روایت باهنر از نظر رئیسی درباره نامزدی در انتخابات/ دفاع علی مطهری از صلاحیت خودش برای ریاست جمهوری/ جنجال سخنان محسن رضایی/ ضعف دولت روحانی از نگاه عارف

گروه سیاسی الف،   3991216104 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت باهنر از نظر رئیسی درباره نامزدی در انتخابات/ دفاع علی مطهری از صلاحیت خودش برای ریاست جمهوری/ جنجال سخنان محسن رضایی/ ضعف دولت روحانی از نگاه عارف

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی ستاد کرونا: گردش ویروس انگلیسی در همه استان‌ها اتفاق افتاده/ مردم به سفر نروند

تامین بیش از ۱۸۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰

ابراز امیدواری برای آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد/ تولید واکسن برای افرادی که کرونا گرفتند

***

شکست نظامیان در دولت اتوریته‌شان را از بین خواهد برد

شرق نوشت" «وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی برخی از مردم را به این نتیجه رسانده حالا که نظامیان در مراکز اقتصادی نقش اول را دارند ، چرا همه امور (دولت) را به خود آنها نمی‌سپاریم تا مسئولیت تصمیم آنان مستقیما متوجه خودشان باشد. این رویکرد مردم با کژتابی این‌گونه استنباط می‌شود که مردم مایل به حضور یک چهره نظامی مقتدر در رأس امور هستند. 

برخی از اصلاح‌طلبان زیرک نیز از این امر استقبال می‌کنند چراکه می‌دانند بالاخره دیر یا زود باید این مراکز نظامی امتحان خود را در امور اجرائی کشور پس بدهند. آنان می‌دانند در وضعیت موجود هیچ‌کس به طور مطلق شانس چندانی برای پیروزی ندارد. شکست نظامیان در دولت از اعتبار و منزلت آنان خواهد کاست و مهم‌تر از همه اتوریته‌شان را زیر سؤال خواهد برد. دولت‌داری نظامیان و تلاش آنان برای رسیدن به این جایگاه قمار بر سر اتوریته است. قماری که امکان باخت آن بیش از بردش است...

چرا نظامیان موفقیت خود را در این جایگاه حتمی می‌دانند. آنان بر این باورند که با عملکرد ضعیف دولت دوازدهم آنان با کوچک‌ترین اقدام مثبت و ساماندهی اوضاع به چهره‌ای مقبول و محبوب مبدل خواهند شد. این برداشت غلط نیست اما این دستاورد کوتاه‌مدت است. دستاوردی که وابسته به تغییرات بنیادین نیست و صرفا از راه امکانات اجرائی بیشتر به دست آمده است.»

***

دفاع علی مطهری از صلاحیت خودش برای ریاست جمهوری

علی مطهری، نماینده سابق مجلس که برای انتخابات سال آینده اعلام نامزدی کرده است در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره صلاحیت خود برای احراز ریاست جمهوری گفته است: «من وقتی تصمیم به اعلام نامزدی ریاست جمهوری گرفتم طبعا به اصل ۱۱۵ قانون اساسی و توانایی‌هایی که رئیس جمهور باید داشته باشد توجه داشتم؛ از نظر خودم این شرایط را دارم و کسی که خود را کاندیدا معرفی می‌کند خودش را اصلح می‌داند.»

مطهری در پاسخ به پرسشی درباره نداشتن سابقه اجرایی گفت: «من ۱۲ سال نماینده و چند سال هم نائب رئیس مجلس بودم، این سمت از نظر سیستم اداری، مقامی بالاتر از وزارت است و تقریبا هم سمت اداری محسوب می‌شود، اما افرادی هستند که سابقه اجرایی بیشتری از من دارند با این حال به طور کلی مساله مدیریت جنبه ذاتی دارد و ممکن است برخی سابقه مدیریتی زیادی داشته باشند، اما ذاتا مدیر نباشند. تشخیص من این است که این توانایی را دارم با این حال؛ تصمیم با مردم است.»

بیشتر بخوانید:

مطهری: مردم با همه گلایه‌ها پای صندوق‌های رای بیایند/ کاندیدای پوششی نیستم/ خیلی انتقاد پذیر هستم

***

ضعف دولت روحانی از نگاه عارف

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم و رئیس بنیاد امید ایرانیان با اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران دیدار کرد.

در این دیدار جبهه اصلاح طلبان ایران ضمن بررسی و ارزیابی شرایط حساس کشور و نقد عملکرد دولت روحانی و گلایه از نوع انکار عجیب رئیس دفتر دولت در حمایت مردم و حضور اصلاح طلبان و مردم در رای آوری روحانی، علت اساسی ضعف دولت فعلی را در عدم سابقه اجرای هم روحانی و هم اطرافیان وی چون واعظی و نوبخت عنوان شد.

محمدرضا عارف با تاکید اینکه حتما باید به آگاهی و آشنایی فرد دولتمرد به فرآیند ها اجرایی و داشتن سابقه سطح بالای هر کاندیدا به عنوان رئیس دولت دانست و با نگاه درست به بازنگری در  قانون اساسی و ایجاد یک مجلس بالا دستی علاوه مجلس همچون مجلس سنا تاکید داشته تا مشکل نامتوازن بودن خیلی از طرح ها و لوایح و قوانین، با ایجاد این مجلس برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

عارف: عده‌ای با لیست امید به مجلس رفتند اما به دنبال منافع شخصی بودند

***

روایت باهنر از نظر رئیسی درباره نامزدی در انتخابات

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا درباه نامزدی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به نامه نیوز گفت: «من خودم هم که چند بار شخصا با آقای رئیسی صحبت کردم، ایشان گفت من نمی‌آیم، اما عالم سیاست اصلا این جزمیت‌ها را ندارد؛ این‌که فردا چه اتفاقی می‌افتد و یا پس فردا چه اتفاقی می‌افتد.»

باهنر درباره قالیباف هم به کنایه گفت: «رفتارهایی که دیده می‌شود بیش از آنکه به رئیس قوه مقننه شبیه باشد به نامزد ریاست‌جمهوری می‌آید.»

باهنر پیرامون احتمال کاندیداتوری لاریجانی گفت: «واقعا اطلاعی ندارم. من یک چیز کلی در مورد آقای لاریجانی می‌دانم که ایشان معمولا بی‌حساب و کتاب یک کاری را نمی‌کنند، یعنی فکر می‌کند، برنامه‌ریزی می‌کند، طراحی می‌کند تا اخیرا هم که من البته مدت‌هاست با ایشان ملاقات نداشتم، یعنی ملاقات گپ و گفت نداشتم، یعنی مجموعا دیدم و سلام و علیک می‌کنیم، ولی بنشینیم و گپ و گفت داشته باشیم، الان شاید دو، سه ماه است که ایشان را ندیدم، ولی خبرهایی که می‌رسد و از ایشان می‌پرسم، ایشان هنوز می‌گوید نه، من تصمیمی ندارم.»

بیشتر بخوانید:

باهنر: باور ندارم که حتما یک اصولگرا رئیس جمهور می‌شود

***

انتخابات ریاست جمهوری از ترکیب غالب مجلس تبعیت نمی‌کند

جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تجربه نشان داده که انتخابات ریاست جمهوری از ترکیب غالب مجلس تبعیت نمی‌کند، گفت: در خرداد ۱۳۷۶ اکثریت مجلس پنجم آصولگرا بودند و آقای ناطق نوری هم به عنوان نامزد اصولگرایان درعرصه انتخابات حاضرشد. اگر ترکیب اکثریت مجلس مبنا بود باید جهت گیری عمومی جامعه به سمت اصولگرایان می‌رفت اما نتیجه انتخابات به گونه دیگری رقم خورد و ما در دوم خرداد شاهد پیروزی آقای خاتمی بودیم.

وی درباره راهکارهای بالا بردن سطح مشارکت درانتخابات خرداد ماه  ۱۴۰۰ گفت: نرخ بالای مشارکت در انتخابات بستگی به این دارد که شرایط برای برگزاری انتخابات، تایید صلاحیت نامزدها و بازآفرینی امید در جامعه چگونه پیش برود. بخش‌های مختلف حاکمیت باید درک صحیحی از این واقعیت داشته باشند که ما در کشور برای افزایش مشروعیت وارتقای کارآمدی نیاز به مشارکت گسترده  مردم داریم و شرایط برای حضورگسترده مردم پای صندوق های رای زمانی فراهم می شود که نامزدها، سلایق مختلف موجود در جامعه و بین مردم را نمایندگی کنند.

می توان به گفته های انصاری یک پرسش را ضمیمه کرد: نقش شما به عنوان معاون رئیس جمهور در ارتقای کارآمدی و مشارکت مردم چیست؟ جناب اتصار مطابق ماده 29 قانون برنامه ششم موظف بوده اند تا پایان سال 96 سامانه حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را به امکان دسترسی به عموم مردم راه اندازی کنند.

با گذشت حدود سه سال از مهلت قانون ایشان همچنان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند. یاسد از ایشان پرسید آیا شما با همین ترک فعلتان در کم کردن مشارکت مردم و کم شدن کارآمدی نقشی نداشته اید؟

***

گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراین در هفته جاری انتشار عمومی می‌شود

محمد ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اعلام نظر کشورها نسبت به گزارش نهایی ایران از سانحه هواپیمای اوکراین اظهار داشت: طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو ( سازمان جهانی هواپیمایی) به کشورهایی مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراین گزارش تهیه شده را ارسال و اعلام کردیم و 4 کشور 60 روز فرصت داشتند که درباره این گزارش نظر خود را اعلام کنند که این مهلت نهم اسفند ماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: کشورها با گزارش ایران از سانحه هواپیمای اوکراین همسو بودند و از لحاظ فنی اختلاف نظری بین کشورها وجود نداشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمان انتشار این گزارش به صورت عمومی و برای مردم گفت: گزارش نهایی در هفته جاری به صورت عمومی منتشر می‌شود اما گزارش کاملا تخصصی و فنی است.

ذیبخش تاکید کرد: در انتشار عمومی گزارش نهایی هیچ سانسوری نخواهیم داشت و در این گزارش به مسائل فنی پرداخته شده است.  

***

 اختلاف نظر در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان درباره زمان معرفی گزینه نهایی

به گزار ش اعتماد آنلاین محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در زنجان درباره نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ در کشور اظهار داشت: تاکنون آیین نامه و روش رسیدن به اجماع تهیه نشده و کار فعلا در مراحل مقدماتی است.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اکنون این بحث وجود دارد که رسیدن به اجماع قبل از تایید صلاحیت‌ها باشد یا بعد از آن؛ یک پیشنهاد این است که قبل از تایید صلاحیت‌ها رأی گیری شود و به فرد نهایی بگویند برو ثبت نام کن و اگر رد صلاحیت شد، این موضوع مطرح شود که چون کاندیدای اجماعی ما رد صلاحیت شده در انتخابات شرکت نمی کنیم. گروه دیگری که نظر معتدل‌تری دارند، بر این باورند که صبر کنیم ثبت نام ها انجام شود و در بین تایید صلاحیت شده‌ها برای انتخاب نامزد نهایی اصلاح طلبان رای‌گیری کنیم.
 
رهامی خاطرنشان کرد: هر کدام از این روش ها مزایا و مضراتی دارد؛ در روش اول احتمال اینکه جریان اصلاحات نامزد ندهد و کنار بکشد وجود دارد مانند اتفاقی که در انتخابات مجلس یازدهم افتاد؛ در روش دوم امکان رسیدن به ائتلاف بیشتر است که در هر صورت اجماعی در خصوص انتخاب کدام روش صورت نگرفته است.

***

تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی کلاک

به گزارش روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک آغاز شد.

بر اساس این اطلاعیه اراضی مذکور کاربری کشاورزی و باغی دارد و در مکانی خارج از محدوده قانونی شهر و در حوزه آبریز سد لتیان و مشرف به این سد که هرگونه ساخت و ساز برابر ضوابط و مقررات ممنوع است، واقع شده است.

روابط عمومی حوزه قضائی لواسانات افزوده است: متاسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم به ساخت و ساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌ها از دیروز آغاز شده و تا تخریب همه پلاک که ۶۲ مورد است، ادامه دارد.

اطلاعیه حوزه قضایی لواسانات شش پلاکی که امروز در حال تخریب است را متعلق به حسن نجفی متهم فراری در پرونده طبری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: ۶ ملک متهم فراری پرونده طبری تخریب شد

***

جنجال سخنان محسن رضایی

به گزارش فرارو، محسن رضایی در گفت‌و‌گویی با نشریه انگلیسی فایننشنال تایمز گفت ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال روشنی در خصوص رفع تحریم‌ها دریافت کند.

او افزود: "آن‌ها باید به ما اطمینان خاطر دهند که تمام تحریم‌هایی که پس از اجرای برجام اعمال شد ظرف کمتر از یک سال رفع می‌شود."

رضایی با بیان اینکه در این شرایط، مذاکرات می‌تواند آغاز شود اظهار داشت که در طول مذاکرات تحریم‌ها هرماه باید برداشته شود. «به عنوان مثال تحریم‌های مالی و محدودیت‌هایی که بانک‌های اروپایی اعمال کرده‌اند باید همان ماه اول رفع شود. رفع تحریم‌ها علیه صادرات نفت نیز در اولویت‌های نخست ما قرار دارد.»

این سخنان دبیر مجمع تشخیص در واقع گرا و پیشنهاد او به مذاکراه با آمریکا تفسیر شد و بازتاب انتقادی فراوانی داشت.

رضایی یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است که در در ماه‌های اخیر فعالیت هایش افزایش یافته، اما رسما اعلام نامزدی نکرده است...

اما روز گذشته پس از انتشار مصاحبه رضایی مقامات وزارت خارجه و دولت به این سخنان واکنش نشان دادند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد: "مصاحبه و نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی می‌باشد. کلیه امور مرتبط با حوزه سیاست خارجی صرفا از طریق وزارت خارجه و به صورت نهادی و از مجاری رسمی خودش منتقل می‌شود. "

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه هم در توئیتی در این رابطه نوشت: «عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند. اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.»

اما حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور هم در اظهار نظری کنایه تندی به رضایی زد و در توئیتی نوشت: «آقا محسن عزیز! همان یک عملیات فریب قدیمی کافی‌است. لازم نیست دشمن را بیش از این فریب دهید.»...

اما انتقاد و واکنش‌ها موجب شد که رضایی شبانه و البته به صورت توئیتری از موضع خود عقب نشینی کند.

او در توئیتی نوشت: "امریکا و اروپا باید تحریم‌ها را بردارند و خسارات ناشی از تحریم را جبران کنند. با امریکا هم مذاکره‌ای در کار نخواهد بود. "

رضایی در توئیت دوم خود افزود: «در گفتگو با فایننشال تایمز به آمریکایی‌ها هشدار دادم که اجازه ادامه تحریم‌ها را نخواهیم داد و با عقب‌راندن آمریکایی‌ها تحریم‌ها را لغو یا بی اثر می‌کنیم. مذاکره فقط در چارچوب ۱+۵ و پس از لغو کامل تحریم‌ها امکان پذیر خواهد بود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۴۰۰۹۲۰:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و باد اورده از تلاطمات اقتصادی می باشد
ناشناس۱۸۵۴۶۹۰۰۹:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
باهنر اینقدر حرص نزن فایده نداره انشالله رییسی میاد
ناشناس۱۸۵۴۰۱۲۲۰:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
برای روشن شدن فسادها و تخلفات سیستم بانکی و بانک مرکزی طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از ضروریات می باشد
ناشناس۱۸۵۴۰۳۳۲۱:۰۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
علی مطهری در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیست.
ناشناس۱۸۵۴۰۳۹۲۱:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است همان طور که ظریف گفته برجام قابل مذاکره مجدد نیست.
ناشناس۱۸۵۴۰۴۳۲۱:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
در سانحه هواپیمای اوکراینی روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نکردن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگو باشد.
ناشناس۱۸۵۵۰۲۳۱۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
توفکر‌میکنی‌کسی‌برای‌گفتارروحانی‌تره‌خرد‌میکند
ناشناس۱۸۵۴۰۴۸۲۱:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
سفیر روسیه در تهران نامه ولادیمیر پوتین به رهبر معظم انقلاب را به دکتر ولایتی تسلیم کرد.
ناشناس۱۸۵۴۹۱۱۱۱:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
بدون سر ‌وصدا وجنجال
ناشناس۱۸۵۴۰۵۳۲۱:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
بهترین گزینه اصولگرایان سید ابراهیم رییسی است.
ناشناس۱۸۵۴۶۶۳۰۹:۳۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
سید ابراهیم رئیسی بهترین و اصلح ترین کاندیدای موجود است.
ناشناس۱۸۵۴۰۵۸۲۱:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کلا رای بی رای .
داود۱۸۵۶۴۸۳۱۰:۵۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خداکند پای حرفتان بمانید و دوباره با ورود به انتخابات تکرار نکنید که وضع از این هم بدتر شود.
ناشناس۱۸۵۴۰۷۳۲۱:۳۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اسحاق جهانگیری گفته در این دولت مثل بابک زنجانی بوجود نیامد ! خدمت ایشان عرض کنم که بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت فقط 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار و خسارت حذف کارت سوخت و سهمیه بندی در مدت 5 سال 100 میلیارد دلار برآورد می شود.
ناشناس۱۸۵۵۵۳۹۱۷:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دم خروس را چکار کنیم اقای جهانگیری وقسم ابوالفضل را چکار کنیم شمادر این 8 سال که کتری برای ابجوش هم برای مردم نگذاشتید ظلم دیگه تا کی
ناشناس۱۸۵۴۰۸۲۲۱:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
مجلس با افزایش قیمت اینترنت در سال آینده مخالفت کرد.
ناشناس۱۸۵۴۰۸۹۲۱:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
جناب رییسی لطفا بک آمار و گزارش از شروع اجرای قانون اعاده اموال نامشروع به مردم بدهید
ناشناس۱۸۵۴۱۶۴۲۲:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
یک مرد عمل پیدانمیشودبگوید به دین وقرآن وخون شهدامشکلات چندین ساله رابرای مردم رای دهنده اجرا دفاع ورسیدگی کامل میکنیم فقط میجنگنندبرای ریاست ونابود بیت‌المال فقط شعار شعار باباکوتاه بیایید حق مردم خودادیدبه آقازادهاشون حقالناس
ناشناس۱۸۵۴۲۵۳۲۳:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
عده ای وضعیت فلاکت بار فعلی مردم بخاطر تحریم ها را نمی بینند. اما با دوربین ضرورت داشتن انرژی هسته ای در صد سال دیگر را می بینند!!!!!
یاس۱۸۵۴۴۳۱۰۱:۵۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
من فقط اگرآقای رئیسی نامزدبشه بهش رای میدم دیگه به هیچکدومشون اعتمادندارم
ناشناس۱۸۵۴۵۶۹۰۸:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
رضايى هيچوقت رئيس جمهور نخواهد شد،
بهرام۱۸۵۵۳۳۷۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
در حالی که ممکن است لایقترین هم باشد. به شخصه کاری ندارم رأی میاورد یا نه اما کاندیدای جدی من ایشان هستند. كسی که در 88 هم در دام شگردهای مناظراتی احمدی نژاد نیفتاد. البته باید نامزدهای دیگر را هم رصد کرد.
ناشناس۱۸۵۴۵۷۴۰۸:۳۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
چرا باهنر دست و پا میزنه تا رییسی نیاد؟ جوابو باید از علی لاریجانی بپرسیم
ناشناس۱۸۵۴۶۰۲۰۸:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ببین این دوره کسی میان بدوبدتر رای میدهند بعدش تو برای رییس جمهوری رای بدن
ناشناس۱۸۵۴۶۶۸۰۹:۳۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
انتخاب بین بد و بدتر بی معناست.
ناشناس۱۸۵۵۱۱۱۱۳:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
از بین بد و بدتر هیچ موقع خوب از کار در نمیاد
ناشناس۱۸۵۴۶۷۵۰۹:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ازموده را ازمودن خطا ست
ناشناس۱۸۵۴۸۳۹۱۱:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مذاکره فقط در چارچوب ۱+۵ و پس از لغو کامل تحریم‌ها امکان پذیر خواهد بود.»فعلا که 5+1 وجود ندارد و 4+1 است جناب سیاستمدار
ناشناس۱۸۵۵۴۹۴۱۶:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دل خودتون رو خوش نکنید .همشون مثل هم هستند .هیچ کدام به فکر مردم نیستند .فقط فکر سر کیسه کردن مردم و پر کردن جیب خود و اطرافیانشون هستند .
اراد۱۸۵۵۵۴۴۱۷:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
علی مطهری انسانی شایسته و پسر مرد بزرگی است و توانایی های فوق العاده ای دارد
ناشناس۱۸۵۵۵۶۰۱۷:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ضعف دولت روحانی از نگاه عارف دیگ به دیگ میگه روت سیاست
ناشناس۱۸۵۵۶۱۹۱۸:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
آقای مطهری اصلح ترین وشجاع ترین وپاکترین فرد برای ریاست جمهوری است .
ناشناس۱۸۵۶۱۲۵۰۲:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
فقط باید آیت الله رئیسی بیاد،بقیه همه سیاسی کار هستند،آقای رئیسی برای خدا کار میکنه وخدا کمکش میکنه.
احیا دادمهر۱۸۵۶۳۴۷۰۸:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
ببین سرنوشت ما افتاده دست چه جماعتی واقعا که.....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین