توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 35008
رییس‌جمهور: آنها سه گروهند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۹
رييس جمهور در ديدار روحانيون و طلاب استان زنجان گفت که سه گروه در مقابل اقدامات اصلاحي دولت مقاومت مي کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، دکترمحمود احمدي نژاد صبح روز پنجشنبه در اين ديدار توضيح داد که يک گروه اساسا با پيشرفت کشور مشکل دارند گروه ديگر از اقدامات تحولي هراس دارندکه البته تعداد آنها اندک است و عده اي هم برخورد کاملاً سياسي دارند و همه امور را با شاخص هاي سياسي کاذب اندازه گيري مي کنند.
احمدي نژاد تصريح کرد : دولت مصمم است به فضل الهي نظام هاي بانکي ، مالياتي ، گمرکي و توزيع يارانه را اصلاح کنند و با همه وجود معتقد است که اين کار شدني است البته بايد با آگاهي و دقت کامل حرکت کنيم و مراقب باشيم که حق مردم ضايع نشود .
وي با تاکيد بر اينکه بايد نظامات اقتصادي و فرهنگي اصلاح شود، تصريح کرد : اين کار گرچه کار سختي است اما دولت مصمم به انجام اين اصلاحات مي باشد.
رييس جمهور تصريح کرد : هر قدمي در راه عدالت از طرفي موجب ايجاد امنيت ، همدلي و آرامش در جامعه مي شود و از طرف ديگر کينه ها و دشمني عده اي را برمي انگيزاند .
احمدي نژاد اصلاح نظام بانکي و توزيع يارانه ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : بايد احکام اسلامي در سيستم بانکي اجرا شود و دولت نمي تواند بپذيرد در جامعه اسلامي يارانه اي که براي کمک به طبقات پايين پرداخت مي شود بيش از 70 درصد آن به طبقات مرفه برسد .
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه زنجان نقش کليدي و موثري در پذيرش ، قوام و انتشار انديشه الهي داشته است ، گفت : اين منطقه در دامان خود صدها عالم ، فقيه و انسانهاي مجاهد، تربيت و به اسلام عرضه کرده است .
وي خاطر نشان کرد : زنجان ظاهرا شهر آرامي است، اما در اعماق وجود مردم اين خطه، ايمان مستحکم و عميق موج مي زند و البته اين حاصل تلاش علما و روحانيت اين ديار است .
رييس جمهور با بيان اين که نقش روحانيت ، مسجد و حوزه نه تنها تعالي معنوي واخلاقي جامعه بلکه صيانت از استقلال ، عزت و شرف جامعه است، خاطر نشان کرد: مسجد و حوزه فقط پايگاهي براي توصيه هاي اخلاقي نيستند بلکه رکني از ارکان حاکميت اسلام مي باشند .
وي اضافه کرد : اگر بنا است در زمين حاکميت احکام الهي برپا شود لازمه آن، نقش آفريني موثر مسجد و پايگاه¬هاي ديني است.
رييس جمهور با اشاره به اينکه در جوامع گوناگون براي مديريت جامعه ساختارها و سازمان هاي متعددي در قالب حزب و گروه طراحي شده است ، گفت : اگر مردم سازماندهي نشوند، اداره امور کشور مشکل خواهد بود .بنابراين در حاکميت اسلام نيز سلسله مراتب سازماندهي مردم در قالب نماز جماعت و مسجد مي باشد و حفظ و تقويت اين رکن ضروري است و همه بايد در اين راستا تلاش کنند .
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينکه جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد، خاطر نشان کرد: انديشه اومانيسم و ليبراليسم از حدود صد سال پيش بر بخش وسيعي از دنيا حاکم بود و قريب به اتفاق، صاحبنظران و مردم عادي تحت تاثير اين انديشه قرار داشتند و پايه هايي براي مناسبات اقتصادي و سياسي جهان بود .
وي افزود : در قالب اين انديشه، انسان از سيطره احکام الهي جدا شده بود و ساز و کارهاي اقتصادي به ظاهر قانوني در دنيا ايجاد کردند که ماموريت اصلي آنها چپاول ثروت ملتها بود . به عنوان مثال صندوق بين المللي بانک جهاني که ظاهرا براي حمايت از کشورها ايجاد شده است شرايطي که براي پرداخت وامها قرار مي دهد عملا مخرب اقتصاد کشورهاست .
رييس جمهور تصريح کرد : در عرصه سياسي نيز به دنبال ايجاد دو جنگ جهاني ، سازمانهاي بين المللي بزرگي ايجاد کردند تا ابزار تسلط آنها بر ديگر کشورها باشد . در بخش فرهنگي نيز با تبليغات گوناگون ، بي هويتي را تا اعماق دنيا گسترش دادند که حاصل آن وضعيت امروز جهان است .
احمدي نژاد تصريح کرد : قدرتهاي بزرگ با طراحي اين ساز و کارها بر اين باور بودند که حداقل تا سيصد سال آينده مي توانند به راحتي بر جهان حاکم باشند و به چپاول و غارت ملت ها بپردازند اما از آنجا که سنت هاي الهي موافق استقرار نظام استکبار نيست روز به روز آنها نسبت به اهداف خود مايوس تر شدند .
وي اضافه کرد : آنها به دنبال تهديد ، نظام جمهوري اسلامي توطئه ها و فتنه هاي گوناگوني براي نابودي کشورمان طراحي کردند اما از اين هدف خود نيز مايوس شدند لذا تصميم گرفتند ايران را مهار کنند که با مقاومت ملت ايران فهميدند نمي توانند ملت ايران را از صفحه روزگار بردارند. بنابراين هدف خود را به گونه اي تنظيم کردند تا از قدرتمند شدن ايران جلوگيري کنند . اما امروز از اين هدف خود نيز مايوس شده اند .
رييس جمهور خاطر نشان کرد : امروز کل نظام استکباري همت خود را بسيج کرده تا از انهدام نظامات استکباري جلوگيري کند و به فضل الهي ساختارهاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي آنها در حال فروپاشي کامل قرار دارد و تيغ استکبار ديگر برندگي ندارد و آخر خط يک انديشه استکباري زماني است که براي اعمال نظر خود دست به تفنگ ببرد و امروز شاهد اين شرايط هستيم .
احمدي نژاد کنار گذاشتن خدا و احکام الهي را علت فروپاشي نظام غرب دانست و اظهار داشت : ريشه شکست اقتصاد غرب آن است که نظام اقتصادي آنها ربوي است . غرب ساليان دراز ربا را در قالب هاي شيک و زيبا به ملت ها تحميل کرده است ولي از آنجا که سنت الهي بر محو ربا قرار دارد و ربا جنگ با خداست محال است که کسي به جنگ با خدا برود و پيروز شود .
رييس‌جمهور ربوي بودن نظام اقتصادي غرب را عامل شکست اقتصاد غرب دانست و اظهار داشت : سران آمريکا و اروپا اگر صد بار هم دور هم جمع شوند نمي توانند از شکست و فروريزي آن جلوگيري کنند .
وي با اشاره به اينکه جهانيان در پي فروپاشي انديشه مادي به دنبال جايگزين آن هستند، اظهار داشت : معتقديم تنها جايگزين انديشه مادي، نظام اقتصادي و سياسي اسلامي است و اعتقاد داريم بهترين و کامل ترين گزينه براي نظام مادي، حاکميت جهان اسلام تحت زعامت حضرت مهدي (عج) است .
رييس جمهوري اضافه کرد : مسووليت علما و ملت ايران در شرايط کنوني جهان بسيار سنگين است چرا که تنها ملتي که به طور کامل و جامع انديشه امامت و ولايت را در اختيار دارد، ايران اسلامي است و امروز زمان معرفي اين انديشه به جهان است .
احمدي نژاد خاطر نشان کرد : انديشه انتظار موضوعي شخصي و براي خلوت افراد نيست بلکه انديشه اي حيات آفرين است و غفلت از اين حقيقت ريشه مشکلات کشور مي باشد چرا که اگر انديشه انتظار در جامعه اي حاکم باشد يقينا آن جامعه به دنبال کارهاي بي ارزش نخواهد رفت .

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.