نکاتی برای چیدمان مبلمان اداری

گزارش بازرگانی،   3991114078

چیدمان مبلمان اداری آسان تر از آن است که ممکن است به نظر بیاید. این موارد به خودی خود ساده به نظر می رسند  ولی با ترکیب آنها یک فضا به طور کامل چینش می شود. اما معنی آنها چیست ؟ آیا واقعا در چینش مبلمان موضوع مهمی است ؟

معرفی نکاتی در مورد چیدمان مبلمان اداری :

رعایت برخی از موارد که در مورد چیدمان مبلمان اداری  وجود دارد نه تنها مبلمان اداری شما را ترتیب می دهد بلکه فضا را بهتر می سازد، ایجاد یک فضای باز و فضای آزاد در حین کار شما به شما کمک می کند و حتی می توانید بخشی از آن را برای کمک به کاهش استرس به کار بگیرید. در مورد نحوه پیروی از این نکات در ادامه پرداخته ایم :

  1. ورودی را پاک سازی کنید :

ورودی شما باید به عنوان معرفی فضا چند قطعه مبلمان در نزدیکی خود ممکن است داشته باشد. اشیای سنگین بصری مانند میز و قفسه های کتاب خود را از داخل حیطه در بیرون کنید تا توهم داشتن فضای بیشتری را داشته باشید. هنگامی که شما برای اولین بار به داخل اتاق می روید، این موارد را از چشمانتان دور کنید تا به شما یک دید کلی از کل فضا  بدهد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است چندین چیز را در نزدیکی ورودی نگه دارید، به طوری که فضای بصری را کوچک نکنید یا جریان ترافیک را قطع کنید.

چیدمان مبلمان اداری

  1. ایجاد تعادل بصری :

توزیع وزن بصری در سراسر اتاق برای ایجاد فضای متعادلی از احساسات است. به عبارت دیگر، تمام موارد مورد نظر خود را در یک گوشه اتاق قرار ندهید و از انتهای دیگر اتاق با دیوار بزرگ و خالی هیچ موردی از مبلمان رانگذارید. تعادل بصری می تواند نه تنها از طریق مبلمان، بلکه با دقت نیز ایجاد شود. اگر در یک انتهای اتاق میز و صندوق های خود را داشته باشید، پس برای رسیدن به این تعادل ، سعی کنید یک هنر بیانیه بزرگ را روی دیوار مقابل بگذارید.

  1. تمام فضای دیوار خود را بردارید :

اگر با فضای کوچکی کار می کنید، این مرحله ممکن است پیچیده باشد، اما در صورت امکان، برای چیدمان مبلمان اداری سعی کنید از گذاشتن تمام مبلمان خود در برابر دیوارها جلوگیری کنید. برای استفاده بهتر از فضا و دادن سیالی بیشتر به اتاق، میز خود را در وسط اتاق قرار دهید. اگر یک میز دارید که باید در برابر یک دیوار گذاشته شود، صندلی مهمان خود را به جای آن قرار دهید. مقدار مناسب فضای باز دیوار باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

  1. از جریان ترافیک آگاهی داشته باشید :

مبلمان را در یک آرایش قرار ندهید که در آن مردم برای مقابله با آن تلاش می کنند. نه تنها اتاق را تحریک کننده می کند، بلکه می تواند باعث ایجاد استرس بیشتر در شما شود و در یک اتاق پر سر و صدا در صورت وضعیت اضطراری می تواند خطر آتش سوزی داشته باشد. برای ایجاد یک طرح طبقه ی اداری، طراحان ما همیشه به خاطر همین دلیل حداقل یک پیاده روی با عرض ۹۱ الی ۹۲ سانتی متر را در نظر می گیرند. قرار دادن قطعات مبلمان در کل فضای طبقه باعث کاهش فضای راهرو می شود. قرار دادن قفسه های کتابچه ای و کابینت های ضمائم نزدیک به میز شما، راه ها را باز می کند، و یک فضای بسیار آسان برای حرکت ایجاد می کند.

  1. وسایل در جای خود :

یکی از نکات مهمی که در مورد چیدمان مبلمان اداری باید رعایت کنید این است که تمامی وسایل را سر جای خود بگذارید و آنها را بهم ریخته در فضاهای متنوعی قرار ندهید. هر وسیله ای جای مخصوصی دارد و شما باید جای آنها را در ابتدا مشخص کنید. در این صورت بدون شک فضای شما نظم و ترتیب بیشتری خواهد داشت کارکنان هم به بهترین نحو ممکن می توانند کار خود را انجام دهند. بهم ریختگی در فضای کار موجب می شود افراد به درستی نتوانند کارهای خود را انجام دهند و کلافگی آنها در این صورت بسیار بیشتر می شود. بنابراین باید به این نکته مهم توجه بسیار زیادی داشته باشید.

  1. مکان قرار دادن میز :

از دیگر نکاتی که شما زمان چیدمان میز و مبلمان اداری باید به آن توجه داشته باشید این است که آن را در نقطه درستی قرار دهید. بهتر است میز را در مرکز بگذارید تا بتوانید فضایی که در آن می خواهید کارهای خود را انجام دهید تماشا کنید. احاطه داشتن به فضای محیط بسیار اهمیت دارد و شما هم باید به این مورد مهم دقت داشته باشید. میز مدیریت دقیقا باید در مرکز قرار بگیرد تا بتواند تمامی محیط را تماشا کند. در واقع اگر نحوه چیدمان میز و مبلمان به این گونه نباشد وقفه های بسیار زیادی در کار به وجود می آید. به همین دلیل مدیریت باید به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد و میز خود را در جای درستی بگذارد.

 

چیدمان مبلمان اداری

  1. رسمی بودن مبلمان :

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که زمان چیدمان مبلمان اداری باید به آن دقت داشته باشید این است که آنها را به طور رسمی کنار یکدیگر بچینید. دقت داشته باشید مبلمانی که رد اتقا مدیریت قرار می دهید باید این ویژگی را داشته باشند در غیر این صورت حالت اداری بودن خود را از دست می دهند. آنها باید به بهترین نحو ممکن چیدمان شوند تا افرادی که می خواهند روی آن بنشینند رسمی بودن فضا را به خوبی متوجه شوند.

در صورتی که فضا از رسمی بودن خارج شود بدون شک آن محیط دیگر رسمیت خود را ندارد. به همین دلیل بهتر است آن دسته از مبلمانی که در اتاق مدیریت چیدمان می شود را به حالت رسمی بچینید. در واقع باید بدانید که فضای اداری بهتر است اداری بودن خود را داشته باشد و افراد نباید در این مکان راحتی بیش از اندازه را احساس کنند. رسمی تر بودن مبلمان موجب می شود که شما مشتریان خود را به راحتی بتوانید جذب کنید.

  1. میز منشی :

از دیگر نکاتی که در مورد چیدمان مبلمان اداری وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید محل قرار دادن میز منشی می باشد. شما باید میز منشی را در جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی فضا را مشاهده کنید و به فضا مسلط باشید. منشی یکی از افرادی می باشد که رد محیط اداری باید به خوبی تمامی موارد و جزئیات را زیر نظر داشته باشد. به همین دلیل باید میز او را در یکی از بهترین بخش های اداره قرار دهید تا بتواند به خوبی محیط را کنترل کند. صندلی ها و مبلمانی هم که در کنار میز منشی قرار می گیرند باید به گونه ای باشند که منشی بتواند به راحتی فضا را زیر نظر داشته باشد.

چیدمان مبلمان اداری

کلام آخر :

شما اگر به خوبی تمامی نکاتی را که در مورد چیدمان مبلمان اداری وجود دارد را رعایت کنید بدون شک فضا به بهترین نحو ممکن چیدمان می شود. شما باید بهترین و با کیفیت ترین نوع مبلمان را برای فضای اداری خود خریداری کنید و از آنها در چیدمان استفاده کنید. اگر می خواهید چیدمان مبلمان زیباتر به نظر برسد باید رنگ بندی آنها را از بین رنگ هایی انتخاب کنید که فضا را زیباتر نشان دهد و از فضا لذت ببرید. 

ضمنا برای انتخاب برند مورد نظر به این نکته توجه نمایید که عضویت دراتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران را در کارنامه خود داشته باشند

اگر میخواهید در حوزه مبلمان اداری و خانگی به صورت تخصصی فعالیت نمایید. ما به شما مرکز آموزش علمی-کاربردی انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران را معرفی می نماییم.