طراحی لیبل و بسته بندی حرفه ای را با تیم آتنا تجربه کنید

گزارش بازرگانی،   3990324031

محصول شما ممکن است برای مشتریان بسیار مفید و کارآمد باشد. اما این برای فروش محصول در بازار رقابتی فعلی کافی نیست. شما باید کاری اضافی برای تغییر عقیده مشتریان انجام دهید. در حالی که برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی موثر باید در لیست اولویت های شما قرار داشته باشد، اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید طراحی لیبل محصول شماست که باید توسط یک گرافیست حرفه ای ایجاد شود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا طراحی  لیبل محصول برای رشد پایدار تجارت شما مهم است. به طور کلی بسته بندی و طراحی لیبل بیشتر از هر بازاریابی می تواند برای فروش شما موثر باشد، به شرطی که همه چیز را در این باره بدانید..

یکی از دلایل داشتن یک لیبل و بسته بندی خوب این است که می تواند در تصمیم خرید مصرف کننده هنگام خرید تأثیر بگذارد. محصولات زیادی در قفسه خرید وجود دارد. در صورت جذاب بودن و منحصر به فرد بودن این  لیبل، توجه مشتریان بالقوه فوراً به محصول شما جلب خواهد شد. حتی مشتریان بی طرف نیز می توانند با دیدن  بسته بندی و لیبلی به یاد ماندنی، به فکر خرید محصول شما بیوفتند.

طبق مطالعه ای به نام تصمیم گیری های خرید ساخته شده در فروشگاه، 70٪ از مصرف کنندگان تصمیم خرید خود را درست در یک فروشگاه می گیرند. این نشان می دهد که مصرف کنندگان دوست دارند با مارک های درون فروشگاهی درگیر شوند. این بدان معنی است که موفقیت برند شما به نحوه ارائه کالای شما در داخل فروشگاه بستگی زیادی دارد.

لیبل ها از بابت جنس دارای انواع مختلفی هستند:

لیبل های پشت چسب دار

لیبل های استرچ

لیبل های دورپیچ

لیبل های قابل اتصال با چسب سرد

لیبل های مخصوص پوشش درب

لیبل های IML

و لیبل های آویز.

نکته بعدی این استکه لیبل ها در زمینه های گوناگونی استفادهه می شوند، مثل محصولات خوراکی، پوشاک، شوینده ها، اموال و .... اما به طور کلی می توان گفت هر چیزی که برای ارائه وجود دارد می تواند شامل لیبل شود...

اما نکاتی بسیار مهم وجود دارد که می بایست در رابطه با لیبل ها و بسته بندی ها حتما و حتما بدانید...

  1. خوانایی پیشرفته

یک  لیبل محصول به طور کلی اطلاعاتی از قبیل نام محصول، لوگو برند را در صورتی که محصول از خط یک شرکت باشد، واحدهای کمیت و غیره را در خود نگه می دارد و یا گاهی اوقات می تواند توضیحی کوتاه باشد. اطلاعات طول در سمت تلنگر نوشته شده است که شامل دستورالعمل نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده و غیره است.

این به نکته اول، خوانایی ما می رسد. هنگام ایجاد یک طراحی  لیبل، اطمینان حاصل کنید که متن قابل خواندن است. اندازه قلم باید مناسب باشد تا افراد بتوانند  لیبل را از فاصله خوبی به وضوح بخوانند.

  1. مراقب جفت شدن تایپوگرافی باشید

از آنجا که یک  لیبل محصول معمولاً فضای کمی برای تصویر و محتوا دارد، طراحان بین فونت ها تغییراتی ایجاد می کنند. به این صورت بینندگان می توانند به راحتی با کمک تضاد، بخش های اطلاعات را تشخیص دهند. اگر نیاز به استمرار بین اطلاعات دارید، پیشنهاد می کنید از همان قلم استفاده کنید.

هدف اصلی جفت سازی تایپی نشان دادن رابطه بین اطلاعات و گزینه های مختلف است. همچنین، برای تاثیرگذاری بیشتر در طراحی، از فونت هایی استفاده کنید که منعکس کننده ماهیت محصول هستند. اطمینان حاصل کنید که حروف تایپ خیلی خسته کننده نمی شوند و خوانایی خود را از دست نمی دهند.

  1. تأکید بر فضای سفید

فضای سفید مناطقی از طراحی است که توسط طراح برای تصاویر، متن یا تصاویر دیگر استفاده نشده است. به عبارت دیگر، رنگ پس زمینه طرح است. فضای سفید یک عنصر مهم در طراحی  لیبل محصول است. فضای سفید به جدا کردن تکه های اطلاعات مختلف کمک می کند تا مشتریان بتوانند جزئیات را به راحتی بخوانند. همچنین از آن برای ایجاد تمایز بینایی استفاده می شود.

  1. مصور

برخی از  لیبل و بسته بندی های محصول به عناصر طراحی و گرافیک نیاز دارند. این مورد زمانی استفاده می شود که مجبور باشید بیشتر در مورد محصول بصری صحبت کنید. به عنوان مثال، یک  لیبل محصول برای ژله ها یا آب میوه در مجموع ترکیب رنگی مختلف و تصاویر مصنوعی از طعم های میوه را دارد. یک طراحی ساده برای آنها مؤثر نیست. تصاویر چکیده ای غنی نیز گاهی اوقات انتخاب خوبی برای چنین  لیبل ها و بسته بندی ها  هستند.

  1. حفظ اصالت

اطمینان حاصل کنید که طراحی  لیبل شما بی نظیر، به یاد ماندنی و اصیل به نظر می رسد.  لیبل رقبا را خوب ببینید. طرحی را بیاموزید که برجسته باشد. طراحی منسوخ، کسل کننده یا کپی شده ممکن است منجر به عملی غیر قانونی شود.

  1. اندازه طراحی لیبل و بسته بندی را برای طراحی در نظر بگیرید

طراحی بسته بندی محصول بستگی زیادی به اندازه لیبل محصول شما دارد. ممکن است مشتری شما درخواست کند که  لیبل برای قسمت های جلویی و پشتی محصول باشد. یا ممکن است فقط برای قسمت جلویی باشد.

  1. روی کیفیت چاپ تمرکز کنید

این آخرین، اما قطعاً مهمترین نکته ای است که باید در نظر بگیرید، از چاپ  لیبل و بسته بندی خوب استفاده کنید. حضور بصری محصول را با کارت های با کیفیت بالا بهبود بخشید تا از اولین احساس خوب اطمینان حاصل شود. بنابراین چه برای اینکه آن را براق، سطح مات یا روکش داشته باشید، به یک متخصص مراجعه کنید تا آن را برای شما ایجاد کند.

این نکات مهم را هنگام فکر کردن برای ایجاد لیبل و بسته بندی محصول به یاد ماندنی در نظر بگیرید. اما برای انجام کار نیازی به استخدام یک طراح گران نیست. کسب و کار کوچک یا استارتاپ شما به راحتی می تواند یک  لیبل منحصر به فرد را در اختیار داشته باشد.

آژانس تبلیغاتی و طراحی آتنا به آدرس atena-ad.ir آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.طراحی بسته بندی و طراحی لیبل محصولات خود را به تیم حرفه ای آتنا بسپارید.