آب آشامیدنی چگونه تهیه می‌شود

گزارش بازرگانی،   3990224046

این روزها که بحث استفاده از مصرف مواد غذایی بهداشتی و سالم در رسانه ها و شبکه های مجازی عنوان می شود. مردم بیشتر از گذشته در مورد فرایند تهیه و توزیع اقلام مصرفی خود تحقیق می کنند. آب آشامیدنی از جمله حیاتی ترین موادی است که روزانه افراد باید از آن استفاده کنند به همین جهت در این مقاله ما بر آن شدیم تا در مورد فرایند تهیه و توزیع آب آشامیدنی بسته بندی اطلاعات و لازم و کافی را در اختیار شما بگذاریم.

منابع تهیه آب آشامیدنی را می شناسید؟

قبل از هر چیز بهتر است تا در مورد منابعی که از آن برای تهیه آب آشامیدنی تهیه می شود اطلاع لازم کسب کنیم. در این خصوص بهتر است اطلاع داشته باشیم زمانی که ما برای خرید آب معدنی و آشامیدنی اقدام می کنیم ممکن است کالای خریداری شده ما از منابع مختلفی تهیه شده باشد.

پمپاژ آب چاه، اولین منبع تهیه آب شرب

یکی از منابع به دست آوردن آب معدنی استفاده از پمپاژ آب چاه است که از جمله بهترین و با کیفیت ترین منابع برای تهیه آب شرب به حساب می آیند چرا که آب چاه زلالی و شفافیت لازم برای بهره برداری و استفاده جهت شرب را دارد و فرایند ضدعفونی ساده تری را نیز همراه دارد.

آب های زیر زمینی (تپه های شنی)

بخش دیگری از آب آشامیدنی مردم جهان از منابع زیر زمینی، چشمه و نفوذ آب از تپه های شنی به دست می آید. این منبع طبیعی با توجه به نفوذ و استخراج از تپه های زیر زمینی به صورت طبیعی فرایند تصفیه شدن را طی می کند و به همین دلیل یکی از کم هزینه ترین منابع تامین آب آشامیدنی به حساب می آیند.

آب های سطحی از منابع جویبارها دریاچه ها و رودخانه ها

سومین منبع استخراج آب آشامیدنی به عنوان منابع سحطی معروف هستند. این منابع از دریاچه ها، جویبارها و رودخانه ها تشکیل شده اند. بیش از 70 درصد آب شرب مردم در جهان از طریق منابع سطحی به دست می آید و به همین دلیل این منابع از جمله حیاتی ترین منبع های آب آشامیدنی در جهان به حساب می آید.

مراحل ضدعفونی و میکروب زدایی آب آشامیدنی

همین که حرف از ضدعفونی و باکتری زدایی یک بطری آب آشامیدنی کوچک به میان می آید همه تنها به این مورد فکر می کنند که کلیه فرایند بهینه سازی آب برای مصرف در این مرحله خلاصه می شود در صورتیکه باید توجه داشته باشید که فرایند میکروب زدایی آب در منابع متفاوت فرایند مختلفی را طی می کند.

برای مثال ضدعفونی کردن آب های سطحی مراحل طولانی تری را در بردارد و به نسبت منایع آب چاه و آب زیر زمینی هزینه بالاتری هم دارد.

در مقابل فرایند آماده سازی آب چاه و آب منابع زیر زمینی فرایند ساده تر و کم هزینه تری دارد که مهم ترین آن استفاده از کلر و مواد شیمیایی برای پاک کردن میکروب ها و باکتری های موجود در آب است.

آب معدنی با آب آشامیدنی چه تفاوتی دارد؟

شاید با مطالعه این مقاله تا این قسمت به این مسئله فکر کنید که با توجه به فرایند تهیه آب آشامیدنی، آیا این نوع آب همان آب معدنی است یا با هم تفاوت دارند؟

در پاسخ به این سوال بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که فرایند تهیه و آماده سازی آب معدنی با آب آشامیدنی کاملا متفاوت است. اولا اینکه آب آشامیدنی با کلر و مواد شیمیایی ضدعفونی می شود و این در حالی است که آب آب معدنی بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی آماده و تصفیه می شود علاوه بر این املاح موجود در آب معدنی با توجه به بارش سالانه متغیر است و این باعث تحریک بیماری های کلیوی و گوارشی برای افراد می شود و مصرف بیش از اندازه آن برای بدن صحیح نیست.

آب آشامیدنی تصفیه شده چه تفاوتی با آب بسته بندی شده دارد؟

در ادامه سوال هایی که در خصوص استفاده از آب آشامیدنی ممکن است ذهن شما را مشغول کند، بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که کیفیت آب تصفیه شده با توجه به منابع آب مورد استفاده حساب می شود برای مثال فرایند میکروب زدایی از منابع سطحی با منابع زیر زمینی در مناطق متفاوت کشور یکسان نیست به همین منظور استفاده از آب آشامیدنی استاندارد و بسته بندی به صورت دائم برای بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی و کلیوی هستند و همچنین کودکان و افراد سالمند توصیه می شود.

پیشنهاد می کنیم تا به منظور استفاده دائم و همیشگی از آب های آشامیدنی استاندارد حتما از آب آشامیدنی یک و نیم لیتری و یا گالنی استفاده کنید تا علاوه بر صرفه جویی در استفاده بیش از اندازه قوطی آب های یک نفره بتوانید میزان آب مصرفی خانواده خود را به اندازه کافی و لازم در منزل نگهداری کنید.

آب معدنی سورپرایز، انتخابی مطمئن برای آب مصرفی روزانه شما

در انتها حتما این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک برند مطمئن و با کیفیت در حوزه تولید و پخش آب معدنی و آب آشامیدنی می تواند شما را به هدف مطلوبی که در نظر دارید یعنی سلامتی برساند. به همین منظور شرکت آب معدنی سورپرایز با بیش از 20 سال سابقه در حوزه تولید آب معدنی و آب آشامیدنی می تواند انتخاب مناسبی برای آب شرب مصرفی روزانه مردم به حساب بیاید.