نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34761
روسای 6 دانشگاه امریکایی در تهران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۱

روسای 6 دانشگاه آمریکایی در تهران به سر می‌برند.

به گزارش "الف"، روسای 6 دانشگاه آمریکایی شامل جرد کوهن (کارنگی ملون)، دیوید اسکورتن (کورنل)، دیوید لی برن (رایس)، لری وندرهورغ (کالیفرنیا دیوس)، برنارد مچن (فلوریدا)، سی.دی مونه (مرلیند کالج پارک) به همراه روبرت بردهال رییس اتحادیه دانشگاه‌های امریکا هم اکنون در تهران به سر می‌برند.

این روسای دانشگاه‌ها توسط اتحادیه دانشگاه‌های آمریکا انتخاب شده و به دعوت دانشگاه شریف به ایران آمده‌اند.

سفر روسای دانشگاه‌های آمریکا به ایران بر اساس دستور رییس جمهور پس از بازگشت از سفر سال گذشته به نیویورک و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا صورت گرفته است.

این افراد صبح امروز در وزارت علوم با مقامات این وزارتخانه جلسه برگزار خواهند کرد و بعد از ظهر نیز به دانشگاه شریف خواهند رفت.

روسای شش دانشگاه امریکایی در سفر خود به ایران از دانشگاه‌های تهران، مدرس، مرکز رویان جهاد دانشگاهی و احتمالا شهید بهشتی دیدار خواهند کرد.

روسای دانشگاه‌های امریکایی در ادامه سفر خود به اصفهان رفته و ضمن دیدار از مناطق دیدنی این شهر، از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید خواهند کرد.

این افراد سپس به شیراز رفته و پس از دیدار از مناطق دیدنی شیراز، از دانشگاه شیراز بازدید خواهند کرد.

مقرر شده است در پایان این سفر، میان این افراد و دانشگاه‌‌های ایران، تفاهم نامه همکاری‌های علمی و تبادل دانشجو امضا شود.

منابع آگاه به الف خبر دادند که رییس دانشگاه MIT‌ نیز احتمالا طی سه ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد.
 

 
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۰۹:۲۲:۳۸
ای کاش مشخص می کردید روسای کدام دانشگاهها بوده اند (92129)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۰۹:۲۴:۱۷
امیدوارم این سفر مقدمه ای برای شناسایی استعدادهای بالقوه وهم چنبن تبادل وتولید علم مفید ودو طرفه باشد (92131)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۰۹:۳۴:۴۳
فیلم سخنرانی ریس دانشگاه کلمبیا را برای ایشان زمانی که تهران هستند پخش کنید بهتر به مزخرفاتی که نامبرده در دانشگاه کلمبیا گفت پی میبرند . (92133)
 
حميدرضا
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۰۹:۳۵:۳۷
دعوت از روساي دانشگاه هاي ايالت متحده بسيار خردمندانه و مدبرانه است ، اين موضوع ضمن كمك به ارتقاي سطح علمي دانشجويان و دانشگاه ها ، روشنگر اين واقعيت است كه ايرانيان متمدن همواره اهل گفتگو ، علم و جوياي دانش و رواج دهنده علم بوده و هستند .

چه زيباست ؛ تلاش كنيم تا از ساير گروه هاي مردمي ايالت متحده مانند : نمايندگان مجلس امريكا ، تجار ، صاحبان صنايع و امثالهم نيز دعوت نموده كه اين امر ضمن نزديكي دو ملت ، موجب از بين بردن تبليغات غير واقعي بعضي از اربابان مطبوعات و رسانه هاي غربي خواهد شد ؛ زيرا ملت امريكا با حضور در ايران كهن ، از نزديك با امنيت و تمدن ايران و ايرانيان آشنا خواهند شد ؛ و تصوير واقعي اين مهد پر گهر را لمس خواهند نمود ؛ و به توسعه و رونق صنعت گردشگري كشور كمك شاياني خواهد شد. رونق گردشگري و جذب توريست ضمن توسعه اقتصادي موجب كارآفريني و كاهش چشمگير بزه كاري و ناهنجاري هاي اجتماعي مي شود.

بايستي دروازه ها را بروي جهانيان گشود و ايران را كه امروز براي اكثر جهانيان ناشناخته و يا تصوير نامباركي به سبب تبليغات سوء ؛ دارند ؛ معرفي نمود ؛ ما ملت ميهمان نواز و دانايي هستيم ؛ امروز روز ديگري است و بايد براي فرداي بهتر فرزندان اين مرز و بوم ، اكنون شروع كنيم .

هميشه آغاز هركاري دشوار است اما مي تواند نيمي از راه باشد . (92135)
 
psdk
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۳:۵۹
welcome. (92138)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۰:۱۴:۴۹
کسی فکر می کرد سخنرانی آقای احمدی نژاد برای قشر دانشگاهی چنین ارمغانی داشته باشه. من به عنوان یک دانشجو امیدوارم چنین تبادلات فرهنگی ادامه داشته باشه. (92143)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۰:۵۵:۱۱
[sizeدعوت رئيس جمهور از روساي دانشگاههاي آمريكا اقدامي پسنديده است كه مي تواند حسن نيت جمهوري اسلامي ايران را نشان داده و نگرش جامعه علمي و حتي نخبگان سياسي آمريكا را نسبت به ايران تغيير دهد. ادامه چنين دعوتها و حركاتي توصيه مي شود. (92152)
 
حمید از تهران
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۲:۱۱
با سلام
بی تردید هرچه برنامه ریزی برای حضور اندیشمندان وفرهیختگان کشورهای مختلف در ایران صورت پذیرد امری پسندیده وارزشمند خواهد بود چراکه این افراد دارای شخصیت وموقعیت اجتماعی بوده و طبقات مختلف جامعه به آنان اعتماد دارند، لذا نقطه نظراتشان درمورد موضوعات مختلف وجوامع گوناگون به گروههای دانشگاهی وتحصیل کرده قابل اتکا وتاثیرپذیر می باشد.
نکته مهم مواردی است که انان از منظر علمی به موضوعات نگاه میکنند ومسائل ریز وحساسی را برای دوراندیشی مدنظر قرار میدهند.
به ویژه انکه اطلاعات غلطی که رسانه ها درمورد ایران ارائه میکنند آنان میتوانند قضاوت عادلانه میان انجه شنیده اند وانچه دیده اند ارائه نمایند.
لازم به ذکراست اساتید ومحققان دارای رسالتی منصفانه برای انتقال درست اطلاعات می باشند .با توجه به اینکه جامعه امریکا به نظرات محققان اعتماد داشته و در اتخاذ تصمیمات خود نظرات آنان را لحاظ می نماید میتوان در یک برنامه بلند مدت ارتباطات میان دانشگاهیان را در داخل وخارج برقرار نمود.

مسلما این ارتباطات منجر به ارائه مقالات وگزارشهایی خواهد گردید ودر اسناد ومدارک ثبت میگردد. (92167)
 
افشار
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۷:۴۵
کار بسیار خوبی انجام شده امیدوارم در زمان بازدید حد اقل مسئولین به وضعیت صنفی دانشجویان برسند و تجهیزات علمی به روز را در اختیار دانشجویان در آزمایشگاه ها و کار گاه ها قرار داره و به نمایش بگزارند تا حرمت و اعتبار یک دانشجوی ایرانی به نحو شایسته حفظ شود (92180)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۴:۰۰:۴۹
چرا این کارها را به خاتمی اجازه ندادید. برای یک کارکوچک, 50 نفری اورا تهدید به قتل می کردید؟ (92183)
 
Hamidreza
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۹:۲۱:۱۲
حضرت آقاي مرتضوي

هيچ عاقل گرد بگذشته نگشت ؛ ديروز مرده است و فقط مي توان از تجربه ي آن پند گرفت .

با چرا چراي ديروز ؟ مشكل امروز حل نمي شود ؛ لطفاً تعصبات را كنار بگذاريد ؛ هركس كار خوب انجام دهد؛ قشنگ است . (92293)
 
میلاد
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۷:۳۱
خوب لست حالا این افراد پس بشی از یک سال از آن ماجرا به اشتباه خود پی می برند و در برگشت به تمامی مردم آمریکا می گویند که در مورد احمدی نژاد اشتباه کرده اند. و در آخر به آشتی دو دولت ختم به خیر می شود.
قابل توجه وزارت علوم (92186)
 
ورزشکار
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۴:۴۸:۵۶
بالاخره باب مذاکره از یکجا باید آغاز بشه که شد ، هرچند اگر دولت قبل نیت مذاکره را می کرد مورد حمله و انتقاد قرار می گرفت بهر حال همینکه اشکالات موجود بر سر را مذاکره از بین رفت کافی است . (92190)
 
mehdi
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۵:۴۰:۰۳
کاش سایت الف یک بار هم از رئیس جمهور تشکر می کرد.آقای توکلی بیشتر مردم این مملکت می دانند شما هم از بازی سیاست خوشتان آمده و دنبال قدرت هستید نه دلسوز مردم . امیدوارم برای همه ی تهمت هایی که در این سایت به بسیاری از شخصیت ها زده اید و میزنید در محضر خدا هم جوابی داشته باشید. (92204)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۵:۴۱:۰۹
همکاری های علمی فی نفسه خوب است. در همه جای دنیا همکاریهای بین المللی وجود دارد. برای مثال در آلمان (که من مشغول تحصیل هستم) بعضا در برخی گروههای پژوهشی بیش از نیمی از اعضای گروه از کشورهای خارجی هستند، و این امر در حقیقت آنها را در جریان وضعیت علمی کشورهای دیگر قرار می دهد، و به رییس گروه هم اجازه می دهد تلاش کند بهترین اعضا را به عنوان یک تیم دور هم جمع کند، صرف نظر از اینکه اهل چه کشوری هستند.

در این مورد خاص، باید دید ما چه به دست می آوریم و چه از دست می دهیم. اگر بتوانیم با این همکاریها دانش روز دنیا را به کشور بیاوریم بسیار پسندیده است، اما اگر این کار تنها باعث شود دانش آموختگان ما مهاجرت کنند، چیزی به دست نیاورده ایم. شاید بهتر باشد برای شروع همکاری را منحصرا در زمینه هایی شروع کنیم که در آن حرفهایی برای گفتن داریم، مثل علوم انسانی و علوم دینی. بعد رفته رفته می توان این نوع همکاری را به زمینه های دیگر تعمیم داد. عقب ماندگی ما در علوم و تکنولوژی در حال حاضر به اندازه ای است که اگر از همین لحظه تبادل را آغاز کنیم تبادل کاملا یک طرفه خواهد بود و فقط دانش آموختگان ما از کشور خارج خواهند شد و بسیاری از آنها دیگر باز نخواهند گشت. (92206)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۶:۵۶:۵۱
دانشگاه فردوسی مشهد نمیان ؟! (92212)
 
جهاندیده
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۷:۵۰:۲۷
لازم است به بهترین روش مورد پذیرائی قرارگیرند تا معنی میهمانوازی و اخلاق اسلامی را تجربه نمایند تابلکه بیشتر شرمنده بر خورد زشت و دور از ادب رئیس دانشگاه کلمبیا با رئیس جمهورمحترم شوند. (92220)
 
Doctor Koohi
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۴:۳۰
in khabar khoobist.hamin kar ra khoob ast ba daneshgahaye oroopa ham anjam dahim.tasmim aghaye Ahmadinejad shojaane va mantaghist.ba in hamkariha,iranian moghim amrika niz danesh va sarmaye ra be iran vared khahand kard;be omide addi shodane ravabet siasi beyne iran va gharb ,az jomle amrika,jameeye madani va elmi bayad betavanad faal shavad;keshvare ma az nazare elmi va sanaati be sheddat aghab ast.ma liaghate bish az in ra darim! (92223)
 
hosein
۱۳۸۷-۰۸-۲۶ ۱۸:۵۸:۳۴
بسمه تعالی



جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

رئیس جمهور محترم و منتخب جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ادب و احترام

همانطور که مستحضر هستید تمامی مدیران عالی و میانی دولت جنابعالی بایستی تمامی وقت خود را در جهت خدمتگذاری به ملت مسلمان و شهیدپرور ایران صرف نمایند. متأسفانه این امر تاکنون در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق نشده است. البته این نقیصه بزرگ تنها به دولت جنابعالی منتهی نمی شود. بلکه از دیرباز چند شغله بودن مدیران عالی و میانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مانع از انجام دقیق وظایف و مسئولیتهای حساس سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت و کنترل مجموعه عظیم آموزش عالی کشور شده است. مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبارات وزارت علوم را صرف مطامع و خواسته های خود و رفقای خود نموده اند و اصلاً به مصلحت آموزش عالی کشور نمی اندیشند. آنها به کمک شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ضوابط و آئین نامه هایی را که به نفعشان باشد تصویب می کنند و اصلاً به فکر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی بخش غیردولتی نیستند. صادقانه پرسشهایی را از جنابعالی به عنوان شخص اول قوه مجریه مطرح می نمایم.

1- چرا علیرغم اعتبارات عمده بخش آموزش عالی کشور هنوز مشکل کنکور سراسری حذف نشده است؟ تا کی مردم مسلمان ایران بایستی دغدغه پذیرش فرزندان خود را در دانشگاهها داشته باشند؟ چرا جنابعالی تمام هم و غم خود را صرف سهمیه بندی سوخت، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده کرده اید؟ چرا برنامه ای برای خودکفائی در بخش آموزش عالی ارائه نشده است؟

2- تمامی مدیران عالی و میانی(شامل شخص وزیر-معاونین وزارتخانه-مدیران کل-معاونین مدیرکل) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بصورت پاره وقت بر سر کار خود حاضر می شوند. آنها تنها دو روز در هفته بر سر کار خود حاضر می شوند. اصلاً وزارت علوم بصورت پاره وقت کار می کند. هیچکس در وزارت علوم، برای ارباب رجوع ارزش قائل نست. چرا شخص آقای دکتر محمدمهدی زاهدی و تمامی مدیران عالی و میانی وزارت علوم بجای رسیدگی به امور آموزش عالی کشور، هفته ای حداقل دو روز را صرف تدریس در دانشگاه می نمایند. بنظر بنده و جمع کثیری از صاحبنظران، وزارت علوم آنقدر مشکل دارد تا تمام وقت مدیران عالی و میانی وزارتخانه مذکور را صرف خود نماید.

3- چرا علیرغم گذشت بیش از سه سال از زمان صدور موافقت اصولی و آزمایشی جمع کثیری از موسسات پژوهشی غیردولتی از سوی شورای گسترش آموزش عالی، هنوز اساسنامه الگوی آنها توسط وزارت علوم تهیه و ابلاغ نشده است. اخیراً نیز شخص وزیر علوم از تأیید اساسنامه الگوی اولیه موسسات پژوهشی غیردولتی خودداری ورزده است و وضعیت آنها را بلاتکلیف گذاشته است؟ بنظر می رسد که آقای دکتر زاهدی و سایر مدیران عالی و میانی تنها نگران کاهش درآمد پژوهشی دانشگاههای دولتی هستند و می خواهند هرطور شده جلوی رشد و توسعه مراکز تحقیقاتی غیردولتی را بگیرند تا مبادا رقیبی برای دانشگاههای دولتی بوجود آید. آیا این امر انحصارگرایی نیست. آیا اینگونه اعمال، نقض صریح قانون اساسی بویژه اصل44، قانون برنامه چهارم توسعه و ... نیست. دانشگاهها و موسسات پژوهشی دولتی به دانشگاهها و موسسات پژوهشی غیردولتی به شکل یک مزاحم نگاه می کنند و تا آنجا که ممکن است فعالیت آنها را از طریق صدور بخشنامه های دست و پا گیر محدود می کنند. اصلاً یک قانون نانوشته در کل وزارت علوم حاکم است. آنهم آنست که تا آنجا که می شود جلوی تأسیس و فعالیت دانشگاهها و موسسات پژوهشی غیردولتی را باید گرفت.

4- چرا وزارت علوم هیچ اقدام مناسبی برای برای ادامه تحصیل مربیان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی غیردولتی ندارد. در حالیکه طبق آیین نامه اجرای دکتری خاص مربیان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موضوع بخشنامه شماره 20862/2 مورخ 21/11/86 به مربیان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارتخانه مذکور مجوز ادامه تحصیل در مقطع دکتری آنهم بدون آزمون کتبی داده شده است. آقای رئس جمهور به داد مربیان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی برسید. در پیگیریهای بعمل آمده از دفتر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم که مسبب اصلی صدور این بخشنامه ظالمانه و غیرقانونی می باشد، نتیجه گرفته شد که آقای دکتر هزارجریبی مدیرکل دفتر مذکور با همکاری چند نفر از مربیان دانشگاههای دولتی وزارت علوم اقدام به تهیه این آئین نامه غیرقانونی نموده و آنرا از طریق شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم به تصویب و ابلاغ نموده اند. طبق این آئین نامه غیرقانونی و ظالمانه تنها به مربیان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم اجازه داده شده است تا بدون شرکت در آزمون کتبی در مقطع دکتری پذرش بشوند. در حالیکه مربیان دانشگاههای غیردولتی بایستی مانند سایر داوطلبان عادی در آزمون کتبی دوره دکتری شرکت و در صورت قبولی در آزمون کتبی در مقطع دکتری پذیرش بشوند. این آئین نامه خلاف قانون و شرع مبین اسلام است و عین سوءاستفاده از قدرت و مقام می باشد. مگر چه فرقی بین مربی شاغل در دانشگاه دولتی و یک مربی شاغل در دانشگاه غیردولتی وجود دارد. این ائین نامه مصداق بارز سوءاستفاده از امکانات دولتی در له افراد خاص از جامعه می باشد. اینجانب تقاضا دارد یا این بخشنامه سریعاً لغو و باطل شود و یا سریعاً اصلاح شود و طی آن به مربیان پیمانی شاغل در دانشگاههای غیردولتی نیز تسری داده شود. (92227)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۲:۱۳:۵۶
چرا ما نباید پیشرفتمان را گسترش دهیم
چرا علم هزار ساله ما نابود گشت و علم 200 ساله اروپایی به میان آمد؟
دیگر کسی در دیار ما نیست که انگلیسی را نخواهد یاد بگیرد حتی در صحرا ها هم برای تماشای فیلم به انگلیسی نیاز مبرم دارند!
حرف من این هست که با تبادل دانشجو ما همچون اروپایی ها خواهیم بود در حالیکه فرهنگ ایرانیمان با فرهنگشان اخت نیست و دانشجویمان در آنجا ناخودآگاه درس را رها میکند و تبعه آنجا می شود؟
سعی کنید اگر دانشجو تبادل کردید آقا زاده نفرستید آقازاده تحویل بگیرید (92268)
 
حسن خوش بیان
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۴:۳۱:۵۶
امیدوارم مردم عزیز ایران و همچنین دانشجویان فهیم ایرانی و مسئولین باکمالات ایرانی ،مهمان نوازی ایرانی را به این اساتید آمریکایی بیاموزند. (92273)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۸:۳۸:۱۲
گامي است ارزشمند جهت شناساندن هر چه بيشتر كشورعزيزمان ايران به جهانيان.
از مسئولين محترم ممنون ومتشكريم. (92282)
 
ابراهيم
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۹:۴۲
سلام. ميهمان نوازي ضروري و از خصلت هاي ذاتي ايرانيان است و بايد از ميهمان پذيرائي در شان و مناسب انجام پذيرد ولي اي كاش مسئولين و روساي دانشكاههاي ما در مقابل اين ميهمانان شان و جايگاه در خور ايرانيان را نيز حفظ كنند و مجد و عظمت داشگاهيان و جايگاه رفيع علم و عالم در فرهنگ ديني و ملي ما را به رخ آنان بكشند. ايكاش ائيس هتاك و بي تربيت دانشگاه كلمبو نيز حضور داشت. (92285)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۸:۵۷:۲۸
اين خبر خوشحال كننده است و اميدوارم اين افراد حقيقت را دريابند و آن چنان كه رسم عالمان است عمل كنند. (92288)
 
آينده نگر
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۰۹:۰۵:۱۳
it is very good for us
البته اگر جاسوس نباشند . پس اي كاش گفته شود از كدام دانشگاه آمده اند.

فرهنگ ايران توانايي حضم هر نوع فرهنگي را در خود دارد. همانطور كه با وجود حمله مغولها و اقوام ديگر باز هم ايران، ايران ماند.
ايران مسلمان و صاحب فرهنگ و انديشه

اميدوارم اين موضوع مقدمه اي باشد براي صدور فرهنگ و عقايد ايرانيان عزيز به ملت هاي جهان (92289)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۱۳:۴۶:۵۵
با سلام، ما هیچ نیازی به امریکا و امریکائیها نداریم. چرا اجازه ورود این گونه افراد را به کشور می دهند تا باب ورود جاسوسان سیا و موساد به کشور باز شود. ما هیچ خیری از این روایط نخواهیم دید. مرگ بر امریکا ... (92324)
 
ا
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۱۵:۰۸:۱۴
از یک طرف بورس ادامه تحصیل را در آمریکا کانادا و انگلیس ممنوع کردند و اجازه همکاریهای مشترک دانشگاهی را با آمریکا نمی دهند و از طرفی بصورت دیمی و فقط برای خوش آمد شخص رییس جمهور حرف از همکاری‌های علمی و تبادل دانشجو می زنند. کمی به تصمیمات در این 2-3 سال اخیر خود نگاه کنید.
سرمایه گذاری خارجی پیش کشتان بگذارید حداقل برای آواره نشدن دانشجویان ایرانی در هند و مالزی 4 تا دانشگاه پدر مادر دار در ایران دوره مشترک داشته باشند و پول مفت به کشورهای بی سواد ندهیم
(92237)
 
sgdld
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۱۵:۳۱:۳۹
اميدوارم ميهمانان گرامي با سروگردن سالم برگردند وآن حادثه شوم دوره خاتمي تكرار نشود؟! (92339)
 
پدرام
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۰۷:۳۷:۱۴
دوست عزیز نگران نباشید. با سر و گردن سالم بر می گردند. یا کفن خیلی گران شده یا کفن پوشان به فکر نان هستند و خربزه برایشان آب است. به لطف اقای احمدی نژاد دیگر همه حتی کفن پوشان و جان بر کفان قدیم هم هزینه رفتار های خود را می سنجند. بجز آنهایی که منافعی در امارات و کانادا دارند و به همین خاطر از رابطه سالم بین ایران و هر کشوری از جمله آمریکا می ترسند. امیدوارم در اینده هم همینطور عاقل بمانند. (92416)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۱۶:۲۳:۰۸
اگرهدف فقط نشان دادن در و دیوار دانشگاه ها و مهمانوازی ایرانی هاست و همچنین تو دهنی زدن به رئیس دانشگاه کلمبیا نیازی به دعوت از روسای دانشگاهها نبود چرا که نقش رئیس دانشگاه بسیار سمبلیک است واصلا جنبه علمی و تبلیغاتی نخواهد داشت! نقش علمی در دانشگاهها برعهده اساتید است پس بهتر بود از اساتید دانشگاههای جهان برای این هدف استفاده میشد که خود آنها بهترین مبلغ برای روسای دانشگاهها و دانشجویان و سایر همکارانشان می باشند. حال اگر هدف تبادل اطلاعات و دانش فنی است زهی خیال باطل چون این مسئله فقط باعث فرار راحتر نخبگان کشور شده و هیچ نفعی برای مملکت ما در بر نخواهد داشت . (92359)
 
باهر
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۰۷:۴۳:۲۱
روبط فرهنگی وعلمی با مراکز علمی و اکادمیک امریکا مطلوب است واین کار وزیر علوم عاقلانه است ازسردی روابط ایران و امریکا فقط چین وروسیه وکشورهای عربی خلیج فارس سود می برد روسیه وچین ازکارت ایران در برابر امریکا استفاده می کند (92417)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۰:۵۷:۰۸
اگر دوره خاتمي بود اتوبوسشان را آتش ميزدند فقط بخاطر اينكه آمريكايي اند. اينكه آمدن اينها كار خوبي است شكي در ان نيست بحث اين است هر كاري فقط كافي است در اين دولت بشود انوقت ميشود درست . (92450)
 
زبیع
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۴۹:۴۶
اگر سر سوزنی ذکاوت و موقعیت سنجی داشته باشند باید شرایطی را فراهم کنند که این میهمانان خود فهم و مهمان نوازی ایرانیها را بتوانند با هموطنان خود( رئیس دانشگاه کلمبیا) مقایسه کنند. (92538)
 
ناشناس قلیخان
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۳:۰۵:۱۰
ارتباط دانشگاهیان از هر کجای دنیا که باشند محترم و مفید است. ولی اینطور نباشد که به آنها غذا بخورانیم و یکی یک قالی زیر بغلشان بگذاریم و بفرسیمشان به امان خدا به امید اینکه بروند و بگویند به به ایران چقدر خوب است. بلکه ارتباط علمی و فرهنگی باید مستمر و بر طبق برنامه های مشخص صورت گیرد. دولت هم با برقراری بورسیه های تحصیلی باید امکان حضور دانشجویان و اساتید را در مناظق مختلف دنیا فراهم سازد. (92646)
 
فروزان
۱۳۸۷-۱۱-۲۹ ۰۱:۰۹:۲۲
من اززحمات آقای احمدی نژاد بسیاربسیارمتشکرم

ایشان وظایف خود را به طورکامل انجام دادند.

درطی این سی سال انقلاب ایشان اولین کسی بود که ایران را به قدرت رسانید .

آفرین به رئیس جمهورعزیز

تاروزی که جان دربدن دارم ازایشان حمایت می کنم . (104719)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.