سلامی: روی آوردن دشمن به مذاکره، نتیجه‌ تضعیف او در میدان مواجهه قدرت است

گروه سیاسی الف،   3961028102 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا طی ۴۰ سال در تمام صحنه‌ها شکست خورده و فقط شکست خوردن را در مقابل ایران تجربه کرده است.

سلامی: روی آوردن دشمن به مذاکره، نتیجه‌ تضعیف او در میدان مواجهه قدرت است

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه عاشورا، با تاکید بر اینکه آذربایجان مهد تجلی و ظهور شخصیت‌های جاودانه‌ای در تاریخ اسلام و ایران است، گفت: تاریخ این سرزمین گواه این حقایق است و رفتار مردم تبریز در فتنه اخیر یک آزمون پرافتخار دیگری برای اثبات فهم و بصیرت ژرفای آگاهی این مردم بود.

جانشین فرمانده سپاه افزود: همچنین تدبیر صحیح مسئولان، دوراندیشی و اقدامات مناسب یکی از عوامل مهم پیشگیری از این رویداد تلخ در این سرزمین بود و آگاهی مردم تبریز توانست حق را از باطل تشخیص دهد.

وی افزود: رفتار تبریز در حوادث اخیر، روح وفاداری و فداکاری برای یک نظامی که برای احیای کرامت مسلمانان آمده است، را نشان داد. معتقدم دستان بریده‌ی حضرت ابوالفضل در ایمان، آگاهی و وفاداری توصیف می‌شود و نام مقدس حضرت در این دیار معنایی دلپذیر و متفاوت داشته و با خصلت این مردم کاملا عجین و سرشته است.

سلامی با بیان اینکه ما در مقطع بسیار حساس، خطیر و سرنوشت‌سازی از انقلاب اسلامی هستیم، گفت: اسلام برای باز کردن زنجیر اسارت و بردگی از پای بشریت و برای تحقق عدالت ظهور کرده و هرگاه که اسلام در عرصه حاکمیت ظاهر شده، تمامی قدرت‌های ستمگر جهان در مقابل آن صف‌آرایی کردند.

وی افزود: امروز نیز ظهور اسلام در پرتو انقلاب اسلامی ایران، درست زمانی بود که همه مسلمان عالم در گورستانی از جهل مدرن به خواب رفته بودند و انقلاب اسلامی آمد تا هویت حقیقی را به مسلمانان بازگردانده و از خواب عمیق بیدارشان کند.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه شایسته نبوده و نیست که یهود و نصاری اولیای مسلمانان باشد، گفت: امام(ره) بیرق اراده و استقلال را با انقلاب اسلامی برافراشت و همانند صدر اسلام همه کفار، منافقان و ستمگران در مقابل ظهور مجدد آسمانی قرآن ایستادند و صف کشیدند.

وی گفت: ما طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از فرازهای سختی عبور کرده‌ایم، فرازهایی که کافیست برای هر کشور بزرگ دیگری اتفاق بیفتد تا تاریخ شکست‌باری را برای او رقم بزند، اما ملت بزرگ ایران به برکت رهبری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری توانست بر قدرت‌هایی که هر کدامشان امپراطوری تاریخ بی‌نظیر بشر بود، فایق آید.

جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی که ملت ایران بارها او را شکست داده و مایوس کرده و در صحنه‌های بزرگ ناکام گذاشته‌اند، بی بدیل‌ترین قدرت تاریخ از جهت مظاهر مادی قدرت بشر است.

سلامی یادآور شد: ماهواره‌ها، مراکز تولید فیلم‌های جهانی، نشریه ها، شبکه های اطلاع رسانی جهانی و... تحت سیطره‌ی آمریکاست، می دانیم که آمریکا هنوز بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است و به اندازه تمامی جهان صاحب قدرت نظامی است؛ اما همین قدرت بزرگ طی چهل سال گذشته که تمرکز اعمال قدرت خود را بر قلب تحول در جهان اسلام "ایران" گذاشته، در تمام صحنه‌ها شکست خورده است و فقط شکست خوردن را در مقابل ایران تجربه کرده است.

وی گفت: روزگاری آمریکا تمام تمرکز خود و متحدانش را بر این کشور گذاشت و جنگ هشت ساله جهانی را علیه ایران اسلامی مدیریت کرد. جنگ تحمیلی، جنگ بین دو کشور نبود، بلکه طبق عقبه‌ی سیاسی، پشتیبانی نظامی، عملیات روانی و رسانه ای آن جنگ کاملا جهانی بود. اما ملت ایران با تکیه بر اسلام، قرآن و با الهام از عاشورا و هدایت‌های ولی فقیه در مقابل دشمنان ایستاد.

سلامی خاطرنشان کرد: با پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و مایوس شدن دشمنان، در حقیقت جهان قدرت جدیدی را به نام اسلام پذیرفت و هندسه قدرت جهان دارای قدرت جدیدی به نام ایران اسلامی شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: خداوند اراده کرد که ما را در صحنه‌های سخت درگیر کند تا قدرتمند شویم و بعد از جنگ راهبرد و استراتژی دفاعی مقابله با بزرگترین قدرت تاریخ بشر را تجربه کردیم و امروز می بینیم ارکان قدرت دفاعی ما آنقدر مستحکم است که هیچ قدرتی در دنیای ذهن هم به فکر نگاه چپ به این مملکت نیست.

وی تاکید کرد: اگر روزگاری چهل هزار مستشار آمریکایی شئونات ما را اداره می‌کردند، امروز بعد از چهل سال هیچ مقام آمریکایی پا در این سرزمین نگذاشته و هیچ کس برایشان پرچم تکان نمی‌دهد! آنان نه تنها از این سرزمین فرار کردند بلکه تا شرق مدیترانه پس رانده شده‌اند!

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز مشخصه اصلی جهان اسلام "جهاد" است، تشریح کرد: امروز همه جا میدان جهاد علیه دشمنان اسلام و مسلمان شده است. آمریکایی‌ها دیگر قدرت خلق پیروزی ندارند و هر چه هزینه می کنند در مقابلش دستاورد کمتری دارند؛ شش هزار میلیارد دلار در عراق و سوریه و افغانستان هزینه کردند اما این همه مداخله، هزینه سیاسی، اقتصادی و این همه فرسایش روانی، هزاران میلیارد دلاری که به قیمت فقر ۵ هزار آمریکایی بود، نتیجه‌ای جز شکست نداشته است.

وی با بیان اینکه ایران، پیکره بندی وسیعی از قدرت در سطح جهان اسلام ایجاد کرده است، افزود: در ۳۹ سال گذشته که تمامی لحظات آن میدان مقابله سهمگین مقابل دشمنان بود، آمریکا هیچ پیروزی نداشته و هیچ مورخ منصف و اندیشمندی نمی تواند در صفحات تاریخ یک پیروزی کوچک به نام آمریکا ثبت کند.

سلامی با بیان اینکه ملت ایران حسبنا الله را گفتند، و خداوند برای این ملت کفایت می‌کند، یادآور شد: شکست سیطره سیاسی آمریکا بر جهان در جریانات اخیر عیان شد. آنان در فتنه اخیر همه را علیه ایران بسیج کردند اما در خود فتنه شکست خوردند. بدون شناخت ملت ایران وارد صحنه شده بودند اما در نهایت شکست را متحمل شدند و در شورای امنیت هم هیچکس از قدرت‌های متوسط گرفته تا بزرگ تر حتی متحدان سنتی آمریکا، با آنان همراه نشد.

وی با بیان اینکه آمریکا خود موجبات شکستش را فراهم می‌آورد، افزود: آنان اگر در امور داخلی ما مداخله نمی‌کردند این شکست بنامشان ثبت نمی‌شد، آنان به دستان خویش، خود را به مهلکه می اندازند. امروز شکست‌های پی در پی آمریکا در مقال ملت ایران باعث شده قدرت اسلام ظهور گسترش یافته و موثقی پبدا کند، امروز ساختارهای قدرت شکل گرفته و آمریکایی‌ها قفل شده و فاقد راهبرد نجات بخشی برای خود هستند.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه در جریانات اخیر، رسانه‌ها و فصای مجازی، تصورات موهومی در ذهن سیاستمداران غیر حقیقت‌بین عالم ایجاد کرده بود، افزود: طی این توهمات ایجاد شده، فکر می‌کردند و فرضیه‌شان این بود که ملت ایران از انقلاب خود پیشمان شده‌اند و دشمنان با این نیت وارد میدان شدند، اما سیل خروشان مردم ایران را در محکوم کردن فتنه‌ها دیدند و پی بردند که مردم ایران از انقلاب، رهبری و نظام خود چقدر زیبا و باشکوه دفاع می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه راهپیمایی مردم ایران در محکوم کردن فتنه‌های اخیر از فرهنگ، آگاهی، شعور، غیرت و بصیرت مردم نشات گرفته بود، افزود: این راهپیمایی‌ها عکس تظاهرات یاوران شیطان و جنود ابلیس که فقط اقدام به اهانت، تخریب و آتش ‌زدن می‌کردند، بود.

وی با بیان اینکه روی آوردن دشمن به مذاکره در نتیجه‌ی تضعیف او در میدان مواجهه قدرت است، خاطرنشان کرد: دشمن از مذاکره قصد سیطره را دارد نه قصد تعادل و عدالت. ما هیچ راهی را امن‌تر از قدرتمند بودن برای استقلال و پیشرفت نمی‌دانیم.

جانشین فرمانده سپاه تشریح کرد: تاکید داریم که مردم عنصر اصلی اقتدار این کشور بوده و ما خادمان و پیشمرگان مردم در میدان سختی‌ها و تلخی ها هستیم. ما می خواهیم با مردمانی والا، بزرگ، مقتدر، پیشرفته، آزاد، مستقل و آباد بمانیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین