بيچاره به اين افراد به ظاهر مدافع مردم است يا نه؟ اين جلسه تكليف ملت را نيز مشخص خواهد كرد... (89598)
 
اسدآبادي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۱:۴۰
مظلوميت ، مشخصه ي امام حسين(ع) است.
مشخصه اي كه در انقلاب از سوي حضرت امام خميني(س) به شهيد بهشتي_ به جهت هجمه ي همه جانبه منافقين _ داده شد.

تعميم مظلوميت به كردان از سوي احمدي نژاد مايه ي تعجب است.
شايد خواسته اند بگويند\" ظالم\" و متوجه نبوده اند و گفته اند \"مظلوم\" (89605)
 
محسن ياهو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۱:۴۶
درپايان منهم مثل آقاي كردان از آقاي مطهري تشكر ميكنم. (89603)
 
محسن ياهو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۹:۲۲
تبريكات بنده را ازطرف تما م ملت ايران به رئيس مجلس برسانيد.ايران سربلند گرديد اي دوستان (مرگ بر منافق) (89668)
 
هاشم آقا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۱:۵۱
یک سوال فنی از آقای کردان دارم مگه حقوق و مزایای وزیر کشور چقدر از معاونت مالی اداری صدا وسیما و وزارت نفت بیشتره؟! آقایان که گفتن که کاغذ پاره آقای کردان به درد وزارت نمیخوره اما انگار در سمتهای دیگه بلا اشکاله! پس این وزارت رو رها کن برادر روزی رسان خداست و با نظر مثبت رئیس جمهور برای شما فرصتهای دیگری برای خدمت به نظام فراهم خواهد بود. (89606)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۲:۵۸
دم آقاي مطهري گرم (89607)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۶:۲۵
كسي كه واقعا نظام را دوست داشته باشد بهانه به دست رسانه‌هاي بيگانه و دشمن نمي‌دهد تا بر اساس دروغ‌گويي وي به نظام حمله كنند (89609)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۹:۲۴
آخه چطور انتظار دارین من فردا برم سر کلاس به حرف استادم با جون و دل گوش بدم. ار کجا معلوم... (89610)
 
دلسوز
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۴:۱۱
مردم محترم ایران
اصحاب رسانه
مجلسیان محترم
دولتیان محترم
جناحهای سیاسی
بشناسید این آقای کردان را. که ایکاش از زمان صداو سیما او را می شناختید. ایکاش همان موقع او را از مدیریت خلع می کردید. (89613)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۵:۰۲
اقليت هم اعلام كردند كه راي عدم به كردان ميدهند واقعا مرحبا اگيه اكثريت هم همت كنند كردان رفتني ميشه (89614)
 
فرزاد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۷:۲۷
با سلام

ضمن اظهار ارادتم به آقای مطهری و قدردانی از سخنرانی ایشان می خواستم یک تذکر فنی به دوستان بدهم که از اصول اولیه تالارهای گفتو گو این است که دوستان از نوشابه باز کردن برای این و آن بپرهیزند. وجداناً ببینید چندتا دم آقای مطهری گرم می بینید اینجا. لطفاً اگر نظر فنی که موجب پیشرفت بحث ندارید خود را ملزم به نظر دادن ندانید. (89615)
 
سيدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۰:۴۱
آفرين به نوباوه با اين استدلال خوب
از آقاي احمدي نژاد خواهش مي كنم در انتخابهايش يكوقت گذاشته و كمي فكر كنند و از سفرهايش كم كنند (89632)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۱:۰۵
در ابتدای دفاعیات کردان از تمام حساسیتهای مذهبی و ملی استفاده کرد ولی از قرآن آیه ای نخواند
در قرآن به صراحت دروغگویی منع شده است (89633)
 
محمود بیرانوند
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۱:۱۹
آقایان وکلای ملت بدانند که طبق روایت از مولانا الوصی علی (ع)
آنچه باعث ضعف دولت و حکومتاسلامی میشود چهار مورد است:1- از بین بردن اصول
2- چنگ زدن به فروع
3- کنار گذاشتن افراد لایق
4- به روی کار آوردن افراد بی لیاقت و پست
لذا امروز تصمیمی بگیرید که سر از هیچ در نیاورد (89634)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۱:۴۶
ازصحبتهای همکار محترم جناب اقای نوباوه بسیار متشکرم انشائالله خداوند شما راتوفیق دهد (89635)
 
بيگي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۸:۰۷
درود بر نو باوه و توكلي وسايرين كه براي اولين بار بي تعافي را نشان دادند و گفتند با كسي تعارف ندارند. (89712)
 
حميد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۳:۲۲
سلام
از اينكه بعد از گذشت سالها از انقلاب بدعت غلط حمايت از متخلفين آن هم به بهانه حفظ نظام شكل ديگري پيدا كرده است بسيار مسرور هستم اميد وارم اين شروعي براي برخورد قاطع با فرصت طلبان باشد ودرس خوبي براي آن كساني باشد كه تصور ميكنند با زد وبند و پارت... ميتوانند از اعتماد مردم سوء استفاده كنند اميد با ادامه اين روند وتلاش مسولين اشخاص ديگري كه بدين نحو در دستگاها ونهاد هاي دولتي حضور دارند شناسائي وبر خورد لازم صوزت پذيرد (89637)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۵:۵۱
آقای کردان در دفاع از خود به بیان مقدماتی طولانی و خارج از موضوع پرداختند با این هدف که اولا استیضاح وی یک توطئه برون مرزی است و ثانیا نمایندگان استیضاح کننده فریب این جریان تخریبی برون مرزی هستند. به نظر می رسد قدری تعهد اخلاقی و تقوای الهی و شرمندگی در برابر خدای متعالی ارزنده تر از این آسمون و رسیمون کردنهاست. (89642)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۰:۲۹
آقای کردان در دفاع از خود هنگام استیضاح در مجلس فرمودند: رادیو اسرائیل گفته: علی کردانِ خشونت طلب و عضو سپاه پاسداران ... که بعد علی کردان را با کسره خواندند
در حالی که رادیو اسرائیل گفته : علی کردان ، خشونت طلب و عضو سپاه پاسداران .... که نشان می دهد یا ایشان سواد درست خواندن یک جمله واضح را ندارند یا با علم به این نکته می خواسته اند در مجلس جلب نوجه کرده و از دشمنی اسرائیل با این اشتباه خواندن به نفع خود سو ء استفاده کنند (89648)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۱:۱۷
صادق( مقدسی ,مطهری تشکر ) | at
بعنوان یک ایرانی مسلمان ورزمنده وایثارگر وعضو خانواده شهدا ویک لرستانی وشهروند بروجردی از آنسوی مرزها و هزاران کیلومتر راه دور صمیمانه وصادقانه ومخلصانه رشادت وشجاعت شمارا که خودرا ارزان نفروختی می ستایم ای نماینده گان محترم سرفراز وبا افتخار وغیرتمند تهران و بروجرد….آفرین بر مردمی که شما را آگاهانه انتخاب کردند.به این میگویند غیرت دینی و دفع از منافع ملی (89650)
 
علاالدین اسلامی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۴:۱۳
با سلام
متاسفانه فقط سانسور (89653)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۷:۱۶
اگر نماینده ای بخاطر رودربایسی با کردان حقیقت را کتمان کند و به او رای ممتنع یا تایید ،فقط به این دلیل دهد باید ترسید (89657)
 
جعفر رحيمي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۹:۴۷
اگر در زمان حضرت علي عليه السلام بوديم ايشان به هيچ وجه به يك دروغ گو اعتماد نمي كردند. (89659)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۰:۳۹
اقاي كردان شما بايد در داد گاه محاكمه شويد و شلاق بخوريد (89660)
 
محمدباقرميرزايي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۴:۱۱
من به حق يا ناحق بودن استيضاح آقاي كردان كاري ندارم ؛ولي انصافا شما دفاعيات ايشان را بخوانيد ببينيد به كداميك از موارد موضوع استيضاح مربوط ميشود.ريسمون و آسمون به همديگر بافته ميشود ولي يك جمله در باره موضوعات استيضاح بيان نميشد . چرا؟ (89662)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۶:۱۸
آقا دمه آقای مطهری گرمه ...
این دگر صحبت تالار گفتمان و غیره نیست ...
ایشون عالی کار کردند...
دمشون گرم ...
گرم ....
ای ول علی آقا ...
روح پدرت شاد! (89663)
 
ملت
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۷
باتشکر از نمایندگان علی الخصوص آقایانی که از همان اول مخالف بودن (89669)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۲:۲۶
دم مطهري گرم (89670)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۴:۱۰
من تا به حال همچین موجودی ندیدم. ایشان در مجلس و جلوی نمایندگان هنوز به دروغ گفتن خود ادامه داد. (89673)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۴:۵۸
آفرین بر نمایندگان - وزیر کشور استیضاح شد (89674)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۵:۴۳
حتی برای یک رای مخالف استیضاح باید تاسف خورد (89675)
 
احودی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۶:۲۹
آفرین بر نمایندگان عزیز
فراموش نکنیم زحمات ،آقای توکلی این برادر مخلص
همچنین موضع سایت الف
واقعا وظیفه و امتحانی عظیم را سرافراز گذراندید
آقای مطهری و نوباوه که انصافا حضور این آدم ها انسان را به شرکت در انتخابات ترقیب می کند که اگر کردان باقی می ماند دیگر دلیلی برای اصولگرایی نمی ماند (89676)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۷:۱۵
خوشحالم که این روند با وجود تمام فرافکنی های این چند ماهه به درستی انجام گرفت
تبریک می گویم (89678)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۹:۰۳
الله اکبر (89680)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۰:۲۱
خواهشا اجازه ندهيد كردان و --- خود را با شهيدان بزرگوار بهشتي و مطهري و رجايي مقايسه كنند. زيرا در اثر اين مقايسه در شخصيت آن بزرگواران براي نسل سوم انقلاب شبهه ايجاد ميشود. (89646)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۰:۲۲
تبريک ميگويم عدم راي اعتماد به کردان دروغگو را که تا لحظه اخر دست بردار نبود از دروغگوئي. اميد وارم ديگر مجلس از اين خطا ها نکند که در طول سه ماه راي داده شده را پس بکيرد افرين به نو باوه (89682)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۱:۴۵
مدارك جعلي در كشور بسيار است.بسياري از مسئولين امرورزي يا ديروزي ، نمايندگان فعلي يا قديمي، كارمندان اداره امور اداري و استخدامي سابق و .... داراي مدارك جعلي هستند.از مسئولين كشور خواهشمنديم كه شروع به پاكسازي نمايند. هرچند اين وظيفه بايستي توسط قوه قضائيه بايستي صورت پذيرد اما خود اعضاي اين قوه هم داراي مدرك جعلي از هاوايي هستند. (89683)
 
معين
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۲:۱۰
با سلام

به نظر من ديگه اون زمان تمام شده كه هركس خرابكاريهاي خودش رو پشت نامهاي مقدس كه به زبان مياره پنهان كنه!

ايشان فكر مي كنه ملت ...هستند كه خودش رو اينجور مظلوم نشون ميده! (89684)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۳:۰۲
از اینکه مدافعان ملت در مامن مقدس مجلس به دفاع از حیثیت نظام و مردم پرداختند تشکر مینمایم بطور قطع جدیت واجرای قانون برای همه در هر مقام ومنصبی که باشد از مظاهر بارز حکومت اسلامی ودولت عدالتخواه میباشد. (89686)
 
حسینعلی صباغی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۳:۰۸
از بیان بسیار زیبا و استدلال با ارزش دکتر علی مطهری گریستم .نمی دانم چرا بعضی ها نمیفهمند این انقلاب ثمره خون شهدائیست که در راه حقیقت و صداقت خود را فدا کردند. (89687)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۵:۴۰
اقای کردان -از کودکی به ما گفته اند دروغگو دشمن خداست.پس برای دور کردن افکار اسمان و ريسمان نکن. (89688)
 
بهمن
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۵:۵۸
اگر واقعا هدف شخصی نیست پس چرا برای کردان فقط
برای اصلاح نظام باید وزیر آموزش و پرورش هم اسیضاح می شد که نشد
پس هدف از اسیضاح کردان شخصی بود نه مردمی (89690)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۶:۱۰
تا حالاخبر گذاري هاي مختلف صحبتهاي كردان را در جلسه استيضاح نگارش كرده اند وي در مورد اصل موضوع يعني مدرك جعلي و اظهارات ضد نقيض وي و ساير موضوعات مرتبط سخني نگفته است ! هيچ توجهي هم به تذكر نمايندگان ندارد يعني اينكه از همين رفتارش پيداست هنوز نمايندگان را ...... (89692)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۷:۴۶
به سایت الف و آقای توکلی که پیگیری هایشان در نهایت باعث اجرای عدالت و حفظ شان مجلس شد تبریک می گویم . ممنونم از نمایندگانی که از حق و حقوق مردم و فرهنگیان و علما و دوستدران عدالت وبرابری دفاع کردند بخصوص اقای نوباوه عزیز که با استحکام یک مسلمان واقعی فریاد حق سر دادند امیدوارم این عمل در زدودن لوث وجود افراد نا لایق در پست های تاثیر گذار کشور یک شروع باشد و پایانش به ساختنی ایرانی منظم ، پیشرفته و در خور شان ایرانی ختم شود . امیدوارم... (89694)
 
محمود بیرانوند
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۹:۰۰
با تشکر از تصمیم صحیح خادمان ملت برای پایان دادن به تمامی حرف و حدیثها
حال از این به بعد لطف کنید تصمیمهایتان با دقت باشد برای اینکه وقت خود و ملت را برای اشتباهی که خود انجام داده اید نگیرید و انقلاب را یک چشم به هم زدن به دست نا اهلان نسپارید
و من الله التوفیق (89696)
 
نكته جو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۹:۵۴
آقاي كردان كفت جارو كشي و وزارت برايم فرقي نميكند.
ايشان دروغهاي زيادي گفته واز آنجا كه هر با خدا را هم شاهد ميگرفت پيشنهاد ميكنم در ايباره هم ايشان را بيازماييم و مدت يكسال سمت جارو كشي به ايشان بدهيم (89697)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۰:۴۸
وای خدای من چه نتیجه وحشتناکی!
25 در صد نمایندگان مردم از آقای کردان حمایت کردند. (89700)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۲:۱۲
براي گام اول عالي بود
حالا نوبت بيرون ريختن سازمان ها و ادارات از دارندگان مدارك جعلي است ، بخدا اگر اينكار انجام گيرد هيچ تحصيل كرده اي مملكت را رها نمي كند تا در خدمت كانادا ، آمريكا ، انگليس و غرب باشد . (89701)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۲:۲۳
تبریک به همه عالمان و تحصیل کردگان و نمایندگان صدیق مجلس که امروز از شرافت علم و دانش دفاع کردند. اجرتان با آقا امام زمان (عج). امیدوارم از این به بعد کسی جرات نکند حیثیت علم و عالم را زیر پا بگذارد و له کند. و امیدوارم آقای رئیس جمهور اشخاص سالمتری را معرفی نمایند. با تشکر (89702)
 
محمد جواد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۳:۱۱
درود بر نمايندگان غيور مجلس! و عرض تبريک به آقاي توکلي، هرچند با همه مواضع ايشام موافق نيستم.
مبارک است ان شاء الله. (89703)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۳:۱۶
از آبروي ملت اعاده حيثيت شد.
مبارک است (89704)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۳:۱۷
اینجانب تاسف عمیق خودرا ازنظر تعداد 59 نماینده محترمی که علیرغم مباحث مطرح شده طی این مدت از اعلام رای مخالف با ادامه کار آقای کردان خودداری کرده اند ابراز داشته و این تعداد نماینده را مثل آقای کردان دروغگو ومتقلب و... میدانم (89705)
 
;l
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۴:۳۱
واقعا برای نمایندگان مجلس متاسفم که خود رای میدهند و دوباره دراین مدت کوتاه حرفشان راپس میگرند خدا به داد ما برسد با این نمایندگان باهوش آقایان موافق استیضاح کننده چرا روز اول هوشیار نبودید اونموقع کی شما را اغفال کرد معلومه نون را به نرخ روز میخورید (89706)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۵:۰۳
آيا دكتر جاسبي نبايد به جرم اعطاي حكم دانشياري به علي كردان مورد مواخذه قرار گيرد. من خودم استاديار دانشگاه آزاد هستم مي دانم كه براي گرفتن حكم استادياري چه فيلترهاي سختي وجود دارد. بررسي كنيد كه به دستور چه كسي ايشان توانسته حكم دانشياري بگيرند؟
آقاي جاسبي لطفا پاسخ بده. تو كه ادعاي داري عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت هستي . (89708)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۶:۵۰
بهتر است كه آقاي كردان به دور از هياهوها و بدون قبول هيچ مسئوليتي برود بنشيند سر كلاس درس و با پشت كار خود مدرك عالي اخذ و در دولتهاي بعدي به وزارت نايل شود. (89710)
 
ali
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۷:۲۶
be onvan e yek daneshjoo mosalman kharej az keshvar besyar khosh-halam ke kordan raftani shod. Ba ra\'y e adam e e\'temad e namayandegan degar dahan e VOA zir e nazar e CIA basteh mishavad. Majles ba een ra\'y neshaan dad ke be dombal e hagh ast na hefz e zaher (89711)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۹:۱۹
(واقعیت) لاریجانی: استيضاح كردان كاملا قانوني نیست (89713)
 
ایمان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۳:۰۱
در بحث مدرک آقای کردان که اعلام نمودند گول خورده اند
و بحث عدم کفایت و زیرکی ایشان جهت تصدی پست وزارت کشور دو بحث مطرح است
1_ آیا این استحضاح به مصلحت کشور است
بابد گفت همه می دانند و قبول دارند که ایشان خطا کرده و ضرر عزل ایشان و و حیثیت نمایندگانی که همین دو ماه پیش به ایشان رای دادند زیر سوال است و دیگر مدت بلا تصدی بودن وزارت کشور که یک سوم مدیریت کشور را در اختیار دارد تا معرفی وزیر جدید و دوباره رای اعتماد گرفتن از مجلس به مراتب ضرر بسشتر دارد
2- اگر ایشان به خاطر مدرکشان گول خورده اند پس باید گفت که خود نمایندگان نیز گول خورد ه اند که دو ماه پیش را ی اعتماد دادند اگر نمایتدگان زیرک بودند چرا رای اعتماد دادند ؟/ (89716)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۳:۳۶
خدا را شكر و اما:
1- تشكر فراوان از سايت الف كه اگر نبود پيگيري هاي اوليه در باب جعلي بودن اين مدرك، بعيد نبود كه قضيه درز گرفته شده و مشمول مروز زمان شود.
2- تشكر بسيار از نمايندگان اصولگراي مجلس و خصوصا كساني كه جوانمردانه سينه سپر كردند و در مقابل تمام تهديدات ايستادند و اين كا خدا پسندانه را به نتيجه رساندند.
3- رحمت خدا بر روح شهيد مطهري كه فرزند خلفش حق مطلب را ادا كرد و ما مايوس شدگان از جاري بودن حق و عدالت را به آينده اميدوار كرد.
4- گلايه از آقاي احمدي نژاد بخاطر اين انتخاب غلط و حمايت هاي فاقد هرگونه توجيه منطقي و عقلي كه يقين دارم آراء بسياري از اصولگرايان مثل حقير را در انتخابات آتي از دست داد .
5- هشدار به وصله هاي ناجور هيات دولت كه چهره واقعي آنها براي مردم آشكار شده است كه : عقل و شعور و قوه تشخيص افكار عمومي را به مسخره نگيريد. منتظر باشيد تا قهر الهي و خشم مردم سراغتان بيايد.
6- و هشدار به قوه قضائيه : شما در طول اين مدت چرا ساكت نشسته بوديد و عليه كردان و ديگر جاعلين مدرك برغم وجود قانون صريح مقابله با جعل و تقلب اقدامي نكرديد؟ حالا كه ديگر وزير نيست و مصونيتي ندارد و بهانه اي از اين حيث هم نداريد.
7- و ابراز انزجار نسبت به جماعت به اصطلاح دوم خردادي مجلس كه در خفا از ابقاء كردان حمايت مي كردند و با فشار افكار عمومي در ظاهر اعلام كردند خواستار استيضاح كردان هستند اما در عمل 47 راي ممتنع دادند. فكر مي كنيد مردم نمي دانند؟ (89717)
 
پيمان رشيدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۴:۳۰
من كه يك جانباز با 17 ماه سابقه حضور در جبهه هاي مختلف هستم از نمايندگان محترم خودمان در مجلس تشكر مي كنم و به آقاي كردان مي گويم : ديگه خودت را دكتر معرفي نكن و خجالت بكش \" يك بار جستي ملخك ... \" (89718)
 
صبا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۶:۴۲
رای آوردن بار اول کردان تنها به گردن علی لاریجانی است که نگذاشت حقایق در هنگام رای اعتماد توسط نمایندگان مطرح شود. (89720)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۶:۴۷
زیاد اهل سیاست نیستم اما موضوع استیضاح آقای کردان برای همه مردم چه سیاسی و چه غیر سیاسی مهم بود چون پای آبروی یک ملت در میان بود نه یک گروه خاص
از نمایندکان هم برای سربلندیشان در این آزمون بزرگ متشکرم (89721)
 
حسن ملت دوست
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۸:۳۴
حالا نوبت حامیان کردان است تا دل ملت خنک شود. (89722)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۹:۲۰
اميدواريم اين برخورد درس عبرتي براي مابقي باشد .احسنت (89724)
 
اميني
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۰:۱۴
اميدوارم مانند ساير افراد مجرم با وي ماده 257 اعمال شود تا

ثابت شود همه در برابر قانون درجمهوري اسلامي برابرند . (89725)
 
خرم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۱:۵۰
,بسمه تعالی واقعابا این دفاع شرم آوری که کردان از خود نمود برای ما جای سوال است که این چند نماینده با چه ملاکی به او رای کبود دادند وزا نماینگانی که ازحیثیت مملکت و تمام کسانی عمر خودرا به درس و بحث گذرانده و اینگونه در این مدت مورد جفا واقع شده بودند مردانه دفاع کردن تشکر میکنم درود بر مطهری و نوباوه (89726)
 
ز-ر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۲:۵۳
از كليه نمايندگان ملت در مجلس صميمانه تشكر مي كنيم بخصوص جناب آقاي مطهري وتوكلي از خداوند توفيق وسلامتي براي ايشان را خواستاريم (89727)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۳:۲۹
سلام
لطفا همه صحبتهای آقای کردان را بنویسید چون من در این صفحه چیزی از دفاع کردان در مورد خود استیضاح ندیدم آیا واقعا دفاعی نداشته( شما فقط نوشته اید سخنانش را ادامه داد) (89730)
 
اکبر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۴:۲۰
افرین بر اقایان مطهری و نوباوه که چه شجاعانه و دلاورانه از نظام اسلامی بدون سیاسی کاری ویاندبازی دفاع کردند (89731)
 
فضولچه
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۶:۱۶
کردان رفت اما امسال کردان همچنان به سوء استفاده خود ادامه می دهند . وای به حال آنان و چه مظلوم است ملت ایران . (89734)
 
جاوید اوغلو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۹:۰۱
ضمن تشکر از نمایندگان شجاع و مومنی که با رای خود یکی از معضلاتی را که میرفت تا نظام اسلامیمان را در داخل و خارج با مشکل حیثیتی روبرو سازد .متاسفانه در حالیکه خیلی از مدیران با درایت ا کنار گذاشته شده و یا بازنشست شده اند شاهد حضور افرادی همچون آقای کردان و رحیمی و سلطانی و دهها نمونه دیگر از این دست میباشیم ضمن آنکه بسیاری از کارشناسانی را که با آراء نزدیکان آقای احمدی نژاد همخوانی نداشته اند را کنار گذارده اند.امید که آقای رئیس جمهور از جلسه امروز مجلس درس لازم را گرفته باشد (89735)
 
مارمولك
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۹:۰۴
جا دارد از شما مسئولان اين سايت كه واقعا سنك تمام كذاشتيد نسبت به استیضاح آقای کردان , تشكر كنم. (89736)
 
هلو (هالو)
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۰:۲۳
من نمی توانستم سخنان آقای کردان را کامل گوش کنم چرا که ایشان حد اقل شعور را برای شنونده قائل نبودند .


البته با طرز فکر دولت نهم بیشتر آشنا شدیم . (89737)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۰:۳۰
سربلندي مجلس اصولگرا را در اين آزمون بزرگ به همه ايرانيان تبريك مي كويم.
اميد وارم ديگر شاهد اينچنين هزينه هايي براي نظام مقدس و عزيز جمهوري اسلامي نباشيم. (89738)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۰:۵۳
حالا وقت محاکمه آقای کردان شده
منتظر واکنش قوه قضائیه هستیم (89739)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۴:۰۷
سوال: چرا کردان استیضاح را بر استعفا ترجیح داد؟ (89741)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۱۶:۱۲
به دليل دست كم گرفتن مجلس و اميد به كارهاي پشت پرده كه در آن استاد بود. (89854)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۱:۲۴:۱۶
چون استعفا یعنی اینکه قبول کرده دروغ گفته! اگه این کار رو می کرد خیلی بهتر بود. الان اینجوری شد که دروغ گفته و هنوز هم رو دروغش پافشاری می کنه. حتی اگه 188 نماینده مجلس به نمایندگی از مردم ایران بهش رای ندن. با این حرکتش نشون داد که هیچ ارزشی برای نظر اکثریت مردم ایران قائل نیست. (89942)
 
کیوان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۷:۲۸
در اینکه مساله آقای کردان باعث بی آبرویی برای نظام شده بود شکی
نیست در اینکه ایشان باید زودتر از این حرفها خودشان استعفا میدادند
شکی نیست،
ولی در اینکه این مملکت مملکتی شیعی و اسلامی هست بنده شک
دارم ( در همین قضیه آقای کردان چقدر SMS و ایمیل و جک ساخته شد
و به شخصیت ایشان توهین شد ) اونهایی که دم از قر‌آن و مولا علی زدندن آیات و احادیث در مورد حفظ شخصیت اشخاص را ندیده و نخوانده اند ( لطفا این پیام را تائید کنید حتی با دخل و تصرف) (89745)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۷:۱۰
از مردم عادی توقعی نیست وقتی مدعیان حتی از حفظ ظاهر هم گذشته اند و از روی ریا هم که شده , پایبندی به اخلاق اسلامی از خود نشان نمیدهند. (89818)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۰:۱۰:۱۴
دوست عزیز به نظر من خدا به این راحتی آبروی کسی رو نمیبره ببین این آقا دیگه کار رو به کجا رسونده بوده که اینجوری شد.
آیا شما فکر میکنید تنها مشکل مدرک بود؟ (89995)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۵۰:۱۶
کسی که آبروی نظام ،کشور و اسلام را در خطر قرار داد ،آبرویی ندارد
او مجرم است و به تک تک مردم خیانت کرده است
شما که از ایشان حمایت میکنید بگویید با یک خیانتکار چه باید کرد
لازم میدانم بگویم عوام فریبی و دروغگویی به مردم مسلمان برای گرفتن پست وزارت خیانت است و اگر نیست پس تعریف خیانت چیست ؟
اگر کسی شما را بافریب گول بزند انسان خوبی است
ایشان میگفت من نمی دانستم مدرک من قلابی است به سه دلیل دیگر دروغ گفت :
1- ایشان چگونه برای دفاع از مدرک مترجم گرفته بود
2- دانشجویان ایشان گفته بودند ایشان همیشه از دوران بودن خود در آکسفورد سخن میگفت
3- آقای رحیمی برای تبرئه ایشان پشت سر هم دروغ گفت
---------------------------
امروزه عصر سرعت و اینترنت است و کسی نباید تصور کند که نامه نگاری برای کشف حقیقت چندین ماه طول خواهد کشید ( پس پیشنهاد میکنم مدیرانی که با مدارک تقلبی در سمتی به مردم خدمت میکنند خودشان استئفاء دهند ) (90049)
 
امیدوار
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۰:۱۳
مجلس متشکریم (89747)
 
paradiseway
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۰:۵۴
خوب يا بد(البته خوب) اين ماجرا تمام شد. بايد به فكر اعتلاي ايران اسلامي بود. (89749)
 
حمید از شیراز
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۱:۲۹
باید به نمایندگان محترم عرض کنیم اگر آقای کردان خطا کرده اند ، پس باید طبق قوانین قضائی کشور جرم ایشان مشخص شود و جزا هم ببینند، اگر هم خطا نکرده اند پس اشتباه کردید که ایشان را برکنار کردید.ما مردم ایران منتظر نظر مراجع قضائی هستیم.همچنین برای آقای عباسی هم باید توسط قوه قضائیه تعیین تکلیف شود. (89750)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۴:۰۹
باخیره سری عرض خود می برند و زحمت مردم می دارند. (89753)
 
somebody
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۹:۲۹
بدون شك بايد گفت يك روز ماندگار و نمادين از استيضاح كردن وزرا در تاريخ دموكراسي ايراني. (89758)
 
رحمان احسانی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۹:۴۷
مساله کردان خواست خدا بود تا مردم حامیان او را بهتر بشناسند و بدانندکه مار چگونه نوشته می شود و عدالت خواهی به شعار دادن و نعره کشیدن نیست. (89759)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۰:۱۰
دم عثمانی گرم (89760)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۴:۱۹
آفرين بر مجلس شوراي اسلامي كه اين ننگ را از دامن خود زدود (89764)
 
محمد علی موحد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۵:۰۶
به جناب اقای کردان که داعیه تدریس درس حقوق در دانشگاه را دارند بفرمایید:

واِژه \"استیفا\" با واژه \"استعفا\" از لحاظ معنای حقوقی باهم دنیا تا دنیا فاصله دارند....شما در دفاعیه خود بارها به اشتباه مسلم از واژه استیفا به جای استعفا استفاده کردید... با شنیدن دفاعیه جنابعالی بر من یکی مسلم شد که حداقل کرسی تدریس دانشگاه را بنا حق تصرف فرموده بودید.....باز هم بگویید وا اسلاما..... مگر اسلام غیر از حق طلبی است؟ (89765)
 
ر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۵:۱۳
خدا را شكر كه نمايندگان ملت كار صحيح را انجام دادند
بركناري كردان را به همه تبريك ميگويم
خدا رحمت كند شهيد سعيد آيت الله مطهري كه چنين فرزند شجاعي به يادگار گذاشته اند
خداوند به ساير نمايندگان امضاكننده استيضاح و بويژه آقاي نوباوه هم اجر عظيم انشالله عطا فرمايد (89766)
 
داود
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۷:۱۱
ان 14 نماینده که رای ممتنع دادند مثل اینکه از نمایندکی فقط حقوق و مزایایش را دوست دارند و در مورد مسایل حتی مهم هم به خود زحمت فکر کردن را نمیدهند . این مساله به این مهمی که دانش اموزان را نیز وادار به اظهار نظر کرده بود برای انها علی السویه بوده. اصلا رای ممتنع بدتر از هر چیزیست مگر میشود مساله به این مهمی برای نماینده ای مهم نباشد؟ (89769)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۱۱:۴۵
دوست عزيز هر كسي در نحوه تصميم گيري و عقيده به وجدان خود مراجعه ميكند.
زيبائي نظام مشورتي و شوراء در همين است.
اجازه دهيم مخالفانمان هم نظر خود را اعلام كنند.
هر چند من به شخصه از نتيجه استيضاح خوشحالم ولي هيچ تضميني وجود ندارد كه حق با ما باشد. (89851)
 
مسلم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۵۴:۳۰
آقای محترم صحبت از محدودیت بیان و یا آزادی اندیشه نیست، صحبت از بی تفاوتی است. صحبت از این است که چطور نماینده ای که وظیفه تصمیم گرفتن به او محول شده توان تصمیم گرفتن ندارد. آزادی در له یا علیه بودن رای نمایندگان است و رای ممتنع برای مواردی است که تخصصی باشند و نماینده ای صاحب نظر در آن مطلب نباشد. در این مورد رای به مخالفت با دروغ گویی و فریب بود که حتی کودکان خردسال ما در صورت مرتکب شدن آن توبیخ می شوند. چطور نمایندگان که از فاضلان جامعه هستند با خوشبینانه ترین نگاهها آنقدر در شناسایی اهم و مهم و بد و بد تر معضل پیدا کرده اند که توان تصمیم گیری در این ابتدایی ترین مساله ندارند. ونیز سخنی با آنان که چنان اهم و مهم کردند که نتیجه رایشان کبود شد! رویتان نیز با رایتان کبود شد! چه اگر دیگران نیز چون شما بودند فاتحه انسانیت خوانده شده بود. پیامبران نیز لابد باید چون شما به فکر مهمتر ها بودند و لابد حتی به فکر حفظ حکومتشان! به خدا قسم اگر در حکومت عدل امام علی عزیزمان نیز چنین رسوایی به بار می آمد مهمتر از آن ایراد، نحوه برخورد با آن بود. و اگر در آن حکومت چونان شما عمل می کردند دیگر حکومت عدل نبود. (89930)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۵۳:۴۴
باز خدا پدرشان را بیامرزد که اگر فکر نکردند حداقل رای ممتنع دادند.در مورد آن 9 نفری که برگه های رای را با خودشان به خانه بردند چه باید گفت؟ (89889)
 
سيد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۷:۴۸
آقاي علي مطهري روح استاد بزرگ شهيد مطهري امروز شاد شد و ما ايراني ها به شما فرزند برومند ايران اسلامي افتخار مي كنيم همچنين دست تك تك 188 نماينده را بخاطر صلابتشاندر عزل يك خائن و دروغگو مي بوسيم.
برادر نوباوه الحق بسيجي بودن و پيروي از سالار شهيدان آقا امام حسين(ع) را بجا آورديد.
بردر توكلي من مخالف شما بودم ولي امروز به شما فرزند رشيد انقلاب به عنوان يك عضو كوچك نظام مردمي جمهوري اسلامي ايران افتخار مي كنم.
در آخر مي گويم:
الله اكبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر (89770)
 
ابراهيم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۳:۴۹
اين وسط آن عده كه بي دليل و بدون منطق از كردان حمايت مي كردند و به عده كثيري از اقشار تحصيلكرده جامعه به بهانه كاغذ پاره بودن مدارك دانشگاهي توهين كردند رفوزه شدند. من تا كنون چندان دل خوشي از اصولگرايان نداشتم ولي امروز كه نطق موافقان استيضاح را از گوشي موبايلم بطور مستقيم از راديو مجلس شنيدم تصميم گرفتم در انتخابات شركت كنم و به نامزد اصولگرايان واقعي راي دهم . واقعا اعصابم راحت شد . (89743)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۴:۱۱
اصولگزایان آبرویشان را خریدند --- خوشبختانه (89748)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۹:۱۸
شکر خدا این معضل هم حل شد، یادمان باشد که این سایت الف بود که از ابتدا بر این امر مصر بود، خدا خیرشون بده
حالا دیگه باید کار کرد، کار. دیگه برای مردم هیچ بهونه ای نیست (89778)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۱:۲۲
موفقیت نمایندگان در این امتحان سخت مبارکباد
بابت همه سخنان شایسته ای که نمایندگان موافق بیان کردند تشکر میکنیم. و بابت سخنان نامربوط وزیر سابق کشور متأسفیم.

باید خاطرنشان کرد به امثال آقای کردان نباید وعده پست و مناصب دیگر را داد. رأی عدم اعتماد به ایشان در حقیقت رأی به هرگونه بیصداقتی است , در هر موقعیت و مقامی باشد.

ان شاءالله این ماجرای خوش فرجام آغاز فصل جدیدی در روابط اجتماعی کشورمان باشد. روابطی که جلو ظهور این بیصداقتیها را در آینده بگیرد. (89779)
 
نانا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۷:۲۵
به اندازه سوادش از خوددفاع كرد وثابت كرد تمام مداركش قلابي است آدم به اين پررويي نديدم كيلويي دروغ ميبافت (89781)
 
نانا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۸:۴۶
لطفا آقاي توكلي زحمت استعلام از بنياد جانبازان رو هم بكشن مطمئنأ يك دروغ ديگه كشف ميكنه (89783)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۹:۴۷
ای کاش باسوادها و مدرک دارهای ما هم به اندازه آقای کردان مدیریت داشته اند ای کاش ... زهی خیال باطل (89784)
 
نانا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۰:۵۳
جريان احكام كارگزيني ايشان چي ميشه كهدرمجلس مطرح شد (89785)
 
سياوش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۱:۲۷
سلام. ضمن تبريك مي خواستم بگم كه نقش اقاي دكتر توكلي و سايت الف در اين استيضاح و مشخص نمودن جعل مدرك آقاي كردان نبايد فراموش شود... به نظر من كه بيشترين نقش را اينها داشتند نه نمايندگاني كه امروز راي سفيد دادند..... (89786)
 
سياوش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۴:۵۲
اين مساله هم بايد در نظر گرفت كه بعد از سخنراني اوليه اقاي كردان دوستان استيضاح كننده اصرار داشتند كه ديگر موافقي صحبت نكند ولي خوشبختانه اقاي لاريجاني به دليل زمان بردن پخش كارت ها از نوباوه خواستند كه نطقشان را بكنند و الحق و ال انصاف نطق بسيار جامع و عاليي بود و به نظر من كار را يكسره كرد... (89789)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۵:۱۷
آقای کردان در دفاع مرحله دوم از خود گفتند که جانباز شیمیائی هستند ، من پیشنهاد میکنم همانطور که برای مدرک ایشان از آکسفورد و غیره استعلام شد ، دراینمورد هم از مبادی ذیربط استعلام شود (89790)
 
علي رضايي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۵:۳۶
براي واقعي بودن نظر سنجي شمارشگر را اصلاح كنيد تا افراد مخاف ، موافق هم درج نشود. (89791)
 
حسین سپهری
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۶:۲۰
خدارا بسیار شاکرم که باری دیگر پرده از روسیاهی دولت نهم بخصوص شخص ریس جمهور را کنار زد. (89792)
 
mehrdad
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۶:۴۴
لطفا حرفهای اقای نوباوه هم به گزارشتون الحاق کنید تا ابروی نظام بیشتر حفظ بشه. (89793)
 
ميثم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۷:۲۰
نمي دونم اين آقاي نوباوه كه اين همه دم از خدا و پيغمبر در حرفاش زد چرا به اين راحتي شخصي را متهم به دروغ گفتن مي كند!
دوم اينكه اينهايي كه الان در مجلس دارند سنگ اسلام و انقلاب و اعاده حيثيت از انقلاب را با استيضاح كردان پيگيري مي كند ! يادشون رفته كه خودشان بودند( و صد البته سايت الف) كه اين مساله رو مطرح و حتي حاضر شدند ميليون ها تومان خرج كنند و پيگير اين مدرك باشند!
اگر كمي انصاف داشته باشيم همه چيز را متوجه مي شويم!
اين بازيه كثيفي است كه پيش گرفته ايد و خيال نكنيد كه مي توانيد با اين مساله همه مردم ايران را گول بزنيد !
البته مي دانم كه اين مطلب هم مانند بقيه مطالب سانسور مي شود ولي همينكه خودتان هم بخوانيد و بفهميد بس است!1
والله بصير عليم
(89795)
 
افشین
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۸:۲۲
از مجلس انتظار می رفت خیلی زودتر ایشان را برکنار کند.
در واقع رای اعتماد پیشین نیز نباید داده می شد. (89796)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۳۹:۰۱
بالاخره دکتر کردان اموز قسمتی از جزای دنیایی اعمال خود را دید. همه انشاا... به خدا پناه ببریم (89797)
 
ابوذر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۰:۲۱
یادتان هست برای انحراف اخلاقی بیل کلینتون چه هیاهویی به راه افتاد؟ (89798)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۰:۲۹
فقط برکنار کردن کافی نیست، باید در دادگاه محاکمه شود (89799)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۰:۳۰
بهرحال ماجرای کردان با کنار گذاشتن او توسط مجلس تمام شد. در اینکه چنین سرنوشتی حقش بود تردیدی نیست و حتی بحث مدرک جعلی اش قابل تعقیب کیفری هم می باشد. اما وجدانا\" از سرنگونی این بنده خدا شاد نشویم . چنین خشنودی جالب نیست . البته می توان فهمید دوستانی که اظهار خوشحالی و خشنودی می کنند از اجرای عدالت خوشحال و راضی اند اما مراقب باشیم که مبادا خدای ناکرده در ضمیر ناخوداگاهمان این خوشحالی از زمین خوردن دیگران نباشد.نکته دیگر در مورد صحبتهای کردان خطاب به خانواده اش می باشد که از این صحبتها می توان فهمید خانواده اش بخصوص فرزندان جوانش بشدت از ماجرای وی اسیب دیده و سر افکنده شده اند. بنده شخصا\" از این موضوع متاثر و متاسف شدم چون میدانم برای یک جوان هیچ چیز مانند زمین خوردن پدرش تلخ و درد اور نیست. اما در همین مسئله هم خود کردان را مقصر می دانم نه کسانی را که بحق عدالت را در مورد او اجرا کردند. کاش از چنین ماجراهایی مدیران نظام ( فارغ از بحث تخلف و یا پاکدستی) عبرت بگیرند و با گوشت و پوست خود لمس کنند که مناصب و مقامات دنیایی سر سوزنی به انسان وفادار نمی مانند پس باید نهایت فروتنی و بی اعتنایی به این میز ها و منصب ها را پیشه کرد و تا در این مناصب هستید واقعا\" خاکسار و خدمتگذار مردم باشید که مردم در نهایت خدمتگذاران حقیقی خود را عزیز و محبوب می دارند و اگر هم اینطور نشد چیزی از دست نداده اید. در اوج فواره گونه خود به عاقبت سقوط هم بیاندیشد . (89800)
 
نِیما
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۰:۳۴
سایت الف رسالت خود را به خوبی انجام داد. آفرین بر او. (89801)
 
ياسر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۸:۰۴
باسلام

تعز من تشاء وتذل من تشاء

عدالت اجراء شد هرچند باتاخير/ ايا با اين استيضاح و عدم صداقت ايشان باز قانون اجازه مي دهد كه مسوليت ديگر اجرائي در......داشته باشد يا خير/ مبادا اقاي رئيس جمهور پا درمياني نمايد وحكم ..... منصوب نمايند كه اين خود ميتواند دهن كجي به مجلس و مردم منتهي شود. خداوند همه خدمتگذاران پاكدامن و با تقوا را حفظ نمايد (89804)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۲:۴۳
از راديو گوش ميدادم،اميدوارم همه گوش داده باشند/با خوندن نميشه به تته پته هاي كردان پي برد و آسمون و ريسمون بافي هاشو فهميد!
بعد از حرفاي كردان تو فكر بودم كه اگه اونجا بودم چه چيزا كه نميگفتم كه يه دفعه آقاي بيژن نوباوه شروع كرد‌،تو لحظه خدا رو شكر كردم كه واقعا اين از كجا ميدونه كه چي تو دله منه ؟
خدا رو شكر!
حالا چند تا سوال تو ذهن من ميمونه
با اين شرايط كردان،چرا احمدي نژاد پشتش در اومده بود!؟
چرا خودش استفا نداد؟
البته دومي رو فكر ميكنم براي اين بود كه مشكلات كردان كاملا مشخص بشه و همه بفهمن كه هميناست.چون اوضاع داشت خيلي بد ميشد!چه چيزا كه بهش نميبستن و اگه استفا ام ميداد،بيشترم ميشد!فكر نكم ديگه اين رفتن و نرفتن به مجلس دست خودش بوده باشه؛(صلاح نظام) بايد ميرفت! ولي اين كه چرا احمدي نژاد خودشو خراب كرد؟جاي فكر داره!؟ (89806)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۳:۳۵
سلام
گرچه این پایان کارکردان دروزارت کشور است .اما این پایان کار جعل وی نخواهد بود. بعد از اقدام شجاعانه مجلس در پس گرفتن رای اعتماد خودبه جاعل مدرک،اکنون نوبت قوه قضائیه است تا به اتهام جعل وی در محکمه رسیدگی نمائد تا اعتماد عمومی به صداقت وشجاعت این قوه نیز جلب گردد .
ضمنا اگر زن وبچه کردان آسیب دیده اند ناشی از عمل منکر او می باشد. کما اینکه بسیاری اززنان وکودکان این آب وخاک بر اثر اشتباهات پدران خانواده در حال رنج کشیدن هستند که نمونه های زیادی در زندان های کشور وجود دارد.
خانواده کردان (بخصوص فرزندان دانشجویش که با سختی کسب مدرک واقعی دانشگاه آشنا هستند)باید از پدر خود بپرسند چگونه یک شبه پدرشان مدرک دکترایش رابه خانه اورد؟. (89807)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۳:۳۶
درود خدا بر این وزیر دروغگو (89808)
 
باید دادگاهی شود
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۵:۵۳
آقای علی کردان باید دردادگاه محاکمه شود وبه جزایی اعمال خود برسد (89809)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۸:۵۰
آقای کردان در جواب نوباوه با کلی شرم وحیا وبصورت کاملا ناخواسته پرده از رازی نهفته برداشتندواعلام کردند که جانباز هم میباشند.انهم از نوع شیمیایی باسابقه عمل پیوند استخوان شاید این ادعا هم مانند ادعاهای قبلی نیاز به بررسی وموشکافی بیشتر داشته باشد.نکند که ... (89810)
 
سياوش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۰۰:۵۴
در مورد قضيه تذكر كواكبيان چيزي ننوشتيد.... از راديو هم نفهميدم قضيه چي بود؟... يه كاره ايشون موقع شمارش آرا اومده ميگه كه چون رئيس جمهور نيست استيضاح غير قانونيه.... لطفن يه توضيحي براي اين مورد بنويسيد. (89812)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۰۲:۲۵
اين سئوال آقاي كردان بجا ست \"چگونه محاکمه نکرده اتهام می زنید؟\" چرا ايشان تا به حال محاكمه قضايي نشده‌اند؟ آيا پرونده‌ي براي تخلف ايشان در دادگاه تخلفات اداري باز شده است؟ آيا ايشان مي‌تواند پس از اين در مشاغل دولتي در سطح مديريتي و كارمندي حضور داشته باشد؟ (حتي به اسم خدمت به كشور و حتي دواطلبانه و به رايگان)؟ خدايا از بي‌عدالتي هاي چو روز روشن به تو پناه مي‌برم تا عصيان نكنم (89813)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۰۵:۲۱
درود به همه نمایندگانی که از حریم اسلام و انقلاب دفاع کردن و با رای قاطع یک دروغگوی بزرگ را از هدایت مهمترین وزارتخانه این کشور عزل نمودن .
ضمنا\" بیان ایشان نشان دهنده میزان تحصیلات عالی بود .

امیدوارم رئیس جمهور محترم در انتخاب اشخاص برای مدیریت بیشتر تحقیق نمایند .
امیدوارم مجددا\" ایشان حکم مشاور و ........

از زحمات تیم خوب الف تشکر و قدردانی میکنم (89814)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۰۶:۳۵
خدا را شکر که مجلس سر بلند بیرون امد از این ازمایش خدا همه مسببین استیضاح را در پناه خود حفظ کند (89815)
 
شاهد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۰۷:۴۴
از صحبتهاي آقايان مطهري و نوباوه بسيار خوشحال شدم. روش خطابه، استدلال و قاطعيت را بايد از اين دو بزرگوار ياد گرفت. تنها چيزي كه آرزو دارم اين است كه از اين پس هم اين دو بزرگوار و هم ساير نمايندگان و اصحاب رسانه در مقابل كژي هايي كه رخ مي دهد ساكت نباشند و اعتراض و اطلاع رساني كنند.
با آرزوي توفيق و اجر براي نيكان. (89816)
 
عادل
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۳:۰۳
از مراجع قانوني خواهش ميكنم تا پيگيري جعل / دروغگويي و سو استفاده مالي وعلمي ازمدارك جعلي را بنمايند تا بدانديشان و فاسدان حساب كارشان رابكنند تا درآينده كمتر شاهد اين تقلبها باشيم . (89817)
 
اسدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۷:۲۴
به نظر مي رسد در صورتي كه رئيس جمهور اطلاعاتي در مورد ساير مديران كشور كه از مدارك جعلي استفاده مي كنند، دارند، عرفاً و شرعاً و قانوناً مسئول هستند كه اطلاعات خود را افشا نموده تا عمل غير قانوني با اطلاع رئيس جمهور در كشور رخ ندهد. (89819)
 
فرهاد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۸:۱۹
كمي توجه ودقت درصحبتهاي كردان وقاحت ايشان را هر چه بيشتر نشان ميدهد كه از همه جا ميخواهد براي خودش هزينه نمايد و همچنان پافشاري ميكرد. رييس جمهور هم بايستي پاسخگو باشد و به دفاعهاي بيمورد وغيرمنطقي خود پاسخي بدهد. (89820)
 
آخیش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۲۶:۱۳
نمایندگانی که رای به ماندن کردان دادند و آنهایی که تکلیفشان با خودشان معلوم نیست و هنوز ممتنع رای مدهند و با تاسف تعداشان هم کم نبود اگر رهرو کردان نیستند و به آون آق پیرو مکتب کردانیسم نیستند مردانه بیایند و بگویند که چه کسانی بودند تا ما از همین حالا تکلیفمان را با آنها بدانیم. ای مجلسی ها مواظب فرقه جدید کردانیست باشید (89823)
 
آخیش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۲۸:۵۰
یک نکته مهم این است که رحیمی معاون رئیس جمهور از یادمان نرود
مجلس بسیار نیکو از این امتحان سر بلند بیرون آمد. حال مانده است رئیس جمهور تا ببینیم با قل دیگر چه میکند. آقای رئیس جمهور عدالت محور بسم الله (89825)
 
علی کریمی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۲۹:۳۹
1-از مجلس شورای اسلامی به علت نشان دادن اقتدار و استقلال خود تشکر می کنم و خدا را شاکرم.

2-اطمینان کامل دارم اگر مجلس این روند را ادامه دهد مملکت عزیزمان در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت.


3- 45 نماینده موافق کردان و 14 نفر نماینده ای که جرات اظهار نظر نداشته اند, در خلوت خود عمیقاً نسبت به عملکرد خویش فکر کرده و قضاوت کنند.(بخصوص 14 نفر اخیر )

4- امیدوارم آقای احمدی نژاد خواست ملت ایران را,که از زبان نمایندگان آنان جاری شد, درک کرده باشند.

به امید روزهای بهتر (89826)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۱:۲۵
زنده باد مجلس هشتم (89827)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۳:۵۰
fadaye Mr. Motahari, dorood bar to va pedare geramit (89828)
 
مهری
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۴:۰۰
آقای کردان در دفاعیه خود گفتند که \"فضاسازي سنگين رسانه‌اي در خارج از مرزهاي كشور با محوريت جريان رسانه‌اي نظام سلطه بر اين‌جانب نمود پيدا كرد.\" . باید به عنوان یک ایرانی ساکن اروپا و یک مخالف دولت بگویم که در اینمدت سخره و دشمنی از طریق کار زشت آقای کردان متوجه کل دولت،کل نظام، و حتا حیثیت کسانی مثل من به عنوان یک ایرانی شد. ایشان در مورد فراهم آوردن این ضربه ها، به حیثیت ایران و ایرانی بدهکارند نه طلبکار. (89829)
 
علیرضا طوسی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۴:۳۱
با تشکر فراوان از یادگار گنجینه انقلاب جناب آقای دکتر مطهری و با سپاس فراوان از اسوه تقوی و انصاف برادر جانباز جناب آقای نوباوه به خاطر رعایت انصاف و حق طلبی در مخالفتشان با ادامه وزارت آقای کردان و دفاع از حقوق ملت در برابر ادعاهای باطل جناب آقای کردان.....امیدوارم جناب آقای کوهکن و سرکار خانم شریعتی هم از اشتباهشان به درگاه الهی استغفار نمایند و به جای آنکه به دنبال آب در هاون کوبیدن و لابی های خاص باشند به دنبال حل مشکلات مردم حوزه های انتخابیه شان باشند....ضمنا ممنون میشوم اگر خانم شریعتی بفرمایند در این دوره و دوره گذشته مجلس چند بار صدایشان در صحن مجلس طنین انداز شده و یا نامی از ایشان در این مکان برده شده است .... (89831)
 
mohsen
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۸:۲۱
bayad ghoveye ghazaeie vared amal beshe va kordan ro mohakeme kone ke dige ahadi jorat nakone az in karha bekone va esmesho bezare maslahate nezam. (89833)
 
حميدرضا راد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۸:۴۷
با انكه بسيار با تآخير با يك فرد خاطي برخورد شد، لكن جا دارد از تلاش تمامي نمايندگان موافق استيضاح تقدير و تشكر نمايم.
از نطق پرشورذ و دقيق جناب نوباوه عزيز و همچنين جناب مطهري بسيار تشكر كرده و به نوبه خود از درگاه خداوند منان براي همگان آرزوي موفقيت و توفيق خدمت هرچه بيشتر به نظام را مسئلت دارم.
همچنين آرزومندم دولت و رئيس جمهور محترم نيز از اين موضوع درس گرفته و ديگر با برخي پافشاريهاي بيهوده و اقدامات عجولانه و بدور از تفكر، تدبر و زيركي، مسائلي چنين پرهزينه براي نظام ايجاد نكنند.
همچنين آرزومندم رياست محترم جمهوري به اين آراي نمايندگان محترم كه به عبارت ديگر همان آراي مردمي است احترام گذاشته و خداي نكرده شاهد اقدامي مشابه جناب خاتمي در عزل وزير كشور وقت (عبدا... نوري) نباشيم. ان شاءا... .


اما جادارد كه به اين مسئله از منظر ديگري نيز نگاه كنيم و آن اينكه همگان در معر ض امتحانهاي الهي هستيم.

خدايا چنان كن سرانجام كار كه خوشنود باشي و ما رستگار. (89834)
 
ه - ت
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۴۷:۲۲
مگر ایشان دهمین وزیر کابینه نیست که استیضاح می شوند؟ (89837)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۴:۵۷
سلام خسته نباشید (89842)
 
س-ع
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۸:۴۴
امروز نمایندگان نشان دادند که عدالت محوری در مجلس است نه در شعارهای بدون عمل امروز بوی عطرآگین شهیدان مطهری و بهشتی با سخنان فرزند برومند انقلاب علی آقای مطهری به مشام همه رسید صد آفرین بر نمایندگان( 188 نفر)ووای بر نمایندگانی که رای ممتنع دادند و همه دیدیم که کردان سعی برهزینه نمودن فرماندهی کل قوا را داشت که درود وصد آفرین باد برسرلشگر بسیجی دکتر فیروز آبادی . و حالا نوبت احترام به ارای مردم است که رییس جمهور محترم با عدم انتصاب کردان در مشاغل حساس باید به آ ن عمل کند و وظیفه سازمان بازرسی کل کشور رسیدگی دقیق به دریافتی ها از اول انقلاب با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا و برگرداندن به صندوق بیت المال است . (89844)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۰۷:۱۸
اینک که کردان از سمت وزارت کشور به دلیل استفاده از مدرک خیالی و سو استفاده از مناسب دولتی و بیت المال با استفاده از نوع مدرک منفک گردیده.بدیهی است که این پرونده نباید مختومه اعلام گردد واز مجرای قضایی نیز مورد بررسی قرار گیرد.این حداقل در خواست از نظام عدالت محوراست
محاكمه عادلانه ايشان به هزاران جوان ايراني كه از تحصيل و كار محرومند اين اميدواري را ميدهد كه عدالت در اين كشور اجرا مي شود و همه در برابر قانون مساوي هستند.
شهادت دانشجويان ايشان هم كه برايشان از خاطرات آكسفورد صحبت مي كردند هم حائز اهميت است. (89850)
 
جوون
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۱۲:۵۴
خدا رو شکر که بالاخره و هرچند با تاخیر طولانی مجلس این لکه ننگ رو پاک کرد چون ممکن بود بد تر از اینم بشه. در طول این سه ماه چنان ضربه ی عمیقی به اعتماد من به این نظام وارد شد که بعید می دونم موقعی برسه که اثرش کاملا از بین بره ولی با این حال از بعد از ظهر که نتیجه استیضاح اعلام شد، احساس می کنم یه غم مبهم وتلخی که مدتی بود به قلبم فشار می اورد، از بین رفته. (89840)
 
مرتضی - آمریکا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۲۱:۲۵
نمایندگان محترم

از شما بسیار تشکر می کنم نشون دادید که از همین مردم هستید
آیا ما کسانی نداریم که مدرک دکترا دارن فقط امثال آقای کردان که نیستند
بازم متشکریم

از آقای مطهری و نوباوه واقعا تشکر می کنم (89856)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۲۸:۵۴
نوباوه دمت گرم (89860)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۴۲:۱۶
آقاي كردان از مشكلاتي كه براي خانواده اش پيش آمده سخن گفت .
در جواب بايد گفت كه مسبب اين مشكلات خود آقاي كردان بود كه مرتكب خلاف شد نه كسي ديگر .
ايشان بايد خود را ملامت كنند نه ديگران را .
به فرموده قرآن شيطان در قيمت به اهل دوزخ خواهد گفت
\" فلا تلوموني و لوموا انفسكم \"
مسلما اگر شخصي به واسطه هر خلافي دچار مخمصه شود زن و فرزندان بي گناه او نيز صدمه مي بينند . (89864)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۴۲:۲۳
آقاي كردان از مشكلاتي كه براي خانواده اش پيش آمده سخن گفت .
در جواب بايد گفت كه مسبب اين مشكلات خود آقاي كردان بود كه مرتكب خلاف شد نه كسي ديگر . ايشان بايد خود را ملامت كنند نه ديگران را . به فرموده قرآن شيطان در قيمت به اهل دوزخ خواهد گفت \" فلا تلوموني و لوموا انفسكم \"
مسلما اگر شخصي به واسطه هر خلافي دچار مخمصه شود زن و فرزندان بي گناه او نيز صدمه مي بينند . (89865)
 
ناشناس از تهران
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۴۴:۲۶
من یک سوال داشتم: حال که تشت رسوایی برافتاده چه کسی آن را جمع می کند؟آقای کردان بنا به گفته خود 30 سال به جامعه \"خدمت\"! کردند،اکنون چگونه می توان تلفات این خدمت را جبران کرد؟و آیا افراد دیگری همانند اقای کردان باید حتما به مقام وزارت برسند تا از آسیب های به وجود امده از ناحیه ایشان جلوگیری شود؟ به هر جهت از نمایندگانی که با دادن راع عدم اعتماد امیدی تازه به ما بخشیدند نهایت سپاس و تشکر را دارم و آرزو می کنم که در محضر خدای متعال رو سفید باشند . چرا که هیچ چیز از نظر او پنهان نمی ماند. (89863)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۷:۵۸:۱۴
واین اقدام سقلمه ای باشد به مدعین دروغین اصولگرا و عدالتخواه که در این چند ماه اخیر با لجبازیهای خود دامان اصولگرایی را به این لکه ننگ دچار کردند (89866)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۰۰:۲۰
اصل این ماجرا و عزل آقای کردان را مدیون سایت الف هستیم
آفرین بر ایشان و بر تیم حرفه ای که کار حرفه ای رسانه ای و تکلیف خود را انجام دادند.
ای کاش جا برای حضور رسانه های مستقل و خصوصی مخصوصا تلویزیون و کانالهای خصوصی در کشور باز شود تا بیشتر از برکات شفافیت رسانه ای بهره مند شویم (89848)
 
اشکان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۰۱:۴۶
االبته نيمه خالی ليوان اين مطلب رو به ما گوشزد ميکنه که آقايه کردان مدير و مسئوليه که محصول همين نظامه و شايد يه تلنگر باشه واسه ما که به اسم نظام و دين چه ستم ها که صورت نميگيره و ما بخاطر يک حرکت عادی که در اکثر کشورهای بی دين بر خورد شديدی با اون ميشه اينچنين خوشحاليم،البته جای بسی اميدواری و خوشحاليه که هنوز کسانی هستند که در مقابل ستم ايستادگی ميکنن ،دست مريضاد،يک ملت رو شاد کردين (89869)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۱۲:۲۲
وقتي صحبتهاي نوباوه را مي شنيدم روبروي گلزار شهداي گمنام در گوهسنگي مشهد نشسته بودم و بي اختيار گريه کردم و بار ديگر به شهدا و جانبازان افتخار کردم که هنوز هم دم مسيحايي يک جانباز ميتواند اعتبار از دست رفته را به نظام مقدس اسلامي که حاصل خون صدها هزار شهيد و جانباز است برگرداند و اطمينان پيدا کردم که هنوز نظام ما بيمه آن فداکاران است واقعا اگر فرصت کنم کف پاي نوباوه را مي بوسم (89872)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۲۱:۱۰
ضمن تشکر از کار بی نظیر سایت الف در مورد افشای مدارک جعلی کردان خواهش میکنیم این موضوع را پیگیری و به سرانجام برسانید چرا که ایشان باید در دادگاه محاکمه و خسارات وارده به نظام بیت المال دانشگاهها افراد و.............. را جبران نماید.
می گویند: کار را آنکس کرد که تمام کرد!
باز هم تشکر آقای توکلی (89875)
 
محمد قدسی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۲۳:۴۱
در یک نظام مبتنی بر آرای مردم، همه‌ی آرای رای دهندگان باید روزی (پس از مدت کوتاهی) آشکار شود و به اطلاع همگان رسانده شود. این اصلا درست نیست که عده‌ای در پناه مخفی بودن آراء هر رایی را بدهند و پاسخ گوی رای خود نباشند. مثلا در این مورد خاص باید مشخص شود که ۴۵ نماینده ای که به مخالفت رای دادند کی‌ ها بودند. باید مردمی که به این نمایندگان رای داده اند این مطلب را بدانند، شاید در رای خود به این افراد در دور بعد به خاطر همین رای تجدید نظر کنند. این از ضروریات دموکراسی است. به نظر من مجلس باید به این نکته‌ی مهم توجه کند. (89876)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۲۴:۴۹
آقاي كردان با اصرار بر اشتباه خود تئوري كردانيزاسيون يعني دروغ در روز روشن و اصرار بر دروغ را پايه گذاري نمودند. (89877)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۲۷:۱۳
بعد از مدت ها خبرهاي ناميد كننده از خالي بودن صندوق ذخيره ارزي گرفته تا آخريش كه ماجراي چك پنج ميليوني بود بالاخره از اقايون اصولگرا يك كار اصولي ديديم و كمي نور اميد رو در دل ماها روشن كرد. البته شايد اين اقدام مبارك را مديون چهر هايي مثل علي مطهري باشيم كه الحق والانصاف فرزند خلف شهيد مطهري است . اي كاش آقايون اصولگرا در همه زمينه ها نيز پايبند به اصولي كه مدعي هستند باشند و به زعم اينكه دارند در جهت حفظ نظام اقدام مي كنند حقوق حقه مردم و آينده كشور رو نابود نكنند. (89878)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۴:۰۵
البته كردان اقاي فيروزآبادي را تهديد كرد كه گفتگويي را كه با او داشته با موبايلش ضبط كرده كه آن را پخش مي‌كند و بدين صورت خود فاش ساخت كه به عنوان وزير كشور كه مي‌بايد حافظ امنيت باشد خود اقدام به يك عمل غير امنيتي و غيرقانوني كرده است! حالا آيا اگر قوه قضاييه از جرم جعل وي مي‌گذرند و محاكمه‌اش نمي‌كنند از اين جرم هم مي‌گذرند؟!؟! (89880)
 
حسین افشار
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۵:۲۵
آقای کردان در آخرین دفاعیات گفتند که من صدای شما را با مبایل ضبط کرده ام بعد دم از این زدند که چرا صحبت محافل دوستانه را اینجا به میان می آورید
حال باید از او پرسید که شما که دم از دوستی می زنید با چه نیتی صدا ضبط میکنید؟ (89881)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۶:۳۶
چرا آقای کردان که میدانست گناه او منطقا\" هیچ توجیهی
ندارد .اسرار برماندن داشت؟ ایشان با طناب پوسیده چه کسی درون چاه رفت ؟ البته که با این هوش سرشار دکترای افتخاری برای ایشان کم است .بابا پروفسور تو دیگه کی هسی؟! (89882)
 
انسان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۴۱:۰۸
آقایانی که به استیضاح رای منفی دادند اگرمی دیدند کردان مظلوم واقع شده چراازاودفاع نکردندشایدازعدم اقبال مردم درانتخابات می ترسند شایدهم...بگذریم
آنان که خودراطرفدارحق می نامندچراجرات اظهارحق راندارند؟
دیدید که خدارحمت کندمرحوم ماکیاول بدنام را (89883)
 
حميد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۴۹:۱۱
من هم همانند بسياري از هم سالان خودم براي اعتلاي انقلاب تلاش كردم ولي مثل آقاي كردان بيش از ظرفيت اخلاقي ام پستي قبول نكردم، امروز با خواندن سخنان فرزند برومند شهيد مطهري وآقاي نوباوه به خودم باليدم وبر خدماتي كه براي نظام انجام دادم تاسف نخوردم زيرا ترس از اين داشتم كه با توصيه ورفيق بازي اين موضوع كه همه پيروان دين واخلاق بر زشت بودن آن صحه گذاشتند نا ديده گرفته بشه. ياد مجالسي كه در تاريخ داشتيم وهمه مباحث آنرا نقل ميكردند وبه وكلاي خود كه فرمايش نيستند افتخار ميكردند، ياد شهد مدرس و زنده ياد دكتر محمد مصدق كه با شهامت نطق ميكردا. (89886)
 
عرفان
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۵۸:۵۱
روزگار است که گر عزت دهد گه خار دارد
چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد

پیش خدا شرمنده نشیم (89893)
 
مراد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۹:۴۲:۵۷
با سلام
نخیر اقای احمدی نزاد موتور زیان است روی بنز
منظورم ظرفیتش مثل موتور زیان است که فقط قارو قور میکنه دود میده ولی روی امکانات ج اا گذاشته شده- بنز- نه اونکه اقای توکلی میگن
تا اینجا که اومده هولش دادن سر قضیه مشائی و کردان نیز به روغن سوزی افتاده
تورم و گرونی هم که بماند (89903)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۹:۴۶:۰۹
من جلسه استیضاح رو از رادیو فرهنگ کامل گوش دادم من خودم مخالف کردان بودمو هستم ولی واقعا دقایقی دلم به حالش سوخت هرچند متخلف بود ولی مقصر اصلی رو آقای احمدی نژاد میدونم که علی کردان رو برکنار یا مجبور به استعفا نکرد تا امروز اینچنین تحقیر نشه.آقای کردان قدرت دفاع کردن از خودشو نداشت و حاشیه میرفت و خیلی مواقع هم کلمات رو اشتباه ادا میکرد و لنکنت داشت! (89905)
 
برزین
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۹:۴۷:۵۹

با تشکر از سایت الف

به خاطر افشاگریهای سازنده و پیگیری مستمر.

با تلاش و مقاومت شما (آقای) کردان از سمت خود برکنار شد،

اما داستان هنوز به اتمام نرسیده، تکلیف جعل مدارک(دکترا، لیسانس و فوق لیسانس) ایشان چه میشود.

تکلیف کسب حقوق و مزایا به وسیلهٔ مدرک تقلبی چه میشود.

باید وظیفهٔ قوهٔ قضاییه را نیز به ایشان یاد آوری کنید.

لطفا پیگیری کنید تا درس عبرتی برای تمام متخلفین شود.




(89908)
 
سالم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۹:۵۵:۳۷
سردشت از مناطق مسكوني و نزديك به مرز است كه توسط صدام بمباران شيميائي شد. افراد آسيب ديده از هموطنان غيور كرد ساكن آن شهر بودند و افراد ديگر بايد يا در آن شهر مهمان بوده باشند يا بلافاصله بعد از بمباران به آنجا رفته و بمدت قابل توجهي به كار مجروحين پرداخته باشند. هر مجروح شيميائي هم نياز به پيوند مغز استخوان ندارد مگر دچار سرطان شديد يا مشكلات حاد ديگر شده باشد كه مواردش زياد نيست و اكثرا مشكل ريوي دارند. حالا خوشحال ميشوم كسي بگويد شيميائي شدن آقاي كردان در سردشت از چه نوعي است؟ اميدوارم از نوع مدرك دكترا نباشد (89910)
 
اسلان سولماز
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۹:۵۸:۲۱
ضمن تبریک به نمایندگان مجلس درخصوص عدم رای اعتمادبه آقای کردان بجاست اینگونه کارهاادامه یابدچراکه مسایل ومشکلات مهمترزاینهانیزوجودداردکه به فراموشی سپرده شده است ازجمله مافیای اقتصادی که قراربودریسس جمهور مهرورز!
نام آنان رااعلام کندپس چطورشد!ا (89911)
 
خارج ازكشور
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۰۸:۵۶
آقاي كردان تا لحظه آخرفكرميكرد مجلس كوتاه مي آيد ولي آفرين بر مطهري و نوباوه كه خوب صحبت كردندولي ايكاش استعفا ميداد... (89912)
 
مهدیکو
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۱۱:۲۶
با عرض تبریک این رویداد.
از مسئولین سایت بابت تلاش و اطلاع رسانی و پیگیری مستمر موضوع استیضاح کردان که حتی باعث بسته شدن موقتی سایت شد تشکر می کنم. بدون شک نقش شما در این موضوع کاملاً هویداست.
متاسفانه با وجود رئیس جمهوری که صحبت از عدالت می کرد این وضع شد. وای به حال روزی که ..
زنده باد ایران. (89914)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۱۶:۳۹
با سلام و خسته نباشيد خدمت نمايبتگان محبوب و عزيز ايران اسلامي اما عزيزان اگه همون اول وزير اموزش و پرورش را استيضاحش را پس نميگرفتيد اين همه مشكلات براي بر كناري كردان پيش نم امد اما هنوز دير نشده اقاي علي احمدي هم به انچه كه قول داده بود عمل نكرده و نميكند فقط بهانه جويي ميكند و همه چيز را فقط كمبود پول ميداند سري به مدارس و بخصوص مدارس مناطق محروم بزنيد ببينيد چطورند مطالباتي هم كه گفته بود هنوز هيچ اقدامي نكرده لطفا اگه امكان داره اين اقا را هم برداريد مطمۀن باشيد فرهنگيان قدر زحمت شما را خواهند دانست ممنون (89916)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۲۱:۰۵
احضار 2 دانشجو به کلانتری به جرم برگزاری جلسه نقد دانشگاه آزاددرپی برگزاری جلسه دانشجویی نقد مدیریت دانشگاه آزاد در دانشگاه یزد، 2 تن از دانشجویان این دانشگاه به کلانتری 14 این شهرستان احضار شدند.
به گزارش رجانیوز، این جلسه روز شنبه به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و بصورت داخلی برگزار شد و عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدیون تاریخ ایران به بیان جدیدترین مستندات و یافته های خود در رابطه با مسائل مدیریتی دانشگاه آزاد پرداخت که با استقبال دانشجویان مواجه شد.
پس از برگزاری این جلسه و پخش فیلم مستندی حاوی مدارکی دال بر تخلفات این دانشگاه که پیش از این واکنش صریح آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضائیه را نیز برانگیخته بود، گویا دانشگاه آزاد یزد از 2 تن از دانشجویان دست اندرکار برگزاری این جلسه به نام های احسان عابدی واصغر حقیقی قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان یزد شکایت کرده که متعاقباً، این 2 دانشجو به کلانتری 14 یزد احضار شدند.
نظرات کاربران:www.edalatsalam.blogfa.comتوکلی شجاع!اگه راست میگه روبرو دانشگاه آزاد بایسته!همون دانشگاهی که کردان توش تدریس میکرده ! (89919)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۲۵:۳۴
آقاي كردان اميدوارم با يك درجه تنبيه به مسئوليتهاي كليدي فرعي منتقل نشوند.البته بعيد نيست ايشان را در سمتي اندكي نازلتر در آن بالاها ببينيم. (89922)
 
hamid
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۳۸:۵۲
با شنیدن این خبر واقعا مسرور شدم. این استیضاح یعنی اینکه ما از نظر فهم سیاسی یک قدم جلو رفته ایم. (89928)
 
hagh djoo
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۰:۵۷:۵۵
aghay e tavakkoli az to mamnoon ke agar.7r ofooonat ra bar mala nakardeh boodi be yaghin be ein dja namirassid dar ghollak e etebar vadj h e ghabel tavadjohi andookhteh kardike sarmayeh e ghabeli ast (89931)
 
محسن حاجی کریمی ساری
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۱:۰۵:۱۸
استیضاح کردان،
فقط یک صحنه ی دلچسب داشت،
و آن،
نوباوه و صحبت هایش+ بود.

باقی،یک جوری حرف می زدند،
انگار رو در بایستی دارند.
انگار خجالت می کشند.

در حالی که آن کسی که باید خجالت می کشید،
کس دیگری بود.
کسی که هنوز از موضع قدرت و تبختر حرف می زد.

راستی،
چرا این آقا مدام خودش را «علی کردان» خطاب می کرد.
به جای این که بگوید من،‌یا این جانب، یا ...

یک جوری که انگار علی کردان،
غیر از کسی است که دارد سخن می گوید!

***

پ.ن. ماجرا تمام نشده. همان بلایی که سر یک معلم بدبخت به خاطر مدرک لیسانس جعلی می آورند-و آورده اند-٬ همان بلایی که سر یکی از اعضای دهیاری به خاطر مدرک دیپلم آورده اند (بنا به گفته‌ی یکی از ناطقان امروز جلسه) باید بر سر کردان هم بیاید. و این حداقل مجازات است.
چرا او در حصار آهنین باشد و مردم بی‌دفاع مجازات شوند. مجلس -خوب یا بد٬ دیر یا زود- بالاخره آن حداقلی که ازش انتظار می‌رفت را انجام داد. اکنون باید منتظر ماند و دید دستگاه قضا -که از قضا٬ کردان در آن جا رفیق و نفوذ کم ندارد- چه می کند.
هر چند مجلس هم می تواند و باید پی گیر ماجرا باشد.

ماجرا تمام نشده است. ماجرا آغاز شده است. خون کردان از آن جوان روستایی که در دهیاری به علت جعل مدرک دیپلم دستگیرش کرده اند٬ پر رنگ تر نیست.

هر که بالاتر رود زین بند و بست
استخوانش سخت تر خواهد شکست!

اگر استخوان کردان سخت تر نشکند٬ لااقل باید که مانند آن جوان بی پناه روستایی بشکند.

تمت! (89934)
 
محمدی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۱:۰۵:۲۰
ولی چیزی که هست اینه که آقای احمدی نژاد تو مصاحبه گفت که این مدارک همش کاغذ پاره هست در صورتی که بیشترمسئولین کشور از همین مدارک در چنته دارند!
اگه این روش ادامه پیدا کنه خوبه!
ولی جناب آقای احمد توکلی قاضی دادگاهی در گلوگاهخیلی کمک کرد قدر او را بدانید! (89935)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۱:۴۷:۵۷
من واقعا در تعجبم که چگونه آقای کردان به توصیه حتی دوستان نزدیک خود توجه نکرد و تا آخرین لحظه حاضر به استعفاء نشد. حتی گفته شده آقای دکتر لاریجانی به ایشان توصیه کردند که با عذر خواهی از مجلس و ملت استعفاء دهند که ایشان توجه نکردند. البته برخی متعقدند اگر تصمیم گیری با خود کردان بود همان اول کار استعفاء می دادند ولی توصیه رئیس جهوری مبنی برمقاومت در برابر فشارها جهت استعفاء بود و فکر می کنم به همین دلیل آقای رئیس جمهور محترم به مظلومیت ایشان در این قضیه اشاره کرده اند.متا سفانه باید گفت هزینه این لجاجت در برابر مجلس را میبایست ملت مظلوم پرداخت نمایند. (89947)
 
امیر محسنی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۱:۵۳:۴۷
سلام . 1- اولین فداکار و فدائی و مظلوم این قصه تلخ سایت ارزنده الف بود از همه آنها متشکرم . 2 - از مجلس خصوصا\"آقای مطهری - نوباوه - لاریجانی و..........تشکر فراوان داریم . 3 - قدری بیشتر به آینده امیدوار شدیم . (89949)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۰۴:۵۶
ما هنوز نفهميده ايم كه بحث سر فرد نيست بلكه بحث بر سر تفكري خاصه! (89952)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۴:۱۷
آقای عثمانی دمت گرم (89957)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۷:۱۹
این که یک کردان بود . اگر یک گردان هم بود امروز نمیتونست در مقابل خشم نماینده های ملت تاب بیاره ! (89959)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۷:۱۹
قبل از استیضاح آقای کردان روزنامه اعتماد و چند منبع معتبر اعلام کردند که با استیضاح آقای دکـــــــتر کردان آقای رئیس جمهور باید کل کابینه را به مجلس آورده رای اعتماد بگیرد ولی جالب است الان می گویند چنانچه یک وزیر دیگر استیضاح شود این اتفاق می افتد

من که نمی فهمم تا کی باید با مصلحت قانون را زیر پا بگذاریم (89960)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۸:۴۷
من که از نظام نا امید شده بودم با سخنرانی نوباوه دوباره جون گرفتم
دمت گرم (89961)
 
از طرف دوستم از امریکا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۲۸:۰۴
جالب است آقای کردان گفته که اگر کسی بدون مدرک 3 سال قاضی باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که مدرک لیسانس به او بدهند
من سوالی دارم مگر میشود کسی را بدون سواد و اطلاعات قضایی را قاضی کرد و پس از 3 سال قضاوت به او مدرک لیسانس داد .
من به آقای کردان کاری ندارم ولی میخواستم بپرسم آیا چنین قانونی در ایران تصویب شده (89964)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۳:۴۶
بله طبق فرموده قوه قضاییه متاسفانه چنین قانونی وجود دارد اینجا ایران است ایران و در ایران هر چیزی ممکن است (90651)
 
از طرف دوستم از امریکا
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۲۸:۱۹
جالب است آقای کردان گفته که اگر کسی بدون مدرک 3 سال قاضی باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که مدرک لیسانس به او بدهند
من سوالی دارم مگر میشود کسی را بدون سواد و اطلاعات قضایی را قاضی کرد و پس از 3 سال قضاوت به او مدرک لیسانس داد .
من به آقای کردان کاری ندارم ولی میخواستم بپرسم آیا چنین قانونی در ایران تصویب شده (89965)
 
حمیدرضا حشمدار
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۳۹:۳۷
سلام خدا بر تو باد توکلی ومطهری و همه یاران امام

خدا از شما راضی و شما از خدا راضی باشید

سلام و درود خدا بر ابوذران زمان که خدا را بر دنیایشان ترجیح دادند
سلام و درود ابوذر بر شما باد (89968)
 
ali
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۴۲:۲۹
tashskore faravan az aghaye abaspor (89969)
 
علوی از قم
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۴۲:۵۷
باسمه تعالی
اگر کردان قبلا استعفا داده بود هم برای نظام کمتر هزینه داشت و هم خودش کمتر ضرر می کرد .
حالا باید دنبال مقصر اصلی گشت . فرد یا افرادی که کردان را به مقاومت در برابر افکار عمومی و نمایندگان مردم ، ترغیب می کردند و باعث این همه هزینه شدند . (89970)
 
Ehsan
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۴۸:۰۱
This is the best action that Itran\'s parliment could do on this scandel . It should be noted that a successful country will be advocated by integrity and dignity. If these etical issues would be governed in all day-to-day activities of Iranina, we can see a bright future for Iran. (89971)
 
خ-س
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۵۰:۱۹
ايشان بدليل توهين به شعور نمايندگان مردم و مردم نيز بايد اسيضاح شوند (89972)
 
خ-س
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۲:۵۲:۵۳
قاضي مرتضوي اگر قاضي صادق باشد همانند نمايندگان سريع بايد به عنوان مدع العموم آقاي كردان را به پاي ميز محكمه بكشد! (89973)
 
سیما
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۶:۲۰
امروز نوبت آقای کردان بود ولی آیا کردان های دیگر هم برکنار می شوند اعم از دولت و مجلس ؟ اشتباه نکنید مطلب بنده در دفاع از احمدی نژاد یا کردان نیست . (89981)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۳:۱۰:۲۰
خداوند متعال را شاکرم که هنوز صدای آزاد مردان و آزادی خواهان در این مملکت بلند است و فریاد عدالت خواهی ملت را سر می دهند امروز به ایرانی بودن خودم افتخار کردم و به دنیا ثابت کردیم که ما هم در برابر فساد با قاطعیت ایستاده ایم تا دیگر رتبه کشورم را در برابر مبارزه با فساد اداری این قدر پایین نبینیم
ان شاء الله وکلاء مجلس در برابر مابقی مفسده جاریه نیز این چنین قاطع برخورد کنند چرا اهم وظایف نمایندگان ملت در خانه ملت حفاظت از حقوق ملت است (89982)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۲۳:۱۹:۱۰
گرچه برکناری آقای کردان به خیر گذشت و به نفع انقلاب و نظام اسلامی تمام شد . ولی آیا تاکنون نمایندگان از سایر گول هایی که خورده اند با خبر شده اند؟ باید نمایندگان هوشیار و دقیق باشند که گول نخورند؟ چون می گویند \"چرا عاقل کند کاری که باز آید پشیمانی. (89984)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۰:۰۷:۵۷
سلام
شماهم مثل کردان هستیداگرنظری 50تا بارک الله نداشته باشه منعکس نمی کنید
شما هم کیهانی هستید
خسته نباشید
خودتونین (89993)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۰:۴۰:۲۲
به نظر من كردان در اين قضيه مظلوم واقع شد . چرا كه هجم توهين ها اهانت ها و اتهام ها كه تحمل كرد و از حيثيت ساقط شد متناسب با ميزان تخلفي كه داشت -جعل مدرك- نبود . چرا تحقيق نميشود چه كساني سند مجهول قبل از انقلاب را منتشر كردند و با ابروي يك مسلمان و خانواده اش بازي كردند؟ ايا اصولگرايي همين است؟ چرا عده اي بعد از اينكه كردان راي اعتماد گرفت به جاي پذيرش اين واقعيت سعي كردند روي افكار عمومي كار كنند و به گونه اي ايشان را از ابرو ساقط كنند كه عملا وجود ايشان در دولت غير مقدور و لكه ننگي شود كه راهي به جز كنار گذاشتن ايشان براي ترميم حيثيت نظام باقي نماند؟ من هم معتقدم كه كردان با وضعيتي كه سرانجام در افكار عمومي پيدا كرد چاره اي جز رفتن نداشت و اگر باقي مي ماند وجهه نظام تخريب ميشد ولي سوال اين است 1- چه كساني 2 -با چه انگيزه اي 3- با كدام حجت شرعي تلاش در مفتضح كردن يك مدير در نظام جمهوري اسلامي كردند تا او را از ميدان خارج كنند ؟ ايا مسوليت سايت الف استعلام و پيگيري مدارك تحصيلي مديران است؟ چرا در مورد بقيه انجام نمي دهيد؟ كردان بفرض صلاحيت وزارت كشور نداشت در حد يك مدير عادي به - عنوان كسي كه عمرش را در خدمت نظام بوده است-بلكه به اندازه يك شهروند عادي در جامعه اسلامي حرمت و احترام نداشت؟ واقعا شما اينقدر درك نداريد كه جملات اخر جلسه استيضاح كردان را مبني بر اينكه ابرو و كيان خانوادهاش هم در خطر است را حمل بر مظلوم نمايي و ظاهرسازي ميكنيد؟ اقاي توكلي يك لحظه خودتان را جاي كردان بگذاريد بعد قضاوت كنيد (89997)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۱:۱۷:۰۸
به نظر من كردان در اين قضيه مظلوم واقع شد . چرا كه هجم توهين ها اهانت ها و اتهام ها كه تحمل كرد و از حيثيت ساقط شد متناسب با ميزان تخلفي كه داشت -جعل مدرك- نبود . چرا تحقيق نميشود چه كساني سند مجهول قبل از انقلاب را منتشر كردند و با ابروي يك مسلمان و خانواده اش بازي كردند؟ ايا اصولگرايي همين است؟ چرا عده اي بعد از اينكه كردان راي اعتماد گرفت به جاي پذيرش اين واقعيت سعي كردند روي افكار عمومي كار كنند و به گونه اي ايشان را از ابرو ساقط كنند كه عملا وجود ايشان در دولت غير مقدور و لكه ننگي شود كه راهي به جز كنار گذاشتن ايشان براي ترميم حيثيت نظام باقي نماند؟ من هم معتقدم كه كردان با وضعيتي كه سرانجام در افكار عمومي پيدا كرد چاره اي جز رفتن نداشت و اگر باقي مي ماند وجهه نظام تخريب ميشد ولي سوال اين است 1- چه كساني 2 -با چه انگيزه اي 3- با كدام حجت شرعي تلاش در مفتضح كردن يك مدير در نظام جمهوري اسلامي كردند تا او را از ميدان خارج كنند ؟ ايا مسوليت سايت الف استعلام و پيگيري مدارك تحصيلي مديران است؟ چرا در مورد بقيه انجام نمي دهيد؟ كردان بفرض صلاحيت وزارت كشور نداشت در حد يك مدير عادي به - عنوان كسي كه عمرش را در خدمت نظام بوده است-بلكه به اندازه يك شهروند عادي در جامعه اسلامي حرمت و احترام نداشت؟ واقعا شما اينقدر درك نداريد كه جملات اخر جلسه استيضاح كردان را مبني بر اينكه ابرو و كيان خانوادهاش هم در خطر است را حمل بر مظلوم نمايي و ظاهرسازي ميكنيد؟ اقاي توكلي يك لحظه خودتان را جاي كردان بگذاريد بعد قضاوت كنيد (90342)
 
م -م
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۰:۵۴:۳۱
ه - ت عزیز
نه خیر ایشان دهمین وزیر نیست که استیضاح می شوند.

البته دهمین وزیری هستند که طی این 3 سال از دولت آقای احمدی نژاد میروند.
8 تای آنها را خود آقای احمدی نژاد کنار گذاشتند
یکی از آنها (مرحوم کریمی راد-وزیر دادگستری) در تصادف اتومبیل کشته شدند

و ایشان دهمین وزیر و اولین وزیری هستند که در دولت آقای احمدی نژاد، توسط مجلسی هم فکر و هم طیف اون استیضاح می شوند.
.
.
حد اقل خوبی اش اینه که مثل مجلس های قبل روی خرابکاری های دولت هم فکرشان ماست مالی نمی کنند.
.
یادمان نرفته که رییس سازمان هواپیمایی دولت قبل دیپلم داشت و یکی از وزرایشان فوق دیپلم، خود آقای دکتر (!) خاتمی هم که بماند! (89998)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۱:۰۹:۵۰
فکر می کنم مقصر اصلی این جریانات آقای رییس جمهور بود ، ایشون طبق گفته آقای لاریجانی از وضعیت آقای کردان با خبر بودن و با این حال روی معرفی ایشون اصرار کردن ، با نقل قول از رهبری براشون رای اعتماد گرفتن ، شروع به توجیه قضیه کردند ( کاغذ پاره ) و معاونان آقای احمدی نژاد منتقدین رو متهم به خیلی مسائل و حتی تهدید به شکایت کردن ، با دروغ هاشون مثل مدرک افتخاری و اینکه \"وکیل فرستادیم آکسفورد و اصل مدرک رو گرفتیم\" ماجرا رو بدتر کردن و جالب اینکه ناگهان در آستانه استیضاح پشت کردان رو خالی کردن و ... (90001)
 
کیوان
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۱:۵۴:۵۹
من با خودم فکر میکنم ایشان در طی این دوره 3 ماه وزارتش با چه رویی پس از بر ملاع شدن لیسانس قلابیشان در جلسات هیت دولت حاضر میشدند و با چه روی در محل کار خود وبا افراد تحت امر خودشان روبرو میشدند وافعا خیلی وقاهت میخواهد که این همه دهن کجی به یک مملکت آن وقت از خودش هم دفاع میکند من بجای ایشان خجالت میکشم تا بحال آدم به این پر رویی ما ندیده بودیم این آدم به خدای خودش هم دورغ میگوید یک مسلمان واقعی این چنین نیست. (90007)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۲:۵۳:۵۴
ba salam

kordan shahram jazayeri modiriyat e dar iran ast.
amma azad khahad bood... (90011)
 
پدرام
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۳:۰۳:۱۱
یکی از دوستان فرمودند اینجا برای کسی نوشابه باز نکنیم. ولی نمی تون از اقدام درست سایت الف در پیگیری این قضیه گذشت. حرکت این سایت مصداق واقعی اطلاع رسانی دموکراتیک و نقد منصفانه از درون است. امیدوارم سایت الف و نمایندگان خود را ملزم به دلجویی از کردان یا رییس جمهور بخاطر اقدام درستشان نبینند و همچنان همین راه را در نقد منصفانه قدرت تحت هر شرایطی ادامه دهند. (90017)
 
ساکت
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۳:۱۸:۲۹
احسنت به مجلس که با هیچ فردی برادر خواندگی ندارد حتی احمدی نژاد
اما در این آزمون علاوه بر کردان ، احمدی نژاد هم امتحانش رو بد پس داد (90019)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۳:۳۵:۰۵
یک سوال دارم و ان اینکه اقای کردان در حین استیضاح می گوید براساس دکتری حقوق نگرفته و نامه رسمی معاون صداسیما هم تهیه شده و چرا این سند به لاریجانی داده نشده و....خب از ان طرف اقای نوباوه می گوید که از سال فلان حقوق براساس این مدرک گرفته ای...خب این وسط روز روشن چه کسی دروغ می گوید؟ بالاخره کردان برای جلسه استیضاح مدرک و سندی دال بر عدم دریافت حقوق براساس دکتری اورده یا نه؟..... بگذریم که این آقا بهرحال لیسانس و فوق لیسانس هم نداشته و به قول احمدی نزاد خیلی از مدیران هم ندارند و گویا طی تشریفات من در آوردی راحت به هم از این مدارک می دهندو حقوق می گیرند.... راستش را بخواهید این وسط یه مقدار موضوع روکم کنی و دعواهای داخلی جناحی هم بود چون مثل کردان زیاد هستند..بقول احمدی نژاد چطور تا حالا مشکلی با مدرک کردان نداشتند و باهاش رفیق بودند و این کردان در جلسات حضرات برایشان خط و راهبرد نشان می داد و قبولش داشتند ولی یکهو بده شد؟! البته این حرف را نمی توان مصداق حمایت از کردان قرار داد متاسفانه یا خوشبختانه این حرف رییس جمهور آبروی استیضاح شونده و اغلب استیضاح کنندگان را برد! (90020)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۶:۱۹:۰۲
با سلام
بهتر نبود این نمایندگان محترم در همان جلسه اول کمی بیشتر تحقیق میکردند و رای اعتماد نمی دادند ......... (90025)
 
ع.
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۷:۱۳:۲۹
سلام
آقای کردان بنظرم هیچ گناهی ندارند از دفاعیاتش کاملا پیداست فرد بی نهایت بی سوادی است آنانیکه ایشان را انتخاب میکنند گویا گول هیکل وقیافه ایشان رامیخورند
ازمسئولین محترم باید انتظار داشت بدون آزمون برای حفظ آبروی خودشان هم که شده از اشخاص فهمیم استفاده نمایند
نمایندگان نیز میفرمایند مدرک ملاک نیست ولی 50درصد که هست امیدوارم درس عبرتی برای من باشد لا اقل بدانم
کیرا کجا بگذارم (90027)
 
علی رضائی
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۳۴:۰۶
ضمن تشکر از همه عزیزانی که با تلاش شبانه روزی در طول سه ماه گذشته موفق به کاری انقلاب گونه گردیدند ،لازم است به عنوان یک دوست خدمت آقای احمدی نژاد توصیه برادرانه نمایم که از این به بعد با دقت بیشتری مشاورین نزدیک خود را انتخاب نماید.آنا مشاورینی که از شما انتقاد میکنند در حقیقت سد محکمی برای دفاع از حیثیت شما و نظام هستند و برعکس آنانی که تنها از هر اشتباه شما بشدت دفاع کرده و سعی در توجیه آن دارند تیشه به ریشه شما و نظام میزنند. شما نقاظ قوت بسیاری دارید اما متاسفانه همین نقطه ضعف باعث ریزش دوستان بسیار شما باشد (90040)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۳۶:۵۰
اما باخت - باخت بود برای اصول گرایان که چه توقعی از دولت داشتند چه شد ؟ (90041)
 
ماني
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۴۱:۴۶
نكته تاسفبار در دفاعييه كردان آنجاست كه ايشان از پسرش مرتضي كه بخاطر اين موضوع خجالت ميكشه برود دانشگاه عذر خواهي ميكند اما از ملت شريف ايران كه بخاطر اين فضاحت مورد تمسخر واستهضاء دستگاه تبليغي دشمنان واقع گرديده حتي حاضر به يك عذر خواهي لفظي نشدند (90043)
 
سعيد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۴۳:۴۰
خدا قوت، با همين پشتكار قضيه چك هاي پنج ميليوني را پيگيري بفرماييد تا اعتماد از دست رفته كم كم باز گردد. اگر چه هنوز راه زيادي بايد رفت. ولي آغازي است و تمرين مؤثري براي پايبندي به اصول و اصلاحات (90044)
 
مريم
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۴۵:۱۴
آفرين بر 45 نفر و 14 نفر كه نشان دادند چه قدر وجدان بيدار اين ملت هستند خداي داد از اينان بستان كه اينگونه انكارروز مي كنند وي ر شما و واي بر ما (90045)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۸:۴۵:۲۰
آيا آقاي جاسبي نبايد در اين ماجرا محاكمه شوند؟ اگر مي خواهيد دلايل عدم برخورد با جاسبي را مي دانم ! (90047)
 
بچه مشد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۹:۰۳:۳۲
با سلام وخسته نباشيد به پرسنل محترم سايت الف ودست مريزاد به مطهري عزيز و نوباوه گرامي فرزندان خلف انقلاب.استدعا دارم ديگر نامي وتصويري از دروغگوي بزرگ در سايت قرارندهيد تا خاطره تلخ 91روزدلهره وحرص وجوش براي مردم عزيزايران هر چه زودترزدوده شود. (90056)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۹:۱۱:۳۳
راستی نظر اقای فیروز ابادی چیست؟ (90062)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۹:۴۱:۰۵
طبق مدارک نمایند گان مجلس آقای کردان با مدرک قلابی حقوق بیشتر گرفته . در واقع حرام خواری کرده است

آیا علمای و فقهای قم از آقای احمدی نزاد سوال نمیکنند چرا با حمایتش از آقای کردان حرامخواری را امری پیش پا افتاده می انگارد ( در واقع در جامعه حرامخواری رسمی میشود ). (90084)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۹:۴۴:۴۷
احسنت به نوباوه و ديگر افرادي که در مجلس ثابت کردند مجلس مردمي است همانطور که شنيديم اقاي کردان تا لحظه اخر دست از دروغگوئي بر نداشت اگر ميخواهيد عادلانه عمل کنيد او بايد تحويل مقامات قضائي شود تا کسي جراءت پيدا نکند مدرکي جعل نمايد (90086)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۰۹:۴۶:۰۰
از آقای مطهری و نوباوه متشکرم و به خدا میسپارمشان

آقای کردان بجای اینگه شهادتین بگوید باید میگفت :


استغفر الله من جمیع ظلمی و جوری و اصرافی علی نفسی (90087)
 
خزان
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۰:۰۱:۳۰
کردان هم استیضاح شد تنها برای اینکه آبروی مجلس اصولگرا بیشتر از این نره. یکی را وزیر کردند که بتوانند خیلی راحت استیضاحش کنن. تنها به این خاطر که بگن مجلس چشم و گوش بسته از دولت حمایت نمی کنه. در موارد قبلی استیضاح مثل وزیر اموزش و پرورش، وزیر بازرگانی و ... معلوم نمی شد که یهو چه بلایی سر امضاها میاد. اگه مجلس کردان را به خاطر اینکه خیلی راحت فریب خورده شایسته وزلرت نمی دونه، پس دکتر لاریجانی هم که سالها با او در صدا و سیما کار کرده و تنها یه شکی کرده که مدرک کردان جعلیه، هم شایستگی ریاست مجلس را نداره. می خوام بگم که آقای لاریجانی تو این مورد اصلا نتونستید خوب زیر آبی برید. با این استیضاح های صوری آبروی مجلس بر نمی گرده. اگه راست می گید جلوی تخطی دولت از لایحه بودجه رو بگیرید، اگه راست می گید به داد صندوق ذخیره ارزی برسید. (90093)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۰:۱۵:۲۴
شاهرخ

تبریک به عزم و اراده نمایندگان مجلس (90104)
 
شاهرخ
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۰:۱۷:۱۰
به نمایندگان محترم مجلس به خاطر رای قاطع خود تبریک میگویم (90105)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۰:۲۱:۳۳
....و قیامت آقای کردان در همین دنیا به پا شد، روزی که در محضر الهی از هیچ چیز و هیچ کسی کاری برنمی آید، فقط و فقط اعمال و رفتار خود شخص می تواند نجات بخش باشد. آقای کردان باید شکرگذار باشد، شاید آقای کردان یک روزی، یک جایی، عمل خالصانه ای انجام داده است که خدا به دادش رسید و گوشه ای از قیامت او را در همین دنیا بر پا کرد. شاید بتوان گفت این استیضاح آیتی الهی برای عبرت همگان در زمینه های مختلف باشد، که قبل از روز حساب خود را محاسبه کنیم. (90108)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۷:۱۴:۵۵
با این تفاوت که در روز قیامت به ریز ریز اعمالمان میرسند , هیچیک از اعمالمان را نمیتوانیم انکار یا توجیه کنیم , و سپس مجازات سخت الهی در انتظار خواهد بود.
با احتساب این تفاوتها این دنیا با قیامت هرگز قابل قیاس نیست. (90261)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۰:۴۱:۳۷
ضمن تشکر از همه نمایندگی که این مسئله را دنبال کردن
به استحضار میرسانم که آقای رییس جمهور رو دست خوبی به همه زد ایشان از اول هم با علم به اینکه کردان مسئله دارد این کار را انجام داد و میدانست قضیه به اینجا خواهد انجامید و حالا بهره برداری لازم را به شرح ذیل خواهد کرد
1- فرد دلخواهش را معرفی میکند و مجلس با توجه به استیضاح بعمل آمده با او مدارا خواهد نمود و در غیر اینصورت متهم به اخلال در کار دولت خواهد شد
2- با توجه به دوستی رییس جمهور با کامران دانشجو و وابستگی ایشان به (چکاد آزاد اندیشان که از سوی دانشگاه آزاد حمایت میشود )
و از طرفی حضور ایشان در ستاد انتخاباتی دکتر لاریجانی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری بودن ایشان در پست استانداری تهران به نفع رییس جمهور نبود به بخاطر دوستی چندین ساله و هم دانشگاهی بودن
راحت نمیتوانست ایشان را از استانداری تهران بردارد در ظاهر پست مهمتری برای مدت کوتاه به ایشان تا معرفی شدن وزیر جدید داد ولی فرد جدیدی که بیاید قاعدتا معاون جدیدی را به کار خواهد گرفت آقای دانشجو هم این مطلب را دریافته بود برای همین دو هفته سرکار حاضر نمیشد (90116)
 
حميد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۱:۰۷:۱۶
/با سلام و درود به نمايندگان عزيزي كه با شجاعت و غيرت مثال زدني خود ديروز حقايق را به مردم بازگو كردند تشكر ويژه ازاسطوره شجاعت يعني برادرارجمند جناب اقاي حاج بيژن نوباوه وطن نيزدارم. حاجي خدا قوت (90126)
 
مسعود مجد0
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۱:۴۴:۵۴
پیشنهاد می دهم که شعار کردان محاکمه شود روح شیدان زنده شود در نماز جمعه این هفته سراسر کشور توسط پیروان ولایت طنین انداز آسمان کشور گردد تا ضمن نشامشاركت در بحثن دادن عدالت جمهوری اسلام مشت محکمی باشد بر دهان گرگ صفتان کنار نشسته که میخواهند موضوع را پیراهن عثمان کنند خود پیشگیری کنیم وصلابت راستی امت حذب الله را نشان دهیم وقلب آقاامام زمان را خشنود سازیم انشاءالله (90152)
 
ايراني
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۲:۰۵:۱۷
عوامل متعددي كه موجب استيضاح وزير كشور آقاي احمدي نژاد شد باضافه مواردي كه در استيضاح ايشان ذكر نشد ولي در پشت اذهان موافقان استيضاح نهفته است كه برخي بدليل مسائل حفظ حرمتي و برخي بدليل باثبات نرسيدن ، از ابراز آنها خودداري مي كنند همه و همه هر نظاره كننده اي را به اين فكر وا ميدارد كه ساليان سال چه كسي با چه خصوصيات اخلاقي و با چه سياهي دروني چه منصبهاي حساسي را سكانداري مي كرده است.خصوصا اينكه برخي ارگانهائيكه تحت مديريت ايشان بوده است از مقدسترين ارگانهاي نظام جمهوري اسلامي ايران بشمار مي روند كه متاسفانه از همين ارگانها افراد ديگري هم كه زماني از سران و مقامات بالاي آن ارگانها بوده اند افتضاحاتي در حد همين فرد يا حتي بالاتر از ايشان ببار آورده اند كه در اذهان عمومي تقدس آن ارگانها را به زير سوال مي برند.
لذا در اين برحه زماني و با توجه به تبعات فساد برملا شده و خصوصا جهت ايجاد عدالت ميان كساني كه يك جرم مشابه مرتكب شده اند و بسياري از مرتكبين جرمها محاكمه و بعضا هم اكنون در زندان بسر مي برند طرح محاكمه وزيرمخلوع كشور
در خصوص جرمهاي متعدد ايشان ضروري و بلكه واجب مي باشد.به اميد روزي كه ريشه فساد اقتصادي و اخلاقي از كل جامعه بالاخص از مجموعه كساني كه انتظاري بيش از ديگران از آنها مي رود بخشكد. (90156)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۲:۰۸:۱۸
کردان هم یکی از قربانیان بازی های سیاسی است . اما در دغل بازی و دروغگوئی او شکی نیست . ریشه ها را باید جستجو کرد . (90157)
 
کاوندی
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۲:۲۱:۲۷
ابتدا از آقای مطهری و دکتر توکل به خاطر پیگیری این مساله تشکر میکنم.
دوم اگر در موقع میدیریت در صدا و سیما با آقای کردان هم مثل سایر استخدامیها برخورد میشد و تاییدیه مدرک ایشان را از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از وی درخواست می کردند شاید کار به بحث مدرک دکترای ایشان نمی کشید.
سوم باید دادگاهی به صورت علنی در مورد بحث چکهای 5 میلیونی برگزار شود و باعث آن نیز محاکمه گردد (مدعی العموم کجاست؟)
چهارم بنا به گفته آقای کردان ایشان ظاهرا در دانشگاه تدریس میکردند که باید رئیس دانشگاه مربوطه نیز پاسخگو باشد. (90162)
 
افشین
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۸:۳۸
من سعی می کنم یک اصلاح طلب باشم.
اقدام مجلس محترم یک اقدام اصلاح طلبانه بود(اصلاح اسلامی).به آنان تبریک می گویم.
مجلس هشتم تا حدود زیادی خاطرات بد مجلس هفتم و مماشات آن مجلس در برابر اقدامات غیر قانونی و خلاف نظر کارشناسان امر و مردم را از بین برد و باعث بازگشت امید به عدالت و قانونمداری به قلبهای مردم شد.
تبریک می گویم. (90176)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۷:۱۳
تا حلا نمی ئونستم رادیو ها خبر را می نویسند! (90186)
 
بهروز
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۴:۰۰:۳۵
کردان مضلوم بود چرا که کم نیستن افرادی که افکار و روش او را دارند و براشون هیچ اتفاقی نیافتاده.کردان بد شانس هم بود (90197)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۴:۱۰:۰۱
آقای وزیر عزیز
مدرک جعلی ارائه داده اید و دروغ گفته اید. چه ربطی به جنگ و شیمیایی شدن دارد؟ پس تکلیف پدر من یا امثال من چیست که بیشتر از شصت ماه یا نه، یکماه در جبهه بوده اند و امروز نه وزیر ند، نه سفیر و نه هیچ چیز به جز یک کارمند ساده اداره دولتی. آنقدر ساده و بی آلایش که حتی مدارک حضور در جبهه را ارائه هم نکرده اند؟ (90199)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۴:۱۲:۲۰
اقاي رئيس جمهور شما بايد ذکاوت و هوشياري خواست داشته باشيد در انتخاب وزرا فردي را انتخاب نمائي که سي سال به همه دروغ گفته سر همه کلاه گذاشته و بالاخره رسوا شد مطمئن باش از اين ادم ها کم نداري در سيستم دولتي(علي الخصوص انهائيکه از دانشگاه هاوائي مدرک گرفتند) سعي کن در اين مدت کم باقيمانده از رياست جمهوري اين افراد را بيرون کني تا جنبه مثبت ان براي تو باقي بماند (90201)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۴:۳۳:۴۶
آقاي احمدي نژاد صداقت و عدالت محوري و عدم باند بازي را از فرزند خلف استاد مطهري بياموزيد (90207)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۴:۳۵:۲۲
درد بر فرزند برومند صادق وشجاع استاد شهيد مطهري (90208)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۵:۳۱:۰۰
هیئت وزیران صبح امروز 15/8/87 به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه از زحمات کردان در دوران کوتاه تصدی بر وزارت کشور تشکر و قدردانی کرد.
هیئت وزیران صبح امروز به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه از زحمات کردان در دوران کوتاه تصدی بر وزارت کشور تشکر و قدردانی کرد. (90228)
 
یاوران انقلاب اسلامی سال 57
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۵:۴۰:۲۵
اینجانب شاکی خصوصی کسانی هستم که با خرید این گونه مدرکهای قلابی عنوان مهندس و دکتر ای ساختگی برای خود درست کردن و از جو شرایط اول انقلاب اسلامی سو استفاده کرده و عده زیادی را از نان خوردن انداخته اند و خود را صاحب پست و مقام و قدرت نمودند آیا دادخواهی هست که از این قبیل افراد شیاد تقاس ما را پس بگیرد. ضمنا\" از نمایند گان شجاع و تو انمند مجلس شورای اسلامی خصوصا\" آقای ستار هدایت خواه نماینده محترم مردم شهرستان بویراحمد و دنا تشکر و قدردانی مینماید و از ایشان استدعا دارد بهمراه نماینده محترم گچساران سری هم به وزارت نفت بزنند چون از این قبیل مدارک مهندسی و دکترا ی قلابی که عده ای از طریق باند بازی بدست آورده اند و به وزارت نفت راه یافته اند به وفور یافت میشود آنها را شناسایی و بملت معرفی نمایید تا بدانند زنگ حسابی هم هست. (90236)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۶:۰۶:۴۳
آقای رییس جمهور...کردان رفت.....من با همه کودکی و نا پختگی از روز ها پیش می دانستم که میرود....اما چیزی علاوه بر تنبیه کردان باقی ماند..........شما!....و وجدان شما و دقت مردم در رای دادن........

سخنانی که از شما نقل قول شد.....استمرار شما بر عزل نکردن کردان که گناهش شفاف بود.....و.........آقای رییس جمهور از چه دفاع کردید؟.....لحظه ای شک کردید که وقتی می شنوم شما مدرک را کاغذ پاره خوانده اید به مدرک خود شما شک میکنم....و یاد جملات طرفدارانتان در مورد رتبه کنکور خود شما می افتم؟آیا تامل کردید که توهین گران شما آخرین تیرهای در ترکش آنان که از دانش و تلاش و بیدار خوابی های آن تنها مدرک را میبینند به دانش اموختگانی است که هر روز درد مدرک گرایان بی دانش را به دوش میکشند
؟
ورای باورها ....اسلام و ارزش نظام...که ارزشمندند...آقای رییس جمهور ....کاش یاد گرفته بودیم پیش از همه چیز باید ببینیم از پروردگار خویش خجالت می کشیم یا نه؟وای به روزی که حتی معنای خجالت را از یاد ببریم...وای به روزی که خود را به جای پروردگار مدار هستی ببینیم....که شفاف گفته اگر من بنده ای را رها کردم تو کاری نمیتوانی برایش انجام دهی......

نمیدونم چرا سانسور الف زیاد است.....اما اگه شما هم سانسور کنید .....باید به حریم بین الف و پروردگار شک کرد....

و آقای مطهری....پدرتان را دوست داشتم اما شما را نمیشناختم....شاید اشتباه هایی داشته باشید... اما فکر میکنم لااقل حرمت پدر را حفظ کردید....خوشحالم که نام پدر برایتان شبهه ایجاد نکرد......... (90248)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۶:۴۳:۲۲
آقایانی که نام اصولگرایی را خراب میکنید!

این قدر از بزرگان ما امثال ( امام خمینی، شهید بهشتی ، شهید مطهری و ... ) مایه نگذارید.

مگر آنها چه گناهی کرده اند؟! که شما مثلا میخواهید ادامه دهنده راه آنها شوید؟ (90256)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۷:۰۶:۴۸
آيا آقاي جاسبي نبايد در اين ماجرا محاكمه شوند؟ اگر مي خواهيد دلايل عدم برخورد با جاسبي را مي دانم

پذیرش استاد توسط دانشکده ها و گروههای آموزشی انجام می شود. اگر نام رییس دانشکده حقوق وقت دانشگاه آزاد را بدانید متوجه می شوید که چرا دولت این مسئله را پیگیری نمی کند. (90259)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۸:۰۰:۱۰
یک سوال...اگه به کسی خواستن مرک دکترای افتخاری بدن, باید حتما لیسانس و فوق لیسانس داسته باشه؟!...مگه خاتمی که چن تا دانشگاه پس از طرح موضوع گفتگوی تمدنها دکترا بهش دادن, فوق لیسانس داشت؟من از موافقان استیضاح بودم ولی الان یه کمی مردد شدم...لطفا این متن را برای پاسخ دوستان به من منتشر کنید...میدونید چیه...فکر کنم همین طور که رهبری گفتند خیلی تند رفتیم...نگران شدم (90278)
 
Borna
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۷:۴۲:۰۸
این نگرانی شما نشان دهنده انتهای هوش و زکاوت است ! اولا خاتمی برای رسیدن به قدرت به کسی دروغ نگفت، دوما با مدرک دکترای اقتخاری اش ( که واقعی هم بود) از جایی حقوق حرام نگرفت، کاری که کردان کرد. (90364)
 
شقایق
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۱۰:۱۲:۱۲
در این زمینه تند نرفتیم دوست گرامی خیلی هم آهسته رفتیم.
لطفا یکبار دیگر متن استیضاح را که به قلم افرادی طرفدار دولت نوشته شده بخوانید و پاسخ خود را بیابید.
ضمنا آقای خاتمی شخصا با اعلام عنوان دکتر پیش از نامش مخالفت کرد و هیچوقت از آن عنوان استفاده ای ننمود چون میدانست عنوانی تشریفاتی است و برای احترام به او داده شده است.
اما برخی از هوادارانش دوست دارند این عنوان را بکار ببرند. (90386)
 
ريما
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۸:۲۴:۵۹
لطفاً نام اين 45 نماينده و اون 14 تاي بي طرف رو بنويسيد و مدراك تحصيلي شون را هم كنترل نمائيد.
حجت به اين روشني، دروغ به اين واضحي در حضور خود نمايندگان ، اعتراف به اشتباه كلامي (دورغ) با هم اين آقايان وخانمها خواب هستند. قدرت استتنتاج ندارند، باز هم به اين دروغ گو اعتماد مي كنند!
در اين مرحله بايد مردم در خصوص انتخاب اين نخبگان سياسي قضاوت نمايند و در انتخابات بعدي افراد با وجدان را انتخاب كنند.
خواهش مي كنم ، اسامي اين افراد را منتشر كنيد. (90287)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۹:۳۸:۴۰
بنظر م این یکحرکت املا استرتژی از طرف اقای لاریجانی بود برای پاسخ دادنبه احمدی نژآد در قبال برکناریش از ریاست شورای امنیت
نکته دوم کم کاری مجلس هشتم بود که با این حرکت تا حدودی جبران شد

نکته سوم خیز بلند آقای لاریجانی به کاندیاتوری ریاست جمهوریاست

نکته بعدی عدم اجماع اصولگرایان بر روی مساله کندیداییمجدد اقای احمدی نژآد است فکر می کنم با این حرکت ارای زادی از ایشان بریزد پس یک نفر دیگر بهتر.


این که کردان قربانی یک حرکت سیاسی شد شکی در ان نیست.
انشالله تا باشد از این کارهای بی ریا! (89909)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۹:۴۱:۳۵
فرق ایران با دنیا
در دنیا اول لیسانس میگیرند بعد قاضی میشوند
در ایران اول قاضی میشوند بعد لیسانس میگیرند(نقل قول از دکتر کردان که گفت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اگر کسی سه سال قاضی باشد بدون مدرک مدرک لیسانس میگیرد) امیدوارم این بار سانسور نکنید (90301)
 
يك روزنامه نگار
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۹:۵۵:۱۴
شما اگر رسانه اي بي طرف هستيد كه نشان داديد نيستيد چرا صحبت هاي اقاي كردان را نيمه منتشر كرديد.
آقاي توكلي من يكي از كساني ام كه روز قيامت --- مي گيرم.
البته درهمين دنيا هم بابت كارهايي كه مي كني بايد تقاص بدي .‌آن روز دير نخواهد بود. (89794)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۲۱:۰۶:۴۹
کردان قربانی اهداف جاه طلبانه باند جاسبی گردید.مسئولین که با باند جاسبی مراوداتی غیر قانونی دارند از سرنوشت کردان درس عبرت بگیرند. (90308)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۲۱:۱۵:۲۹
كردان را بركنار كرديد حالا به فكر رفع معايب باشيد- كشور ما كم مشكل ندارد (90310)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۲۱:۲۵:۱۳
امروز همه میدانند که جاسبی یک فرد نیست و این باند برای بسلطه درآوردن مدیران قضائی کشور مدارک تحصیلی غیر واقعی و سمتهای استادی را بافراد مورد نظر خود برای رسیدن بمقاصد غیر قانونی و تخلفهای اقتصادیش واگذار نموده است. (90311)
 
From U.k
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۲۱:۳۶:۵۲
کردان مهره سوخته جاسبی (90314)
 
اقبال
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۲۳:۵۰:۳۸
فکر نکنم به اعتقاد هیچ کسی این \"افتضاح\" به علاوه \"فرا افتضاح\" قضیه چک ها از به قول صدا و سیما \"افتضاح\" کنفرانس برلین زمان اصلاحات کمتر باشه.
با این تفاوت که بخش اعظمی از کنفرانس برلین از جمله قسمت مبتذل اش به صورت شویی مکررا از تلویزیون پخش شد و کمترین تبعات آن حکم زندان برای عده ای و خلع لباس آقای اشکوری بود ولی در این جا احتمالا چون دولت عزیز مردمی تر از دولت پیشین است و همچنین برای حفظ آبروی نظام ( که در دولت قبلی هم وجود داشت ) ، مجلسیان عزیز ترجیج می دهند که به همین \"کمترین کارشان\" که وظیفه شرعی و قانونی شان می باشد مباهات کنند.

می دانم که این نظرر راهی به ثبت در الف نخواهد داشت، ولی حداقل حرف ام را زده ام و سانسورچی خوانده است و از این بزرگوار خواهشمندم که بر روی این نظر دمی تامل فرماید. (90334)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۱:۲۷:۵۲
[اگر مدرک به قول بعضی ها کاغذ پاره ای بیشتر نیست پس چرا بعضی دیگر به هر قیمت حتی حیثیتشان اونو جعل می کنند؟ (90343)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۲:۴۳:۲۸
به نظر من رهبر خودش خوبه، اطرافیانش مشکل دارند (90353)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۳:۴۰:۲۰
اینجور که رییس جمهور از این بابا طرفداری کرد احتمالا یکی از مشاول هاش میشه! اونجوری که سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده کردان صحبت کرد جرمی متوجه ایشان نیست و نفری هم که مدرک جعلی برای ایشان گرفته(بخوانید سپر بلا) از ایران فراری دادنش، بفهمید سرکاریم و مرتبا بهمون دهن کجی میشه! (90356)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۰۶:۴۳:۱۳
اقاي کردان تا لحظه اخر دست از دروغگوئي بر نداشت . عمل پيوند مغز استخوان هم يك دروغ ديگه است. (90360)
 
علی
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۱۰:۰۸:۳۳
با درود بیکران به روح پاک شهید مطهری که فرزندی ازاده از خود به یادگار گذاشت
مدرک علمی ما فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی داخلی وزارت نیرو که تمام سر فصلهای اموزشی وزرات علوم را برای اخذ مدرک تحصیلی طی نموده ایم صرفابدلیل آنکه از طریق کنکور سراسری گزینش نشده ایم مورد تایید وزارت علوم قرارنمی گیرد واین درحالی است که متاسفانه شاهدیم دکتری هایی نظیر دکتر علی کردان براحتی برمسند قدرت می نشینند وسالیان سال حکمرانی میکنند وحتی با این مدرک قلابی به دانشجویان این آب وخاک درس یاد میدهند
امیدوارم روزی را شاهد باشیم که همه این سره ها از ناسره مشخص گردد. (90384)
 
saeid
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۱۰:۵۱:۰۵
با سلام
من نه آقای کردان را میشناسم و نه کاری به دیگر مسایل دارم
فقط توی این استیضاح به چشم خود دیدم آبرو در این مملکت پشیزی ارزش ندارد
و عموما خواسته و ناخواسته با پرده دری میخواستند آبروی
آقتی کردان را ببرند که در این قضیه جای تاسف داشتکه
آقایان توکلی نوباوه مطهری پیشتاز بودند
و آقای نوباوه پرده دری کردند و آگر مختصر احترامی داشتند
از دل من بیرون رفت (90397)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۵
ای کاش در قضیه دانشگاه ازاد هم همین طور عمل می کردید-اصول گرایی از ادعا تا واقعیت آقایان توجیهمان کنید؟ در ابتدای مطلب باید به عرض برسانم که این مقاله در طرفداری از اقای کردان و عملکرد ایشان نیست بلکه گریزیست به عملکرد نمایندگان اصولگرای مجلس - در روز هایی که گذشت یکی از جنجالی ترین استیضاح های کشور انجام گرفت که نه استیضاح به معنی توضیح خواستن برای عملکرد فرد بلکه این استیضاح استیضاح خود نمایندگان بود که البته در جای خود حرکت بسیار پر بار و ارزشمندی بود اما بحث اصلی اینست که آیا اصول گرایی فقط در مورد کسانی نمایان می شود که پشتیبان قدرتمندی ندارند یا از لابی قدرتمندی بر خوردار نیستند چرا اقایانی که ان سخنرانی های شور انگیز و به یاد ماندنی را در جلسه استیضاح اقای کردان انجام دادند هیچ کدامشان کلمه ای در مورد مدیریت دانشگاه ازاد و مفسده های ان به زبان نیاورده اند ایا اصول گرایی له کردن ضعفا و بی صدا از کنار زر و زور مداران گذشتن است چرا زمانی که اقای دکتر احمدی نژاد در شروع کارشان قضیه دانشگاه ازاد را مطرح کردند هیچ نماینده ای در حمایت از این حرکت بر نخواست حتی بیش از دویست نماینده در نامه ای به حضرت آقا از عملکرد دانشگاه ازاد و مدیریت سلطنتی ان حمایت کردند و کار دولت را عقیم گذاشتند چرا حتی یک کلمه ی از تحقیق و تفحص مشقت باری که از دانشگاه فرا قانونی ازاد انجام گرفت در مجلس قرائت نشد آقایان چرا ان موقع اصول گرایی تان ته کشیده بود و الان به جوشش افتاده و به یاد اورده اید که اصول گرایید ایا ان موقع صحبت از حق و حقوق ملت و ابروی نظام در بین نبود پس بیایید واقع بین باشیم وا اصول و ارزشهای انقلاب را به سخره نگیریم (90468)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۲۱:۳۹:۴۲
کردان به خاطر این علی رغم اصرارها استعفا نداد که معنی کلمه استعفا رو نمی دونست. باید بهش می گفتن برو \"استیفا\" بده، اون وقت شاید می فهمید، استعفا می داد (90539)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۷ ۲۲:۲۰:۰۷
در اخبار آمد کههیئت وزیران صبح امروز به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه از زحمات کردان در دوران کوتاه تصدی بر وزارت کشور تشکر و قدردانی کرد.
يك مدرك دكتري هم ميدادند شايسته بود كه به ايشان بخاطر اين ميزطلبيشان كاغذپاره بدهند
خیلی جالب است. تنها دولتی در جهان که از افراط خاطی تقدیر می کند. تقدیر از جعل مدرک و گرفتن حقوق چند ساله تحت این عنواین و عضو شدن در هیئت علمی بدون داشتن مدرک جای تقدیر هم دارد! (90653)
 
محمدی
۱۳۸۷-۰۸-۱۹ ۰۰:۲۶:۳۹
بنا شد اگر نظرات توهین آمیز نباشد وبا موضوع مرتبط باشد در سایت درج شود اما هرگاه نظری داده شود که انتقاد از آقای توکلی یا دوستان ایشان مانند الیاس نادران واحمد علی مقیمی باشد هرگز آن انتقادها بر روی سایت ظاهر نخواهد شد (90876)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۰ ۰۰:۲۰:۱۷
بحث دروغگوئي مشخص و مبرهن است .
لطفا ليست اسامي نمايندگاني را كه به اين موضوع مشخص راي منفي داده اند را اعلام كنيد تا ايشان را بهتر بشناسيم. (91183)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۰ ۱۰:۴۳:۰۷
بابا اين صفحه را درست کنيد خيلي حرف داريم در خصوص اين دروغگوي حيله گر بزنيم (91293)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.