توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34652
جهرمي: بانك مركزي از اتفاقات اخیر عبرت بگيرد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۵
وزير کار و امور اجتماعي گفت: بانک مرکزي و مسئولان آن بايد از اتفاقات رخ داده در دنيا عبرت بگيرند و همان گونه که آنها در مواقع رکود اقتصادي، سعي در ارائه تسهيلات دارند بانک مرکزي نيز بايد منابع مالي را آسان‌تر در اختيار توليدکنندگان قرار دهد تا رکود ايجاد نشود.
به گزارش ايسنا منطقه مازندران محمد جهرمي در حاشيه جلسه شوراي اداري آمل افزود: به دنبال اين نيستيم که بانک مرکزي با ما مهربان باشد بلکه مهرباني بانک مرکزي بايد با توليد را مي خواهيم.
وي با بيان اينکه بر اساس برنامه چهارم هدف گذاري نرخ بيکاري 4/8 درصد است گفت: برنامه ريزي ما هم بر همين اساس بود ولي به دليل قفل شدن منابع بانکي ضربه جدي و سختي به سرمايه گذاران وارد شد که اين ضربه باعث عقب افتادگي امور و به نتيجه نرسيدن کارها شد که در نهايت نرخ بيکاري افزايش يافت.
وي با اعلام اينکه نرخ بيکاري بهار امسال 6/9 درصد بود و نسبت به بهار گذشته که 7/10 درصد بوده 1/1 درصد کاهش داشته است گفت: متأسفانه تابستان امسال به دليل نبود سرمايه در گردش، برخي از کاخانجات با مشکل روبرو بودند و بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ بيکاري در فصل تابستان در سراسر کشور 2/10 درصد گزارش شد.
جهرمي ادامه داد: نرخ تسهيلات توسط بانک مرکزي مشخص شده اما هنوز کار عملي درستي را که مشکل توليدکننده را حل کند مشاهده نکرديم.
وزير کار ميزان انحراف بنگاه هاي اقتصادي زودبازده را بر اساس آمار رسمي بانک مرکزي 4.3 درصد اعلام کرد و گفت: اگر آمار ديگري ارائه شود حتماً بايد مستند باشد.
وزير کار و امور اجتماعي همچنين از 253 هزار نيروي بيکار در کشور خبر داد و افزود: بر اساس آمار 253 هزار نيروي کار به دليل نبود نقدينگي و مواد مورد نياز بيکار شدند که اميدواريم اين مشکل با کمک بانک مرکزي حل شود.
به گزارش ايسنا جهرمي در نشستي خبري در ساري با بيان اينکه بانک مرکزي تمهيدات 30 ميليارد تومان براي سرمايه در گردش را ترتيب داده است گفت: ولي با توجه به بدهي توليدکنندگان نمي توانند سرمايه در گردش را بگيرند و مواد مورد نياز کارخانجات را تهيه کنند که اين امر باعث بيکاري تعداد زيادي از کارگران مي شود.
وزير کار و امور اجتماعي با اشاره به اينکه ما براي حفظ حقوق کارگران به اصلاح قانون کار پرداختيم افزود: ما در جهت حفظ حقوق کارگران و همچنين حمايت از اشتغال و بهره وري و حمايت از مسئولان و کارآفرينان به اصلاح قانون کار پرداختيم.
وي تصريح کرد: بخش اندکي از قانون کار نياز به بازنگري دارد ولي همه آن تغيير نمي کند.
جهرمي از بهره برداري 440 طرح زودبازده طي سه سال گذشته خبر داد و گفت: بيش از 250 تا 300 هزار طرح نيمه کار وجود دارد که بايد امسال به بهره برداري برسند.
وزير کار ادامه داد: در کنار طرح‌هاي زودبازده طرح‌هاي نيمه کاره صنعت و معدن، کشاورزي و گردشگري را در کشور به نحوي است که 120 هزار طرح با يک ميليون اشتغال فراهم خواهد شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.