نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 40223
درباره جوایز بنکر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۱۷
در پاسخ به گزارش ویژه الف از چگونگی اعطای جوائز بنکر (The Banker) به بانکهای ایرانی (بنکر بازی)، ذکر نکات و توضیحاتی ضروری به نظر می‌رسد.



نشریه The Banker وابسته به موسسه معتبر مالی فاینانشال تایمز (Financial Times)، از سال 1926 میلادی به بعد و در کشورهای مختلف، مبادرت به ارزیابی بانکها می‌نماید. این ارزیابی حداقل در 2 حوزه صورت می‌گیرد:



1- رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان، (‍Top 1000 Banks)



این رتبه‌بندی بر اساس شاخص سرمایه لایه اول (Tier one Capital) بانکها انجام شده و بانکهای دارای سرمایه بیشتر (لایه اول) مشروط بر اینکه سرمایه‌شان بیشتر از 1000 بانک دیگر جهان می‌باشد؛ در این لیست قرار می‌گیرند.



لذا اکثر بانکهای ایرانی صرفنظر از دولتی و غیردولتی بودن و فارغ از وضعیت عملکردی آنان، و به دلیل بالا بودن میزان سرمایه لایه اول، در این قسمت قرار گرفته‌اند. بطوریکه در ارزیابی سال 2008 میلادی تعداد 11 بانک از جمهوری اسلامی ایران در لیست 1000 بانک برتر قرار گرفته‌اند. (The Banker, July 2008, P.236)



این رتبه‌بندی بسیار مهم است زیرا موجب می‌شود که بانکهای مندرج در لیست مذکور بتواند روابط داخلی و بین‌المللی خود را بر این اساس تحکیم بخشند. معهذا ذکر این نکته ضروری است که قرار گرفتن یک بانک در لیست 1000 بانک برتر جهان به تنهایی به معنی تایید عملکرد بانک به عنوان یک بنگاه مالی موفق و به تبع، مدیریت خدمات کشوری آن نمی‌باشد.



2- انتخاب بانک سال کشوری (Bank of The Year)



این انتخاب بر اساس شاخص‌های عملکرد مالی بانکهای مورد ارزیابی است. این اطلاعات باید از صورتهای مالی رسمی و حسابرسی شده بانک استخراج گردد. بدیهی است چنانچه بانکی خارج از این روال عمل نماید؛ باید در مقابل عواقب ناشی از این اقدام غیراخلاقی پاسخگو باشد.



به دلیل همین حساسیت است که نشریه مذکور سعی می‌کند، کار ارزیابی بانکها را از ماه هفتم سال میلادی بعد از وقوع سال مالی قبل آغاز نموده تا:



•    اولاً: سال مالی همه بانکهای مورد ارزیابی که با هم متفاوت می‌باشند، به اتمام رسیده باشد.

•    ثانیاً: مجامع عمومی بانکها برگزار گردیده و گزارشات و ارقام، مستند شده باشد.

مهمترین این شاخص‌ها که در پرسشنامه مربوط تکمیل می‌گردد، به شرح ذیل می‌باشند:

•    رشد دارایی‌ها

•    سود خالص و رشد آن نسبت به سال مالی قبل

•    نسبت بازدهی حقوق صاحبان سهام (ROE)

•    نسبت هزینه به درآمد

•    نسبت مطالبات معوق

•    نسبت بازدهی به دارایی‌ها (ROA)



ملاحظه می‌گردد که شاخص‌ها صرفاً مالی و غیر قابل انکار بوده و امکان اغراق و یا عرضه غیرواقعی آنها‌ نمی‌باشد. (بویژه بانکهایی که رسماً در بورس حضور دارند)



در پایان پرسشنامه، مجله مذکور اعلام می‌نماید که چنانچه بانک مورد ارزیابی در یک کشور با بانک و یا بانکهای دیگری در شرایط مساوی از لحاظ شاخص‌های عملکردی برشمرده شده، قرار گیرد؛ بانک مورد ارزیابی چه تحولات و امتیازاتی را برای خود نسبت به دیگران قایل می‌باشد که آن بانک را نسبت به دیگر بانکهای در حال ارزیابی در کشور مذکور، بتواند متمایز نماید؟



بر همین اساس هر بانک اطلاعات دیگر عملکردی خود را ارایه می‌نماید که ملاک ارزیابی و انتخاب در شرایط عادی نبوده و ممکن است این اصلاعات صرفاً در شرایط مساوی، در بانک‌های مورد ارزیابی در یک کشور (که خیلی بعید است) مورد استفاده قرار گیرد.



اینکه جایزه The Banker، در عرض چند سال به شخص خاصی و یا بانکی که آن شخص خاص در آن مستقر بوده، تعلق گرفته است:

اولاً جایزه مذکور به شخص تعلق نمی‌گیرد و همانگونه که از عنوان آن مشخص است: «بانک سال کشوری»، به بانک تعلق می‌گیرد. بدیهی است اشخاص نیز از این افتخار بهره‌مند می‌گردند.



ثانیاً جایزه در سالهای میلادی 2005 و 2006 به بانکها و اشخاص دیگری غیر از بانک و شخص مورد نظر نگارنده محترم سایت الف، تعلق گرفته است.

ثالثاً این ارزیابی از قبل هم انجام می‌شده (حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) و در سالهای بعد از دهه 1990 نیز در چند نوبت، بانکهای دیگر "بویژه تجاری" کشور، برنده این جایزه شده‌اند.



رابعاً اختصاص جایزه به یک بانک در چند سال هم فکر نمی‌کنم اشکالی داشته باشد، چرا که بعضی بانکهای منتخب نشریه مذکور در پاره‌ای کشورها (حتی کشورهای پیشرفته)، سالها که تکرار می‌شوند.



مساله مهم، دقت در انتخاب و صحت آن است که قاعدتاً نشریه وزینی مانند The Banker و آنهم وابسته به موسسه معتبر مالی فاینانشال تایمز، باید خود پاسخگوی نحوه و دلیل انتخاب‌های کشوری و دیگر انتخابها باشد.



اینکه برخی از بانکهای خصوصی در بورس و سایر عرصه‌های واقعی سنجش ارزش سهام، وضعیت مناسبی ندارند:



اولاً: یک نسخه از عملکرد 3 ساله بانک اقتصادنوین (صرفاً نمودارها و جداول عملکرد) برای استحضار و قضاوت میزان موفقیت این بانک پیوست می‌گردد.

ثانیاً: یک نسخه از گزارش مقایسه عملکرد 3 بانک خصوصی فعال در بورس نیز در 3 سال اخیر با مقایسه شاخص‌هایی نظیر:

•    روند رشد تعداد شعب

•    روند رشد سپرده‌ها

•    روند رشد تسهیلات

•    روند رشد کل درآمدها

•    روند رشد سود خالص

•    روند رشد ارزش بازار

را نیز پیوست نموده تا مورد بهره‌برداری و مقایسه قرار گیرد.



توجه خواهند فرمود که ارقام و اطلاعات بانکهای فعال در بورس، به دلیل کنترل‌های چندگانه، از دقت و صحت کاملاً بیشتری برخوردار است.



اینکه بعضی آمارها اعلام شده و تحقق نگردیده:



به عنوان مثال بحث تعداد 300 شعبه مطرح گردیده است که اولاً آمار مذکور اصلاً ملاک ارزیابی انتخاب بانک برتر کشوری نبوده، زیرا که برنامه سال‌های بعد بانک را نشان می‌داده است.



ثانیاً در برنامه استراتژیک 3 ساله بانک (1385 تا 1387)، هدف مصوب بانک در بخش گسترش شعب رسیدن به 300 شعبه بود که این امر با موفقیت به پیش می‌رفت، بطوریکه تعداد شعب بانک، تنها در ظرف سال 1385، به تعداد 94 شعبه افزایش یافت؛ اما مجمع عمومی بانک در تاریخ 1386.4.29، رسماً از مدیران خواست که به دلیل مسایل خاص بانکهای خصوصی و محدودیت‌های اعمال شده بر آنها در آن مقطع خاص، این عدد را کاهش دهند. سپس هیات مدیره بانک عدد سال 1386 را به 180 شعبه و عدد هدف گسترش شعب در سال 1387 را به تعداد حداکثر 230 شعبه پیش‌بینی نمود. قابل ذکر است که تاکنون 200 شعبه بانک اقتصادنوین افتتاح گردیده و 25 شعبه نیز آماده افتتاح می‌باشد.



قابل ذکر است که مجلسه مذکور علاوه بر اعلام 1000 بانک برتر و بانک کشوری نسبت به معرفی بانک منطقه (Regional Bank) و بانک جهانی (Global Bank) نیز اقدام می‌نماید.



نگاه گردن به بانکهای کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی انتخاب شده توسط نشریه مذکور، نیز به نوعی موید اهمیت این انتخاب می‌باشد. (لیست مذکور پیوست می‌باشد)



به نظر می‌رسد نگارنده متن، تلاش نموده که در اذهان خوانندگان چنین القاء نماید که:

1.    اطلاعات غلط و غیرصحیح توسط بانک برتر به نشریه مذکور داده شده است.

2.    انتخاب مکرر بانک و شخص مدیریت خدمات کشوری بانکهای انتخاب شده، نیز لابد دلیلی به نوعی تعامل با نشریه مذکور می‌باشد.

که با توجه به موارد ذکر شده فوق صحیح نیست.



 
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۱:۵۵:۰۵
[جناب آقاي دکتر رسول اف
پاسخ ارزنده اي بود (102314)
 
حسين توكلي
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۲:۳۶:۳۵
باسلام
1 ـ تعداد شعب بانكهاي موجود در خيابان فاطمي تهران شايد بيشتر از شعب بانك در بسياري از شهرهاي كشور ميباشد .
2 ـ در بسياري از مناطق بانك ها ديوار به ديوار هم كار مي كنند . مثلاً در پايين شهر مشهد در چهار راه محمدآباد دوبانك ملت و صادرات نزديك هم هستند وليكن تا پايان خيابان محمدآباد و شهرك شيرين هيچ بانكي به مردم خدمت رساني نمي كند!
3 ـ در مناطق كمتر توسعه يافته شهرها بويژه مناطق حاشيه اي شهرتهران شعب بانكي بقدر كافي وجود ندارد اين مهم است كه بدانيم شعب فيزيكي بانكها اولين شرط لازم براي ترويج نظام پرداخت الكترونيك در ميان مردم هر منطقه است.
4 ـ با توجه به اينكه طبق قانون تجارت هدف از تأسيس هر شركتي سودآوري در قبال انجام تعهدات اجتماعي تعريف شده است آيا زمان آن فرا نرسيده كه بانكها به وظايف اجتماعي خود در مناطق محروم نيز توجه داشته باشند .
5 ـ آيا نمي شود انتظار داشت كه باجه بانكها مثل دستگاههاي خودپرداز به همديگر در شرايط مشابه خدمت رساني كنند .
6 ـ آيا در مؤسسات ارزيابي بين المللي فاكتور تعهد به انجام وظايف و مسئوليتهاي اجتماعي( در مناطق فقير نشين يا دورافتاده ) بانكها نيز مورد تمركز و ارزيابي قرار مي گيرد ؟
7 ـ دكتر رسول اف يكي از نفيس ترين مديران نظام بانكي كشور هستند البته مديران صالح و حرفه اي همواره در مناطق محروم نيز ارزش آفرين ميباشند.
8 ـ در راستاي گسترش خدمات الكترونيكي درمناطق محروم ، دستگاههاي كارتخوان فروشگاهي مجموعه تحت مديريت آقاي دكتر رسول اف اولين نمونه در دريافت الكترونيك قبوض بوده اند . (102324)
 
مطلع
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۴:۲۴
مرسي دكتر جان. مثل هميشه متين و استوار وبدون فرا فكني عمل كردي. دلت بزرگ بوده و بزرگ بماند انشاءاله. خدا عقل وشعور بيشتري هم به بدخواهانت از جمله مدير عامل خاطي كه بركنار كردي بدهد.
يا علي (102328)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۱:۵۲
آقای رسول اف: مطالبات معوق دوران مدیریت جناب عالی, استقرار افسران بانکی بازنشسته بدون هیچ گونه کارایی, نگاه عجیب شما به یک بانک سهامی عام, نوع مدیریت دیکتاتور گونه شما در هر دو بانک محل خدمت, نگاه تبعیض آمیز شما به نیروی انسانی, تصمیمات عجیب شما در برخورد با پرسنل شرکت و عدم اطلاع کامل شما از عملکرد غیر ......... معاونین و مشاورین درجه یک شما و هزینه ایی که بانک برای صاف کردن فراز و نشیب های عملکرد مدیریتی عجیب شما در دوران پس از شما می تواند جایزه فوق را به کابوسی ترسناک تبدیل کند و این به نگاه مدیران و سهامداران بانک پس از دوران عجیب مدیریتی شما دارد.
یکی از پرسنل شاهد دوران مدیریت بدون همتا و ...... ششششششششمای به ظاهر بزرگ (102330)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۴:۳۹:۴۰
اقای رسول اف به خاطر این بزرگواری درایتشون مورد احترام ماست امیدوارم همه فهمیده باشند...

به ایشان افتخار می کنیم... (102343)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۸:۴۹:۴۶
تجزيه وتحليل رويدادها ومسائل مهم بسيار کارپسنديده اي است .لکن خداي نکرده غرض ورزي وسياه نمائي بسيار مذموم ونا پسند است .لذا اي کاش گزارشگر محترم ان سايت قبل از داوري ونتيجه گيري مبتني بر اطلاعات ناقص مصاحبه اي هم بااقاي دکتررسول اف ويا بخش مالي بانک مورد اشاره مينمود. شايد مجاب ميشدند گه گزارش به شکل غير معقول وغير علمي منتشر نمشد. (102372)
 
ygh
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۲۲:۵۷:۰۲
من از مشتریان چندین بانک خصوصی هستم ولی خدمات بانک اقتصادنوین واقعامتمایز وبه روز تر از بانکها دیگر میباشد (102393)
 
نام:
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۰۱:۲۰:۳۱
مشکلات سیستم بانکی ایران و روابط خارجی آنها که درگیر تحریمهای بین المللی است آنقدر زیاد است که رتبه بندی بنکر باعث تحکیم آن نخواهد شد. (102406)
 
تحلیلگر اقتصادی
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۰۹:۰۸:۳۳
پاسخ بسیار عالی و ارزنده از جانب مدیر عامل قبلی بانک(دکتر رسول اف) بود. احتمالا کادر جدید مدیریت بانک و همچنین رییس هیت مدیره در صدد تخریب ایشان از طریق سایت الف برامدند که خوشبختانه توطئه خنثی گردید. بهتر است سایت الف خود را بازیچه تفکرات شخصی و جناحی ننماید. زیرا اثرات سوئی که از جانب اخبار نادرست به سایت شما وارد می شود باعث می گردد که سایت وزین و پر بارتان از وجه خود نزول کند. به هرحال آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر رسول اف در بانک دی می نمایم و مطمئن هستم ایشان با درایت و پشتکار بسیار زیادی که دارند بانک دی را که در شرف تاسیس می باشد مانند بانکهای قبلی به یک بانک نمونه تبدیل می نمایند. (102425)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۳:۰۱
پس نمودار ها کو؟ چرا نگذاشتید ببینیمشون ؟ (102453)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۵ ۲۳:۰۰:۲۰
جناب آقای دکتر رسول اف از پاسخ علمی و تنویر کننده افکار عمومی جناب عالی تقدیر می نمایم و از شخصی فرهیخته و توانمند و مدیر و مدبر انتظاری جز این نم رود و امیدوارم همواره در پناه خداونذ موفق و موید بوده و ا ز گزند تنگ نظران مصون و محفوظ باشید .توفیق شما را در مسولیت های جدید از درگاه احدیت خواهانیم. (102527)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۳:۱۳
جناب آقای رسول اف
من سالهاست که سهامدار بانک اقتصاد نوین هستم بهمین دلیل اخبار آن بانک را به دقت دنبال می کنم مطالب سایت الف و جواب شما را خواندم .

آقای رسول اف چرا شما ما مردم را اینقدر بی سواد و بی اطلاع فرض میکنید و بر اساس ان مطلب می نویسید

گفته بودید که موسسه معتبر بانکر ! بر اساس اطلاعات در یافتی اقدام به رتبه بندی می کند از شما چند سوال دارم

1) خوب میدانید که یکی از مهمترین چالشهای حسابرس بانک اقتصاد نوین در طی چند سال اخیر با شما که همواره در گزارش بازرس قانونی و حسابرس بازتاب داشته
است و یکی از بندهای اساسی گزارش حسابرسی را به خود اختصاص میداده بحث تعیین رقم مطالبات مشکوک الوصول بوده که به گفته حسابرس به علت در اختیار قرار ندادن اطلاعات لازم و کافی از سوی شما (بانک) تعیین رقم فوق برای ان موسسه مقدور نبوده است .(لطفا یک بار دیگر گزارش حسابرسی را بخوانید ویا بدهید برایتان این بند را توضیح دهند )
هر فردی با کمترین دانش حسابداری می داند که این بند گزارش آن هم برای یک نهاد مالی چه تاثیر شگرفی بر روی هزینه های آن بانک دارد
چگونه است که یک فرد باسواد در زمینه مالی در موسسه به قول شما معتبر بانکر نبوده که این بند حساس و مهم و کلیدی را ندیده باشد ؟ ویا اینکه دیده باشد ولی به آن توجه نکرده باشد ؟
خوب میدانید که در طول دو سال گذشته تعیین رقم واقعی مطالبات مشکوک الوصول بانک از دقدقه های اصلی سهمامداران بوده است اما از آنجایی که اگر رقم واقعی مطالبات معوق و مشکوک الوصول در بانک می خواست افشا شود و برای آن ذخیره در نظر گرفته شود رقم DPS بانک کاهش چشمگیری می یافت و در نتیجه باداشها و از جمله رقم چند صد میلیونی باداش جنابعالی تحت تاثیر قرار می گرفت لزا سهامداران با دیدی کوتاه مدت به قضیه نگریسته و از کنار آن میگذشتند .

بخوبی میدانید که با وجود این بند بسیار مهم در گزارش حسابرس محترم نسبتهای مالی ارایه شده از سوی شما به موسسه بانکر مانند نسبت هزینه بر درآمد ویا نسبت مطالبات معوق ویا نسبت بازدهی به دارایی و....بطور کلی زیر سوال می رود

موسسه بانکر اگر می خواست به درستی قضاوت کند حتما موارد فوق را باید مد نظر قرار میداد.

در ارتباط با عملکردتان چیزهایی گفته بودید مثلا گفته اید تعداد شعب بانک را به بالای 200 شعبه رسانده اید .
من نمی دانم کجای این مساله افتخار دارد آگر راست میگویید بفرمایید چه تعداد از این شعب سود آور هستند (حتما گزارش محرمانه ای که ذر این ارتباط به شما داده شده بود را مطالعه کرده اید .)
به نظر من شما با این شیوه ای که داشتید (به شرطی که نسبت کفایت سرمایه به شما اجازه می داد)میتوانستید 1000 شعبه دایر کنید مثلا در هرروستای بالای 5 خانوار یک شعبه تاسیس نمایید

به قول شاعر :
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود


در این ارتباط (خرید شعبه )هم بند بسیار مهمی در گزارش حسابرسی بانک در زمان تصدی شما وجود دارد حتما متوجه شدید کدام بند از گزارش را می گویم


آقای رسول اف خدا میداند من نه شما را از نزدیک دیده ام (بجز مجمع بانک )و نه با شما دشمنی دارم اما از اینکه به وسیله شما و بعضی از همکاران ثروتمند شده شما احمق فرض می شوم بسیار ناراحتم .

متاسفم اگر میگویم به نظر من شما در زمینه مدیریت یک نهاد مالی نمره قبولی کسب نکردید برای همین برایتان در هر کاری بجز بانکداری آرزوی موفقیت میکنم
و باقی مطالب را به وقتی و جایی دیگر موکول می کنم

موفق باشیذ
از عزیزان مسول در سایت الف انتظار دارم مطلب من را بدون سانسور درج نمایند. (102532)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۶ ۰۹:۳۳:۵۴
چرا شما فقط تعریف و تمجید ها رو که از طرف دوستان اخراجی ایشان نوشته شده را فقط در سایت می گذارید؟ (102555)
 
E
۱۳۸۷-۱۱-۱۶ ۱۱:۵۱:۱۱
پس شما قبول دارید که با وجود دستور آقای احمدی نژاد بر کاهش سود بانکی بانکها توانسته اند به رشد خود ادامه دهند و جوایزی را هم نصیب خود کردند؟ (102580)
 
نیم آشنا
۱۳۸۷-۱۱-۱۶ ۱۲:۴۰:۲۹
من به عنوان یک شهروند که امور اقتصادی کشور را دنبال می کنم. از پاسخ مستدل و وزین و عقلائی مدیر سابق بانک اقتصاد نوین بسیار متشکرم.ای کاش همه یاد بگیرم.درست شنیدن و درست گفتن را.با نک اقتصاد نوین بانکی است مربوط به این ملت و همیشه نیز سرفراز است. (102585)
 
امیری
۱۳۸۷-۱۱-۱۶ ۱۳:۰۲:۱۶
1-به عنوان یک کارشناس بی طرف پیشنهادمی کنم براساس تمامی شاخص هایی که جناب آقای دکتررسول اف اعلام کرده اند(یعنی همان شاخص های موردعمل دربنکر) عملکرد کلیه بانکهای ایران(اعم ازدولتی وخصوصی) درسال های گذشته موردارزیابی قرارگیرد.پس ازاین ارزیابی مشخص خواهدشد که آیا واقعادر سالهای گذشته بانک کشاورزی ودرسالهای اخیر بانک اقتصاد نو ین برترین بانک های ایران بوده اند؟
2- به عنوان یک دلیل کافی برای اثبات نمایشی و بی پایه بودن رتبه بندی های بنکر !درگزارش عملکرد ارسالی یکی از بانکهای دولتی به نشریه بنکر دراثر اشتباه تایپیست ارقام به جای ریال به دلار ذکر شدهاست ونشریه مزبور نیز بدون هیچگونه بررسی این بانک را به عنوان یکی از برترین بانکهای ایران(وحتی جهان)معرفی کرده است!. (102587)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۷ ۰۲:۳۱:۱۱
رسول اف سایت الف را خرید ایشان خریدار ماهری هستند. آتاز سوء مدیریت اقای دکتر رسول اف 5 سال دیگر رو می شود. (102584)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۱۷ ۲۲:۲۸:۵۴
جناب آقای دکتر رسول اف، با تشکر از جوابیه بسیار ارزنده جنابعالی، باور نمایید کمتر کسی است که به توانائی مدیریت جنابعالی شک داشته باشد، البته قرار هم نیست که همه از سبک یک مدیر راضی باشد. اما بگذارید یکواقعیت را با هم مرور کنیم، آن هم در خصوص اعتماد بیش از حد جنابعالی در خصوص تعدادی از مدیران خود با وجود اینکه گزارشات زیادی را در باره فساد های مالی و اخلاقی آنها دریافت کردید در باره اجحافی و رفتاری که این عده نسبت به زیردستان خود روا میداشتند. اخبار زیادی را در خصوص شرکت های تو در توی این آقایات وقراردادهای برون سپاری دریافت داشتید،چرا عمل نکردید، آیا نمیدانستد شرکت های برون سپار فناوری متعلق به چه کسانی است؟ (102741)
 
همکار
۱۳۸۷-۱۱-۲۲ ۱۴:۵۲:۰۲
انتقاد چیزخوبی است. به شرط آنکه اولاً؛این انتقاد ریشه هایش در حل احیاناً مسائل رخ داده از سوی مخاطب انتقاد باشد نه آنکه ریشه در،غرض ورزی و تخریب مخاطب انتقاد دوانیده باشد، و همچنین هدف غایی انتقاد باید چهره در سازندگی و بالندگی داشته باشد. ثالثاً؛ انتقاد از نحوه مدیریت و تصمیم های مدیریتی بدون لحاظ شرایط خاص زمانی،مکانی،امکانات و شرایط اقتصادی یک مؤسسه مالی و همچنین در نظر گرفتن شرایط و توانایی مالی واقتصادی جامعه بیشتر شبیه « چشم بسته زیر آبی رفتن است».
نکته حائز اهمیت این است : از سایت ناشناسی با نام مجعول الف، مطلبی را با عنوان « بنکر بازی » علیه مدیر عامل محترم اسبق بانک اقتصاد نوین در سایت پرسنل بانک اقتصاد نوین درج شده است. الف به انتقاد از چگونگی دریافت جایزه the
banker توسط آقای دکتر رسول اف پرداخته و مطالبی را جهت ورود خدشه به امر مذکور ایراد نموده است. اما واکنش مخاطبین و مطالبی که در سایت درج شده بعضاً ارتباطی به موضوع نداشته و این امر را مستمسکی جهت طرح اغراض و پرونده سازی علیه مشارالیه قرار داده اند هر چند که حقیر ایمان دارم آقای دکتر رسول اف به نحو شایسته جوابگوی اقدامات و تصمیمات مدیریتی خود خواهند بود. مع الوصف پیشنهاد می شود: دوست عزیزم- مدیریت سایت- آقای موسوی،اولاً؛ از درج مطالب بی مورد به عنوان اظهار نظر، مثلاً اخراجهای صورت گرفته در دوران مدیریت ایشان و ... که اصلاً ارتباطی در خصوص موضوع مطروحه ندارد، پرهیز نمایند. ثانیاً؛ سایت الف مدارک و مستندات خود را جهت اثبات ادعای خود ارائه نماید تا قابل بررسی باشد.
در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که: با حضور آقای دکتر رسول اف و با مدیریت ایشان بود که مردم توانستند بانک اقتصاد نوین را بشناسند، اعتماد نمایند، سپرده گذاری کنند و ... بنابر این برادرانه خواهشمند است که در راستای انتقاد از ایشان جانب عدالت و قدر دانی از زحمات شبانه روزی ایشان را نگه داشته واز هر گونه غرض ورزی و تخریب شخصیت نامبرده به شدت پرهیز گردد.
یکی از کارکنان بانک اقتصاد نوین








دف از انتقاد (103434)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.