نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 40801
'سه ساعت تا سقوط سياسي - اقتصادي ايالات متحده'
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۴۳
نماینده مجلس امریکا فاش کرد؛

'سه ساعت تا سقوط سياسي - اقتصادي ايالات متحده'

 
یک نماینده مجلس ایالات متحده اعلام کرد: ایالات متحده در سپتامبر  2008، سه ساعت تا سقوط کامل سیاسی اقتصادی فاصله داشت.



به گزارش الف از C-SPAN، پاول کنجورسکی، نماینده دموکرات از ایالات پنسیلوینیا اظهار داشت: اگر دخالت دولت امریکا نبود، در اواسط سپتامبر 2008، کل سیستم و اقتصادی ایالات متحده در عرض 3 ساعت سقوط کرده بود.



وی اظهار داشت: رییس و دبیرکل بانک مرکزی برای بحث در مورد لایحه محرک اقتصادی به کنگره آمدند و در مورد چیزهایی صبحت کردند که ما معمولا در مورد آنها صحبت نمی‌کنیم.



این نماینده مجلس ایالات متحده افزود: در یکی از روزهای اواسط سپتامبر 2008‍‍‍، در ساعت 11 صبح، بانک مرکزی متوجه شد که در عرض یک تا دو ساعت، مبلغی نزدیک به 550 میلیارد دلار از بازار پول بیرون کشیده می‌شود.



خزانه‌داری بلافاصله وارد عمل شد و 105 میلیارد دلار به سیستم تزریق کرد. آنها متوجه شدند که نمی‌توانند جلوی موج را بگیرند. ما با خروج الکترونیکی پول‌ها مواجه بودیم. بنابراین آنها تصمیم گرفتند که کل عملیات را تعطیل کنند. آنها تمام حساب‌های پولی را بستند و اعلام کردند که هر حساب را 250000 دلار تضمین می‌کنند. این اقدام برای کاهش اضطراب صاحبان حساب‌ها انجام شد.



کنجورسکی افزود: اگر بانک مرکزی متوجه نمی‌شد، تا ساعت دو بعد از ظهر همانروز نزدیک 5.5 تریلیون دلار از بازار پول بیرون کشیده می‌شد که این موضوع به سقوط همه اقتصاد ایالات متحده و در عرض 24 ساعت به سقوط اقتصاد جهانی منجر می‌شد. این موضوع می‌توانست پایان سیستم اقتصادی و نیز سیستم سیاسی ما باشد.



اظهارات این نماینده مجلس ایالات متحده با بهت و ترس افکار عمومی ایالات متحده درباره میزان آسیب‌پذیری سیستم سیاسی - اقتصادی این کشور مواجه شده است.



ویدیو:


لینک فیلم (دقیقه 2:10 به بعد را ببینید).



 
 
خ-س
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۰:۵۲:۲۰
همانطور که از خبر بر می آید امروز دیگر لازم نیست لشکر کشی کرد بلکه با ابزار اینترنت و پول آنهم از نوع مجازی می توان کشورها و .. را شکست داد و ضروری است نظام بانک مرکزی ایران از استقلال لازم برخوردار و مدیران بل قربان گو بر آن حاکم نباشند و برای آینده از هم اکنون فکر کنند در موقع مواجهه با مشکل دیگر دیر است. (103636)
 
كاوه
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۱:۰۱:۴۰
حالا معلوم مي‌شود كه چرا ما اينجا براي هركاري بايد به تناسب اهميت آن كار ساعت‌ها يا روزها، يا هفته‌ها و .... وقت صرف كنيم! اين موضوع امنيت سيستم‌هاي ما را تضمين مي‌كند و هيچ كس نمي‌تواند كاري را به سرعت انجام دهد و هركس بخواهد چيزي را اينجا اصلاح كند يا خراب بايد يك عمر درگير باشد. (103640)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۲:۲۵:۵۴
با سلام
در سال اول ریاست جمهوری اقای دکتر احمدی نژاد ، ایشان چندین بار از سقوط اقتصاد آمریکا به طور جد سخن به میان آوردند اما سایتهای مخالف سخنان ایشان را به طنز می گرفتند

یادم هست ایشان در بازدید نمایشگاه مطبوعات به روزنامه قدس هم گفته بودند که شما خبر آزادی قدس را چاپ خواهید کرد (103670)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۱۸:۴۸:۱۱
آقای احمدی نژاد این را هم پیش بینی کرده بود که نفت زیر 100 دلار نمی آید.! (103954)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۲۲:۱۱:۲۸
اتفاقا منم خيلی حرفای ديگه از ايشون به ياد دارم. شبيه ايستادن بر قله پيشرفت اقتصادي- آوردن پول نفت بر سفره مردم- مبارزه با مافيا و صد تا جمله الکی ديگه که اصلا ارزش فکر کردن هم نداره. از اين به بعد اتفاقات را يادداشت کنيد که هروقت نياز به مرور خاطرات داشتيد همه را به ياد آوريد نه فقط بخشی از آن را. (103975)
 
dfg
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۳:۰۳:۱۷
رهبر معظم انقلاب فروپاشی آمریکا را در آینده ای نزدیک پیش بینی کرده است (103678)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۰۲:۱۱:۱۵
جالبه. خیلی! می‌بینید خبر رو و باز هم منفی می‌دید! با نزدیکی به انتخابات و افراط‌گرایی در انتشار اخبار جهت‌دار، الف خوب توانسته افراطیون را به خود جلب کند و کاربران همیشگی‌اش را از خود براند.
---توجه داشته باشید که نوع اخبار منتشر شده، که مطمئناً با نظر شورای سردبیری الف هم هست، طیف خاصی از مخاطب را جلب می‌کند.
--- (104101)
 
همايون شادماني
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۳:۱۰:۴۱
ممنون اگر چاپ كنيد:بينيد بنا بر اين نيست كه حالاچون ما با آمريكا مشكلاتي داريم ،هر سخن نپخته ونسنجيده در ذكر بديهاي آمريكا را توي بوق كنيم. اصلا كسي اين آقا را نمي شناسد! اگر بنا به سقوط امريكا بود كه بعد از جنگ دوم جهاني استخوانهاي آمريكا پوسيده مي شد.از گوشي موبايل تا مهمترين داروها وماهواره هاي جهان مال آمريكاست ...فكر نمي كنيد سقوط آمريكا مساوي با سقوط دنياست؟ كه يك چشمه انتقال بحران مال آمريكا را داريد مي بينيد كه به دنيا منتقل شده وچين با هارت وهورتش نگران بازار صادراتي 350 مياياردي به آمريكاست! در ايران خودمان بهره سپرده الان 20% است اما دولت اصرار دارد كه تسهيلات به قيمت 10% به مردم داده شود...خداوكيلي خداوكيلي جدا از بحث جبهه گيري جناحي ،اين منطقي است؟ ما با اين ندانم كاري به سقوط بيشتر نزديك مي شويم يا آمريكا؟ كه توليد ناخالص ملي اش 52برابر ماست(بله 52برابر ماست). ما كه كبك نيستيم؟ هستيم؟ (103681)
 
ابراهيم توكلي
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۳:۲۱:۲۲
در پايان گزارش پاراگرافي اضافه كرده ايد كه نشان دهنده موضع رواني شما نسبت به اخبار مربوط به ايالات متحده است. چنان توضيحي آن هم در سايتي كه منتسب به يك اقتصاد دان است جاي گلايه دارد. حتما آقاي احمد توكلي مي تواند برايتان توضيح بدهد كه خروج آن حجم پول در آن بازة زماني كوتاه يعني چه و تهديد جدي يك سيستم اقتصادي(يا به گفتة شما سياسي ـ اقتصادي) ناشي از چنان رويدادي آسيب پذيري آن سيستم را نشان نمي دهد بلكه نتيجة منطقي رويدادي مهيب است. مثل اين كه بگويند كودكي از بلندي صد متري سقوط كرد و نزديك بود در اثر برخورد به زمين متلاشي شود كه يك نفر او را نجات داد آن وقت شما نتيجه گيري كنيد كودك واقعا آسيب پذير بوده كه در صورت نجات نيافتن متلاشي مي شد! گمان مي كنم حفظ اعتبار رسانه اي بيش از اضافه كردن مواضع رواني مربوط و نا مربوط به آخر هر خبري ارزش داشته باشد. (103683)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۳:۴۹:۵۷
براي آنها كه هنوز باور ندارند مي نويسم
....((((( والله اوهن من بيت العنكبوت )))))...... (103690)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۱-۲۶ ۰۹:۲۳:۲۷
اینی که داخل چندتا پرانتز نوشته اید چیست؟ نکند قسمت دوم جمله سیدحسن نصرالله است که بدون بیان قسمت اول چه بیمعنی مینماید! (104143)
 
alireza
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۱۳:۱۴:۵۷
آقا خواهش میکنم آیه قرآن رو درست بنویس. اینکه شما نوشتید کفره

آقایون متصدی امر لطفا در اینگونه خیلی دقت کنید

ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت (104470)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۴:۱۹:۱۳
باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم واظهارنظرعمده اقتصاددانان جهان سقوط اقصادی آمریکا امری اجتناب ناپذیراست (103699)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۴:۲۰:۳۶
چه حالی میداد امریکا سقوط میکرد !

اما از اون طرف ببینید چی میشد ؛ احتمالا احمدی نژاد میگفت سقوط امریکا بخاطر رفتارهای او بوده ! :دی (103701)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۱۷:۲۳:۱۶
قابل توجه اونایی که حزب الله را مسخره میکنن که میگه چیزی به نابودی و فروپاشی شیطان بزرگ نمونده، و با کوتاه بینی و دو دو تا چهارتای مسخره ی ذهنی تو مغز کوچیکشون که تا دو قدم جلوتر رو بیشتر نمیبینند میگن : نه بابا مگه میشه!؟
ما حداقل 100 سال از تکنولوژِی غرب عقبیم! و عمرا بتونیم با دیپلماسی و صدور انقلاب و فعالیت علمی حالا حالاها به اونها برسیم! ما باید سر خم کنیم!
تحلیلگرای روشنفکری که بزرگترین قدرت جهانی (یعنی خدا) و مکرهایش رو نادیده میگیرن جداً برن اسم تحلیلگری رو از روی اسمشون بردارن و مثل آدمای معمولی زندگیشونو بکنن. مگه چی میشه! (103731)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۲۰:۳۱:۲۱
من قبلا مطلبی راجع به فریز کردن حسابهای بانکی در هنگام بحران اقتصادی در آمریکا خوانده بودم. آیا چنین قانونی وجود دارد و در صورت وجود لطفا تفصیل آن را بیان کنید. با تشکر. (103763)
 
مصدر
۱۳۸۷-۱۱-۲۳ ۲۱:۴۰:۲۴
سلام، وقت بخیر.
لطفا تحقیق شود که علت خروج پول از بازار سرمایه، آن هم با این شتاب چه بوده؟ آیا یک یا گروهی سرمایه‏دار؟ یا تروری مانند برج‏های دوقلو؟ یا ... ؟ باید تحقیق، بررسی و ریشه‏یابی شود. این رخداد بد است و برای هر جامعه‏ای امکان ظهور و بروز دارد. (103774)
 
حجت
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۰۰:۰۴:۳۱
550 میلیارد دلار 5.5 تریلیون دلارنمی شود. ریاضی هم آب کشیده؟ (103790)
 
alireza
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۱۳:۱۹:۲۹
550 میلیارد برداشت شد که اگر دولت دخات نمیکرد پیش بینی میشد که 5.5 تریلیون برداشت شود (104471)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۰۰:۵۵:۵۳
سلام
مثل بانک مرکزی ما است که هنوز نمیداند چقدر وام داده و چقدر پول دارد
کاش چند تا از این آدم حسابی ها را ما هم داشتیم (103796)
 
مرد آریائی
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۰۱:۴۲:۱۹
مثل کشور ما و بحران اقتصادی دنیای غرب مثل معروف بز و گوسفند است (یکبار گوسفندی از روی جوی آبی می پرد و بزی که آنجا بوده به او میگوید بابا جان ما که دل و روده ات را دیدیم.گوسفنده هم به بزه میگه عزیزم ما یه عمریه دل و روده تو رو میبینیم تا حالا چیزی گفتیم.)
حالا ما هم، در طول این 80 سال یکبار دنیای غرب دچار بحران شده ، چه با آب و تاب تعریف میکنیم.غافل از اینکه کشور خود ما سالهای سال است که در بحران اقتصادی و رکود دایمی غرق است و جون خیلی طول کشیده برایمان عادی شده.
توجه داشته باشید که نرخ تورم آمریکا از 4 درصد به تقریبا 5/4 درصد رسیده ، این وضعیت را با وضعیت تورم 26 درصدی خودمان مقایسه کنید تا ببینید ما کجای گرداب هستیم و خودمان خبر نداریم.
در ضمن در صورت تشدید بحران اقتصادی مطمئنا کشورهایی مثل کشور ما آسیب پذیرتر خواهند بود. (103801)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۱۴:۰۰:۲۲
داستان ما داستان و معروف : خر برفت و خر برفت و خر برفت است.

آقا هيچ دقت كرديم كه قيمت نفت ما به كجا داره ميره با نفت 140 دلاري ما تورم فاجعه آميز داشتيم. با نفت 30 دلاري كه هزينه توليدش هم 25 دلار است چيكار بايد بكنيم.

آقا ما وضعمون خيلي خرابتر از اين حرفهاست باور كنيد......... (103900)
 
هموطن
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۰۶:۲۴:۲۰
اگر اين كار در كشور ما صورت ميگرفت، اولا\" تا چندماه كسي متوجه نميشد، ثانيا\" به عوامل خارجي نسبت داده ميشد، ثالثا\" وزير اطلاعات مامور پيدا كردن عوامل مزدور خارجي ميشد.
اگر جدي به مسئله نگاه كنيد متوجه دقت عمل و كنترل دقيق بر چنان سيستم مالي عظيمي ميشويد، آنها بدون بوق و كرنا و جنجال آفريني اقدام به مهار بحران كردند، آيا زمانيكه قيمت مسكن در چندين دوره چندين برابر شد، كدام مسئولي پيدا شد تا راه حل عاقلانه و واقعي براي ان ارائه كند؟ جز متهم كردن افراد به مزدوري، عامل بيگانه بودن و درخواست از وزارت اطلاعات براي دستگيري آنان. آيا در امريكا اقتصاددانان آن وارد عمل شدند يا CIA ؟ آيا زمان آن نرسيده كه ما هم از اين مسائل درس درست بگيريم و خود را برا مقابله با حوادث مشابه (كه متاسفانه مكررا\" تكرار نيشئند) آماده و مهيا كنيم؟
بدانيم كه اين كمترين كاريست كه بايد انجام دهيم. (103813)
 
فرزاد
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۰۶:۴۱:۳۲
ما که نفهمیدیم کی چی رو داشته می برده و کی نزاشته! لطفا کمی واضح تر خبر بنویسید. (103815)
 
alireza
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۱۳:۳۱:۲۸
مردم آمریکا داشتند پولهاشون رو از حساب هاشون تو امریکا به کشورهای دیگر

منتقل میکردند (104473)
 
بهادر
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۱۲:۳۸:۰۲
افول اقتصادی هر کشوری که با ملت ایران دشمنی دارد می تواند خوشحال کننده باشد اما تا حالا به خودمان فکر کرده ایم که اگر چاه های نفت به هر دلیل خشک شوند چه خواهد شد؟ ما چقدر به مردم و سرمایه های اقتصادی و اجتماعی آنها وابسته ایم و آنها چقدر وابسته اند؟ (103875)
 
طالقانی
۱۳۸۷-۱۱-۲۴ ۲۰:۵۴:۰۶
ما ازچه چیز خوشحالیم ازاینکه اقتصاد امریکا داشت سقوط میکرد وانها بایک تدبیر سه ساعته جلوی این سقوط را گرفتند . مابرای جلوگیری از سقوط اقتصادمان چقدر وقت داریم ؟ ایا ممکن است اقتصاد ما هم سقوط کند؟ یا تصور میکنیم اقتصاد ما روئین تن است . مابرای اقتصادمان چه فکری داریم .اصلا باید فکری بکنیم یا مثل بسیاری ازاموررهایش کنیم بامید خدا (103967)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۶ ۰۷:۱۲:۳۳
صعود و سقوط یک نظام را میشود با در نظر گرفتن مولفه هایی بررسی کرد. کشوری که سیستم دانشگاهی, فرهنگی,سیاسی و اقتصادی فعالی داره, رو به پیشرفت حرکت می کنه نه سقوط. البته ممکن است بعضی مواقع به مشکلات اساسی ای هم برخورد کند که به دلیل تصمیم های غلطی است که در مقاطعی اتخاذ می شود. اما بعد به دلیل همان پویایی موجود, راه درست رو دوباره پی می گیرد. (104120)
 
حسين توكلي
۱۳۸۷-۱۱-۲۶ ۰۸:۱۰:۳۲
باسلام
1 ـ در اقتصاد مطالبي اصول گونه وجود دارد كه در مورد آمريكا وانگليس نيز صدق مي كند
2 ـ ارزش نهايي هر اسكناس به سمت صفر ميل مي كند!
يعني ارزش هردلار در مقابل طلا از برابري سال 1970 هراونس طلا معادل 35 دلار به هراونس طلا برابر 935دلار تغيير يافته است يعني كاهش ارزش دلار در مقابل طلا بيش از 95 درصد بوده است
البته دويست توماني خودمان هم قابليت چاپ مجدد ندارد
در مواقعي سرعت ميل ارزش اسكناس دلار به سمت صفر با نوسان مواجه مي شود كه يكي از اين موارد تولد و گسترش رواج رقيب قدرتمند دلار ، يورو مي باشد.
3 ـ در مواقع جنگها سلطان پولها دلار است
حال پس از انهدام برجهاي دوقولوي نيويورك بايستي گفت آمريكا وارد جنگ با يك دشمن خارجي شده است پول ملي آن هم از اين قاعده مستثني نيست بنابراين هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك
بنابراين در شرايط فعلي دلار همان نمك گنديده است .
4 ـ در صورتيكه انگليس هم به يورو بپيوندد بايد تمامي ناوگانهاي نظامي آمريكا جهت پرهيز از كاهش كسري بودجه بيشتر به بنادر آمريكا برگردند .
5 ـ تجارت الكترونيك و ورود بشر اقتصادي به دنياي كسب و كار مجازي باعث شده است بسياري از روابط و اعتبارهاي كاذب جاي خود را به شفافيت و سهولت انجام مبادلات بدهد بنابراين مطمئن باشيد اقتصاد خدماتي و دلالي گري انگليس نيز با سرعت به سياهچاله هاي خودساخته فروخواهد رفت .
6 ـ به اميد ايجاد يك پول بين المللي در سراسر كره خاكي. زيرا پولهاي متحد ستاره هاي صلح هستند و دلار و پوند سياهچاله هاي جنگ!
7 ـ دلار جنگ افروز است يورو جهان افروز (104125)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۱-۲۶ ۱۴:۴۱:۱۳
خيلي ساده لوحانه است فكر كنيم آمريكاييها به اين راحتي اسير اين مشكلات شوند! آنها اين مشكلات را حل مي كنند و بايد اميد وار باشيم كه اين كار را انجام دهند در غير اينصورت اگر بازار امريكا كه به نظر من موتور محرك اقتصاد دنياست از كار بيفتد كل بازار جهان لطمه مي بيند! اقتصاد آمريكا يك عطسه كرده و دو بانك و موسسه مالي آنها ورشكست شده ببينيد چه موجي از تورم و اخراج كارگران و ركود دنيارا فرا گرفته!
اقتصاد آمريكا و بازار مصرف امريكا براي اقتصاد دانان و سياستمداران عاقل چيزي ارزشمند است! اين كشورهاي تامين كننده كه جنس به ايران مي فروشند كارخانه ها و تكنولوژي هايشان آمريكايي است و اگر نتوانند به خوبي سيستم خود را مديريت كنند و لوازم يدكي صنايع خود را از آمريكاييها (به دليل ورشكستگي احتمالي) تهيه كنند ما قادر نخواهيم بود لوازم خود را از اين كشورها تهيه كنيم! لذا بيخود نبايد با دممان گردو بشكنيم كه آمريكا در حال ورشكستگي است و...! ما امروز به دليل مشكلاتي كه با آمريكا داريم مخصوصا در صنايع نفت و گاز ضررهاي بسيار هنگفتي مي دهيم چرا كه بهره وري ما در استحصال واقعا پايين است و اين واقعا فاجعه است! (104277)
 
مظاهر
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۰۳:۵۱:۵۶
آمریکا با آن اقتصاد عظیم و سازمان یافته که بزرگترین اقتصاددانان جهان آن را هدایت می کنند ،کشوری نیست که در عرض سه چهار ساعت سقوط کند،بهتر است واقعبین باشیم و اینقدر تحلیل ها و خوشبینی های ساده انگارانه نداشته باشیم... (104390)
 
دلسوز
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۱۴:۴۶:۲۰
تفسير مثنوي معروف مولانا پاسخي است بر اينهمه مجادلات بي پايه و ذهني و اميدهاوتلاشهاي مذبوحانه:
آسمان اين جهان ما ومني است عاقبت اين نردبان افتادني است
لاجرم آنكس كه بالاتر نشست استخوانش سختتر خواهد سكست
ما=همه ما=عموم
من=من=من و............. (104484)
 
بی خبر
۱۳۸۷-۱۱-۲۸ ۰۸:۵۱:۱۶
به حساب من تا این لحظه 117 ساعت باید از سقوط آمریکا گذشته باشد, کسی خبر دارد آمریکا الآن چه شده؟
فکر کنم باز هم نظر غیرقابل انتشار دادم! (104607)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.