نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 42251
ويديو؛ دکترين شوک/ گسترش سرمایه‌داری براساس شوک‌درمانی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۶

ویدیوی معرفی کتاب دکترین شوک - اثر نومی کلاین (ترجمه‌ی فارسی). کلاین در این کتاب به نحوه کارکرد سیستم اقتصاد سرمایه‌داری می‌پردازد و با استناد به عقاید افرادی همانند میلتون فریدمن اعلام می‌کند که سیستم سرمایه‌داری بیش‌تر از آن که برپایه بازار گسترش یابد بر پایه شوک توسعه پیدا می‌کند؛ سرمایه‌داری در شوک متولد می‌شود.

 
1221268163676072563

لینک

 
 
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۱۰:۳۵:۱۴
تجربه کشورهای دیگر مثل آرژانتین وبرزیل را ظاهرا قرار است بار دیگر ما اجرا کنیم. ذهی خیال باطل که فکر می کنیم همیشه باید چرخ از ابتدا اختراع شود. بابا جان شوک درمانی همیشه شکست خورده چه اصراری است که. کتاب کلاین هم انصافا کتاب جالبی است توصیه می کنم حتما بخوانید تا بدانید سرمایه داری چطور خیلی جاها با اسامی دیگری به ملت قالب شده (108145)
 
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۱۰:۳۵:۵۰
آيا به نظرتان جوانمردي است كه شما اين فيلم را جهت مشابه سازي با اقدامات دولت قرار داده‌ايد؟

آيا قبلا همين فيلم را براي شكنجه‌هاي امريكا در عراق و ... كارنكرده بوديد؟
آيا هدف دولت شوك درماني است؟ به فرض اين كه بعضي اقتصاددانان آن را شوك درماني بدانند و به فرض پذيرفتن اين اسم و عنوان آيا تفاوت ماهوي بين شوك درماني اقتصادي و اين فيلم (روانشناسي) وجود ندارد؟ (108147)
 
جعفري -علوي .حاميان موسوي
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۱۴:۵۷:۵۷
اگر در خرداد 88 تحول مديريتي انجام شود بعد از آن شاهد توسعه اقتصادي و ترقي معيشتي خواهيم بود. (108195)
 
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۱۶:۰۰:۲۱
چه دکترین غیرانسانی و مخربی! آیا این هم از اصولی است که اصول‌گرایان بدان پایبندند؟ آیا آن‌ها که یک جور سوسیالیسم توام با محبت و رافت دارند مثل برخی کشورهای اروپایی زندگی‌شان از ما بهتر نیست! همۀ این‌ها به اسلام چه ربطی دارد؟ آیا اسلام شوک درمانی را توصیه می‌کند؟ نظر رهبر چیست؟ (108216)
 
بی خیال
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۱:۵۱:۰۰
بابا بی خیال !

شما هم دیگه زیادی شلوغش کردین...

اینجا ایرانه! (108351)
 
خودم
۱۳۸۷-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۷:۳۷
عالی بود (108853)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۰۳:۲۷:۲۸
toro khoda ye zare balatar be mozoo negah konid... vel konid aval o akhar e khordado...! (108880)
 
آجيلي
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۴:۵۶
كليپ مفيدي بود،ولي نياز به بحث و بررسي دارد.براي درك بهتر آن ،بايد نظام سرمايه داري و نيز رابطه ايالات متحده با اين نظام به خوبي فهميده شود.البته هر چند محتواي اين كتاب بهر ه هايي از واقعيت دارد،اما همه واقعيت نيست.بسياري از اقتصاددانان معتقدند از زمان جنگ جهاني دوم به اين طرف،يكي از راههاي رفع ركود و ايجاد رونق و سود اقتصادي براي آمريكا،براه انداختن جنگ بوده است.بدليل اينكه ،مجتمعهاي صنعتي - نظامي اين كشور بخش عمده اي از اقتصاد آن را شامل مي شوند.لذا بحث صرفا \"شوك\" نيست،بلكه \"جنگ\"و \"ناامني\"مهم است.از طرف ديگر برخي معتقدند،آمريكا با ايجاد جنگ و ناامني ،سلطه خود را بر جهان سرمايه داري ميسر مي كند،با اين بهانه كه قدرتمندترين كشور است و توانايي حفظ نظام سرمكايه داري را داردذ.ضمنا ،اين كليپ هيچ ارتباطي با مسائل سياسي داخل ايران ندارد،بنابر اين نه دوستان اصولگرا بي جهت ناراحت شوند و نه دوستان اصلاح طلب جهت تخريب دولت سوء استفاده كنند. (108991)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.