الف گزارش می دهد؛ افزایش قیمت بنزین از روزهای آینده/ تائید خبر از سوی نمایندگان مجلس

گروه اقتصادی الف،   3960930303 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس با تائید خبر تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین در روزهای آینده و واکنش منفی به این خبر، گفتند که اجرای این تصمیم در شرایط فعلی به صلاح مردم و دولت نیست.

افزایش قیمت بنزین از روزهای آینده/ تائید خبر از سوی نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار الف در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شده که دولت تصمیم دارد در روزهای آینده قیمت بنزین را افزایش دهد.

استدلال دولت برای این افزایش قیمت، مجوز مجلس برای افزایش قیمت های حامل های انرژی در سالهای گذشته است.

در همین زمینه خبرنگار الف به سراغ نمایندگان مجلس رفت و صحت یا سقم این خبر را جویا شد و این سوال را طرح کرد که اگر دولت بنزین را به هزار 500 تومان رساند، مجلس چه اقدامی می کند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند قیمت حامل های انرژی را در سال جاری افزایش دهد، گفت: مجلس مخالف این افزایش است و چنین اجازه ای به دولت نمی دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت بنزین غیر قانونی است، گفت: افزایش قیمت سوخت باید متناسب با افزایش خدمات دولت در دیگر بخش ها مثل حمل و نقل عمومی، نوسازی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، افزایش یارانه مردم و ... باشد که دولت در این زمینه ها کار خاصی انجام نداده است.

زارع گفت: مجلس اصلا اجازه نمی دهد تا دولت بنزین هزار و 500 تومانی عرضه کند.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به الف گفت: من هم این خبر را شنیدم که دولت می خواهد در روزهای آینده قیمت سوخت را افزایش دهد اما نمایندگان مجلس معتقدند که افزایش قیمت بنزین به صلاح دولت و کشور نیست.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس دولت موظف بود در سالهای گذشته با شیب ملایم قیمت ها را افزایش دهد و بخشی از درآمد حاصل را بصورت یارانه مستقیم به مردم بدهد که متاسفانه دولت در سالهای گذشته این قانون را اجرا نکرد.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید بداند که مجلس موافق افزایش یک باره قیمت بنزین نیست.

علی ادیانی نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قیمت بنزین در سال آینده بستگی به نظر کمیسیون تلفیق و صحن مجلس دارد، گفت: دولت نمی تواند بدون مصوبه مجلس قیمت بنزین را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس هر گونه افزایش قیمت بنزین از هزار تومان به هر قیمت را بررسی و اعلام نظر خواهد کرد، افزود: اگر منطق دولت کارشناسی، اصلاح امور جامعه، رعایت قانون، مصالح مردم و منافع ملی باشد، مجلس آنرا خواهد پذیرفت اما در غیر این صورت مجلس اجازه افزایش قیمت را نمی دهد.

محمد باسط درازهی نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان گفت: خبر افزایش قیمت بنزین در روزهای آینده، بر نگرانی مردم افزوده است و نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان مناطق محروم اصلا موافق آن نیستند.

وی با اشاره به فقر در استان سیستان و بلوچیستان افزود: در استان ما بعد مسافت ها زیاد است و مردم برای رفتن از شهری به شهر دیگر باید کیلومترها مسافت طی کنند که طبیعتا افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم این استان تاثیر منفی بیشتری دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جلسه دیروز چهارشنبه مجلس زمزمه ای در بین نمایندگان شنیده می شد که دولت می خواهد از روزهای آینده قیمت بنزین را افزایش دهد که واکنش نمایندگان به این خبر منفی بود.

به گزارش الف بعد از پخش خبر مذکور در صحن مجلس در روز چهارشنبه، نمایندگان طرح جایگزین افزایش قیمت بنزین را تهیه کردند که در همان جلسه دیروز مجلس به امضای 80 نماینده رسید.

بر اساس این طرح نمایندگان ضمن مخالفت با افزایش قیمت بنزین، خواستار طرح جایگزین و ارائه راهکارها در این زمینه هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۰۷۱۱۰:۱۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
حوادث اخیر بهترین فرصت را برای این دولت فراهم کرده
على۱۷۴۱۲۹۱۲:۰۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
با این کار دولت واقعا تیر خلاص رو به تنها دست آورد خودش که همانا بگفته خودش کنترل تورم بود! میزنه ! البته که مردم همه تورم افسارگسیخته رو دارن با پوست و استخوانشون لمس میکنند ! از گرانی روزافزون دلار و سکه و ملک و اتومبیل و ...
علیمراد۱۷۴۱۹۴۱۳:۳۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
مردم اگر کمپین تشکیل بدهند به راحتی میتوانند به خواسته های حق خود برسند و دولت را از تصمیم هایی که به ضرر افراد کم درامد و فقرا است بازدارند
ناشناس۱۷۴۱۳۴۱۲:۰۶:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
مطابق تجربه، مجلس توانایی مخالفت با این موضوع را ندارد. لذا پیش بینی آن است که دولت خود گران خواهد کرد.
ناشناس۱۷۴۱۷۴۱۲:۵۲:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱
دولتی که دو سال به خاطر انتخابات قیمت بنزین را علیرغم طرح افزایش قیمت آن ثابت نگه داشت با طرح مجدد آن بلافاصله بعد از کسب رای به لطف حضور کاندیدای رقیب و نه عملکرد مناسب، نشان داد که تشنه قدرت است و نه خدمت!!! و برای حفظ قدرت دست به هر کاری می زند !!! اما حیف که بسیاری از مردم ما فراموش کارند و نزدیک حداقل 30 سال (بعد از جنگ) است که همچنان با تاییدات بدون فکر و احساسی دمار تمام مردم را در می آورند!!!!
ناشناس۱۷۴۱۸۷۱۳:۱۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
به نظرم اگه قراره گرون بشه، توی شهر های بزرگ گرون بشه، که حداقل جلوی مهاجرت به شهر ها هم گرفته بشه، اونا هم که امکاناتشون کمه حداقل هزینه زندگیشون کم تر بشه
ناشناس۱۷۴۳۸۴۱۸:۳۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱
طرح خوبیه ولی تو کشور ما فقط باعث سوء استفاده و رانت و دزدی میشه
ناشناس۱۷۵۱۳۰۱۶:۱۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲
دونرخی شدن هر جیزی قاچاق اون کالا رو داره ، قاچاق بنزین از شهر های گوچک به بزرگ نتیجه این میشه
ناشناس۱۷۴۱۹۸۱۳:۳۷:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
افزایش قیمت بنزین باعث افزایش همه چیز می شود.دولت اگر می خواهد نرخ بنزین را بالا ببرد نرخ وسایل عمومی مانند مترو و اتوبوس را حداقل نه پایین تر(امری که تقریبا محال است) بلکه ثابت نگه دارد.در تمام دنیا قیمت بنزین به نرخ جهانی محاسبه می شود.بهتر است در کشور ما هم اینگونه شودو این همه منت دولت بر سر مردم کم شود.چرا که گاهی نرخ بنزین جهانی از 1000 تومن هم کمتر می شود ولی دولت این را به روش هم نمی آورد ولی وقتی نرخ بالای 1000 تومن می شود مرتب تبلیغ می کند که نرخ ارزان داریم می دهیم. در خارج اگر بنزین اگر بنزین گران تر است در عوض وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و سهل است.در کشور ما ارزان است ولی سهل نیست. اردحام عجیب جمعی در مترو و بی آر تی گواه این موضوع است.سایر اتوبوس ها هم که به بخش خصوصی واگذار شده اکثرا از رده خارج و دارای مصرف سوخت بالا و بدون وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب است.بهتر است دولت در تمام زمینه ها وارد شود. نه فقط جایی که سود براش دارد.
ناشناس۱۷۴۲۴۲۱۵:۰۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱
مشاوری که افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و گازوئیل را به رئیس دولت می‌دهد عملا ارزش درآمد حقوق‌بگیران 800 هزار تومانی را به 400 هزار تومانی تبدیل می‌کند!
ناشناس۱۷۴۲۴۶۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
رئیس جمهور اظهار می‌دارد گران کردن بنزین و گازوئیل برای ایجاد شغل است! مگر تا به حال پولی برای ایجاد شغل نبوده است؟ پس چطور برخی حضرات چند 10 میلیون حقوق می‌گیرند؟! از طرف دیگر تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که گرانی سوخت باعث نابودی 480 هزار شغل خواهد شد. واقعاً مردم را چه فرض کرده‌اند؟
ناشناس۱۷۴۳۰۴۱۶:۳۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
الف یک جوری تیتر زدی که ادم فکر میکنه خبر گران شدن بنزین تایید شده.
ناشناس۱۷۴۳۱۵۱۶:۵۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
دولت چون هزینه هاش بالاست ناچار از کسب درآمد اضافه از گوشه وکنار هست. اگر نتونه بنزین و گازویل را گران کنه راه کار دیگه ای نمیمونه جز اینکه اسکناس چاپ کنه. بعنی بالارفتن دلار و سکه. در محموع فرق چندانی به حال ملت نمیکنه. حالت اول کمی بهتره چون مردم خودشون تصمیم میگیرن چقدر از جیبشون خرج کنن. اما اگه دلار بالا بره یعنی ارزش پول ملی پایین میاد و هرچه خونه خالی هم هست خارج نشین ها میخرن و باقی قضایا که تکرار مکررات است.
نوید۱۷۴۴۶۸۲۰:۲۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
دولت باید از هزینه های جاری از حقوق های میلیونی از این همه ریخت و پاش کم کنه. هزینه های جاری دولت روحانی روز به روز بیشتر میشه و این دولت نشون داده که توانایی اداره کشور به نفع مردم را ندارد.
محمد۱۷۴۵۲۴۲۲:۱۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
دولت ظلم می کند به مردم
ناشناس۱۷۴۵۸۹۰۰:۴۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲
اینطور نیست. می تونند از خانه های خالی مالیات بگیرند یا از کسانی که بیش از یک خانه دارند، از نهادهایی که مالیات پرداخت نمی کنند و...یا کسانی که ماشینهای با حجم موتور بالا دارند خلاصه راه حل زیاده ولی البته دولت آسون ترین رو انتخاب کرده. این شائبه هم وجود داره که دولت عامدا در صدد ...
ناشناس۱۷۴۴۴۴۱۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
با مقایسه در آمد سرانه چهار هزار دلاری ملت ایران با سایر نقاط دنیا قیمت هر لیتر بنزین ۳۰۰ تومان است. چرا ... چوب چه کاری را داریم میخوریم
پرویز۱۷۴۴۸۱۲۱:۰۲:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
اگر معیار گفته های دولتمندان باشد بایستی افزایش بنزین و گازوئیل در حد تورم 8 تا 10 درصد باشد که افزایش بنزین با این نرخ تورم میشود 1080 تا 1100 تومان و گازوئیل 324 تا 330 تومان چرا بایستی یکباره 50 در صد گران شود؟
ناشناس۱۷۴۵۴۷۲۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
اگر دولت کسب درآمد نکند، سال آینده ورشکست خواهد شد. پس بنابراین بیجهت خودتان را ناراحت نکنید؛ افزایش افسار گسیخته قیمت ها قطعی است.
ناشناس۱۷۸۴۵۷۰۸:۲۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۶
از مردم بدبختر کی است که بتونه اونا رو..
ناشناس۱۷۴۶۵۵۰۶:۵۷:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲
مجلس هیچ اقدامی نمیکند به جایش 70 درصد حقوقش را افزایش می دهد و به این ترتیب به دولت می گوید که سر از پا خطا نکند وگرنه بد می بیند !!!
ناشناس۱۷۵۰۰۷۱۳:۴۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲
گرانتر شدن حاملهای انرژی همواره باعث کاهش نرخ اشتغال شده وهیچ توجیه اقتصادی ندارد وفقط فشار به طبقات ضعیف جامعه که امکان استفاده از تجهیزات کم مصرف را ندارند زیاد میکند
جلال۱۷۵۰۲۴۱۳:۵۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲
...میخواهد چه بلایی سر ما بیارد ... فقط حرف میزند فقط حرف
ناشناس۱۷۵۲۵۴۱۹:۴۲:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲
سخنگوی دولت جلوی گرانی وتورم رامیگیردچونکه هفته های قبل گفت رئیس جمهورهیچ گرانی رانمی پذیرد
برهان۱۷۷۴۱۱۰۸:۲۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
ممنون که دل همرو شاد کردی
محمود۱۷۵۸۸۷۱۳:۴۷:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
آخه مسلمون ! 10 درصد ببر بالا ، 15 درصد نه 25 درصد ! یه دفعه 50 درصد میخوای گرونش کنی؟! اگه حقوق ها را هم اینطوری بالا می بردین ، انقدر گیر مخارج نبودیم... متاسفم وقتی ملاک مردم برای رای دادن میشه قیمت دلار ، و دزدی ها اصلا ملاک نیست ( رضایت خدا رو ولش... ) ، بهتر از این نمیشه...
ناشناس۱۷۸۴۶۱۰۸:۲۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
دست از سر این مردم بدبخت برداری. چی میخاید از جون این مردم. مزد و حقوقی که مردم بیچاره میگیرند آیا تناسبی با این تورم افسارگسیخته و گرانی های روزانه دارد؟؟؟.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. طرح برخورد با تخلفات شیشه دودی و تخلفات پلاک آغاز شد

  2. تصمیم پوتین برای گرفتن «انتقام سخت» از اوکراین

  3. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

  4. مراقب تکرار فرجام برجام باشیم!

  5. بازگشت مدیر خوش‌نام صنعت آب و برق کشور به وزارتخانه

  6. کمبود برق فقط تقصیر مردم نیست

  7. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  8. مطالبه‌ای که در حال به‌ثمر نشستن است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  10. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

  11. آیت‌الله سبحانی در نامه‌ای خطاب به قالیباف: اجازه ندهید طرح تعطیلی شنبه بار دیگر بررسی شود

  12. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  13. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  14. پای صحبت پزشکی که از بالاترین حقوق در آمریکا گذشت و به ایران بازگشت

  15. نیامده، شاخ و شانه می کشد!

  16. پشت پرده تحرکات نظامی اوکراین در خاک روسیه چیست؟

  17. حاکم اصلی آمریکا کیست؟!

  18. واکنش ها به خداحافظی ضرغامی از وزارت میراث

  19. چرا رژیم‌ صهیونیستی بر آتش جنگ می دمد؟!

  20. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  21. رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند/ در هوش مصنوعی باید به لایه های زیر ساختی برسیم

  22. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  23. همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

  24. موسسه گوته در تهران پلمب شد

  25. عملیاتی که اسرائیل را تعطیل کرد!

آخرین عناوین