توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 35893
داوودی: سرمايه‌داري هم در حال سقوط است
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۳۴
معاون اول رئيس جمهوردر نخستين يادواره شهداي ارتش چهارمحال وبختياري در مصلي امام خميني(ره) شهرکرد گفت: پس ازفروپاشي نظام کمونيستي، نظام سرمايه‌داري هم درسراشيبي سقوط قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا منطقه چهارمحال و بختياري؛ - پرويزداوودي با اشاره به اين‌که خون سرخ شهيدان هميشه نداي آزادي را به جهانيان رسانده است، افزود: جمهوري اسلامي ايران با سربلندي و سرافرازي درتمامي زمينه ها حرف‌هايي براي گفتن دارد.

داوودي تصريح کرد: اگرجوان هاي امروزايران به آساني درمدارس ودانشگاهها درس مي خوانند به برکت خون شهداست.

وي افزود: در20 سال گذشته نظام پوشالي کمونيستي با هيبت پوشالي خود ازهم پاشيد و امروزهم صداي شکستن استخوان‌هاي سرمايه‌داري به گوش مي‌رسد.

معاون اول رئيس جمهورخاطرنشان کرد: اکنون نداي برحق و شفاف مقام معظم رهبري (مدظله) اين ندا را مي دهد که نظام سرمايه‌داري استخوانهايش محکم‌تر از نظام اسلامي نيست و اين سازه تخيلي بايد فرو بريزد و امروز نشانه‌هاي فروريزي آن به چشم مي‌خورد.

داوودي علت اصلي فروپاشي نظام‌هاي سلطه را شکل‌گيري اين نظام‌ها برپايه ظلم و زور برشمرد و گفت: نظام سلطه هم اکنون در عراق تانکرهاي بزرگ و کشتي‌هاي چپاول خود را مستقر کرده تا ذخاير نفتي عراق را به چنگال بکشد.

وي هم چنين به پديده فرار مغزها درکشور اشاره کرد و گفت: کشورهاي استکباري اساتيد خود فروخته خود را در دانشگاه‌ها گماشته‌اند تا نخبگان ما را شناسايي کنند و آنها را به دست بياورند.

وي با اشاره به وجود بحران درنقاط مختلف جهان افزود: مردم ايران زماني که دربحران قرار مي‌گيرند نه تنها عقب نشيني نمي کنند بلکه از اين فرصت استفاده بهينه مي‌کنند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به ساخت موشک‌هاي نظامي توسط نيروي هاي بومي ايران گفت: اين موشک‌هاي ساخته شد کل دنيا را به ترس وامي‌دارد.

داوودي دستيابي کشورهاي غربي به تکنولوژي‌هاي پيشرفته را ناشي ازحضور ايرانيان متخصص درجامعه علمي آنان برشمرد و گفت: زماني که کشورهاي غربي درصدد گسترش صنعت کشورشان بودند صدايي از کشوري بلند نشد، اما اکنون که ايران حرکت خود را براي صنعتي شدن و استفاده ازتکنولوژي‌هاي پيشرفته جهان شروع کرد مخالفت‌هايي ازسوي کشورهاي غربي شکل گرفته است.

معاون اول رئيس جمهور گفت: بسياري ازسرمايه داران کشورهاي جهان سوم متوجه شده اند که نظام سرمايه داري هم امنيت ندارد و قابل اتکا نيست.

پرويز داوودي بدهي 60هزار ميليارد دلاري آمريکا و خسارت 34 هزار ميليارد دلاري منابع مالي در دنيا را از نشانه هاي اوليه سقوط نظام سرمايه داري دانست.

وي به وقايع اخير و بروز فاجعه انساني درغزه اشاره کرد و گفت: مردم غزه بدون آب، برق، غذا و دارو هستند و مجروحان درخيابان‌ها جان مي‌سپارند اما برخي دولت‌هاي اسلامي از کنار اين فاجعه به آساني مي گذرند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.