نظر منتشر شده
۱۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 40005
فرياد اردوغان بر سر رئيس‌ رژيم صهيونيستي
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۲۷
پاي كشتار كه وسط بيايد، شما خوب بلديد بكشيد. من خوب مي‌دانم كه شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف مي‌گيريد و مي‌كشيد. من كساني را هم كه براي چنين ظلمي كف مي‌زنند تقبيح مي‌كنم، زيرا فكر مي‌كنم، تشويق اين قاتلين كودكان، و اين قاتلين انسان‌ها، خود نوعي جنايت عليه بشريت است.



به گزارش "الف"، در حاشيه اجلاس داووس، ميزگرد "غزه، مدلي براي خاورميانه" با حضور رجب طيب اردوغان، شيمون پرز، بان كي مون و عمرو موسي، برگزار شد. در اين نشست ، نخست وزير تركيه 12 دقيقه پيرامون آن چه در غزه گذشت و تحركات سياسي تركيه براي توقف جنگ و كارشكني هاي رژيم صهيونيستي در اين مسير صحبت كرد. سخنان او با آرامش و همراه با رعايت آداب بود. پس از وي،شيمون پرز در مقام پاسخگويي به سخنان اردوغان، 25 دقيقه با صدايي بلند و حركات فيزيكي خشم آلود و آكنده از تكبري آشكار ، خطاب به نخست وزير تركيه سخن گفت و از عملكرد ارتش صهيونيستي در غزه شديدا دفاع كرده و سياست هاي تركيه را در قبال اين جنايت ضد بشري تخطئه نمود.



با پايان سخنان «پرز» ، نخست وزير تركيه كه در تمام مدت سخنراني او مشغول نت برداري بود با اصرار از مدير نشست خواست كه به او وقت صحبت بدهد. وي در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اينكه به او اجازه صحبت داده نمي‌شود و با حالي برافروخته خطاب به رئیس رژيم صهيونيسيتي گفت:



جناب پرز! شما از من مسن‌تر هستي، صدايت هم خيلي بالا مي‌رود. معتقدم كه اين طور بالا رفتن صداي شما ريشه در يك احساس رواني گناه دارد اما مطمئن باش كه صداي من اين طور بالا نخواهد رفت.



پاي كشتار كه وسط بيايد، شما خوب بلديد بكشيد. من خوب مي‌دانم كه شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف مي‌گيريد و مي‌كشيد. در سرزمين‌شما دو نخست وزير پيشين بودند كه حرف‌هايي دارند كه براي من مهم است. شما نخست وزيراني داشتيد كه مي‌گفتند: «وقتي بر روي تانك وارد سرزمين‌هاي فلسطين مي‌شود، در خود احساس لذت مي‌كنم». شما با من با ارقام صحبت كرديد، من هم حاضرم نام اين افراد را ببرم، شايد در ميان شما كسي كنجكاو باشد كه بداند. من كساني را هم كه براي چنين ظلمي كف مي‌زنند تقبيح مي‌كنم، زيرا فكر مي‌كنم، تشويق اين قاتلين كودكان، و اين قاتلين انسان‌ها، خود نوعي جنايت عليه بشريت است.



توجه كنيد. در اين جا نمي‌توانيم از يك حقيقت صرف نظر كنيم. من در يادداشت‌هايم [از سخنان آقاي پرز] خيلي نكته برداري كردم اما در اين جا فرصت پاسخ‌گويي به همه آن موارد را ندارم در اين جا من فقط دو مطلب را به شما عرض خواهم كرد.



(در اين هنگام مدير نشست با عبارات و حركات دست سعي مي‌كند مانع از سخنان اردوغان شود)



- اردوغان دوبار دست مجري را پس زده و مي‌گويد: «اجازه بدهيد و صحبتم را قطع نكنيد»



اول اين كه [در ده فرمان ] تورات در بند ششم آمده است كه: «نبايد دست به قتل بزنيد» اما در اينجا [فلسطين] كشتار مي‌شود.



اما دوم؛ توجه كنيد كه اين هم خيلي شنيدني است «گيلعاد آتزمون» مي‌گويد: «بربريت و توحش اسرائيل، بسيار فراتر از هرگونه ظلمي است»، در كنار اين مطلب، «آوي شالوم» پرفسور «روابط بين‌الملل» از دانشگاه آكسفورد كه در روزنامه انگليسي «گاردين» اين را گفته است: «اسرائيل به يك دولت راهزن تبديل شده است»



(در تمام مدت ايراد نكته دوم، مدير جلسه با حركات مستقيم فيزيكي و حتي زدن دست روي شانه اردوغان، سعي در پايان دادن به سخنان او دارد. در اين مرحله «اردوغان»از فرط غضب بر افروخته شده و بدون اين كه حتي به مدير جلسه نگاه كند، دست او را پس زده و اين گونه به سخنان خود پايان داد:



- از تو هم خيلي متشكرم!! از تو هم بسيار متشكرم!! براي من از اين لحظه به بعد، «داووس» پايان يافته است. ديگر در اجلاس «داووس» حضور نخواهم يافت. شما اجازه صحبت نمي‌دهيد. (اردوغان با دست به «پرز» اشاره كرده) 25 دقيقه صحبت كرد، (و با دست به خود اشاره مي‌كند) 12 دقيقه صحبت كرد. اين قابل قبول نيست.



(اردوغان با برداشتن يادداشت خود، بدون اينكه به پرز و بان كي مون نگاه كند از جاي خود برخاست و جلسه را ترك كرد. در ميان مسير (عمر موسي) دبير كل اتحاديه عرب، برخاسته و با او به حالت تحسين برانگيزي مصافحه نمود.



فیلم سخنان اردوغان و پرز در اجلاس داوس، به روایت واحد مرکزی خبر:





هم‌چنین به گزارش "الف" به نقل از فارس، ترك ميزگرد "غزه، مدلي براي خاورميانه" در اجلاس داووس از سوي رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي پيدا كرد.



خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري فوري با اشاره به سخنان اردوغان خطاب به پرز مبني بر اينكه "شما انسان ها را مي كشيد"، ترك جلسه از سوي اردوغان را خبر داد.



خبرگزاري فرانسه نيز در خبري فوري نوشت اردوغان به دنبال سخنراني طولاني پرز و ممانعت مسئولان پانل از پاسخ وي به پرز به حالت قهر جلسه را ترك كرد. اين خبرگزاري همچنين تصريح كرد اردوغان گفته است فكر نمي‌كند تحت اين شرايط بار ديگر به داووس بيايد.



از سوي ديگر رفتار اعتراض آميز اردوغان عليه رئيس جمهور رژيم تروريست صهيونيستي در رسانه هاي صهيونيستي باعث شوك شده است. جروزالم پست و هاآرتص در سايت هاي خود نوشتند كه اردوغان به دنبال جروبحث با پرز و قطع شدن سخنان وي توسط گردانندگان پانل به حالت قهر جلسه را ترك كرد. گيل هافمن يكي از مسئولين روزنامه جروزالم پست در گفتگوي تلفني با شبكه تلويزيوني ان تي وي اظهارات اردوغان را وحشتناك توصيف كرده و تهديد كرد مردم اسرائيل واكنش تندي به اين اظهارات نشان داده اند.



اين در حالي است كه واكنش اعتراض آميز اردوغان و ترك جلسه از سوي وي در رسانه هاي عربي نيز بازتاب گسترده اي پيدا كرد. در حالي كه كانال هاي تلويزيوني و روزنامه هاي عربي خبر فوري مذكور را پخش و منتشر كردند، روشنفكران عرب نيز در راستاي حمايت از رفتار اردوغان به موضع گيري پرداختند. مدير مسئول روزنامه القدس العربي چاپ لندن با چركين توصيف كردن رفتار پرز تاكيد كرد پاسخ اردوغان به وي به اين صورت را بايد تقدير نمود.



از سوي ديگر نبيل شاعس كه زماني دست راست ياسر عرفات بود در واكنش به اين خبر، تركيه را ستاره نورافشان منطقه دانست. وي با رد جانبداري صرف تركيه از حماس در ادامه تصريح كرد: كليه گروه هاي مبارز فلسطيني علاقه وافري به تركيه دارند. در اين ميان مردم غزه كه واكنش اردوغان را از طريق پخش مستقيم پانل مذكور مشاهده كرده اند ترك جلسه از سوي اردوغان را باعث شادماني خود مي دانند. مردم غزه در گفتگو با خبرگزاري جهان تركيه رفتار اردوغان و دولت اين كشور را تقدير و از مردم تركيه قدرداني كردند.



روزنامه فايننشيال تايمز انگليس نیز خبر مذكور را با تيتر "داووس لرزيد" منتشر كرد و نوشت داووس به دليل ولوله سياسي به لرزه درآمد و اردوغان با عصبانيت جلسه را ترك كرد. شبكه خبري بي بي سي نيز با اشاره به جروبحث اردوغان با پرز در ادامه به بازگشت اردوغان به تركيه اشاره كرد و گفت اردوغان در بازگشت به تركيه همانند يك قهرمان مورد استقبال قرار گرفت.
 
amir
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۰:۱۷:۳۱
afarin be rahbarani ke intor moghabele zolm istadegi mikonand va az hich chiz va hich kasi nemitarsand afain be anha (101780)
 
هادي
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۶:۰۳
شركت فعال در اين نشست ها مي تواند اينگونه تاثير گذار باشد . با تحريم . شركت نكردن و در سخنراني هاي داخلي هوار كشيدن صدا بجايي نخواهد رسيد آفرين بر اردوغان. حركات سنجيده آنان باعث اقبال جمع زيادي به اسلام شده است (101897)
 
Abolfazl Montreal
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۰:۲۳:۵۰
نکته جالب اینجاست که از رویداد فوق فقط از طریق سایتهای ایرانی مطلع گردیدم.
اخبار فارسی بی بی سی تا این لحظه هیچ اشاره ای به این رویداد ننموده است ! (101781)
 
شهرام
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۴۱:۱۳
دوست عزیز الجزیره و سی ان ان چندین بار این حرکت انسانی و مردانه را پخش کردند. (101882)
 
Moosa
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۷:۲۹
پاسخ شما چه ربطی به بی بی سی داشت؟ رویکرد صهیونیست پرستی بی بی سی کاملا واضح است. وای از روزی که این خبر را درج (مرج) کنند! (102004)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۴:۵۳
در یکی از سایتها عکس با بس زمینه اجلاس داووس اظهار نظر آقای متکی وزیر خارجه مبنی بر تائید اقدام آقای اردوغان را مشاهده کردم سوال این است که اگر ایشان یا نماینده ای از ایران در آنجا بوده آیا به نشانه اعتراض و ابراز همراهی با آقای اردوغان جلسه را ترک نموده اند. (101942)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۰۰:۰۷:۲۰
متکی در جلسه نبوده که بخواهد آن‌جا را ترک کند. (102262)
 
بهروز
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۴:۰۰
چرا دروغ میگین از دیروز تا حالا این اولین خبر بی بی سی بوده اگه ماهواره نداری بگو اطلاعات درست بهت بدن . (102044)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۹:۱۶:۲۱
و البته قضیه رو ربط داده به انتخابات. اگر بازتاب نمی‌داد، سنگین‌تر بود. (102223)
 
بهروز
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۴۰:۱۷
واقعا سایت جالبی دارین هیچ خبری اگه بر ضدتون باشه درج نمی کنید اونوقت ادعای ازادی هم دارین (102050)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۰:۲۷:۱۳
آفرين بر اين مرد بزرگ وشجاع (101782)
 
حسین ارغوانی
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۰:۴۳:۲۷
وحدت ایران و عراق وسوریه و ترکیه می تواند سرنوشت جهان اسلام و موازنه قدرت را به سود مسلمانان و به زیان اسرائیل و امریکا تغییر دهد . این راه آژادی قدس شریف و نحات مردم فلسطین و نابودی اسرائیل و همه حکومتهای مرتجع و ضد مردمی و دست نشانده عرب است. این هدفی دست یافتنی است و اکنون زمان مناسیی برای تحقق آن است. اگر دیر بجنبیم فرصت از دست خواهد رفت . با به راه انداختن کاروانهای مردمی به سوی فلسطین برای حمایت از مردم عزه و زیارت مسجدالاقصی از راه عراق و ترکیه و سوریه می توان به این هدف مقدس به آسانی دست یافت. و ابرقدرت اسلامی و اتحاد جماهیر بزرگ اسلامی را به وجود آورد.این تحقق آرمان والای همه مصلحان مسلمان از سید جمال تا امام خمینی است. (101783)
 
majid
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۰:۵۸:۲۴
Nange abadi bar bazi az dolathaye arabi (mesr, sau) (101784)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۰۹:۱۹
آفرین به غیرت این انسان مسلمان ونفرین بر سران عرب بی غیرت ومنافق (101790)
 
عبدالله امینی
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۱۵:۱۷
با سلام وضمن تشکر از اقدام مسلمانی جناب آقای اردوغان نخست وزیر محترم ترکیه ، شایسته است شورای محترم اسلامی شهرها و شهرداران ایران ، یکی از خیابانهای شهرشان را به نام جناب « اردوغان » نام گذاری کنند. (101792)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۱:۵۵
احسنت به نخست وزير تركيه كه نشان داد يك انسان ازاده و شجاع است (101795)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۸:۰۹
احسن بر این مرد غیور و با حمیت (101798)
 
آيه فلاحپور
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۹:۵۲
ما در ايران به داشتن چنين رهبراني در كشور متمدن تركيه افتخار مي كنيم و مطمئن هستيم با وجود اين بزرگان ملت مظلوم و بي ياور فلسطين به پيروزي خواهد رسيد . امروز پيامبر اكرم اسلام به وجود فرزنداني مانند اردوغان افتخار و مباهات مي كند. (101801)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۳:۰۰
باحمايت اين مرد بزرگ از مردم مظلوم فلسطين احساس شعف و غرور كردم و اميدم به پيروزي بر جنايتكاران اسرائيلي بيشتر شد. اميدوارم مردم بزرگ تركيه قدر اين رهبران ارزشمند را بدانند. (101802)
 
داود
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۵:۵۴
اگر مي خواهيد از فلسطين دفاع كنيد همين روش را انتخاب كنيد.--- (101785)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۱:۵۵:۰۴
با سلام
به نظر من دو نکته را باید همراه با این حرکت در نظر گرفت
اول از همه دو سه روز دیگر در ترکیه انتخابات شوراهای شهر در ترکیه برگزار میشود که مسلما این حرکت در جلب آرای مردم تاثیر دارد.
ثانیا اگر دولت ترکیه واقعا معتقد است که رژیم اسرائیل رژیمی جنایتکار است چرا زوابط خود را با اسرائیل بطور صد در صد قطع نمی کند. (101805)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۱:۱۲
این دوست بزرگوار همه چیز را سیاه و سفید می بینند. آیا با قطع ارتباط همه چیز درست می شود. کشورهای جهان اسلام باید خودشان را قوی کنند. این قوی کردن صرفاً در سلاح و جمعیت نیست. علم، دانش و تکنولوژی مهمترین نقش را دارد. در قرن 21 با شعار نمی توان زندگی کرد. امروزه مفهوم استعمار نیز تغییر کرده است. کشور و مردمی که از علم و فناوری بی بهره باشند مطمئناً مستعمره هستند. تردید نکنید. (101915)
 
reza
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۱:۳۲:۱۲
سلام
این نتیجه القائات bbc است دوست عزیز همه خبر گذاریها را گوش کنید و آخر سر خودتان تصمیم بگیرید.
در کشور انگلستان مطلب مهمی است که مردم می گویند bbc بین خط ها می نویسد (between lines ) یعنی بطور غیر مستقیم القا می کند.
البته این بدین معنا نیست که خبرگذاریهای ایران همه راست گو و امنتدار هستند. (101929)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۲:۲۸:۲۰
آفرین به ایران ترکیه قطر کشورهای آمریکای لاتین
و ننگ و نفرین بر مصر و عربستان (101808)
 
فرید
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۲:۳۳:۱۷
همیشه آقای اردغان را دوست داشته ام (101810)
 
wwwlinks.brinkster.net
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۲:۴۷:۴۰
ای کاش رگ غیرت سران جهان عرب بخصوص مبارک نامبارک نیز تکانی می خورد و از این رفتار آزادی خواهانه و انسان مدارنه اردوغان درس میگرفتند . تاکی اسارت و بزدلی کمی هم از توده ملتها بیاموزند (101812)
 
سید حمید نیک روش
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۱۰:۴۳
با سلام خدمت تمامی بینندگان محترم
من تمایل دارم به یک نکته ظریف اشاره کنم :
ترکیه با توجه به داشتن ارتباطات قوی با اسرائیل این عمل شجاعانه را انجام داد:
1- در جلسه ای که رئیس این رجیم جنایتکار حضور داشت شرکت نمود و آنرا تحریم ننمود .
2- در کنار دست مسئول این کشتار نشست.
3- سخنان او را شنید و بدون بی احترامی و شعارهای بی ارزش جواب کوبنده داد.
به نظر اینجانب به این عمل میتوان گفت دیپلماسی قوی و منطقی و پیروز. (101814)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۱۲:۲۸
آفرین بر آزاده بزرگوار، آفرین بر تو که کرامت انسانی را برتر از هر دین و مسلکی بر شمردی. (101815)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۱۷:۵۲
اگر مسئولان ایرانی در ان جلسه بودند چه می گفتند که اردغان را قهرمان و بزرگ می کنید کار وی قابل تحسین است یک انسان با عهر دین و ائینی نسل کشی اسرائیلی هارا باید محکوم کند که اردغان به وظیفه انسانی خود عمل کرده است.
بارها نوشته ام و گفته ام ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم وما ایارنیها با همه کشورها بر اساس اصول و روابط جهانی اماده ایم رابطه بر قرار کنیم اما متحد شدن ما و ایجاد یک جپهه جهانی بر علیه استعمار و استثمار در این دوره و شرایط برای حفظ منمافع ملی کشورمان نیاز مبرم پیدا کرده است اما موفقیت این جپهه باید از داخل کشورما ایجاد شود به بیان دیگر باید جو سیاسی کشور اماده شود باید رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی و ازادی بیان ( نه ا یجاد فتنه و خیانت و بیکانه پرستی و بلند گوی بیکانه شدن) فراهم شود.
اگر ما نتوانیم اوضاه اقتصادی و سیاسی کشور را به الگویی برای دیگران تبدیل کنیم همه فعالیتهای مردم و گروه ها کم اثر و یا بی اثر خواهد شد.
در این شرایط که ترکیه در استانه برهم زدن روابط سیاسی با اسرائیل است مسئولان وزارت خارجه باید سریعا بطورمخفی به ترکیه رفته و حمایت خودشان را از اردغان و کشور ترکیه اعلام کنند و نیازمندیهای ترکیه را که از اسرائیل فراهم میشود را شناسایی و به انها کمک کنند ما باید اماده شویم از اتفاقاتی که غیر منتظره در سطح جهانی اتفاق می افتد نهایت بهره را برای ایجاد یک جپهه جهانی بر علیه زور گویان و تحمیل گرایان ( صهیونیسم جهانی و اسلامی )و بطور کلی انچه رهبری فرمودند ما یک اصل داریم یک نفع به صورت علنی و علمی ان دو را تشریح و عملی سازیم.
باید از سیاست احساسی دوری کنیم و ذهنیت مردم جهان را شناخته نسبت به ان اتخاذ سیاست کنیم.
نباید اجازه داد نسل کشی در غزه فراموش شود.
جنس و ماهیت رژیم صهیونیستی برای مردم جهان اشکار شده است باید در تشریح جنس واقعی رهبران ان رژیم کوشا و به تلاش خودمان بیافزاییم.
زمان ان رسیده از صهیونیسم اسلامی به رهبری مبارک در مصر و اردن و عربستان بدون رودربایستی در رسانه ها سخن بگوییم و عملکرد انهارا برای مردم جهان تشریح کنیم.
صهیونیسم جهانی به نظرمن از دیدگاه اقتصادی و سیاسی تئوری ماورای نظام امپریالیستی یا سرمیاه داری انحصاری است که این مطلب نیازمند تشریح است.
نظام صهونیسم جهانی متحد با صهیونیسم اسلامی همان اتحاد نا مبارک صهیونیستهای یهودی تندرو و مسیحیهای تندرو و اسالمیستهای تندرو هستند البته منظورم از تند رو از دیدگاه اقتصادی عرض میک نم.
ما وظیفه داریم برای حفظ منافع ملی مان صهونیسم جهانی و صهونیسم اسلامی را در میان مردم عادی جهان بشکافیم تا فرمولهای انها اشکار شود
ما باید بازوان مالی و سیاسی و نظامی صهونیسم جهانی را به مردم جهان بشناسانیم:
بازوان سیاسی صهونیسم جهانی عبارتند از سازمان ملل و شورای امنیت

بازوان اقتصادی صهیونیسم جهانی عبارتند از : بانگ جهانی و صندوق پول جهانی و سازمان تجارت جهانی و دیگر سازمان های مخفی و علنی.
بازوان نظامی صهیوینسم جهانی عبارتند از : پیمان ناتو که در سطح جهانی عمل میکند و در منطقه خاورمیانه ارتس تروریستی رژِم صهیوینستی بازوان نظم نوین صهیونیسم جهانی می باشند.
در این مورد هزاران مطلب دارم که بنویسم و با دادن مدارک مستند می تواتنم بشما عزیزانم نشان بدهم که چکونه و کجا و توسط چه کسانی کودتاها و جنگ ها و اتفاقات جهانی توسط و بری رسیدن به چه هدفی انجام می یابد.
ولی اینجا جای تشریح ان نیست و می دانم نیازمند نوشتن یک یا چند کتاب هستیم.
ولی انچه جنگ غزه به مردم جهان اشکار ساخت ماهیت اصلی رژیم کودک کش و نسل کش صهیونیستی بنام مبارزه با تروریسم بود که اشکار شد و صهیونیسم اسلامی نیز به جهان معرفی شد این مسئله خیلی مهم است....... (101817)
 
بچه مشد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۷:۴۱
دوست گرامي در نوشته تان بنظر بنده يك تناقض آشكار به چشم مي خورد.عنايت فرمائيد\"مسئولان وزارت خارجه باید سریعا بطور مخفی به ترکیه رفته و حمایت خودشان را از اردوغان و کشور ترکیه اعلام كنند\"ونيز \" ما یک اصل داریم یک نفع به صورت علنی و علمی ان دو را تشریح و عملی سازيم\".مگر ما تابحال دشمنيمان را با رژيم اشغالگرقدس را مخفي داشته ايم كه با سفر مخفيانه از اردوغان حمايت كنيم. (101871)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۱۸:۲۱
این نشان می دهد که جیغ و داد و هوار نباید کشید و فقط ادعا داشت
یک حرکت به جا و به موقع و حساب شده چقدر بازتاب دارد (101818)
 
نبی
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۲۶:۱۵
درود خدا بر غیرتمندانی که دفاع از حقانیت را بر هر چیز مقدم میشمرند
و ننگ بر سران عرب که نوشیدن شراب و رقص با اربابانشان را بر هر حقیقتی ترجیح میدهند (101820)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۲۸:۱۱
درود بر اردوغان که با شجاعت همراه با متانت و غیرت جنایتکاران را رسوا کرد.به ملت بزرگ ترکیه به خاطر چنین رهبری تبریک می گویم.و ننگ بر رهبران عرب که در کمال وقاحت و بی غیرتی فقط ناظر جنایتکاران صهیونیستی هستند و چه بسا آنها را همراهی کردند. (101821)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۳۳:۳۸
نوشته تصحیح شده تا حد امکان دوستان الف
اگر مسئولان ايراني در ان جلسه بودند چه مي گفتند که اردغان را قهرمان و بزرگ مي کنيد کار وي قابل تحسين است يک انسان با هر دين و ائيني نسل کشي اسرائيلي هارا بايد محکوم کند که اردغان به وظيفه انساني خود عمل کرده است.
بارها نوشته ام و گفته ام ما با هيچ ملتي دشمني نداريم وما ايرانيها با همه کشورها بر اساس اصول و روابط جهاني اماده ايم رابطه بر قرار کنيم اما متحد شدن ما و ايجاد يک جپهه جهاني بر عليه استعمار و استثمار در اين دوره و شرايط براي حفظ منافع ملي کشورمان نياز مبرم پيدا کرده است اما موفقيت اين جپهه بايد از داخل کشورما ايجاد شود به بيان ديگر بايد جو سياسي کشور اماده شود بايد رفاه اجتماعي و عدالت اجتماعي و ازادي بيان ( نه ا يجاد فتنه و خيانت و بيکانه پرستي و بلند گوي بيکانه شدن) فراهم شود.
اگر ما نتوانيم اوضاع اقتصادي و سياسي کشور را به الگويي براي ديگران تبديل کنيم همه فعاليتهاي مردم و گروه ها کم اثر و يا بي اثر خواهد شد. ()
در اين شرايط که ترکيه در استانه برهم زدن روابط سياسي با اسرائيل است مسئولان وزارت خارجه بايد سريعا بطو ر غير رسانه اي به ترکيه رفته و حمايت خودشان را از اردغان و کشور ترکيه اعلام کنند و نيازمنديهاي ترکيه را که از اسرائيل فراهم ميشود را شناسايي و به انها کمک کنند ما بايد اماده شويم از اتفاقاتي که غير منتظره در سطح جهاني اتفاق مي افتد نهايت بهره را براي ايجاد يک جپهه جهاني بر عليه زور گويان و تحميل گرايان ( صهيونيسم جهاني و اسلامي )و بطور کلي انچه رهبري فرمودند ما يک اصل داريم يک نفع به صورت علني و علمي ان دو را تشريح و عملي سازيم.
بايد از سياست احساسي دوري کنيم و ذهنيت مردم جهان را شناخته نسبت به ان اتخاذ سياست کنيم.
نبايد اجازه داد نسل کشي در غزه فراموش شود.
جنس و ماهيت رژيم صهيونيستي براي مردم جهان اشکار شده است بايد در تشريح جنس واقعي رهبران ان رژيم کوشا و به تلاش خودمان بيافزاييم.افشاي کسترده ماهيت صهونيسم جهاني در راستاي منافع ملي ما مي باشد.
زمان ان رسيده از صهيونيسم اسلامي به رهبري مبارک در مصر و اردن و عربستان بدون رودربايستي در رسانه ها سخن بگوييم و عملکرد انهارا براي مردم جهان تشريح کنيم.
صهيونيسم جهاني به نظرمن از ديدگاه اقتصادي و سياسي تئوري ماوراي نظام امپرياليستي يا سرمايه داري انحصاري است که اين مطلب نيازمند تشريح است.
نظام صهيونيسم جهاني متحد با صهيونيسم اسلامي همان اتحاد نا مبارک صهيونيستهاي يهودي تندرو و مسيحيهاي تندرو و اسلاميستهاي تندرو هستند البته منظورم از تند رو از ديدگاه اقتصادي عرض ميکنم.

جلوگيري از انتخابات و عدم ازادي بيان و عدم رعايت حقوق بشر به هر شكل و شيوه و حتي اجازه ندادن و ممانعت از تظاهرات اعتراضي مردم ام كشورها بر عليه نسل كشي در غزه كه اتفاق افتاد بيانگر اين مطلب است كه كشورهايي كه متحد صهيونيسم جهاني هستند به لغت تندرو مفهوم واقعي مي دهد كه رهبران اين سه كشور صهيونيسم اسلامي را تشكيل مي دهند.
ما وظيفه داريم براي حفظ منافع ملي كشورمان صهيونيسم جهاني و صهيونيسم اسلامي را در ميان مردم عادي جهان بشکافيم تا فرمولها و تئوري هاي انها اشکار شود.
ما بايد بازوان مالي و سياسي و نظامي صهيونيسم جهاني را به مردم جهان بشناسانيم:
بازوان سياسي صهيونيسم جهاني عبارتند از

سازمان ملل و شوراي امنيت.

بازوان اقتصادي صهيونيسم جهاني عبارتند از :

بانگ جهاني و صندوق پول جهاني و سازمان تجارت جهاني و ديگر سازمان هاي مخفي و علني.
بازوان نظامي صهيوينسم جهاني عبارتند از :

پيمان ناتو که در سطح جهاني عمل ميکند و در منطقه خاورميانه ارتس تروريستي رژِم صهيوينستي بازوان نظم نوين صهيونيسم جهاني مي باشند.
در اين مورد هزاران مطلب دارم که بنويسم و با ارائه مدارک مستند مي توانم بشما عزيزانم نشان بدهم که چکونه و کجا و توسط چه کساني کودتاها و جنگ ها و اتفاقات جهاني بر عليه ملتها توسط و براي رسيدن به چه هدفي انجام مي يابد.
ولي اينجا جاي تشريح ان نيست و مي دانم نيازمند نوشتن يک يا چند کتاب هستيم.
ولي انچه جنگ غزه به مردم جهان اشکار ساخت ماهيت اصلي رژيم کودک کش و نسل کش صهيونيستي بنام مبارزه با تروريسم بود که اشکار شد و صهيونيسم اسلامي نيز به جهان معرفي شد اين مسئله خيلي مهم است....... (101824)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۳:۵۳
این نتیجه ی به قدرت رسیدن اسلامگراها تو ترکیه است. کاش تو کشورای عربی مخصوصا مصر هم دولت های سرزنده ای مثل دولت آقای عبدالله گل سرکار بود تا مردم غزه قربانی بزدلی و سرسپردگی دولت های عربی نمی شدن. (101825)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۸:۵۱
اونهایی که ادعای دوستی با مردم اسرائیل داشتند و دارند بیایند و یاد بگیرند.
well done ERDUGAN (101826)
 
علي
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۰:۱۷:۴۷
كاش مي شد ايران-تركيه-عراق-سوريه-قطر-لبنان-اندونزي-مالزي و فلسطين با هم كشور واحد مي شدند و امپراطوري اسلامي تشكيل مي دادند و جلوي اين زورگويي ها و جنايات مي ايستادند و حق مظلومان مي گرفتند
اين بزرگترين آرزوي منه كه اين روز ببينم
ننگ ونكبت بر اسرائيل و حاميانش و عربستان و مصر (101830)
 
بچه مشد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۲۱:۱۹
دوست گرامي اسلام به دنبال حكومت صرف نيست كه به فكر ايجاد امپراطوري باشد.قدرت فساد مي آورد اجازه فرمائيد همه كشورهاي اسلامي در زير يك چتر واحد جمع شوند وبدون امپراطوري با دشمنان اسلام بجنگند. (101873)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۹:۱۸:۱۶
قدرت لزوماً فسادآور نیست. قدرت بدون محدوده، فسادآور است. در زمان پیامبر حاکمیت در اختیار او بود و فساد رخ نداد، چون حکومت در چارچوبه اسلام بود. (102224)
 
سید مهدی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۰:۲۱:۲۰
یادم می اید امام راحل در یک سخنرانی فرمودند اگر هر نفر از مسلمانان بک سطل اب روی اسراییل( این غاصبگر بزرگ) بریزد . ان را اب خواهد برد. اگر همه مسلمانان از هر کار کوچکی که از دستشان بر میایددرجهت ریختن همان سطل اب اقدام کنند ان وقت نه دیگر این دولت غاصب میماند ونه دیگر حامیان او . اردوغان این کار بزرگ را از منشا بزرگی شروع کرد. (101834)
 
بچه مشد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۲۲:۲۵
دوست گرامي اين سخن از مرحوم آيت الله طالقاني است بيشتر دقت ومطالعه فرمائيد. (101874)
 
مقداد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۳:۲۷
ای کاش هنوز دولتهای عربی زیر سلطه امپراطوری عثمانی قرار داشت
ای کاش در کشورهای عربی هم همچنین رهبرانی وجود داشت
ای کاش ....
ای کاش.... (101839)
 
tidus
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۱:۲۷:۱۴
همیشه یه حس غریبی بهم میگفت که باید تو سیاسیون خارجی اردوغانو دوست داشته باشم یه مهربونیه خاصی تو عمق چشماش دو دو میزنه! (101845)
 
nima2wc
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۱:۴۷:۴۷
یا وجیهن عند الله
عشق منی، ای ولله (101846)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۲:۰۲:۰۹
انگار دنیا میرود تا ظهور دوباره خلیفه عثمانی را ببیند


راستی متکی کجا بود

؟/

چرا او به حمایت از اردوغان داووس را ترک نکرد ؟

نکند هنوز در حیرت خروج منافقین از لیست تروریستها بود


جدا آبروریزی دیپلماتیک تا چند ؟ (101847)
 
بدیعی منچستر
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۲:۲۱:۲۷
برای تجلیل از اردوغان باید یکی از خیابانهای تهران بنامش کرد (101848)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۲:۴۹:۲۶
افضل الجهاد کلمه الحق عند السطان الجائر...............برترین جهاد حقگوئی رودروی حاکمظالم است.............درودبررجب اردوغان (101850)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۳:۱۱:۳۱
ساغ اولسون رجب طیب اردوغان
یاشاسین تورک میللتی (101851)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۰:۴۷
این نمونه دفاع از مظلوم روش موثر مودبانه و بسیار تاثیر گذار ریشه در دیپلماسی و سیاسشت خارجی قوی دارد نه ا روش های که فقط هزینه دارد و هیچ تاثیری ندارد افرین بر این مرد شجاع و با سیاست امیدوارم مردم ترکیه و حتی جهان اسلام قدرشون رو بدانند (101861)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۷:۵۳:۳۰
درود بر اين مرد با غيرت مسلمان.اين جرثومه فساد با همين حركت ها و حركتهاي مشابه از قبيل قطع رابطه سياسي و اقتصادي ان شا الله از صفحه روزگار محو خواهد شد.
اللهم عجل لوليك الفرج... (101864)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۷:۵۳:۵۴
الیته ممکن است که ایشان (آقای اردوغان) واقعا از سر انسانیت این حرفها را زده باشند ولی خیلی برای این حرفهایشان تبلیغ نکنید! الان اعراب بسیار بدنبال یافتن یک فرد شجاع سنی هستن که پشت سرش نیرو بچینند علیه ایران...پس الکی برای خودمان رقیب درست نکنیم که اگه فردا سر مذاکرات خواستیم در جاهایی کمی نرمش نشان بدهیم امکان پذیر باشد...راستی لطفا پیش از آنکه بگویید چه نرمشی یا اینکه ما اهل نرمش نیستیم به مفهوم \"مذاکره\" که به معنی چانه زنی \"دوطرفه\" است و همچنسن به طرف قدرتمندی که قراره باهاش مذاکره کنیم توجه بفرمایید! (101865)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۹:۳۴
آقای ناشناس از ناکجا آباد،
لطفاً سیاست تفرقه‌افکنی را کنار بگذارید.
بحث بر سر دفاع از ارزش‌های انسانی است، و حتی غیرمسلمان هم اقدامات اسرائیل را تقبیح کرده‌اند. آیا توقع دارید با دعوای سنی و شیعه و این قوم و آن قوم، نسل‌کشی اسرائیل را به فراموشی بسپاریم؟! (101945)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۳:۳۳
اينها از علايم ظهور است انشاءا... درود بر اردوغان

سلام بر شهيدان غزه

ما به برادرانمان در تركيه افتخار مي كنيم

مرگ بر مبارك و فهد (101869)
 
سليماني
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۶:۰۸
درود بر اردوغان و ننگ ابدي بر آل سعود و سران خيانتكار عرب (101870)
 
سید
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۸:۰۰
بسمه تعالی

بهتر نبود آقای متکی نیز شهر داووس را ترک می کرد؟ (101872)
 
ابوالفضل
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۲۵:۲۱
آفرين بر اين مرد دلیر وشجاع (101876)
 
حمید جباری
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۳۶:۱۲
قران کریم می فرماید:عزت شایسته خداوند ورسول او ومومنین او میباشد.درود بر این رهبر اسلامی که پرچم عزت اسلامی را بر افراشت.به امید اتحاد کشورهای اسلامی ایران-عراق-سوریه و ترکیه وتشکیل هسته قدرتمند وبا شکوه وعزتمند اتحادیه کشورهای مسلمان.یا حسین (101878)
 
حزب پيشرفت وسعادت ايران
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۳۹:۲۰
يك آسمان سپاس از اردوغان شجاع وفهيم (101881)
 
ساسان
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۴۷:۳۹
الان بهترين موقعيت است كه با طرح دوباره بحث هولوكاست به كمك رژيم صهيونيستي رفته و دوباره اين رژيم را در موقعيت مظلوم نمايي قرار دهيم. قابل توجه دولت محترم. (101883)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۴۷:۴۶
انتظار این است که از طرف جمهوری اسلامی رسما از این اقدام قهرمانانه این بزرگ مرد ترک حمایت رسمی بشود. یادم است در بحبوحه جنگ غزه نیز آقای اردوغان در مراسم محرم در آنکارا شرکت کرده و گفت اینک غزه همان کربلاست و اسراییلیها همان ظلمی را مرتکب میشوند که یزید علیه خاندان پیامبر مرتکب شد. یاشاسین اردوغان یاشاسین اسلام. (101884)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۵۳:۱۷
. آفرین به غیرت این انسان مسلمان شجاع ونفرین بر سران عرب بی غیرت ومنافق
بزودی در تاریخ قهرمانان وخائنان شناخته خواهند شد. (101885)
 
سینا صفوی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۵۵:۳۳
حضور در کلاس آموزش غیرت و منطق کلامی ایشان برای سران عرب و غیر عرب منطقه لازم و ضروری است.
وزیر خارجه ما حتی در تایید این حرکت به راستی انقلابی و مقتدرانه از موضع ضعف و انفعال صحبت فرمودند و در کمال بی انصافی آنرا نتیجه خیلی منطقی صحبتهای پرز دانستند که به معنای آن بود که اگر هر کس دیگر هم بود این کار را می کرد!
تاثیرات این حرکت را در آینده نزدیک در منطقه و خصوصا مردم مصر خواهیم دید! انشاء الله (101886)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۸:۵۷:۵۷
واقعاً متاسفم از خبررساني عتيقه تلويزيون ايران بعد از 24 ساعت. روز قبل شبکه خبر موضوع را زير نويس کرد و بعد از 24 ساعت متن مشاجره را بصورت انتخابي پخش مي کند. کي بايد به شعور مردم احترام گذاشت. مگر همين العالم متعلق به ايران نيست؟ چطور اينقدر خوب کار مي کند؟ نمونه ديگري دارم از جنگ 33 روزه لبنان. من اخبار آن را همزمان از شبکه خبر و العالم پيگيري مي کردم. خبر مربوط به مذاکره تلفني احمدي نژاد و پوتين را شبکه خبر 48 ساعت! بعد از العالم پخش کرد و شبکه سراسري هم هيچگاه انرا مخابره نکرد. براي دريافت اخبار از شبکه سراسري بايد اول از همه 10 دقيقه کليپ و شعر بشنويم بعد چند خبر بيات که آنهم قاطي با چند گزارش تصويري از وقايع خنده دار از روي سايتهاي سرگرمي است پخش مي شود.
واقعا متاسفم! (101887)
 
مجتبی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۸:۰۳
مرحبا اردوخان
شیر مادرت حلالت که حلال زاده ای و بر هر حرام زاده ای فرعون صفتی می آشوبی
مرحبا (101888)
 
روح‌ اله میرزانژاد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۶:۳۹
حرکت جالب و پر معنایی بود. آفرین بر این مرد مسلمان و شجاع و آگاه. خداوند به این مرد و زبان گویایش برکت و طول عمر اعطا نماید. تاریخ این حرکت زیبای او را با افتخار یاد خواهد کرد. موفق باشید. (101891)
 
سعید
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۹:۴۴
آفرین و درود بر این مرد بزرگ که به همه سران کشورها یاد آوری کرد هنوز انسانیت ، آزادگی ، و غیرت در دفاع از مظلوم نمرده است و به ملت مسلمان ترکیه به خاطر داشتن چنین رهبری تبریک می گویم.و ننگ نفرین بر سران عرب که در کمال بی شرمی و بی غیرتی از جنایتکاران صهیونیستی حمایت میکنند . و به مسو و لین کشور میگویم دفاع از ملت مظاوم را از اردوغان یاد بگیرید . (101892)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۰:۵۸
نوری که امام و به تبع آن رهبری به تاریکخانه صهیونیستها (بخوانید مافیای کفاربین المللی ) تابانده اند هر انسان با غیرت و آزاده ای را وادار به چنین عکس العمل هایی میکند . انشاء الله تعداد کسانی که چنین عکس العمل هایی در جوامع بین الملل بروز دهند روز به روز بیشتر شود

یادمان باشد نقش ایران در تظلم خواهی امروز دنیا بسیار بزرگ است . (101893)
 
مهدی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۲:۵۰
آیا بهتر نبود متن کامل صحبتهای هر دو طرف را برای مطالعه و تامل میگذاشتید ؟
ممکن است بعضی دوستان فکر کنند که صحبت کسانی که زن و کودک را میکشند شنفتن ندارد !
ولی من فکر میکنم خیلی چیزها هست که باید بدانیم و در دسترسمان نیست .
مسئولین محترم سایت اگر به آدرسی هم راهنمائی بکنند لطف بزرگی کرده اند. (101895)
 
ali
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۸:۳۹
یادبگیرید عربها................ (101898)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۴۵:۵۰
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

تصور مي‌كنم اقدام آقاي اردوغان بسيار تكان دهنده و كاملاً به دور از عرف سياسي جاري دنيا بود و از همين رو بود كه چونان بمب صدا كرد .
نماينده كشوري كه ايدئولوژي لائيك تا لايه‌هاي مياني و پايين‌تر آن رسوخ كرده و همكاري نزديك با اسرائيل و آمريكا دارد ، در اقدامي تعجب‌برامگيز دست به اقدامي مي‌زند كه تعجب تمام سياسيون را برانگيخت و البته موجبات تحسين مردم و سياسيون آزاديخواه را .
پس از ديدن تصاوير داووس مجدداً ذهنم به ايران خودمان برگشت و عظمت اقدام امام (ره) در نظرم آمد و اينكه در آن زماني كه كسي جرأت نفس‌كشيدن نداشت جلوي اينها ايستاد و چنان هيمنه اينها را در هم كوبيد كه امروز مردم كشورهاي نه چندان قويتر نيز بر عليه آمريكا و اسرائيل شعار سر مي‌دهند ، سفارت خانه مي‌بندند و .... .
اين بركات قطعاً گوشه‌اي از زحمات آن رهبر فرزانه و يگانه دوران بوده و هست و ادامه خواهد يافت . دهه فجر امسال تؤام با نوآوريهاي سيما بوده و هست و همينجا مراتب سپاسم را اعلام مي‌كنم . آقاي از اصحاب امام در پاريس صحبت مي‌كردند و عرضه داشتند كه \" من براي امري مجبور به ترك پاريس شدم . در خداحافظي آخر امام از من خواستند كه تلفنم را به دوستان بدهم تا هنگام عزيمت به وطن به ايشان اطلاع تا در بنده هم امام را همراهي كنم . بعد از خداحافظي در دلم گفتم طفلك! آقا همچين ميگه موقع رفتن به ايران شما را خبر كنيم ، مثل اينكه قراره همين آينده نزديك بره ايران . من براي ايشان دلم سوخت . \" (سعي كردم در انتقال مفهوم امانتدار باشم . لطفاً در جابجايي كلمات خرده‌گيري نفرمائيد ) . چند سال بعد مژده فروپاشي اتحاد جماهير شوروي را فرمودند . مدتي بعد مژده در هم كوبيده شدن هيمنه آمريكا و البته اينكه اسرائيل از بين خواهد رفت و چه جمله جالبي از ايشان كه اگر هر مسلمان سطل آبي بر اين رژيم منحوس بريزد ، اسرائيل را آب خواهد برد . و امروز نشانه‌هاي پيش‌بيني‌هاي آن يگانه عصر را مي‌بينيم و نه از سوي مردم و مسئولين مكتبي كه از سوي غير مسلمانان و آقاي اردوغاني كه كشورش تا چانه با اسرائيل تعاملات گوناگون دارد .

شخصاٌ با ديدن فيلم داووس اشك شوق در چشمانم حلقه زد و در دل بر ايشان درود فرستادم و از ايشان سپاسگزارم و از ملت تركيه كه با آن استقبال عظيم مهر تأييدي بر گفته‌هاي آقاي اردوغان زدند .
كار ايشان آنقدر ارزشمند است كه تمامي بهره‌برداريهاي سياسي كه در كامنتها ذكر شده بود را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد و اصلاً قابل مقايسه نيستند .

باز هم پيروزي مردم غزه را تبريك مي‌گويم و اگر اين پيروزي فقط و فقط همين اقدام آقاي اردوغان هم باشد براي تمامي آسيبهاي غزه كفايت مي‌كند . چرا كه اين اقدام نويد فتوحات بعدي خواهد بود انشاءالله . (101901)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۵۶:۴۷
آفرین و صد آفرین به تو! واقعاً دمت گرم آقای رجب طیب اردوغان/ از راه دور دستتان را به گرمی و صمیمیت می فشارم!
خوبست شورای تبلیغات اسلامی تظاهراتی در حمایت از آقای اردوغان راه بیندازد. (101906)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۲:۳۵
من نمي خواهم ارزش كار اردوغان را پايين بياورم و او خواسته ناخواسته اب به اسياب سياستهاي ايران ريخته! اما مي خواهم بدانم اين وزير امور خارجه ما چرا اينقدر كمرنگ و ماست گونه اقدام مي كند! ما چند دهه است با انواع سرمايه گذاري ها(معنوي، مادي و...) پاي اين اعتقاد و اين خرمن اعتقادي اب و كود ريخته ايم حالا اقاي اردوغان نامي مي ايند و يك دفعه همه را به نفع خود درو مي كنند و آرام آرام مي روند كه يك قهرمان براي مسلمين شوند!
نكته اين است كه چرا تركيه روابط خود را با اسراييل قطع نمي كند؟براي صحت ادعاي خود آنها بايد چنين كنند در غير اينصورت ان را ادعايي بيش نمي دانيم!
درست است كه به دليل نامشروع دانستن اين رژيم از هرگونه با مواجهه(ورزشي و...) با آنها احتراز مي كنيم اما چنين موقعيتهايي را هم نبايد از دست داد و بايد با بحث و مجادله مستقيم به نفي تفكر و فلسفه صهيونيزم پرداخت.
من نگرانم از اين وجهه جديد اقاي اردوغان وتركيه به نفع اردوگاه غرب استفاده شود يعني كار واسطه گري سياسي (سوريه- اسراييل)كه تا امروز انجام مي داده از امروز به دليل اين وجهه جديد به صورت موثر تر مورد بهره برداري قرار بگيرد!زيرا كه امروز مهمترين نياز اسراييل آرامش و ثبات است كه الحمدلله از ان بي بهره است!و به هر حال وقتي در غزه به عنوان تشكر از او تجمع برگزار مي شود لابد اگر فردا يك پيشنهاد صلحي هم اردوغان بدهد سياسيون فلسطيني كه تا امروز ديدگاههاي مقاومت و پايداري را پيگيري مي كردند امروز به دليل حرف شنوي و احترام به اردوغان كمي نرم تر با موضوع برخورد كنند!(اين موضوع بايد با حساسيت دنبال شود)
اما به هر حال از اين حركت اردوغان مسرورم واميد دارم به واسطه اين حركت در انتخابات اتي راي بيشتري عايدشان شود! (101908)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۹:۲۲:۵۲
آقای ناشناس از ناکجاآباد، القائات بی بی سی چه کارها که نمی‌کند! ربط دادن به انتخابات. ای ول، کاری که دارید انجام می‌دهید، دقیقاً سعی برای پائین آوردن ارزش کار اردوغان است. بهتر است اجازه بدهید که همه خودشان اظهار نظر کنند. (102226)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۲:۵۶
رئوساي قواي ما ياد بگيرند وقتي كنار ملك عبدا.. مي نشينند يا افراد پست عرب مي خندند و خوش و بش مي كنند به جاي اينكه بگوئيد توافق صصددر صد داريم يكبار اينگونه حمايتهايشان از اسرائيل و هزينه هايپيدا و پنهانشان را براي معاندت با ايران و اسلام بيان كنيد. اما افسوسكه اينگونه نيست (101909)
 
رجبی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۱:۴۹
درود بر شرف اردوغان بخاطر دفاع از حقانیت مردم مظلوم فلسطین (101916)
 
ابولقاسم
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۱:۵۷
راستی آقای متکی هم ظاهرا در جلسه بوده اند .چرا ایشان هیچ تحرکی از خود نشان نداده اند؟ (101917)
 
ميثم
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۴۱:۵۴
شير مادرت حلالت باشه . (101919)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۱:۰۱
بنام خداوند بخشنده و مهربان

با عرض سلام و دعاي خير براي همه خواهران و برادران ديني و آزاده در سرتاسرگيتي
حركت شجاعانه و ظلم ستيزانه و سخنان نخست وزير محترم تركيه كه در جهت دفاع از مظلومين بود را تحسين ميكنيم و بنظر ميرسد در جوسياسي دنياي امروز آيه اشداوعلي الفكار را به بهترين شكل معنا كرد.
حركت منطقي نخست وزير محترم تركيه ، ايشان را در چشم آزاديخواهان دنيا به عنوان يك قهرمان( نه فقط در تركيه بلكه در كل جهان ) تبديل كرده است و معتقدم حركت ديني و آزدايخواهانه ايران اسلامي در دفاع از مظلومين عالم و خصوصا فلسطين را تحت الشعاع قرار داد و اصطلاحا ما را از خط مقدم مبارزه با استكبار و صهيونيست موقتا به خط دوم فرستاده و تركيه در حال حاضر در خط مقدم جبهه مبارزه با صهيونيست تبديل شده است . جا دارد مديران ارشد كشور ايران اسلامي حركت جانانه اي در دفاع از مظلومين دنيا و فلسطين انجام دهند تا اذهان عمومي دنيا را به سمت ايران اسلامي برگردانند
در اينجا با اجازه مقام معظم رهبري و نورچشم دنياي اسلام و مظلومين عالم كه حقيقتا جانشين شايسته اي براي حضرت امام خميني ميباشد و در همينجا آرزوي صحت و سلامتي و توفيقات ايشان را از خداوند متعال خواهانم مايلم پيشنهادي بدهم و اگر در پيشنهادم اشكالي وجود دارد از همه عزيزان و بزرگواران پوزش ميطلبم و انشا الله اين حقير را مورد عفو قرار دهند زيرا با اين پيشنهاد قصدم نشان دادن عزت و بزرگي مديران دلسوز و متعهد ايران اسلامي در قبال دنيا ميباشد .
پيشنهاد اين است كه در صورت صلاحديد و فراهم بودن شرايط حفاظتي و امنيتي و با حفظ قداست جايگاه رهبري ، ايشان براي ديدار حضوري با نخست وزير محترم تركيه و تائيد حركت مثبت ايشان چند ساعتي به تركيه تشريف فرما بشوند تا تبليغ مثبتي از ايران اسلامي در چشم مردم مسلمان تركيه و دنيا بشود و همچنان بعنوان پيشتاز مبارزه با استكبار و صهيونيست نور افشاني داشته باشيم . خداوند يار و ياور مظلومان و رسوا كننده مستكبران عالم باشد . انشا الله (101925)
 
حسين توكلي
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۲:۵۳
اي كاش وجدان هاي سران عرب بفهمند زمان تقيه عافيت طلبانه به زمانه شجاعت اثربخش تبديل شده است (101926)
 
کریم
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۶:۳۱
شجاعت 30 ساله مسئولین جمهوری اسلامی در مواجهه با زیاده خواهان ،شکست هیمنه اسراییل در جنگهای 33 روزه و 23 روزه ،بدرقه بوش با کفش های زیدی و بیداری جهانی و ... این جسارت را به هر آزاد مردی نظیر آقای اردوغان میدهد که در دفاع از مظلوم فراتر از ساختارهای سیاسی گام بردارد.
بی شک بعداز این باید بیشتر شاهد فرو ریختن دیواره های غرور اسراییل خواهیم بود (101927)
 
مسعود
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۰:۴۸
علي رغم اينكه عكملكرد اردوغان نشانگر اسلاميت او نيست ولي قطعا\" نشانگر انسانيت او هست . لذا درود بر اردوغان . اميدوارم رژيم تركيه ، اعتراض ايشان با قطع رابطه با رژيم صهيونيستي تكميل نمايد . (101934)
 
حسين
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۱:۲۶
رفتار آقاي اردوغان علاوه بر گفتار متين و استوار نشانگر وقت شناسي و موقعيت سنجي دقيق ايشان است ضمن تقدير و تشكر از شجاعت تحسين برانگيز ايشان اميدواريم با تكرار چنين رويدادهايي موجبات رهايي ملت فلسطين مهيا گردد. (101936)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۷:۵۶
بهتر است روش هاي متين و اثرگذار در مناسبات ديپلماتيك را ياد بگيريم.تغيير نام خيابان به اسم ايشان يا هر شخصيت در قيد حيات ديگري كه معلوم نيست فردا چه شرايط و مواضعي داشته باشد، معني ندارد. (101943)
 
نظری
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۸:۵۴
در ؟اسخ به آقایی که نوشند چرا ترکیه روابش را با اسراییل قطع نمی کند
اولا این رابطه در زمان دولت اردوغان به وجود نیامده
دوما قطع رابطه نیاز به یک سری مقدمه چینی است
سوم اینکه مگر باید همه با قطع رابه به اهداف شان برسند
...در مبارزه با اسراییل یک با توجه به جمیع جوانب یکی قطع رابطه می کنه مثل ایران
که اقدام درستی است
دیگری با ارتباط می تواند به تواناییهای او بی برده وبه شکل دیگری مثل تر کیه در صدد مبارزه باشد
عربها هم فعلا بخورند و کیف کنند
به راستی که تر کها شمشیر اسلام هستند (101950)
 
حمید رضا جعفری
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۳:۵۰
یکی از دوستان در یادداشت بالا فرموده اند چرا آقای متکی جلسه را ترک نکرد در خبر آمده که حاضرین کسان دیگری بودند و اصلا آقای متکی در ایناجلاس حاشیه داووس نبوده است (101952)
 
سید
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۰۷:۵۲:۵۸
بسمه تعالی
جناب آقای جعفری

بهتر است متن یک خطی مرا بهتر بخوانید
. گفتم ایشان شهر داووس را ترک می کردند نه جلسه را . ایشان در جلسه نبودند ولی در اجلاس داووس و در شهر داووس بودند.
خوب خواندن و خوب دیدن و خوب شنیدن اولین اصل عدالت در بحث است. (102129)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۰۰:۰۵:۴۱
شما اصل قضیه را نگرفتید. اردوغان به نشانه اعتراض به سیاست‌های اسرائیل، حرف‌های پرز رئیس جمهور اسرائیل، و رویکرد نادرست و جانبدارانه مدیر جلسه، دیوید ایگناتیوس نشست «غزه، مدلی برای خاورمیانه» را ترک کرد.
متکی باید کجا را و به چه علت ترک می‌کرد؟! احتمالاً تصور کرده‌اید داووس در اسرائیلی جائی ... باشد! (102260)
 
نظری
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۴:۵۴
سخن حق را باید بذرفت چه این سخن را سنی بگوید چه شیعهدر ثانی اردوغان شیعه است (101954)
 
نهضت هماهنگ بهبودي كارمندان ايران
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۹:۴۲
با تقدير فراوان از آقا ي اردوغان . براي ايشان آرزوي سرافرازي وسعادت مي نماييم. (101956)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۲:۱۲
بزرگواران عزیز با توجه به رفتارهای ظالمانه دولت امارات در اشکال مختلف نسبت به ایرانیان بیگناه و نهایتا اهانت به خاک مقدس ایران از مسوولین می خواهیم به صورت فوری ترکیه را از لحاظ گوناگون بخصوص تجاری جایگزین امارات نمایند. زنده باد بزرگمردان ترک و نابود باد اهانت کنندگان به ایران زمین در امارات رو به زوال. (101977)
 
امير امامي
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۳:۲۹
اساسا اظهارات سياستمداران بلند پايه بازتاب گسترده اي در سطح جهاني دارد. در اين بين هر سياستمدار بر اساس جايگاه خود سهميه اي محدود براي استفاده از پتانسيل بازاتاب سخنانش دارد. نحوه ي بازتاب و دست آوردهاي اين سخنان نيز بستگي به رفترا، منش و موضع گيري هايي دارد که آن سياست مدار در گذشته از خود نشان مي دهد.

من شخصا قبل از اين حرکت از آقاي اردوغان تصور نخست وزيري منطقي و با درايت را داشتم که به دور از حرف هاي احساسي و ناپخته مناقع ملي کشورش را به بهترين وجه حفظ مي‌کند. تبلور اين منطق در مقايسه‌اي بين وضعيت اقتصادي ترکيه با سال‌هاي گذشته اين کشور نمود بيشتري پيدا مي‌کند....

وقتي اين شخص در اجلاسي بزرگ اينگونه اقدامات اسرائيل را محکوم مي کند با توجه به سابقه‌ي ذهني که جامعه بين المللي از او دارد قطعا بسيار تاثيرگذار تر و تإمل بر انگيزتر از حرف سياستمداراني است که تمام تير ترکش خود را در اموري بي مورد و بي کاربرد صرف کرده اند و امروز ديگر حتي اقداماتي بزرگتر از آنچه اردوغان انجام داد نيز اينگونه تاثيرگذاري و بازتاب جهاني براي آن‌ها نخواهد داشت
.
به اميد آنکه سياست مداران ما منابع و ظرفيت‌هاي سياسي خود را نيز مانند مسائل اقتصادي نامحدود تصور نکنند و از منابع محدود خود در بهترين فرصت و در بهترين مکان بيشترين بهره را ببرند. چرا که نتيجه‌ي نامحدود فرض کردن منابع سياسي مشبه هماني خواهد شد که امروز در وضعيت اقتصادي کشور مشاهده مي‌کنيم... وضعيتي که تورم بيش از 25 درصدي و بحران‌هاي مسکن و ... از نتايج آن است....

آقاي اردوغان در حالي اين اظهارات را بيان کردند که اقتصاد کشورشان را به بهترين وجه سامان داده اند و اين کشور به يکي از الگوهاي کلاسيک تحول اقتصادي در مباحث آکادميک جهاني تبديل شده است. اين مسئله نشان مي دهد ايشان از منطق علمي در تصميمات خود و اظهارات خود برخورداند و منابع خود را محدود مي‌دانند..

شايد تمام نوشتار فوق را با مقايسه‌آي بين بازتاب و اهميت جهاني حرکت آقاي اردغان و حرکت رئيس جمهمور بوليوي در مواجه با اسرائيل بتوان خلاصه کرد....... (101979)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۵:۵۹:۵۸
نكته مهمي كه بايد مورد توجه قرار گيرد شيوه عمل اردوغان بود، ضمن اين كه نبايد از پشتوانه قوي وي در ميان مردم كشورش نيز گذشت، محبوبيت او تا حد زيادي نتيجه سياستهاي اقتصادي موفق است. در مورد شيوه وي نيز بايد گفت كه وي هرگز در سخنان خود هيچ يك از اصول سازمان ملل را زير پا نگذاشت، و همچنين با متانت صحبت كرد. (102014)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۶:۰۲:۲۷
این یعنی انسانیت که رگ آن در اعراب خشکیده است. خیلی دوست دارم چند سال آینده اعراب که نفتشان تمام می شود را زنده باشم و ببینم. چه دوران مسرت بخشی خواهد بود.
و اگر می شد اسم فرزند خودم را اردوغان می گذاشتم. (102015)
 
محسن باقرزاده
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۷:۲۷:۴۵
اقدام بی نظیر رجب طیب اردوغان در شبه مناظره سیاسی با شیمون پرز حامی قتل و ترور و بیان خصوصیات ددمنشانه نخست وزیران رژیم صهیونیستی از زبان نخست وزیر کشور بزرگ اسلامی ترکیه نشان از آغاز همراهی و هماهنگی سیاستمداران کشور های اسلامی با مردم خودشان است و این شروع نشانه های پیروزی مردم غزه و فلسطین بر خوی و خصلت رذیلانه و وحشیانه صهیونیست هاست.
مردم غزه مطمئن باشند که با پایداری خود توانستند صدای خود را بر گوش سیاستمداران روشن ضمیر برسانند.
آری فریاد مظلومان شنیده میشود و ثمره تلاش و مجاهدت امام خمینی (ره) در بیداری مسلمانان و اتحاد جهان اسلام در حال بار نشستن است و باید تلاش کنیم این صدا و فریاد به هنجار و در برگیرنده کلام حق و عدالت باشد و از سخنان تند و بی منطق پرهیز شود.
تا همچنان تمدن اسلامی روشن ترین و قابل اعتمادترین الگو برای زندگی در جهان هستی برای تمام انسانها باشد (102031)
 
اردوان
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۱۱:۱۷
مردان سیاسی ما ، کم گفتن ، خوب گفت و بموقع گفتن و نیز به موقه برخاستن را باید آز آقای رجب اردوغان یاد بگیرند . درود بی پایان به \" اردوغان \" . (102039)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۰۹:۲۸:۴۹
متاسفانه تحليلهاي علمي را سانسور مي کنيد داريد مطالبي را درج و منعکس مي کنيد که شما و مخاطبان دوست دارند بشنوند و آن ايدئولوژيک صرف ديدن است. براي الف متاسفم که عوام زدگي را پيشه ساخته. ولي اين را ياد بگيريد که وقتي خوبي کار کسي را گفتيد دلايل منطقي و مادي انجام آن را نيز درج کنيد. (102147)
 
احد شیرزاد نورآباد لرستان
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۹:۱۵
درود بر اردوغان قهرمان.
آقای اردوغان با این کار نام نیک خود را در تاریخ ثبت نمود و باعث شد تا هر وقت اسم او آورده شود از او به نیکی یاد شود اما در عوض حسنی مبارک و ملک عبدا... نام ننگی از خود به یادگار گذاشتند و آیندگان همواره آنها را لعن و نفرین می کنند. (102177)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۷:۳۳:۳۱
حالا خدا وکیلی اگه همین اردوغان فردا یه صحبتی بر ضد سیاستهای ایران بکنه بازم شما ازش حمایت میکنید؟ یا اینکه او میشه دشمن ما و دوست و رفیق اسرائیل و امریکا (102213)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۹:۲۶:۱۱
بحث حمایت از شخص نیست. اردوغان حرف حق زده و از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده، مسلمان‌های سراسر دنیا هم خوشحال شدن. مشکل چیه؟! (102227)
 
طناز
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۸:۱۲:۴۷
خدا عاقبت بخیرش کنه
عربهای با غیرت یاد بگیرن (102218)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۰۰:۴۰:۰۶
خدا رحمت کند امام.بیداری جهان مدیون حضرت امام خمینی است. (102268)
 
مهدی
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۰۷:۵۶:۲۸
مطلبی که نوشتم رو در اینجا نگذاشتید ! نگرانید که سایت رو توقیف کنند ؟
بهر حال اینطور که به نظر میاد 80 درصد حاضرین آماده پاسخگوئی به من بودند .
اگر با حذف و اضافه یا سانسور هم بگذارید باز هم راضی هستم .
( ضمناً در جمله آخر یک \" از\" جا افتاده ) (102279)
 
حسین
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۲:۰۲:۱۶
خیلی عالی خدا کند ادامه داشته باشد. (102316)
 
فهیم
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۱۱:۴۰:۲۲
و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین
آیا همین ترکیه به کمک آمریکا و صهیونیست ها ، با خانواده ها و زن و بچه های کرد ، بهتر از اسرائیل عمل می کند؟
اولا به گفته برخی از دوستان ، عجله نکنیم و ذوق زده نشیم ، خداوند به موقع پاسخ مکر و توطئه ها را می دهد.
در ثانی وعده خدا حق است و در نهایت ظالمین به خودشان مشغول خواهند شد. انشاالله (102449)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۰ ۲۲:۲۳:۲۲
كساني كه مثل صهيونيستها به كشتار عادت كرده اند جز اين لياقت ندارند
و خداوند عالم به همه چيز است (103205)
 
فری
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۹:۱۸
دولتمردان ایران یاد بگیرند.دولتمردانی که فقط اهل داد و فغان و ادعا های پوچ هستند و صدایشان به هیچ جا نمی رسد.یاد بگیرید (102510)
 
اهنگر
۱۳۸۷-۱۱-۱۸ ۱۶:۰۵:۳۲
پیغام گذاشتم انرا سانسور کردید گفتم عجله نکنید ترکیه بدلایل فراوان نمیتواند دشمن اسراییل گردد ولی شما قبول نکردید حالا خودتان \"تردیددرسیاستهای ضد صهیونیستی ترکیه \"را میگذارید ومردم را ازاین سو به ان سو میکشید مثل همیشه یکروز زنده باد...! یکروز مرگ بر ...!مردم هم بازیچه ! (102794)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.