توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34970
بیانیه بسیج دانشجویی درباره مدیریت دانشگاه آزاد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۸





بسيج دانشجويي 15 دانشگاه بزرگ کشور در بيانيه‌اي، خواستار اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و پيگيري تخلفات و ابهامات موجود در عملکرد اين دانشگاه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شدند.








اين بيانيه که نسخه‌اي از آن به گروه سياسي ايرنا نمابر شد، از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي اصفهان، تربيت مدرس، تهران و علوم پزشکي تهران، سهند تبريز، شهيد باهنر کرمان، شهيد بهشتي، شهيد عباسپور، صنعتي اصفهان، صنعتي اميرکبير، صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، صنعتي شريف، علم و صنعت يزد تهيه شده است.
در اين بيانيه آمده است: در جلسه گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي که با حضور رييس‌جمهور منتخب مردم برگزار گرديد، شاهد جسارت و توهين رياست دانشگاه آزاد به دکتر احمدي‌نژاد و حجت‌الاسلام محمديان نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها بوديم .
در اين بيانيه تاکيد شده است: جاي سوال دارد که چرا آقاي جاسبي از مطرح شدن اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد که حق شرعي و قانوني شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، اينقدر براق شده و کار را به توهين به منتخب مردم رسانده‌ است.
نويسندگان اين بياينه يادآور شدند که شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آغاز کار دولت نهم فرصتي دو ساله را به اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اختصاص داد که اين کار با عکس‌العمل‌هاي غيرمنطقي و سودجويانه عده‌اي همراه بود تا آنجا که در نهايت اين شورا در اواخر مهرماه امسال مهلتي 20 روزه را براي اين دانشگاه جهت انجام اين امر قايل شد.
بسيج دانشجويي اين دانشگاهها همچنين خاطر نشان کردند که اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد يکي از موارد و مشکلاتي است که شوراي عالي انقلاب فرهنگي با گذشت بيش از دو دهه از آغاز فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي، جهت تحقق آن مي‌کوشد و مشخص نيست ساير سوالات و ابهامات در مورد نحوه شکل‌گيري و روند طي شده تا به حال اين دانشگاه چه زماني از سمت مسئولان آن پاسخ داده خواهد شد.
در اين بيانيه تصريح شده است: گويا رياست اين دانشگاه نه تنها به شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجلس شوراي اسلامي و قوه مجريه کشور پاسخ‌گو نمي‌باشد بلکه از پاسخ به مردم نيز طفره مي‌رود.
اين دانشجويان در بيانيه خود به سازمان صدا و سيما توصيه کرد که در موضوع دانشگاه آزاد به جاي دعوت يک طرفه از رياست دانشگاه آزاد و اعلام آمار و حرف‌هاي بيهوده توسط ايشان، فضاي تضارب آرا را ايجاد نموده و از منتقدين به حق اين دانشگاه و نمايندگان جنبش دانشجويي به عنوان زبان گويا و قاطع مردم نيز دعوت به عمل آورد و با حضور آنها و رياست اين دانشگاه برنامه‌اي را برگزار کند زيرا جاسبي از ترس پاسخگويي به پرونده سياه اين دانشگاه، دعوت دانشجويان و مردم را تاکنون نپذيرفته است و طرفداران و حاميان وي نيز بارها جلسات نقد دانشگاه آزاد را به تشنج کشيده‌اند.
اين دانشجويان در بخش ديگري از بيانيه خود تصريح کردند: جاي سوال است که چرا برخي از نمايندگان مجلس به خصوص اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات، در مورد افزايش ظرفيت دانشگاه‌هاي دولتي و نقد افزايش کمي دانشگاه پيام نور سخنراني‌هاي آتشين مي‌کنند اما در مقابل توسعه بدون حساب دانشگاه آزاد، ابهام در ساختار دانشگاه آزاد، مردمي يا خصوصي بودن آن با توجه به کمک‌هاي بسيار به اين دانشگاه از بودجه دولت، ابهام در نحوه نظارت بر فعاليت‌هاي مالي و عمراني، عدم تصويب و تعيين رياست اين دانشگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، امتناع از تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي و نظارت نمايندگان مردم، گزارش جنجالي مجلس از تخلفات دانشگاه آزاد و بلاتکليف ماندن اين موارد در مجلس و قوه قضاييه، ابهامات فراوان پيرامون ترويج مسايل و رفتارهاي ناهنجار غيراسلامي، بيان بعضي از تخلفات مالي دانشگاه در سطح جامعه (از جمله پرونده اخير مربوط به پايمال شدن حق آقاي هادوي توسط اين دانشگاه) سکوت کرده‌اند.
اين دانشجويان در بيانيه خود افزودند: البته بعيد به نظر نمي‌رسد که برخي از نمايندگان معلوم‌الحال که جيره‌خوار کساني هستند که تلاش رييس دولت نهم براي حل مصائب ايجاد شده توسط دانشگاه آزاد را موذي‌گري مي‌نامند، جهت کم‌رنگ شدن پرونده سياه اين دانشگاه و پرونده‌هاي مشابه، تحقيق و تفحص‌ها و سوالات گوناگون را به کمک مطبوعات همسوي خود در جامعه و مجلس طرح و بزرگ کنند.
اين دانشجويان همچنين با تحسين اقدام اخير داستگاه قضايي کشور براي احضار رييس دانشگاه آزاد، تاکيد کرد: جنبش دانشجويي کماکان منتظر و پيگير محکوميت جاسبي به‌خاطر تخلفات فراوان وي است.
بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي ياد شده در بيانيه خود با تقدير از دستور اخير رييس جمهور مبني بر بررسي مدارک مسئولان کشور، از احمدي‌نژاد خواستند تا اين موضوع از سوي افرادي سالم پيگيري شود زيرا اين دستور لرزه بر تن بسياري از اشخاص به‌خصوص برخي از نمايندگان اسبق مجلس و مديران در دولت‌هاي گذشته انداخته است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.