توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 37112
علم‌الهدي: شعار نجات شعار ضد انقلاب است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۳۴
امام جمعه مشهد گفت: برخي، شعارهاي نجات كشور را مطرح مي‌كنند كه شعار ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌هاي خارج كشور است.

به گزارش فارس، آيت‌الله احمد علم‌الهدي عصر امروز در هم‌انديشي روش تحليل سياسي ائمه جمعه هفت استان كشور افزود: امروز برخي از اعضاي خانه احزاب كساني هستند كه اصول اوليه انقلاب را قبول ندارند و معني رسمي دانستن حزب را آزاد بودن همه فعاليت‌هاي سياسي مي‌دانند.

وي درباره شعار برخي حزب‌ها براي شركت در انتخابات نيز گفت: برخي شعارها نجات كشور را مطرح مي‌كنند كه شعار ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌هاي خارج كشور است و برخي نيز چون سخنگوي حزب كارگزاران مي‌گويد هدف ما تاسيس نظام تلفيقي است كه اين به معناي همان التقاط منافقان است كه شهيد مطهري آن را شرك ناميد و ما بايد در برابر اين سخن‌ها بايستيم.

وي گفت: يكي از اصول جامعه مدني ليبرال دموكراسي است كه تنها راه مشاركت سياسي را منحصر در احزاب مي‌داند و اين امر مشكلات بسياري را در كشور ما به‌ وجود آورده است.

عضو خبرگان رهبري ارتجاع و گسستگي نسل‌ها را دو تهديد براي كشور دانست و اظهار داشت: انقلاب ما به ‌طور فراگير تمام عناصر و عوامل جامعه را تحت تاثير خود قرار نداد بلكه برخي از عناصر موثر در اجتماع وجود دارند كه بر همان رسوم گذشته و قبل از انقلاب باقي مانده‌اند و اصول انقلاب را نپذيرفته و به امام و انقلاب ايمان نياورده‌اند.

وي عنوان كرد: همزمان با فرسايشي كه آثار دگرگون‌ساز انقلاب در جامعه پيدا مي‌كنند، امروز آن عناصر چهره نويني را در اجتماع به خود گرفته‌اند و اين چهره نو انگيزه‌اي است كه ممكن است سبب تمايل نسل امروز به آنها بشود در حالي كه اين نسل از گذشته انقلاب خبر ندارند و خطر ارتجاع گريبان‌گير انقلاب مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه ما در صدر اسلام ارتجاع را تجربه كرده‌ايم، اظهار داشت: هنوز بعد از گذشت 14 قرن ما در عوارض جانسوز اين ارتجاع مي‌گدازيم و تنها مختص انقلاب ما نبوده بلكه در انقلاب انبيا نيز ديده مي‌شود.

علم‌الهدي درباره بحث گسست نسل‌ها نيز گفت: امروز نسلي كه در محور جامعه قرار گرفته در سنين 20 تا 40 سال هستند كه مباني اول انقلاب، حضور امام (ره)، هشت سال دفاع مقدس را به عينه درك نكردند و فقط‌ به روايت صدا و تصوير آنها را مي‌شناسند و فرهنگ دفاع مقدس در اين نسل اثر نگذاشته و مهم‌تر اينكه نسبت به قبل انقلاب تجربه‌اي ندارند.

رئيس ستاد احياي امر به‌ معروف و نهي از منكر خراسان رضوي عنوان كرد: در اين شرايط مسائلي چون مشكلات مديريتي كشور، آموزش‌هاي غلط و انحرافي جريان نخبه اين نسل سبب گسست نسل امروز با نسل‌هاي گذشته مي‌شود.

وي در ادامه جنگ نرم را يكي از تهديدات ارادي دشمن دانست و اظهار داشت: جريان‌هاي فكري استكباري با سرمشق گرفتن از پيروزي انقلاب اسلامي اين نوع جنگ را طراحي كرده و در قرقيزستان، تاجيكستان و اكراين نيز آن را به عرصه ظهور رساندند اما براي اجراي آن در ايران بايد ابتدا بستر لاييك را در كشور ما بگسترانند و جامعه را لاييك كنند تا به اهداف خود برسند.

علم‌الهدي با بيان اينكه دشمن براي آنكه بستر دين را در كشور جمع كند، دست به كار شده است، گفت: گسترش و توسعه فحشا و منكرات شرعي تنها راهي است كه دشمن براي اين منظور در نظر گرفته كه وظيفه ما اين است با امر به معروف و نهي از منكر و رصد انحرافاتي كه برخي جريان‌ها به وجود مي‌آورند، مردم را هوشيار كنيم.

امام جمعه مشهد در پايان خاطرنشان كرد: هدف من تعيين خط مشي نيست بلكه عنوان كردن پيشنهاد است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.