توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 42832
انتشار 4 نوع اسکناس متوقف شد
تاریخ انتشار : شنبه ۸ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۸
سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از توقف انتشار اسکناس های صد، دویست، پانصد و هزار ریالی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی فرسودگی زودرس به علت گردش زیاد این اسکناس ها را علت این تصمیم بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: به جای این اسکناس ها، سکه های معادل،‌ ضرب و توزیع شده است تا هزینه زیاد چاپ این اسکناس ها حذف شود.

مجید صنیعی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 350 میلیون قطعه انواع سکه های رایج کشور ضرب و توزیع شده است افزود: همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده از فلزات سکه های رایج کشور و ذوب آنها، وزن این سکه ها تا یک سوم سکه های قبلی کاهش داده شده است تا برای سوداگرانی که با ذوب پول های سکه ای فلز آنها را قاچاق می کردند، این کار مقرون به صرفه نباشد.

وی همچنین از انتشار و توزیع انبوه سری جدید اسکناس های بیست هزار ریالی خبر داد و گفت: این نوع اسکناس ها جایگزین اسکناس های بیست هزار ریالی قبلی می شود.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی درباره تفاوت دوهزار تومانی های جدید با نوع قدیمی آن اظهار داشت : رنگ و روی این اسکناس همانند اسکناس های قبلی است اما طرح پشت آن تصویری از مسجدالاقصی است.

صنیعی تأکید کرد: اسکناس ها و مسکوکات قبلی همچنان دارای اعتبار است.

وی با اشاره به هزینه های زیاد فرسوده گیری و چاپ اسکناس ها از هموطنان خواست در سال نو که پول های نو رواج بیشتری دارد در حفظ و نگهداری این اموال عمومی بکوشند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.