شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد

بورس،   3991101090

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اهتمام مجلس و پیگیری دولت امیدواریم در آینده نزدیک شرایط بازار سرمایه بهبود یابد و اعتماد مردم به این بازار بازگردد و نگرانی هایشان برطرف شود.

شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد

به گزارش تحلیل بازار، محمدرضا پور ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به اتفاقات هفته‌های اخیر در بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی در خصوص ساماندهی وضعیت بازار سرمایه ورود کرد و جلسات نظارتی از روز گذشته شروع شد.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع روز گذشته جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس مجلس و وزیر اقتصاد و مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد و راهکارهای مناسبی برای برون رفت بازار سرمایه از شرایط فعلی مطرح شد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: اولین اشکال عدم اجرای مصوبات قبلی شورای عالی بورس در ارتباط با ساماندهی بازار سرمایه بود و حتی بخش‌هایی از مصوباتی است که در غالب رویکرد حکومتی به شورای عالی بورس است و شاید بخشی از دلایل ریزش بازار و افت شاخص مربوط به همین موضوع است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این موضوعات و مسائل نظارتی در جلسه روز گذشته مورد بحث قرار گرفت و امروز هم جلسه دوم کمیسیون اقتصادی در مورد بازار سرمایه با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه، معاونان وزیر و تعدادی اعضای شورای عالی بورس تشکیل میشود تا اجزای مربوط به این حوزه بررسی شود و در محورهای مورد توافق هر چه سریعتر سازمان بورس ورود کند و سریعا نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کند.

اقدامات نظارتی در دستور کار قرار دارد

وی گفت: جای تاسف دارد که حتی بخش‌هایی از نرم افزارهای نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم به کار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته اند.

پور ابراهیمی اظهار داشت: اقدامات نظارتی در دستور کار قرار دارد و ماحصل تصمیمات کمیسیون اقتصادی در غالب یک بسته پیشنهادی از طریق همکاری مشترک کمیسیون اقتصادی و دولت نهایی میشود و روسای دو قوه مجریه و مقننه هم قرار است این جمع بندی را مبنا قرار دهند و در روزهای آتی امید واریم شاهد اقدامات مثبتی برای برون رفت بازار سرمایه از شرایط فعلی باشیم.

وی ابراز داشت: در خصوص پرونده‌های تخلفات در بورس بر اساس گزارش‌های واصله آن دسته که در حوزه رسیدگی خود سازمان بورس قرار دارد متاسفانه گزارش دقیقی از تعداد تخلفات و رسیدگی در دست نیست و بخشی که به جرائمی بر میگردد که دستگاه قضایی باید پیگیری کند هم تعداد پرونده‌هایی که به قوه قضائیه ارجاع شده نسبت به تخلفات عدد بسیار کمی است.

دویست پرونده تخلف اصلی داریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دویست پرونده تخلف اصلی داریم که ۵ درصد آن ارجاع شده و در دستور کار قرار گرفته و به بخش عمده تخلفات و جرائم رسیدگی نشده که کمیسیون اقتصادی به این موضوع ورد کرده و فعال شدن پرونده‌های مرتبط با دستکاری قیمت و ایجاد حمایت از فضای مجازی برای تصمیم گیری را خواستار شده.

پور ابراهیمی افزود: استعفای رئیس سازمان بورس در جلسه هم اعلام شد و ایشان اعلام کردند استعفا را از مدت‌ها قبل مطرح کرده اند و قرار است وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس استعفا را بررسی و تصمیم گیری کنند، در خصوص استعفای وزیر اقتصاد هم موضوعی مطرح نشده است و ایشان کارشان را ادامه میدهند و البته ما روند بازار سرمایه را فارغ از تغییرات مدبربتی دنبال میکنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد که با اهتمام مجلس و دولت مبتوانیم شاهد بهبود بازار سرمایه و کاهش نگرانی مردم و بازگشت اعتماد به بورس باشیم.

پور ابراهیمی تاکید کرد:اگر بازار سرمایه دچار مشکل شود رشدو توسعه اقتصادی دچار مشکل می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین