نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 42761
سال جديد را در همه امور، سال اصلاح الگوي مصرف مي‏دانم
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۴۴
حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پيامی به مناسبت آغاز سال نو، سال جديد را سالی مهم خواندند و با ابراز اميدواری درباره غلبه قدرت ايمانی ملت ايران بر همه حوادث و تحولات اين سال، افزودند: با توجه به اهميت "حياتی و اساسيِ مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع كشور"، سال جديد را در همه زمينه ها و امور، سال اصلاح الگوی مصرف می دانم.

ايشان، نزديكی نوروز امسال را به ايام ولادت خاتم النبيين(ص) و امام جعفر صادق(ع)، باعث شرافت بيشتر عيد نوروز دانستند و با تبريك اين عيد سعيد به آحاد ملت عزيز ايران، هم ميهنان خارج از كشور و ملتهايی كه نوروز را گرامی می دارند، برای همگان سالی سرشار از نيكويی و سعادت آرزو كردند.

رهبر انقلاب اسلامی سال 87 را سالی پُر ماجرا خواندند و با اشاره به حوادث مهم داخلی و خارجی اين سال خاطر نشان كردند: سال 87 با خبرهای خوش هسته ای كه اثبات كننده توانايی ملت ايران و دانشمندان متبحر اين سرزمين بود، آغاز شد و پرتاب ماهواره اميد، ايران را در اين سال در رديف چند كشور صاحب اين فناوری مهم قرار داد كه اين پيشرفتهای حقيقتاً شگفت آور، اَرج و اعتبار جديدی برای ملت ايران به همراه آورده است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به راه اندازی موقت و آزمايشی نيروگاه بوشهر افزودند: دنيا قانع شده است كه راه پيشرفت هسته ای ملت ايران را نمی شود بست زيرا  پيشرفتهای ايران در عرصه های مختلف علمی و غير علمی، نشان دهنده  بی اثر بودن تحريم هاست و اثبات می كند كه ملت بزرگ ايران از درون می جوشد و رشد می‌كند و با اتكاء به جوانان پُر تلاش و سرافراز خود، تبليغات و ترفندهای دشمنان را خنثی می‌نمايد.

رهبر انقلاب اسلامی در اين پيام نوروزی همچنين با اشاره به تشكيل مجلس هشتم و كارهای خوبی كه مجلس و دولت با همكاری يكديگر انجام داده اند افزودند: اميدواريم اين همكاريها همچنان ادامه داشته باشد.

ايشان در زمينه مسائل اقتصادی به بحران عظيم اقتصادی جهان اشاره و خاطر نشان كردند: برغم اين بحران بزرگ كه از آمريكا شروع شد و طوفان سهمگينی در جهان ايجاد كرد و با وجود تحريمها، مسئولان كشور توانستند كشور و ملت را از افتادن در موج عظيم مشكلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زيادی، دور نگه دارند كه البته بايد همچنان مراقب بود و تلاش كرد تا انشاءاله پيشرفتهای اقتصادی روزبروز شكوفاتر شود.

حضرت آيت الله خامنه ای از بروز نوآوريها و شكوفاييهای چشم گير در سال 87 ابراز خرسندی كردند و افزودند: عمل به اين شعار در مرحله مقدماتی خوب بوده است اما بايد شعار نوآوری و شكوفايی را همچنان با جديت پيگيری كنيم تا به فضل الهی، به نقطه ای كه شايسته ملت ايران است برسيم.

ايشان همچنين در تشريح مسائل مهم جهانی در سال 87 ، علاوه بر بحران اقتصادی جهانی، به حمله ناكام 22 روزه رژيم صهيونيستی به غزه و مقاومت تحسين برانگيز مردم مظلوم فلسطين اشاره و تأكيد كردند: شكست مفتضحانه صهيونيستها، اين تجربه بسيار مهم را برای مردم دنيا به ارمغان آورد كه می توانند در مقابل ستمگران بايستند و پيروز شوند.

رهبر انقلاب اسلامی سال جديد را سالی مهم دانستند و با اشاره به دعای حلول سال نو افزودند: تبديل احوال ملت ايران به نيكوترين احوال، نيازمند توجه و لطف پروردگار است اما بايد متوجه بود كه جلب "لطف و رحمت الهی" به تلاش و همت آحاد مردم برای ايجاد تحول در زندگی شخصی و اجتماعی بستگی دارد.

ايشان در تشريح زمينه هايی كه نيازمند تغيير و تحول جدی است به موضوع "اسرافهای شخصی و عمومی" و مصرف بی رويه منابع مختلف كشور اشاره كردند و افزودند: اسلام عزيز و همه عقلای عالم، بر اين نكته تأكيد می كنند كه مصرف بايد مدبرانه و عاقلانه مديريت شود.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان پيام نوروزی تأكيد كردند: همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصيتهای اجتماعی و آحاد مردم بايد در سال جديد در مسير تحقق اين شعار "مهم، حياتی و اساسی" يعنی"اصلاح الگوی مصرف در همه زمينه‌ها"،  برنامه ريزی و حركت كنيم تا با استفاده صحيح و مدبرانه از منابع كشور، مصداق برجسته ای از تبديل احوال ملت به نيكوترين حالها، ظهور و بروز يابد.
 
محمد
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۱۲:۱۹
واقعا لذت بردم از این نامگذاری
بیاییم به دور از شعار زدگی روشهای اجرایی این حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف را تبیین گنیم (110238)
 
صنوبري
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۵۶:۲۱
آره والله حرف حقه (110294)
 
نسيمي
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۴۳:۰۷
برام جالب بود، وقتي رهبر انقلاب خواستند كه نام سال جديد را اعلام كنند ، به نوعي خنده شان گرفت و با تبسمي در باره نام سال جديد صحبت را ادامه دادند!. (110246)
 
hossein
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۱:۴۱:۲۵
مسئولین ما یک گوش آنها در و دیگری دروازه شده آقای خامنه ای می گویند اما کو گوش شنوا .جای تاسف است . (110270)
 
اميرحسين
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۰۱:۱۵
نكته مهمي كه رهبرفرزانه انقلاب برآن تاكيدفرمودندهمكاري قواي سه گانه دراجراي اين مقوله حياتي است.اگراين همكاري وهمدلي قوا به ملت ايران هم تسري يابدقطعا به اهداف عالي آن كه مدنظرآقا بوده خواهيم رسيد ونتيجه آن موجب حل بسياري ازمشكلات جاري كشورخواهدشد. (110285)
 
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۱:۵۵:۴۰
in nam gozari mafhume khasi dasht eslahe olguye masraf yani ba farhang sazi bayad be mardom amuzesh bedim ke bishtar az jahaye digeye donya masraf nakonan na inke ba gerun kardane nagahani tavarome anchenani dorost konim in yani nazare mosaed be raye majles dar rabete ba tarhe hadaf mand kardane rayane ha zende bad valiye faghih zende bad rahbare azade zende bad irano irani (110328)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۶:۰۹:۲۰
برادرانعزیز الف با سلام
اگر ممکن است لطفا فایل صوتی آقا را هم روی سایت الف قرار بدید. با تشکر (110343)
 
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۹:۳۶:۴۰
به نظر من چون 8/8/88 سالروز میلاد امام رضا ( ع) است باید سال به نام امام رضا (ع) نامگذاری میشد و یا مثلا میشد سال اطلاح الگوی مصرف در جوار امام رضا (ع). (110357)
 
نا شناس آشنا
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۱:۲۵:۲۰
من از خارج به ایران می نگرم زیرکانه وارد همه گروه های مخالف حکومت ایران شدم در مرد آنان مطا لعه کردم .در مورد فرهنگ و آزادی غربی مطا لعه کردم دست آخر به یک نتیجه رسیدم و حاضرم با هر باسوادی که فکر میکنه ایران حکومت دلسوزی نداره بحث کنم 43 سال دارم و سال هاست تحقیق و زندگی در غرب من را به این حرف آیت اله خمینی مرحوم رسانده است.
آمریکا از شوروی بدتر و انگلیس از همه این ها بدتر (110338)
 
نچاری
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۱:۲۶:۰۶
هرساله رهبری اسمی را انتخاب و اعلام می کنند اولا هیچ معیاری برای سنجش و ارزیابی برنامه ها و اقدامات حکومتی در راستای آن نام گذاری وجود ندارد بعبارت دیگری باید کمی (عددی) باشد ثانیا بخش اجرایی که برنامه ها و اهداف مصوب خود را دارد که باید در مسیر آنها حرکت نماید. حال اینکه تا چه قدر دستگاه و حاکمیت توانسته علاوه بر برنامه های مصوب در مسیر این نام ها حرکت نماید کسی نمی داند.
نکند موضوع فقط مردم عادی هستند که باید این فرمایشات را در نظر داشته باشند؟
اما باید بدانیم مصارف مردم از اموال شخصی است ولی حکام از بیت المال مصرف می کنند پس آنها باید متوجه این مفاهیم و اسامی باشند و بخود بگیرند نه اینکه هرساله فقط نیروی انتظامی یک پلاکارد بر سر اعوان و انصارش بگذارد و تبلیغ موضوع نماید. در هر حال اصل موضوع بی هیچ تفسیری واضح و شفاف بوده و خدشه ناپذیر است. (110369)
 
mammad
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۳:۳۵:۵۷
lمن واقعا تعجب می کنم یعنی دوستانی که با نظر اول مخالفند
با حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف
مخالفند ؟
یا نه قضیه یه چیز دیگست و همون قضیه «صم ٌبکم» است
و قضیه «لا یعقلون» (110393)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.