عبدالمهدی: خواستم حشدالشعبی را درباره حمله مطلع کنم اما نشد!

گروه جهان الف،   3981010020 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عادل عبدالمهدی اعلام کرد، مارک اسپر با او تماس گرفته و او را در جریان نزدیک بودن زمان اجرای حمله‌ای نظامی به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق قرار داده بود.

عبدالمهدی: خواستم حشدالشعبی را درباره حمله مطلع کنم اما نشد!

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر مستعفی عراق اظهار کرد: تلاش کردم با حشد شعبی تماس بگیرم اما حمله به سرعت اجرا شد یک ساعت بعد از تماس مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نبود که حمله انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اسپر بعد از انجام حمله برای صحبت درباره این موضوع تماس گرفت و من خشم شدید خود را به او ابراز داشته و بر مخالفت دولت عراق بر اتفاقی که افتاد، تاکید کرده و گفتم که تدابیر لازم را لحاظ خواهیم کرد.

عبدالمهدی در جلسه کابینه اظهار کرد: بعد از حادثه پایگاه "کی وان" راس ساعت هفت (به وقت محلی) تماس با وزیر دفاع آمریکا برقرار شد.

وی اضافه کرد: اسپر گفت آمریکا حملاتی را به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق خواهد داشت و این حلمه ظرف ساعات آینده روی خواهد داد، من به او گفتم چنین اقدامی خطرناک و خشونت‌آمیز است و باید درباره این مسائل مذاکره کنیم، تحقیقات همچنان روی حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی ادامه دارند و طرفی که اقدام به حمله به پایگاه کی وان (K۱) داشته هنوز مشخص نشده است.

عبدالمهدی تاکید کرد: اسپر گفت تصمیم گرفته شده و من این موضوع را اطلاع دادم. ما تلاش کردیم فرماندهان امنیتی و حشد شعبی را مطلع سازیم که حمله‌ای رخ خواهد داد.

نخست وزیر مستعفی تاکید کرد: حمله به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی تجاوز بود و تلاش کردیم مانع آن شویم اما متاسفانه این حمله اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در شهر القائم تجاوز خطرناک و اقدامی گناهکارانه است و تبعاتی خطرناک خواهد داشت.

عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بی‌طرفی را بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله‌ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود.

آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که پنج مقر گردان‌های حزب‌الله عراق را در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۳۲۰۸۰۸:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
یکساعت فرصت کم بود ؟ نکنه شما هم محمودآباد خودتان تشریف داشتید و بعدا فهمیدید جنگه ؟!
صمد محمدی۱۲۶۴۲۲۹۱۷:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چطور بگه بی لیاقتم تو یکساعت چه غلطی میکردی؟؟!! البته توی یک سال نخست وزیری که نتونستی غلطی کنی الان هم حرف ترامپ رو می‌زنی چون ربطی به ایران نداره کم‌ ایرانی‌ها جون و غیرت برای عراق و سوریه البته حرمین شریف و عمه سادات دادند واقعا نشون دادی بی غیرتی حتی برای ملت خودت
ناشناس۱۲۶۳۲۴۴۰۸:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عذر بدتر از گناه. خبر داشته و نتوانسته اقدامی کند؟!
احمد۱۲۶۳۲۷۹۰۹:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چه کشور مستقلی است عراق !!!!!!
ناشناس۱۲۶۳۳۰۲۰۹:۲۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عراقی ها باید از خود بپرسند: چرا نظامیان آمریکایی ها باید در عراق حضور داشته باشند؟ واقعا کشور عراق آنقدر نا امن است که امنیت آن در گرو حضور نظامیان آمریکایی است؟ حضور نظامیان آمریکا در کشور عراق : 1- برای در دست گرفتن چاه های نفت، تاسیسات نفتی و صادرات نفت توسط آمریکا است. 2- به بهانه آموزش به نظامیان عراقی به غارت دلارهای نفتی عراق می پردازند. 3- در امور داخلی عراق دخالت مستقیم دارند و روی تمام اختیارات مقام های عراقی نفوذ آشکار دارند و تصمیم های آنها فقط در جهت منافع آمریکا است. 4- در حال بازسازی نیروهای بعث و داعش بر علیه مبارزان شیعه عراقی و نیروهای سپاه ایران هستند و به بهانه حمله های انتحاری داعش، به شدت دنبال ترساندن مردم و نا امن کردن عراق و انجام عملیاتی های تروریستی و خرابکارانه در خاک ایران هستند. 5- از پایگاه های مستقر در عراق فعالیت های اقتصادی و نظامی ایران را به صورت دقیق رصد می کنند. 6- با آموزش های نظامی و تروریستی به نیروهای وابسته داخل ایران و ارسال اسلحه برای انجام ترور و نا امنی در ایران؛ به شدت به دنبال نا امن کردن ایران، ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در شهرهای ایران هستند. آمریکا یک کشور استعمارگر, ظالم و یک شیطان بزرگ است؛ حضور نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه ذره ای اثر مثبت برای منافع ملی و منطقه ای؛ جزء ایجاد نا امنی، فساد، غارت و باج گیری از ملت های مظلوم منطقه خاورمیانه ندارد مردم عراق باید در اسرع وقت با ایجاد تظاهرات های گسترده و با اعمال فشار و در نهایت با خون خود در پی خروج نظامیان آمریکا از کشور عراق باشند مهرداد رادمهر -
ناشناس۱۲۶۳۳۵۳۱۰:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
به سران کشور میزبان خبر می دهند که می خواهند به نیروهای نظامی آن کشور حمله کنند حقارت تا کجا
ناشناس۱۲۶۳۳۹۲۱۰:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کسی که عقلش نمیرسه که یک ساعت نباید معطل کنه (بالفرض که واقعیت داشته باشه وگرنه اگر میخواستن اطلاع بدن چرا اینطوری؟) و بعد هم بمباران بسیج عراق رو نتیجه تنش امریکا با ایران بیان میکنه همون بهتر که دیگه نخست وزیر نیست
ناشناس۱۲۶۳۳۹۹۱۰:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
" وی همچنین ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله‌ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود. " نمیدانم به این نفهم مزخرف چی باید گفت آمریکا حمله میکنه میاندازه گردن ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینا دیگه کییییییییییییییییییییییییییییییییند
ناشناس۱۲۶۳۵۱۳۱۱:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
نشد ؟ مگه میخواست آپولو هوا کنه که نشد ؟ یه تلفن بود دیگه !
سعید۱۲۶۳۵۲۸۱۱:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
همین؟ امیدوارم مردم ما از این اتفاقات عبرت بگیرن و قدر امنیت رو بدونن
ناشناس۱۲۶۳۵۷۷۱۲:۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
لعنت بر امریکا که در عراق پایگاه دارد وعراقی هارا نابود میکند
ناشناس۱۲۶۴۲۴۸۱۸:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دلت برای صدام تنگ شده
ناشناس۱۲۶۳۶۳۰۱۲:۴۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
مگه زمان تیر کمان شاهه که نتونسته خبر بده!؟
ناشناس۱۲۶۳۶۵۸۱۲:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بیطرفی را بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند!! شرم آور است. در مکتب حسینی بیطرفی معنا ندارد!
ناشناس۱۲۶۳۶۷۲۱۳:۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
مردم بزرگ عراق، آمریکا خون بهترین جوانان سر زمین تان را با حمله ای ناجوانمردانه و بی دلیل به زمین ریخته است؛ جوانانی که برای دفاع از خاک و ناموس شما در مقابل داعش جنایتکار دست به اسلحه شدند. شما باید به تمام وجود در صدد بیرون انداختن آمریکا جنایتکار از خاک تان باشید آمریکا همان کشوری که شما را به دام یک جنگ خانمان سوز علیه یک کشور همسایه و مسلمان به نام ایران انداخت و باعث نابودی زیر ساخت ها و ثروت های دو کشور و مرگ صد هزار نفر از بهترین جوانان دو کشور شد. مردم مسلمان عراق با تمام وجود در مقابل این آمریکای استعمارگر، چپاول گر، دزد و جنایتکار بایستید و عراق را به جهنم برای سربازان و مزدوران آمریکا تبدیل کنید. بپاخیزید جوانان عراق؛ شما در طول تاریخ ملتی بزرگ بوده اید و سزاوار نیست مستعمره اقتصادی و نظامی آمریکا باشید. تمام پایگاه های آمریکا در خاک تان را نابود کنید. ترامپ! یک حیوان شهوت پرست، دنیا پرست و خون آشام و ترسو است؛ می توانید در عرض یک ماه بساط نیروهای آمریکایی را از عراق جمع کنید مهرداد رادمهر
ناشناس۱۲۶۳۶۸۱۱۳:۰۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
معلومه که آمریکا خیلی عصبانی است که تا این حد عجولانه و بدون تدبیر عمل کرده. ازین پس سربازان امریکایی جرات پرسه زدن در عراق را نخواهند داشت
ناشناس۱۲۶۳۶۹۶۱۳:۱۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کشور اشغال شده بهتر از این نمیشه، همین وضعیت در کشورهای حاشیه خلیج و اروپا و هر کشوری که به آمریکا اجازه تاسیس پایگاه داده مشاهده میشه.
ناشناس۱۲۶۳۷۶۱۱۳:۴۱:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
البته حمله به حشدالشعبی میتواند باعث اتحاد دوباره عراقی هم بشود و.. .. کل مردم عراق بر اینکه امریکا دشمن آنها است متفق النظر هستند .
ناشناس۱۲۶۳۷۸۰۱۳:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بی‌طرفی را بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند.!!!!!!!!!!!!!! وی همچنین ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله‌ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود.!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۶۳۸۱۱۱۴:۰۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تو گفتی ما هم باور کردیم مگه قرار بود خبرش با پیک شتری بدی ؟ که وقت نشد
حسین۱۲۶۳۸۵۸۱۴:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
((عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بی‌طرفی را بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند.)) چقدر اینها بدبختن!!!!!! حالا اونایی که ور میزنن مذاکره کنین ببینن واگه ممکنه بفهمن نتیجه کوتاه اومدن با آمریکایی چیه
ناشناس۱۲۶۳۹۰۵۱۴:۴۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سیاست بیطرفی ؟ عراق کشور نیست اتوبانی هست که سایرین می آیند و‌ می روند
ناشناس۱۲۶۳۹۴۹۱۵:۰۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تا وقتی که دولت قدرت مند مردمی در عراق سرکار نیامده و تمام نیروها را تحت کنترل خود در نیاورده عراق در آشوب خواهد بود.
ناشناس۱۲۶۳۹۵۹۱۵:۰۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اگر قرار باشد هر کس برای خود تنگ و تفنگ چی داشته باشد امنیت برقرار نخواهد شد.
ناشناس۱۲۶۴۱۵۶۱۷:۰۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
همین تفنگ چی ها هم نبودن عراق کشور داعش شده بود
مهندالصالح۱۲۶۴۲۵۰۱۸:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دلاوران رزمنده عراق هرکی نیستند، اگرحزب الله وحشدالشعبی نبود، الان به جای عادل عبدالمهدی ابوبکربغدادی نشسته بود
ناشناس۱۲۶۳۹۶۷۱۵:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
من به یقین میگویم کمترین حرکت ایران با سخترین پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد آن روز می بیند که چقدر ..سخت است.
ناشناس۱۲۶۴۰۲۴۱۵:۵۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
الاعمال و بنیاتهم خوبه نیتش رو داشته
هادی۱۲۶۴۰۴۰۱۶:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
به والله جگرم داره از این همه مظلومیت شیعه میسوزه یه اشغالگر به دولت قانونی زنگ بزنه وبگه ظرف ساعات آتی مردم کشورت را میکشم خون گریستن سزاست.
ناشناس۱۲۶۴۲۶۵۱۸:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چند ماه پیش پهپادش توی تنگه هرمز خورده حالا اومده توی مرز سوریه و عراق انتقام گرفته!!! این یعنی ابرقدرت جهانی!!!
مرگ_برآمریکا۱۲۶۴۲۶۷۱۸:۲۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
ارواح عمه #هیلاری
ناشناس۱۲۶۴۳۲۱۱۹:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بی‌طرفی را بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند. وی همچنین ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله‌ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود.
ناشناس۱۲۶۴۳۲۴۱۹:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
آخرش هم تقصیرها را انداخته گردن ایران. باید میگذاشتید داعش جگرهای اینها رو کباب میکرد تا قدر عافیت رو میفهمیدند
ناشناس۱۲۶۴۳۵۶۱۹:۳۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
مرگ بر آمریکای خبیث
جوان۱۲۶۴۳۶۵۱۹:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خدا لعنتت کند با این عذر بدتر از گناهت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین