توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 35602
استقرار ايستگاه‌هاي سيار پليس در تمام محلات
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۱


فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در نخستين مرحله از آغاز طرح انضباط اجتماعي، ايستگاه‌هاي سيار پليس در تمام مناطق و محلات تهران مستقر مي‌شوند.

به گزارش فارس، سردار رجب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز طرح انضباط اجتماعي اظهار داشت: اين ايستگاه‌ها با تجهيزات كامل و به منظور دسترسي آسان مردم و همچنين استفاده در مأموريت‌هاي پليسي 110 افتتاح مي‌شود.

وي در ادامه گفت: پيشگيري از وقوع جرم و نظم‌بخشي يكي از اهداف اين طرح است و پليس‌هاي تخصصي در حال حاضر فعاليت‌هاي خود را در اين شهر آغاز كرده‌اند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ضمن تأكيد بر اهميت مشاركت مردم در اين طرح گفت: 8 پليس تخصصي در اجراي اين طرح به ما كمك مي‌كنند.اميدواريم پس از اجراي آزمايشي اين طرح آن را به مرور در همه شهر تهران اجرايي كنيم.

سردار رجب‌زاده با اعلام اينكه پيشگيري از وقوع جرم وظيفه پليس است، گفت: با تمام توان وظايفمان را در اين زمينه انجام خواهيم داد.

نظم بخشي به شهر، ساماندهي پياده‌روها، برخورد با تخلفات ترافيكي موتورسيكلت سواران و رانندگان خودروها از ديگر جزئيات اين طرح است.

وي با تأكيد بر اينكه نيروهاي پليس براي اجراي اين طرح آموزش ديده‌اند، اظهار داشت: نيروهاي پليس در اجراي اين طرح با ادب با مردم برخورد خواهند كرد. منشور اخلاقي حرفه‌اي پليس تدوين و در تمامي كلانتري‌ها و ادارات مرتبط در ديد عموم قرار گرفته است.

رجب‌زاده در پاسخ به پرسشي درباره زمان اتمام طرح تصريح كرد: اين طرح تا روزي كه فرمانده انتظامي تهران باشم تداوم دارد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره پليسي شدن شهر تهران گفت: اينكه اين طرح‌ها را اجرا مي‌كنيم براي ايجاد امنيت است. با حضور پليس در سطح شهر فقط مجرمان احساس ترس خواهند كرد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تأكيد كرد: همكاري و مشاركت مردم در اجراي اين طرح بسيار مهم و حياتي است. به پيشنهادهاي سازنده شهروندان عمل خواهيم كرد.

سردار رجب‌زاده گفت: موتورسواران و رانندگان وسايل نقليه قوانين رانندگي را حتماً رعايت كنند. پليس بدون اغماض با مختلفان برخورد خواهد كرد.

وي در ادامه افزود: با توجه به افزايش حجم تخلفات و براي روان‌سازي ترافيك شهر به كمك پليس راهنماي رانندگي خواهيم رفت تا پس از آرام‌سازي و ساماندهي ترافيك راهبر وظايف خود را انجام دهد.

سردار رجب‌زاده گفت: طرح به مرور اجرا خواهد شد و به صورت مرحله‌اي در مناطق مختلف شهر اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه تمامي سازمان‌هاي مرتبط در اجراي اين طرح حضور دارند، تأكيد كرد: قوه قضائيه، دادستان تهران، شهرداري، بهزيستي، وزارت بهداشت و ديگر سازمان‌ها ما را در اجراي اين طرح كمك مي‌كنند.

وي از جمع‌آوري معتادان تابلو خبر داد و گفت: مردم در صورت اطلاع از معتادان به 110 گزارش دهند.

سردار رجب‌زاده تأكيد كرد: در حال حاضر پليس امنيت عمومي، پليس مواد مخدر، پليس اطلاعات و امينت پليس آگاهي، پليس راهنمايي و رانندگي، پليس پيشگيري و ... در حال اجراي طرح هستند.

وي در پاسخ به پرسشي درباره آزادي و رهايي معتادان پس از جمع‌آوري گفت: وظيفه ما فقط جمع‌آوري اين معتادان است آن‌ها پس از ترك دوباره به سطح شهر برمي‌گردند.

سردار رجب‌زاده همچنين گفت: گشت‌هاي صنوف براي مقابله با تخلفات صنفي راه‌اندازي شده است و با جلساتي كه با اصناف مختلف برگزار كرده‌ايم از اين به بعد شاهد تخلف نخواهيم بود.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.