نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 42368
بیانیه اعلام حضور میرحسین موسوی در انتخابات
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۴
میر حسین موسوی با صدور بیانیه ای نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و تاکید کرد که از قانون شکنی و انکار خرد جمعی به بهانه گشودگی در مقابل انتظار مستضعفان و بازگشت به ارزشها احساس خطر می کند.



به گزارش الف، متن بیانیه به این شرح است: انتخابات ریاست جمهوری که بزرگترین جشنوارۀ جمهوریت در نظام ماست نزدیک می‌شود. در آستانۀ این رویداد سرنوشت‌ساز جای آن است که هر جان شیفتۀ عدالت و آزادی و استقلال و توسعه که به تحقق این آرمان‌ها در چارچوب جمهوری اسلامی فکر می‌کند به وظائف و تعهدات خود از نو بیندیشد و با هدف استقرار یک جامعه ارزشی مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و متکی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی مسئولیت خویش را بازشناسی کند.



برمردم شریف ایران پوشیده نیست که اینجانب طی ماههای گذشته با کمک وهمفکری آنان درتکاپوی این جستجو بوده‌ام؛ وضعیت کشور، انتخاب‌های پیش‌رو، حوادث ممکن، ظرفیت‌های موجود و بسیاری نکات خرد و کلان دیگر را مورد دقت قرار دادم و هر چه پیشتر رفتم همان دلایل و عواملی که در وهله‌های گذشته به عدم حضور در صحنۀ انتخابات فرا می‌خواندند بیشتر مرا متقاعد کردند که این زمان زمانی دیگر است و حضور را ایجاب می‌کند.



اینک نه از روی خودپسندی تا ارزش‌ها و ارجمندی‌های همگنان را  نادیده بگیرم، و نه از سر تجاهل تا مشکلات پیش رو را  ناچیز و بضاعت اندکم را کافی از توکل به خداوند بدانم ، بلکه به امید ادای وظیفه قصد خویش را برای نامزد شدن در دورۀ دهم از انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نمایم.



مستضعفان این مطمئن‌ترین پایگاه برای ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی و آماده‌ترین قشر برای اصلاحگری و پایبندترین پشتوانه برای اصول و اصول‌گرایی صبورانه به‌گوشند که آیا فرزندان مصدرنشین‌شان همچنان به جایگاه عزیز آنان اقرار می‌کنند و بر وظایف تخطی‌ناپذیرشان در حمایت از منافع محرومین اصرار می‌کنند.



معنای این انتظار را چگونه لمس کرده‌ است کسی که نداند در سفره‌های کوچک آنان اولی‌تر از نان اعتنای صادقانه به ارزش‌هایی است که جان جوانانشان را خرج آن کرده‌اند؟ این اولویتی است که چشمه‌های برکت را از زمین می‌جوشاند.



تنها نمونه‌ای از این جوشش دست‌آوردهای برگشت‌ناپذیر جوانان دانشمند ما در زمینه انرژی هسته‌ای است. اگر سرهای آنان در مقابل اجنبی خم بود و یا احساس می‌کردند که آزادی گفتن و شنیدن و انتخاب کردن ندارند هرگز چنین جوشش‌هایی از آنان سر نمی‌زد. ما این کامیابی‌ها را با هزینه‌ کردن بودجه‌های نجومی به دست نیاورده‌ایم، بلکه ارزش‌ها هستند که چنین میوه داده‌اند و برکت آفریده‌اند.



به‌ویژه جا دارد که ارزش آزادی در این عصر مورد توجه چندین‌باره قرار گیرد. این آرمانی است که خرازی‌ها و باقری‌ها و باکری ها در پای آن جان داده‌اند، زیرا اگر آنان و یارانشان نمی‌ایستادند از جمله نخستین نعمت‌هایی که از ما سلب می‌شد آزادی بود.



ما را چه می‌شود که به کمترین بهانه خانۀ آرزوهای همت را خراب می‌کنیم تا به جایش برج‌هایی از جاه‌طلبی خود بسازیم؟ باید بدانیم که گشودگی در مقابل انتظار مستضعفان و بازگشت به ارزشها هرگز کوشش برای یافتن راه حل هایی  که به نیرومند شدن اقتصاد کشور بیانجامد ، فضای کسب و کار را رونق دهد و از  نیروهای مولد و تولید ملی حمایت همه جانبه کند از اهمیت نخواهد انداخت.



شاید کسانی تصور کنند عجله برای عملی کردن چنین نیت خیری استفاده از هر شیوه‌ای را مباح می‌کند، ولو این که شامل قانون ‌شکنی‌های گسترده باشد. این کار صرفا نقض عهد با ملت نیست بلکه انکار خرد جمعی است. اینجانب صراحتا اعلام خطر می‌کنم که تداوم چنین رویه‌ای به آشفتگی‌های لاعلاج در نظام مدیریتی منجر می‌شود، تا جائی که یک روز در کشور سنگی بر روی سنگ نماند. آیا فرصت هایی که تبعیت از قانون در اختیار قرار می‌دهد پیش از این  مستهلک شده است که دست به این بازی خطرناک می‌زنیم؟



قانون اساسی ما برای رسیدن به همین اهداف دارای ظرفیت‌های عظیمی است که همچنان می‌توانند به فعلیت برسند. به ویژه راهبردهای ارزشمندی که اصل‌های 43 و 44 از این میثاق ملی را شکل داده‌اند نیاز به توجه بیش از پیش دارند و ما موظفیم منابع کمیاب موجود را با تخصیص حداکثری در جهت تحقق هرچه کاملتر آنها به کار بندیم و از هدر دادن این منابع در خدمت منافع کوتاه مدت و اغراض سیاسی کم بها جلوگیری کنیم .



اینجانب ادعا نمی‌کنم که اهداف پیش رو  به صرف انتخاب یک شخص قابل دستیابی است، بلکه خواست عمومی برای تجدید نظر در سیاست‌ها و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و تکیه بر ارزش‌های بنیادین زائیده از آن در سطح عموم است که می‌تواند ضامن چنین تحولی باشد. حتی در آن صورت نیز نباید منتظر معجزه بود. به یاد داشته باشیم که یک قدم پیشرفت که واقعا محقق شود بر آرزوهای درازی که جامه عمل نمی پوشند برتری دارد.



به زودی شور مبارزات انتخاباتی فراگیر می‌شود و درحرارت آن هر شخص و گروه جرعه‌هایی از آنچه که هست را به مردم می‌چشاند و نمونه‌ای از  دولتی که برقرار خواهد کرد را در معرض دیدگان بینا قرار می‌دهد. شاید نتوان یک انتخابات جدی را در فضایی خالی از خرده‌گیری، به ویژه نسبت به دولتی که حاکم است در نظر آورد. با این همه لازم است که احترام دولت قانونی جمهوری اسلامی به دقت رعایت شود و انتقادات به صورت روشنگرانه، مستدل، دلسوزانه و نه با قصد فریب ارائه گردد.



در جریان فعالیت‌های انتخاباتی، ستاد اینجانب حق چاپ و تکثیر عکس مرا نخواهد داشت و از علاقمندانی که ممکن است به صورت خودجوش وارد صحنۀ تبلیغات شوند نیز انتظار دارم که به این خواستۀ خدمتگزار خود توجه کنند. از نظر من نوشته سادۀ یک شهروند علاقمند به سرنوشت کشور در پشت شیشۀ مغازه‌اش دلنشین‌ترین و موثرترین الگوی تبلیغاتی است.



 این نه بدان معناست که استفاده ازتصویر را الزاما مسرفانه و یا فریبکارانه بدانم، بلکه می‌خواهم ازکارهایی که شایعه شیوعشان را درفصول انتخابات شنیده‌ام، وامیدوارم هرگز واقع نشده باشند، به اکیدترین وجهی پیشگیری کنم.



هرگونه عمل خلاف اخلاق حضور و نشاط مردم را در صحنۀ انتخابات خدشه‌دار می‌کند. چنانچه نام اینجانب در معرض اسائه قرار بگیرد انتظار از علاقمندان و حامیان سکوت است، چه رسد به آن که خدای‌ناکرده خود مرتکب هتک حرمت و بی‌ادبی نسبت به کسی شوند و نوشته یا گفتۀ ناحقی را اشاعه دهند.



علاقمندان مطمئن باشند اگر مواردی رخ دهد که بر حسب موازین اخلاقی و قانونی نیاز به پیگیری داشته باشد ستاد به وظیفۀ خود در این زمینه عمل می‌کند. همچنین از همۀ عزیزان و دوستان تقاضا دارم به هیچ‌وجه از امکانات و اموال عمومی، چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، در امور انتخاباتی استفاده نکنند.



و سرانجام وحدت؛ حل مسائل بزرگ نه فقط نیاز به همفکری همه اندیشه‌ها و گفتمان‌ها ، که به وحدت و انسجام تمامی نیروهای توانمند کشور نیز نیازمند است. امیدوارم با پختگی و حکمتی که در دلسوزان وجود دارد بتوانیم سرانجام به این هر دو ضرورت پاسخی درخور بدهیم.



برای مردم ایران آرزوی بهروزی می‌کنم و از ایزد منان تقاضا دارم به بهترین وعده‌هایی که به برترین بندگان خویش داده است در مورد این ملت بزرگوار وفا کند، که پیامبرانش گفته‌اند: فمن تبعنی فانه منی.
 
محسن صانعی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۰۸:۰۷
سلام،
سلام بر سیدحسین موسوی، نخست‏وزیر دوران 8سال دفاع مقدس. خوش آمدید.
آمدی، جانم به‏قربانت. ولی حالا! چرا؟ سالهاست چشم به انتظار شما بودیم. خرداد 76 را یادتان هست؟ اما سید محمد هم بسیار تلاش کرد. اگر شما نباشید، او هنوز تکیه‏گاه است. اوست که شایستگی نمایش اخلاق نبوی را دارد. و شایستگی رهبری اندیشمندان خداترس و مومنی که دیدگاه‏های ظاهری و خشن از دین را بر نمی‏تابند و یاران دین را در لباس اندیشه و گفتار و کردار نیک به‏صلاح می‏دانند. «ادفع بالتی هی احسن». یا «قولوا للناس حسنا»
راستی، شما وقتی نخست‏وزیر بودید، من دانش‏آموز بودم. جنگ در جریان بود و همه‏ی توان خود را برای حفظ روحیه‏ی مردم، در حالیکه خزانه خالی بود، انجام دادید.
سید عزیز، اکنون نیز پس از نفت 140دلاری، در حالیکه سخن از نفت 500دلاری تا 2 یا 3ماه آینده را می‏راندیم، قیمت نفت کاهش یافته، دیواره‏های اقتصادی پولادی‏ترین اسطوره‏های صنعت، اقتصاد و بالتبع به‏زودی اجتماعی و فرهنگی جهان، روزهای مجهول و مضطربی را در پیش روی خواهد داشت.
خزانه را کاملا پاک کردیم (به قول کاریکاتوری که جدی‏ترین نشریه طنز پس از انقلاب -گل‏آقای کیومرث صابری فومنی- را به تعطیلی کشاند) و اکنون نوبت شماست تا آنچنان که وعده داده‏اند، بیایید و کشور را با نفت 5دلاری اداره فرمایید.
یادمان هست که ایثارگر بوده‏اید. یادمان هست که استاد \"طاهری\" نامی در سال 68مشهد مقدس می‏گفت: «موسوی را به خاطر اقتصاد کوپنی باید بدون محاکمه دار زد!» و من که هنوز سبیل و ریش روییده‏ای نداشتم و دانشجویی را با دانش‏آموزی مرزی نمی‏شناختم، از جای برخواستم و گفتم: «همه می‏دانیم که اگر مردم پشتیبانی اقتصادی نمی‏شدند، با وجود بازار سیاه و دشمنان منافق نفوذی، اکنون مردم ما از درون آسیب دیده‏بودند، علاوه بر آن امام راحل ( که چندماه پیش از این ماجرا فوت کرده‏بودند) بر امور کشور ناظر و بسیار دقیق بودند. حتی برخی اصرار بر عزل نخست‏وزیر یا برخورد را داشتند. اما امام در آن هنگام پای دفاع از عملکرد میرحسین باقی ماند.» این سخن استاد را ناراحت کرد و گفت: «بیشتر می‏گرفتی! اما 13 داده‏ام تا یادت بماند!» اما امروز اگر استاد طاهری از این دیار خاکی رخت بر بسته، خدایش بیامرزاد و وسعت روزیش دهاد. اما اگر در قید حیات هستند، برایشان آرزوی تندرستی و سلامت دارم و می‏گویم: « استاد، با اجازه شما تمام قد از میرحسین دفاع خواهم کرد. اگرچه قدبلند نیستم!»
شاد باشید و تندرست. (108381)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۰۶:۱۱
احسنت به گفته اقاي صانعي کاملا\"با ايشان موافقم چند مورد را هم من اصافه کنم ميرحسين قطعا\"در کارش بيشاز دولتهاي گذشته موفق خواهد شد بشرطي که خود را مونوپول گروه خواصي نکند چه اصولگرا چه اصلاح طلب و... همنطور مثل زمان امام(ره)مقتدر با ثلابت و با اتکا براي مردم کارش را بکند از رهبران ديني هم خواهش ميکنم براي اينکه ان قدرت معنويت واقتدار و راهنمائي که براي دين ودنيا مردم بودند باشند خودشان را در گير مسائل سياسي که بخاطر سياست دنيا قابل تعويض تعغير گرفتار نکند و اين سيد بزرگوار را تا لحظه اخر همايت کند (108553)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۲-۲۹ ۱۷:۱۴:۵۰
با آقاي مهندس صانعي كاملا موافقم چون اولا معلم من بوده ند،ثانيا ايشان انسان خوشفكري هستند و من ايشان را قبول دارم. (110161)
 
افشین
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۰۹:۳۰
شما که ساعت خبر را درج نمی کنید چرا می نویسید تاساعاتی دیگر! بهتر است بنویسید «امروز» (108382)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۳۴:۳۷
حضور چهره ها و گرایشات بیشتر و امکان انتخاب گزینه های متفاوت تر از ویژگی های مثبت یک انتخابات است. صرغنظر از هر بحث سیاسی در مورد هر یک از این چهره ها ورود اقای موسوی به نفع کشور و فضای انتخابات خواهد بود. (108391)
 
ناصر
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۴۳:۵۷
سلام .مشتاقانه منتظر اعلام نامزدي معتمد امام وامت هستيم..... (108397)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۵۶:۳۵
سيد عزيز! خوش آمدي. بهترين خبر و بهترين عيدي براي من در آستانه نوروز است. اميدوارم كروبي هم كمي منطقي فكر كند و ميدان را به مرد عمل يعني ميرحسين بدهد كه به احتمال قوي خاتمي چنين خواهد كرد و منفعت ملي چنين ايجاب مي‌كند. (108399)
 
بيگي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۰:۵۴:۲۵
توافق خواهد شد كه سيد بزرگوار از حالت تداركات چي خارج شود و سيد بزرگوار ميرحسين به نفع وي كنار رود ولي رئيس جمهور بعدي احمدي نژاد خواهد بود! اگر شك داريد اين دو خط را يك گوشه كامپيوترتان كپي كنيد. (108526)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۱۲:۰۲
ديگه دوران ادمهائي مثل شما با تفکر شما بپايان رسيده سعي کنيد به اقيانوس مردم برگرديد سيد ميرحسين موسوي با تمام قدرت و حمايت حداقل 68000000به ميدان ميايد م هيچکس توان رقابت با ايشان را ندارد حتي..... (108555)
 
نادر
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۲۳:۰۴:۳۱
اين آقا محمد و فهيمه خانم بدون اينكه 3 خط نظر آقاي بيگي را بخوانند و موضع ايشان را تشخيص دهند بطريق ناپسندي پاسخ داده اند چطور ميخواهند از متن چند صفحه اي سخن راني آقايان كانديدا ها شرايط را تشخيص دهند؟ من نظرات مختلف آقاي بيگي را در سايت الف ديده ام شما هم اگر ديده باشيد كاملا مخالف چيزي هستند كه شما تصور كرده ايد. (108804)
 
فهیمه
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۱۷:۰۱
علم غیب دارید یا آنقدر از گروه های فشار و اهرم های قدرتتان برای اعمال نفوذ در نتیجه انتخابات مطمئنید که می دانید خواست واقعی مردم راه به جایی نخواهد برد! (108565)
 
مسعود
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۶:۳۸:۲۳
اگر انتخابات سالم و آزاد باشد هرگز این اتفاق نخواهد افتاد ولی اگر افرادی نظر خود را ارجح بر نظر ملت بدانند مسلماً حق با شماست شاید شما از مسائلی مطلعید که دیگران بی خبراند که اینگونه با قاطعیت نظر می دهید (108657)
 
بيگي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۹:۳۵:۴۷
دوست عزيز از خدا ميخواهم حد اقل اين تحليل من غلط از آب در آيد .اطلاعات من هم مثل شما همان است كه در سايت ها ميخوانيم اما من هرگز روي متن تمركز نميكنم بلكه هاشيه ها و گوشه ها را به دقت توجه ميكنم و اكثرا هم شايد بر حسب تصادف پيش بيني ها درست در آمده كه اميد وارم اين بار درست نباشد. (108682)
 
احمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۹:۵۸:۴۸
انتخابات در ایران همیشه سالم و آزاد بوده است. البته طبیعی است که بازنده معمولا از داور و گاه تماشاچی ها انتقاد کند.
وقتی ملت به این آقایان پشت می کندو رای به آنها نمی دهد، می گویند : انتخابات آزاد و سالم نبود!
بنابراین از نظر اینها اگر بر فرض محال امثال خاتمی رای بیاورد، انتخابات آزاد و سالم بوده است و اگر احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور شود، انتخابات آزاد و سالم نبوده است. (108685)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۲:۱۶:۰۳
این دایی ما همیشه حرفاش عجیبه اما درسته. (108703)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۷:۳۲
شما دیگر چرا اینطور میگویید؟! بله ما شک داریم زیرا: « العبد یدبر و الله یقدر» (108847)
 
داريوش تمدني
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۴:۵۸:۳۷
با سلام، يقينا، حضور افراد با تجربه، مدبر و بزرگواري نظير مهندس موسوي كه هدف اصلي آنها( بر اساس سابقه ايشان)، تعالي كشور و جامعه و نه رسيدن به جاه و منزلت دنيوي است، ميتواند موجبات توسعه پايدار كشور را فراهم سازد. (108400)
 
پ ع
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۰۷:۱۹
باورم نمیشه یعنی چی تا حالا می گفتند اگر موسوی بیاد خاتمی نمی یاد حالا که خاتمی خودش رو فدا کرد موسوی میاد . فکر نمی کنید کاسه ای زیر نیم کاسه باشد.امیدوارم خداوند به ملت ایران رحم کند.من طرفدار جناح اصلاح طلب هستم ولی نمی دانم چرا این جناح بازیر مجموعه هاش یک تصمیم برای اعلام یک کاندید واحد نمی گیرند؟ (108403)
 
ياشار
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۱۰:۰۴
اصحاب کهف وقتي در زمان دقيانوس در غاري به خواب رفتند ، سيصد سال بعد به فرمان خداوند از جاي برخاسته و چون احساس گرسنگي ميکردند با سکه هائي که از زمان دقيانوس در جيبشان باقي مانده بود و به مرور زمان اعتبارشان را از دست داده بودند براي خريد قرصي نان به دکان نانوائي مراجعه نمودند و باقي قضايا که همه ميدانيم...
توصيه من به جناب موسوي اين است تا از تجربه اصحاب کهف پندي بياموزند و اين بار لااقل براي خريد نان رياست جمهوري ، سکه هاي دقيانوسي را کنار بگذارند چون تاريخ مصرف و اعتبارشان بسر آمده !
آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا ؟
بيوفا بيوفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ؟! (108404)
 
ش
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۴۴:۲۸
\" آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا ؟
بيوفا بيوفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ؟ \"

اتفاقا وقتی که اقتصاد کشور دچار مشکل شده و صندوق ذخیره ارزی مثل دوران نخست وزیری ایشان خالی شده و اکنون که فاصله نسلها بیشتر شده و بسیاری دم از ایستادگی بر آرمان میزنند ولی مردم هنوز تحت فشارند اکنون کسی که معمار اول اقتصاد و سیاست کلان کشور بوده باید برای اصلاح آن بیاید و باغبانی که این نهال را کاشته بهترین فرد برای هرس کردن شاخه های اضافی آن است اکنون وقت آن است که جمهوریت ،اسلامیت و ایرانیت دوباره گوشزد شود

چه به موقع برگشتی چون اکنون وقت ایفای نقش ارزنده توست اگر آن موقع شرایط دستهای تو را بسته بود اکنون نهالی که کاشته ای آماده هرس کردن است تا نقش آن روز تو امروز بی ثمر نباشد اگر روزی با رهبری امام بزرگ به مردم خدمت کردی امروز به رهبری جانشین آن امام همان کار را خواهی کرد (108562)
 
ايرج
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۴۰:۲۸
با سلام، انشا...ميرحسين موسوي انتخاب خواهدشد. (108417)
 
مقصود
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۴۵:۳۲
صل علی محمد ، یار امام خوش آمد :)
من با وجود این که معتقدم شخص دیگری به جز ایشان مناسبترند ، اما وجود ایشان را برکت میدانم ،
هم برای انتخابات ، هم برای مردم ، هم برای ایران ، البته ظاهرا ایشان فعالیت خود را ادامه میدهند و به امید خدا دیگر به لاک سکوت نخواهند رفت ،
این انتخابات با همه ابعادش بی نظیر است . (108419)
 
احسان
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۵۱:۴۹
حضور دوباره میر حسین موسوی در جایگاه ریاست قوه مجریه مبارک ترین اتفاق سالهای اخیر خواهد بود. بدون شک ایشان مدبر ترین مدیر تاریخ جمهوری اسلامی است. به امید ایرانی آزاد و آباد. (108422)
 
صدیقه مقیم
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۵:۵۵:۲۲
با سلام

اگر ملت نجیب ایران اسلامی شانس بیاورند مهندس میرحسین موسوی

کاندید و انشاالله رئیس جمهور میشود

اگر شانس داشته باشیم...

یاعلی (108425)
 
حسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۶:۳۵:۴۷
بعيد است مير حسين تا آخر بماند (108439)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۷:۳۰:۱۸
درود خدا و امت شهید پرور بر یادگار امام میر حسین موسوی (108443)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۷:۳۰:۴۴
ايكاش آقاي رفسنجاني ويا كرباسچي امكان كانديد شدن وانتخاب شدن را داشتند نه براي خودم بلكه براي كشور بهتر بود چهار سال بعد لااقل به مالزي امروز مي رسيديم . ممكن بود ريخت و پاش شود ولي همه اين چيزها در مقابل رفاه و پيشرفتي كه شامل تمامي كشور ميشد هيچ بود . (108444)
 
محمد قادري
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۷:۳۹:۰۶
مبارك است! (108449)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۷:۵۴:۰۲
یعنی اینی که نوشتین واقعیه؟ یعنی میرحسین واقعا اظهار حضور کرده؟ (108453)
 
مهدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۷:۵۴:۱۴
مبارک باشد بر مردم ایران (108454)
 
حسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۰۰:۴۹
انشاء اله مبارك است. بهترين و عاقلانه ترين راه حمايت هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا از اين كانديداي ارزشي اصلاح طلب است به اميد انتخاب مهندس موسوي (108456)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۰۸:۱۰
چند ماهی بود که خبری به این حد مرا خوشحال و امیدوار نکرده بود. از دور دست تمامی خادمین واقعی تنها حکومت اسلامی جهان را میبوسم. امیدوارم خداوند توفیق خدتمتگذاری شایسته این ملت را به ایشا عنایت کند. (108458)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۲۷:۴۷
آقای موسوی کاش این تصمیم را زودتر می گرفتید (108459)
 
ح . حافظي
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۴۰:۱۰
خداوند متعال را بخاطر نعمتي كه با اعلام حضور سلاله پاك پيامبر جناب آقاي مهندس مير حسين موسوي در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برما ارزاني كر را سپاس ميگويم سيد جان روحيدوباره به ارزشهاي نبا ب بخشيدي و آمدنت بهار را مزين كد (108461)
 
جعفری
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۴۰:۱۳
به نام خدا
با عرض تبریک به همه آنان که دهه اول انقلاب را و گفتمان دولت خدمتگزار آن دوره را به یاد دارند بی هیچ تنش آزاردهنده ای برای مردم خدمت می کردند و انتظار چاپلوسی و تملق را نداشتند . به یاد آورید دوران جنگ تحمیلی و نحوه اداره مملکت را که آقای میرحسین عزیز با هدایت بنیانگزار کبیر انقلاب چگونه به پیش برد و تلخی کمبود نقدینگی و تورم کمر شکن و فشار بر دولتیون را کمتر به مردم انتقال داد .
پس از این مقدمه به نظر من در این دوره انتخابات ریاست جمهوری ، جامعه نیاز به مردی دارد که اهل تظاهر به عدالت و ... نباشد و با تدابیر خود و مشاوران و وزیران کاربلد ، با تجربه و متعهد و متخصص مشکلات مردم و جامعه را حل کند و این نیار به کسی دارد که وابستگی عملی به احزاب و گروههای که جواب خود را پس داده اند نداشته باشد و فقط عمل کند به وعده های خود .
---
پاینده باشید . (108455)
 
هموطن
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۴۲:۴۷
سلام بر همگي
انشالله كه با آمدن كسي كه مصلحت كشور را در ابتداي انقلاب و جنگ بر تمام مسايل ترجيح داد و به جاي پرداختن به رفقا و هم انديشان براي ايران زحمت كشيد ---

يا حق (108432)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۱۸:۵۴:۱۹
مبارك است مبارك (108463)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۰۱:۵۳
جناب اقای موسوی سلام:
منتظر هستیم تا برنامه خودتان را اعلام کنید و با اعلام مشکلات بوجود امده راه حلها را نشان بدهید.
از کارهای مثبتی که در سی سال گذشته فقط برنامه هسته ای که نبوده مسایل دیگری هم بوده است با استفاده از کدام ابزار مدیریتی می خواهید ادامه دهید؟
به نظر من اکثریت مردم و اگاهان به مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ضرورت امدن یک فردی لایق و خبره در مدیریت سطح بالای کشور را تصدیق می کنند.
ایا شما خودتان را ان مدیر و طراح و مجری که در بالاترین مقام دستگاه اجرایی کشور در چارچوب نظام جمهوری ا سلامی بتواند مشکلات بوجود امده را شناسایی و حل کند می دانید؟
در بیانیه بالا که از برنامه خبری نیست ایا شما واقعا توان شناخت مشکلات عمده و راه حل ها را با استفاده از کدام ابزار می خوهید حل کنید؟
و جمله نهایی اینکه شما فکر میکنید می توانید بهتر ازا قای احمدی نژاد عمل کنید اگر جواب اری است ابزارها و راه حل ها و برنامه و تفاوت ها را لطفا به ما مردم اعلام کنید . (108467)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۹:۰۵:۴۷
می بینم تعدادی از دوستان در مورد نوشته من نظر مخالف زده اند!
ایا کسی از میان شما هست که در چند سطر دلیل مخالفت خودتان را نسبت به نظر من را ارائه دهد؟
ایا شماها که با نظر من مخالفت کرده اید به جمال و قیافه و قد و قامت یک فرد علاقمند هستید یا به توانایی فردی که می خواهد در مقام ریاست جمهوری یک کشور بنشید؟ که باید به رئیس جمهور فعلی در امور مدیرتی و برنامه ای و قاون مداری و انظباط مدیریتی و عملکردی والایی داشته باشد؟
اگر اقای موسوی نتواند این والایی را به مردم ثابت کند مطمئن هستم مردم به احمدی نژاد رای خواهند داد.
یا شماها از افراد سازمان یافته ای هستید که می خواهید فرد بی برنامه ای را به خورد مردم دهید تا امور کشور به گونه ای که هست ادامه یابد و به درد و رنج مردم اضافه شود؟
اما یک مهم را هم می خواهم اضافه کنم ان اینکه زمان فریبکاری در ایران به سر امده است ولی باز می بینم کسانی هستند که در فکر فریب مردم بر می ایند و هیچ احترامی به رای مردم نمی گذارند ولی در شعار از مردم و از درد دل مردم برای کسب رای و رسیدن به قدرت سخن می راند که این عمل مخالف باورهای ماست. (108676)
 
مصدر
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۵:۵۰:۴۴
سلام، وقت بخیر.
دوست خوبم. در واکنش به نظرات مردم فرمودی: \"شماها از افراد سازمان یافته ای هستید که می خواهید فرد بی برنامه ای را به خورد مردم دهید تا امور کشور به گونه ای که هست ادامه یابد و به درد و رنج مردم اضافه شود؟
... زمان فریبکاری در ایران به سر امده است ولی باز می بینم کسانی هستند که در فکر فریب مردم بر می ایند و هیچ احترامی به رای مردم نمی گذارند ولی در شعار از مردم و از درد دل مردم برای کسب رای و رسیدن به قدرت سخن می راند که این عمل مخالف باورهای ماست.\"
من به نظر شما نه «نه» گفتم، نه «آری». نه برای سایر پیام‏ها نظری داده‏ام.
اما دوست خوبم. آیا \"یا ایهاالذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن، ان بعض‏الظن اثم، ولا تجسسوا ولا یغب بعضکم بعضا، اَیُحب احدکم ان یاکل لحم اخیه میتا؟ فکرهتموه والتقوالله. ان الله وتواب الرحیم\" ای اهل ایمان، از بسیاری پندارها در حق یکدیگر اجناب کنید که برخی گمان ها گناه است و نیز هرگز از احوال درونی هم تجسس مکنید و غیبت یکدیگر را روا مدارید. هیچ یک از شما آیا دوست می‏دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ البته کراهت دارید و نفرت از آن. و از خدا پروا کنید که خدا بسیار توبه‏پذیر و مهربان است.
دوست خوبم گفته‏ای «افراد سازمان یافته» آیا برایم می‏توانی ثابت کنی؟ باور کن من کاره‏ای نیستم. اما روزی باید برای این نوشتار پاسخی بدهیم. هم من و هم شما. من بعید می‏دانم بدون شهود و استناد، فرد اندیشمند، تندرست، پاکدامن و درستکار بر اساس حب و بغض، بی‏پروا سخن بگوید.
هرچند خودم هم برخی مواقع شاید سخنان تندی بر زبان بیاورم. اما باید بدانید که لااقل برای خود بیش از یک شاهد یا سند دارم. اگر سخنی بیان کنم، حتما مصداق دارم. بسیار دشوار است بدون مصداق و بی‏پروا سخن گفتن.
خدای یگانه، تندرست، اندیشمند، شاد و هدایت فرماید ما را. (109030)
 
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۲:۲۴:۰۷
برادر عزيز مثل اينكه شما خيلي عجله داريد،فكر نمي كنيد هنوز براي ارائه برنامه كمي زود باشد،اين زمان مربوط به اعلام آمادگي نامزدهاست نه اعلام برنامه.كمي صبر كنيد با برنامه هاي ايشان آشنا خواهيد شد.با تشكر (110192)
 
علس
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۰۲:۰۸
با سلام این جانب به عنوان یک اصلاح طلب طرفدار خاتمی به شدت از اقای موسوی دلگیر هستم اقای خاتمی بارها ایشان را به شرکت در انتخابات دعوت کرده بود اما ایشان نیامد واقای موسوی بهتر بود که در چهار سال پیش تشریف می اوردند که همه اصلاح طلبان از ایشان حمایت کردند نه در حال حاضر که اقای خاتمی بعد از این که بارها یه اقای موسوی اصرار کرد که در انتخابات شرکت کند وایشان نکرد حال اعلام کاندیداتوری کرده اند که موجب سردرگمی ما دوستداران اقای خاتمی شود وبعد از استقبال با شکوه مردم شیراز که نوید یک دوم خرداد دیگری را میداد متاسفانه اقای موسوی وارد شدند (108468)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۰۵:۰۹
الان خاتمی کنار نرود بلکه فداکارانه در صحنه بماند تا تیر ها بطرف او بیاید و موسوی تا نزدیکی انتخابات مصون بماند. البته با وجود اطرافیان نه چندان جالب دور سید مظلوم بعید است این طور شود و فکر می کنم درون اردوگاه اصلاحات فاجعه ای در شرف وقوع است. (108469)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۱۴:۰۸
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
نمی شد از بین شما و خاتمی یکی می آمد؟نمی شد کمی هم شور و علاقه به خدمت خودتانرا کنترل می کردید؟ (108471)
 
سینا
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۱۵:۳۱
من نگرانی از تعدد کاندیدا ها در جناح اصلاح طلب ندارم و نیازی نمی بینم که اجماعه صورت بگیره . چون در بدترین حالت یکی از کاندیداهای اصلاح طلب به همراه احمدی نژاد به دور دوم می روند و در نهایت اصلاح طلب ها پیروز انتخابات خواهند بود. آقای احمدی نژاد توانایی جذب بیش از 50 درصد ارا رو در دور اول نداره (108472)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۲۹:۵۲
از شنیدن این خبر واقعاً خوشحال شدم باوجودی که از مخالفین سرسخت اقای مهندس موسوی در زمان نخست وزیری ایشان بودم عمدتاً به دلیل سیاست های به شدت دولت گرایانه ایشان و برخی بی تجربه گری ها. و اساساً توانمندی ایشان در چنین مسندی با چنین وضعیتی برایم نامعلوم است ولی از بس که تشنه صدای فریاد عدالت خواهانه مومنی از نسل انقلاب و آشنا با روح حاکمیت اسلامی- چیزی شبیه شیوه امام- و سر سخت در مقابل دشمن و سربلند از سالهای فتنه و امتحان پس از انقلاب بودم. واز بس بخصوص در این اخیر شعارهای انقلاب و امام را با بی توجهی به خرد و دانش به بهانه انقلابی گری و اقسام اهانت و بی توجهی به نخبگان دلسوز را به بهانه مردم گرایی و انواع شیو ه های غیر قانونی و غیر صادقانه را به نام خدمتگذاری دیده و شنیده ام دلخون و مایوس بودم . آمدن ایشان آنهم با چنین بیانیه متین و اصول گرایانه دلشادم کرد.
درود به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی
درود به روح پر عظمت امام
سلام بر خادمین صادق و پاک و خردمند ایران زمین (108475)
 
kiarash
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۳:۵۲:۳۰
Shoma dooste azizi ke Mokhalefe Mohandes Moosavi hastin , Ehtemalan dar An zaman ya be shoma Kam Sahmieh Arzi Tallogh gerefteh bood ya Kam havaleye Mavade Az Anbare kalahaye Tazirati .

Marde Momen , Toye un Sharayete Jang , Jibe Khali , 1001 Bala va mosibat nerkhe tavarom unham vagheyish 9 darsad ham resid . Nerkhe bikari 5% bood . Dollar 70 Toman , 1 nafar kar mikard 4 Sar Aeleh zendegi mikard .

Hala shoma chejoor ba Mohandes Mokhalef boodi ?

Pas hatman ba Ahmadinejad bayad kheily Movafegh bashi ,, na ? (108537)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۰:۵۰
 ملت ايران دكتر احمدي نژاد را نه بخاطر استاندار و شهردار و وزير و وكيل و رئيس جمهور بودنش دوست دارند، احمدي نژاد را به خلوصش به صداقتش به يكرنگي به ساده زيستي به محروم دوستي و به مردم داري دوست دارند. خسته نباشي دكتر (108481)
 
خسرو سلجوقي
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۶:۱۳
اعلام حضور شما باعث ايجاد اميد براي علاقه مندان به انقلاب اصولگراي اصلاح طلب امام زمان شد اما براي اخذ آراي مردم نياز به تدوين و ارائه برنامه هاي اقتصادي و اجتماعي و .... مي باشد. در اين مدت سي سال به اندازه كافي شعار تحويل مردم شد اميد است در اين آغاز سي سال دوم با استفاده از تجربه دوران سخت دفاع مقدس و جمع كردن توان افراد لايق و شايسته نه اعضاي ستاد انتخابات و گماردن اينگونه افراد كه خوشبختانه در كشور كم هم نداريم ولي با نشان اصول گرا و اصلاح طلب در بايگاني قرار داديم بتوانيد نابساماني و قانون شكني كه در جامعه به يك فرهنگ تبديل مي شود را اصولي اصلاح فرماييد.
خدا يارتان (108483)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۱:۱۲:۱۷
مبارك است ان شاا... (108486)
 
امیرمحسنی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۱:۲۰:۵۷
با سلام . خدا را هزلران با و بارها و بارها شکر . بر مردم شریف ایران مبارک است. (108488)
 
پیام یاسینی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۱:۳۰:۳۱
نرم نرمک می رسد اینک بهار ؛خوش به حال روزگار
سلام آقای میر حسین.خوش آمدید.من که اطمینان دارم شما پیروز خواهی شد.این وعده صادق است و ان الله لا یخلف المیعاد.دوستانی که مصرانه خواهان حضور خاتمی هستند از واقعیت جامعه و شکست محتوم او بی خبرند و دنباله روی از ااحساساتشان می کنند.ضمنا ادر این بیانیه میر حسین به صراحت اعلام موضع کرده اند.از این واضح تر نمی شد.حالا دوستان ما توانایی درک و فهم ندارند یا دنبال بهانه گیری هستند یا می خواهند ادای روشنفکرای در بیاورندکه تاوانش را نباید مهندس موسوی و طرفدارانش بپردازند.قطعا میر حسین در بیانیه ها و اطلاعیه هایی بعدی نگاه جزئی تر خود را به تمام مقوله ها اعلام خواهد کرد.به امید پیروزی میر حسین با صلوات بر محمد و آل محمد (108490)
 
احسان
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۱:۴۵:۵۴
در جواب آقای علس (احتمالا علی آقا)باید عرض کنم که من فکر می کنم اگر آقای موسوی با اصرار آقای خاتمی به صحنه می آمد کاندیدای اصلاح طلبان لفب می گرفت. در این صورت کلیه اصولگرایان رقیب ایشان می شدند. اما حالا که فارغ از جناح بندی های سیاسی آمده است، احزابی از اصولگرایان نیز از ایشان حمایت خواهند کرد.
به امید ریاست جمهوری جناب میر حسین موسوی، یار محبوب امام (108492)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۱:۵۹:۴۹
ورود جناب موسوی به عرصه نامزدی انتخابات را به فال نیک میگیرم.
ایشان و جناب خاتمی هردو محبوب مردمند و این محبوبیت مقدمتا بخاطر محبت این مردم به جد بزرگوار آنان و سپس بخاطر درستکاری آنان و صداقتی است که پشتوانه همتشان کردند.

دوستان عزیز نیز از حالا نگران تعدد کاندیداها نباشند ، مطمئنا از این دو بزرگوار یکی کاندید نهایی خواهد بود ان شاء الله. (108494)
 
عليزاده
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۱۰:۱۷
به نظر من جناب موسوي كار درستي نكرده ،براي اينكه با اين همه اصرار خاتمي و همه اصلاح طلبان اعلام كانديداتوري نكرد حالا كه جناب خاتمي آمد ايشان اعلام حضور نمود . با اين اوصاف موسوي نميتونه با خاتمي همنظر باشه . (108495)
 
مقصود
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۷:۴۳:۲۵
دوست عزیز و همه دوسانی که از آقای میر حسین به خاطر خاتمی دلگیرید ،
شاید اشتباه ما این است که فکر میکنیم میر حسین کاملا اصلاح طلب است
در حالی که به گمانم این نیست ، او تلاش دارد گفتمان خاص خود را ایجاد کند ، و این کار او تکمیل کلکسیون گفتمان های نظام است ،
البته من به شدت طرفدار حضور خاتمی هستم و فکر میکنم راه دیگری برای پیروزی ایران نیست !
اما بهر است فکرمان را در مورد اصلاح طلب بودن میر حسین آنگونه که خاتمی است عوض کنیم والا این دلخوری ها ممکن است به دلزدگی و ناامیدی تبدیل شوند .
موسوی هویت جدید و گفتمان دیگر دارد که انشاءالله بیان خواهد شد. (108779)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۲۱:۵۹
من شخصا میرحسین را شخصی پاک و سالم میدانم اما دوستان ! عجله نکنید . صحبت ها و افکار ایشان را در پانوشت های خاطرات هاشمی بخوانید ایا تفا وتی با سخنان احمدی نژاد دارد؟ مردم و خصوصا نسل سوم خیلی تفاوت کرده اتد ایشان هم باید صریح و شفاف بگوید چقدر عوض شده است (108498)
 
جوانی نگران آینده
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۳۰:۵۷
با عرض سلام
خدمت شما موسوی عزیز
اگر آمده اید که فکری برای این سرزمین پر گهر کنید بسم الله
اگر آمده اید تغییری در شرایط زندگی مردم سطح پایین ایجاد کنید بسم الله
اگر آمده اید که تغییری در شرایط کار جوانان ایجاد کنید بسم الله
اگر آمده اید که گره ای از کارها باز کنید بسم الله
اگر آمده اید . . . . . . . بسم الله

اگر فکر میکنید می توانید بسم الله
ماهمه چشم انتظار هستیم
الله نگهدار همه دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران باشد (108499)
 
بابک
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۴۵:۳۹
خوش آمد و به موقع آمدی! مطمئن باشید جناب خاتمی به نفع میر حسین کنار می رود آنوقت خواهید دید که میر حسین با اکثریت قاطع 30 میلیونی در دور اول رئیس جمهور می شود. (108501)
 
سينا
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۵۰:۴۳
دوستان عزيزي كه از آمدن همزمان آقايان موسوي و خاتمي و كروبي نگران هستند، مطمئن باشند كه همه اين عزيزان وبزرگواران عاقل تر از اين هستند كه با تعدد كانديدا موقعيت اصلاحطلبان را در انتخابات آتي به خطر بياندازند. همه اين كارها براي اين است كه حداقل 1 نفر مورد وثوق و اطمينان مردم از فيلتر شوراي نگهبان عبور كند و بتواند در مرحله نهايي با رقيب اصولگرايان رقابت كند. بنابراين جاي هيچ نگراني نيست. و اما:

جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي عزيز ( به نظر بنده كه دوران نخست وزيري ايشان را بخاطر دارم) داراي نقاط قوت و مثبتي هستند كه مي تواند وضعيت مردم و كشور را در صحنه داخلي و بين المللي ارتقاء ببخشد اگر چه نبايد آنچنان ايشان را بزرگ جلوه داد كه پس از انتخابات و عدم توفيق احتمالي، مردم دچار سرخوردگي شوند:
1- ايشان ذاتاً انسان فهيم و عاقلي است. اين خصوصيت موجب مي شود كه داستان آن لاك پشت بينوايي كه با كمك دو غاز پرواز كرد و بدون تعقل وتفكر دهان خود را باز كرد و همه چيز را از بين برد، مجدداً اتفاق نيفتد!
2-ايشان برخلاف بعضي از ماها كه اسماً مسلمونيم، يك مسلمون معتقد متفكر است. از صفات پسنديده مسلمان يكيش اينست كه حق و حقوق ديگران را محترم مي شمرد و همه را دزد و جنايتكار و ظالم نمي بيند!.
3- وارسته است و اهل تظاهر نيستند. شايد خيلي از دوستان اصرارهاي مردم و هواخواهان ايشان را در سال 1384 براي شركت در انتخابات رياست جمهوري به ياد داشته باشند كه عليرغم همه آن اصرارها ايشان شركت نكردند.
4- ارزشي هستند و جامعه شناس. خيلي از ارزشي هاي دوران كنوني، فقط از يك جنبه ارزشي هستند! و واقعاً همه ابعاد جامعه چند دست ايران را نمي شناسند. به همين خاطر هست كه هميشه يكي يا چند قشر از جامعه در مقابل اين افراد به عنوان مخالف صف آرايي مي كنند. در واقع ايشان به مفهوم سيستم و كاركرد تك تك اجزاء آن براي رسيدن به يك هدف ايمان دارند.
5-كارآزموده هستند. مهمترين نكته مديريتي ايشان اينست كه يك تجربه موفق ( البته وارد بحثها و مشكلات اقتصادي خاص دوران نخست وزيري ايشان نمي شوم) 8 ساله از ادره مملكت را دارند. از قديم گفتند كه كار هر كس نيست خرمن كوفتن، گاو نر مي خواهد و مرد كهن! آشنايي با اصول سياست بين الملل، آشنايي با روابط اجتماعي و سياسي داخلي و خارجي، قواعد و قوانين بين المللي، و ... چيزهايي نيستند كه بشود آنها را در انتخاب فرد اول اجرايي مملكت ناديده گرفت كه خوشبختانه آقاي ميرحسين از آنها بهره كافي برده اند.
6- معتقد به جمهوريت و عمل بر اساس خرد جمعي است. خودكامل پنداري و خودرا عقل كل دانستن از ايشان دور است. همين باعث مي شود كه بدنبال ترويج و توسعه خوي استبدادي به حوزه هاي مديريتي و مردم نباشد. قاعدتاً افرادي هم كه دور و بر ايشان را خواهد گرفت از افراد نخبه و كاربلد خواهند بود.
و ....

اما دركنار همه اين نقاط قوت و موارد بسيار ديگر، چند نكته نگران كننده نيز در مورد ايشان مي توان برشمرد:
1- نجابت بيش از حد: اگرچه نجابت از صفات پسنديده است اما اگر از حد خود تجاوز كند، مي تواند بعضي از تصميم گيريها را دچار خطا و نقصان كند.
2- كم اهميت نسبت به دنيا: اگر خاطر دوستان عزيز باشه، آقاي احمدي ن‍‍ژاد در روزهاي اولي كه انتخاب شدند با افتخار گفتند كه ماشين من ( با مدرك دكتري مهندسي حمل و نقل و حدوداً 50 سال سن) همان ماشين قديمي پژو 504 است!. كسي كه به دنياي خودش اهميت نده، قاعدتاً و قطعاً دنياي ديگران هم اهميت چنداني برايش ندارد! اين طرز تفكر كه شايد مهمترين خطر تفكر اقتصادي آقاي ميرحسن هم باشد، در صورت حاكم شدن مي تواند موجب كندي رشد اقتصادي كشور گردد.
3-حساس و زود رنج: اگرچه شايد از نظر خيلي ها اين موضوع اهميتي نداشته باشه، و لي به هر حال رييس جمهور بايد آدم پوست كلفتي باشد.
4-كم اعتقاد نسبت به اقتصاد آزاد: روح كلي حاكم بر تفكرات اقتصادي آقاي ميرحسين، در تضاد با تفكرات مبتني بر نظام اقتصاد باز و آزاد بود( البته اخيراً ايشان ظاهراً از آن تفكرات كمي عقب نشيني كرده اند). به هر حال از آنجا كه كارايي نظام اقتصاد آزاد نسبت به اقتصادهاي دولتي به اثبات رسيده، اين امر هم مي تواند در بي ثمر بودن يا كم اثر بودن تلاشهاي اقتصادي دولت آقاي موسوي موثر باشد.
و...

با همه اين اوصاف، به اعتقاد بنده شايد در امروزه روز كه در صحنه داخلي و بين المللي كشور با مشكلات متعددي روبروست، گزينه هايي مانند آقاي مير حسين موسوي را بايد به عنوان انتخاب اصلح مورد توجه قرار داد. (108502)
 
vروح الله
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۵۴:۳۱
به عنوان يك اصلاح طلب طرفدار خاتمي حضور ايشان راارج مينهم.اما ايشان دراينكار صداقت نداشتند.با اينكه خاتمي صادقانه وخالصانه نظرش رادرمورد حضور خودش واقاي موسوي گفتندولي ايشان سكوت كردند.نگو كه پشت پرده تصميماتي داشتند.به هر حال خوش امديد.اما توصيه ام به اقايان كروبي وموسوي اين است كه انتخابات را به سرنوشت قبلي دچارنكنند.همچنان كه معين وكروبي كردند.شما هم ميتوانيد هردو دركابينه خاتمي نقش مهمي ايفا كنيد.اگر واقعا نيت خدمت است .به قول اقاي حدادعادل تكليف هميشه در امدن نيست .... (108503)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۷:۵۱
به نظر من شأن آقاي موسوي بالاتر از اين است كه در كابينه آقاي خاتمي عضو شود. ايشان از آقاي خاتمي باسابقه تر هستند و شخص آقاي خاتمي 8 سال وزير ايشان بوده اند. (108746)
 
نوید
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۲:۵۹:۳۵
خوب چند ماه مردم وخاتمی را سر کار گذاشتی و گفتی برای بررسی تا اردیبهشت وقت میخواهی اما تا خاتمی امد تو هم امدی تا بگویی افکار خاتمی را قبول نداری اما بدان از کاندیداتوری ات بیش از همه اصولگرایان خوشحال میشوند نه برای رای اوریت بلکه برای شکستن ارای خاتمی. مگر اینکه روزهای اخر به نفع خاتمی کنار بروی که بعید است (108505)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۰۲:۱۷
در انتخابات ریاست جمهری موسوی وخاتمی به مر حله دوم راه پیدا میکنند (108506)
 
sassan
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۱۵:۰۷
آقای موسوی برای ایرانیان شخصیتی قابل احترام هستند. با وجود اینکه ایشان هنوز برنامه های خود را ارائه نداده اند، اما فکر نمی کنم دیدگاه های ایشان و آقای احمدی نژاد تفاوت چندانی با یکدیگرداشته باشد. غیر از مشترکات سیاسی ، هردو از نظر اقتصادی حامی اقتصاد صد در صد دولتی بر پایه توزیع عادلانه ثروت و درآمد هستند. به بیان دیگر حامی یک نوع اقتصاد کاملاً دستوری اند. چیزی که بحران اقتصادی ما و حتی دنیا بر اساس همین تفکر به وجود آمده است . سرچشمه بحران اقتصادی آمریکا هم دخالت بی جای دولت در اعطای وام به مردم بود . آقای فریدمن اقتصاد دان بزرگ که جایزه نوبل هم دریافت کرد چندین دهه قبل خط بطلانی بر این نظریه کشید و نشان داد پیش گرفتن این شیوه اقتصادی نادرست است. (108508)
 
حسین
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۲۰:۲۰
سلام - هر کسی بیاد بازم من به آقای احمدی نژاد رای میدم. (108511)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۲۴:۲۶
ميرحسين درست عكس كروبي است. كروبي رأي دو طرف (بر فرض خاتمي و احمدي نژاد) را خراب و ميرحسين رأي دو طرف را جذب خواهد كرد. (108512)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۳۴:۲۷
در زمان نخست وزیری آقای موسوی بورس سهام با این جمله ایشان که بورس نماد کاپیتالیسم است تعطیل شد و فرصت جذب سرمایه های مردمی به صنایع سلب گردید .

در آن زمان شرکتهای مضاربه ای رونق گرفتند و سرمایه های مردم به بیراهه رفت . همزمان از درآمد های نفتی به صنایع تزریق گردید و شرکت های دولتی زیادی بوجود آمدند و تصدی گری دولت افزایش یافت و امروز به جایی رسیده است که اگر خصوصی سازی را اجرا نکنیم به بن بست میرسیم .

ایشان ورود ارز حاصل از کار ایرانیان خارج از کشور به داخل را ممنوع کرده بودند و در مصاحبه علت آنرا ایجاد اختلاف طبقاتی در داخل عنوان می کردند در در همان زمان حالیکه در هندوستان با افرادی را که در خارج کار می کردند و ارز به کشورشان میبردند مانند قهرمان ملی برخورد می کردند .

در مسائل اقتصادی می با یستی روشهای علمی نوین پذیرفته شده را بکار بگیریم و از شعار های احساسی پرهیز کنیم . (108514)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۱:۵۷:۳۵
فراموش نکنیم که دوران جنگ برای هر کشوری یک وضعیت فوق العاده است بخصوص در کشور ما که در هنگامه پس از پیروزی انقلاب ، جنگ آغاز شد. بنابر این هیچیک از سیاستهای اقتصادی آن زمان نشانه مشی کلی اقتصادی سیاستگزاران نیست. اینکه جناب موسوی اینک چه مشی اقتصادی در پیش خواهند گرفت باید منتظر بمانیم تا خودشان توضیح دهند. (108695)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۰۰:۱۷:۰۴
تا زمانی که توجیه‌گرانی مانند شما باشند، البته کم نخواهند آورد! (108873)
 
یک یزذی
۱۳۸۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۳۸:۰۵
آقای میرحسین خوش آمدی. مطمئن باشید دعای خیر پدران و مادران ما بخاطر مدیریت عالی شما در دوران سخت جنگ توشه راه شماست. انشالله تا آخر بمانید و کشور را از این بازی چپ و راست نجات داده و به دور از هیاهوها و جناح بازیها اوضاع کشور را سر و سامان دهید. (108516)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۰:۱۵:۳۶
من یک دانشجو هستم وتمام تلاشم را برای میر حسین انجام می دهم تا در انتخابات به پیروزی برسد.خدا دلت را شاد کند که دل مارا شاد کردی. (108521)
 
ali
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۰:۲۹:۰۱
سلام دوستان . نظرات رو که می خوندم دیدم عده ای از دوستای اصلاح طلا ما از اومدن مهندس عزیز نگرانن . دوستان بهتره از یک منظر دیگه به قظیه نگاه کنیم . واقعیت این هست که این انتخابات به دور دوم خواهد کشید و در صورتی که مهندس موسوی نمی آمد احتمال زیاد دو نفر نهایی احمدی نژاد و سید عزیزمون خاتمی بودن . که اونوقت دور دوم خیلی خطرناک بود و احتمال اینکه اتفاق 4 سال پیش تکرار شه وجود داشت حالا شرایط کاملا متفاوت شده ، با اومدن مهندس موسوی نه تنها رای خاتمی به طور محسوسی کم نمی شه بلکه عده ای از نسل قدیمی تر و عامه ما که دوران میر حسین رو به یاد دارن و به خاطر یک سری مسایل هم دوست ندارن خاتمی رییس جمهور شه در مقام مقایسه بین احمدی نژاد و میر حسین ، صد البته میر حسین رو انتخاب می کنن در حالیکه اگه ایشون کاندیدا نمی شد این آرا احتمال 95% به سمت احمدی نژاد سوق پیدا می کرد که این شرایط رو برای خاتمی سخت می کرد ولی حالا حتی احتمال اینکه احمدی نژاد حتی به دور دوم هم راه پیدا نکنه وجود داره و این یعنی یک شرایط ایده آل که در اونصورت ما یک بازی برنده برنده در دور دوم انتخابات بین خاتمی و میر حسین خواهیم داشت که مطمئنن تو اون شرایط این دوستان اونقدر باهوش و دوستدار مملکت هستند که بهترین تصمیم رو بگیرن . پس دوستان خوشحال باشید که این خبر خیلی خبر نیکی هست و نوید روزهای خوشی رو دوباره برای ایران عزیز می ده . (108522)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۰۱:۴۱
واقعا تحلیل عالی بود. امیدوارم به صورت عینی در بیاید (108564)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۰:۳۰:۲۸
دوستان از میر حسین یکما فوق انسان نسازید ایشان یک مسلمان با تدبیر و دانش هستند. (108523)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۰:۳۲:۲۵
خبر آمدن موسوی شادم کرد.بسیاری دیگر را نیز شاد کرد.
متاسفم برای کسانی که به دلیل عطش قدرت بعد از چندین ماه بازی با مردم و کلی دروغگویی حضور مجدد در انتخابات را اعلام کردند واکنون از فرط درد و نا امیدی از پیروزی به خود می پیچند و البته همیشه دلایلی بنی اسرائیلی برای کار خود حتی انصراف از انتخابات دارند.اینان مطمئن باشند انتخاب موسوی نیازی به حمایت آنان ندارد. (108524)
 
نوری
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۱:۰۰:۰۸
انشاءا... مبارک است. (108527)
 
میاندو
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۱:۰۴:۲۴
...آقای موسوی بفرمایند چرا 20 سال سکوت کردند.در مقاطعی ازتاریخ انقلاب سختی های حرد کنندهای بر انقلاب گدشت چگونه آقای موسوی به تونستند در آن شرایط سکوت کنند (108528)
 
حمدرضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۱:۱۱:۱۰
همه عالم و ادم اومدن كه اين مرد رو كنار بزنن ولي هنوز صادقانه ترين حرف . حرف خودشه. (108529)
 
حسين كاظم زاده
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۱:۲۹:۳۶
به سلامتي مثل اينكه همه جمع شده اند به اين منظور كه هركس ميخواد راي بياره بياره ولي احمدي نژاد نباشه و همه تلاش مي كنند احمدي نژاد حذف بشه ، ولي همه اين تلاشها كف روي آب هست ، آينده نشان خواهد داد (108530)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۳:۲۸:۵۹
اکثریت افرادی که به این سایت مراجعه می کنند دربارۀ صحت انتخابات در ادوار مختلف شک ندارند.

فرض ا)
اگر نامزدها یا نامزد اصلاح طلبان در مقابل احمدی نژاد شکست بخورد آن وقت روزنامه ها و تریبونهای مخالف دولت دست از به تمسخر گرفتن دولت و شعارهایش برمیدارند (احترام به رای مردم). آن وقت واقعا کسانی که از 4 تیر مخلف بودند یا به مخالفان پیوستند دیگر چه چیزی برای گفتن دارند؟

فرض 2)
اگر نامزد اصلاح طلبان به قدرت برسد آیا مجلس اصولگرا حاضر به همکاری همه جانبه با دولت است؟
آیا اصولگرایان که به نظر میرسد غیر از احمدی نژاد چهرۀ آن چنان برجسته ای برای معرفی در وقت باقیمانده ندارند بعد از پیروزی احتمالی اصلاح طلبان از تخریب رییس دولت فعلی پشیمان نمی شوند.

آیا واگذار کردن دولت به اصلاح طلبان به معنی نفی اصولگرایی و انتقادهای فرهنگی، روابط بین الملل و .... اصولگریان از دولت قبل، از طرف مردم نخواهد بود؟

فرصتهای پیشرفت کشور را به خاطر عدم هماهنگی بین مجلس اصولگرا-دولت اصولگرا یا قبل از آن مجلس اصلاح طلب-دولت اصلاح طلب از دست دادیم. مسئولین بیشتر به فکر باشید. (108535)
 
سهراب
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۳:۳۲:۴۱
آقاي موسوي عزيز آمدنت مبارك است , ولي چرا تنها 2 هفته بعد از اينكه سيد عزيز ما رو تنها گذاشتي تا ناچار بر خلاف ميلش به ميدون بياد با اينكه تمام تلاشش رو براي آمدنت كرد؟حالا بعد از اينكه اميد و شور بي نظيري كه با آمدن سيد در دل همه به وجود اومد و همه يك نمونه در همين سفر اخير ديديم , اين جور دورش زدي و تو اين موقعيت قرار داديش.مهندس عزيز, مي تونم بگم همه چيز و به هم ريختي.اين احتمال رو خيلي زياد بده كه بازنده ي اين بازي اين ملت خسته باشن.ميرحسين جان! در حق سيد جفا كردي. (108536)
 
hasan
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۶:۱۱:۰۸
bebinid aghaye ahmadi nejad ba nadani va nadanam kari va afkare bacheganeye khod che be rooze in mardom va mamlekat avarde...besyar pasandide ast agar in etela,at be gooshe rahbar va khebregan va shoraye negahban beresad (108541)
 
اکبر
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۶:۳۰:۳۷
همه سالهای سال بود که میخواستیم بیایی اما تو تصمیمی بر آمدن نداشتی
امروز تو آمدی و این بار مردم و تو با هم می خواستیم که بیایی
سیدی از تبار آل رسول آمد و سیدی از تبار جدش حسن الفبای واقعی سیاست را هجی کرد که اگر میر حسین باشد من به نفعش کنار خواهم رفت. و اینک این مردمی سالهای منتطر هستند و تو دستانت را به گرمی می فشاریم تا دستان این ملت را به مهربانی نگهداری (108542)
 
حسين
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۷:۱۱:۱۸
آب زنيد راه را مژده دهيد باغ را بوي بهار مي رسد
شايد هيچ عيدي براي من گواراتر و شادي بخش تر از اعلام حضور مجاهدي كه خاطرات زيباي نوجوانيم را در جبهه ها زنده مي كند متصور نبودم
ميرحسين را دوست دارم چون امام را بسيار دوست دارم ميرحسين را دوست دارم چون پاكي و صداقت را دوست دارم. ميرحسين را دوستا دارم چون ايران و ملتش را دوست دارم. ميرحسين را دوست دارم چون ارزشهاي انساني را دوست دارم. ميرحسين را دوست دارم چون آزادي را دوست دارم. ميرحسين را دوست دارم چون فدايي ملت شدن حتي به قيمت غلتيدن در خون و بازي با مرگ را دوست دارم. اكنون اول صبح است و من در حالي كه به سختي فرو افتادن اشك از ديدگانم را نگاه مي دارم مي نويسم. باورم نمي شد با اعلام حضور اين سيد عزيز اينقدر احساس شادي كنم. آخر من ديگر بزرگ شده ام زن و بچه دارم در مسئوليت هاي مختلف با تمام توان محدودي كه داشتم خدمت كردم. اين عيدي بزرگ بر ملت ايران مبارك است. (108546)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۰۰:۵۰
از اینکه آقای موسوی برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کردند ودر انتخابات حضور یا فتند جای تقدیر دارد اما اگرواقعگرانه به مسائل نگاه کنیم ایشان راه سختی برای پیروزی در انتخابات در پیش دارند چون رقیب اصلی ایشان آقای احمدی نژاد هستند که در مصدر قدرت قرار دارند وبرتامه هایی که ایشان تا قبل از انتخابات در پیش دارندمی تواند رای های زیادی را به طرف خود جلب نمایدوایشان نسبت به دوره قبل شناخته شده تر هستند.اما اگر ایشان انتخابات را به دور دوم بکشانند احتمال پیروزی میر حسین بیشتر است. (108551)
 
آبتین
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۰۸:۱۰
متاسفانه بنظر می رسه امروز همه دچار حالتی شدیم که دیگه فقط در هر دوره بدنبال فرار از بدتر هستیم. در واقع چه اصول گرایان و چه اصلاح طلبان و چه کارگزاران همه آنقدر بد عمل کردند که گویا تنها راه باقی مانده برای مردم فرار به جلو به امید یافتن یک منجی مناسب است و صد افسوس که بسیاری از سیاسیون و بزرگان از همین ناچاری مردم استفاده می کنند و با مطرح کردن چهره های جدید ناشناس یا خوش سابقه قدیم سعی بر پیروزی دارند . انشالله که این سید عزیز و دیگر بزرگان محبوب مردم ، مصداق این ترفند سیاسی نباشند. (108554)
 
مجید
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۳۱:۳۹
با سلام



خوش آمدی

همانطوریکه ملت عزیزمان در دوران دفاع مقدس همه چیز خودرا تقدیم کشور و دولت نمودن اکنون نوبت شما بزرگوار است که با تمام وجود فدای ملت عزیز ایران شوی (108558)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۴۰:۴۴
این که آمدن میر حسین یک بازی سیاسی است یا یک ایده نو در اداره کشور در یک چیز برای ما نسل سومی ها که او و مدیریتش را بهتر به یاد نداریم تغییری نمیدهد و ان این است که باید میر حسین را بهتر شناخت ! همینجا از سایت الف میخواهم که یک کار نامه از دوران مدیریت ایشان برای ما نسل سومی ها ارائه دهد البته لطفا بدون تحلیل!
به هر حال خوش امدی میر حسین (108561)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۸:۵۹:۲۵
آقای خاتمی حالا وقت عمل به وعده است .لطفاًانصراف خود را اعلام کنید . (108563)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۰:۰۴
سلام
خدایا شکرت ................ به تمام مردم ایران تبریک میگم
انشاا..... یار امام و سید عزیز خاتمی ما همیشه سربلند باشند.
هر تصمیمی که شما دو بزرگوار بگیرید برای ما حجت است. (108568)
 
آزاد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۰:۵۶
با توجه به اینکه فضای انتخاباتی کشور به دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شده است و در هر دو طیف کاندیدا های شاخصی اعلام کاندیداتوری کرده اند به نظر میرسد اعلام کاندیداتوری آقای موسوی خیلی مورد نیاز جامعه نبود (108569)
 
آزاد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۳:۲۳
با توجه به اینکه فضای انتخاباتی کشور به دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شده است و در هر دو طیف کاندیدا های شاخصی اعلام کاندیداتوری کرده اند به نظر میرسد اعلام کاندیداتوری آقای موسوی خیلی مورد نیاز جامعه نبود (108570)
 
فعال سیاسی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۴۹:۴۷
پیچیدگی یک حضور
پس از اخبار منتشره پیرامون رایزنیهای آقای خاتمی با میر حسین موسوی برای دریافت موافقت او جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و امتناع مهندس موسوی از پاسخ صریح و نهایتا\" اعلام حضور آقای خاتمی و پس از آن تحرکات دیده شده از سوی مهندس موسوی جهت شرکت احتمالی در انتخابات ، جامعه سیاسی کشور را دچار پیچیدگی نموده است . این پیچیدگی از آن روست که یک فعال سیاسی مستقل با سوالاتی دست به گریبان می شود که پاسخ آنها تنها با اما واگرهایی میسر می شود .
اولین سوال از مجموعه سوالات ایجاد شده این است که چرا مهندس موسوی از پاسخ صریح به خاتمی در خصوص حضورش امتناع نمود و خاتمی را چنان در انتظار گذاشت که اعلام نماید یا من یا موسوی می آئیم . و نهایتا\" خاتمی با اعلام حضور خود در انتخابات به نظر می رسد که از حضور مهندس موسوی نا امید شده و در شرایط اجبار ناچار بوده که اعلام آمادگی خودش را به زبان بیاورد . زیرا جمله یا من یا موسوی اشاره به حضور یک نفر است نه دو نفر .
یک پاسخ نه چندان منطقی به لحاظ اخلاقی و خیلی هم منطقی به لحاظ سیاسی می تواند این گونه باشد که اساسا\" آقای خاتمی در نظر داشته است پشتیبانی معنوی مهندس موسوی را با این دعوت از آن خود کند و لحن دعوت در جلسات مشاوره آنچنان محکم نبوده که مهندس موسوی به آن دل خوش کند و باور کند که در صورت پذیرفتن چنین دعوتی آیا او بواقع و قلبا\" مورد حمایت طیف خاتمی خواهد بود یا نه و چنین استنباط شده است که این دعوت صرفا\" جهت بهره برداری سیاسی است و به همین دلیل موسوی آن را رد کرده است .
پاسخ دیگری که می توان روی آن تامل کرد اینگونه می تواند باشد که اساسا\" مهندس موسوی قصد آمدن داشته اما نمی خواسته حضورش بنا به خواست طیف خاتمی تلقی گردد تا آنها که خارج از این طیف هستند ، در جمع آرای او سهیم باشند و همچنین خود او بتواند در صورت پیروزی در انتخابات ، زیر دین این گروه نباشد . اما چرا جواب خاتمی را نداده شاید به این دلیل بوده که خاتمی خودش را کاندیدا کند و پیشاپیش منتی بر وی نگذارد که من به خاطر آقای موسوی کناره گرفتم و بحث سهم خواهی منتفی باشد .
پاسخ سومی که به این سوال می توان داد این است که اساسا\" همه این حرکت ها تاکتیک است برای بازی دادن حریف که نتوانند تصمیم جامعی بگیرند و در بی تصمیمی از قافله عقب بمانند و نهایتا\" در روزهای پایانی انتخابات ناگهان برگ برنده خود را رو کنند . اما پذیرش چنین تاکتیکی را با روحیه صداقت مدار و اصولگرای موسوی هم در تعارض می بینیم مگر اینکه بگوئیم گذر سالها وی را نیز تغییر داده است .
یقینا\" پاسخهای دیگری هم هست که در نظر دیگران می گذرد و امیدوارم در بحث مطرح شود .
در هر حال اگر حضور موسوی در انتخابات نهم ریاست جمهوری اتفاق می افتاد این همه پیچیدگی نداشت و به احتمال قوی می توانست در دور اول انتخابات نتیجه را از آن خود نماید اما در این دوره پیچیدگی حضور وی در انتخابات و نتیجه آن همچنان در هاله ای از ابهام است . (108571)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۰۹:۵۴:۴۴
ما یک تشکر به این رادمرد بزرگ بخاطر خدماتش در سالهای سخت جنگ تحمیلی بدهکاریم که با رای خود انرا کمی جبران خواهیم کرد و درصورت موفقیت انشاء الله گوش به فرمان او خواهیم بود. (108572)
 
مهسا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۰:۲۷:۱۷
آقای میرحسین تجربیات قبلی نشانداده است که داشتن یک برنامه مدون و قابل اجرا که مورد توافق ارکان مختلف حکومت باشد لازم است تا از تصمیمات غیر منطقی اجتناب شود ودرانتخابات ملاک تصمیم گیری باشد (108579)
 
نهضت هماهنگ حق طلبي كارمندان
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۱:۰۵:۱۱
انتخاب موسوي = بهبود اقتصادي (108586)
 
حزب پيشرفت وسعادت ايران
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۱:۰۷:۰۳
انتخاب موسوي -اصلاحات واقعي -اعتماد مردمي (108587)
 
محمد يزداني
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۱:۲۶:۱۲
ريا، تظاهر ، دروغ ، بنيان و شالوده اين کهن بوم و بر را مي سوزاند بيا بيا بيا.... (108591)
 
علي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۱:۵۲:۳۸
درود و سلام بر يار صادق حضرت روح الله ، مير حسين موسوي (108592)
 
يك احمدي نژادي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۲:۰۴:۰۷
آمدن مير حسين از الطاف خفيه الهي است ! بگذاريد مير حسين هم بياد كه يه وقت روي دل مردم نماند كه يكي بود كه اگر راي نمي داديم چه و چه نمي شد.
انشاء ا... احمدي نژاد كار همه اين حضرات را از كروبي گرفته تا خاتمي و مير حسين را يك سره مي كند (108596)
 
خير خواه
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۲:۱۳:۲۳
آقاي مير حسين زمان سازندگي و دوران خاتمي كه از مشاوران ارشد بودند با آن همه افتضاح سكوت كردند و حالا كه يكي پيدا شده وشعارهاي انقلاي را به ميدان آورده و دارد تلاش مي كند كه خسارتهاي حضرات را به سختي جبران كند (مثل اصل 44 كه اين دوستان عمل نكردند و يا كارت سوخت و يا هدفمند كردن يارانه ها و...)ايشان احساس تكليف كردند كه به صحنه بيايند!
راستي آن زمان كه اين اصلاح طلبها آرا ء امام را به موزه مي بردند آقاي موسوي كجا بود ؟ شايد آنجا مصلحت را در سكوت مي ديد و حالا در فرياد!
دوستان اصولگرا هم با برخي ندانم كاريها كاري نكنند كه مملكت دوباره دچار بليه دوم خرداد شود و آقاي مير حسين و اطرافيان نشان داده اند كه با روحيه شكننده و نايسي (nice) كه دارند ياراي ايستادن در مقابل اين افراطيها را ندارند.
انشاء ا... هر چه خير است پيش آيد (108599)
 
حرف
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۲:۲۷:۱۵
با سلام : اعلام حضور جناب آقاي موسوي را تبريك گفته و خدمتتان عرض كنم حالاچرا؟ آقاي موسوي اگر احساس مسئوليت مي كردند بايد پس از اتمام دوره دوم رياست جمهوري جناب آقاي خاتمي اعلام حضور و حس مسئوليت مي كردند كه وضعيت كشور به اين روز نيفتد و 4 سال زمان از دست داده و 30 سال عقب گرد داشته باشيم . ما مردم آن زمان به شما بيشتر احتياج داشتيم چون آقاي خاتمي دوباره كانديد شده است . (108602)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۲:۳۴:۵۸
آقای موسوی عزیز ؛ آقای خاتمی بارها با شما ملاقات کرد و بارها در سخنرانیهاش اعلام کرد یا من میام یا موسوی. اما شما گفتید تا اردیبهشت نمیتونید تصمیم بگیرید. خاتمی هم بنده خدا به اعتبار حرف شما و اینکه گفته بودید با خاتمی رقابت نمیکنید برخلاف میلش و به خواست ملت به صحنه اومد. خاتمی شخصیتیه که همواره منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح میده و همونطور که در شیراز ، یاسوج و بوشهر اعلام کرده به خاطر وحدت اصلاح طلبان حاضره حتی آبروش رو به خطر بندازه و مطمئنا به نفع شما کنار میره. اما این رسمش نبود سید. فقط میخواستی خاتمی رو خراب کنی؟ شاید هم کاسه ای زیر نیمکاسه باشه!
ا... اعلم. (108604)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۳:۵۵:۲۴
اميدوارم با حضور موسوي مستضعفان نفسي بكشند .491 (108627)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۲:۰۵
اينها همه اش نقشه اصلاح طلبان است تا از تخريب كانديداي اصلي جلو گيري كنند و گرنه همه مي دانند كانديداي اصلي اصلاح طلبان خاتمي است. (108628)
 
علي رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۲:۰۲
اين جانب با امدن اقاي مرحسين درشرايط كنوني مخالف هستم ومعتقدم بهترين كسي كه مي تواند رييس جمهور شود خاتمي است اقاي موسوي بعداز فوت حضرت امام از دنياي سياست فاصله گرفتند وبه هنر كه از همان اول به ان علاقه داشتند پرداختند ودر قبال بسياري از مسائل مختلف درطول اين مدت سكوت كردند همانطور كه همگان ميدانند بحث حضور ايشان در انتخابات سال 76 جدي بود كه ايشان با وجود حمايت همه جانبه اصلاح طلب ها وارد صحنه نشد ودرسال 84 هم از قبول ان سرباز زد وبسياري ايشان را عامل اصلي ناكامي اصلاح طلب ها معرفي كردند اين مقدمه كوتاه را گفتم تا برسيم به بحث انتخابات سال 88 اقاي خاتمي در كمال صداقت بار ها ايشان را دعوت كرد كه اعلام نامزدي كنند وايشان قبول نكرد وحتي اقاي خاتمي تا ماه بهمن منتظر اين شخص ماند اما نيامد تا اين كه اقاي خاتمي وارد صحنه شد وابروي خودرا به صحنه اورد اما ناگهان دوستان اقاي موسوي ايشان را وادار كردند كه وارد صحنه شود ومي گويند اقاي خاتمي بايد كنار رود در حالي كه اينان نمي دانند ارزوي جناح راست همين است كه وقتي محبوبيت اقاي خامي را ديدند در سفر ايشان به سه استان مهم كشور ايشان شركت نكند ودر گام بعدي جناح راست اقاي قاليباف را وارد صحنه كند وبسياري از راي هايي كه قرار بود به سبد خاتمي برود به سبد اقاي قاليباف برود (108631)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۴:۳۱
اونایی که قراره شیش ماه بعد از انتخابات و رای آوردن ایشان، از رایی که به ایشان داده اند پشیمان شوند، یاد همین ایام در سال 83 بیفتند و اعلام نامزدی جناب موسوی را برای خود تبدیل به شیشه و کراکی برای خماری ننمایند. البته لطفا. (108632)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۴۸:۱۴
موسوی خوش آمدی!
اگر خاتمی نیاید به موسوی رای میدهیم (108635)
 
علي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۴۸:۴۳
بخشي از بيانيه مقدماتي تشكيل مجمع مجاهدين انقلاب اسلامي

....اگر برخوردهاي ديكتاتورمابانه ادامه يابد \"مجمع مجاهدين انقلاب اسلامي\" اعلام موجوديت مي‌كند.
جمعي از برادران عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي همچنان از سوي اعضاي ديكتاتور مآب اين سازمان با برخوردهاي حذفي مواجهند.
اين برداران كه چهار سال پيش در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري نهم طي چند بيانيه، نسبت به برخوردهاي قلدرمنشانه نبوي-آرمين معترض بودند، بعد از پس لرزه‌هاي انتخاباتي با وعده‌هايي مبني بر دلجوئي دندان روي جگر گذاشتند تا ضمن حفظ سازمان از انحراف بيشتر آن را فروپاشي نجات دهند.
اما در اين روزها به رغم آنكه بسياري از اعضاي راستين اين سازمان در صدد حمايت از برادر مهندس موسوي هستند، اين برخوردهاي قلدرمآبانه بازتوليد مي‌شود.
ما اعضاي واقعي سازمان هشدار مي دهيم، در صورت تداوم اين رويكرد، با تشكيل \"مجمع مجاهدين انقلاب اسلامي\" ضمن به انزواي كشاندن اعضاي منحرف و مستبد سازمان، اعضاي كثير اين گروه انقلابي را به پايداري در خط حضرت امام(ره) فرابخوانيم.
براي آشنائي بيشتر ملت با منحرفان و
مستبدان سازمان آنها را معرفي مي‌كنيم: آغاجري، بي غم، نبوي، آرمين، سلامتي (108636)
 
محمد حسن . ن . اهواز
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۳:۴۰
بنام خداوند بخشنده و مهربان . الحمدلله رب العالمين
خداي بزرگ و مهربان را شكر گزارم كه يكبار ديگر نخست وزير مكتبي و دوست داشتني براي حضور در كارهاي اجرائي اعلام آمادگي نمودند. ملت عزيز و بزرگوار ايران اسلامي شاهدند كه تاكنون چند دولت برسركارآمده ولي از زبان ولايت فقيه و نورچشم جهان اسلام ، به دولت عنوان دولت اسلام داده نشده است ولي تنها دولتي كه ولي فقيه و اميد مستضعفان جهان يعني حضرت امام خميني ، عنوان دولت اسلام را به او داد دولت سيد بزرگوار يعني مير حسين موسوي بودواميدوارم با انتخاب قاطع ايشان و خدمات ارزنده و خداپسندانه ، يكبار ديگر ولايت فقيه و قلب تپنده مسلمين جهان اسلام و مستضعفين زبان به تحسين دولت ايشان باز كنند و مجددا به عنوان بهترين دولت اسلامي انتخاب بشوند.
مردم دوست داشتني و بزرگوار ايران اسلامي ، هرچند با اين نوشته طولاني وقت شريف و با ارزشتان را ميگيرم ، ولي خواهشمندم با حوصله به مطالب مشروحه توجه بفرمائيد اميدوارم براي همه احزاب ، گروهها ، سازمانها ، جناحها ، اصول گراها ، اصلاح طلبها ، راستيها ، چپيها و خلاصه همه و همه مثمر ثمر باشد .
1- در اين بند ميخواهم به اصول گراها و همه كساني كه به اين جناح وفادارند
اين مطلب را بگويم و آن اينكه : با همه احترامي كه براي همه عزيزان و خاصه رئيس جمهور محترم و عزيزمان جناب آقاي احمدي نژاد دارم ولي اين سوال را دارم كه بين خود و خدايتان، آيا واقعا عملكرد دولت نهم مورد پسندتان بوده يا نه ؟ آيا انتظاري را كه از دولت آقاي احمد ي نژاد داشته ايد تا چه اندازه برآورده كرده است ؟ بدون شك و با دلائل زياد كه در اينجا جاي پرداختن به آنها نيست ، شما هم اعتقاد داريد كه عملكرد دولت نهم انتظارات هيچ كس را برآورده نكرده است كه من فقط در اينجا به دو دليل اشاره ميكنم الف : نوع برخورد مجلس و .... با برنامه هاي دولت و مخالفت كردنها با لوايحه اساسي و گزارشات منطقي ديوان محاسبات و ....
ب : عدم حمايت قاطع و صريح اصول گرايان و ابراز نگرانيهاي بعضي از عزيزان در مخالفت باكانديداتوري آقاي احمدي نژاد. كه در اينجا ميخواهم نتيجه بگيرم كه بهتر است با محترمانه ترين شيوه ، آقاي احمدي نژاد را متقاعد نمائيد در انتخابات دهم رياست جمهوري كانديد نشود
2- اينجانب به اصلاح طلبان و همه كساني كه به اين جناح وفادارند اين مطلب را بگويم و آن اينكه : بين خود و خدايتان عملكرد دو دولت جناب آقاي خاتمي كه اينجانب ارادت خاصي براي ايشان قائل هستم ميگويم چگونه ارزيابي ميكنيد ؟ آيا ايشان در حوزه دين درست عمل كرده اند؟ بي بند و باري در حوزه حجاب و بعضي از تفسيرهاي ديني كه با روح افكار جامعه سازگاري نداشته آيا به اعتقادات ديني جامعه لطمه نزده است ؟ براي روشن شدن ذهن بعضي از دوستان به دو نمونه اشاره ميكنم تا بتوانم منظورم را بهتر برسانم .
نمونه اول : ايشان در دو دوره رياست جمهوري و بمنظور راي آوردن ، در سيستان و بلوچستان سخنراني داشته اند كه در آن سخنراني بگونه اي سخن گفته اند كه نسبت به شيعه كم لطفي نموده و در عوض برادران اهل سنت را از اينگونه صحبت كردن خوشنود نموده است ؟ سوال اينست آيا كسي در جائي ديده كه برادران اهل تسنن بگونه اي سخن گفته باشند كه خشنودي شيعه و گله مندي معتقدين اهل تسنن را فراهم بياورند كه ايشان براي جلب آرا انتخاباتي شيعه را ناراحت كنند ؟ در اين زمينه سخن بسيار است ولي به همين اندازه كفايت ميكنم .
نمونه دوم : اينجانب به عكس كه ممكن است مونتاژ شده اشاره نميكنم به فيلمي كه در يكي از سايتها است اشاره ميكنم و دوست دارم كه آدرس سايت را به شما بدهم و شما آن فيلم چند دقيقه اي را نگاه كنيد و اگر يقين داشتيد كه مونتاژي است اين بنده حقير را راهنمائي كنيد تا مرتكب گناه نشوم و اگر مونتاژي نيست پس باور كنيم كه آقاي خاتمي در حوزه دين ما را به اهداف اسلام ناب محمدي نخواهد رساند . اما آدرس سايت : www.youtube.com ( شما ميتوانيد در گوگر كلمه خاتمي را تايپ بفرمائيد و كليك بفرمائيد صفحه اي كه باز شد آخر همان صفحه دو تا فيلم موجود است كه با كليلك بر روي فيلمي كه نوشته شده است خاتمي و محرميت و سپس با مشاهده فيلم نظر جديدتان را بفرمائيد ) بصورت خلاصه فقط به فيلم بكنم و آن اينكه : در مراسمي كه پرچم جمهوري اسلامي ايران را توسط دختر خانمي بدست ايشان ميدهند بعد از بوسيدن پرچم بصورت نوازش بر شانه هاي آن دختر خانم دست ميزند كه برداشت اينجانب اينست كه اگر دهها آدم اگر اينكار را بكنند شايد خيلي به خطا نرفته اند ولي آيا يك عالم ديني ميتواند با اين كارش جامعه را به اينگونه كارها تشويق كند ؟ فرض كنيم كه بر اساس اصول دين چنين موردي شرعا اشكال نداشته باشد ولي آيا همه مسائل ديني پياده شده اند و همين يك مورد براي پياده شدن مانده كه آن هم ميبايست توسط ايشان پياده ميشد ؟ و كسي موجه تر از ايشان نبود كه با فتوايش تائيد ميكرد؟
بنابراين و با توجه به توضيحات بالا ( هرچند خيلي طولاني شد و انشاا... ميبخشيد) و با توجه به اينكه آقاي احمدي نژاد در حوزه اقتصاد و سياست درست عمل نكرده و همچنين آقاي خاتمي در حوزه دين و اقتصاد درست عمل نكرده است نتيجه ميگيريم كه هر دوي اينان نبايد كانديد بشوند و در نهايت بايد بپذيريم كه شخصي همچون سيد بزرگوار ميرحسين موسوي كه در مسائل ديني انشا ا... خيلي بهتر از آقاي خاتمي عمل خواهد كرد و در مسائل اقتصادي هم بهتر از آقاي احمدي نژاد عمل خواهد كرد و ضمن اينكه قبلا امتحانش را پس داده مجبوريم كه به ديدگاه ايشان اعتماد كنيم و به ايشان راي دهيم . در كل ايران اسلامي فقط يك رئيس جمهور ميخواهيم و هر كس كه كانديد بشود بالاخره انسان است و داراي كاستيهائي ( آيا انساني را سراغ داريم كه نقص و اشكالي نداشته باشد ) بنابراين هركسي بيايد ضعفهائي دارد و ميبايست او را كمك كنيم تا با موفقيت مملكتي عزيز ، قوي ، صاحب راي و نظر در جوامع بين المللي و معرفي كننده خوبي براي مكتب شيعه باشيم نه اينكه منافع مادي و دنيائي خودمان را بر عزت دين و اسلام و خصوصا مكتب چهارده معصوم ترجيح بدهيم مواظب باشيم آخرت خودمان را براي دنياي ديگران نفروشيم . ديگران به پست و مقام دنيائي ميرسند و سودش را ميبرند و در فرداي قيامت ما بايد جواب راي دادنمان را بدهيم . خيلي حرف دارم ولي چه كنم كه بيشتر از اين صلاح نميبينم براي روشن شدن افكار بعضي از عزيزان ، وقت بگيرم . التماس دعا (108638)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۲:۵۴:۲۰
برادر گرامی
آیا دست گذاشتن بر شانه یک دختر نامحرم نمونه ایست برای آنکه جناب خاتمی در حوزه «دین» درست عمل نکرده است؟!
ومورد دیگر که فرموده اید من البته مشروح سخنان ایشان را نخواندم و نمیتوانم قضاوت کنم ، اما آیا این دو مورد و موارد شبیه این میتواند نشانه درست عمل نکردن در زمینه دین باشد؟

بهتر نیست کمی در مورد دین مبین اسلام و اصول و فروعش بیشتر مطالعه کنیم تا آن را بهتر بشناسیم؟ البته در صدد دفاع از کسی نیستم.
این درست است که رعایت عفت وحیا در درجه اول و بدنبالش رعایت حجاب و دوری از اختلاط زن و مرد از دستورات عالی دین مبین است اما قبول دارید که شریعت بر برخی مسائل تأکیدی عظیم دارد که متأسفانه فراموش شده اند. یکی از این مهمترین مسائل ، اعتقاد به اصول دین از روی تفکر و تعقل است نه تقلید ؛ اگر شیعه قرار باشد با چند سخنرانی و تفسیر ، اعتقادشان متزلزل شود آیا این نشانه بنیانهای لرزان اعتقادی آنان نیست؟ شیعه ای که بخاطر اتصال به منبع علم الهی یعنی خاندان رسالت علیهم السلام محکمترین و مطمئنترین مبانی اعتقادی را در مذهب خود دارند .
پس اینکه میترسیم با پیش کشیدن شبهات ، اعتقاد مردم خدشه دار میشود بنظر من دست کم گرفتن منطق قوی و استدلال محکم مذهب شیعه است که برای تمام شبهات پاسخی قانع کننده برای دلهای سالم دارد واما دلهای مریض، خود میدانید که پذیرای ایمان نخواهند بود .
مسئله دیگری که بعنوان امر دینی باید بر آن باشیم دانستن واجباتی است که بر انسانها تکلیف شده و نیز شناخت محرمات.
خداوند متعال در سوره مبارکه نجم در تعریف نیکوکاران میفرماید« کسانی که از کبائر و فواحش پرهیز میکنند بجز لمم»بجاست در تفاسیر و احادیث معنای این سه اصطلاح یعنی کبائر و فواحش و لمم را بدانیم . این دانستن به ما امکان میدهد که تشخیص دهیم کسی در حوزه دین درست عمل میکند یا نه.
من به خودم و همه دوستان ارجمند توصیه میکنم در زمینه معارف دینی بیشتر مطالعه کنیم بخصوص تفسیر قرآن کریم . ان شاءالله به مدد الهی بتوانیم قدرتمان را در تشخیص حق و باطل افزایش دهیم. (108706)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۰۰:۲۲:۴۳
لطفاً دست دادن با نامحرم و موارد متعدد دیگر را نیز توجیه فرمائید. به سیاست‌های غلط و میدان دادن به دین‌ستیزان و تفکیر توهین به متدین در دوره اصلاحات فعلاً کاری نداریم!
اگر هم واقعاً آقایان اعتقاد ندارند، چرا واقعیت را تکذیب کرده و دروغ می‌گویند؟ حتماً دوربین استاد دانشگاه اودین ایتالیا (مارکو اوریولس) که فیلم آقای خاتمی را گرفته دروغ‌گو بوده، یا دوربینی که در جشن دوم خرداد در همین تهران فیلم را گرفته!
با تشکر. (108874)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۴۰:۴۶
ما حتی گناهان کبیره ای مثل دروغ و تهمت را هم داریم توجیه میکنیم(می بینید که!) گناهان کوچکی مثل اینکه فرمودید که جای خود دارد!
اصولا توجیه ، خیلی کار خوبی است، قدما گفته اند: خداوند انسان را خلق کرد و انسان هم توجیه را :)
من از احادیث شریف می آموزم که خطاهای دیگران را تا جاییکه ممکن است توجیه کنم و سعی میکنم به این آموخته ام عمل کنم. شما هم سعی کنید. (109050)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۳:۴۵
من به ايشان راي مي دهم فقط دليل بيست سال سكوت خودشان را در سالهاي پر ماجرا بفرمايند و نيز بفرمايند در چهار سال گذشته چرا باعدم حضورشان سبب شدند كشور به اينجا برسد كه الان احساس تكليف كنند. (108639)
 
تقوي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۳:۵۹
برادر بزرگوار جناب آقاي موسوي به شما و چهره صبور و زبان گهر بارت سلام عرض مي نمايم . خيلي خوشحال شدم وقتي بيانيه شمارا خواندم ولي سوالي و شايد چند سوال را در ذهن دارم كه پاسخ آن از طر ف شما شنيدني خواهد بو د
اولا . آيا بهتر نبود در سال 84 كانديدا توري مي شديد كه ملت اين گونه سختي نكشند ؟
دوم. چه چيزي شمارا مشتاق حضور كرد ؟ برخورد اصولي يا غير اصولي دولت نهم
سوم . احمدي نژاد چه مي گويد كه شما بهتر ازآن را خواهي گفت ؟
چهارم . آيا فكر مي كني دوران جنگ شما اقتصاد را گردانديد يا مردوم ؟
دوست دارم پاسخ خوبي دريافت نمايم .
متشكرم . (108649)
 
آرتین
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۶:۴۴:۰۷
بیاین تو همین سایت یه نظر سنجی بین میرحسین و خاتمی انجام بدیم.کسانی که به خاتمی رای میدن گزینه موافق وکسانی که به میرحسین رای میدن مخالف رو بزنن. (108658)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۴:۰۰
ان زمان که مملکت را بوی باروت خون نفاق و بی پولی و ... گرفته بود ایشان با درایت و مساعدت حضرت امام ره کشور را از خطر دور کردن الان که مملکت گل و بلبل انشاا... با بالاترین رای و در مرحله اول انتخاب خواهند شد جای نگرانی نیست. (108660)
 
احمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۷:۱۵:۳۵
شايد دست تقديري كه چهار سال پيش منجر به پيروزي آقاي احمدي نژاد شد موجب شكست سكوت آقاي موسوي و پا گذاشتن ايشان به عرصه انتخابات شده است.در اين صورت حتمآ ايشان پيروز خواهند شد. (108662)
 
امید
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۷:۳۶:۲۶
نوبت ان فرا رسیده است که اذربایجان بپاخیزد و از فرزند خود انگونه حمایت کند که شایسته اوست
اذربایجان اویاخدی میر حسینه دایاخدی (108663)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۲:۱۸:۳۳
موسوی متعلق به آذربایجان نیست بلکه متعلق به ایران است. بیخود موضوع را قومی و نژادی نکنید. (108704)
 
علی سرلک
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۷:۴۰:۳۲
اتحاد وهمدلی همه کسانی که با قصدو نیت خیر وکمک به ابادانی و رفاه مردمان ایران به صحنه وارد می شوند، قطعا باعث خوشحالی هر انسان وطن پرستی است.
انشاال.. که این سیدان بزرگوار با عملکردشان نشان دهند که شیفتگان خدمت هستند..... (108664)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۷:۴۲:۳۱
خیلی خوشحال شدم از شنیدن کاندیداتوری شما ولی فکر کنم که اینبار مردم فرد دلسوز و خدمتگذار را انتخاب کنند البته امیدوارم که آقابان خاتمی و کروبی به نفع شما کنار بروند و امیدوارم که شما موفق شوید و مردم با رای قاطع و بسیار بالا شما را انتخاب کنند البته اگر طرفداران آقای ................ بگذارن (108665)
 
مهدي
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۸:۲۳:۳۹
بعيد مي دانم مير حسين تا اخر بماند . نكند ايشان در لحظه آخر مثل رضائي انصراف دهد و اگر ديگران به نفع او انصراف داده باشند و يا اينكه او رد صلا حيت شود . پس بايد منتظر باشيم و ببينيم .....كمي صبر بايد كرد (108669)
 
vرضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۷:۵۲
تو بهترین گزینه برای گم نشدن انقلابیون و ایثار گران واقعی در پیچ و خم برجهای اسمان نمای پلیدان سوء استفادگر از نظام با این مجریان ناشایست ,امدنت را به فال نیک میگیریم اما کار سختی است تجربه نشان داده گذر از فرو مایگان که از بیت المال در ثروت و قدرت ریشه دوانده اند کار مشلی است.

گذشت ان زمانی که تو با پیکان به نخست وزیری میرفتی.
گذشت ان زمانی که ما از محل کار با کیف دستی به جبهه می رفتیم و پس از عملیات قبل از خانه به محل کار می رفتیم و بدون ادعا کار می کردیم
گذشت ان زمان که فرهنگ خجالت کشیدن از مبلغ حقوق و مزایا برای عموم عادی بود

فکر میکنی بتونی مزایای مکتوب مدیران رو بدی؟اگه ندی چی میشه؟
فکر میکنی بتونی از عهده ی شبکه مدیر گزینان بگذری؟
اقازاده ها چی؟
متحجرین مسلط بر قدرت ها چی؟
میدونی آقازاده ها حالا دیگه بچه هاشون پا کار اومدن؟
میدونی بسیجیان جان بر کف حالا دیگه بازنشسته شدن و با پیکان های آن موقع که تازه خریدن مسافر کشی میکنن تا خرج دانشگاه آزاد در بیارن؟
وای وای نمیدونی اونجا که من شاغل هستم{آموزش و......} چه خبره؟
بقول حافظ :خبری نیست که نیست. فقط بهت بگم وحشتناک وحشتناک ای کاش لا اقل مثل زمان قاجریه بود.

و میدونی....

اکنون ما با ان افکار در نزد امروزیها متهم به ندانم کاری و بی عرضه گی و عدم استفاده از ثروت و قدرتیم
اکنون فرزندمان با شنیدن تبلیغات تو خالی رسانه ملی در مواقع خاص از بسیج و ایثار گری یا اطلاع از ثروت مسئولین می گوید : بابا مگه تو رزمنده و مجروح نیستی ؟
پس چرا ما هنوز مستاجریم ولی فلانی سانتاپه سوار میشه و دو تا اپارتمان داره؟
اون که کارمند جزء و ده سال بعد تو رفته.... و کار گرفته؟

نمیدون چکار میخای کنی ولی حد اقل بخاطر خاطرات خالصانه آن دوران مقدس بهت
رای میدم و به همه کسانی که بفهمن هم میگم رای بدن ؛ بهت اطمینان دارم حتی اگه نتونی کارت رو انجام بدی , میدونم که تمام تلاشت رو میکنی و مهم هم همینه .

راستی سراغ اتاق بازرگانی چی میفرستی؟
دوست دار تو
معلمی بسیجی (108679)
 
عبدالهی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۱۹:۲۸:۵۴
بسمه تعالی 1 ـ قطعا با حضور آقای موسوی انتخابات شاداب تر خواهد بود وموجب سربلندی کشورمان در دنیا . 2 ـ ظاهرا فرمودید که می خواهید اقتصاد اسلام را پیاده کنید . تقاضا دارم ضمن ارائه برنامه به سئوالات زیر پاسخ فرمایید 3ـ می دانیم حضرت امام (ره ) در زمان نخست وزیریتان امر فرمودند که بر دولت حرام است در کارهایی (اقتصادی ) که از عهده مردم بر می آید ، دولت وارد شود (قریب به این مضمون ) ، بر اساس کدام مجوز شرعی بعد از آن اقتصاد را بیش از پیش دولتی کردید ، که تا این زمان کشور قادر به نجات خود از این مصیبت نشده ؟ 4 ـ آیا هنوز به تعزیرات حکومتی معتقد هستید وفعالان اقتصادی را مستحق چوب ودرفش وبگیر وبببند ؟ 5 ـ قضیه استعفای شما پس از سلب اختیارات دولت در مساله تعزیرات توسط حضرت امام و عتاب ایشان نسبت به شما چه بود ؟ 6 ـ نظرتان راجع به قانون کار فعلی که بیش از 80 ماده آن خلاف شرع بوده ودر مجمع تشخیص تصویب شده وطبعا می بایست موقت می بود ولی دائم شده چیست ؟ 7 ـ نظرتان راجع به قانون بیمه اجباری فعلی که اسلام آن را یک عقد می داند وایجاب وقبول شرط صحت آن چیست .آیا هنوز باید کارفرما وظائف دولت را در این مورد به عهده بگیرد ؟ . 8 ـ نظرتان راجع به قانون مالیات که براساس تشخیص ممیز وتکذیب مؤدی ( بر خلاف نظر حضرت علی علیه السلام در نامه 25 نهج البلاغه ) در زمان طاغوت شکل گرفته چیست ؟ . 9 ـ اصولا نظرتان راجع به مصوبات اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت که معمولا احکام اولیه اسلام را به صورت دائم عوض کرده اند چیست ؟ آیا احکام اولیه اسلام در این بخش قابل اجرا نیست ؟ اگر هست ، چگونه وضع موجود را تغییر خواهید داد ؟ 10 ـ با سه میلیون کارمند دولت که طبیعتا مانع های بزرگ بر سرراه فعالیت اقتصادی مردم هستند ، چه خواهید کرد ، آیا دولت را کوچک خواهید کرد ؟ چگونه ؟ (108681)
 
عبدالله جاسکی
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۰:۵۹:۰۱
ما ملت شریف ایران ملتی هستیم \"\" ابر احساساتی\"\"بیاییم به کارنامه واقعی افراد
ومیزان خدمت آنها به این مملکت نمره بدهیم نه به اینکه صرفا من یا زیدی اورا دوست دارد یا ندارد .
درهر حال نه خاتمی نه میرحسین موسوی نه احمدی نژاد ونه هیچ کس دیگر به معنای واقع نمی تواند وضع آشفته ودرهم وبرهم اوضاع این مملکت بلبشو را به هم برساند ودرست کند مگر اینکه تمام ملت تمام آحاد ایران در هر صنف وشغلی که هستند منافع ملت ومملکت خودشان را به منافع شخصی ترجیح بدهند ولاغیر
اینقدر هم فکر نکنیم اگر رییس جمهورمان مثلا ازکره مریخ باشد اوضاع را بر وفق مراد همه میکند! (108689)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۱:۳۶:۱۰
تا خاتمی عزیز هست خاتمی و اگر خدا نخواسته انصراف داد مخلص میر حسین عزیز هستیم (108693)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۱ ۲۱:۵۷:۴۰
بیا که از ریا و دروغ خسته شدیم. (108696)
 
شریف
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۰:۰۰:۰۴
آقای میرحسن خان\"نسل من تورا نمی شناسد.من وهم نسلی هایم فقط حرف وخاطرات پدرانمان راکه برایمان نقل میکند شنیدیم والبته باورداریم.اما این نکته حیاتی است که حضرتعالی دربرهه ای اززمان وارداین عرصه شدید که اگرسیدمحمد خاتمی بماند بی شک مااورا انتخاب می کنیم.چون1-تورانمی شناسیم وتو هم برای شناساندنت به من وهم نسلی هایم کاری نکردی جز استخاره واجب ومستحب که انگارالحمدلله اینبارخوب آمده که تشریف می آورید2-ملت ایران راخسته کردید ازبس این اصلاح طلبان گفتند \"امروز میاد\"فردا میاد\"اینکارها ذهنیت بدی برای من وهم نسلی هایم ایجادکرده.باخودمیگوییم (تردیدومحافظه کاری غالب برمصلحت مردمت است.3-ماحداقل درزمان خاتمی عرب ها ازتخم چشمهایمان عکس نمی گرفتند که اگر برج العربشان خراب شد بگویند ایرانی بود.احمدی نزاد چه کارکرد؟پس گزینهءما اونیست.امابعیدمیدانم بتوانی ازنازی آباد دلهای حلبی آبادی هارا بخری ومامنتظریم تاببینیم آیاتوازجمله کسانی هستی که اگرمغزمتفکری همچون توکلی بهت گفت مردم گناهند فلانکاررانکن گوش میدهی یامانند حال حاضر شب می خوابی وصبح دستورات غیرلازمه رامبذول میکنی....ببینیم.شاید بتوانم بشناسمت؟! (108714)
 
جواد عباسلو
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۱:۰۱:۱۷
توجه توجه توجه###یک پیشنهاد اساسی ####دلسوزان هر دو جناح سیاسی ورود موسوی در عرصه را مغتنم شمارند دور هم جمع شده با ارائه یک بسته انتخاباتی از افراد کارا از همه جناحهای کشور مردم را در انتخابی شایسته که بتواند کشور را نجات دهد کمک کنند پیشنهادم در مورد دبیر شورای امنیت ملی دراین دولت آقای خاتمی است که وجهه جهانی بسیارخوبی دارد. (108716)
 
فرهاد
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۲:۲۹:۲۷
مير حسين موسوي يك اصولگراي اصلاح طلب(وبه قول خودش اصلاح گرا است)بوده وسابقه درخشان مديريتي(تعهد وتخصص)ايشان بر كسي پوشيده نيست.ولي ايشان بايد بدانند كه شرايط امروز با زمان جنگ كمي فرق كرده واگر كساني بخواهند كارشكني كنند ديگر امام زنده نيست تا از ايشان دفاع كند.مافياي قدرت وثروت چنان در اين مملكت ريشه دوانده اندكه ايشان نخواهند توانست كاري بكنند.ايشان بايدبرنامه هاي توسعه پنجم رااجرا كنند درغير اين صورت حذف خواهند شد. (108719)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۲:۵۱:۳۲
همانطور که قابل پیش بینی بود حامیان آقای خاتمی نمی گذارند که به تفع آقای میرحسین کنار برود...البته این طبیعی است، چون جنس طرفداران آقای موسوی و آقای خاتمی به کل با هم متفاوت است. آقای مهندس موسوی درواقع یک اصولگرای اصلاح طلب است یعنی ضمن اذعان به اهمیت انعطاف پذیری و اصلاح پذیری در دنیای امروز برای کشور، مشی اصولگرایانه او اجازه نمی دهد که از برخی اصول صجیج تجاوز نماید، بخصوص در مورد سیاست خارجی که کاملا طرفدار عزت و استقلال ایرانی است.
ای کاش اصولگرایان عزیز به دور ایشان جمع شوند تا هم به ایشان یاری رسانده شود و هم ایشان را در اداره کشور پس از پیروزی در انتخابات یاری نمایند.
در پایان بگویم من به شخصیت خود آقای خاتمی بسیار احترام می گذارم ولی فکر می کنم برخی جهتگیریهای ایشان آنقدر باصلابت و محکم نیست که از گزند اعمال سلیقه برخی حامیانشان مصون بماند. (108720)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۴:۰۷:۰۲
تا قبل از ورود خاتمی به انتخابات هر روز منتظرحضور میرحسین بودیم واگر ایشان اعلام امادگی میکرد بدون شک ازطرف همه جریان اصلاحات حمایت میشد.اماناز وعشوه ایشان بمانند 4سال پیش باعث تفرقه اصلاح طلبان وسوءاستفاده جناح مقابل شده است.بنده شخصا ترجیح میدهم به خاتمی رای بدم و در صورت انصراف ایشان تنها ارزوی پیروزی برای اصلاحات دارم. (108722)
 
reza
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۸:۴۶:۳۴
IRAN-KHATAMI

First Khatami
Next Moosavi
.......
Last Ahmadi Nejad

Doorood Bar IRAN (108734)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۰۹:۵۴:۱۴
امیدوارم هرکس که به صلاح این مردم کار می کند انتخاب شود (108739)
 
علي
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۰:۵۸:۵۵
خوش آمدي سيد (108740)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۱:۰۳:۲۰
ظاهرا همه منتظر رابین هود هستند
بخورین تا براتون بیارم - این جواب کسانی است که در زندگی منتظر رابین هود هستند .

در جواب آن بسیجی که گفته بود حالا بسیجی ها با پیکان هاشون مسافر کشی میکنند بگم برادر بعد از جنگ تقریبا تمام مدیران این مملکت از بسیج و سپاه و غیره آمدند کدام نماینده مجلس و وزیر و وکیل را سراغ داری که جبهه نبوده و بسیجی نبوده از کی به کجا داری گله میکنی چرا فکر میکنی هر کی توی جبهه رفته یا توی بسیج بوده شیطون کاری باهاش نداره

بعضی ها فکر میکنند اگر خلاف نکردند جامعه باید هم ارز ش ریالی آن را به ایشان پرداخت کند خوب اگر اینجوری بود که دیگه خلافکاری روی زمین نمیماند .

خلاصه برادر یکجوری با میرحسین راز ونیاز میکنی انگار قرار است به وصال برسی .
ولی مثل اینکه همه بد جوری از احمدی نژاد سرخورده اند . تا حدودی بهشون حق میدم موقعی که پور محمدی را برکنارکندو کردان را بیاره معلومه که اصلا توباغ نیست . (108744)
 
مهدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۲:۰۱:۵۸
نفس حضور آقای موسوی در عرصه انتخابات و دغدغه هایی که نسبت به سرنوشت کشور دارند کاملا\" بجاست اما بزرگانی که خواستار تغییر وضع موجودند باید بدنبال مکانیسمی در جهت معرفی نامزد واحد باشند در غیر این صورت تشتت آرا ممکن است منجر به پیروزی فردی گردد که نه تنها مورد تایید ایشان واکثریت ملت نیست چه بسا نظام و کشور را در معرض خطرات بسیار جدی قرار خواهد داد بنابراین غفلت از این امر (وحدت) در این مقطع از تاریخ کشور یک ریسک مهلک محسوب میگردد. (108751)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۴:۱۴:۱۹
احمدی نزاد!خبر آمد خطری در راه است... (108766)
 
husein
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۷:۱۵:۴۳
اقای موسوی با جناح بازار و موتلفه مشگل خواهند داشت
با امثال محصولی ها و کارگزاران و اصلاح طلبان طلبکار هم کنار نخواهد امد
و و و و و
پس بهتره ایشون از نامزدی کناره گیری کنند
تاریخ نشان داده که بازگشت مجدد سیاسیون خوشنام به صحنه سیاست به قیمت ابروی انها تمام میشود
مهندس نیا هوا پسه کاری هم ازت ساخته نیست (108777)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۷:۱۶:۴۱
حالا دیگر فقط خاتمی (108778)
 
ایرانی نگران
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۱۷:۴۷:۰۲
باسلام
اکنون که همه خود را برای انتخابات آماده کرده اند و عکس ثبت نام انداخته و کت شلوار رئیس جمهوری دوخته اند, بعنوان یک ایرانی نظراتم را بشرح ذیل اعلام میدارم:
1- با اینکه شور و شلوغی و سردرگمی اردوگاه اصلاح طلبان را درنوردیده اردوگاه اصولگرایان با چراغ خاموش نقشه های پیروزی را می کشند
2- با اینکه اصولگرایان با ریش سفیدی مشکل درونی را حل میکنند در جریان اصلاح طلب گویا بزرگی برای رهبری وجود ندارد و هرکس صرف داشتن چند قطعه عکس خود را مهیا کرده است
3- با اینکه موسوی زمان جنگ خدماتی داشته که هنوز خود ادامه جنگ زیر زره بین نقد است باید بگویم نسل جدید هیچ خاطره ای از ایشان نداشته و به آقای خاتمی گرایش بیشتری دارند
توصیه: روش مدرن نظرسنجی راه حل موضوع بوده هرچند در بین عامه مردم آقای خاتمی از بقیه محبوبتر بوده و رای ایشان بیشتر است.
امیدوارم هر انچه به صلاح دین خدا و مردم است حادث شود (108780)
 
كريمي از قزوين
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۲۱:۳۵:۴۲
مه و خورشيد فلك (خاتمي و كروبي و ميرحسين ) در كارند تا تو نيائي
به فضل خداوند احمدي نژاد با مضلوميت وبدون حمايت هيچ كدام از قدرت طلبان وفرصت طلبان سياسي توفيق نوكري مردم سربازي ولي امر مسليمن را پيدا مي نمايد انشاء ا... او قلبها را تسخير مي نمايد يا علي مدد (108794)
 
زین دوهزاران من و ما ای عجبا من چه منم
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۰:۳۲
سلام
عجب شور انتخاباتی !
دوست عزیز طرفدار آقای احمدی نژاد
من خودم کشته مرده ساده زیستی آقای احمدی نژاد هستم . اما متاسفانه نمی توان از ضعف مدیریتی ایشان چشم پوشی کرد . ساده زیستی ایشان برای مردم نون و آب نمیشه. یا شاخ به شاخ شدن با ابرقدرت تا این حد ؟!
دوست عزیز طرفدار آقای خاتمی
از خدمات شایان آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری ایشون کسی بیخبر نیست مگه اینکه خودشو به خواب بزنه . ولی 8 سال کارهای ایشون هم برای مردم نون و آب نشد .
تواضع در برابر ابرقدرت تا این حد ؟!
تو این چند سال آشمون یا شور بوده یا بی نمک
دوست عزیز طرفدار آقای موسوی
اینقدر پدرامون از دوران نخست وزیری ایشون تعریف می کنن که آدم شرمنده ایشون میشه . اما یادمون نره دیگه امام نیست که از ایشون حمایت کنه .
اون زمان کسی جرات نمی کرد رو حرف امام حرف بزنه یا پاشو از گلیمش درازتر بکنه . اما حالا (108786)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۸:۴۶
من شخصا بين ميرحسين و احمدي نژاد به مير حسين راي ميدهم.
و بين ميرحسين و خاتمي به خاتمي راي ميدهم.
چه خوب است با الگو برداري از انتخابات امريكا اصلاح طلبان با انجام نظر سنجي در استانهاي مختلف به كانديداي واحد برسند. (108810)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۳ ۰۸:۳۲:۲۲
سلام
وای به حال ملتی که در قرن 21 با آمدن و رفتن یک نفر سرنوشتشان تغییر می کند .. چقدر توسعه ! (108828)
 
hossein
۱۳۸۷-۱۲-۲۳ ۰۸:۴۸:۰۸
I wish you best
Iranian artist from canada (108829)
 
نوید
۱۳۸۷-۱۲-۲۳ ۱۱:۵۱:۳۳
چرا باید اشتباه سال 84 را باز تکرار کنیم مگر احمدی نژاد ساده زیست نبود ولی ایا برای کشور داری ساده زیست بودن کافی است ؟ ایا بدون برنامه میشود کشور را اداره کرد؟ به جای اینکه مدام از زندگی سالم موسوی دم بزنید به دنبال برنامه هایش باشید که وجود ندارد (108838)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۷:۰۶:۲۰
من هم خوش آمد مي گويم ولي اميدوارم هم اصلاح طلبان و هم اصولگرايان منطقي فكر كنند و هر كدام بر روي يك نفر انسان قوي و با برنامه سرمايه گذاري نمايند. در اين چند ساله جز هياهو ، تخريب خودي ها، فريبكاري و دروغ چيز تازه اي نديديم و صدها ميليارد دلار را صرف هزينه هاي جاري كرديم و به مشكل بيكاري و تورم و گراني توجهي نكرديم. حداقل از مير حسين خاطرات بدي نداريم در حالي كه كشور در بحراني ترين شرايط قرار داشت. (109056)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۶:۵۸:۱۴
ما هم چشم به چنین روزی داشتیم ، کسانی چون سید خاتمی و مهندس میر حسین .
ولی وای به روزی که بخواهندمقابلشان بایستن ، پس نایستید (109333)
 
khakhs
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۲۲:۵۱:۳۲
سلام چرا نظرات دیگران (طرفداران احمدی نژاد )را انعکاس نمیدهید و مثلاهر 20 نظر یکی را بیان میکنید (109426)
 
محسن باقرزاده
۱۳۸۷-۱۲-۲۷ ۱۷:۴۹:۳۳
به جناب آقای میر حسین موسوی برای تصمیم مهم و تاریخی اش تبریک میگویم و عرض میکنم که خوش آمدی و انشاالله روز 22خردا شاهد مقبولیت حداکثری مردم نسبت به آنجناب باشیم. (110025)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۲-۲۹ ۱۷:۱۱:۰۴
به نظرم اين نكته كه آقاي مير حسين مدت ها در صحنه علني سياست حضور نداشته اند ميتواند هم به نفع ايشان باشد هم به ضرر ايشان.به نفع ايشان چون كه معلوم مي شود انسان سياست زده و قدرت طلبي نيستند،به ضرر ايشان چون نسل جوان ايشان را نمي شناسند و امكان اينكه متهم به اين نكته شوند كه ايشان روحيه ي كارهاي سياسي را ندارند، وجود دارد.به هر حال سابقه ي ايشان روشن است.به اميد روزي كه ايران اسلامي سرفراز باشد. (110160)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.