توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 40684
رئیس‌جمهور: زودتر از موعد به اهداف چشم‌انداز می‌‌رسیم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۱۸
رئیس جمهور با تشریح پیشرفت های صنعت پتروشیمی کشور ، ایرانیان را شایسته ایستادن بر بام دنیا خواند و گفت: با تلاش هایی که انجام می شود مطمئنم زودتر از آنچه که مد نظر است به اهداف سند چشم انداز خواهیم رسید.

به گزارش مهر ، دکترمحمود احمدی نژاد که ظهر امروز در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع پتروشیمی الفین در منطقه پارس جنوبی سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: کارهایی که امروز در صنعت نفت و پتروشیمی انجام شده حقیقتا افتخار آمیز است و با سرعت روز افزونی به سمت قله ها در حال حرکت هستیم .

وی افزود: معنای اعداد و ارقامی که امروز اعلام می شود  این است که پیشرفت ما با شیب مثبتی در حال حرکت است.

رئیس جمهور همچنین گفت: امسال کارهای بسیار بزرگی در کشور صورت گرفته است به طوری که بیش از 27 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری درکارگاههای کوچک و بزرگ به بهره برداری خواهد رسید که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سالهای گذشته از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز  تولید گاز کار بسیار سخت و زمانبری است اما با تلاش شما متخصصان و کارگران در منطقه پارس جنوبی 2 هزار و 200 کیلومتر خط لوله گاز آن هم با فشار بالا در طول دو سال ساخته شده  که این امر بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این سخنان شاید در گذشته برای خیلی ها باور کردنی نبود اظهار داشت : سال گذشته سرمای بی سابقه باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای برخی از مناطق شهرهای کشور شده بود و امروز می بینید خط لوله گازی 56 اینچی در یک سال ساخته می شود . پس می توان گفت این حرکت پرشتاب است که امید را در ما تقویت می کند و همچنین از سوی دیگر باعث خواهد شد تا زودتر از زمان تعیین شده برای رسیدن به افق سند چشم انداز به آن دست پیدا کنیم  و از آن مهمتر نه تنها در بام منطقه ، بلکه در بام جهان بنشینیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز 25 درصد ظرفیت بازارمنطقه و کمتر از 2 درصد نیاز جهان در زمینه محصولات پتروشیمی را جمهوری اسلامی ایران تامین می کند، افزود: امروز شما مسئولان وزارت نفت و کارکنان آن باید تلاش کنید که صنعت پتروشیمی بتواند در ساخت کارخانه در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد. چرا که در حال حاضر بیش از 70 درصد تجهیزات این مجتمع ها در کشور ساخته می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که ما می توانیم در ساخت و نصب محصولات پتروشیمی و حتی صادرات حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه صنعت نفت در بین صنایع دیگر رتبه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: همه این تلاش ها مدیون فداکاری یک خانواده بزرگ به نام نفت است، انتظار ما این است که صنعت نفت همواره پیشتاز باشد.

وی همچنین درپاسخ به توضیحات وزیر نفت مبنی بر اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه ها آماده بهره برداری است ،گفت: مراسم افتتاح یک حرکت نمادین و سمبلیک است . در بخش های گوناگون چه عمرانی و چه سرمایه گذاری هر روزی که طرحی آماده شد باید وارد مدار شود ما دائما در حال سفر هستیم و هر وقت که برسیم به شما خدا قوت خواهیم گفت.

رئیس جمهور درپایان سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در منطقه پارس جنوبی از مسئولان خواست تا از مردم این منطقه حق اشتراک گاز دریافت نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر پیش ازسخنان رئیس جمهور غلامحسین نوذری وزیر نفت و همچنین تعدادی از مدیران ارشد پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی به ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته در این منطقه به خصوص طرح های مورد افتتاح ارائه کردند.
 
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.