۵ کانال برتر بازاریابی برای به حداکثر رساندن فروش محصولات دیجیتال

گزارش بازرگانی،   3990719017

مدیریت یک کسب وکار به روش های مناسب بازاریابی نیاز دارد. اما مهم تر از همه این است که شما باید کارتان را با کالایی استثنایی شروع کنید.

محصول دیجیتال تفاوت چندانی با بقیه ندارد. شما باید بدانید که چگونه می توان از تکنیک های بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ محصول خود استفاده کرد. شما همچنین باید به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید، با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

محصول دیجیتال چیست؟

من نمی توانم تعریف ساده تری از تعریف ارائه شده توسط ویکی پدیا پیدا کنم: "کالاهای دیجیتال و یا الکترونیکی، کالاهای ناملموسی هستند که به شکل دیجیتال وجود دارند."

به عنوان مثال می توان به عکس ، کتاب الکترونیکی ، موسیقی قابل بارگیری ، دوره های آنلاین ، پست های وبلاگ ، اشتراک دیجیتال ، نرم افزار قابل بارگیری ، برنامه های تلفن همراه ، خدمات مبتنی بر فضای ابری (Cloud) و موارد دیگر اشاره کرد.

همه در حال انتقال به دنیای دیجیتال هستند که مشتری ها به وفور پیدا می شوند. اگر در فکر راهی ابتکاری برای کسب موفقیت هستید ، ایجاد و بازاریابی یک محصول دیجیتال نشانه این است که در مسیر درست قدم گذاشته اید.



یافتن کانال بازاریابی مناسب

مسیر یا کانالی که یک شرکت برای رسیدن به مصرف کننده ایده آل خود طی می کند ، به نوع کالای موجود بستگی دارد. از این نظر ، تمرکز بر روی کانال های بازاریابی بسیار مهم است زیرا که نه تنها به پرورش مخاطب و افزایش تقاضا برای محصول کمک می کند ، بلکه خود محصول را نیز ارائه می دهد.

کانال های متعدد بازاریابی و فروش، انعطاف پذیری بسیاری برای رشد کسب و کار شما فراهم می کنند. بخش مهم این موضوع، یافتن ترکیبی مناسب از کانال های بازاریابی برای محصول دیجیتالتان است. اگر از چندین کانال استفاده کنید ، این احتمال وجود دارد که در کنار تجربه کاربری بهینه، سریعترین و موثرترین حالت تحویل کالا را به مشتری به دست آورید. با این حال ، شما باید بهترین پلتفرم فروش آنلاین را پیدا کنید تا به شما در تقویت ریچ (Reach) ، رزونانس و درآمد کمک کند.

شناسایی بهترین پلتفرم هایی که می توان به منظور فروش در آن ها حضور داشت، بستگی زیادی به الگوهای رفتاری مخاطبان شما دارد. غالباً شرکت ها در یافتن کانال های مناسب محصولات دیجیتالی خود به کمک نیاز دارند.

دهان به دهان

نظرسنجی ای که توسط Ipsos OTX انجام شده بود، نشان داد که فقط 4% مصرف کنندگان فکر می کنند که صنعت بازاریابی با صداقت رفتار می کند. مردم به یکدیگر باور می کنند (نه به برند ها). به نظر خنده دار می آید اما منطقی است ، نه؟

بنابراین، بازاریابان برای ترغیب مشتریان به اعتماد کردن به خودشان چه کاری می توانند انجام دهند؟ از آنجا که مردم به مشتریان بیشتر از بازاریابان اعتماد دارند ، نقد و بررسی ها (review) و توصیه هایشان را نیز بیشتر قبول می کنند.

رفتار مصرف کننده دائماً در حال تغییر است. برای ایجاد بهترین نقد و بررسی ها ، باید بر ارائه یک محصول با ارزش و خدمات به مشتری (customer service) درجه یک تمرکز کرد. از همه مهم تر ، بازاریابی آفلاین و آنلاین می تواند اطلاعات مربوط به محصول دیجیتال شما را منتشر کند. Salesforce پی برد که 87% بازاریابان، ادغام همه پلتفرم ها را برای افزایش میزان دیده شدن، لید ها (lead) و مشتریان ضروری می داند.

شبکه های اجتماعی

تبلیغات گران است و در آینده نیز این قضیه تغییر نخواهد کرد. رسانه های اجتماعی به همراه تعداد بسیار زیاد کاربرانشان (بیش از 2.7 میلیارد نفر در سراسر جهان) راهی عالی برای بازاریابی محصول شما هستند. به همین دلیل، برند ها عموماً تبلیغات خود را از طریق این کانال بازاریابی، مناسب و موثر می دانند.

طبق SmallBizTrends ، 90% بازاریابان اذعان دارند که رسانه های اجتماعی میزان دیده شدن برند هایشان را افزایش داده است. Instapage.com تأیید می کند که فقط در اینستاگرام ، 75٪ کاربران پس از مشاهده یک تبلیغ، عکس العمل از خود نشان می دهند (به عنوان مثال بازدید از یک وب سایت).

ابزارهای تجزیه و تحلیل همچنین می توانند به شرکت ها کمک کنند تا معیارهای عملکرد بازاریابی را (از بازدیدکنندگان تا نقطه کانورژن، محل کسب درآمد) پیگیری کنند. شما به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی قیف بازاریابی (marketing funnel) خود ، باید از ارزش طول عمر مشتریانتان آگاه باشید و چیزی که باعث می شود مردم بعد از صرف وقت طولانی با شما دوباره به شما مراجعه کنند را بدانید.

بازاریابی محتوا، به ویژه با تصاویر

به دلیل تعداد زیاد کسب و کارهای آنلاین ، همه کانال های بازاریابی، به ویژه بازاریابی محتوا، شلوغ هستند. وبلاگ نویسی به قدری محبوب است که اکثر آنها اطلاعات را دوباره تکرار می کنند. بنابراین اگر محتوای شگفت انگیز و جدیدی تولید نکنید ، به راحتی بازدیدها ، اشتراک های اجتماعی و لینک ها را از دست می دهید.

نیل پاتل (Neil Patel) ادعا می کند که مصرف کنندگان پس از تماشای یک ویدئو تا 85 درصد بیشتر احتمال خرید محصول را دارند. طبق گفته Blue Corona ، اکثر برند ها، 27٪ نرخ کلیک (click-through rate) بیشتر و 34٪ نیز کانورژن آنلاین (online conversion) بیشتر دارند. به طور مشابه ، پست های دارای تصویر 180٪ تعامل (engagement) بیشتری نیز ایجاد می کنند.

بنابراین جای تعجب ندارد که محتوای ویدیویی و تصاویر در حال افزایش باشند (آینده محتوا این گونه خواهد بود). تصاویر جذاب و تعاملی تر هستند و به برند ها کمک می کنند که از یکنواختی بازاریابی محتوا خارج شوند. البته به شرطی که مفید و مرتبط بوده و مورد توجه مخاطبانشان قرار بگیرد.



بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

Nine Stats اعلام کرده است که 93٪ کل تجربیات آنلاین از طریق جستجو آغاز می شود. بنابراین سئو ارگانیک پایه و اساس دیده شدن به صورت آنلاین است (به ویژه هنگامی که در مورد محصولات دیجیتال صحبت می کنیم و واقعاً چیزی برای مشاهده در فضاهای غیر مجازی وجود ندارد).

برای اینکه محصول دیجیتال شما در بازار امروز قابل دوام (پایدار و ماندنی) باشد ، محصولتان باید در وب توانایی کشف شدن را داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی طولانی ، متا تگ ها ، لینک ها و محتواهای تعاملی فقط جنبه هایی هستند که باید در نظر گرفته بشوند.

از همه مهم تر، CRO به فشرده سازی بیشتر کانورژن از ترافیکی که از صفحه شما بازدید می کند، کمک می کند. این موضوع در نهایت به فروش بیشتر منجر می شود و به شما این امکان را می دهد که همچنان در فضای رقابت باقی مانده و رو به جلو حرکت کنید.

بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل به شما این امکان را می دهد که با مشتریان فعلی و همچنین بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما می آیند، در ارتباط باشید. این تکنیک یکی از کانال های سنتی بازاریابی دیجیتال است که موثر و ارزان نیز محسوب می شود.

با ارسال خبرنامه ، خلاصه ، کاتالوگ ، تبلیغات مستقیم و غیره به مشتریان ، لیدهای بیشتری تولید می شود، آگاهی از برند زیاد می شود و نرخ تبدیل نیز بهبود می بابد. طبق Communications Hub، رویکرد صحیح می تواند ROI شما را تا 4300٪ افزایش دهد!

برای قدرتمندتر کردن بازاریابی ایمیلی خود ، اطمینان حاصل کنید که با مشتریان احتمالی خود و همچنین مشتریان فعلی رابطه برقرار کرده و آنها را حفظ می کنید. ایمیل اراسالی باید شخصی و کوتاه بوده و آسان نیز خوانده شود تا بتواند تاثیر گذار باشد.

کانال بازاریابی پر بازده خود را شناسایی کنید

این فقط یک لیست مختصر از برخی ایده های خلاقانه است که می تواند به شما کمک کند تا قیف (funnel) خود را با لید های جدید پر کنید. گزینه های بیشتری وجود دارد. به کمپین های بازاریابی که برای محصول دیجیتالی شما مناسب تر هستند فکر کنید.

روند بازاریابی دائماً در حال تغییر است و کانال های جدیدتر در حال تکامل هستند. آخرین موارد اضافه شده شامل وبینارها و پادکست ها می باشند. تاکتیک ها و ابزارهای خود را مجددا ارزیابی کنید تا ببینید که آیا ایده های نوآورانه از این دست می توانند بر فروش شما تأثیر مثبت بگذارند یا نه. A / B تبلیغات شما و صفحه های فرود ناشی از کلیک پست را تست می کند تا تولید لید را به حداکثر برساند. اگر با ارائه دهنده خدمات کار می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آژانس PPC شما نیز این کار را انجام می دهد.

بسته به اهداف و خواسته های مخاطبانتان، کانال های بازاریابی پر بازده خود را که به پر کردن قیفتان با لیدهای جدید کمک می کند ، شناسایی کنید. بر مواردی که فروش را به حداکثر می رسانند تمرکز کنید. استراتژی بازاریابی خود را اصلاح کرده و تکنیک هایی را به کار ببرید که به شما امکان دسترسی به مشتری مرتبط تر را مهیا می کند. ارتباطات بین شما و مشتریانتان را نیز ساده کنید.

کمپین تبلیغاتی یکپارچه متشکل از چندین کانال به منظور تولید نتایج بهتر بسازید. ترکیب بازاریابی (marketing mix) ایجاد کنید که به شما کمک کند در رقابت پیشی بگیرید. این کار یک روش مشخص برای جدا کردن خود از بقیه (ایجاد تمایز بین خود و بقیه رقبا) و تأمین چیزی است که ارزش بیشتری برای مشتریانتان دارد.

شما میتوانید اهداف بیزینسی خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر بسپارید و تا به صورت تخصصی شما را در پیشبرد اهدافتان راهنمایی کنند.