نظر منتشر شده
۱۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 42571
نتايج نظرسنجي‌هاي انتخاباتي اسفند
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۳۹
نتایج نظرسنجی‌های کشوری انجام شده در اسفندماه، از بهبود موقعیت رییس‌جمهور احمدی‌نژاد و تثبیت موقعیت رییس‌جمهور سابق خاتمی حکایت می‌کند.

به گزارش الف، دو مرکز نظرسنجی در اسفندماه اقدام به انجام نظرسنجی کشوری کرده‌اند که در هر دو مورد محمود احمدی‌نژاد وضعیت خود را نسبت به نظرسنجی‌های قبلی بهبود بخشیده است. در هردوی این نظرسنجی‌ها سیدمحمدخاتمی بدون تغییر عمده و برروی یک خط تقریبا افقی موقعیت خود را حفظ کرده است و سایر نامزدها نیز با شیب تقریبا مثبت ملایم به رقابت انتخاباتی ادامه می‌دهند.

نتایج یکی از نظرسنجی‌ها به شرح زیر است:

تاریخ: اول اسفند
مکان نظرسنجی: 32 شهر بزرگ + تهران
حجم نمونه: 22472
18 سال به بالا

32 شهر - دوست دارید چه کسی نامزد شود؟

اين قسمت درست عمل نمي كند. متاسفانه, جستجوگر شما از فريم پشتيباني نمي كند
خاتمی 30.4، احمدی‌نژاد 27.9، هاشمی رفسنجانی 3.1، قالیباف 1.8، موسوی 1.7، کروبی 1.5، نمی‌دانم و نمی‌شناسم 11.7، هیچ‌کس را انتخاب نکرده‌ام 6.7، سایر موارد 5.6، بی‌پاسخ 5.5

32 شهر - اگر فردا 22 خرداد 1388 باشد به چه کسی رای می‌دهید؟ (پاسخ‌های افرادی که اعلام کرده‌اند در انتخابات شرکت می‌کنند)
اين قسمت درست عمل نمي كند. متاسفانه, جستجوگر شما از فريم پشتيباني نمي كند
46.5 احمدی‌نژاد، 33.5 خاتمی، 4.2 قالیباف، 1.9 کروبی، موسوی 1.7، پورمحمدی 0.4، نمی‌‌دانم 13.2، بی‌پاسخ 0.5

تهران - دوست دارید چه کسی نامزد شود؟
اين قسمت درست عمل نمي كند. متاسفانه, جستجوگر شما از فريم پشتيباني نمي كند
احمدي‌نژاد 26.2، خاتمی 19.9، قالیباف 5.5، هاشمی رفسنجانی 3.8، موسوی 2.2، نمی‌دانم 20.1، فرد خاصی مد نظر نیست 6، فرقی ندارد، 5.1، اهمیتی ندارد1.7، سایر 5.5،‌ بدون پاسخ 4.4
تهران - اگر فردا 22 خرداد 1388 باشد به چه کسی رای می‌دهید؟ (پاسخ‌های افرادی که اعلام کرده‌اند در انتخابات شرکت می‌کنند)  </div>
36.1 احمدی‌نژاد، 34.7 خاتمی، 12.8 قالیباف، موسوی 2.1، کروبی 1.2، پورمحمدی 0.6، هیچ‌کدام 2.1، بی‌پاسخ 2.5


 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۰:۵۶:۴۲
يكي بگه مگه فرقي هم با هم دارند همه اين كانديدا در اين مملكت در تمامي صندليها نشسته اند با تمام زحماتي كه كشيدند باز هم ما داريم روز به روز فقير تر ميشويم
اين جناح بندي ها هم فقط افزايش حضور در پاي صندوق ايجاد ميكند
خدا به داداين مردم باشعور برسد (108913)
 
عليرضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۶:۵۱:۱۷
خوشم مياد كه هر وقت نظرسنجي خلاف ميل مان باشه همه ميگيم دروغه يا مردم هنوز تصميم نگرفتن يا از اينجور حرفا
جالبتر اينكه بعضي ها اكثريت را طبق نظر خودشون برآورد مي كنن يعني هميشه مردم « مثل من» فكر مي كنن؟!؟! (109325)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۶:۲۶
خدا وکیلی خیلی بی انصافی . اگر قدری انصاف داشتید به هیچ وجه مردم فقیر نشده اند بلکه مطمئنا اوضاع از سی سال پیش بسیار بسیار بهتر است. اما متاسفانه بعضی مشکلات وجود دارد. (109338)
 
مرتضی قشقایی
۱۳۸۷-۱۲-۲۸ ۱۷:۵۹:۲۳
سلام
بله دوست عزیز
بدبختی مردم توهمه شاید هم دلایل سیاسی داشته باشه!
به نظر من هم تعطیلی کارخانه های با قدمتی همچون لوله سازی اهواز
نساجی مازندران نیشکر هفت تپه و ... همه از روی بی انصافی مردمه. (110107)
 
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۳ ۰۱:۰۰:۳۷
شما هم ديگه بي انصافي نكن چرا با يه اسقرا نتيجه گيري كلي مي كني؟
خوب مشكل داريم بله زياد هم داريم هركي هم بگه نداريم خالي مي بنده اما انصافا وضع مردم از سي سال قبل خيلي بهتر شده (110525)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۰۸:۵۰
یادم می آید در نظر سنجی های سال 84 پیش از انتخابات، می گفتند دکتر معین نفر اول یا دوم است. اما به انتخابات که رسید، ایشان پنجم شد. معمولا مردم به نظر سنجی ها توجه چندانی نمی کنند و تکلیف کار آن زمانی مشخص می شود که هفته آخر فرا رسد و آن عده ای که هنوز تصمیم نگرفته اند، تصمیمشان را بگیرند.
تبلیغات و اتفاقات احتمالی در روزهای آخر نیز معمولا تعیین کننده است. خدا کند هر که می آید، به نفع کشور و ایران عمل کند. (108917)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۷:۱۳
البته که بایدبه نظر سنجی اینترنتی توجهی نکرد (109340)
 
جواد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۱۳:۴۲
اي كاش ما هم سيستم هاي نظرسنجي معتبر و قابل اعتمادي داشتيم. البته شايد بخشي از اين مشكل به ترس سياست مداران ما از برخورد با واقعيت مي باشد. مثلا اگر در يك برنامه پربيننده تلويزيوني نظرسنجي اس ام اسي كنند مطمئنا هم جامعه آماري بالايي دارد و هم قابل اعتماد تر مي باشد ولي آيا سياستمداران ما شجاعت چنين اقدامي را دارند؟ (108923)
 
حسین
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۱۴:۲۲
به نظر من احمدی نژاد اگر رایی داشته باشد در شهرستانهاست تازه آن هم با اما و اگر.
در تهران او قطعا آرای کمتری از رقبا دارد. شک نکنید.
از این رو نظرسنجی فوق را قبول ندارم. (108924)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۷:۱۰:۳۶
چرا شما تصور می کنید فقط مردمی که در تهران زندگی می کنند انسان هستند وشهرستانها بی شعورند

مردم شهرستان از شعور درک و فهم بسیار بالایی برخوردارند
مردم روستا هم همین طور بسیار اهل حساب و کتاب

شما مدعیان دموکراسی اگر میدان پیدا کنید به دیگران تحمیل خواهید کرد که تهران رییس جمهور را تعیین کند چون روستایی و شهرستانی ..... (109343)
 
مجید
۱۳۸۷-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۲:۴۸
شما بهتره مواظب حرف زدنت باشی... یعنی همه شهرستانیها انسان، تهرانی ها حیوان...
هیچ کس هم نگفته مردمی که به احمدی نژاد رای میدهند بی شعورند... گفته مردم شهرستان با سیب زمینی رای میدهند... مردم تهران بدون سیب زمینی...
ما از بچگی هم هرچی کتاب تو دبستان خوندیم، همش تلاش و کوشش مردم شهرستان بوده و توش چیزی از تهرانی ها نبوده... (110100)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۱۵:۳۶
امکان خواندن حروف در جداول وجود ندارد در صورت امکان تصحیح فرمایید (108925)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۹:۱۷:۴۳
براي همين نظرات رو اشتباهي خواندن (109083)
 
مازیار
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۲۳:۴۲
هر چند این گونه نظر سنجی ها زیاد قابل اعتماد نیست ولی در این گونه نظر سنجی ها باید یکی از سوال ها این باشد که ایا در انتخابات شرکت می کنید؟
بنا بر آمار نظر سنجی های گذشته حدود 50 درصد جواب منفی می دهند( هنوز مشخص نیست که شرکت می کنند یا نه).( اراء خاموش)
حال اگر قصد شرکت داشته باشند به چه کسی رای خواهند داد ؟
( نظر سنجی ها نشان می دهد رای خاتمی بسیار بالاتر خواهد بود!) (108930)
 
احمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۲۷:۱۶
این به نظر سنجی نمیخورد بلکه نظر سازی است ! (108934)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۲:۴۷
متاسفم كه نمي تونم نظر سنجيتون و قبول كنم. مطمئنم خاتمي فاصلش از احمدي ن‍اد زياده (108936)
 
م.عبدي
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۵:۴۱
من فقط آقاي قاليباف را مديري قوي مي بينم كه كارنامه مديريتي او اثبات مدعاي بنده و ديگراني كه اينگونه مي انديشند است (108937)
 
شقایق
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۵:۴۹
این دو مرکز نظرسنجی اسم هم دارند؟ لطفا معرفیشان کنید. متشکرم. (108938)
 
بهادر
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۹:۵۱
سرنوشت انتخابات در ایران تنها در روز انتخابات معلوم می شه!
چه بسا یک نفر دیگه که اصلا الان اسمش هم نیست بیاد و رای هم بیاره!
دلایل مختلف باعث تغییر نظر مردم ایران می شه!
مضافا اینکه روش نظرسنجی هم اغلب و از جمله در اینجا اشتباهه!
مثلا ترتیب اسامی افراد بر چه اساسی هستش؟ و االبته نقایص دیگر... (108940)
 
میر
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۴۱:۵۰
کاری ندارم که نظرسنجی واقعی است یا ساختگی، اما یقین دارم که حقیقت در روز انتخابات جز این است و بهتر بگویم تفاوتات اساسی با اینها دارد. چه که کسی که در اقل ترین ها قرار گرفته؛ مورد انتخاب واقع شود. (108941)
 
میلاد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۴۸:۴۲
تجربه صابت کرده تو این مملکت تا لحظات آخر رای گیری هم هیچی معلوم نیست
من فکر میکنم اگه آقای میرحسین توی گردونه باقی بمونن قطعن این معادلات بهم میریزه

در هر صورت با توجه سابقه نظر سنجی و آمار در ایران فکر میکنم این نظر سنجی اصلن قابل استناد نیست . (108942)
 
صدر
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۸:۰۰:۱۳
البته برادرم جسارت است ها ، منتها \"ثابت\" صحیح تر می نماید !
نچ ! میرحسین همون قدری از احمدی نژاد رای می گیره که از خاتمی ! از نظر من این نظرسنجی رای خاتمی رو زیاد نشون داده !این قدرا هم نی ! (109068)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۵۰:۴۷
نتایج این نظرسنجی برخلاف ان چیزی است که ما در بین عامه مردم کوچه وبازار میبینیم. (108944)
 
reza
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۱:۵۴:۳۸
بسمه تعالي
ضمن تشكر از شما اما نكته اساسي اين است كه چه شخصيت حقيقي يا حقوقي اين نظر سنجي را انجام داده است چون نتايج مشاهده شده از آنچه كه انسان در سطح جامعه مي بيند تفاوت فاحشي دارد و بعيد به نظر مي رسد كه نفر اول اين نظر سنجي درست باشد به هر حال بهتر است جزييات بيشتري از اين نوع كارها ارائه تا انسان ميزان علمي بودن اين نتايج رابفهمد و گر نه يك نوع تبليغات زيركانه و غير مستقيم براي فردي كه احتمال راي آوردنش نيست محسوب مي شود. (108945)
 
بيگي
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۱۱:۴۰
فكر كنم تا حالا بايد متوجه شده باشيد كه بر خلاف ساير كشور ها در ايران نميتوانيد از روي عكس العمل ظاهري امروز مردم ايران براي فردا حساب باز كنيد مردم ايران تا لحظه آخر در حال بر رسي شرايط هستند. . نظر واقعي مردم روز انتخابات معلوم ميشود شايد در جهت عكس نظر سنجي باشد. .. (108950)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۱۲:۱۸
به نظر من نتيجه واقعي رو بايد تو انتخابات ديد 22 خرداد 88
هر چه مشاركت مردم بيشتر باشه شانس خاتمي بيشتره
وهر چه كمتر شانس احمدي نژاد
حالا تا كدوم حالت اتفاق بيافته
در ضمن راي جمع كردن به روش توزيع رايگان سيب زميني در مناطق مختلف،
توزيع پول بين مردم روشتاها وشهرهاي كوچك ويا دانشجوها هنر نيست. (108951)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۹:۱۷:۲۴
تا اونجا که ما شنیدیم درست بعد از رفتن جناب خاتمی از مناطقی در شیراز اینکار انجام شده. مردم تا اون اندازه که اصلاح طلبان فکر میکنند خنگ نیستن. (109082)
 
مینا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۲۲:۴۵:۳۰
شما از کجا میدونی نکنه خودت تنهایی این نظر سنجی رو انجام دادی (109422)
 
علی
۱۳۸۸-۰۱-۰۳ ۰۱:۴۳:۱۳
برادر عزیزم، بنده خودم اهل شیرازم و حضور داشتم. ما یه ... توی واقعه بمب گذاری اردیبهشت پارسال توی شیراز، که قبل از سفر رهبری صورت گرفت، هنوز 20 دقیقه از انفجار نگذشته بود که ایشون اومد و قبل از رفتن به محل بمب گذاری، جلوی دوربینهای تلویزیونی به ملت گفت که به هیچ وجه بمب گذاری نبوده و حتی دلیل انفجار رو هم( که نیاز به کار کارشناسی داره) اعلام کرد! البته بعدها معلوم شد که بمب گذاری بوده، اما این خاطره بد از این ... نا کار آمد رو مردم فراموش نکردن هنوز! اینبار هم توی سفر اخیر آقای خاتمی به شهرمون، ایشون دوباره با دروغ و کارشکنی، خیلی موانع ایجاد کرد سر راه ایشون. اما اوج افتضاح ایشون، پخش کردن سیب زمینی و برنج و ... در بعضی شهرستانهای استان( و نه مناطق شهر شیراز) بعد از حضور خاتمی بود، که با ذوق زدگی هم اعلامش کردن و ... ! البته بعدا گندش در اومد و این آقا هم فعلا سکوت کرده! نمیدونم شما چرا اون دروغ رو ادامه میدی؟! یه کم تحقیق هم بدک نیست اخوی! البته میدونم که تهمت زدن به اصلاح طلبان معاند( علی الخصوص خاتمی ...!) ثواب داره و لزومی واسه تحقیق درباره حرفاتون نمیبیند! بالاخره قراره هرکی هرچی به ذهنش رسید واسه تخریب خاتمی به کار ببره دیگه! البته این روزا اسم مهندس موسوی هم به لیست اضافه شده! اگه واسه احتیاط کروبی و قالیباف و لاریجانی و توکلی و ... رو هم بزنید که عالی میشه! شعور مردم رو هم که بیخیال! خدا آخر و عاقبت هممون رو به خیر کنه ایشالا ... (110532)
 
سینا
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۲۱:۳۵
در مورد نمونه های آماری و مشخصات اونها و مراکزی که نظر سنجی کرده اند ( دولتی یا غیر دولتی بودن آنها) هم توضیحاتی می دادید بهتر بود.
نتایج این نظر سنجی ها با آنچه که ما توی نظرات کاربران محترم این سایت می بینیم به نظر عجیب می رسه! (108955)
 
کمال
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۴۱:۰۱
کدام مرجع این مطالعه را انجام داده؟ چقدر بیطرف است؟ وابسته به کجاست؟ نمونه های قبلی این مرکز کدامند و نظر سنجی آنها با آنچه در عالم واقع اتفاق افتاده چقدر منطبق بوده؟

چرا حالا که به خیال خودشان رئیس جمهور فعلی دیگر عقب نیست نتایج را منتشر کرده اند!

به 22 خرداد 90 روز مانده! (108963)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۲:۰۸
خب نتایج این آمارگیری عجیب نیست اما عجب از سایت الف که حاضر شده این نتایج رو اعلام کنه. بازهم احسنت. حق رو زیرپا نباید گذاشت. (108965)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۷:۲۴
اين نظرسنجي ها همه كشك است. دوره قبل ديديم چقدر درست درآمد! كي فكر مي‌كرد احمدي نژاد انتخاب شود! (108967)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۱۰:۳۲
چرا اين مراكز نظرسجي شما مخفي هستند و كسي پيداشون نمي كنه كه نظر بده و فقط نتيجه اعلام ميشه نكنه نيروهاي غيبي در اين نظر سنجي ها شركت ميكنن (108977)
 
حمید
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۱۵:۲۶
آیا واقعا\" هنوز احمدی نژاد این همه طرفدار داره؟
بسیار بعید به نظر میرسد با توجه به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نه بزرگ مجلسیان دانا به برجسته ترین طرح دولت که نشان از تغییر نگرش منتخبین آحاد ملت دارد درستی این نظر سنجی به معنی واقعی کلمه زیر سوال است. (108979)
 
سینا
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۲۸:۱۷
چه موسسه ای و کی و با چه روشی این نظر سنجی را انجام داده؟ بعیده احمدی نژاد این قدر رای داشته باشه و موسوی این قدر کم! (108982)
 
سعيد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۳۷:۳۷
مردم به صداقت و پاكي احمدي نژاد ايمان دارند و اين يعني محبوبيت. (108985)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۴۰:۲۶
نظر سازي خوبي بود . احتمالا اگر هم نظر سنجي بوده جامعه آماري درستي انتخاب نشده است مثلا احتمالا جامعه آماري از بين وزرا كابينه فعلي و خانواده هايشان انتخاب شده است! يادم ميآيد از اين نظر سازي ها در انتخابات دوم خرداد هم استفاده شد.اما انتخابات چيزي جداي از آنرا نشانداد . بنظر ميرسد هدف از اين نظر سازيها ايجاد جنگ رواني و توليد ياس در مردم براي بي تفاوتي بودن است . (108986)
 
نیما
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۲:۱۵
البته نتایج نظر سنجی قابل استناد نیست ، اگر بیاد داشته باشید در انتخابات قبل در نظر سنجی های رسمی قالیباف اول و احمدی نژاد از آخر سوم بود . (108990)
 
علی م
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۷:۲۱
از همه خنده دار تر نظر سنجی در مورد تهران (108993)
 
nima
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۴:۱۰:۴۷
این هم یکی دیگه از اون نظر سنجی های فاقد عقلانیت و سندیت می باشد ، چطور خاتمی در نظر کاندیدا شدن نفر اول ، اما در رای گیری نفر دوم .
یا این نظر سنجی ها ازروی اغراض سیاسی بوده و یا اینکه بدون پایگاه مردمی هست و کسی که در بطن جامعه هست چه شهرهای بزرگ یا کوچک از موقعیت خاتمی و احمدی نژاد اطلاع دارد ، از یه بچه 10 ساله تا افراد مسن ، و این چیزی نیست که بتوانید با این آمار سازی ها افکار مردم را به نقطه دلخواه خود سوق دهید . (108997)
 
سليماني
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۴:۲۶:۴۶
تنها كسي كه مي تواند اهداف مردم را به پيش ببرد فقط آقاي ميرحسين موسوي است و بطور يقين همكاران خود را از بين افراد جاعل و سارق و رمال و.....، انتخاب نمي كند و امثال دكتررحيمي در دولت ايشان جائي ندارند (109005)
 
ابوالفضل
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۴:۳۶:۱۴
اقای کروبی لطفا کنار بکشید.اقای موسوی حضور شما یعنی کم شدن رای خاتمی.بامنتفی شدن پرداخت نقدی یارانه ها وپایان سفرهای استانی یوزارسیف قطعا ارای احمدی نژاد کم شده و مطمئنا پیروزی با خاتمی عزیز است.خاتمی عزیز بمان که رفتنت یعنی شکست اصلاحات. (109009)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۴:۳۷:۰۹
نظر سنجی یا آمار سازی؟
من که به این آمارهایی که دادید اعتماد ندارم (109011)
 
حسام الدين
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۵:۵۲:۰۳
واقعا جاي تاسف داره كه هيچ وقت نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در كشور ما نتايج درستي رو در بر نداشته است!

به نظر من اين اشكلال هم از مراكز نظرسنجي و هم از مردمه كه نظرات واقعيشون رو بيان نمي‌كنن!

اگر دوستان به ياد داشته باشند، نتايج نظرسنجي انتخابات اخير آمريكا با نتايج واقعي در حدود 2 درصد اختلاف داشت. (109031)
 
عباس
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۰۲:۳۱
در این نظر سنجی خودتان بجای مردم رای می دهید شاید احمدی نژاد را بالا بکشید تا آنجائی که ما در بین مردم هستیم گزینه اول خاتمی است لطفاپیام را درج کنید تا بی طرفی خود را ثابت کنید . (109036)
 
ebi
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۴:۵۰:۱۲
mardomi ke be ahmadinejad ray midahand roustaeian kargaran gheshre zahmatkesh va..... kasani hastand ke avvalan ray dadan ra vazife midanand vaba interneto nazarsanjio ..... kari nadarand (109176)
 
جمشید
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۰۳:۴۱
رای احمدی نژاد بیشتر از اینهاست (109037)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۰۴:۰۲
منم حدسم اینه که احمدی نژاد رای بیاره البته خاتمی هم احتمالا با توجه به شرایط کنار بکشه ولی خب نه میر حسین و نه کروبی توان رقابت با احمدی نژآد رو ندارن اگر این دوتا انصراف میدادن و خاتمی میموند شاید...
در جبهه اصولگراها هم کسی غیر از احمدی نژآد چندان توان رقابت نداره فاصله رای احمدی نژاد و قالیباف هم خیلی زیاده. (109038)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۱۰:۱۷
یادم نمی رود که روزنامه ابرار 31 اردیبهشت ماه 1376 با تیتر خیلی خیلی بزرگ نوشته بود در نظرسنجی اعلام شد ، ناطق نوری 80 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
دوستان عزیز تا زمانیکه مراکز خصوصی مستقل ایجاد نشود که برای اعتبار و اسم خود ارزش قائل شوند و در مقابل مطالعات نظرسنجی خود پاسخگو باشند این نظرسازیها ارزش خواندن و چاپ کردن ندارد و فرقی نمی کند کی بالا باشد یا پائین .
این واقعیت در طول 30 سال گذشته ثابت شده است که وقتی نظر سنجیهای دولتی می گوید رئیس جمهور وقت با رقیبش مثلا 10 درصد فاصله دارد یعنی وضعیت از بد نیز بدتر است و هیچ شانسی ندارد .
آنچه ما نیز در بین مردم می بینیم این است که احمدی نژاد هیچ شانسی ندارد متاسفانه.
سایت الف نیز اینقدر به چپ و راست نزند ، سعی کنید اصولی برای خودتان داشته باشید و کمتر یکی به میخ و یکی به نعل بزنید . انتشار این خبرها با این تیتر قطعا به ایمیج سایتتان به عنوان یک سایت حرفه ای ضربه می زند . (109039)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۱۹:۴۰
دروغ و ریا تا کی؟ لااقل دین را از سیاست جدا کنید و همه دسته جمعی کما فی السابق دروغ دروغ.........بگویید. (109043)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۲۳:۱۳
بين نمودار اول و دوم تناقضي وجود دارد چگونه است در برابر سئوال دوست دارید چه کسی نامزد شود؟ ( 32 شهر) آمار خاتمي بيشتر از احمدي نژاد است ولي در سئوال دوم اگر فردا 22 خرداد 1388 باشد به چه کسی رای می‌دهید؟ بالعكس است ؟ اين يك تناقض آماري و نظر سازي است تا نظر سنجي و اساسا سئوالات به درستي طرح نشده اند. (109044)
 
jafar
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۵۰:۳۶
این نظر سنجی به نطر من قابل قبول نیست (109052)
 
ایمان
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۶:۵۲:۰۴
به نظر میاد که نظر سنجی که در بالا اومده کاملا حرفه ای و صادقانه باشه. هرچند خودم به یکی از اونایی که تو نظر سنجی رای کمی آورده رای می دم ولی به نظرم به واقیعت نزدیکه. (109053)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۷:۱۲:۱۲
زنده باد دکتر احمدی نژاد، من از اول هم میدانستم ملت ما فهیم تر از آن هستند که نظرشان از ایشان برگردد... (109058)
 
نوربخش
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۰:۴۰
در ابتدا شایسته بود که نام این دو مرکز نظر سنجی برده میشد. قالبا در چنین ایامی مراکر مختلف بر اساس سلابق خود و نه استانداردهای نظر سنجی اقدام به چنین حرکتی مینمایند که بیستر جنبه ایجاد جنگ روانی و بهره برداریها ی خاص را دارد.
نکته دوم اینکه در اینگونه نظر سنجی ها که به نظر سنجی میدانی مشهور است ، مراکز ذیبرط بر اساس جمعیت، سنین مختلف ، سطح آگاهی و تحصیلات ، نوع مشاغل و بسیاری مولفه های دیگر عمل مینمایند که در این خبر ما تنها شاهد دو سئوال کلی و تعدادی اسامی هستیم که قطع و یقین اینها نمیتواند ملاک نظر عمومی باشد. علاوه بر اینکه در نظر سنجیهائی از این دست ، در زمان انتخابات بر اثر همین گزارشات بسیاری از معادلات تغییر خواهد کرد. بطور مثال در انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه در سال 1999 تمامی نظر سنجی ها حاکی از پیروزی دانیل اورتگا بود ، لیکن در آخرین ساعات رای گیری بطور شگفت انگیزی رقیب اورتگا که متمایل به امریکا بود پیروز این میدان گردید.
ما در همین قبیل سایتها نظر سنجیهائی را شاهد هستیم که با کمی دقت و قبل از مراجعه به نتایج آخرین آمار، با عنایت به نوع مخطبین ، نتایج قابل پیش بینی هستند.آنچه بیش از همه در اینگونه حرکتها مد نظر است تحریک خودی از جنبه احمال شکست برای حضور، و بی تفاوتی رقبا از بعد پیروزی برای عدم حضور میباشد.
اینجانب علیرغم دیدگاه خاص خودم که در مطالب گذشته و در نظریات ابرازی کاملا مشخص است ، قائل به این مطلب هستم که اینگونه نظر سنجی ها نمیتواند ملاک عمل قرار گیرد و حداقل ملت ما نشان داده که غیر قابل پیش بینی بوده و در آخرین لحظات تصمیماتی مغایر با تحلیلها و معادلات سیاسیون اتخاذ مینمایند. بهتر است را نظر سنجی ها راجع به عملکردها باشد تا موضوعات آتی. (109061)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۳:۲۸
در کشور ما نظر سنجی قابل اطمینان وجود ندارد. هر وقت از من سوال کنند جواب نمی دهم چون ممکن است از مرکز امنیتی باشند که هدفشان تفتیش عقاید است. بهترین نظر سنجی توسط تلویزیون و با اس ام اس است. البته آنطور که خواننده دیگر ذکر کرده کسی جرات آنرا ندارد. پس بگذارید همان پارامترهای پنهان کارشنان را بکنند و ............ (109062)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۹:۳۶
لطفا خودتان نظر سنجی در سایت بگذارید. می شود گفت از سلامت بیشتری بر خوردار است. به شرط آنکه هر کاربر فقط یک بار بتواند رای دهد. (109066)
 
پویان
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۸:۳۴:۳۴
نظر سنجی اینترنتی فاصله زیادی با واقعیت دارد چون حتی اگر از طرف سایت برگزار کننده رعایت امانت صورت گیرد- که در مورد سایت الف با توجه به سابقه عمکردش مطمئناً چنین است - این اشکال بزرگ را دارد که جامعه آماری آن محدود به اقشار خاصی است .مثلاً بیش از چهل درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنندکه دسترسی کمتری به اینترنت دارند. کارگران و اقشار کم درآمدو... هم آنقدر مشغول گرفتاریهای خود هستند که به این کارها اهمیتی نمیدهند و اتفاقاً بیشتر افرادی که در انتخابات شرکت می کنند همین افراد هستند.به همه اینها این را هم اضافه کنید که افرادی که خودشان دنبال نظر سنجی های انتخاباتی می گردند تا در آن شرکت کنند افرادی هستند که از طرفداران ثابت جناحهای خاص سیاسی محسوب می گردند و اصطلاحاً رأیشان سیاسی و جناحی است اما بیشتر افراد جامعه ما هیچ عقد اخوتی با جناح یا حزب خاصی ندارند. بنابراین آماری که از کوچه و خیابان به صورت اتفاقی گرفته شود ( اگر دقیق و با رعایت امانت باشد ) مسلماً با نظرسنجی های اینترنتی تفاوت فاحش دارد. آرایی که در زیر کامنت های سایت الف داده می شود هم به همین صورت قابل تحلیل است. (109363)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۸:۰۰:۱۲
این نظر سنجی رو کی گرفته؟!فکر کنم یه جور تبلیغ انتخاباتی برای احمدی نژاده.در کل فکر نکنم بی قصد و غرض این نظر سنجی رو منتشر کرده باشید! (109067)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۸:۲۱:۴۷
احتمالا این نظر سنجی ها از طرف دوستان احمدی نژاد می باشد (109071)
 
یه نفر
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۸:۲۲:۲۹
چطور نظر سنجی دوم خردادی ها نظر سازی نیست ولی نظر سنجی اصول گرایان نظر سازی است تازه آن هم اصول گرایان منتقد سرسخت دولت نهم (109072)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۸:۴۰:۵۵
سال 76 مقامات سياسي ما (بر اساس مصاحبه‌هايشان) بر چه اساسي \"اصلا\" فكر نمي‌كردند خاتمي رأي بياورد؟ جز همين نظرسنجي‌ها؟ اختلاف بين آراي خاتمي و رقيب چقدر بود؟ (109076)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۹:۰۰:۱۵
سيستم آراتون مشكل نداره؟!من يك نظر ميدم به ديگري 10 اضافه ميشه اگه نظر خودتون مهمه چرا نظر مي پرسيد؟!برام جالبه اول فكر كردم اتفاقيه اما........... (109078)
 
علی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۹:۰۲:۴۸
جوجه را آخر پاییز میشمارند! حالا که وقتش نیست. شمارش آنهم توسط کسانی که حساب بلد نیستند! (109079)
 
صدر
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۱:۱۱:۱۸
البت جسارت است ها ، اما استثنائا این بار جوجه ها را آخر بهار می شمارند ... با آمار آخر پاییزی فرق دارد ... (109238)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۱۹:۲۵:۱۳
تحیلی که حقیر می کنم می توانم داشته باشم اگر نظر سنجی درست باشد

پیروزی آقای خاتمی هست فارغ گرایش فکر خود عرض می کنم

باتشکر از این نظر سنجی شما که هر چند نمی دانم چه زمانی برگذار شد

سایت تابناک هم یک نظر سنجی گذاشت روز 24 اسفند که حدود 6 هزار نفر شرکت کردند و آقای خاتمی آنجا هم جلو بود هرچند سریع برداشتند حالا چرا نمی دانم

اما تحیلی که از دو سایت من گرفتم پیروزی آقای خاتمی هست (109087)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۰:۴۸:۵۶
من خطاب به همه كانديداها ميگويم:

آي روشنفكرهاي سرزمين من كه هست
امتداد ديدتان تا آتش سيگارتان !

فكر ميكنم اين تك بيت،گوياي خيلي چيزهاست. (109100)
 
هادی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۰:۵۵:۰۳
دوستان! اگه این نظرسنجی درست باشه چی؟ (109102)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۹:۳۳:۱۰
هیچی! (109380)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۱:۵۵:۲۵
nazare shomareye 108985 ke gofte mardom be sedaghate ahmadi nejad iman darand ta alan 21 raiee mokhalef dare 5raiee movafegh bad chejuri momkene tu nazar sanji ha ahmadi nejad jelo bashe age taghalob nashe ahmadi nejad mahale reis jumhur she (109110)
 
علی کریمی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۲:۳۳:۴۲
اولا مشخص نیست مرجع نظر سنجی از کجاست در همه نظر سنجیهای معتبر مرجع معرفی می شود ولی از نظر سنجی شما که جز نوادر روزگار است باید به خدا پناه برد (109119)
 
محمد مهدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۲:۳۷:۰۵
سلام
با اینکه نمیشه به این نظر سنجیها اعتماد کرد
اما من قول میدهم خاتمی به نفع میر حسین کنار بکشه- چون خاتمی رای انچنانی نداره-
از اون طرف هم قالیباف میاد تا قسمتی از رای احمدی نژاد رو کم کنه
پس آرا خاتمی به میر حسین میرسه و میر حسین جلو احمدی نژاد میسته

احتمالا بعد از رای آوردن میر حسین خاتمی میشه معاون اولش و قالیباف میشه وزیر کشور-

این همون طرح دولت وحدت ملی هست همون طرح هر کسی به غیر از احمدی نژاد

اما مطمئن باشید به لطف خدا بازم احمدی نژاد رای میاره (109120)
 
وحيد
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۲:۴۶:۵۳
امروز سايت تابناك يك نظرسنجي گذاشته بود. بعدا آنرا از روي سايت برداشت. تفاوت خاتمي با احمدي نژاد حتي با وجود موسوي به شدت زياد بود. من خودم طرفدار خاتمي ام ولي حس ميكنم حاكميت نخواهد گذاشت كسي غير از احمدي نژاد رييس جمهور بشه حال چه برسه اون شخص خاتمي باشه. هرچند انتخاب او 4 سال شبيه اين وضعيت سه سال گذشته را براي ايران به همراه آورد. (109121)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۳:۰۲:۵۰
در تاریخ 10 دی، در خبری در سایت الف آمد 32 درصد به احمدی نژاد و 31 درصد به خاتمی رای میدهند. در خبر فعلی (24 اسفند) آمده است 46 درصد به احمدی نژاد و 33 درصد به خاتمی رای میدهند.
در حالیکه خبر مربوط به یک نظر سنجی بزرگ که در سایت فردا در تاریخ 30 دی ماه 87 منتشر شد، در شهرستانها تعداد رای دهندگان به خاتمی دوبرابر رای دهندگان به احمدی نژاد بوده، و در تهران تعداد رای دهندگان به خاتمی سه برابر رای دهندگان به احمدی نژاد بوده است (کد خبر: ۷۲۸۶۵).
خبر سایت فردا در تاریخی مابین دوخبر سایت الف منتشر شده است. یعنی محبوبیت اقای خاتمی اول کم بوده، بعد زیاد شده، و دوباره کم شده است!
در خبری دیگر که در سایت جمهوریت در 4 اسفندماه منتشر شد، خاتمی 53 درصد و احمدی نژاد 23 درصد رای داشته اند.
این نظرسنجی های متناقض نشان میدهد که نتیجه نظرسنجی بسیار وابسته به جمعیت مورد مطالعه است و اینکه جمعیت مورد پرسش چگونه انتخاب شده اند.
البته واضح است، اطلاع رسانی سایت الف از نظرسنجی ها کاملا گزینشی است. یعنی تنها نتیجه نظرسنجی هایی را منتشر میکند که آرای خاتمی را کم و آرای احمدی نژاد را زیاد بدست آورده اند. البته این نوع خبر رسانی گزینشی، در بیشتر سایت های اینترنتی خبری کشور مشاهده میشود و اعتماد خوانندگان به یک سایت خبری را کاهش میدهد.
در نظرسنجی هایی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا انجام میشد، هر دو سه روز یکبار یک نظر سنجی جدید انجام میشد و خبر آن بطور کاملا آزاد از طریق تمام رسانه های خبری منعکس میشد. در نظر سنجی های امریکا کاملا مشخص بود که چه ارگانی نظرسنجی را انجام داده، جمعیت مورد مطالعه چکونه انتخاب شده اند، و میزان احتمال اشتباه هر نظر سنجی (Standard error) چند درصد است.
امیدوارم اینگونه شفاف سازی ها را هرچه زودتر در نظرسنجی های ایران هم شاهد باشیم. (109125)
 
آرمان-ا
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۳:۲۰:۳۵
باسلام خدمت تمامی خوش خیالانی که دلشان به این نظرسنجی خوش کردن.؟
ملت ایران ملتی است معادله بهم زن.روی ماملت هیچکس نمی تواندحساب بازکند.
دیروزبااون بودیم.(اصلاح طلب)
امروز با اینیم.(اصولگرا)
فردا با اونیم.
وشاید هم به روز هم نرسد.البته این یک واقعیت انکارناپذیری است.واین برای جامعه (حزب باد بودن ونان به نرخ روزخوردن )مضراست.
به امیدروزی که به ثبات فکری برسیم. (109128)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۳:۲۶:۴۱
سایت محترم الف! شما که خود یکی از سایت های متعلق به جناح راست میباشید و طبیعتا اکثر مردم با این گرایش هم به این سایت رجوع میکنند در صد نظرات داده شده را به هر نظری که مربوط به این جناح ها و مخصوصا اقای احمدینژاد است نمی بینید؟کم لطفی نکنید !هیچ شباهتی به این نظرسنجی (سازی!)دارد؟






















) (109129)
 
hamrah
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۳:۳۸:۰۸
نظر سنجیها طبیعتابر مبنای شرایط وجو عمومی و اعتماد به اثر بخشی رای و نظر تا لحظه تصمیم گیری تغییر میکند ..بدیهی است نظر سنجیهای نزدیک به انتخابات بیشتر قابل توجه اشت ....امیدوارم در هر حال خاتمی و یا موسوی در انتخابات پیروز شوند و شرایط کشور را از وخامت موجود نجات دهند ( دعای خیر امام همواره یاریشان باد) (109130)
 
amin
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۲۲:۴۹:۰۶
من با نظر شما موافقم (109424)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۴ ۲۳:۴۰:۵۷
این نظر سازی برای به مردد کردن خاتمی و منصرف کردنش از کاندیداتوریه (109133)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۰:۴۸:۱۴
من فکر نمی کنم این نظر سنجی چندان معتبر باشه ، حداقل در مورد تهران کمی بعید به نظر میرسه (109145)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۰:۵۲:۲۰
جناب آقای خاتمی
پیش بینی من از انتخابات 22 خرداد فقط یک چیزه و اونهم پیروزی شماست.

به امید برگشت روزهای طلایی خرداد 76 با سونامی رای به خاتم انگشتر ایران


(لطفا\" نظرم را ثبت کنید.متشکرم) (109115)
 
مسعود
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۱:۲۵:۴۳
بی زحمت نام مراکزی که نظر سنجی کردند و شیوه ی نظز سنجی هم بگید تا شائبه ی درآوردی بودن و جعل نظر ایجاد نشه (109013)
 
احسان
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۱:۳۵:۳۲
از اینکه همه نظرها رو منتشر کردید سپاسگزاری می کنم، رفتارتون حرفه ای و اخلاقی بود، ممکنه این نظر سنجی صحیح باشه،با این فرض که اماکن و افراد خاصی انتخاب شده باشن،اگه مشارکت بالا باشه قطعا نتایج خیلی فرق میکنه با این نظر سنجی (109155)
 
مهدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۱:۳۶:۰۱
من فکر می کنم در انتخابات اگر شرایط تغییری نکند و همه کاندیداهای فعلی باقی بمانند رئیس جمهور آینده میرحسین است. فرض بگیریم در انتخابات آینده 30 میلیون شرکت کننده داشته باشیم. تخمین بنده از آرا به نحو زیر است
دور اول:
خاتمی 10
میرحسین 10
احمدی‌نژاد 7
کروبی 3

دور دوم:
خاتمی 13
میرحسین 17
حوصله نوشتن دلایل رو ندارم. شاید در آینده نوشتم. ولی توی ذهنم جامعه را بخش بندی کردم و نتیجه مقایسه زوجی کاندیداهای مختلف از سوی بخش های مختلف را پیش بینی کردم. (109153)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۲-۲۷ ۱۵:۴۵:۵۰
چطور خاتمی دوراول10میلیون میاره ودوردوم فقط 3تامیادروش براساس کدوم منطق واستدلال (110014)
 
بامداد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۳:۰۴:۴۶
واقعا باید متاسف بود برای هر تعداد آرایی که به اسم احمدی نژاد به صندوق انداخته میشه
خواهشا مطلب ما رو حذف نکنین (109171)
 
امير110
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۰۷:۵۲:۳۶
در سال 76 هم از اين دست نظر سنجي ها زياد صورت مي گرفت. وعده ما و شما و براي نشان دادن واقعيتها 22 خرداد. (109188)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۰:۰۲:۲۳
نمیدونم چرا هر وقت اسم نظر سنجی میاد یاد خرداد 76 می افتم تو تمام صندوق های پستی خونمون پر شده بود از نتایج نظر سنجیی که آرای جناب آقای ناطق رو بالای 70درصد و آقای ری شهری رو 15 درصد نشون میداد
الهی فال زینب راست باشد (109213)
 
حمید
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۱:۱۷:۴۴
سایت شما هزاران سال از آزادی بیان دور است.
نظرات دیگران را فیلتر کنید، چه مسخرست کارتون.جکه (109240)
 
ALI
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۴:۴۴:۰۹
سر و سامانی که آقای احمدی نژاد به اقتصاد ورفاه ملی داد کسی فادر به رقابت با او نیست. (109286)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۵:۰۰:۰۹
با وجود تمام نظر سنجی ها مهندس موسوی در مرحله اول با فاصله چند میلیونی رییس دولت دهم خواهد بود (109291)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۱:۲۴
ملت ايران قدر تلاش، سازندگي، اخلاص محروم دوستي و مردم داري و تواضع و شجاعت و اقتدار و لياقت دكتر احمدي نژاد را مي دانند .
ان شاء الله با راي مردم به دكتر احمدي نژاد در 22 اسفند شاهد ادامه پيشرفت همه جانبه كشور در ابعاد مادي و معنوي باشيم (109311)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۱:۵۷
چنانچه اصلاح طلبان به اجماع برسند و حتی از موسوی و خاتمی یکی بماند و رقیبشان احمدی نژاد باشد قطعا پیروز خواهند بود مگر اینکه اصولگرایان چهره ای تازه و موجه مثل توکلی ولایتی و یا قالیباف را به عنوان کاندیدای واحد به میدان بفرستند که بسیار بعید است.

احمدی نژاد حدود 20درصد رای دارد و به نفع هیچکس کنار نخواهد رفت و کسی دیگر هم با بودن ایشان فقط رای وی را کاهش می دهد اصلاح طلبان اگر تفرقه نداشته باشند بسیار قوی تر از اصولگرایانند .

اصولگرایان چاره ای ندارند که دست به کاری بزگ بزنند. (109313)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۹:۵۱
برخلاف نظر برخی دوستان من فکر می کنم همانند انتخابات 84 رای احمدی نژاد در تهران و برخی از استانهای مرکزی مثل قم و اصفهان خواهد بود.
ایشان در سایر استانها،بخصوص استانهایی که در آنها اکثریت با سایر اقوام است (مانند استانهای آذربایجان،کرمانشاه،لرستان،خوزستان با سیستان)رای چندانی ندارند (109317)
 
حسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۷:۵۵:۵۶
این نظر سنجی تا از نمونه جامعه آماری آن اطلاعی نباشد قابل استناد نیست انهم اگر در صداقت آمارگیران مطمئن بود
آمار سایتهای اینترنتی اگر هم توش تغلب نباشه اصلا معتبر نیست چون جامعه آماری آن نماینده کلیه اقشار جامعه نیست
آنچه مسلم است آن است که ستادهای انتخاباتی نظرسنجی های کاملی انجام میدهند ولی نتایج آن کاملا محرمانه میماند زیرا حتی اگر به نفع آنان باشد نیز تا نزدیکی انتخابات آنرا انتشار نمیدهند تا حریف نتواند واکنش مناسب بدهد
نتیجه اینکه به اینگونه نظرسنجیها نمیتوان اعتماد کرد
با اینکه من طرفدار احمدی نژاد هستم ولی به هیچ نظرسنجی بجز نظر سنجی واقعی که همان انتخابات است ایمان ندارم
احمدی نژاد در انتخابات قبل تو نظرسنجی آخر بود ولی رای آورد (109349)
 
رضامند
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۸:۰۷:۴۷
من این نظر سنجی را دقیق نمی دانم چون رای احمدی نژاد بسیار بیشتر از این چیزی است که اینجا آمده است (109351)
 
يك آدم بد
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۸:۴۶:۱۲
كل حزب بما لديهم فرحون(قرآن كريم) (109369)
 
رضا
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۱۹:۳۶:۱۹
رییس جمهور آینده هرکه باشد جزه ائتلاف اصلاح طلب نیست#رئیس جمهور منتخب قطعا اصولگراست مدتهاست که دیگر حنا اصلاح طلبان برای مردم رنگ ندارد#کسانی هم که به این گروه رای دهند جزئ آرائ خاموشند که مدت زمان طویلیست که در هیچ یک از انتخابات شرکت نداشته اند (109382)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۵ ۲۰:۵۱:۴۴
hame dahatia be ahmadi-nejad rai midan
zende bad feudalism (109403)
 
ali
۱۳۸۷-۱۲-۲۶ ۱۰:۴۸:۰۹
مردم باشعور ایران نشان داده اند که چگونه فراتر و بهتر ار سیاسیون، الزامات عبور از برهه های تاریخ را تشخیص می دهند. این نظر سنجی ها گرچه لازمند ولی بدلایل فنی و کارشناسی قابل اتکا نیستند.
در مورد کاندیداها، اگر بازه بررسی هایمان را از اینترنت و محافل خودمانی فراتر ببریم، بنظر من محبوبیت آقای احمدی نژاد هنوز هم قابل توجه و پیروزی ایشان به واقعیت نزدیک ترست. (109577)
 
محمد مهدی
۱۳۸۷-۱۲-۲۶ ۱۵:۰۹:۳۶
با سلام
دیدید تحلیل 4 روز پیش من درست از آب در آمد
فقط تعجبم از اینه چرا خاتمی به این زودی انصراف داد
منتظر اعلام کاندیداتوری قالیباف هم باشید (109707)
 
,خودم
۱۳۸۷-۱۲-۲۶ ۱۵:۳۲:۴۸
ما به خرداد عادت کرده ایم .............فقط سید (109718)
 
۱۳۸۷-۱۲-۲۶ ۱۷:۱۹:۱۳
اگر امکان داره به نظر سنجی خودتان هم رجوع فرمائید.آیا پاسخ موافق و مخالف را آمارگیری نمی کنید؟ (109759)
 
محسن
۱۳۸۷-۱۲-۲۷ ۲۱:۲۱:۲۰
کاش احمدی نژاد یه کمی رو نظرات کارشناسانه تامل می کرد و از اونا استفاده می کرد. حیفه از آدمی با این جسارت اما .... (110036)
 
میثم
۱۳۸۷-۱۲-۲۸ ۰۹:۲۰:۰۱
ایران عجایب زیادی داره و یکیش هم اینه که هر چی مظلومتر باشی طرفدارات بیشتر میشن. تنها کسی شانس پیروزی بر احمدی نژاد رو داره که از اون به طبقه متوسط و پایین جامعه نزدیکتر باشه. با تریپ مهندسی و روشنفکری و عبا ابریشمی و کت و شلوار کسی اینجا رای نمیاره. اینجا ایران است! (110071)
 
مجید
۱۳۸۷-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۴:۱۶
بزرگترین مشکل این نظر سنجی نبود اسم آقای لاریجانی است...
ایشان حتماً کاندیدای ریاست جمهوری خواهند بود... (110101)
 
احسان
۱۳۸۷-۱۲-۲۸ ۱۹:۳۸:۰۶
من فکر نکنم رای اکثریت در شهرستانها بیشتر برای اقای احمدی نژاد باشد ( چون در این چند سال با طرح های آقای احمدی نژاد بودجه ملت بیخودی به طرحهای غیر مهم رفته و همانطور که حاج بابایی در تلوزیون گفت در کارهای اینچنینی باید چندین بار کارشناسی کرد و بعد با سنجیدن همه چیز طرح تصویب شود.) سرمایه و بودجه استانی هدر رفته و بازار و غیره رکود پیدا کرده اند و زندگی سخت شده است. بنابراین آقای احمدی نژاد در انتخاب 88 در شهرستانها اقبال ندارند. و در تهران هم با توجه به خدمات آقای قالیباف رای ایشان در وضعیت خوبی است. نظر سنجی های اینچنینی قابل قبول نیستند چون در انتخوابات قبلی هم آقای رفسنجانی رای بالایی در نظر سنجی داشت ولی ایشان انتخواب نشد. در ضمن به استقبالها هم نمی شود بسنده کرد چون بنی صدر هم در سخنرانی ها از اقبال عمومی برخوردار بود مردم در این استقبال ها می خواهند مواضع دولت را بدانند و بعضی ها جهت دادن نامه می روند.
امید است فردی اصلح انتخواب گردد تا مردم شریف ایران از این مزیقه ها خارج گردند.
آقای پورمحمدی در منصب خود بماند برای ایشان بهتر است. البته این نظر شخص بنده است. (110112)
 
marzie
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۰۰:۰۳:۵۷
chera khodetoon ye nazarsanjie interneti ra nemindazin?too hamin pagetoon? (110174)
 
هانی
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۷:۴۴:۰۵
با تشکر از سایت الف اگر نظرم را درج نماید اولا در این سی سال اخیر چند تا نظر سنجی دولتی در کشورمان با نتیجه حاصله تطابق داشته که این دومیش باشه ( من که یادم نمیاد حتما شما بهتر می دانید ) دوما نتایج هر نظر سنجی تا حد زیادی به ارگان انجام دهنده آن بستگی دارد سوما نتایج نظر سنجی بالا با آنچه که اینجانب در محیط اطرافم ( قسمتی از مشهد) می بینم بیشتر به یک لیطیفه شبیه است - - - نوروزتان پیروز و موفق و مسرور باشید (110226)
 
علی
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۲:۱۳:۲۸
به قول رفیقی در یکی از همین سایت ها : من به آقاي احمدي نژاد راي نمي دهم و براي آن دلايل بسيار زياد و بسيار خوبي دارم ،


فعلا به ذکر چند تا از آنها اکتفا مي کنم تا بعد :

?- او به حفظ گنجينه هاي گرانقدر آثار باستاني در اقصي نقاط ايران اهميت نمي دهد چون :

پروژه هايي که ?? سال روي زمين مانده بود و داشت تبديل به آثار باستاني مي شد همه را تمام کرد و آن آثار باستاني را خراب کرد !

?- به حفظ محيط زيست اهميت نمي دهد چون :

پسرانش باندي ندارند که مناطق زيباي طبيعي را ملک اختصاصي خود کنند و نمي توانند با بهره برداري کامل از چوب جناگل (جنگل ها)شمال و شمال شرق ايران را جنگل هاي مزاحم را به دشت هاي وسيع تبديل کنند تا پديده ي سيل اين موهبت الهي بتواند محيط زيست و خودِ زيست مردم گ را به کل از عرصه ي حيات پاک کند!

?- به تخريب فرهنگ و اخلاق اجتماعي و سياسي دست زده است چون :

به دختران دست نمي دهد . اشرار را آزاد نمي گذارد . بودجه خوبي براي ساخت فيلم و کتابهاي ترويج آزادي از اخلاق و دموکراسي آمريکايي اختصاص نمي دهد . دعاي فرج مي خواندو و از دوران خوش قدرت براي توهين به شهدا و رزمنده ها و امام و رهبري استفاده بهينه نمي کند و از همه بدتر اينکه حضور و وجود خدا و نفوذ مديريت امام زمان را در عالم جدي گرفته!

?- اقتصاد بلد نيست و برنامه ندارد چون :

نمي تواند از فروش هوا و آسايش شهروندان براي خودش پول در بياورد ! نمي تواند جيب خود و اطرافيانش را از سهام هاي پرسود و ملک و املاک دولتي پرکند ! نمي تواند روستاها را خالي و گداهاي شهرها و حاشيه نشين ها را زياد کند ! نمي تواند اقتصاد را به سمت توليد ثروت هاي کلان يک شبه هدايت کند ! با افزايش حقوق باز نشسته ها و کارگرها به اقتصاد صدمه زده ! با انجام کارهاي عمراني در روستا ها تورم ايجاد کرده ! به توليدات بي صرفه ي داخلي بها داده در صورتي که مزيت نسبي همواره با واردات است حتي واردات پزشک ! برنامه اش هم فقط در جهت کم کردن رفاه کاخ نشينان و نخبه هاي پر مدعا وحراف و بي لياقت است !و به جاي صادرات مغز و فرهنگ غني ايران به دنبال افزايش سرمايه گذاري در ايران و بازگشت جوانان تحصيل کرده است !

?- به شهرسازي و شهرداري ها صدمه زده چون :

بودجه مترو و حمل و نقل عمومي را زياد کرده و نمي گذارد مردم راحت باشند و از مزاياي ترافيک و دود و تراکم بدون راه بهره ببرند اما جنبه هم ندارد که ببيند نخبه هاي سياسي پول گسترش مترو را براي حقوق دادن به عمله هاي سياسي خود خرج کنند و سعي مي کند با مانع تراشي جلوي سوراخ برداشت هاي پنهان نخبه ها را بگيرد ! تازه بودجه ي ساخت تونل هاي فاضلاب شهري را آنقدر زياد کرده که کاري که صد سال پيش اروپايي ها کردند و قرار بود در ايران صد سال ديگر تمام شود حالا دو سه ساله دارد تمام مي شود ! واين صدمه بزرگ و غير قابل کنترلي را به بهداشت عمومي موشها و سوسک هاي توي جوب ها زده است !و از همه بدتر با گذاشتن رويه غلط ثبت اسناد و املاک در کشور جلوي دلالي زمين و زياد شدن روز به روز قيمت زمين را گرفته و آسايش رواني بدجوري را براي شهروندان هدف خود قرار داده ! پس در آمد جناحهاي سياسي از محل دستگردان کردن زمين ها توسط بانکهاي بزرگ و افزايش قيمت زمين چه مي شود ؟

?- آبروي ايران را در مجامع بين المللي به شدت در معرض خطر قرار داده:

با تعطيل نکردن انرژي هسته اي آبروي ما را پيش فرانسوي ها انگليسي ها امريکايي ها و صهيونيست ها برده ! کاري کرده که آژانس هسته اي و صدها کشور جهان بيايند طرف ما ! به جاي تبعيت از حرف زور آنها حرف معقول و انساني خودش را به کرسي نشانده ! با تند روي هايش دل دوستان خوبي که روزي بر سر جوانان ما نقل و نبات شيميايي مي ريختند به درد اورده ! با کشورهاي گدا مثل همسايه هاي مسلمان وساير کشورهاي ضد استکبار آنقدر دوستي مي کند که حال آدم به هم مي خورد ! در سرتاسر دنيا حتي در آمريکاي لاتين و آفريقا هم دوستداران بسياري براي ايران جمع کرده و اين کاملا خلاف گفتگوي تمدن هاست ! حتي يک قرار داد خريد هواپيما از فرانسه نبسته که پولش را بدهد و آشش را نگيرد ! حتي يک قرار داد باي بک با شرکت هاي نفتي فرانسوي نبسته که منافع نفت را به دوستان عزيزمان ببخشد و بزرگوارانه رفتار کند ! بسيار آدم سختگير و در عين حال به نفع مردم ايران احساساتي ست !اصلا عقل ندارد که چگونه منافع مردم را فداي منافع خودش کند ! اصلا بلد نيست کاري کند که آن غربي هاي متمدن بر عليه ما اجماع بين المللي نکنند (بين الملل يعني ? کشور نه هفت کچل! ) و قدرت مهيب و وحشتناک و بي پايان -بيشتر از خدا ي- آنها را کاملا ناديده گرفته و از آن ابرقدرت هاي ديدني و لمس کردني جهان اطاعت نمي کند و فقط از يک خداي مجازي و غير ديدني اطاعت مي کند ! (110431)
 
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۷:۵۳:۲۲
مگر مردم ایران غیر ادمیزاد است که نشود رفتار انها را پیش بینی کرد اشکال در نظر سنجی ها یغیر علمی است (110448)
 
آینه کیان
۱۳۸۸-۰۱-۰۴ ۱۸:۱۳:۳۲
آقایان اصلاح طلب از اصولگرایان یاد بگیرید.یاد بگیرید نتایج نظر سنجی را واقعی منتشر کنید من توی هر کدام از سایت های اصلاح طلب(البته اگر اسمشون رو تغییر طلب!نذاریم)رفتم یک نتایجی رو چاپ کردن که میگه حدود 90 درصد مردم طرفدار اصلاح طلبان! و 10 درصد!طرفدار اصولگرایان هستند امیدوارم با پیروزی مجدد دکتر محمود احمدی نژاد حداقل شما منفعت طلبان از اون منافعی و رانتهایی که دهها سال نصیبتون می شد دور بمونید و این همه غروری که دارید بر سرتان آوار شود وملت جواب قاطعی به شما بدهدواین سرمایه ها صرف کارهای عمرانی بشه و به جای خانه و ویلا شدن برای شما لااقل یه کار عمومی بشه که همه نفعشو ببرن آقای احمدی نژاد الان بعد چهار سال زیر ساختها رو ساخته و کار رو شروع کرده با همون پولهایی که دهها سال تو جیب شما میرفتو قرار بود خونه و ویلا برای مسئولین محترم وزحمتکش اصلاح طلب! بشه .آقایون مردم قدر ایشون رو میدونن به ......شما.من دهها نظر در سایتهای اصلاح طلبی راجع به مسائل گوناگون دادم که در هیچ کدام ار حد اعتدال خارج نشدم و محترمانه انتقاد کردم اما شما اصلاح طلبان! حتی یکی رو هم به نمایش نذاشتین فقط هرچی بد و بیرا به احمدی نژاد و اصولگراها بود رو نشون دادین امیدوارم برادران اصولگرا هرچه سریعتر روی آقای احمدی نژاد به اجماع برسند و اجازه این همه هتاکی را به اصلاح طلبان ندهند. به امید پیروزی اصولگرایان با محوریت دکتر محموداحمدی نژاد خواهش میکنم نظرم رو نمایش بدین (110662)
 
طاهره
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۰۱:۰۲:۱۵
باسمه تعالی
با سلام و تشکر از سایت خوبتان که نظرات را چاپ میکنید.
در نوشته من هیچ توهینی به رییس جمهور نبوده و ایکاش اینطور در مورد نوشته من نمینوشتید.
من هرچه از تلویزیون دیده و یا از طرق دیگر بر من ثابت شده نوشته بودم.مثلا خاطره کودکی ایشان را خودم دیدم و چیزی جز ذکر آنچه ایشان گفتند نبود.کتاب احمدی نژاد...را خودم دیدم که در شناسنامه کتاب اسم دفتر ریاست جمهوری چاپ شده بود...ویا موارد دیگر.
اینکه مدتهاست رییس محترم جمهور کنفرانس مطبوعاتی ندارد بر کسی پوشیده نیست.
البته من انتظار ندارم حرف مرا باور کنید.چون مرا نمیشناسید.اگر یادتان نباشد که ایشان در فیلم تبلیغاتی خود چه گفتند آنوقت چاپ این مطلب بدون تحقیق یک اشتباه بود.اما ایکاش نوشته بودید چون از صحت بعضی نوشته ها اطمینان نداشتیم از چاپ آنها خودداری کردیم؛ویا صلاح ندانستیم بعضی قسمتها را چاپ کنیم.
البته من نسبت به چاپ تمام نوشته های کسی به نام علی اعتراض.خیلی از نوشته ها سند معتبر ندارند.مثلا نوشته هایی درباره زمینخواری،دست دادن به زنان شایعه است که باور کرده اند.بسیاری از نوشته های ایشان توهین است و آشکارا تهمت ضد دین بودن به فرزندان امام زده اند.به وجدان خود رجوع کنید که نوشته های من توهین است یا ایشان؟نوشته های من توهین است یا آینه کیان؟
اینکه تمام نوشته من را چاپ نکردید مرا ناراحت نکرد(بعضی قسمتها را نیزشاید شما بد برداشت کرده باشید.در مورد دعای فرج منظور من جواب به بالایی بود که این چیزها ملاک نیست،نه اینکه چرا آقای احمدی نژاد دعای فرج میخواند)؛اما نوشته شما بعد از آن چرا! (110680)
 
داود نصيري
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۰۷:۵۹:۱۶
به نظر من جريان ديگري در راه است بايد صبر كرد تاببينيم چه كساني دو باره ثبت نام مي كنند. (110688)
 
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۱۸:۲۶:۴۶
اقاي احمدي نژاد بهتراست هزينه نكنندچون بااين بلايي كه سر ملت وكشور اوردن بعيده كه مردم بازم بشون اعتماد كنن (110727)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.