افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷

گروه اقتصادی الف،   3961023292 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس کمیسیون تلفیق از افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ خبر داد.

افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷

مهدی فرشادان در گفتگو با مهر، در خصوص مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبات امروز دولت ملکلف شد حقوق و مزایای مستمر گروههای مختلف حقوق بگیر دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیئت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است به صورت پلکانی، نزولی به میزان ۱۰ درصد باشد به نحوی میزان رشد ۱۸ درصد خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ ماهانه بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، روسای دستگاههای اجرایی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استانها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استانها در سال ۹۶ افزایش نمی یابد.

فرشادان گفت: هر گونه افزایش و مزایا، فوق العاده ها و کمک هزینه ها و ایجاد کمک هزینه های جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال محسوب می‌شود و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود.

وی تاکید کرد: حداکثر افزایش حقوق کارکنان در سال آینده ۱۸ درصد خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود: افزایش حقوق کارمندانی که ماهانه زیر ۵ میلیون تومان دریافت می کنند به صورت پلکانی نزولی خواهد بود به نحوی که اشخاصی که حقوق آنها نزدیک به رقم ۵ میلیون در ماه است یک درصد از رشد روبرو می‌شود اما حقوق کسانی که پائین تر از این مبلغ است با رشد بیشتری در سال آینده همراه خواهد شد.

فرشادان گفت: کسانی که بالای ۵ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند، روسای قوای سه گانه، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور، وزرا، مقامات، قضات، هیئت علمی، نمایندگان مجلس، سفرا، استانداران، معاونین وزرا، مدیران دستگاههای اجرایی، روسای موسسات و دانشگاهها، روسای شرکت های دولتی، روسای موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانکها، موسسات اعتباری، شرکت ها و بیمه های دولتی، روسای موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها، روسای موسسات و نهادهای انقلابی، صدا و سیما، ستاد اجرایی، قرارگاههای سازندگی، در سال آینده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق افزایش نخواهد یافت.

نماینده مردم سنندج گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، پاداش پایان خدمت کارکنان پس از ۳۰ سال حداکثر ۲۵۲ میلیون تعیین شد که نحوه محاسبه آن نیز مشخص شد.

وی ادامه داد: پاداش پایان خدمات موضوع قانون پرداخت پاداش پرداخت خدمت و بخشی از هزینه های ضروری کارکنان دولت و پاداش هایی مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه از جمله وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی، حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت (تا سقف ۳۰ سال) که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این بند تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکب مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۴۶۳۷۲۱:۱۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مضحک ترین تصمیمی که کمیسیون تلفیق می تونست بگیره این تصمیم بوده. مثلا کسی که حقوقش ۵ میلیون تومان است امسال افزایش حقوق نخواهد داشت ولی کسی که ۴ میلیون و نهصد حقوق داشته باشد حقوقش به ۵ میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد رسید. آخر عدالت به این نوع تصمیم تعلق گرفته و جایزه نوبل امسال اقتصاد را بخاطر این تصمیم باید به اعضای کمیسیون تلفیق بدهند. مبارکه!!!!!!!!!!
ساناز۲۰۴۷۶۸۲۳:۱۱:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
پس پزشکانی که حداقل ماهی ۳۰ میلیون (فقط از دولت) میگیرن رو چند درصد اضافه میکنید؟!
ناشناس۲۰۵۲۸۶۱۰:۴۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حقشونه آقا به شما چه؟ طرف سال ها درس خونده زحمت کشیده تو چرا نخوندی؟
علی۲۰۷۷۴۷۱۴:۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
آقا از شما بعیده .....شما هنوز بیکار نموندی بدونی بیکاری چیه ؟ شما با حقوق کم زندگی نکردی که بدونی نداری یعنی چی ......چرا ناراحتی ؟ مگه 5 تومان می گیری کمه ؟ بیا خاک سفید بیا عبدل آباد طرف 4 تا دختر دم بخت دار 2 تا پسر 30 ساله بیکار داره و..... ماهی سرهم 2 تومان هم در نمیارند بیمه و.... هم ندارد تا حالا شمال هم نرفتند ......برو خدات رو شکر کن ......
ناشناس۲۰۵۲۹۳۱۰:۴۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ما ایرانی ها یاد گرفتیم در هر شرایط و تصمیمی فقط اعتراض بکنیم و نق بزنیم. کمی بفکر آن کسایی باشید که هیچ دریافتی از دولت ندارند مثل کاررگان دور میدان و ... حتی بیمه هم ندارند . حلا هی غرغر بکن
ناشناس۲۰۴۷۷۰۲۳:۱۲:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کسی که4میلیون و900هست،10درصد اضافه نمیشه مثلا2درصد اضافه می شود.متوسط 10درصد است.حقوق های پایین18درصد اضافه میشه.
ناشناس۲۰۴۷۷۴۲۳:۱۳:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
توجه کنید،گفته نزدیک پنج میلیون یک درصد اضافه شود یعنی به کسی که چهار میلیون و نهصد هزار تومان دریافتی دارد فقط 49000اضافه می شود و با پایین رفتن حقوق این نسبت بیشتر می شود تا 18 درصد. و البته تصمیم درستی است چرا مثلا حقوق زیر دو میلیون حدود دویست هزار تومان افزایش می یابد و فاصله حقوقی ترمیم می شود.
ناشناس۲۰۴۸۸۹۰۰:۳۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شما فقط گیرت اون 100 هزاره، اون هم راه داره، برادر من این بهترین تصمیم تو طول تاریخ بوده، عدالت یعنی دقیقا این....
ناشناس۲۰۵۰۱۱۰۵:۲۲:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مغز مسئله این است بودن یا نبودن
ناشناس۲۰۵۰۵۴۰۷:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با سلام کسی که 4900 حقوق میگرفته یک درصد افزایش پیدا میکنه و میشه همون 5 میلیون شما
یاسین۲۰۵۰۹۹۰۸:۲۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شما غصه اونهاییکه چهار ونهصد میگیرن رو نخور.
ناشناس۲۰۵۱۱۵۰۸:۴۸:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
برادر سواد محاسبه داری؟گفته شده کسانی که زیر 5 میلیون میگیرن پلکانی افزایش حقوق دارند.یعنی کسی که 4900 میگیره،یک درصد افزایش حقوق خواهد داشت که میشه 49 هزار تومان. شما معلومه که حقوقت بالای 5 میلیونه که انقدر شاکی شده.و اونوقت حتی یه درصد ساده رو هم نمی تونی حساب کنی؟
ناشناس۲۰۵۱۲۷۰۸:۵۷:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اتفاقا افزایش پلکانی بهترین تصمیمی است که مجلس میتواند برای هماهنگ کردن حقوق انجام دهد
هادی۲۰۴۷۱۸۲۲:۲۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
من هییت علمی حقوق زیر ۴ . این جماعت چه می کنند و چی را با چی تلفیق می کنند خدا می داند. ما ناراضی قطعا خدا هم ناراضی.
حق۲۰۴۷۷۸۲۳:۱۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ده سال مینشینند و قانون خدمات کشوری مینویسند و یک شبه چیزی تصویب میکنند
ناشناس۲۰۴۷۸۳۲۳:۱۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
تصمیم کاملا درستی هست،حقوق های پایین باید رشد بیشتری داشته باشد،اگر افزایش حقوق برای همه یکسان باشد و بر مبنای درصد ثابت،افراد با حقوق بالا بیشترین سود را می برند و سال به سال شکاف بین دستمزد افراد بیشتر می شود.
سیفیاری۲۰۴۷۸۴۲۳:۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
تصمیم کاملا درست و بجایی است. اتفاقا اگر دولتها سالها قبل چنین تصمیمی میگرفتند هم بار مالی بر دولت نداشت و هم تبعیض و بی عدالتی شدید از بین میرفت و شکاف در آمدی کارکنان دولت تا حدود زیادی ترمیم می یافت.
ناشناس۲۰۴۸۰۲۲۳:۳۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
باز نشستگان هم بروند صفا کنند
احمد۲۰۴۸۲۸۲۳:۴۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اگر به تصویب نهایی برسد چیزی جز توزیع فقر توسط مجلس نیست.
ناشناس۲۰۴۹۶۰۰۱:۳۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خوش بحال کارمندااااااااا من که کارمند نیستم . اگه پارتی داشتم حتما کارمند بودم,
ناشناس۲۰۵۰۲۰۰۶:۴۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
در برخی از شرکتها اضافه کاری ۱۲۰ ساعتی صوری بخصوص در وزارت نفت معادل دو سوم حقوق افراد می شود ،فکری برای اضافه کاری کارکنان ادارات دولتی بکنید باید دولت سقف دریافتی را مشخص کند و اضافه کاری لغو شود
الف۲۰۵۰۵۰۰۷:۳۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا باید کسی که به واسطه مدرک تحصیلی بالاتر یا تجربه کاری بیشتر، حقوقش بالاتره، بهش افزایش حقوق تعلق نگیره؟ لابد تورم و گرونی هم براش در نظر نمیگیرن که عدالت اجرا بشه!
فرهنگی۲۰۵۰۵۱۰۷:۳۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اتفاقا این عین عدالته شما درست نخوندین کسی که بالای پنج میلیونه افزایش نداره و افرادی که نزدیک به پنج میلیون میگیرن فقط یک درصد زیاد میشه یعنی پنجاه هزار تومن ظلم اینه که همه به یک اندازه زیاد بشه علت اصلی نارضایتی کارمندان همین برابری افزایش ها بود که با این تصمیم درست کمیسیون برطرف میشه
ناشناس۲۰۵۰۶۷۰۷:۵۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
5 میلیون ؟ زیر 2 میلیون چی؟
ناشناس۲۰۵۰۹۵۰۸:۲۳:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بالاخره باید فاصله غیر منطقی حقوقها را کم کرد.
ناشناس۲۰۵۳۱۵۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این دیدگاه اشتباه است. چرا نباید بین یک دیپلم و فوق لیسانس فاصله منطقی وجود داشته باشه؟
ناشناس۲۰۵۰۹۶۰۸:۲۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بسیار ایده خوبی بود
امیر۲۰۵۱۵۴۰۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
انسان تعجب می کند که افرادی که خود را صاحب نظر می دانند دور هم جمع می شوند و بجای حل منطقی یک مسئله با انتقال ان به بخش های دیگر ، فکر می کنند مسئله را حل کرده اند. از این که این آفراد را به عنوان نماینده به مجلس فرستاده ایم شرمنده ام.
امیر۲۰۵۱۷۷۰۹:۳۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با سلام. اخیرا کمیسیون محترم تلفیق بودجه 97 قانونی در ارتباط با عدم افزایش حقوقهای بالای 5 میلیون در ماه مصوب نمودند، اما هیچ بحثی از ثابت بودن تعرفه های پزشکی که گاهاً کارانه و درآمد آنها به چند صد میلیون نیز میرسد حرفی به میان نیامده است که این عین بی عدالتی است. تقاضا میگردد این مورد را پیگیری و هم اطلاع رسانی فرمایید.
امیر۲۰۵۲۶۰۱۰:۲۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با این حساب یک وزیر با حقوق 20 میلیون تومان (مصوب دولت) با یک فرد با حقوق 5 میلیون تومان برابر هستند. پیشنهاد من برای کمیسیون تلفیق گذراندن 2 واحد کار با چرتکه است!!!!!
کارمند مظلوم۲۰۵۳۰۴۱۰:۵۰:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
افزایش پلکانی , حق مسلم ماست ...
ناشناس۲۰۵۴۲۹۱۱:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اولین تصمیم به نفع ضعیف ترها،البته اگر زور مندان بگذارند تصویب نهایی بشه.که به نظر من محاله تصویب بشه.
ناشناس۲۰۵۴۴۰۱۲:۰۴:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری. یه عده از خلا قانون و نظارت دستگاه های نظارتی حقوق های بالا دریافت کردند اما حالا کسانی که با تلاش و زحمت کار می کنند باید تاوان پس بدن. این کار فقط پاک کردنصورت مسئله هست.
ناشناس۲۰۶۳۷۲۱۹:۵۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
افزایش پلکانی حق مسلم ماست
ناشناس۲۰۷۷۵۵۱۴:۲۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
سلام حقوق کارگران و آموزش و پرورش ودیگر ارگا نهایی که حقوقشان پایین تر از 5 میلیون است را هجده تا بیست در صد ودیگر ارگانها را 10درصد افزایش دهید. و دولت محترم خواهشمندم فاصله بین 5میلیون تا 10 میلیون را منطقی تر ببینید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین