نظر منتشر شده
۸۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34884
نگرانی اصلاح‌طلبان از هاشمیزاسیون خاتمی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۰۱
طیفی از اصلاح‌طلبان از پروژه "هاشمیزاسیون" خاتمی ابراز نگرانی می‌کنند.



به گزارش الف، اخیرا یکی از احراب موثر جبهه اصلاحات، تردیدها و دلایل عدم حضور خاتمی را در قالب جزوه‌ای تهیه و در اختیار برخی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب قرار داده است.



براساس این جزوه، "آقای خاتمی نماد دو جبهه به هم‌پیوسته بود که با خاتمه یافتن دوره ریاست جمهوری از هم گسست و اوج این انشعاب در انتخابات مجلس هشتم رخ داد و به طور رسمی و علنی جریان اصلاحات حداقل به سه شاخه تقسیم شد. موضوعی که به نظر می‌رسد در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز تکرار شود".



یادداشت این جزوه ادامه داده‌است، "آقای خاتمی بارها در جلسات مختلف، حضور خود را به رضایت مسئولین عالی رتبه نظام پیوند زده است. امری که در این دوره برخی دیگر نیز دنبال می کنند تا به پشتوانه محبوبیت و یا مشروعیت آن وارد صحنه شوند. اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در مورد حضور یا عدم حضور هیچ فردی در انتخابات، اظهارنظری صورت نگرفته است".



نکته دیگری که این حزب جبهه اصلاحات تاکید کرده است، احتمال "هاشمیزاسیون" خاتمی است. به عقیده نویسنده این یادداشت، "نکته دیگر میزان رای آوری خاتمی و پروژه هاشمیزاسیون خاتمی است. تکرار تجربه تلخ شکست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم و نگرانی از کاهش جدی آرای آقای خاتمی و حتی رای نیاوردن ایشان، تیر خلاصی بر پیکر نیمه جان اصلاحات خواهد بود".



این یادداشت افزوده است: به دلایل گفته شده، در صورت نامزدی آقای خاتمی، این اقدام باید در حداقل زمان نزدیک به انتخابات انجام شود تا جلوی تحرک رقیب و آنچه اقدامات تخریبی نامیده شده گرفته شود.



توصیه‌های این حزب اصلاح‌طلب در حالیست که تاکنون جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و طیف ملی مذهبی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که آقای خاتمی تنها شانس بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت است.



از طرف دیگر، در مجموعه اصولگرایان نیز رایزنی‌های انتخاباتی سرعت بیشتری به خود گرفته است، به طوریکه دبیرکل یکی از احزاب موثر و تحول‌خواه اصولگرایان با رییس‌جمهور و برخی شخصیت‌های کشوری دیدار داشته است. این چهره اصولگرا با اشاره به رفتار برخی اطرافیان رییس‌جمهور که باعث لطمه به وی در افکار عمومی و انتخابات آتی می‌شود، تاکید کرده است: اگر شما آسیب دیدید، گفتمان انقلاب اسلامی آسیب می‌بیند. اما باید به خاطر داشته باشید که فقط با دستمال پاک می‌شود شیشه را پاک کرد.



گروه‌های سنتی نیز که در تشکیل شورای حکمیت اصولگرایان موفقیتی کسب نکردند، به آسیب شناسی این موضوع پرداخته‌اند. از جمله این موارد می‌توان به حضور ضمنی صرفا یک طیف از اصولگرایان و نیز توجه به چهره‌های برجسته مخالف رییس‌جمهور اشاره کرد که حساسیت‌هایی را درگروه‌های دیگر بوجود آورده بود.



در همین زمینه، طیف دیگری نیز مقرر کرده است که اجرای پروژه وحدت ملی و عبور باید به گونه‌ای صورت گیرد که حداقل توجه رسانه‌ای و جلب توجه گروه‌های دیگر را به همراه داشته باشد.



بحث‌های انتخاباتی در حالی ادامه دارد که حضور یا عدم حضور خاتمی همچنان در مرکز تحلیل‌های دو رقیب قرار دارد.

 

 
 
مجیدی
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۳:۱۸:۰۶
تقریبا مسلم است که خاتمی شکست می خورد و ای کاش کاندیدا شود تا حد اکثر مقبولیت عمومی جریان اصلاحات سنجیده شود (92471)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۲:۵۵:۲۲
البته با حضور محصولی بعید هم نیست! (92846)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۷:۱۴:۵۹
حتی با حضور تولید کننده محصولی و همین صدا وسیمای مخالف خاتمی و همه مدعیان اصولگرایی از شخص اولشان الی اخر در صورت حضور فرزند فاضل ومتقی امام خمینی خاتمی بنده خوب خدا در انتخابات پیروز است مسبب عزت و نصر و شکست حقیقی خداست نه این اقایان فراموش کردید حمله بوش به نوکرش صدام ایا این حمله قابل باور بود جز مکر خدا اصولگرایان منتظر مکر خدا باشید مخصوصا رئیستان افاعتبروا یا اولی الابصار (92949)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۰۹:۲۵:۴۸
شما جماعت اصولگرا چرا از کلمه تقزیبا مسلم است استفاده میکنید این دون شان شما از کلمه تحقیقا مسلم است باید استفاده کنید شما مجلستان مورد تایید امام زمان است شما که بدون چون و چرا فعلتان مورد تایید خضرت خق است شما که میزان حق و باطل هستید شما هستید معیار دوست ودشمن شما هستید نمایندگان خداوند بر روی زمین شما هستید حد منافق که ما هستیم و مومن که شما هستید توقع از شما ان نیست بزرگواران (92987)
 
ارمين
۱۳۸۷-۰۹-۰۵ ۰۹:۱۱:۳۰
مطمئن باشيد در صورت شركت خاتمي بيش از 70 درصد مردم با ايشان راي خواهد داد پيش بيني هاي كوچكترين امكان خطا ندارد در طول سالهاي قبل در مورد داخل و خارج كاملا صحيح بوده (93655)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۹-۰۹ ۰۱:۰۴:۱۶
از کجا میدونی. مگه تو خدایی . با حلوا حلوا گفتن که ذهن شیرین نمیشه. این حرفت هم مثل بقیه حرفاتونه که --- آمریکا در شرف نابودی اقتصادی. خسته نشدید این قدر چرند به هم می بافید (94106)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۳:۴۵:۴۸
در صورت که آقای خاتمی کاندید شوند قطعا پیروز میدان انتخابات خواهند بود.

(ان شاالله) (92475)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۴:۱۱:۴۳
خاتمی رییس جمهوری بود که زود احساساتی و تحت تاثیر قرار می گرفت دور قبل هم که خاتمی رییس جمهور شد با کمک هاشمی بود اگر یادتان باشد شب بعد از انتخاب شدن خاتمی او به دیدار هاشمی رفت و باخنده های خود از او تشکر ویژه کرد اگر خاتمی بیاید این دوره بیشتر به حرف هاشمی گوش خواهد کرد زیرا ..... (92481)
 
سید حسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۳:۱۶:۴۴
اگر هاشمی آنقدر قدرت داشت که 20میلیون رای واسه خاتمی جمع کنه چرا واسه خودش کاری نکرد؟
یخورده به حرفایی که میزنین فکر کنین.
تا کی میخواد این سرا نوی برف بمونه؟
ارتش 20 میلیونی خاتمی همواره آماده خلق حماسه های ماندگار است
زنده باد \"سید ممد\" (92850)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۵۳:۳۲
عزيز من اينكه خاتمي دغدغه هاشمي را دارد كه ديگر نمي توانيد شك كنيد اين هاشمي كه عايجناب سرخپوش بود حالا از سران اصلاحات شده و خاتمي براي مشورت به سراغ ايشان مي رود در كابينه هم پستهاي كليدي را به دوستان ايشان واگذار كرده بود پس چرا اين قدر بي خود از موضوعي كه همخواني اين دونفر مي باشد تبري مي جوييد؟ (92913)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۴:۲۹:۵۰
نظر جالبی بود. و درست هم هست. همینطور خواهد شد... (92483)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۴:۴۰:۳۶
با عرض سلام
به نظر من اينكه اصلاحات در جريان مجلس 8 نتوانست راي بياورد اصولا محبوبيت اصولگراها نبود شما اگر كمي جسنجو كنيد پر واضح است عده زيادي از مردم در انتخابات مجلس شركت نكردند و چه بسا آنها همان كساني بودند كه به علت رد صلاحيت ها مايوس از اعلام نظر خود بودند.
اگر فضاي رقابتي انتخابات رياست جمهوري سالم و به دور از اعمال نظر هاي پيش از انتخابات نباشد هيچ بعيد نيست دوباره مثل جريان 2 خرداد حضور حداكثري مردم را شاهد باشيم.
نيايد فراموش كرد راي واقعي آقاي دكنر احمدي نژاد همان حدود 4 ميليون مرحله اول بود. (92485)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۵:۴۹:۲۱
اینکه نظرات مخالف رو منعکس نکنید، کاری که همه خبرگزاریها و روزنامه ها و تلویزیون ملی! داره میکنه، یعنی ترس! (92508)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۲۶:۵۲
هر كاري ميخوان بكنند.
خيالتون راحت! جنازه خاتمي هم اگه كانديدا بشه راي مياره. (92530)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۷:۲۱:۲۷
اينها خيال بافي هاي جناح راست است.
مطمئنم در اين انتخابات مردم مصمم تر از دو انتخابات قبل به خاتمي راي مي دهند (92544)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۷:۴۲:۰۲
باز شما الفي ها خواب ديديد يا خواب نما شده ايد.
بدنبال تفرقه ميان كارگزاران با مشاركتي ها مي گرديد. مطمئنا غير از اين نيست.چون به خوبي مي دانيد كه اگر اصلاح طلبان با هم شوند و خاتمي كانديدا ، آنگاه نه از اصولگرايي نشاني خواهد ماند و نه از اصولگرايان. تجربه سال 76 مهمترين گواه است.كه باعث گرديد نه از راست سنتي خبري شود و نه راستيان. (92549)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۹:۵۹:۵۲
این که همون خبر وطن امروزه که تکذیب شد! (92591)
 
nader razavy
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۰:۳۵:۰۶
به گمانم که این خبر تولیدشده از سوی واحد خبر سایت الف می باشد. ضمنا در صورت صحیح بودن خبر این گذشت و بزرگواری خاتمی می رساند که برای نجات کشور از آبرو و حیثت خود می گذرد تا مملکت را به سر منزل مقصود برساند (92638)
 
یاسر
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۷:۳۹:۰۷
به نظر من باید از اخلاق پس از انتخابات آمریکا درس بگیریم. جایی که مک کین ساعتی بعد از شکست از رقیب، به او تبریک گفت و از هوادارانش خواست که به حمایت از ریس جمهور جدید بپردازند.
تمام تلاش های انتخاباتی به جای خود، اما پس از انتخابات همه باید به انتخاب مردم احترام بگذارند. (92657)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۷:۵۲:۳۵
هنوز چند ماهی از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نگذشته بود که اظهار نظر یکی از دوستانم که اتفاقا طرفدار پر و پا قرص ایشان است برایم شنیدنی بود: \" آقای احمدی نژاد صادق و پر کار است. او برای موفقیت به نیروهای کارآمد نیاز دارد ولی مرزبندی های جناحی و سیاسی امکان بهره مندی از همه نیروهای انقلاب را به او نمی دهد و او به ناچار در ترکیب دولتمردان و نیروهای اجرایی خود از چهره های جدیدی استفاده کرده است که شایستگی و توانایی ندارند. شعار بکارگیری از نسل سوم هم در واقع توجیه کمبود افراد کارکشته ای است که از پرونده روشن برخوردار باشند.\"

امروز که به موضوع انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری فکر می کنم به یقین می رسم که جمهوری اسلامی نه تنها برای تامین نیروهای اجرایی خود که منطبق بر گفتمان انقلاب اسلامی باشند در سختی است که حتی برای معرفی نامزد ریاست جمهوری نیز مستاصل است.

اصولگرایان بعد از 4 سال اگر در باغ سبزی ببینند به یقین از احمدی نژاد عبور خواهند کرد. ولی مشکل آنها فقط رنگ چراغ راهنمایی برای عبور نیست! مشکل بزرگ جریان اصولگرایی این است که وقتی فقط خود را به حق می داند و تنها رفتار و گفتار خود را منطبق بر گفتمان انقلاب اسلامی فرض می کند و همه آنچه در دولتهای گذشته رخ داده به پرسش می گیرد و بدتر از همه احمدی نژاد را مجسمه همه فضایل و توانمندیها و عین انقلابی گری آن هم از نوع اسلامی معرفی می کند حالا در پروژه عبور از احمدی نژاد فقط از یک فرد عبور نمی کند آنها مجبورند شعارها و اهدافی را تعدیل و تعویض کنند که آنها را عین و منطبق بر اهداف و شعارهای انقلاب جا زده اند. و فرد اصولگرای بعدی را باید اصولگرای رقیق شده نام نهاد.

اصلاح طلبان بعد از 8 سال زمامداری هنوز هم به قبای آقای خاتمی دخیل بسته اند و گویی این جریان پر طمطراق اصلاح طلبی هیچ رجل دیگری ندارد.
در یک کلام سیستم حکومتی که به احزاب معتقد نیست یکی از مصائبش نداشتن رجل است. قحط الرجال ویژگی سیستمی است که در آن احزاب مرده اند و فقط در ایام انتخابات جان می گیرند آنها نمی دانند که این احزاب هستند که باید رجال سیاسی را بپرورند و در طول زمان به مردم معرفی کنند. (92662)
 
hamid
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۲:۰۸:۲۵
dooste aziz
eslahat adam ziad dare
vali radde salahiat mishan
vase hamin majbooran khatamio biaran (92865)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۳:۲۸
فکر میکنم اگر آقای خاتمی از آقای موسوی نخست وزیر سابق حمایت کند و او کاندید شود با سابقه خوبی که دارد و پشتوانه اصلاح طلبها شانس بیشتری در مقابل رقیب اصلی خواهد داشت (92719)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۷:۳۸
چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه فرد دیگری رییس جمهور شود باید خطوط قرمز نظام را رعایت نماید. از نفوذ افراد فرصت طلب جلوگیری کند . به وضعیت اقتصادی سرو سامان دهد . با کجروی ها برخورد نماید و عزت و اعتبار بین المللی ایران و نظام را حفظ کند و دیپلماسی فعال و موثر در سطح بین المللی داشته باشد . گرو ها هم لطف کنند مراقب مصلحت نظام و آسیب رسانیدن به باور های مردم باشند . (92731)
 
حميدرضا
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۰:۰۳
بهترين كار اين است تا از چهره هاي جديد همچون دكتر قاليباف كه توانمندند و از اقبال خوبي برخوردار هستند استفاده شود ؛ اجازه دهيم تا چهره هاي محبوب هميشه محبوب بمانند و البته با حمايت كردن چهره هاي جديد ، آقاي خاتمي مي توانند هميشه در عرصه سياست حضور داشته باشند .

در اكثر كشور هاي جهان كه بر پايه عدالت و دموكراسي اداره مي شوند نيز همين اتفاق مي افتد . ميدان بايد براي همه افراد مدير و مدبر و خدمتگذار واقعي مهيا شود . (92734)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۰:۱۷
در صورت حضور خاتمی همه اونهای که با صندوقها قهر کردند دوباره حضور پیدا می کنند و یه بار دیگه به اصلاحات رای خواهند داد
مطمئن باشین (92735)
 
نوید
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۰:۱۱
با سلام
پر واضح است که اصلاح طلبان 90% راه را برای اجماع رفته اند و بقیه هم به نظر سید بزرگوار بستگی داره و چون اصولگراها به خصص حامیان رییس جمهور به نتیجه ای نرسیدن میخواهند با تفرقه بین جناح چپ پیروز انتخابات شوند که این آرزو به دل خواهند ماند
اگر درصد بالایی از مردم در انتخابات شرکت کنند که به احتمال هم میکنند خاتمی بالای 23میلیون رای می آورد و بقیه نامزدهای اصولگرا که بیشتر از دو نفر خواهند بود بیش از 12 میلیون نمیتونند رای بیاورند
به امید پیروزی خاتمی (92746)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۹:۳۰
عزیز من چرا جو زده میشی؟
حالا مگه چه قدر مونده تا انتخابات.بشین تا اجماع کنند.
خاتمی رایهاشو آورده دیگه فقط مجسمه خاتمی خوبه... (92936)
 
حسام الدين
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۰:۳۶
اگر به قو ل شما اصلاح‌طلبان خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه: \"ممكن است حضور خاتمي تکرار تجربه تلخ شکست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشد\".

رقباي انتخاباتي وي بايد از حضور ايشان استقبال نمايند!

حال سوال من اين است كه چرا شما تنها بواسطه احتمال حضور جناب آقاي سيد محمد خاتمي، خواب‌هاي پريشان مي‌بينيد؟! (92750)
 
سبحان
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۰:۵۷
در سال 76 و پس از آن شور انقلابي كه منجر به انتخاب آقاي خاتمي گرديد متاسفانه ايشان آنطور كه در شعارهاي انتخاباتي اش بود به هر دليل كه فرض كنيم ، نتوانستند تقاضاهاي ملت را برآورده نمايند (با وجوديكه مردم شاهد تلاش داخلي و خارجي ايشان بودند و وضعيت نسبتا معقول اقتصادي و وضعيت خوب سياسي كشور در منطقه و جهان را ديدند.)....
بنابراين مردم كه از جنجال هاي دايم سياسي و حزبي ايشان با حكومت دلخسته شده بودند پس از دو بار دادن فرصت به ايشان ديگر يا در انتخابات دور بعد حضور نيافتند يا آنها محدودي هم كه به پاي صندوق آمدند به جناح مقابل و آقاي احمدي نژاد راي دادند...
ولي ايشان هم نه تنها به وعده هاي خود (كه مستقيم و يا از طريق سخنگو و معاونش آقاي كلهر- در تبليغات انتخاباتي و گفتگو هاي آقاي كلهر با راديو فردا و رسانه هاي ديگر) عمل ننمودند بلكه بر خلاف بسياري از قول ها و نظراتي كه داشتند رفتار و باعث مستقيم اين همه تورم و گراني و نزول فرهنگي و گرفتاري براي اين مردم مظلوم گشتند...
در حال حاضر اين مردم رنج كشيده هر دو جناح را آزموده اند و واقعا سرخورده از اينكه پس چه كسي ميتواند اين خاك رنج كشيده را نجات دهد؟
از سويي هم كه گاه به همان آقايان خاتمي و موسوي روي ميآورند با ناز و شرط و شروط آنچناني اينان روبرو ميگردند...
اگر كسي در خود قدرت خدمت ميبيند ديگر چه نياز به ناز؟
كشور ما نيازمند يك دولت توانا همچون پوتين در روسيه است تا با انواع تدابير سياسي و قدرتمند كشور را به وضع شايسته اش برساند...
به اميد آن روز (92751)
 
فاضل هوشمند
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۰:۴۸

ببينيد نگذاريد به خاطر تمايلات شخصي و گروهي برخي از ارزش ها وارونه جلوه گر شوند. شما هرچه هم زور بزنيد كسي نمي تواند جاي آقاي هاشمي را در نظام بگيرد. اين نه به معناي طرفداري از ايشان يا قبول داشتن همه مواضع سياسي نامبرده است بلكه به معناي حفاظت و پاسداري از ارزش هايي است كه امام همواره نگران آسيب ديدن آن بودند. اصولگرايان را چه شده است كه مانند بختك به جان همديگر افتاده و قطب اصولگرايي خود را نابود مي كنند. آيا اصولگرايان به فكر عبور از وصيت نامه امام هستند و يا خود را به كوچه علي چپ مي زنند تا حرف هاي امام را بار ديگر نشنوند. آنهمه سفارش امام در منشور برادري چه شده است كه امروزه هر كسي مي خواهد كيسه خود را جدا كرده و راه ناجوانمردانه تك روي را در پيش گيرد و مولود امام را به جاي حفاظت با خنجر هاي آخته و از روي كين زخمي كند؟

مگر هاشمي در نظام به پديده اي منفي تبديل شده است كه خاتمي با مخاطب قرار گرفتن تحت عنوان هاشميزاسيون به يك چهره مطرود تبديل شود؟ اگر خاتمي هاشميزاسيون شود تازه بايد به يك ارزش تبديل گردد نه ضد ارزش. اصلاً اگر واقعاً شما خود را پيرو رهبري مي دانيد چرا مشي رهبري را در برخوردها رعايت نمي كنيد؟

مشي رهبري در برخورد اين است كه هر كسي فكر مي كند رابطه اشت با رهبري خود و گرم و صميمي است و مورد تاييد ايشان است. مگر يكي از علماي اعلام حفظه الله در هيمن يكي دو روز گذشته درمورد اهل سنت نفرمود كه همين كه فردي شهادتين بر زبان جاري كند جزء مسلمين است و اطلاق كافر براي آنان جائز نيست و با رفق و مدارا با آنان برخورد نموده و به عيادت ايشان برويد و ... حال چه شده كه شيعيان و اصولگرايان ما ياران امام و رهبري را اينگونه مورد عتاب قرار مي دهند كه دشمنان خارجي خود را اينقدر ذليل نمي كنند؟ اف بر تو اي دنيا كه چنين زيبا جلوه مي كني و براي رسيدن به تو مدعيان و توبه فرمايان چه ها كه نمي كنند؟ اگر كسي با اين مسلماني كه ما داريم دق كند و بميرد واقعاً ملامتي براي او نيست. يا اشباح الرجل و لا رجل. (92759)
 
ارش علوی
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۵:۴۹
مجموع ارای اقایان احمدی نژاد و هاشمی در انتخابات 27 میلیون نفر بود با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود که 19 میلیون نفر از کسانی که حق رای داشتند حالا به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکرده اند حال با عملکرد نه چندان موفق دولت نهم اگر بگوییم جمعیت این جامعه خاموش بیشتر نشده باشد قطعا کمتر از دوره قبل نخواهد بود .
به نظر من اقای خاتمی در صورتی می تواند پیروز انتخابات لقب بگیرد که موفق شود این جامعه خاموش را بیدار کند . و الا بعید به نظر می رسد که بتواند توفیق چندانی حاصل کند لذا نگرانی دوستان اصلاح طلب ما هم از این بابت است که ایشان د رنزد مردم ان شخصیت کاریزماتیک گذشته را نداشته باشد
اما به نظر نگارنده در صورتی که همه ی نیروهای اصلاح طلب دست از تفرق و دودستگی بردارند و حول محور اقای خاتمی دور هم جمع شوند و از طرف دولت اقای احمدی نژاد باز هم به حاشیه سازی خود و راندن دوستان ادامه دهد پیروزی اصلاح طلبان دور از ذهن نیست (92772)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۸:۰۶:۲۸
اگه شما دوست عزیز یکی از تئورسین های آقای خاتمی بودی مطمئنا\" خاتمی تا بحال کاندیداتوری خود را اعلام کرده بود و بر ترس خود از شکست غلبه می کرد. اما حیف از این همه هوش و درایت حضرتعالی. راستی چرا درک و شعور آقای خاتمی لا اقل به اندازه شما دوست عزیز نیست تا بتواند مثل شما شرایط انتخاباتی را تحلیل کند. (93151)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۳:۵۱
راستی یادم رفته چندتا از رقیبان با ظرفیت احمدی نژاد بعد از پیروزی او در انتخابات به او تبریک گفتند یام هست که جنجال را انداختن که ...... (92774)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۸:۵۶
تیتر خبر الف
کیف فضانوردان در ایستگاه بین‏المللی گم شد
نظر:حتما\"کار اصلاح طلبان است (92778)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۱:۰۳
اجماع فقط در دوره انتخابات کافی نیست باید بعد از انتخابات طرفداران خاتمی به جان هم نیفتند زیرا در وقت تقسیم غنایم دعوا پیش می آید و امید وارم مثل دفع قبل خاتمی پستهای وزارت و معاونی را در ازای حمایت گروههای سیاسی نفروخته باشد زیرا کابینه خاتمی را یا مجلس اصلاح می کرد یا ملک والموت و خود اختیاری در خصوص نظارت بر افراد زیر مجموعه نداشت (92779)
 
اميدوار
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۲:۲۰
خاتمي پيروزگر نجات بخش (92780)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۳۰:۰۳
سلام -درانتخابات كشور آن چيزي كه مظلوم است برنامه است بايستي استراتژي
كشور دراكثرموضوعات تدوين ودولت صرفا مجري سياست ها باشد
صرف مقبوليت نامزد انتخاباتي به تفكر بايد ارزش داد كه امروزه بدان صورتي
كه بايد بهاداده شود نيست (92781)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۰:۵۶
چرا نظرات پخش مربوط به انتخاب صادق محصولی حذف شده؟! (92782)
 
بهداد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۱:۲۶
سلام به همگي .جناح اصلاح طلب واقعيت خوبي را لمس كرده است اگر قرار است كسي از اين جناح بيايد بايد خود خاتمي بيايد ولا غير .چون به نظر ترس ازهاشميزاسيون بسيار جالب ودر خور توجه است. (92785)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۴:۰۶
جالب است در بحث پاسخ به اظهار نظرها اگر مطلب موافق نظر اصلاح طلبان باشد و شما روي گزينه مخالف كليك كنيد گزينه بعدي كه موافق است پنج شش تا خود به خود اضافه مي‌شود و همين‌طور هم به عكس اگر مطلب مخالف نظر اصلاح طللبان باشد و شما روي گزينه موافق كليك كنيد گزينه مقابل شما چند عدد به طور خودكار بالا مي‌رود.
اين مطلب را جهت اطلاع مديرمسول سايت نوشتم. اميدوارم كه به آن جواب دهيد.
خوشحال مي‌شوم كه جواب اين مطلب را در سايت بدهيد و به ايميل من هم بفرستيد.
البته اگر قصد شما اطلاع‌رساني شفاف است.! (92786)
 
alireza
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۹:۴۶:۴۲
در پاسخ به آقای محسن که توضیح خواسته در مورد شمارش نظرات مخالف و موافق باید بگم همزمان با شما افراد دیگری هم در حال خواندن نظرات می باشند و ممکن است بر روی مخالف یا موافق کلیک کنند که این باعث یک شماره افزایش آن می شود. هنگامی که شما روی موافق یا مخالف کلیک می کنید هم همین اتفاق می افتد و صفحه ای که مطالعه می کنید refresh می شود و بنابراین عدد مخالف یا موافق به تعداد کلیک های انجام شده از زمانی که شما صفحه را باز کردید تا زمانی که اعلام رای کرده اید افزایش می یابد. اگر خودتان صفحه را refresh کنید متوجه این موضوع می شوید. (92891)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۰۸:۱۰
آقای محسن جواب شما خیلی ساده است
زمانی که شما دارید صفحه رو می خوانید همزمان چند نفر رای می دند و وقتی شما رای خودتون می دید رای های جدید هم دیده می شوند
نگران تقلب نباشید ار زوی نظرات متعدد می توان فهمید طرفداران کدوم طیف بیشترند (92895)
 
يك وبگرد
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۴:۵۵:۵۶
دوست عزيز علت اين امر اينست كه در اين فاصله كه شما خبر را مي‌خوانيد افراد ايگيري هم همزمان خبر را مي خوانند و چون طيف عمده مراجعين سايت از طيف مردم هستند معمولا عكس گزينه شمارا انتخاب مي كنند. اما با انتخاب گزينه توسط شما چون آمار بروز ميشود چندين مورد به گزينه مقابل اضافه شده است كه در همان زمان قابل رويت است. (92934)
 
محمد امین
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۵:۳۱
یادمان نره رهبری از موسوی رضایت نداشتند (92787)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۱۴:۵۱
به نظر شما چه اشکالی دارد که آقای خاتمی یا هر رئیس جمهور دیگر از تجربیات سیاست مداری مٍل آقای هاشمی استفاده کند آیا این به نفع مملک هست یا نه؟ به نظر من این بهتر از این هست که مثل آقای احمدی نژاد از تجربیات بزرگان جناح خود استفاده نمیکند. (92788)
 
محسن باقرزاده
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۳:۳۳
به نظر من شانس خاتمی از هر اصول گرا و اصلاح طلبی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری بالاست ولی ممکن است دوره ریاست جمهوری دوباره خاتمی باز هم نتواند گره گشای مشکلات مردم شود.برای اینکه باید خاتمی برای بیمه بیکاری ودرمان و روش تخصیص منابع برای کار آفرینان جهت ایجاد اشتغال پایدار و همچنین نحوه ی اراده اجرایی ایشان برای اصل 44 قانون اساسی و هدفمند کردن یارانه ها مشخص گردد تا مردم بتوانند مقایسه مناسبی داشته باشند و خاتمی نیز در صورت پیروزی برنامه مشخصی را برای توسعه رفاه وامنیت عمومی اجرا کند.
آقای احمدی نژاد با شعارهای رفاهی-اقتصادی و انقلابی با جهت گیری کاهش فاصله های طبقاتی وارد عرصه شد و کمک چپ و راست افراطی در تخریب ناجوانمردانه آقای هاشمی زمینه انتخاب و پیروزی او را فراهم ساخت ولی در طی این سه سال واندی ماحصل مشی و عملکرد احمدی نژاد چیزی جز فرا فکنی وانتقاد ازمدیریت های گذشته-به سخره گرفتن مشکلات موجود ونظرات کارشناسی منتقدان - پافشاری در برداشت های خود از مولفه خدمت وقدرت بوده ودر این نوع پافشاری ها دوستان اصول گرای خود را هم از دست داده ویا اینکه آنها را ناامید کرده است.
اما اگر احمدی نژاد با این همه انرژی کار وتلاش میتوانست فعالیتهای خود را مبتنی بر کار کارشناسی توام با ادای احترام به 30سال کار مداوم برای به ثمر رساندن ایران انقلابی تا به امروزبنماید،میتوانست سرنوشت کشور را بسیار مطلوبتر از دوره سازندگی نماید چرا که ایشان ضمن تلاش کم نظیر در عرصه کار، از بنیه بسیار خوب مالی در نتیجه افزایش بی نظیر قیمت نفت وصادرات غیر نفتی وتصویب قوانینی در زمینه واگذاری ها و بسط فعالیت های بخش خصوصی برخوردار بود و خوشبختانه در این موارد همه جریانها ی سیاسی موجود کشور وحدت استراتژیک داشتند ودارند واختلافاتشان در روش ها و تکنیک کار وسرعت است و همچنین شعار دولت نهم در مبارزه با مفاسد اقتصاد و اصلاح نگاه نظام بانک وبیمه وبرنامه ریزی اقتصادی واداری کشور بر محور مردم داری و شفافیت میتوانست از دولت نهم ونتیجه کار او یک الگو برای همه عصرها بسازد ولی اینچنین نشد وفرصت های طلایی به نتیجه مطلوب نرسید وشکاف طبقاتی ترمیم نشد وگرانی وسلطه بیشتر دولت به منابع و فعالیتهای اقتصادی اوضاع را بدتر و خرابتر کرد.
با این اوصاف به نظر میرسد رای ثابت احمدی نژاد برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری حدود شش میلیون رای باشد نه بیشتر وبرای رای بیشتر باید تصویری مطلوب و کارشناسی شده از خود و برنامه های و دیدگاه هایش ارائه کند وبا مدل رقابت سالم پا به عرصه مجدد کار بگذارد و در هر حال در وضع موجود وضعیت خاتمی بهتر از وضعیت احمدی نژاد است. (92792)
 
میثم
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۳۸:۵۹
سلام
چرا باید قدرت ریسک روی گزینه های برتر رو نداشته باشیم و همیشه روی تجربیات گذشته ی خودمون هر چند اشتباه اصرار کنیم
به نظر من نه آقای خاتمی و نه آقای احمدی نژاد
هر دو در دوره ریاست جمهوریشون کار های بد و خوب زیادی کردن ولی
آیا توانستن گره ای از گره های متعددی که در زندگی ماست باز کنن ؟
یا اینکه ما در هر دو دوره با چالشهای متعددی برخورد داشتیم
در یک دولت زیر بار سنگینی تورم کمرهاموم می شکنه و در دولت دیگه آنقدر به میزان یارانه اضافه میکنن و آنقدر با زور تورم رو ظاهرا پایین نگه میدارن که همه ما از درد واقعی اقتصاد کشورمون دور میشیم و روزی متوجه موضوع میشیم که قیمت نفت پایین میاد و یا تحریم جدیدی علیه ما صورت میگیره
دوستای عزیزم الان دیگه وقت تکرار تجربه نیست باید فکر کنیم به کشور عزیزمون
به این خاک که برای اعتلاش خونهای زیادی ریخته شده بیایید با تکرار نکردن تجربیات مون کمک کنیم تا سرزمینی آباد داشته باشیم و شخصی رو رییس جمهور کنیم که واقعا لیاقتش رو داشته باشه نه آنقدر احساساتی باشه که با تلنگری تغییر رویه بده و آنقدر لجوج و یک دنده باشه که فقط حرف حرف خودش باشه و بس
به امید روزی که همه مردم دنیا بهترین آرزوشون زندگی در ایران ما باشه

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید

موفق باشید (92796)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۵۷:۲۰
با سلام
بعرض وطول شما بزرگان صاحب نظر برسد در صورت شركت اقاي خاتمي مردم بزرگواروقهرمان ايران انتخابي شايسته خواهند داشت اگر شما نظري به محبوبيت اقاي ماندلا بيندازيدرمز دوست داشتن وي در افريقا صداقت وبي كينه بودن اواست وهمين ويژگي در وجود سلاله پاك زهراي اطهر (سيدمحمدخاتمي)وجود داردوبه اميد خداي رحمان خواهد امدو پيروز خواهد شد (92802)
 
صابر
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۹:۲۴:۳۴
این سيد بزرگوار همان است که شيرازه ی عفت و پاک دامنی جوانان در دوره 8 ساله او دريده شد. (92883)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۰۰:۱۸:۳۷
عفت و پاكدامني بايد از درون باشد و نه بيرون!

مشكل ما مشكل فرهنگي و آموزشي است!
مشكل ما انكار واقعياتهاي ثابت شده جامعه شناسي، روانشانسي و انسانشناسي است.

خاتمي در اين زمينه حركت منفي اي نكرد، فقط باعث شد كه قدري از باطن و درون مردم نمايش داده شود.

آنچه كه بي عفتي و .. را در جامعه افزايش داده سياستهاي خاتمي نبود،‌ بلكه روالهاي ناكارشناسانه و تصميمات غلطي بود كه بيست و چند سال اجرا شد ولي فقط با ظاهرسازي نخواستيم اوج مشكل را ببينيم.

بهتر است مسوولين فرهنگي جامعه اصل را به صورت علمي ببينند، واقعيات ثابت شده را انكار نكنند تا مسائل فرهنگي (نه فقط بي بند و باري، بلكه صداقت، خيانت، دروغگويي، ريا، سود جويي، وعده دروغ، خيانت و ...) كه متاسفانه در جامعه ما زياد شده به درستي و ريشه اي رفع شود. (93033)
 
سعید رهبر
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۷:۵۵:۳۸
مهمتر از شخص خود خاتمی اکیپ کاری قوی خاتمی است . که در ریاست جمهوری احمدی نزاد نبود اکیپ کارشناسی کاملا محسوس است .حضور دو وزیر کشور با سابقه استا نداری وفرمانداری در سن 21 سالگی در خوزستان واذربایجان غربی نشان از همکاران احمدی نزاد در پستهای مهم کشور هستند . مقایسه استاندار مهندس عبدالعلیزاده در استا نداری در دوره خاتمی در کلانشهر تبریز وحضور یک معلم دینی ومتعا قب ان یک رئیس کمیته در همین استانداری نشان از نداشتن یارانی فرهیخته دراین دوره است.. (92821)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۰:۲۵:۱۸
یکی از اشکالات اصلاح طلبان حذف هاشمی بود
با این اتحاد نه تنها در انتخابات پیروز می شوند بلکه نتیجه ی مطلوبی نیز می گیرند (92833)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۲:۱۹:۵۷
مطرح كردن چند باره رد صلاحيت خاتمي نشان از ترس مخالفان اصلاحات و خاتمي است.من و تمام اعضاي خانوادهام به اقاي احمدي راي داديم ولي علاوه بر اينكه در انتخابات شركت مي كنيم تلاش مي كنيم از اقوام تحريمي هاي انتخابات و انهايي كه به راست گرايان راي دادند را به اصلاحات متمايل كنيم تا مگر جبران گذشته شود (92843)
 
س-ع
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۲:۵۸:۱۶
اصول گرا و اصلاح طلب با هر ( ه یا ح ) تر ا به خدا مردم را از وضع فعلی نجات بدهید از گرانی نا امنی شعار و بی تدبیری و ... (92847)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۳:۰۵:۴۹
به اميد حضور و پيروزي جناب حجة الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي (92848)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۸:۰۴
در پاسخ به 92787: يادمان نره كه امام از موسوي رضايت داشتند! (92875)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۹:۵۹:۰۰
در انتخابات دوم خرداد دولت دست هاشمی بود و کار گزاران که در دولت هاشمی به وجود آمده بود حامی مالی خاتمی بود و سهم خودش را هم از دولت خاتمی در دور اول ریاست جمهوری گرفت و پستهای حساس اقتصادی دست این حزب ساخته دولت هاشمی قرار گرفت و هاشمی در پیروزی خاتمی نقش اصلی رو داشت (92892)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۰۱:۲۵
تمام حرفهایی که در باره رد صلاحیت خاتمی گفته می شود از طرف طرفدار خودش است برای مظلوم نمایی در دوم خرداد هم از این گونه جنگ روانیها زیاد بود (92893)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۰۴:۰۲
در دوران احمدی نژاد بیشترین افراد متخصص دانشگاهی در وزارت خانه ها و.. به کار گرفته شده آمار وزرا و معاونین راسای جمهور را در این چند دوره مقایسه کنید مشخص است (92894)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۴۳:۵۱
خاتمی نتیجه اتاق فکر راهبردی جمهوری اسلامنی برای دوام بیشتر است. (92902)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۵۲:۵۱
به نظر من براي بررسي چگونگه پيروز شدن خاتمي بايد پيروزي قبلي اون بررسي بشه
آيا خاتمي زماني كه 20 ميليون راي آورد با هاشمي بيئت كرد ؟!
آيا خاتمي روي موج احساسات مردم سوار بود يا تأييد نظام رو از قبل براي خودش گرفته بود ؟
آيا خاتمي قبل از اينكه كانديد بشه شرط و شروط گذاشت و يا گفت كه ميخاد به اتكا به مردم تمام موانع رو از سر راه برداره ؟
خاتمي فكر ميكنه دليل عدم موفقيتش در دوره هاي قبلي موانعي بود كه از طرف رقبا سر راهش گذاشته ميشد ؟
جاي تأسف داره ، چرا ايشون به جاي دست به دامن قدرت شدن سعي نميكنن كه دوباره به قدرت مردم تكيه كنن ؟
چرا اين قدرتي كه آقاي خاتمي بدنبال جلب حمايت اون ميگرده از ورود خاتمي به صحنه ميترسه ؟
مگه جز اينه كه اگه دوباره در انتخابات هم پيروز بشه اونها مي تونن دوباره همون بحرانها رو ايجاد بكنن ؟
پس چرا از خاتمي مي ترسن ؟
آقاي خاتمي جواب بدين لطفن
اونها از شما نمي ترسن ، اونها از پشتوانه شما يعني توده هاي مردم مي ترسن .
پس چرا شما به جاي اتكاي دوباره به قدرت اصلي يعني مردم ، سعي دارين با كسايي معامله كنين كه كمترين خواست اونها به خاك نشوندن اسطوره خاتميه ؟!
اگر بتونين اين كار رو يك بار ديگه انجام بدين هر چند كه باز سر راه شما سنگ اندازي بكنن به پيروزي رسيد ين . باور كنين
من فكر ميكنم كه بزرگترين پيروزي خاتمي در دوره قبل پيوند محكمش با مردم بود و اين محبوبيت اگه دوباره تقويت بشه هر چند كه در عمل خاتمي نتونه به حرفاي خودش عمل بكنه مي تونه زمينه ساز حضور دائمي اون در صحنه قدرت باشه .
جناب خاتمي بدون شرط به صحنه بياييد .
جناب خاتمي توجه كنيد كه چرا در اين مدت كم كه به انتخابات دوره بعد مونده ، اعلام ميشه كه نبايد تبليغات انتخاباتي انجام بشه !
اين همون نكته ايه كه شما بايد به اون توجه ويژه بكنيد .
كافيه كه شما دوباره به مردم اعتماد كنيد و سعي كنيد اين اعتماد رو از مردم هم بگيرين ، در اون صورت شما شاهكار كردين . مردم پشتوانه شما هستن نه كسائي كه بدون پشتوانه مردمي بر قدرت سوارن
فرض كنيم كه شما با رأي 20 ميليوني دوباره در انتخابات پيروز بشين و فرداي انتخابات اعلام كنين كه شروطي دارين چه اتفاقي مي افته ؟
اگه به شروط شما تن دادن كه خواهيد موند و اگه به شروط شما تن ندادن مي تونين راه رو ادامه ندين و به مردم هم بگين كه ادامه اين راه با اين شرايط ميسر نيست .
بازم فكر ميكنين چه اتفاقي بيفته
اين باز ي اگه قراره مسالمت آميز به انجام برسه ، اين هم يك راه مسالمت آميزه .
اينطور نيست ؟ (92905)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۵۹:۵۶
درست است که شخص مهم است ولی هر شخصی که بیاید تا وقتی که استراتزی کشور و برنامه های ان در جهت تامین حداکثر منافع ملت تدوین نشود و روسای جمهور متعهد به اجرای ان نباشند هیچ فرق محسوسی نمی کند.نه اینگونه که رئیس جمهور بیاید و منافع ملت را منافع امت معرفی بکند و اقدام نماید.اول منافع ملت و بعد منافع امت.بسیاری از مشکلات اقتصادی ما اکنون ناشی از همین تلقی است که مسئولین ما منافع امت را قبل از منافع ملت در نظر گرفته اند بر خلاف تمام ممالک جهان. (92907)
 
يک ايراني مسلمان
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۵۴:۳۱
شما قدري به اطرافيان خود در ميان اقوام و دوستان بنگريد خواهيد ديد وضعيت راي خاتمي چگونه است . نمي توان يک پير زن 70 ساله و يک بقال 65 ساله سر محل را عضو مشارکت و مجاهدين انقلاب خواند! وقتي مي بينيم همه مي گويند به اين بابا راي نمي دهيم و به سيد راي مي دهيم اوضاع معلوم است . در مورد اقشار کارمند تحصيل کرده دانشجو و ... هنگامي که اين وضع را مي بينند گراني افسار گسيخته - وزراي کشور بي نظير و بي بديل! - لغو پياپي تصميمات قبلي ( انحلال شوراها - ساعت رسمي - .... ) و همچنين اهانت به ارکان دين - مراجع معظم و... ديگر به چه عنوان و دليل بايد به راي آوري عزيزتان دل خوش کرد؟ آيا در اين 40 ماه اتفاقي افتاده که بايد اين مملکت را 48 ماه ديگر به صحنه آزمون و خطا تبديل کرد؟ آيا افزايش 400 درصدي بهاي مسکن ( که به قول کيهانيان 30 درصد کاهش يافته) کافي نيست آيا نصب مديران صفر کيلومتر که به دنبال خودرو - ميز - حقوق و پاداش مي دوند کافي نيست ؟ (92914)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۴:۲۶:۴۷
تنها کسی که در شرایط فعلی قدرت رقابت با احمدی نژاد را دارد خاتمی است. امیدوارم خاتمی در انتخابات شرکت کند تا این رقابت دو قطبی شکل گیرد. در این صورت برای هیچ کسی بهانه ای نمی ماند و تکلیف انقلاب و آینده آن نیز مشخص خواهد شد. اگر اصلاح طلبان به پیروزی برسند یعنی اینکه تمام حرف های آنها در مورد غیر عادلانه بودن انتخابات گذشته درست بوده است. و حاکمیت باید در روش های خود تجدید نظر کند. اما اگر غیر از این اتفاق بیفتد خاتمی و طرفدارانش باید حماسه دوم خرداد را فقط یک اتفاق بدانند و در اقلیت بودن خود تردید نکنند. مطمئنا این دوئل باید یکبار برای همیشه تاریخ انقلاب انجام شود. (92931)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۰۰:۲۲:۲۶
و البته در شرايطي كه فضا به قدري باز باشد و مردم قدرت را براي خاتمي متصور باشند (و نه اينكه بدانند با آمدن خاتمي تمام دستگاهها باز شروع به سنگ اندازي ميكنند)!

چون در اين غير صورت عده بسياري از كساني كه در انتخاب بين اين دو گزينه به خاتمي راي ميدهند انتخابات را تحريم ميكنند! (93034)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۴:۴۲:۴۵
مطمئنا با شرایط بحرانی که در روابط بین المللی ایران حاکم است هیچ کس جز سید محمد خاتمی که در مجامع عمومی داری اعتبار و مقبولیت بی نظیری است نمیتواند به وضع موجود سامان دهد و کشور را از وضعیت موجود نجات دهد.
به امید یار همیشه مومن (92932)
 
امین
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۵:۲۹:۴۳
دوست عزیزی که این مطلب رو نوشتن ظاهرا از گرایش سیاسی آقای توکلی و سایتشون اطلاعی نداشتن! در ضمن باید ذکر کرد که ممکن است در یک لحظه چند نفر رای ثبت کنند که نتیجه ای که شما دیدید حاصل میشه.

جالب است در بحث پاسخ به اظهار نظرها اگر مطلب موافق نظر اصلاح طلبان باشد و شما روي گزينه مخالف كليك كنيد گزينه بعدي كه موافق است پنج شش تا خود به خود اضافه مي‌شود و همين‌طور هم به عكس اگر مطلب مخالف نظر اصلاح طللبان باشد و شما روي گزينه موافق كليك كنيد گزينه مقابل شما چند عدد به طور خودكار بالا مي‌رود.
اين مطلب را جهت اطلاع مديرمسول سايت نوشتم. اميدوارم كه به آن جواب دهيد.
خوشحال مي‌شوم كه جواب اين مطلب را در سايت بدهيد و به ايميل من هم بفرستيد.
البته اگر قصد شما اطلاع‌رساني شفاف است. (92937)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۶:۲۲:۵۶
اميدوارم كه سيد خندان ما باز هم كانديد بشه
آخه با اين پشتكاري كه آقاي احمدي نژاد تو عوض كردن وزرا داره من ميترسم اگر 4 سال ديگه هم رييس جمهور بشه بعد از اينكه همه وزرا رو عوض كرد و كسي ديگه ايي رو پيدا نكرد براي عوض كردن تصميم بگيره در يك اقدام انقلابي(مثل اقداماتي كه تا الان داشته) دست به تعويض ( به قول اصول گراها استعفا )خودش بزنه. (92943)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۲۰:۲۶:۱۳
زنده باد خاتمی (92960)
 
کارمند سازمان مدیریت ومنابع اب ایران
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۲۱:۳۳:۰۷
با سلام
بنده تمام مطالب گفته شده را دیدم . ولی یکی از مطالب این بود که ما نیرو نداریم که جایگزین احمدی نژاد کنیم .بهتر است یک اتفاق جالب برایتان تعریف کنم . در سال 76 بود که اقای زنگنه فردی را به این وزرات خانه اوردند و مشاور عالی خود کردند و در اصل ایشان همه کاره شدند . ما در وزارتخانه یک چیزی داشتیم به نام ماموریت نشسته که برای اینکه حقوق بیشتر بگیریم و سازمان حسابرسی هم ایراد نگیرد این کار را همه کارمندان می کردند ولی ایشان امد و همه را خراب کرد و تا مدتی همه به او فحش و بد بیراه می دادیم ولی خبر از این نداشتیم که ایشان آدم بسیار کاردانی است و طی چند ماه با مدیریت خوب و عالی خویش هم ما را از حرام خوری باز داشت و هم به صورت قانونی به ما کمک شد تا بتوانیم درست کار کنیم ولی متاسفانه در مملکت ما این افراد با مدیریت امتحان پس داده و بسیار ساده زیست جایگاهی ندارند و نکته دیگر اینکه بسیار منظم دقیق و حسابرس بودند و هیچ چیزی را نمی شد از ایشان پنهان کرد . به قول مدیران ایشان را دور زد .در ضمن موقعی که ایشان در سال 83 میخواستند از اداره بروند تمام همکاران واقعا عزادار شده بودند چون گوئی پدرشان داشت می رفت .و حتی موقعی که از رادیو شنیدیم ایشان بهترین نماینده شد واقعا خوشحال شدیم .اگر بخواهیم داریم ولی؟ (92967)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۸:۰۷
سید بزرگوار خاتمی اگر بییاید در هر صورت پیروز میدان است (92980)
 
پژمان
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۰۲:۵۰:۴۱


بنظرم با سوابقی که از دولت های اصلاح طلب واصولگرا در دوره های قبل بدست آمد حتما لازم است تعریف دقیق و خصوصا قابل اجراء از اصلاح طلبی واصولگرایی
توسط کاندیداهاواحزاب مربوطه ارایه شود تا مردم بدانند رای به اصلاح چه چیزی میدهند ویا رای به پایبندی به چه اصولی میدهند چون اصطلاحات فوق را بعدا هر جوری میتوان تعبیرکرد که مورد نظرمردم نباشد. (92983)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۸:۲۵
به نظر مي رسه كانديد شدن خاتمي تنها راه حلي است كه مي تواند كشور را از اين وضع نابهنجار خارج كند خاتمي تنها شخصي است كه مي تواند اوضاع سياست خارجي ايران را كه در اين چند ساله اخير بخاطر ندانم كاري مسولان كشور مانند مطرح كردن موضوعات بي فايد ه مانند هولوكاست و ... (92972)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۲:۲۸
مثل شما مثل کسی است که دروغ های خود را باور میکند . یعنی شما که با حذف رقیب قبل از انتخابات پیروزی خود را قبل از انتخابات جشن می گیرید واقعا باورتان شده که پایگاه اجتماعی دارید؟ و یا اصلاح طلبانی که بدون کاندیدا در انتخابات شرکت می کنند ! فاقد این پایگاه هستند؟ اگر به نظر سنجی ها دقت کنید متوجه میشوید که آقای خاتمی 70 درصد طرفدار پروپاقرص دارد مگر امداد های غیبی به داد احمدی نژاد برسد (92995)
 
رضایی
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۲۱:۵۸:۴۳
هاشمی - خاتمی . ترکیب ایده آل ملت هاشمی - خاتمی بهترین حالت برای نجات از این بن بست (93024)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۲:۳۶:۱۶
با عرض سلام به همه بزرگواران و بخصوص به آقای خاتمی
امیدوارم ایشان در انتخابات شرکت کنند و مردم ایران هم به ایشان رای دهند.
دوره آقای خاتمی بهترین دوران اقتصادی و سیاسی بعد از انقلاب بوده و من به واسطه کارم میدونم که در دوره ایشان بود که بسیاری از طرح های مهم کشور طرح ریزی شدو یا به اجرا درآمد. در ضمن ایشان دارای تیم کاری با تجربه و متخصص هستند که ---. (92899)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۵:۱۲:۰۷
عيب و خسارت بسيار بزرگي است كه بزرگترين مروج دموكراسي و مردم سالاري در نظام ، بعد از دو دوره رييس جمهور شدن دوباره كانديداي رياست جمهور ي گردد، آيا اينطور نيست ، و معناي قدرت طلبي را به ذهن نمي رساند؟(لطفا به اطلاع ايشان برسانند.) (93125)
 
یک روزنامه نگار کوهدشتی
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۵:۲۹:۰۰
روی هم رفته؛ آمدن خاتمی و برگزاری یک انتخابات آزاد به نفع ایران، غرب، جهان، روحانیت و اسلام است. اگر به وقوع بپیوندد؛ حتی کشورهای منطقه روبه مردم سالاری حرکت کرده و عرصه بر تفکر بن لادن و بوش و اسراییل نیز تنگ میشود. (93127)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۶:۲۱:۴۴
به هزارو يك دليل خود آقاي توكلي را مناسبترين گزينه براي رياست جمهوري ميدانم كه چند دليل راذكر ميكنم.
1- به خاطر مصلحت كاري نميكند و مصلحت ايران را مقدم بر تمام مصلحتهاي ديگر ميداند.
2- تخلف را نه در حرف بلكه در عمل پي گيري ميكند تا نتيجه لازم را بگيرد .( قضييه كردان)
3- تا بحال نديده ام شعارهاي دهان پركن و پر طمطراق بدهد.
4- فكر ميكنم زندگي ساده اش واقعي است و مثل بعضيها براي سياسي كاري نيست.
5-براي رسيدن به قدرت دروغ نمي گويد.
6- براي چاپلوسي و عوام فريبي بيجهت مردم را با الفاظ غير واقعي مورد خطاب قرار نميدهد.
6- فكر ميكنم اهل باند بازي و نظائر آن نباشد .
7- ادعاهاي عجيب و غريب نداردو متناسب با واقعيتهاي جامعه عمل ميكند.
8- احتمالا مهندس نيست ، چون فكر ميكنم براي اداره يك كشور آدم و متخصص فني گزينه خوبي نباشد ، زيرا با يك بررسي سطحي متوجه خواهيد شد كه كشورهاي درست وحسابي افرادي حقوقدان ، اقتصاددان ، جامعه شناس ونظائر هم در راس حكومت و نظامشان بوده اند .

فكر كنم تاهمين اندازه كفايت كند. (93135)
 
iman
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۹:۲۶:۲۷
حضور خاتمي يعني حضور آزادي دوستي شور هيجان انفعال عشق پيشرفت .خاتمي يعني بزرگ شدن و بزرگتر كردن ايران.قطعا مردم ايران خود را مديون خاتمي ميدونند و اين بار مقتدرانه تر از قبل راي ميارن. (93165)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۱:۰۲
سیستم رای دادن به نظرات کار نمیکنه من که هرچی سعی کردم فایده نداشت (93425)
 
سام
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۰۹:۳۶:۳۶
دمکراسي در ساختار تعريف شده امروزي بهرحال از کشورهاي غربي برخاسته است. شما در همين کشورها که طلايه دار دمکراسي بوده اند مشاهده نمي کنيد که رئيس جمهوري بعد از دو دوره دوباره در دوره هاي بعد کانديد شود. هرکدام از آنها در زمان خود دکترين خاصي را پيگيري کرده اند که نسخه همان زمان بوده مثلا مونرو، دکترين عدم دخالت اروپا در آمريکا را پي گرفت. ويلسون دکترين ايجاد صلح و تجارت آزاد را دنبال کرد. در معاصرين آنها نيز ريگان بازار آزاد اقتصادي را پي گرفت که در زمان او کارکرد خوبي داشته ولي ادامه آن تئوري اقتصادي بدون نظارت مشکلات کنوني اقتصادي را بوجود آورده و به آقاي بوش انتقاد مي کنند که بدليل نداشتن تئوري اقتصادي ريگانيسم را پيشه کرده و به اقتصاد آمريکا ضريه زده است. حالا مي خواهم عرض کنم خاتميسم با وجود خدمات بزرگي که به تاريخ ايران کرد ولي نسخه اي مربوط به زمان خود بوده و هنر اين است که آدمهاي نخبه، سخنور، داراي فکر سازمان يافته، سريع الانتقال و باهوش و سرحال و سلامت را پيدا کنيم تا وارد چرخه قدرت شوند. اين وهن ملت ايران است که بگوئيم قحط الرجال شده است. بياييد افق نگاه مان را به بلنداي منافع ملي کشورمان وسعت دهيم و فرزند زمان خويش باشيم. (93889)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۰۹:۴۵:۲۳
دولت اصلاحات درکنار خدمات و تلاشي که در زمينه سازندگي و تنش زدايي انجام داد (با توجه به اينکه در آن موقع آمريکا بشدت به دنبال ايجاد و سپس تخريب دشمنان فرضي بود.) مع الوصف بنظر مي رسد اشتباهي که فرايند اصلاحات داشت اين بود که به جاي يک رويکرد سيستماتيک در راستاي منافع عالي نظام، بازهم تکيه به اشخاص و وزنه کردن يک وزارت خانه خاص بعنوان پايگاه حزبي را در دستور کار قرار داد. برخي اصلاح طلبان در ساختار دولت نيز به جاي ايفاي نقش اساسي در راستاي سياستهاي حزبي به نگاه و نفع شخصي پرداختند بعنوان نمونه مثلا فشار براي انتصاب منشي و مسئول دفتر بدون سوابق اجرايي در سازمان اداري از مصاديق آن است. دولت اصلاحات وزارت علوم و دانشگاهها را به يک پايگاه تبديل و وزارت علوم را سياست زده و به فلسفه بافي غيرواقعگرايانه وارد و از انجام طبيعي وظايفش بازداشت از اهرم فرصتهاي مطالعاتي و تحصيلات تکميلي و بورس هاي دولتي تحت اشراف وزارت علوم بعنوان جيفه اي براي خودي هايشان و جذب نيرو و مدرک سازي براي خودي هايشان بهره گيري کرد. و به جاي رفتار سيستماتيک در جهت تلاش براي آرمانهاي بزرگ آقاي خاتمي، به روزمره گي پرداختند. لذا به نظر مي رسد نسخه جديدي از اصلاحات با نگاهي نو در ساختار اصلاحات، مي تواند نقش بزرگي در تثبيت هرچه بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايفاي نقش آن در معادلات بين المللي داشته باشد. (93894)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.