توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 39578
نامه 8 بسيج دانشجويي به فرمانده سپاه ونمايندگان: مازاد سهميه رزمندگان در اختيار عموم داوطلبان كنكور قرار گيرد
تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۴۴
بسيج‌هاي دانشجويي هشت دانشگاه تهران در نامه‌هاي جداگانه به فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خواستار تجديد نظر در تصميم مجلس مبني بر «واگذاري مازاد 40 درصد سهميه رزمندگان در مقاطع مختلف تحصيلي به بسيجيان فعال» شدند.

به گزارش ايسنا در نامه به سرلشگر جعفري آمده است:

با سلام و تهنيت به موجب پيروزي مقاومت مردم غزه

در شرايطي كه حادثه غزه و امر رهبر معظم انقلاب براي كمك به مجاهدان به هر نحوه ممكن سبب شده بود تا دانشجويان بسيجي با تمام توان خود و از هر روشي كه مي‌شناسند به كمك مردم مقاوم و مقاومت غزه بشتابند، از طريق مصاحبه رياست سازمان سنجش مطلع شديم كه مجلس محترم مصوبه‌اي داشته و بنا دارد مازاد 40 درصد سهميه رزمندگان در مقاطع مختلف تحصيلي را به بسيجيان فعال واگذار كند.

خبر اين مصوبه در اين بحبوحه تلاش‌هاي دانشجويان بسيجي نه تنها از سنگيني بار حمايت از مقاومت غزه بر شانه‌هاي بسيجيان نكاست كه همچون تيري بود بر پيكرهاي خسته آنان.

اين خبر دردي كهنه را در وجود ما زنده كرد كه آيا بسيج كه نهادي مردمي و انقلابيست نيازي به چنين تسهيلاتي دارد تا پويا بماند؟ آيا بسيج با پشتوانه‌اي جز مردم، مي‌تواند همچنان شجره طيبه انقلاب اسلامي باقي بماند؟

اول آن كه اين مزايا و سهميه‌ها تنها بهانه‌اي براي بهانه‌جويان كه اين روزها مشغول حمايت از جنايتكاران صهيونيست هستند است و اين يعني باري اضافه بر ملامت ملامت‌گران روي دوش فرزندان امام (ره) و رهبر.

دوم آن‌كه به فرض كه با چنين سهميه‌هايي افرادي به حضور در بسيج متمايل شوند، آيا حضور چنين افراد منفعت‌طلب و سودجويي در نهاد مردمي بسيج كه محل مجاهدان و عاشقان است، تنها موجب ناخالصي نهاد خالص شجره طيبه نمي‌شود؟ فراموش نكنيم سخن رهبر عزيزمان را كه حكيمانه فرمودند:‌" يكي از نيازها، گزينش افراد با صلاحيت در بخش‌هاي مختلف اين تشكيلات بزرگ است. امام (رضوان الله تعالي عليه) هميشه به همه- از جمله به دانشجوها- توصيه مي‌كردند از نفوذي‌ها بپرهيزند".

بي‌شك بسيجيان انقلاب براي فعاليت انقلابي خويش به چنين سهميه‌اي نياز ندارند، آنان كه امروز نه جان، بلكه آبروي خويش را صرف چيدن دانه دانه آجرهاي اين انقلاب و حركت در مسير ترسيم شده از سوي رهبرش مي‌نمايند و در مدرسه عشق خميني الفبا مي‌آموزند، چشمداشتي به هيچ امكان و امتيازي ندارند.

فرزندان خميني هيچ‌ گاه به سهميه كنكور، معافيت از خدمت سربازي و هيچ امتياز ديگري نياز نداشته و ندارند؛ چرا كه كرده بسيجيان انقلاب با ملاك‌هاي مادي سنجيده نمي‌شود كه اين گونه ماجور شود.

و حال در اين شرايط شما بايد نقش تاريخي خود را در راستاي برخورد با اين طرح سوال‌برانگيز كه شبهه وهن بسيج و بسيجي از آن حس مي‌شود ايفا كرده و جلوي اين حركت مشكوك را بگيريد.

انتظار مي‌رود جنابعالي با عنايت به سوابق ارزشمندتان طي اقدامي منطبق بر مصحلت قطعي انقلاب، گروهي را مسوول بررسي جوانب لغو تمامي امتيازات و تسهيلات ويژه براي بسيجيان كنيد و سپس با مشخص شدن نتايج بررسي آن گروه ان‌شاءالله در كوتاه‌ترين زمان به اقدامي قاطع، انقلابي و عدالت‌خواهانه كه شايسته سپاه پاسداران و شجره طيبه انقلاب است، دست بزنيد.

يقين بدانيد اين ياري شما از جانب خداوند بي‌پاسخ نخواهد ماند كه «ان‌تنصروالله ينصركم».

در متن نامه اين دانشجويان به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز آمده است:

با سلام و احترام

در شرايطي كه حادثه غمبار غزه و امر رهبر معظم انقلاب براي كمك به مجاهدان فلسطيني به هر نحو ممكن سبب شده بود تا دانشجويان بسيجي با تمام توان خود و از هر روشي كه مي‌شناسند به كمك مردم مقاوم غزه بشتابند، از طريق مصاحبه رياست سازمان سنجش مطلع شديم كه مجلس محترم در پي آن است كه مازاد 40 درصد سهميه رزمندگان در مقاطع مختلف تحصيلات دانشگاهي را به بسيجيان فعال واگذار كند.

خبر اين تصميم در بحبوحه تلاش‌هاي دانشجيان نه تنها از سنگيني بار حمايت از مقاومت غزه بر شانه‌هاي بسيجيان نكاست كه همچون تيري بود بر پيكرهاي خسته آنان.

چنين امتيازي براي يك رزمنده كه به دليل حضور در جبهه‌ها نمي‌توانسته به تحصيلات بپردازد، منطقي و عادلانه است اما بي‌شك بسيجيان انقلاب براي فعاليت انقلابي خويش نياز به چنين سهميه‌اي ندارند. آنان كه امروز نه جان، بلكه آبروي خويش را صرف چيدن دانه دانه آجرهاي اين انقلاب و حركت در مسير ترسيم شده از سوي رهبري‌اش مي‌نمايند و در مدرسه عشق خميني الفبا مي‌آموزند، چشمداشتي به هيچ امكان و امتيازي ندارند.

فرزندان خميني هيچ گاه نياز به سهميه كنكور، معافيت از خدمت سربازي و هيچ امتياز ديگري نداشته و ندارند؛ چرا كه كرده بسيجيان انقلاب با ملاك‌هاي مادي سنجيده نمي‌شود كه اين گونه ماجور شود.

اين مزايا و سهميه‌ها تنها بهانه‌اي براي بهانه‌جويان كه اين روزها مشغول حمايت از جنايتكاران صهيونيست هستند است و مهم‌تر از آن زمينه را براي ورود افراد ناخالص به اين تشكل انقلابي فراهم مي‌كند و اين يعني باري علاوه بر ملامت ملامتگران روي دوش فرزندان پير جماران و سربازان خلف بر حقش.

بسجيان خود را موظف مي‌دانند در مسير حركت علمي و اهتمام جدي به تحصيل پيشتاز باشند كه اين از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از دانشجويان است و وضعيت علمي فعلي آن‌ها خود شاهدي بر اين مدعاست.

لذا از كميسيون آموزش و هم‌چنين شما نمايندگان محترم مجلس خواهشمنديم تا هرچه سريع‌تر در تصميم سوال برانگيز خود كه بوي وهن بسيج از آن حس مي‌شود تجديدنظر كنيد و اين مازاد سهميه را در اختيار عموم داوطلبان عزيز كنكور سراسري قرار دهيد.

لازم است متذكر شويم كه اگر نمايندگان محترم حقيقتا در پي ياري بسيجيان هستند، شايسته است تا به جاي تصويب چنين مصوباتي، در انديشه وضع قوانيني باشند كه تسهيل‌كننده و پشتيبان تلاش‌هاي دانشجويان بسيجي در راستاي تحقق اوامر رهبر معظم انقلاب باشند.

سزوار است امر رهبري پيرامون نهضت نرم‌افزاري و مهندسي فرهنگي بيش از پيش مورد توجه نمايندگان محترم قرار گيرد، بهتر است به انقلاب فرهنگي كه سال‌هاست نيمه‌كاره رها شده و با اضافه‌شدن چند واحد درس عمومي به رشته‌هاي مختلف مختومه شده ، پرداخته شود و نهاد قانون‌گذار در راستاي اسلامي كردن حقيقي و نه ظاهري دانشگاه‌ها و همواركردن مسير توليد علم بومي حركت كند.

شايسته است مبارزه با مفاسد اقتصادي از اولويت‌هاي مجلس قرار گيرد ، نه آن‌چنانكه نزديك به هشت سال از فرمان تاريخي هشت ماده‌اي رهبر معظم انقلاب بگذرد و هنوز دانشجويان جز خار در چشم و استخوان در گلو داشتن و خون دل خوردن خاطره‌اي از اين سالها نداشته باشند.

در پايان از مجلس اصول‌گرا انتظار مي‌رود با تجديد نظر در تصميم خود و تحقق اين مطالبه دانشجويي، زمينه سوءاستفاده فرصت‌طلبان براي تخطئه بسيج و همچنين ورود افراد ناخالص به بدنه اين تشكل انقلابي را از ميان بردارد و بار ديگر بر مشي انقلابي مجلس هشتم صحه گذارد.

بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف

بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع)

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران

بسيج دانشجويي دانشگاه‌ اميركبير

بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير

بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي

بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت

بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.