مسؤولان گرامی، از اینکه "لکسوس‌"هایتان را کتمان نمی‌کنید، سپاسگزاریم !

علی اباذری،   3981011048 ۹۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مسؤولان گرامی، از اینکه "لکسوس‌"هایتان را کتمان نمی‌کنید، سپاسگزاریم !


ابتدا این دو نقل قول زیر را با هم مقایسه کنید:

اول: «... من و برادرانم سیصد یا چهارصد هکتار زمین داریم. این زمین ها مکانیزه هستند، آب دارند و روی آنها کشاورزی می‌شود. یادم می آید سال ۱۳۶۳ در تهران به دانشگاه آمد بعد از آن  در سال ۱۳۶۶ یا ۱۳۶۷ زمانی که حدودا ۲۲ سال داشتم یک آپارتمان در خیابان وزرای تهران خریدم... از ۲۴ سالگی هم جزو مدیران ارشد کشور بودم و حقوق بالایی داشتم. یک هوش حداقلی معیشتی هم دارم اما هیچ گاه بنگاه اقتصادی یا بیزینس اقتصادی و شرکتی نداشتم. اینطور بوده که زمینی بفروشم یا ماشینی بخرم و بفروشم اما سعی کردم حتی سهوا هم مال حرام در اموالم وارد نشود. مرفه بی درد نیستم، تجملاتی هم زندگی نمی کنم اما سعی کردم مالم را کتمان نکنم، اینطور که بگویند فرد می تواند سوار لکسوس شود اما با پراید عبور و مرور کند...».

دوم: « دارایی غیرمنقول: یک باب منزل مشتمل بر بیرونی و اندرونی در قم، محله باغ‌قلعه که معروف است. قطعه زمینی است که ارث پدری است و به حسب اطلاع حضرت آقای پسندیده مشاع است بین این‌جانب و معظمٌ له و ورثه مرحوم اخوی (آقای هندی) که اجاره سهمیه این‌جانب از قرار اطلاع آقای اخوی، سالی چهار هزار ریال است که داده نمی‌شود. دارایی منقول اعم از نقدی، موجودی یا سپرده بانکی، سهام و اموال غیرمنقول دیگر با ذکر قیمت تقریبی: وجه مختصری است در تهران که نذورات و هدایای شخصی است. اثاث منزل ندارم، مختصر اثاثی است در قم و تهران، مِلک همسرم می‌باشد. دو قطعه قالی در منزل است، داده‌اند که اگر خواستم بابت خمس حساب کنم و مال این‌جانب و ورثه نیست باید به سادات فقیر بدهند. چند جلد کتاب، بقیه کتبی است که در زمان شاه مخلوع به غارت رفت و نمی‌دانم چقدر است و چند جلد کتاب که در مدتی که در تهران هستم از طرف مؤلفین هدیه شده است که قیمت تقریبی آن را نمی‌دانم، ولی قدر قابلی نیست، اثاثی که در منزل مسکونی فعلی در تهران است مِلک صاحبان منزل است، احمد اطلاع دارد. کلیه وجوهی که در بانک‌ها یا در منزل یا نزد اشخاص است که آقای پسندیده مطلع هستند، به استثنای وجه مختصری که اشاره شد، وجوه شرعیه می‌باشد و مِلک این‌جانب نیست و ورثه این‌جانب در آنها حقی ندارند و تکلیف آنها را به حسب وصیت تعیین نموده‌ام»

نقل دوم از نامه امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی است که در روز 24 بهمن ماه سال 1359  بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی ( دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد) خطاب به شهید بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و شورای عالی قضائی نگاشته شده و نقل اول از اظهارات «غلامرضا تاجگردون» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است که تقریبا ۴۰ سال بعد در گفت‌وگو با یکی از پایگاه های خبری درخصوص موظف شدن نماینده ها برای انتشار اموال خود صورت گرفته است. کسی که به گفته خود از سنین پایین جز مدیران ارشد کشور هم بوده است و البته مانند بسیاری دیگر  هنوز فرصت نکرده است فهرست امولش را در سامانه مورد نظر وارد کند! 

چنانکه قابل پیش بینی بود این سخنان بازتاب زیادی در فضای مجازی پیدا کرد و عمده این واکنش ها نیز منفی بود.

فارغ از ابهامات و البته پیچیدگی های مربوط به موضوع حدود ثروت و مالکیت - که قرن هاست اذهان متفکران بزرگی را در دنیا و در جهان اسلام به خود مشغول داشته و در انقلاب اسلامی و نظام سیاسی برآمده از آن نیز همواره محل چالش جدی بوده-  چند نکته درباره این قبیل اظهارات شایسته یادآوری است؛ اظهاراتی که نزد افکار عمومی بیش از آنکه به فضیلت بی‌ریایی و صداقت آراسته بنماید با توجه به شرایط سخت معیشتی عموم مردم در این سال‌ها نوعی جسارت و حتی « بی قیدی» به نظر می رسد.  

۱- هر متنی برای به اجرا درآمدن و عمل نیاز به تفسیر دارد و در میان تفسیرهای متفاوت چاره ای جز معیار قرار دادن یکی از این تفسیرها نیست و هیچ کس نیز نسبت به نویسنده آن متن شایسته مرجعیت در این تفسیرها نیست. اگر انقلاب اسلامی را به منزله متنی در نظر بگیریم که توسط امام خمینی (ره) با مطالعه و دانش گسترده ازدین و نظر به خواست و اراده مردم نشته شده آنگاه باید نظر  و تفسیر ایشان از نظام سیاسی برآمده از انقلاب معیار باشد نه آرا و تفاسیر مختلف و ممکن دیگر.

سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی مشحون از پرهیز دادن به حضور و نفوذ اهل ثروت در قدرت است. در منظومه فکر سیاسی ایشان ثروت آن هم به شرط مشروعیت و محدودیت، بنا بر اصطلاحات فلسفه سیاسی مدرن صرفا در دایره « جامعه مدنی»  جای دارد، نه «دولت (حاکمیت)».  مشی شخصی و سلوک سیاسی ایشان نیز به طور کلی باعث شده بود در زمان حیات شان کمتر کسی از سیاستمداران در نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی به خود جرات دهد اظهاراتی شبیه به اظهارات اخیر برخی مسوولان (که دیگر باید گفت کم تعداد هم نیستند و هم در دولت و مجلس و هم در نهادهای انتصابی  حضور دارند) برزبان بیاورد. 

همین یک نقل قول از انبوه هشدارهای آن وجود شریف در این باره کفایت می‌کند: 

« ملت ما متوجه باشند که وقتی که مجلسشان یک مجلسی است که از طبقۀ متوسط است و توی این مجلس آن «دوله»‌ها و «سلطنه»‌ها و «سلطنتی»‌ها را نداریم و در دولت هم آنطور دولتهایی که افراد مرفه سرمایه ‏دار کذا باشند نداریم، در ارتش هم آن افراد سپهبد و کذایی که املاک بی‏اندازه داشتند و آپارتمانهای چندین طبقه داشتند نداریم، این مملکت محفوظ می‌‏ماند. آن روزی که هر یک از شما‌ها را ملت دید که دارید از مرتبۀ متوسط می‌‏غلتید به طرف مرفه و دنبال این هستند که یا قدرت پیدا بکنید یا تمکن پیدا کنید، مردم باید توجه داشته باشند و اینطور افرادی که بتدریج ممکن است یک وقتی خدای نخواسته پیدا بشود، آن‌ها را سر جای خودشان بنشاند. اگر ملت می‌‏خواهد که این پیروزی تا آخر برسد و به منتهای پیروزی که آمال همه است برسد، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل می‌‏دهند، آنکه رئیس جمهور است، آنکه مجلس هست، مجلسی هست، همۀ این‌ها را توجه بکنند که مبادا یک وقتی از طبقۀ متوسط به طبقۀ بالا و به اصطلاح خودشان مرفه به آن طبقه برسد.» (سخنرانی در حسینیه جماران)

۲-  آقای تاجگردون و دیگر مسوولانی که کتمان نکردن مال و اموالشان را فضیلت محسوب می‌کنند باید به این پرسش پاسخ بدهند که چه کسی گفته است ایشان برای دستیابی به این فضیلت و نمایش آن حتما باید در کسوت یک سیاستمدار باشند؟ ایشان می توانند مانند تمام آحاد شهروندان در «جامعه مدنی» به کسب و کار مشروع خودشان بپردازند و مال و اموالشان را نه تنها کتمان نکنند ، بلکه حتی تحت شرایطی یک زندگی تجملاتی و بنابر اصطلاح امروزی «لاکچری» داشته باشند. اما حق ندارند بنابر محکمات فلسفه سیاست همان نظامی که ایشان مدعی اند از سنین پایین در آن مدیریت ارشد هم داشته اند در مقام یک مسوول چنین سخنانی را بر زبان بیاورند. زندگی لاکچری به عنوان یک شهروند معمولی بی نام ونشان دور از سایه قدرت در جامعه مدنی بسیار کم ایرادتر از  این قبیل اظهارات است.

۳- زمان و مکان بیان این قبیل سخنان هم خود از بی توجهی و بی دردی حکایت دارد: در چنین نظام سیاسی مسوولیت داشته باشی و در زمانی که عموم مردم با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها ، و قبل از آن بی کفایتی های چندین ساله، دست و پنجه نرم می کنند اینطور فارغ دلانه از رفاه خود سخن بگویی و تازه سخن گفتن از آن را هم امتیازی برای خود بدانی ! 

۴- قطعا هدف از اصل ۱۴۲ قانون اساسی و قانون مصوب سال ۹۱ مجلس درباره رسیدگی به اموال مسوولان در جمهوری اسلامی صرفا اعلام آن در سامانه تدارک دیده شده برای این منظور نیست. هر چند صرف همین اعلام نیز ظاهرا برای بسیاری سخت و دشوار می نماید! .  راستی آزمایی و  ترتیب اثر دادن است که روح  چنین قوانینی به شمار می رود. چنانکه در اصل ۱۴۲ نیز با این عبارت بر آن تاکید شده: « ... توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.» 

۵-  همانطور که گفته شد مباحث مربوط به ماهیت، منشا و حدود مالکیت و ثروت چیزی نیست که در جامعه بشری امری پایان یافته و حل شده تلقی شده باشد اما آنگاه که ذهن‌ها در حل مسایل در می‌مانند « وجدان» بشری به میدان در می آید و  به گونه ای شفاف و روشن در میان این پیچیدگی ها و تاریکی های ذهن به عنوان اصل راهنما قرار می گیرد. وجدان عمومی جامعه و البته چنانکه گفته شد محکمات فلسفه سیاست شیعی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی و سلوک بنیانگذار انقلاب اسلامی تبلور یافته اظهاراتی نظیر اظهارات آقای تاجگردون را تایید نمی‌کند.

دیدگاه کاربران

amin۱۲۶۶۰۴۴۰۰:۲۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیره ان شالله....
ناشناس۱۲۶۶۱۴۷۰۷:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یکی از معضلات اقتصادی جامعه مسله ارث می باشد که بعضا اموالی بزرگ نسل به نسل بصورت ملوک الطوایفی بین اقشار خاصی جابجا می شود و بر اثر تورم ها و سایر جریاناتی که روی اصل سرمایه صورت می گیرد بنا بر قول برادر لکسوس سوار زایش های خوبی هم میکند و باعث بالا رفتن تصاعدی ثروت بدون کار و تلاش برای ان اشخاص می گردد اگر حاکم اسلامی مبنا را بر اساس کار و تلاش حکم کند این ثروت ها باید تعدیل و هر فردی هز نتیجع کار و تلاش خود به ثروت برسد تعلق گرفتن ارث باید در حد یک زندگی معمول و عادی در حد عرف جامعه باشد نه بیشتر و مازاد ان متعلق به بیت المال قرار گیرد
ممنون از شفافیت۱۲۶۷۰۵۲۲۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بهر حال جای تشکر بسیار دارد از ایشان که دروغ نگفت و خیلی شفاف وضعیت اموال خود را تشریح کرد. مردم می خواهند همه چیز شفاف بیان شود بی اعتمادی از عدم صداقتها ناشی میشود.
ناشناس۱۲۶۶۲۰۵۰۸:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فقط لکسوس نیست: - پاسپورت آمریکا، کانادا، اروپا - فرزندان در آمریکا و انگلیس - اموال منقول و غیر منقول نجومی در ایران و درخارج - معالجات پزشکی در خارج - تفریحات سالم (!) در خارج
ناشناس۱۲۶۶۳۹۲۱۱:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کسانی که به امثال تاجگردون رای دادن هم عاشق همین چیزها هستند دیگه ...
ناشناس۱۲۶۶۳۰۹۱۰:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا سامانه لیست حقوق و مزایا و داریی های اموال مسولان فرانوش شده است
ناشناس۱۲۶۶۳۹۸۱۱:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
علتش اینه که مردم هرچی کمتر بدونند راحت ترند
ناشناس۱۲۶۶۳۸۶۱۱:۱۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کاشکی فقط لکسوس بو! الان که میگن ما هزاران میلیارد سرمایه داریم و یا میگن سرمایه ما زایش داره! یعنی اصلا به کسی مربوط نیست ما چی داریم! همان که جهانگیری در مناظرات 96 گفت!!!! مردم یادتان هست؟
ناشناس۱۲۶۶۷۶۳۱۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یه هوشی دارند منظور اطلاعات رانتی وانهای چندده میلیاردی رانتی زمین رانتی ملک رانتی خودرو رانتی...با رانت مطمین برانید
ناشناس۱۲۶۶۹۹۸۲۰:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
من منتظرم ببینم این سری هم شورای نگهبان این اقا را تایید صلاحیت می کنه یا نه.
على اصقر۱۲۶۶۰۴۸۰۰:۳۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
افراد اشرافي فقط در دولت و جلس نيستند
ناشناس۱۲۶۶۱۵۲۰۷:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تنها نسخه نجات بخش اقتصادی و ایجاد عدالت واقعی این است که کلیه ثروت های بالای یک زندگی معمول عرف جامعه در یک مقطعی به نفع بیت المال تعدیل و از پس کسب ثروت و در آمد از را راه کار و تلاش صحیح اقتصادی بر مبنای اصول اسلامی باشد نه الان که بیش از 50 درصد ثروت کشور در دست.4 چهار دهم درصد جمعیت است و 99.6 درصد جامعه بقیه ثروت را دارند ثروت های نامشروع گنج قارونی و نجومی و افسانه ای ناشی از تلاطمات اقتصادی و رانت و رشوه و سو استفاده از قدرت و موقعیت بوده که باید تعدیل گردد این است و جز این نیست نسخه شفا بخش اقتصادی و عدالت در جامعه
ناشناس۱۲۶۶۱۶۲۰۷:۳۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اگر قانون از کجا اورده ای که اقای رییسی قول اجرای انرا دادند اجرایی شود بسیاری از ثروت های حرام مشخص خواهد شد
ناشناس۱۲۶۶۴۲۷۱۱:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قبل از ایشون هم خیلی ها از این قولها داده اند. بعد از ایشون هم میدهند.
ناشناس۱۲۶۶۹۸۴۲۰:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
رییسی نشان داده که مرد عمل است
۱۱۲۶۶۲۸۳۰۹:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی هم عالی در حکومت نباشند کافی است . کسی مخالف ثروت و ثروتمند نیست منتها ثروتمند از دولت و حکومت باید بیرون باشد . در همین دولت و حتی دولت های قبلی بسیاری ثروتمند وجود دارند و داشتند که ضربات بزرگی به کشور وارد کردند و اندکی خدمت. ثروتمند اگر علامه ی دهر باشد برای حکومت مضر است . مردم در انتخاب ثروتمندان و باندهای آنها را رد کنند . در همین انتخابات هر کس ولخرجی و پرخرجی کرد را رد کنند .
ناشناس۱۲۶۶۰۴۹۰۰:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اینکه نوع گفتن آقای تاج گردون جالب نیست و با نظام اسلامی ایران همخوانی ندارد ، با شما هم نظر هستم ولی مشکل جای دیگری است . ۱- چرا باید دقیقا در موقع انتخابات و زمانی که ۱۳ کاندیدای اصولگرا آماده رقابت با ایشان هستند و حاضرند هر کاری کنند تا این نماینده اصلاح طلب حذف شود تمام سایتهای اصول گرایی شروع به تخریب کرده اند . ۲- در مورد قضیه بنزین هم همین روش به شکلی دیگر برای تخریبش توسط رسانه های اصولگرا پیگیری شد. ۳– اینکه چرا رسانه های اصلاح طلب سکوت کرده اند و انتقادی نمی نویسند هم جای تعجب دارد . ۴- اینکه ایشان حاضرند دارایی خود را علنی اعلام کنند ولی بعضی نمایندگان اصول گرا و حتی اصلاح طلب که بعضی هایشان ثروتهای عظیمی که نه از روی تخصص و یا ارث پدری بدست آورده اند را اعلام نمی کنند و با یقه های بسته ادعای ساده زیستی میکنند ، نکته ای بس مثبت است. ۵- تمام اصول گراها و اصلاح طلبها باید علنی اعلام کنند ثروتشان را چگونه و از کجا بدست آورده اند ، شاید اقدام تاج گردون دقیقا در همین راستا باشد که به بقیه کد میدهد نوبت شما است که بگویید ثروتتان را از کجا آورده اید . ارث پدری یا رانت پدری و برادری و خواهری و هسری ؟!!
ناشناس۱۲۶۶۱۴۳۰۶:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اتفاقاً ایشان ( پس از ۸ سال نمایندگی ) در آن مصاحبه با نیت کاملاً تبلیغاتی برای انتخابات پیش رو ، اینگونه از صادق بودن و پاک دستی خود سخن گفته و صرفاً به دنبال تطهیر خود بوده .
ناشناس۱۲۶۷۰۶۰۲۲:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بنده اگر در انتخابات شرکت کنم فقط به افراد صادق، آگاه و کارا رای میدهم، جناح اهمیتی ندارد.
ناشناس۱۲۶۶۱۷۳۰۸:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مشکل شما اینه که جناحی فکر میکنی، مسئول باید مراقب بیت المال و رفاه مردم باشه؛ نه فقط خودش.
ناشناس۱۲۶۶۲۰۰۰۸:۳۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دقيقا!!!! ايشان از طرف پدر بهشون به ارث رسيده و به کسي اصلا مربوط نيست!!! حالا اينکه ماليات ميدهند يا نه و يا اينکه چطور ميشه يه جوون 24 ساله تو اين مملکت مدير ارشد باشه با حقوق بالا و من 32 ساله دانشجوي دکتري مهندسي.... در دانشگاه شريف کارمند ساده باشم جاي سوال و قطعا توضيح داره.
ناشناس۱۲۶۸۳۱۸۱۲:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
عزیز دل برادر! چون جنابعالی ژن خوب نیستید و اینها ژن خوبند!
ناشناس۱۲۶۶۲۲۳۰۸:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ایشان لیست اموالشان را هنوز اعلام نکرده اند فقط کلیات را گفته اند. در ضمن خودشان مصاحبه کرده اند کسی مجبورش نکرده.
ناشناس۱۲۶۶۴۴۴۱۲:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دوست عزیز با اینکه اصول گرا نیستم ولی اینکه شما بگید چرا نزدیک انتخابات به کاندیدای اصلاح طلب گیر داده اند صحیح نیست. اینکار هیچ اشکالی ندارد و در تمام ممالک دموکراسی دنیا اساسا یکی از کارهای احزاب رقیب همین رو کردن فساد و ناکارآمدی افراد در قدرت هستش. با اینکار سیاستمدار ها کارآمد و غیر فاسد می شوند و از طرفی هوس کاندیدا شدن با نیت فساد و رانت خواری و... به سر این همه آدم نمیزنه. لطفا به مناظره های انتخاباتی همین کشور آمریکا مراجعه کنید تا ببینید در مورد مشکل اخلاقی بیست سی سال پیش کاندیدا چه پرده دری هایی میکنن. الف جان لطفا چاپ کن تایپش سخت بود ممنون
ناشناس۱۲۶۶۰۶۰۰۰:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اتفاقا تعیین منشا پول در عصر فناوری اطلاعات کار سختی نیست، کافی است براساس کد ملی جناب تاجگردون میزان مالیات 20 سال اخیر ایشان محاسبه شود سپس تا 10 برابر آن (فرض مالیات 10 درصدی) درآمد مشروع و قانونی است مضاف بر آن مشکوک به فرار مالیاتی است و طی حسابرسی و مراجعه قضایی باید تعیین تکلیف شود.
شوقی۱۲۶۶۲۶۴۰۹:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ببخشید مگر مالیات بر ارزش دارایی یا مقدار سود تعیین میشه ایشان ادعا کرد که ماشین و مسکن خرید و فروش کرد روز انتقال سند برای خرید یا فروش مگر دولت مالیات طبق تعرفه نگرفته نمیدانم چرا از آدم راستگو بدتون میاید
ناشناس۱۲۶۶۶۱۹۱۴:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کسی که با رانت اطلاعاتی قبل از گران شدن سکه و دلار می خره، مصداق فراری مالیاتی، و البته کسی که با وجود داشتن چند خانه و زمین در تعاونی مسکن کارکنان دولت جندبار ثبت نام می کنه.
ناشناس۱۲۶۶۳۰۱۱۰:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بخش کشاورزی از مالیات معاف است از حقوق کارمندی ایشان هم که مالیات خود به خود کسر میگردد
ناشناس۱۲۶۶۶۲۷۱۴:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گفتم مشکوکه و باید حسابرسی بشه، متاسفانه امثال این نماینده با عدم ثبت دارایی خود در سامانه حقوق و دستمزد این شک را تشدید می کنن.
ناشناس۱۲۶۶۰۶۶۰۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
... آخه این چه حرف بی حسابیه که اگر کسی مال و اموالی داشت نباید وارد مسائل سیاسی جامعه بشود؟! اگر کسی مطابق قانون پولی را به دست آورده باشد، مالیات آن را پرداخت کرده باشد، و حساب و کتاب شفافی نزد سامانه‌های قضایی کشور داشته باشد چرا باید برای ورود به صحنه سیاسی کشور محدودیت پیدا کند؟
ناشناس۱۲۶۶۵۲۱۱۳:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
صورت مساله این نیست. صورت مساله اینه که چون شفافیت وجود نداره مردم به دارایی مسوولان مشکوکند.
ناشناس۱۲۶۶۵۳۲۱۳:۳۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چون در جامعه مسلمانان افراد مسوول باید در سطح مردم عادی زندگی کنند تا حال انها را بفهمند. اگر متوسط جامعه مرفه شدند آنها هم نوش جانشان. البته می توانند خود را برای مسوولیت نامزد کنند ولی مردم نباید به این افراد مسوولیت بدهند - که اگر بدهند به ضرر خودشان است!
ناشناس۱۲۶۶۵۵۶۱۳:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اره اگه همه چی شفاف باشه و قوانین پولشویی مثل کشورهای دیگه اجرا بشه هیچ ایرادی نداره که یک نفر بخواد در سیاست هم نقشی داشته باشه.
ناشناس۱۲۶۶۵۸۰۱۴:۰۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چون دیگر برای طبقه خودش کار میکند نه ملت
فریدون۱۲۶۶۰۶۹۰۰:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مطلب جالبی بود. گر چه من با مبنای فلسفی نگاه نویسنده مخالفم. چه خوب می شد که مباحث از این دست به رای مستقیم مردم گذاشته می شد!!
ناشناس۱۲۶۶۵۶۸۱۳:۵۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
همین تغداد کامنت ها و مثبت و منفی ها مشخص میکنه مردم خواستار مشخص بودن اموال مسیولان تا رده مدیر کلی هستند اصلا شاید لازمه همه یهو پولدار شده ها اموالشان را اعلام کنند مالیاتش را بدهند مازاد بر اعلامی به اقرار خوشان مال خودشان نیست و قابل مصادره به نفع بیت المال است شغاغیت شقافیت شفافیت شفافیت معجزه می کند
ناشناس۱۲۶۶۰۷۷۰۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نتیجه اینکه ؛ مدیریت سرمایه داران بر کشورمان ، چه آنان که قبل از تصرف مسئولیت و چه آنانکه پس از تصرف ، طاغوتی است _____ کسیکه با افتخار به خانزادگی و فئودالیسم خود و خاندانش خود را مشروع میپندارد و زایش و افزایش سرمایه‌هایش را ممدوح و مستحق تشویق میداند چگونه میتواند برای ملت محروم و گرفتاران معیشت دلسوزی کند؟ وای بر این جماعت بریده باد دستانشان
ناشناس۱۲۶۶۰۸۰۰۱:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
رفسنجانی از سرمایه داران زمان امام نبود؟
ناشناس۱۲۶۶۳۷۳۱۱:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اشرافی گری مسئولان و حقوق های نجومی از دولت هاشمی باب شد.
ناشناس۱۲۶۶۰۸۱۰۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا فقط درمورد افراد غیره همسو و ثروتمند، نقد می‌نویسید؟؟؟ چرا کسی مرحوم عسکراولادی رو نقد نمی‌کرد؟؟؟ بنده حقیر مثال زدم. نباید وارد مسائل خصوصی افراد بشیم ولی به شدت وظیفه قانونی‌ افراد رو رصد کنیم. چرا این فرهنگ رو باب نمی‌کنید که ثروت حلال یک مسئله شخصیه و باید نسبت به وظیفه قانونی و مسئولیت افراد نقد نوشت؟؟؟
ناشناس۱۲۶۶۲۰۸۰۸:۴۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی جالبه! اگر اسدالله عسگراولادی رو میگی، اولا سمت سیاسی نداشت، دوما لکسوس و بنر سوار نمی‌شد! خودش با پای خودش می‌رفت نونوایی و نون می‌خرید. اگر هم حبیب‌الله رو میگی که اون هم هیچ جلوه‌گری و ریخت‌وپاشی تو زندگیش نداشت و سابقه مبارزه و زندان هم داشت. تاجگردون کجا و این‌ها کجا؟!
ناشناس۱۲۷۰۳۲۱۱۷:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
1-ثروت مرحوم اسداله عسگر اولاد قبل از انقلاب وجود داشت.2- ماشین ایشان بنز بود.
راه۱۲۶۶۰۹۳۰۱:۲۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اینمجلس قطعاً در رأس امور است _____ در رأس همه‌ی امور لاریجانی باید کلاهش را بالا بالاها بگذاره ، خیلی بالا
ناشناس۱۲۶۶۰۹۶۰۱:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
برای اصلاح واقعی و زیربنایی اقتصاد کشور و ایجاد عدالت واقعی لازم است از یک مقطعی یک کف میزان ثروت و دارایی که بیانگر یک زندگی متعادل باشد تعریف و مازاد ان از یک ریال تا الی ماشالالله گنج قارون ها همه ملی و مشا اعلام و جزو بیت المال قرار گیرد و از ان پس کسب ثروت و دارایی تنها از راه های صحیح اقتصادی شامل کار و تلاش مادی و معنوی و فکری باشد نه الان که اکثریت ثروت های کلان و نجومی و گنج قارونی ناشی از تلاطمات اقتصادی و رانت و رشوه و سو استفاده از قدرت و موقعیت و غیره بوده است
ناشناس۱۲۶۶۱۴۲۰۶:۵۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شما اگه یه زمین چند سال قبل خریدی یک میلیون و الان شده یک میلیارد، دویست میلیون رو برداری و بقیه رو بدی بیت المال؟؟؟ سیستم اقتصادی ما به شدت خرابه ولی همه ثروتمندان از راه خلاف شرع و قانون ثروتمند نشدن که
ناشناس۱۲۶۶۳۱۹۱۰:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
99.9 از راه ناصواب است ان یک دهم درصد هم با چند پرسش و پاسخ فنی از جمله چند سالتونه از چند سالگی کار کردید چه کاری کردید سالانه چقدر درامد داشتید چه کمکی به اقتصاد کردید و چندین سوال ساده دیگه براحتی ثروت حرام و آلوده از ثروت پاک مشخص می گردد
ناشناس۱۲۶۶۰۹۷۰۱:۳۴:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نکته اصلی و فراموش شده درباره تاج گردون و شبه تاج داران امروزی اینست که یک جوانک ۲۴ ساله چه تخصص و سواد خاصی دارد که جزو مدیران ارشد میشود،جزء رانت و نور چشمی بودن.چرا خیل عظیم جوانان با مدارک دکترا و ارشد از داشتن یک شغل معمولی محرومند.از طرفی بعد از گذشت ۴۰سال این مدیران ارشد چرا استراحت نمیکنن.حداقل به حساب زایش اموالشان بپردازند تا خدای نکرده از سایر دوستان عقب نمانند
ناشناس۱۲۶۶۴۷۲۱۲:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خداوکیلی این انتقاد رو نسبت به همه ی جریان های سیاسی دارین؟ تمام مسئولان بالای 50 سال مملکت، از سنین جوانی و کمتر از 24 سالگی، دارای پست و مقام بودن خیلی ها پستهای بسیار حساسی هم داشتن اوایل انقلاب و بعد از جنگ، همه مسئولان جوان بودن
ناشناس۱۲۶۶۰۹۹۰۱:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فقط یک سوال داشتم و اون اینکه با چه رویی به مردم غرق درگرفتاری و نداری و هزاران هزار مشکل میگویید مقاومت کنید؟؟؟؟از قدیم گفتن سواره کی خبر دارد از حال پیاده
ناشناس۱۲۶۶۱۰۵۰۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بر عکس نظر شما ایشان با اعلام دارایی خودش ثابت کرد صداقتش و حرفی خلاف نزده کی گفته فقط فقرا یا عامه مردم حق دارن وارد سیاست بشن ولی پولداران از این حق شرعی و قانونی محروم کنیم
ناشناس۱۲۶۶۴۹۰۱۲:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
با وجود اصلاحات ارضی؛ پدری که جز مالکین نبوده چگونه صاحب ۴۰۰هکتار زمین شده؟
ناشناس۱۲۶۶۱۰۸۰۱:۵۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چرا مسئول گرامي لكسوسش را كتمان كنه ؟! ... مگر او تنها لكسوس داره !! باور بفرماييد امروزه يك پرايد آكبند براي خودش لكسوس است !! باور نمي كنيد ؟ ... بسيار خوب ، الان برايتان ثابت مي كنم !! طرف --- به فرض احمد آقا --رفته تمام پس اندازش از حسابش بيرون آورده ، طلا هاي عيالش را با هزار ناز و نياز و التماس و التجاء و قسم و آيه -- كه در اسرع وقت دوباره برايش ابتياع خواهد كرد -- فروخته ، از برادرش چند توماني !! قرض گرفته ، به بانك هم تقاضاي وام داده ، از صندوق سر كوچه هم وام دريافت داشته ،دو تا فرش زير پايش هم آب كرده ، حتي قلك هاي بچه ها هم به زمين زده ، تا توانسته يك پرايد به قيمت ٦٠ ميليون ناقابل بخرد !!! و حالا اين كه طلاهاي عيال و اقساط وام ها با بهره هاي كمر شكنش ، كي و چه زمان بتواند جبران و پرداخت كنه ديگه الله اعلم ! با اين تفاصيل شما فكر نمي كنيد كه اين پرايد احمد آقا براي او در حد يك لكسوسه !! ... همين طور يك ٤٠٥ ، و نيز يك ٢٠٦ و همچنين يك پژو و هكذا يك تيبا و غيره ها .. با اين قيمت هاي سر به فلك كشيده ، شما قبول نمي فرماييد كه هر كدام براي صاحبش در حد و يا حتي بالاتر از يك لكسوسه ؟!! ... تازه ، اون كسي كه لكسوس سوار ميشه به راحتي مي تواند مثل آب خوردن لكسوس و پورشه لنكروز و بنز بخرد ، گويي ميخواهد يك پرايد بخره !! اما احمد آقا تا بتواند وام و بده كاريش را بپردازد بايد عمر نوح داشته باشه و صبر ايوب !! اين است كه عرض مي كنم امروزه خيلي از افراد هر خود رويي را كه ابتياع ميكنند ، انگار لكسوس خريده و انگار لكسوس سوار شده اند !!و اين لكسوس سواري منحصر به برخي از مسئولان گرامي نيست كه بخواهند كتمان كنند !! ... . قبول ؟ ؟
ناشناس۱۲۶۶۱۱۱۰۲:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
«ما یک شکاف عمیق طبقاتی بین مردم داریم یک نفر آن قدر دارد که نمی داند چه بکند و یکی آن قدر ندارد که نمی داند چه بکند.»
ناشناس۱۲۶۶۱۲۲۰۳:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به نظر من شهروند هرقدر که پول داره اشکالی نداره! بلاخره انسانه و میتونه فعالیت اقتصادی داشته باشه! به شرط اینکه مشخص باشه از کجا آورده و آیا رانت و موقعیت سیاسی توش دخیل بوده یا خیر! و ضمنا لطف کنند به همراه همه پیرمردهای سیاست مدار و مجلس خواب بلاخره بعد 40 سال به بازنشستگی بپردازند! ایشون و امثال ایشون تنها 24 ساله های لایق این کشور نبودن! البته این شامل 90 درصد سیاستمداران کنونی کشور میشه!
ناشناس۱۲۶۶۱۳۵۰۶:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از سال ۶۸ 《 دولت سازندگی 》 با هدف ایجاد تغییرات بنیادی در طبقه حاکم ، نسبت به انتقال بسیار سریع و جدی قدرت سیاسی و اداری کشور به ثروتمندان اقدام کرد و در نتیجه از آن زمان تا امروز ( چه بسیار تاجگردون های که با پشتوانه ثروتشان ) با مملکت ایران همان کاری را کردند که امروز شاهد هستید و ....... !
ناشناس۱۲۶۶۳۷۱۱۱:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
96 درصد مردم ایران از سیاست های غلط دولت کارگزاران ضربه خوردند.
سید نعمت الله۱۲۶۶۱۳۶۰۶:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
وقتی حجت الاسلام پناهیان اقشار متوسط و حقوق بگیر را بی عرضه هایی میداند که نباید با آنها وصلت نمود حتما داشتن لکسوس هم فضیلت است
ناشناس۱۲۶۶۲۲۸۰۸:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
میشه منبع بدین ....؟؟ و اصل حرف رو بزارین ...
ناشناس۱۲۶۶۳۶۹۱۱:۰۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
https://www.khabaronline.ir/news/1293812/%D8%A7%D8%B8%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DA%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1لینک خبر در سایت خبر آنلاین.میتوانید عبارت 《پناهیان بی عرضه بودن کارمند》 را گوگل کنید
ناشناس۱۲۶۶۳۸۸۱۱:۲۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شخصا از ایشون خوندم که در مقابل سوال بسیجی ها در مورد ماشین لاکچری ایشون، جواب داده بودن که بچه حزب اللهی باید ماشین خوب سوار بشه البته من مخالف مقابله با ثروت حلال و مشروع هستم، خواستم جواب شما رو بدم.
سید نعمت الله۱۲۶۶۶۲۰۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
عبارت《 پناهیان کارمند بی عرضه 》را در گوگل جستجو کنید
ناشناس۱۲۶۶۳۲۴۱۰:۳۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از صحبت های پناهیان این رو فهمیدی؟! یادت رفته بخاطر مطرح کردن شفافیت چقدر بهش حمله شد؟ الف منتشر کن لطفا
ناشناس۱۲۶۶۶۷۹۱۵:۲۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تقطیع شده سخنان ایشان را گذاشته اند
ناشناس۱۲۶۶۱۳۸۰۶:۳۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یک کوه یخ ده درصد حجمش بیرون آبه و دیده میشه نود درصدش مخفیه ...... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس۱۲۶۶۱۵۶۰۷:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به همین سادگی فقط بگو از کجا آورده ای؟!
علی یانگ۱۲۶۶۱۶۰۰۷:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی وقته دستشون رو شده برا مردم
ناشناس۱۲۶۶۱۶۴۰۷:۳۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خوب ایشان حداقل این ها رو قبول کرده و البته وقتی در ۲۴سالگی مدیر ارشد شدن قطعا ضرر و‌زیان شون با توجه به اینکه هیچ نوع سابقه اجرایی درست هم نداشتن. بیشتر از این مال و اموالشون هستش که به طور مشروع یا نامشروع. کسب کردن . الان کلی از جوانان حاصل بی تدبیری و ندانم کاری امثال این مدیران که هنوز هم بعد از چهل سال دست از سر نظام برنداشتن و از این پست به اون پست فقط انتقال پیدا میکنن بدون داشتن تخصصی حتی در زمینه مدیریت یا حتی داشتن یک تجربه موفق مدیریتی ، آسیب میببینن و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در مضیقه هستن.
یار خدا۱۲۶۶۱۶۵۰۷:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ایکاش نوه ها و نتیجه های گوینده در نکته دوم هم همانطور زندگی کنند مثل پدر بزرگشان انشاء ا.... که همینطور است!
مهدی۱۲۶۶۲۰۷۰۸:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بنام خدا. سالها خواندیم و شنیدیم که اگر همسایه ات گرسنه سر یر زمین بگذارد، مغضوب خدایی. خواندیم و شنیدیم که اگر به امور مسلمانان نپردازی و مشکلشان را حل نکنی مسلمان نیستی. سوال من از همه کسانی که ثروت حلال دارند این است: با دیدن این همه فقر و بدبختی مردمی که محتاج گرفتن یارانه معادل خرید یک قرص نان در روز هستند، چطور آرام میخوابند؟ یا آن احادیث و بیانات که برای ما مردم گفته شده را نباید باور کنیم، یا باید بپذیریم که مال دنیا عقلشان را زایل کرده و چشمشان را کور تا اطرافیانشان را نبینند، بحث من هم اصلا سیاسی نیست،
علی۱۲۶۶۲۲۱۰۸:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
داشتن ثروت گناه نیست. حتی با قبول مسئولیت هم منافاتی نداره. اما داشتن سبک زندگی اشرافی برای یک مسئول قابل پذیرش نیست. مسئول لکسوس‌سوار هرگز درد مردم رو متوجه نمی‌شه.
ناشناس۱۲۶۶۶۸۳۱۵:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چطور ترامپ به درد مردم آمریکا خورد خوب هم خورد بس مدیر مدبر پولدار از مدیر متعهد مذهبی فقیر بهتر است
ناشناس۱۲۶۶۲۲۴۰۸:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
۴۰۰ هکتار زمین؟ از پدرش ارث رسیده؟ از ۲۴ سالگی مدیر ارشد بوده؟ خاک بر سر من
ناشناس۱۲۶۶۶۴۵۱۴:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خاک بر سر اونهایی که این اشراف زاده ها را وارد سیستم حاکمیتی کرده و پستهای بالا را بین این مرفهین بی درد تقسیم کرده
ناشناس۱۲۶۶۲۲۹۰۸:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این نماینده آمده بود نزدیک انتخابات با شمرده حرف زدن رای برای خود جمع کند که فکر کنم خراب کرد. اینکه پدر شما خان باشد دلیل موجه بر شایستگی شما نیست
ناشناس۱۲۶۶۳۷۵۱۱:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
پدرش خان نبود مباشر خان بود که تونسته این همه ثروت بزنه توی جیب
ناشناس۱۲۶۶۲۴۸۰۹:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دارندگی و برآزندگی تا کور شود هر آنکه نتواند دید حسود هرگز نیاسود
ناشناس۱۲۶۶۶۳۹۱۴:۴۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دارندگی از چه راهی؟ از راه درست یا راه نادرست؟ حتی اگر قانونی هم باشه قانونیه که مسئولان برای نفع خودشون نوشتن.
صالحی۱۲۶۶۲۵۷۰۹:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کاش بقیه نمایندگان و دلتمردان و مسئولین کشوری و لشکری شهامت اقای دکتر تاج گردون را می داشتند که به صورت رسمی دارایی خود را کتمان نکرده و اعلام کنند . امیدوارم همانطور که یک نماینده اصلاح طلب دارایی خود را اعلام کرده است ، چند نماینده اصول گرا نیز به صورت رسمی دارایی خود را اعلام کنند ( نمایندگان قبلی مجلس مثل باهنر - حداد عادل و یا وزیران قبلی مثل صادق محصولی - علی ابادیان و .... )
حمید۱۲۶۶۳۱۳۱۰:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شتر گم شده شما دنبال افسارش می گردین اقا سالهاست این شعار ها در کشو رما قدیمی شده در کیش ما روز به روز بر ساخت برجهایی که با حد اقل قیمت متر ی 20 میلیون تومان پیش فروش میشه اضافه میشه و اکثرش بعد از خرید خالی هستن برا ی استفاده چند روز در سال. در حالیکه در همین کیش خانوادههای درجه سه و ضعیف بدون مسکن زیاد هستند. با آوردن این مثالها و سخنها نمک به زخم ما مردم نپاشید. فاصله طبقاتی زمان شاه به دره طبقاتی تبدیل شده. قرار انقلاب اسلامی ما این نبود چرا به اینجا رسیدیم؟پفک دزد سه سوت دستگیر میشه ولی اختلاسگر و رانتخوار.......خدایا به تو پناه می بریم این ته مونده دینمون هم داریم ا ز دست میدیم ا زاین همه بی عدالتی
ناشناس۱۲۶۶۳۲۵۱۰:۳۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ایشان که ادعای تمول و زایش مال را خودشان کردند برگه اظهار نامه مالیاتی خودشان را ارائه کنند ببینیم چه مقدار آن را به عنوان درآمد به سازمان امور مالیاتی اظهار میکنند!
ناشناس۱۲۶۶۳۵۹۱۰:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
با این حرفها هیچ مشکلی حل نمیشه چون ریشه فساد جای دیگه است.
ناشناس۱۲۶۶۴۰۲۱۱:۴۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نگاهی به شعارها و قول های زمان انقلاب بکنید میزان انحراف را خواهید فهمید
ناشناس۱۲۶۶۴۰۷۱۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فقط موندم خدا چطور داد مردم محروم رو از شما می گیره
ناشناس۱۲۶۶۴۶۹۱۲:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تاجگردون با سو استفاده از موقعیتش تا دلتان بخواهد در سیستم دولتی مدیر کاشته.
ناشناس۱۲۶۶۵۲۰۱۳:۲۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چه کسی در کشور ما لاکچری نیست ؟؟ حتی مدیران استانی و شهردارهای شهرها هم لاکچری و مال اندوز شده اند
ناشناس۱۲۶۶۵۲۲۱۳:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به هرحال تواین چهل سال خیلی چیزها عوض شده .یادم هست اوایل انقلاب مدیران می خواستند مبلمان اداری رو حذف کنند وروموکت کار کنند که البته اون هم ظاهرسازی بیش نبود.امام راحل ساده زیست بود اما آیا نوادگان ایشون راه ایشون رو رفتند؟چرا میلیاردها تومن پول صرف آرامگاه ایشون شد درصورتی که قطعا ایشون راضی نبودند؟الان تو هر وزارتخونه واداره وشهرداری حداقل میلیاردها تومن صرف دکوراسیون اتاق مدیران شده .مردم کورنیستند واینهارو دیدند ونتیجه افول باورهای مردم وهمین وضع کنونی کشورهست وبس...
داود۱۲۶۶۵۲۶۱۳:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حال زورت به این بنده خدا رسیده بقیه رو نمی بینی
ناشناس۱۲۶۶۵۵۹۱۳:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
--- حسين آقا ، اين لكسوس چيه ؟!! خوردنيه ، آشاميدنيه ، پوشيدنيه ، پختنيه ، ... ما آخرش نفهميديم كه ... شايدم چيزي مثل مثلاً يك نوع سُس باشه كه تازه به بازار اومده ، ها حسين آقا ؟! . --- ما چه دانيم كه چيست ، همين قدر دانيم كه متاعي گران بهاست ، ...از آن ِ از ما بهترون ، حالا عباس آقا ، لكسوس مكسوس ول كن ... ميگم بالاخره يارانه معيشتي شاملت شد ، يا نه آخه اين خيلي بي انصافيه كه شامل عباس آقا نشه ، .. بازهم برو دنبالش ، ...خدا كريمه !!!
ناشناس۱۲۶۶۵۶۱۱۳:۵۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دیگر مسئولین از مردم نیستند بلکه مردم جزو اموال آنها محسوب میشوند
احسان۱۲۶۶۵۹۸۱۴:۲۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یک روستایی با مدرک دکتری مهندسی و البته ما ل و اموال بسیار کم هستم اما: ۱-ثروت چیز خوبی هست ، اینکه یه مدیر سطح بالا لکسوس سوار شود هیچ عیب نیست. ۲- عیب ، شفاف نبودن ، پرداخت نکردن مالیات ، رانت ، و... است ۳- لطفا آدرس غلط ندهید ، وظیفه حاکمیت اجرای عدالت اجتماعی ، ایجاد رفاه عمومی است . ۴- چهل سال است نتوانسته اید مردم را ثروتمند تر ، معنوی تر و مر فه تر کنید . حالا به فکر تقسیم فقر و بدبختی افتاده اید؟! این که نیاز به مدیریت ندارد. یک رقم سومدیریت مدیران به قول شما ساده زیست، ملیاردها دلار ضرر و زیان به این مملکت وارد می کند .
ناشناس۱۲۶۶۶۸۷۱۵:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شاید موعدِ آن رسیده که فلسفه‌ی سیاسی‌ای که شما می‌فرمایید را هم باید موردِ بازبینی قرار دهیم. شاید وقتِ آن رسیده که بدانیم با توصیه و نصیحت به مسؤولین کار پیش نمی‌رود و باید همچون سیستم‌های موفقِ جهانی، قانونِ برخاسته از نمایندگانِ واقعی مردم در موردِ همه اجرا شود.
ناشناس۱۲۶۶۶۹۴۱۵:۴۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اين ملت را راحت بگذاريد ملت متوجه هستند كه هيچ حكومتي مدينه فاضله نمي تواند بسازد
ناشناس۱۲۶۶۷۰۹۱۶:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اگر کتمان کند که خلاف قانون رفتار کرده است و حالا که اظهار کرده گرفتار شماتت شده است. باید پرسید چرا و چگونه اهل سیاست شده است؟ مسئله دقیقا همینجا است. اگر ساختار حکومت و اقتدار بر پایه عدالت اجتماعی و خودداری از ثروت اندوزی بود یک جوان بیست و چند ساله (سابق) به مراتب عالی اداری منصوب نمی شد(البته ماشااله از اینگونه ذخایر با سوابق بیست هشت سال وزارت، نمایندگی و مدیریت و ریاست کم نداریم که هنوز حاضر به ترک سنگر خدمات نیستند!) و از سیستم دولتی کنار گذاشته میشد تا الان بعد از چند دهه چنین بیان ثقیل الهضمی نداشته باشد .
ناشناس۱۲۶۶۸۴۷۱۸:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
برو بالاتر لکسوس ؟
ناشناس۱۲۶۷۱۴۰۰۰:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
چرا فقط برای مردمان عادی نردبان ترقی پله پله است ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین