نوبخت:‌ اولویت دولت کاهش هزینه‌های مردم است/ هر ۱۰ روز یک‌بار یک پرداخت بزرگ داریم

گروه اقتصادی الف،   3981008035 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت دولت کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است، در این راستا به هیچ وجه اعتبارات چهار حوزه از پرداختیهای دولت در سال آینده کاهش نمی‌یابد.

نوبخت:‌ اولویت دولت کاهش هزینه‌های مردم است/ هر ۱۰ روز یک‌بار یک پرداخت بزرگ داریم

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت شنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: ایران در دومین سال تحریم جدی و بزرگ قرار گرفته و هنوز برخی باور ندارند که در چه شرایط سختی، کشور را اداره می‌کنیم.

وی اظهار داشت: این تحریم‌های یکجانبه اقتصاد نفتی ایران را هدف قرار داده است و جدا از تحریم ایران در صادرات نفت، هر نوع مبادله ارزی از سوی ایران نیز با تحریم همراه است.

نوبخت با پیش بینی اینکه تحریم ها در سال آینده ادامه داشته باشد اظهار امیدواری کرد که  بتوان فشارهای اقتصادی را بر مردم کمتر کرد و بتوان خود را برای شرایط تحریم آماده نمود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اینک برخی از کشورها تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران را رعایت می کنند که در این صورت بخشی از منابع ارزی و ریالی کشور از چرخه اقتصاد خارج می‌شود.

نوبخت بیان کرد: از محل منابع ارزی سال گذشته کشور که ۱۵۳ هزار میلیارد تومان بود، ۴۵ هزار میلیارد تومان قابل تحقق نیست و این مهم تاثیر خود را روی مالیات نیز خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه منابع کنونی با مصارف تناسبی ندارد افزود: از ۱۰ مورد مصارف بودجه کشور از چهار مورد به هیچ وجه نمی‌توان گذشت که این چهار مورد شامل حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پرداختهای مربوط به فرهنگیان و دانشگاهیان، پرداختهای مربوط به نیروهای مسلح و  پرداختهای مربوط به حوزه بهداشت و درمان می‌شود.

هر ۱۰ روز یک بار یک پرداخت بزرگ

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به چند روش تلاش شده است تا در بودجه سال ۱۳۹۹ به حقوق کارکنان دولت اعم از شاغلین، بازنشستگان و افراد مستمری بگیر از دولت مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به طور متوسط حداقل ۱۵ درصد افزوده شود.

نوبخت با بیان اینکه هر ماه دولت سه پرداخت بزرگ را پشت سرمی گذراند افزود: پرداخت دیگر از محل بودجه الزامی است که نخست بخش "حمایتهای معیشتی" با سهم اعتباری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۶۰ میلیون خانوار ایرانی است که دهم هر ماه به حساب آنان واریز می‌شود، دوم یارانه‌های نقدی با سهم اعتباری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بیست و ششم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت سوم دولت مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران است که سی ام هر ماه واریز می‌شود و در مجموع دولت هر ۱۰ روز یک بار در ماه یک پرداخت بزرگ دارد.

تداوم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی

معاون رییس جمهوری گفت: در بودجه سال آینده به منظور کاهش فقر مطلق، ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به افراد نیازمند و همچنین به منظور کاهش فشارهای اقتصادی به مردم، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

نوبخت افزود: دولت همچنان مصمم است فشار هزینه‌های زندگی را بر مردم کم کند لذا در سال آینده کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که در مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه دولت در حوزه اشتغال نیز گفت: به منظور بهبود وضعیت اشتغال و دریافتی کسانی که بیکار هستند از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتباراتی برای ایجاد  ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در سال آینده در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه هم اینک اشتغال کشور در دو بخش واحدهای تولیدی بخش خصوصی و پروژه‌های عمرانی دولت حفظ شده است افزود: دولت باید برای حفظ اشتغال تداوم اجرای پروژه‌های عمرانی که اجرای آنها زودتر به اتمام می رسد را در دستور کار قرار دهد و مانع از تعطیل شدن اجرای آنها شود.

پرداخت بی سابقه برای پروژه‌های عمرانی

معاون رییس جمهوری گفت: دولت امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است را برای اجرای پروژه های عمرانی به صورت هدفمند پرداخت کرده که نتیجه آن اتمام قطعه اول آزادراه تهران- شمال و افتتاح بخشی از راه آهن میانه – بستان آباد بود.

نوبخت بیان کرد: در بودجه سال آینده به منظور حفظ اشتغال و بهره‌مندی مردم از مزایای پروژه‌های عمرانی، ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است که با این میزان اعتبار می‌توان ۳۰ طرح آبرسانی و سدسازی به بهره‌برداری رسانید و هزار و ۲۴۰ کیلومتر از مسیر ریلی جدید که در مراحل پایانی کار قرار دارند را افتتاح کرد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای ساخت آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی نیز به تناسب اعتباراتی اختصاص یافته است.

معاون رییس جمهوری گفت: تلاش دولت این است که نگذارد کسانی که این تحریم ها را به کشور تحمیل کردند بتوانند اقتصاد ایران را فلج کنند، گرچه تحمل شرایط کنونی برای مردم دشوار است اما تلاش خواهیم کرد جریان اقتصاد کشور را تداوم بخشیم.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان خراسان رضوی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت با همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری‌ها ساخت مسکن روستایی بویژه برای افراد کم درآمد و محروم را در سطح کشور آغاز کرده است.

نوبخت افزود: ساخت مسکن برای افراد کم درآمد در همه استانهای کشور انجام می‌گیرد به طوری که ۲۰ دی ماه سال گذشته ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان خراسان جنوبی را آغاز کردیم و روز گذشته دو هزار واحد از این تعداد را تحویل متقاضیان دادیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرومین برای استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و چهارمحال بختیاری نیز آغاز شده است افزود: طبق توافق انجام گرفته با بنیاد مسکن، در مدت یک سال ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در خراسان رضوی ساخته می‌شود که از این تعداد هشت هزار واحد به روستاها و دو هزار واحد به حاشیه شهر مشهد اختصاص دارد.

نوبخت با اشاره به توافق نامه امضا شده بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق این توافق از امروز تا یک سال ۱۰ هزار واحد مسکونی با پشتیبانی اعتباری سازمان برنامه و بودجه و با همراهی استانداری و بنیاد مسکن در خراسان رضوی ساخته و تحویل محرومان می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۰۲۰۶۰۹:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اگه شما هر ده روز یه پرداخت بزرگ دارید مردم هر شب و روز یه بحران اقتصادی امنیتی و اجتماعی دارند که دولتمردان ایجاد می کنند. اون در قبال اون چیزی نیست جناب نوبخت!
ناشناس۱۲۶۰۹۴۷۱۹:۴۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
لطفا سند و چکی را که برای یارانه معیشتی هزینه میکنید تصویر آنرا منتشر کنید ظاهرا یارانه معشیت بگیران با آمار ارایه شده تناقض فاحشی دارد
امل۱۲۶۰۲۰۸۰۹:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
آقا نوبخت هر10روز5دلار برای زندگی کردن ومعیشت مردم این افتخارهست؟ درضمن پرداخت حقوق کارکنان که وظیفه دولت هست درقبال کار کارمندان باید حقوق پرداخت کند هروقت معیشت مردم را به وضع معیشت حوزه شیخ نشینان خلیج فارس رسوندید اونوقت باافتخار بگید ومصاحبه کنید وگرنه هر10روز 5دلار صدقه دادن تا ملت فقیر ایران نان بخرند ازگرسنگی نمیرند افتخار نیست
حمید۱۲۶۰۲۱۰۰۹:۵۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
پرداخت بزرگ قبل از انتخاباتی دیگه ،اره؟
ناشناس۱۲۶۰۶۸۹۱۵:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
کدوم پرداخت گویا باورت شده!!!!!!!!!
حمید۱۲۶۰۲۱۸۰۹:۵۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
همون پولایی که از گرون کردن بنزین از مردم گرفتین با منت به خودشون برگردونید ؟
گمنام۱۲۶۰۶۳۶۱۴:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
تا الان ندادن که
مسعود۱۲۶۰۸۱۲۱۷:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
قرار بود یک هفته‌ای راهکار ثبت نام افرادی که پرداخت نمی‌شود را مشخص کنند کلا پرونده بایگانی شد رفت ما موندیم و خرج‌های چند برابری و همون چندرغاز رو هم به ما نمیدن
ناشناس۱۲۶۰۲۳۰۱۰:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
ما نخواهیم شما کاری کنید کی را باید ببینیم ، با کارکردنتون برای ما قیمت دلار ۴ برابر شد ، خانه ۴ برابر شد ، ماشین ۴ برابر شد ، مواد غذایی ۸ برابر شد ، قشر متوسط امحا شد ، خط فقر شد یک خط بین خیلی غنی و برخوردار( مسوولین و منصوبین و دلالان و مفسدین ) و خیلی فقیر ( بقیه مردم و کارمندان جز و کسانی که سالم کار کردند و روزی حلال سر سفره بردن و کشاورز و ..) . کارخانه ها و واحدهای صنعتی و خدماتی هم یکی یکی درهایشان بسته شد ، کارمان هم پر کشید .
rassharif۱۲۶۰۲۷۵۱۰:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بزرگی ش را مقایسه کنید با ریخت و پاش دولت با هزینه ندونم کاری دولت با اختلاس و ... با فرار مالیاتی. می بینید هیچی نیست.و پرداختی هم که به مردم میشه در مقایسه با هزینه ها شون که افزایش پیدا کرده هیچی نیست!!!
امیر۱۲۶۰۲۸۱۱۰:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
برای دولت پرداخت بزرگ است.آنچه از دو پرداخت دست مردم را میگیرد . به هر نفر روزانه معادل 2عدد سنگک است.پرداختی را هم از جیب خود که نمی دهید.غیر مستقیم از خود مردم می گیرید.
مجمع کارمندان اصلاح طلب ایران۱۲۶۰۲۸۵۱۰:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
افزایش حقوق 15 درصدی / نمایش بی تدبیری و ناامیدی
حسن۱۲۶۰۳۳۶۱۱:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
يكي از مشكلات دولت و ملت حضور خود شما (نوبخت) در تصميم سازيها و بيچاره كردن مردم ميباشد كه ..هم مريد شما شده مارا به خير تو اميدي نيست .. اينقدر با اون خنده ها..بر سر مردم منت نگذاريد سيصد برابرش ميگيريد و سه بار انرا آنهم ناقص تو كاسه ي گدايي مردم می ريزيد
احمد۱۲۶۰۳۴۰۱۱:۲۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
حقوقی که با این سختی بدست میاریم را دیگه از این بخششهایی جدا کنید
ناشناس۱۲۶۰۳۵۹۱۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
یعنی 2 میلیون حقوق بازنشستگی میشه 2300000 -شما خودتون با این مبلغ می تونین زندگی کنین -بنزین رو هم گرون کردین - از مسافر کشی هم ذیگه نمیشه چیزی دراورد -همش هزینست
ناشناس۱۲۶۰۳۶۲۱۱:۳۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اگه صدتا چاقو هم بسازه یکیش دسته نداره
ناشناس۱۲۶۰۳۶۸۱۱:۳۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
جیب مردم را خالی میکنی و پرداختها را انجام میدی .
رضا۱۲۶۰۳۷۹۱۱:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اینکه این آقا اهلیت این مقام را ندارد از همین جا روشن میشه هنوز یک ماه از گرانی بنزین و پرداخت یک نوبت کمک معیشتی از همین منبع با همه حرف و حدیث ها نگذشته که جناب ایشان چنان افاضه می فرمایند و منت بر سر مردم میگذارند که گویی شق القمر کرده اند .همچنین پرداخت حقوق ماهانه و یارانه
ناشناس۱۲۶۰۴۴۰۱۲:۱۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
لطفا، خواهشا آقای نوبخت اصلا صحبت نکنید نخواستیم آقاجان نمی خواهیم مشکلات مردم را حل کنید
ناشناس۱۲۶۰۴۷۱۱۲:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
لطفا جیب ما را نزن پرداخت بزرگ پیشکش.
ناشناس۱۲۶۰۴۷۴۱۲:۴۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
والا شما نفرمایید گره از کار مردم باز میکنید ادم بیشتر میترسه و نگران میشه
ناشناس۱۲۶۰۴۹۸۱۳:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
شما اگر حرف نزنید ملت آرامش پیدا میکنند با سخنان ..وپوچ جز پاشیدن نمک روی زخم ملت نتیجه ای ندارد این فلاکت و..ورانت خواری رویا پردازی بتدریج حاصل شده وعلت اصلی آن نا کارامدی درتمام ابعاد که راهی جز بازگشت به ملت ندارید.
احمد۱۲۶۰۵۰۰۱۳:۰۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
پرداخت حقوق چه ربطی دارد؟؟؟
ناشناس۱۲۶۰۵۴۱۱۳:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
یارانه کمک معیشتی برای برخی از مستمری بگیران تامین اجتماعی و برای بسیاری از افراد مستحق واریز نشده است این عادلانه نیست.
ناشناس۱۲۶۰۹۶۲۲۰:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اما به حساب بانکی افراد بسیاری که سالهاست از کشور ایران مهاجرت کرده اند و مقیم دیگر کشورهای دنیا شده اند ( هم کمک معیشت و هم یارانه ) واریز کرده اند
ناشناس۱۲۶۰۵۵۰۱۳:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
تورم ترکیه 12 درصد،اقزایش حقوق 15 درصد آنگاه تورم در ایران بیش از 40 درصد افزایش حقوق با کلی منت 15 درصد
ناشناس۱۲۶۰۵۸۱۱۳:۴۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
کاهش هزینه های دولت می بایست از حقوق ها نجومی چند ده میلیونی مدیران شروع بشه. حداکثر حقوق مدیران تو این اوضاع چهار میلیون. والسلام.
ناشناس۱۲۶۰۶۰۱۱۴:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
نزدیک به انتخابات شد و دوباره بازار صحبتهای این آقایان داغ داغ داغ ..... شده .
ناشناس۱۲۶۰۶۰۶۱۴:۰۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اولا این پرادخت های بزرگتون تو این آشفته بازار بدون ناظر مثل قطره است وسط دریا برای ملت دوما چه دردی رو‌از ملت دوا می کنه سوما چرا اینقد بزرگش می کنین اینا پول نون یکماه ملت هم نمیشن
گمنام۱۲۶۰۶۳۴۱۴:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
تمام مشکلات بودجه کشور ومردم خود شمایی
ناشناس۱۲۶۰۶۶۷۱۵:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
"پرداخت بزرگ" خيلي عوامفريبانه است. اگر يك خارجي اين تيتر رو بخوونه فكر مي كنه اينجا چه خبره!
ناشناس۱۲۶۰۶۹۲۱۵:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
میشه تعریفتون از مردم را شفاف بگید ؟ آیا منظور از مردم آقازادگان و دوستان هستند یا عامه مردم؟
ناشناس۱۲۶۰۶۹۷۱۵:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
پول پخش کردن هنر نیست. هنر ایجاد اشتغال و تولید ثروت است و به تبع اون ایجاد درآمد مالیاتی برای کشور و هزینه کرد در جهت ساخت کشور. شما هر 5 روز هم پول نقد بین مردم توزیع کنی نه تنها بهتر نمیشه بلکه با ایجاد تورم جلوی پروژه ها را میگیرید.
ناشناس۱۲۶۰۷۷۴۱۶:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
در باره بهبود معیشت مردم دولت هر چه گفته حرف .. بوده و برعکس. چون هر روز ارزش پول کاهش می یابد و تورم بیشتر می شود و دولت هم با حرف معیشت مردم را بهبود می بخشد
ناشناس۱۲۶۰۸۰۳۱۷:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بزرگنمایی نکنین بابا همه چیز کشور خوبه
مسعود۱۲۶۰۸۱۶۱۷:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
ما که یک ریال هم دریافت نکردیم هر روز هم یک خدمت یا کالای دولتی گرون میشه و سفره ما کوچیک‌تر تازه باید منت هم بالای سرمون باشه که دولت پرداخت کرده. مسئله اینجاست که پرداخت کرده ولی به چه کسانی خدا می‌دونه
ناشناس۱۲۶۰۸۱۹۱۷:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
چرا از جیب ما به باک شما ریخته میشود که بعد بخواهد یک قطره چکانش به برخی از ما با تاُخیر و تضییع و تحقیر داده شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۶۰۸۵۲۱۸:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
ملت رو فقیر کردن و پول خودشان بهشان دادند و منت گذاشتن افتخار نیست
ناشناس۱۲۶۰۸۶۱۱۸:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
وقتی نوبخت حرف میزنه چهارستون بدنم میلرزه..
بنده خدا۱۲۶۰۹۴۹۱۹:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
با سلام اداره رابین هودی مملکت با این رئیس محترم جمهور و وزارای محترمش تا کی؟ آیا مجلس محترم نماینده دلسوز و بیدار ندارد؟ هر کاری که دولت هشت ساله قبلی می کرد، نمی بینند و همه را به نام خودشان برای چندمین بار افتتاح میکنند؟! همه کارهای قبل را پوپولیستی میدانستند، کار خود را با طعم و چاشنی تدبیر و امید واهی! وزیر محترم مسکن داره یک کمی هیئت دولت را .. به عبارت امروزی داره مجبور میکنه تاشاید آنهایی که در این دولت خودشان را به خواب زده اند، بیدار کند، انصافا آقای اسلامی وزیر مسکن باید تشویق شود. همه این کارها پرداخت یارانه، پرداخت معیشتی را در ماههای منتهی به انتخابات انجام میدهند! تا خود را کارآمد جلوه دهند؟ خدایا بیدار کن دولتمداران را؟ خدایا صبر بده به این ملت! البته ما کارهای خوب دولت را قدر می نهیم و کارهایی که در حال ازبین بردن قداست ایران و ایرانی و اسلام عزیز است هم شجاعانه با دلیل و برهان مطرح میکنیم. آقای الف لطفا چاپ کنید بی کم و کاست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین